Рішення
від 22.11.2024 по справі 420/28195/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/28195/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 листопада 2024 року Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Бжассо Н.В., розглянув в порядку письмового провадження в м. Одеса за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРРА-СПЕЦІНВЕСТ» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРРА-СПЕЦІНВЕСТ» до Головного управління ДПС в Одеській області, за результатом розгляду якого позивач просить суд:

Визнати протиправними дії Головного управління ДПС в Одеській області (Код ЄДРПОУ ВП 44069166) з анулювання реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРРА - СПЕЦІНВЕСТ» (Код ЄДРПОУ 36708379) платником єдиного податку шляхом виключення з Реєстру платників єдиного податку з 31 грудня 2023 року;

Визнати протиправним та скасувати Рішення Головного управління ДПС в Одеській області (Код ЄДРПОУ ВП 44069166) №5/15-32-04-09 від 26.01.2024 про анулювання реєстрації платника єдиного податку третьої групи юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРРА - СПЕЦІНВЕСТ» (Код ЄДРПОУ 36708379);

Зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області (Код ЄДРПОУ ВП 44069166) поновити реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРРА - СПЕЦІНВЕСТ» (Код ЄДРПОУ 36708379) платником єдиного податку третьої групи 5% з 31 грудня 2023 року.

В обґрунтування адміністративного позову представник позивача зазначає, що рішення про анулювання реєстрації Позивача платника єдиного податку третьої групи юридичної особи було прийнято Відповідачем за результатами камеральної перевірки, що є не правомірним. Відповідачем підчас прийняття Рішення про анулювання порушено п.п. 299.11 статті 299 ПК України, адже визначена Позивачем Дата анулювання реєстрації як платника єдиного податку третьої групи - 31.12.2023 не є першим числом місяця, наступного за кварталом. Також, позивач посилається на неправильності оформлення рішення, посилання в рішенні неіснуючий Акт камеральної перевірки від 13.12.2023 р. №35911/15-32-04- 09 та порушення законодавства під час направлення оскаржуваного рішення позивачу.

Ухвалою суду від 23.09.2024 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

07.10.2024 року від представника відповідача надійшов відзив на адміністративний позов, з огляду на який ГУ ДПС в Одеській області позов ТОВ «ТЕРРА-СПЕЦІНВЕСТ не визнає, не погоджується з доводами позивача, вважає, що позов не належить до задоволення. Представник відповідача зазначає, що за результатами перевірки встановлено порушення п.п. 291.5.5 п. 291.5 ст. 291 ПКУ у статутному капіталі сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 відсотків, а саме статутний фонд підприємства складає 1 875 000,00 гривень 00 копійок з них 100 відсотків фонду належить «РЕВІСТОНТО КОММЕРШИАЛ ЛІМІТЕД» не платнику єдиного податку. Отже, платники у яких у статутному капіталі сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 відсотків не можуть бути платниками єдиного податку. Відповідно до п. 299.11 ст. 299 ПКУ та встановлених порушень згідно вимог п.п. 291.5.5 п. 291.5 ст. 291 ПКУ по ТОВ «ТЕРРА-СПЕЦІНВЕСТ» було проведено анулювання реєстрації платника єдиного податку третьої груп зі ставкою 5 відсотків за рішенням ГУ ДПС в Одеській області, прийнятим на підставі акта перевірки, з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення. Представник відповідача зазначає, що анулювання реєстрації платника єдиного податку першої третьої групи можливе і на підставі камеральної перевірки, оскільки камеральна перевірка проводиться виключно щодо даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків з метою виявлення арифметичних або логічних помилок, та виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах, а наявність податкового боргу по узгодженим сумам податку не є підставою для проведення документальної перевірки.

09.10.2024 року від представника позивача, надійшла відповідь на відзив на позов.

Суд розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками справи докази в їх сукупності та робить наступні висновки.

Контролюючим органом проведено камеральну перевірку ТОВ «ТЕРРА-СПЕЦІНВЕСТ» щодо порушення умов правомірності перебування платником єдиного податку третьої групи зі ставкою 5 відсотків.

При перевірці використано інформацію, яка зберігається в базах даних інформаційних, телекомунікаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

За результатами перевірки складено акт від 13.12.2023 № 35911/15-32-04-09/36708379, яким встановлено порушення ТОВ «ТЕРРА-СПЕЦІНВЕСТ» п.п. 291.5.5 п. 291.5 ст. 291 ПКУ: у статутному капіталі сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 відсотків, а саме статутний фонд підприємства складає 1 875 000,00 гривень 00 копійок з них 100 відсотків фонду належить «РЕВІСТОНТО КОММЕРШИАЛ ЛІМІТЕД» не платнику єдиного податку. Отже платники у яких у статутному капіталі сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 відсутність не можуть бути платниками єдиного податку.

На підставі висновків перевірки, ГУ ДПС в Одеській області прийнято №5/15-32-04-09 від 26.01.2024 про анулювання реєстрації платника єдиного податку третьої групи юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРРА - СПЕЦІНВЕСТ» на підставі п. 299.11 ст. 299 ПКУ. Датою анулювання реєстрації платника єдиного податку третьої групи юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРРА - СПЕЦІНВЕСТ» є 31.12.2023 року.

При вирішені спору суд виходить із того, що відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України (надалі - ПК України).

Відповідно до пункту75.1 статті 75 ПК України у редакції, яка була чинною на момент проведення перевірки, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Згідно підпункту75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

За приписамистатті 76 ПК України камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.

Відповідно до пункту 76.2 ПК України порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимогстатті 86 цього Кодексу.

Пунктом86.2 статті 86 ПК України передбачено, що за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеномустаттею 42 цього Кодексу.

Крім того зі змісту підпункту 1 пункту 2.5 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення камеральних перевірок податкової звітності платників податків, крім перевірок податкової декларації про майновий стан і доходи та податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця, затверджених наказом Міндоходів України від 14.06.2013 № 165, вбачається, що після закінчення строку, наданого платнику податків в інформаційному (електронному) повідомленні для самостійного виправлення помилок, проводиться камеральна (електронна) перевірка, за наслідками якої складається (формується): у разі встановлення помилок (порушень) у податковій звітності або неподання (несвоєчасне подання) податкової звітності - Акт про результати камеральної перевірки; у разі відсутності помилок (порушень) у податковій звітності - до впровадження в промислову експлуатацію АС "Камеральна електронна перевірка" інспектор у тій частині перевіреної звітності, що заповнюється службовими особами Міндоходів, робить відмітку у графі "порушень (помилок) не виявлено" (якщо інше не визначеноКодексом), вказує дату проведення камеральної перевірки і ставить підпис; після впровадження в промислову експлуатацію АС "Камеральна електронна перевірка" складається (формується) Довідка про результати камеральної перевірки для платників податку, які надали декларацію в електронному виді з визначеною IP-адресою. Зразок форми Акта/Довідки про результати камеральної перевірки наведено у додатку 2 до Методичних рекомендацій.

Системний аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що предметом камеральної перевірки можуть бути виключно помилки (порушення) у податковій звітності та/або її неподання (несвоєчасне подання).

Питання ж своєчасності нарахування та сплати усіх передбачених Податковим кодексом України податків та зборів є предметом документальної перевірки, як це прямо випливає зі змісту визначення останньої, закріпленої в підпункті75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПК України. Якщо ж під час проведення камеральної перевірки виявлено порушення податкового законодавства, контролюючий орган має право призначити та провести документальну (виїзну, невиїзну або планову чи позапланову) перевірку платника податків.

Таке правозастосування відповідає правовій позиції Верховного Суду, викладеній у постановах від 19.03.2019 року у справі № 803/1908/16, від 23.08.2019 року у справі № 826/4242/15 та від 06.02.2020 року у справі № 813/87/16.

За наслідками проведення правового аналізу наведених вище норм ПК України Верховний суд при розгляді аналогічних справ сформував наступні висновки: реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у встановлених законом випадках. При цьому прийняття контролюючим органом рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку можливе лише на підставі проведеної документальної перевірки відповідного платника податку та встановлених у ході останньої порушень, відповідно до яких платник податків не може перебувати на спрощеній системі оподаткування (постанови Верховного Суду від 26.02.2019 у справі № 805/1396/17-а, від 05.02.2019 у справі № 805/206/17-а, від 24.01.2019 у справі № 813/1346/18, від 05.06.2018 у справі № 813/4266/17).

Разом з тим доказів проведення документальної перевірки позивача з питань своєчасності сплати грошових зобов`язань з єдиного податку ГУ ДПС в Одеській області надано не було.

За таких обставин суд дійшов висновку про необхідність визнання протиправними дій Головного управління ДПС в Одеській області з анулювання реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРРА - СПЕЦІНВЕСТ» платником єдиного податку шляхом виключення з Реєстру платників єдиного податку з 31 грудня 2023 року та скасування рішення ГУ ДПС в Одеській області прийнято №5/15-32-04-09 від 26.01.2024 про анулювання реєстрації платника єдиного податку третьої групи юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРРА - СПЕЦІНВЕСТ».

Вимога позивача про зобов`язання ГУ ДПС в Одеській області поновити реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРРА - СПЕЦІНВЕСТ» платником єдиного податку третьої групи 5% з 31 грудня 2023 року належить до задоволення, як похідна.

За вищевказаних обставин адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРРА - СПЕЦІНВЕСТ» є таким, що належить до задоволення.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Судом встановлено, що за звернення до суду із зазначеним адміністративним позовом позивач сплатив судовий збір у розмірі 9084,00 грн., який має бути стягнутий з відповідача на його користь.

Враховуючи викладене, суд робить висновок про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 94, 139, 173-183, 192-228, 243, 245, 246, 255, 257-262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Задовольнити адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРРА-СПЕЦІНВЕСТ» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії.

Визнати протиправними дії Головного управління ДПС в Одеській області (Код ЄДРПОУ ВП 44069166) з анулювання реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРРА - СПЕЦІНВЕСТ» (Код ЄДРПОУ 36708379) платником єдиного податку шляхом виключення з Реєстру платників єдиного податку з 31 грудня 2023 року;

Визнати протиправним та скасувати Рішення Головного управління ДПС в Одеській області (Код ЄДРПОУ ВП 44069166) №5/15-32-04-09 від 26.01.2024 про анулювання реєстрації платника єдиного податку третьої групи юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРРА - СПЕЦІНВЕСТ» (Код ЄДРПОУ 36708379);

Зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області (Код ЄДРПОУ ВП 44069166) поновити реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРРА - СПЕЦІНВЕСТ» (Код ЄДРПОУ 36708379) платником єдиного податку третьої групи 5% з 31 грудня 2023 року.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області(Код ЄДРПОУ ВП 44069166) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРРА - СПЕЦІНВЕСТ» (Код ЄДРПОУ 36708379) суму сплаченого судового збору у розмірі 9084,00 грн. (дев`ять тисяч вісімдесят чотири гривні 00 копійок).

Відповідно до статті 255 КАС України, рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕРРА-СПЕЦІНВЕСТ» (вул. Лиманна, буд. 2, смт. Нові Білярі, Лиманський р-н, Одеська обл., 67550, код ЄДРПОУ: 36708379).

Відповідач Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ: ВП 44069166; адреса: вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, 65044).

Повний текст рішення е складений та підписаний судом 22.11.2024 року.

Суддя Н.В. Бжассо

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.11.2024
Оприлюднено25.11.2024
Номер документу123237883
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/28195/24

Ухвала від 19.12.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 19.12.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Рішення від 22.11.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 23.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 11.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні