Рішення
від 22.11.2024 по справі 420/27288/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/27288/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 листопада 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бездрабка О.І.,

при секретарі - Собчук Є.В.,

за участю:

представника позивача - Станкова С.С.,

представника відповідача - Штомпеля К.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕКА ПЕТРОЛЕУМ" до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЕКА ПЕТРОЛЕУМ" (далі - позивач) звернулося з позовною заявою до Головного управління ДПС в Одеській області (далі - відповідач), в якій просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми "ПС" Головного управління ДПС в Одеській області від 30.04.2024 р. № 17410/15-32-23-01-17.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що за результатами проведеної документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "ТЕКА ПЕТРОЛЕУМ" контролюючим органом складено акт від 27.03.2024 р. № 11319/15-32-23-01/37199864, яким встановлено порушення пп.39.4.2.1 пп.39.4.2 п.39.4 ст.39 ПК України в частині не включення до поданого Звіту про контрольовані операції за 2022 рік інформації про всі здійснені протягом звітного періоду контрольовані операції. Зокрема, на думку відповідача позивач мав включити до поданого Звіту про контрольовані операції за 2022 рік операції з компанією-нерезидентом Velgevos Enterprises Limited (через комісіонера ТОВ "Ді Енд Ай Еволюшн" на підставі договору комісії від 27.10.2022 р. № 31/10/22-9410) на загальну суму 81631537,25 грн. На підставі акту Головним управлінням ДПС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 30.04.2024 р. № 17410/15-32-23-01-17 про застосування до позивача штрафних санкцій у розмірі 744300 грн. Вважає дане податкове повідомлення-рішення протиправним, оскільки воно прийнято на підставі помилкових висновків про віднесення операції з компанією-нерезидентом Velgevos Enterprises Limited до контрольованих операцій. Так, між ТОВ "ТЕКА ПЕТРОЛЕУМ" та ТОВ "Ді Енд Ай Еволюшн" було укладено договір комісії від 27.10.2022 р. № 31/10/22-9410, за умовами якого Комісіонер зобов`язується здійснити від свого імені в інтересах Комітента продаж на експорт олії соняшникової у кількості 2000 т +/-5% т за ціною, не нижче 1100,00 USD за тонну на умовах DAP БАТЬОРОВО/ЕПЕРЕШКЕ (Incoterms-2010). В свою чергу, ТОВ "Ді Енд Ай Еволюшн" уклало форвардний контракт з нерезидентом Velgevos Enterprises Limited (Кіпр) від 27.10.2022 р. № 102822, на підставі якого було продано олію соняшникову на суму 2232285,00 дол. США. З викладеного слідує, що ТОВ "ТЕРА ПЕТРОЛЕУМ" безпосередньо не укладало договору з нерезидентом та не проводила потенційно контрольовані господарські операції. Носієм усіх прав та обов`язків за угодами з третіми особами є комісіонер і фактично правовідносини з третіми особами виникають саме у комісіонера - ТОВ "Ді Енд Ай Еволюшн". За приписами ПК України контрольованими операціями для цілей трансферного ціноутворення можуть були лише операції з нерезидентами. Відповідно правовідносини та операції з надання послуг між комітентом та комісіонером, якщо обидва є резидентами, в межах договору комісії за комісійну винагороду не підпадають під визначення контрольованих як такі, що здійснюються між резидентами. Зазначає, що за Звітом по валюті від 04.01.2023 р. № 1 ТОВ "Ді Енд Ай Еволюшн" отримано від нерезидента Velgevos Enterprises Limited по контракту від 27.10.2022 р. № 31/10/22-9410 кошти у сумі 2232285,00 доларів США, що по курсу на дату оплати є 81631537,25 грн., що є меншим за встановлену, у відповідності до діючого законодавства граничну суму, визначену для контрольованих операцій.

Ухвалою від 03.09.2024 р. у справі відкрито спрощене провадження та надано відповідачу п`ятнадцятиденний строк для подання відзиву на позовну заяву.

19.09.2024 р. від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, згідно якого просить відмовити в задоволенні позову. Вказує на те, що за результатами проведеної документальної позапланової виїзної перевірки встановлено не включення ТОВ "ТЕКА ПЕТРОЛЕУМ" до поданого Звіту про контрольовані операції за 2022 рік інформації про контрольовані операції з компанією-нерезидентом Velgevos Enterprises Limited (Республіка Кіпр) на загальну суму 81631537,25 грн., що є порушенням пп.39.4.2.1 пп.39.4.2 п.39.4 ст.39 ПК України, відповідальність за яке передбачена п.120.4 ст.120 ПК України. Доводи позивача про те, що операції з даною компанією не є контрольованими, є безпідставними, так як пп."в" пп.39.2.1.1 пп.39.2.1 п.39.2 ст.39 ПК України до контрольованих операцій належать господарські операції, що здійснюються з нерезидентами, зареєстрованими у державах (на територіях), включених до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 39.2.1.2 цього підпункту, або які є резидентами цих держав. Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 р. № 1045 "Про затвердження переліку держав (територій), які відповідають критеріям, установленим підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України, та визнання таким, що втратило чинність розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 № 977", Республіку Кіпр включено до визначеного Переліку. Щодо посилання позивача на договір комісії, укладений з ТОВ "Ді Енд Ай Еволюшн", зазначає, що суттєвою умовою цього договору є те, що товар є власністю комітента - ТОВ "ТЕКА ПЕТРОЛЕУМ" до моменту передачі покупцеві - Velgevos Enterprises Limited відповідно до умов зовнішньоекономічного контракту. Комітент є експортером товару, комісіонер - особою, відповідальною за фінансове регулювання. Обов`язком комісіонера є здійснення комерційно-маркетингової діяльності, пошук покупців, укладення контрактів в інтересах комітента. В свою чергу, комітент зобов`язаний сплатити комісіонеру винагороду, передбачену договором, та відшкодувати витрати, пов`язані з відправкою товару на експорт. Враховуючи наведене, договір комісії не є договором про відчуження майна та не призводить до переходу права власності на товар, яким володіє комітент, комісіонеру, а лише уповноважує комісіонера на вчинення посередницьких послуг щодо реалізації товару комітента за обумовлену договором комісії винагороду. Предметом такого договору є винятково правовідносини з надання послуг, в даному випадку - комерційно-маркетингові, з укладенням контрактів щодо реалізації товару комітента на найбільш вигідних для комітента умовах. З огляду на те, що право власності на відповідну продукцію перейшло безпосередньо від комітента-резидента ТОВ "ТЕКА ПЕТРОЛЕУМ" до покупця-нерезидента Velgevos Enterprises Limited (Республіка Кіпр), господарська операція щодо продажу відповідного товару не вплинула на об`єкт оподаткування податку на прибуток підприємства комісіонера-резидента ТОВ "Ді Енд Ай Еволюшн", а стосувалася виключно комітента-резидента (власника відповідної продукції) ТОВ "ТЕКА ПЕТРОЛЕУМ" та відображена платником податків в бухгалтерському обліку та включена до обсягу доходів від реалізації товарів 28.12.2022 р. у сумі 81631537,25 грн. (кореспонденція рахунків Дт361 "Розрахунки з вітчизняними покупцями" Кт702 "Дохід від реалізації товарів"). Тому, дані господарські операції фактично здійснені між ТОВ "ТЕКА ПЕТРОЛЕУМ" (через комісіонера ТОВ "Ді Енд Ай Еволюшн" на підставі договору комісії від 27.10.2022 р. № 31/10/22-9410) та Velgevos Enterprises Limited (Республіка Кіпр), відображені платником податків в бухгалтерському обліку у картці рахунку 361 по контрагенту ТОВ "Ді Енд Ай Еволюшн" (Дт361 "Розрахунки з вітчизняними покупцями" Кт702 "Дохід від реалізації товарів") 28.12.2022 р. у сумі 81631537,25 грн. підпадають під визначення контрольованих, відповідно до положень пп.39.2.1.1, пп.39.2.1.7 пп.39.2.1 п.39.2 ст.39 ПК України та підлягають включенню до Звіту про контрольовані операції за 2022 рік.

Ухвалою від 23.09.2024 р. суд перейшов до розгляду справи за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 23.10.2024 р. на 10:00 год.

Ухвалою від 23.10.2024 р. закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 14.11.2024 р. на 10:00 год.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити з викладених у позовній заяві підстав.

Представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог з підстав, зазначених у відзиві на позовну заяву.

Дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позову виходячи з наступного.

Судом встановлено, що в період з 14.03.2024 р. по 20.03.2024 р. посадовою особою відповідача проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "ТЕКА ПЕТРОЛЕУМ", код ЄДРПОУ 37199864, з метою здійснення податкового контролю за включенням до поданого Звіту про контрольовані операції за 2022 рік інформації про всі здійснені протягом звітного періоду контрольовані операції, за результатами якої складено акт від 27.03.2024 р. № 11319/15-32-23-01/37199864.

Перевіркою встановлено не включення позивачем до поданого Звіту про контрольовані операції за 2022 рік операцій з компанією-нерезидентом Velgevos Enterprises Limited (через комісіонера ТОВ "Ді Енд Ай Еволюшн" на підставі договору комісії від 27.10.2022 р. № 31/10/22-9410) на загальну суму 81631537,25 грн.

У висновках акту перевірки зазначено про порушення пп.39.4.2.1 пп.39.4.2 п.39.4 ст.39 ПК України в частині не включення ТОВ "ТЕКА ПЕТРОЛЕУМ" до поданого звіту про контрольовані операції за 2022 рік інформації про всі здійснені протягом звітного періоду контрольовані операції за 2022 рік.

Позивачем 11.04.2024 р. подано заперечення на акт перевірки від 27.03.2024 р. № 11319/15-32-23-01/37199864, які згідно листа від 24.04.2024 р. № 4616/КПР/15-32-23-01-06 залишено без задоволення, а висновок акту перевірки - без змін.

На підставі акту перевірки Головним управлінням ДПС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 30.04.2024 р. № 17410/15-32-23-01-17, яким до ТОВ "ТЕКА ПЕТРОЛЕУМ" застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 744300 грн.

Не погоджуючись з даним податковим повідомленням-рішенням, позивач подав скаргу до Державної податкової служби України, рішенням якої від 19.07.2024 р. № 22214/6/99-00-06-03-01-06 скаргу залишено без задоволення, а податкове повідомлення-рішення від 30.04.2024 р. № 17410/15-32-23-01-17 - без змін.

Вважаючи вказане податкове повідомлення-рішення протиправним, позивач звернувся до суду з позовною заявою про його скасування.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступних приписів законодавства.

За приписами пп.39.2.1.1 пп.39.2.1 п.39.2 ст.39 ПК України контрольованими операціями є господарські операції платника податків, що можуть впливати на об`єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків (для резидентів Дія Сіті - платників податку на особливих умовах - на фінансовий результат до оподаткування, визначений у фінансовій звітності згідно з національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку або міжнародними стандартами фінансової звітності), а саме:

а) господарські операції, що здійснюються з пов`язаними особами - нерезидентами, в тому числі у випадках, визначених підпунктом 39.2.1.5 цього підпункту;

б) зовнішньоекономічні господарські операції з продажу та/або придбання товарів та/або послуг через комісіонерів-нерезидентів;

в) господарські операції, що здійснюються з нерезидентами, зареєстрованими у державах (на територіях), включених до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 39.2.1.2 цього підпункту, або які є резидентами цих держав;

г) господарські операції, що здійснюються з нерезидентами, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи. Перелік організаційно-правових форм таких нерезидентів в розрізі держав (територій) затверджується Кабінетом Міністрів України.

У разі внесення змін до переліку організаційно-правових форм нерезидентів у розрізі держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до цього підпункту, вони набирають чинності з 1 січня звітного року, що настає за календарним роком, у якому внесено такі зміни;

Якщо нерезидентом, організаційно-правова форма якого включена до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту "г" цього підпункту, у звітному році сплачувався податок на прибуток (корпоративний податок), господарські операції платника податків з таким нерезидентом за відсутності критеріїв, визначених підпунктами "а" - "в" цього підпункту, визнаються неконтрольованими;

ґ) господарські операції (у тому числі внутрішньогосподарські розрахунки), що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні.

Відповідно до пп.39.2.1.2 пп.39.2.1 п.39.2 ст.39 ПК України під час визначення переліку держав (територій) для цілей підпункту "в" підпункту 39.2.1.1 цього підпункту Кабінет Міністрів України враховує такі критерії:

держави (території), у яких ставка податку на прибуток підприємств (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижча, ніж в Україні, або які надають суб`єктам господарювання пільгові режими оподаткування, або в яких особливості розрахунку бази оподаткування фактично дозволяють суб`єктам господарювання не сплачувати податок на прибуток підприємств (корпоративний податок) або сплачувати його за ставкою, на 5 і більше відсоткових пунктів нижчою, ніж в Україні;

держави, з якими Україною не укладені міжнародні договори з положеннями про обмін інформацією;

держави, компетентні органи яких не забезпечують своєчасний та повний обмін податковою та фінансовою інформацією на запити центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Операції з контрагентом, зареєстрованим у державі (на території), включеній до зазначеного переліку, визнаються контрольованими з 1 січня звітного року, наступного за календарним роком, у якому держави (території) було включено до такого переліку.

Згідно пп.39.2.1.4 пп.39.2.1 п.39.2 ст.39 ПК України господарською операцією для цілей трансфертного ціноутворення є всі види операцій, договорів або домовленостей, документально підтверджених або непідтверджених, що можуть впливати на об`єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків (для резидентів Дія Сіті - платників податку на особливих умовах - на фінансовий результат до оподаткування, визначений у фінансовій звітності згідно з національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку або міжнародними стандартами фінансової звітності), зокрема, але не виключно:

а) операції з товарами, такими як сировина, готова продукція тощо;

б) операції з придбання (продажу) послуг;

в) операції з нематеріальними активами, такими як роялті, ліцензії, плата за використання патентів, товарних знаків, ноу-хау тощо, а також з будь-якими іншими об`єктами інтелектуальної власності;

г) фінансові операції, включаючи лізинг, участь в інвестиціях, кредитах, комісії за гарантію тощо;

ґ) операції з купівлі чи продажу корпоративних прав, акцій або інших інвестицій, купівлі чи продажу довгострокових матеріальних і нематеріальних активів;

д) операції (у тому числі внутрішньогосподарські розрахунки), що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні;

е) операції, у результаті яких обсяг доходу та/або фінансовий результат платника податку зменшується внаслідок повної або часткової, безповоротної або тимчасової передачі функцій разом з матеріальними та/або нематеріальними активами (або без них), вигодами, ризиками та можливостями іншому платнику податку (іншій особі) в тих випадках, коли у взаємовідносинах між непов`язаними особами така передача не здійснювалася б без компенсації, незалежно від того, чи відображені такі операції у бухгалтерському обліку.

Відповідно до пп.39.2.1.5 пп.39.2.1 п.39.2 ст.39 ПК України якщо в ланцюгу господарських операцій між платником податків та нерезидентом, передбачених підпунктом 39.2.1.1 цього пункту, право власності на предмет (результат) такої операції перш ніж перейти від платника податків до такого нерезидента (у разі експортних операцій) або перш ніж перейти від такого нерезидента до платника податків (у разі імпортних операцій) переходить до однієї або декількох осіб і операція між відповідним резидентом та жодною з таких осіб не визнавалася платником податку контрольованою операцією, така операція вважається контрольованою операцією між платником податків та таким нерезидентом, якщо особи, до яких перейшло право власності:

не виконують у такій сукупності операцій істотних функцій, пов`язаних з придбанням (продажем) товарів (робіт, послуг);

не використовують у такій сукупності операцій істотних активів та/або не приймають на себе істотних ризиків для організації придбання (продажу) товарів (робіт, послуг).

Для цілей цього підпункту:

під істотними функціями розуміються функції, які платник податків та нерезидент - сторони контрольованої операції не могли б виконати самостійно у своїй звичайній діяльності без залучення інших осіб та використання активів таких осіб;

під істотними активами розуміються активи, використання яких є необхідним під час здійснення таких операцій та які відсутні у платника податків та нерезидента - сторін контрольованої операції;

під істотними ризиками розуміються ризики, прийняття яких є обов`язковим для ділової практики таких операцій".

За приписами пп.39.2.1.7 пп.39.2.1 п.39.2 ст.39 ПК України господарські операції, передбачені підпунктами 39.2.1.1 (крім операцій, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні) і 39.2.1.5 цього підпункту, визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови:

річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 150 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;

обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 10 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.

Згідно пп.39.4.2 п.39.4 ст.39 ПК України платники податків, які у звітному році здійснювали контрольовані операції, зобов`язані подавати до 1 жовтня року, що настає за звітним, звіт про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній.

Звіт про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній подаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".

У звіті про контрольовані операції зазначається інформація про всі контрольовані операції, здійснені платником податків у звітному періоді (пп.39.4.2.1 пп.39.4.2 п.39.4 ст.39 ПК України).

Пунктом 120.4 статті 120 ПК України передбачено, що невключення до поданого звіту про контрольовані операції інформації про всі здійснені протягом звітного періоду контрольовані операції та/або невключення до поданого звіту в розрізі країн міжнародної групи компаній інформації відповідно до вимог статті 39 цього Кодексу, тягне за собою накладення штрафу (штрафів) у розмірі 1 відсотка суми контрольованих операцій, незадекларованих у поданому звіті про контрольовані операції, але не більше 300 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за всі незадекларовані контрольовані операції, здійснені у відповідному звітному році.

З викладеного слідує, що звіт про контрольовані операції подають платники податку на прибуток, якщо у звітному періоді здійснювали операції з нерезидентами, які підпадали під критерії контрольованих. У разі невключення до поданого звіту про контрольовані операції інформації про всі здійснені протягом звітного періоду контрольовані операції до платника податку застосовуються штрафні (фінансові) санкції.

Судом встановлено, що 27.10.2022 р. між ТОВ "ТЕКА ПЕТРОЛЕУМ (Комітент) та ТОВ "Ді Енд Ай Еволюшн" (Комісіонер) укладено договір комісії № 31/10/22-9410, за умовами якого Комісіонер зобов`язується здійснити від свого імені в інтересах Комітента продаж на експорт олії соняшникової високоолеїнової нерафінованої у кількості 2000.000 +/-5% тонн за ціною не нижче 1100.00 USD за тонну на умовах DAP БАТЬОВО/ЕПЕРЕШКЕ (відповідно до термінів Incoterms-2010) (п.1.1 договору).

Відповідно до п.п.1.2, 1.3 договору Товар є власністю Комітента до моменту передачі покупцеві відповідно до умов зовнішньоекономічного контракту. Комітент є експортером Товару, Комісіонер - особою, відповідальною за фінансове регулювання.

Згідно п.п.2.1, 2.3 договору передача товару від Комітента Комісіонерові здійснюється на умовах ЕХW ПрАТ "Вінницький олійно-жировий комбінат" м.Вінниця, вул.Немирівське шосе, 26 та/або ПрАТ "Чернівецький олійно-жировий комбінат" м.Чернівці, вул.Ярослава Мудрого, 17 (відповідно до термінів Incoterms-2010) і оформлюється актом прийому-передачі, підписаним представниками Сторін. Ризики на Товар передаються Комісіонерові з моменту передачі Товару.

Пунктом 3.1 договору визначено, що Комісіонер зобов`язаний: здійснити комерційно-маркетингову діяльність, знайти покупців і підписати з ними контракти на найбільш вигідних для Комітента умовах; в разу необхідності від свого імені притягти до виконання зобов`язань по продажу Товару сторонні організації на умовах договорів комерційного представництва, доручення, тощо. При цьому витрати на сплату вартості послуг таких організацій узгоджуються Сторонами додатково і ціна продажу Товару з урахуванням цих витрат не повинна бути нижчою за ціну, що зазначена в п.1.1 Договору; прийняти від Комітента Товар в кількості та на умовах, які передбачені Договором, здійснити всі необхідні заходи для його збереження до моменту передачі покупцеві відповідно до умов зовнішньоекономічного контракту; в разі необхідності укласти від свого імені Договір на транспортно-експедиторське обслуговування з перевізником та митне оформлення з митним брокером; надати звіт Комітентові протягом 30 робочих днів з дати повного виконання зовнішньоекономічного контракту; забезпечити від свого імені оформлення необхідної для експорту Товару документації.

За п.3.2 договору Комітент зобов`язаний: передати Товар но комісію Комісіонерові в кількості та на умовах, які передбачені Договором; в разі необхідності подати від свого імені документи до митного оформлення; прийняти звіт Комісіонера, розглянути і у разі відсутності зауважень підписати його протягом 30 робочих днів з дати отримання; відшкодувати Комісіонерові всі документально підтверджені витрати, які пов`язані з відправкою Товару на експорт; сплатити Комісіонерові винагороду, яка передбачена Договором.

Відповідно до п.4.1 договору за виконання доручення Комітент сплачує Комісіонерові винагороду в гривнях України в розмірі 120.00 грн. за тонну (в тому числі ПДВ 20 %) від фактичної кількості реалізованого на експорт Товару відповідно до вантажної митної декларації, оформленої на Товар. Винагорода Комісіонера не входить у фактурну вартість Товару.

Оплату, що отримана від покупця у валюті відповідно до умов зовнішньоекономічного контракту, Комісіонер перераховує в повному обсязі в гривні на поточний рахунок Комітента на протязі 5 робочих днів по курсу НБУ, який діяв на дату отримання Комісіонером грошових коштів від нерезидента (п.4.2 договору).

В подальшому ТОВ "Ді Енд Ай Еволюшн" (Продавець) уклало форвардний контракт з Velgevos Enterprises Limited (Кіпр) (Покупець) від 27.10.2022 р. № 102822, згідно якого Продавець зобов`язується продати, а Покупець зобов`язується купити олію соняшникову високоолеїнову нерафіновану, для харчових цілей українського походження в кількості 2000 +/-5% тонн за вибором Продавця за ціною 1100,00 дол. США за тонну, на загальну суму 2200000,00 дол. США +/-10% (п.1.1 контракту).

Відповідно до п.9.2 контракту Продавець діє в рамках договору комісії від 27.10.2022 р. № 31/10/22-9410 між Продавцем та ТОВ "ТЕРА ПЕТРОЛЕУМ", що є власником Товару.

На виконання даного контракту ТОВ "Ді Енд Ай Еволюшн" експортовано нерезиденту Velgevos Enterprises Limited олію соняшникову на загальну суму 2232285,00 дол. США за митним деклараціями від 31.10.2022 р. № UA408020/2022/051669, від 04.11.2022 р. 22UA401050006875U4, від 04.11.2022 р. № 22UA408020052767U4, від 09.11.2022 р. № 22UA401050006995U0, від 09.11.2022 р. № 22UA408020054168U7.

З викладеного слідує, що належний ТОВ "ТЕКА ПЕТРОЛЕУМ" товар (олію соняшникову) на загальну суму 81631537,25 грн. було реалізовано нерезиденту Velgevos Enterprises Limited (Кіпр) через комісіонера - ТОВ "Ді Енд Ай Еволюшн" на підставі договору комісії від 27.10.2022 р. № 31/10/22-9410, укладеного з позивачем. При цьому, відповідно до договору комісії від 27.10.2022 р. № 31/10/22-9410 товар є власністю комітента - ТОВ "ТЕКА ПЕТРОЛЕУМ" до моменту передачі покупцеві - Velgevos Enterprises Limited відповідно до умов зовнішньоекономічного контракту.

Суд зауважує, що договір комісії не є договором про відчуження майна та не призводить до переходу права власності на товар, яким володіє комітент, комісіонерові, а лише уповноважує комісіонера на вчинення посередницьких послуг щодо реалізації товару комітента за обумовлену договором комісії винагороду. Предметом такого договору є винятково правовідносини з надання послуг, в даному випадку - комерційно-маркетингові, з укладенням контрактів щодо реалізації товару комітента на найбільш вигідних для комітента умовах. З огляду на те, що право власності на відповідну продукцію перейшло безпосередньо від комітента-резидента ТОВ "ТЕКА ПЕТРОЛЕУМ" до покупця-нерезидента Velgevos Enterprises Limited (Республіка Кіпр), господарська операція щодо продажу відповідного товару не вплинула на об`єкт оподаткування податку на прибуток підприємства комісіонера-резидента ТОВ "Ді Енд Ай Еволюшн", а стосувалася виключно комітента-резидента (власника відповідної продукції) ТОВ "ТЕКА ПЕТРОЛЕУМ" та відображена платником податків в бухгалтерському обліку та включена до обсягу доходів від реалізації товарів 28.12.2022 р. у сумі 81631537,25 грн. (кореспонденція рахунків Дт361 "Розрахунки з вітчизняними покупцями" Кт702 "Дохід від реалізації товарів").

Тому дані господарські операції фактично здійснені між ТОВ "ТЕКА ПЕТРОЛЕУМ" (через комісіонера ТОВ "Ді Енд Ай Еволюшн" на підставі договору комісії від 27.10.2022 р. № 31/10/22-9410) та Velgevos Enterprises Limited (Республіка Кіпр), відображені платником податків в бухгалтерському обліку у картці рахунку 361 по контрагенту ТОВ "Ді Енд Ай Еволюшн" (Дт361 "Розрахунки з вітчизняними покупцями" Кт702 "Дохід від реалізації товарів") 28.12.2022 р. у сумі 81631537,25 грн.

Оскільки річний дохід позивача перевищує 150 мільйонів гривень, обсяг господарських операцій з Velgevos Enterprises Limited (Кіпр) перевищує 10 мільйонів гривень, а Республіка Кіпр включена до Переліку держав (територій), які відповідають критеріям, установленим підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 р. № 1045, то вищевказані операції підпадають під визначення контрольованих відповідно до положень пп.39.2.1.1, пп.39.2.1.7 пп.39.2.1 п.39.2 ст.39 ПК України та підлягають включенню до Звіту про контрольовані операції за 2022 рік.

Підсумовуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про правомірність застосування до ТОВ "ТЕКА ПЕТРОЛЕУМ" штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 744300 грн. за порушення пп.39.4.2.1 пп.39.4.2 п.39.4 ст.39 ПК України на підставі п.120.4 ст.120 ПК України згідно податкового повідомлення-рішення від 30.04.2024 р. № 17410/15-32-23-01-17.

Згідно ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Частою 1 статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч.2 ст.77 КАС України).

Відповідач належними та допустимими доказами довів правомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, а тому позовні вимоги ТОВ "ТЕКА ПЕТРОЛЕУМ" не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.9, 14, 73-78, 90, 139, 143, 242-246, 250, 255 КАС України, суд -

вирішив:

Відмовити в задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕКА ПЕТРОЛЕУМ" (65039, м.Одеса, просп.Гагаріна, буд.12-А, офіс 401, код ЄДРПОУ 37199864) до Головного управління ДПС в Одеській області (65044, м.Одеса, вул.Семінарська, буд.3, код ЄДРПОУ 44069166) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст виготовлено та підписано 22.11.2024 р.

Суддя О.І. Бездрабко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.11.2024
Оприлюднено25.11.2024
Номер документу123237817
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —420/27288/24

Ухвала від 16.12.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Рішення від 22.11.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 23.10.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 23.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 03.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні