Постанова
від 21.11.2024 по справі 380/14972/23
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 листопада 2024 рокуЛьвівСправа № 380/14972/23 пров. № А/857/6488/24

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Коваля Р. Й.,

суддів Гуляка В. В.,

Ільчишин Н. В.,

розглянувши у письмовому провадженні у м. Львові апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 07 лютого 2024 року (ухвалене у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін у місті Львові суддею Коморним О. І.) у справі № 380/14972/23 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

У червні 2023 ОСОБА_1 (далі також - позивач) звернулася до Львівського окружного адміністративного суду із вказаним позовом та просила:

- визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області (далі також ГУ ПФУ у Львівській області) щодо відмови у врахуванні довідки про заробітну плату для обчислення пенсії № 16 від 28.11.2022, виданої Товариством з додатковою відповідальністю Ужгородхліб, при обчисленні розміру пенсії за віком;

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області врахувати при обчисленні пенсії за віком довідку про заробітну плату для обчислення пенсії № 16 від 28.11.2022, видану Товариством з додатковою відповідальністю Ужгородхліб, провести перерахунок пенсії за віком, починаючи з 11.12.2022 з урахуванням виплачених сум, та виплатити різницю між фактично отриманою та перерахованою пенсією.

Позовні вимоги обґрунтовувала тим, що не врахування відповідачем довідки про заробітну плату від 28.11.2022 № 16 при обчисленні пенсії за віком відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування у зв`язку з не підтвердженням цієї довідки первинними документами, не відповідає дійсним обставинам справи, що, в свою чергу, унеможливлює реалізацію права на обчислення пенсії за віком відповідно до ч. 1 ст. 40 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 07 лютого 2024 року позов задоволено частково.

Визнано протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області щодо відмови у врахуванні довідки про заробітну плату для обчислення пенсії № 16 від 28.11.2022, виданої Товариством з додатковою відповідальністю Ужгородхліб, при обчисленні розміру пенсії за віком ОСОБА_1 .

Зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області здійснити обчислення та перерахунок пенсії за віком ОСОБА_1 з 11.12.2022 з врахуванням довідки про заробітну плату для обчислення пенсії № 16 від 28.11.2022 виданої Товариством з додатковою відповідальністю Ужгородхліб, та здійснити виплату з урахуванням виплачених сум.

В іншій частині позову відмовлено.

Не погодившись із цим рішенням, його оскаржило ГУ ПФУ у Львівській області, яке вважає, що рішення суду першої інстанції прийняте з порушенням норм матеріального права, за невідповідності висновків суду обставинам справи, а тому просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нову постанову, якою у задоволенні позову відмовити.

Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що обов`язковою умовою для обчислення пенсії з урахуванням заробітної плати за період до 01 липня 2000 року є не лише наявність відповідної довідки про заробітну плату (дохід), але й підтвердження нарахування такої заробітної плати первинними документами. ОСОБА_1 при поданні документів при призначенні пенсії долучила довідку про заробітну плату від 28.11.2022 № 16, видану Товариством з додатковою відповідальністю Ужгородхліб' за період роботу з 01.05.1982 по 30.04.1988. Оскільки надана довідка про заробітну плату не була підтверджена первинними документами її скеровано у відділ контрольно-перевірочної роботи для перевірки достовірності відомостей, відображених, у вищезазначеній довідці. Відділом контрольно-перевірочної роботи № 1 Управління контрольно перевірочної роботи Головного управління складено акт перевірки про проведення позапланової перевірки відомостей, відображених у довідці, виданій для обчислення пенсії згідно із Законом № 1058 від 23.02.2023 № 0700-1001-1/831, в якому суми зазначеної довідки, не підтвердилися. Тому взяти до уваги довідку про заробітну плату неможливо. Враховуючи викладене, підстав для врахування при обчисленні пенсії довідки про заробітну плату № 16 від 28.11.2022, виданої Товариством з додатковою відповідальністю Ужгородхліб, та провести перерахунок пенсії за віком починаючи з 11.12.2022 немає.

Позивач подав відзив на апеляційну скаргу, вважаючи, що рішення суду першої інстанції є законним і обґрунтованим, а апеляційна скарга не підлягає до задоволення. Вказує, що недоліки довідки не повинні покладати надмірного тягаря та обов`язку на позивача, оскільки сама по собі довідка видана належним органом та містить усі необхідні відомості щодо розміру заробітної плати позивача. При цьому зазначає, що ані Порядком № 22-1, ані іншим нормативним документом не визначено вичерпного переліку тих первинних документів, якими повинна підтверджуватись довідка про заробітну плату для обчислення пенсії. Відповідачем не було надано жодного доказу про скасування спірної довідки, або того, що записи в ній є такими, що не відповідають дійсності чи зроблені з порушенням закону. Позивач вважає, що вона не може бути позбавлена свого права на нарахування пенсії згідно з вказаної довідки через неможливість перевірки їх достовірності органом Пенсійного Фонду у зв`язку з обставинами, що виникли не з вини позивача, та на які вона не могла жодним чином впливати. Позивач не може зазнавати негативних наслідків у вигляді позбавлення права на належне пенсійне забезпечення через невиконання або неналежне виконання своїх повноважень та обов`язків підприємством-роботодавцем. Зі свого боку позивач вчинила всі необхідні для перерахунку розміру пенсії дії, а відтак, не може нести тягар відповідальності за Формування роботодавцем відповідних первинних документів.

Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги та дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , звернулася 10 грудня 2022 року до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області із заявою про призначення пенсії за віком відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», оскільки 10 грудня 2022 року досягла 60 років.

Для обчислення розміру пенсії за віком надано відповідачу довідку про заробітну плату для обчислення пенсії № 16 від 28.11.2022, видану Товариством з додатковою відповідальністю Ужгородхліб (ЄДРПОУ 00384259).

13 березня 2023 року Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області (Управління обслуговування громадян відділ розгляду звернень) листом вих. № 5947-5646/Г-52/8-1300/23 повідомило, що позивач отримує пенсію за віком з 11.12.2022 відповідно до Закону № 1058, працює. Пенсія обчислена при загальному стажі 43 рони 06 місяців 02 дні (до 31.12.2022), індивідуальний коефіцієнт страхового стажу становить 0,43500. Середньомісячний заробіток для обчислення пенсії, визначений із застосуванням середньої заробітної плати працівників, зайнятих у галузях економіки України за 2020-2022 роки (12236,71 грн), який враховано за період роботи з 01.07.2000 по 31.12.2022 відповідно до даних персоніфікованого обліку становить 13 081,29 грн (12 236,71 грн х 1,06902, де 1,06902 індивідуальний коефіцієнт заробітної плати). Вказано, що оскільки подана довідка про заробітну плату від 28.11.2022 № 16, видана Товариством з додатковою відповідальністю Ужгородхліб за період роботи з 01.05.1982 по 30.04.1988, не була підтверджена первинними документами, її скеровано у відділ контрольно-перевірочної роботи для перевірки достовірності відомостей, відображених у вищезазначеній довідці. Відділом контрольно-перевірочної роботи № 1 Управління контрольно-перевірочної роботи Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області складено акт перевірки про проведення позапланової перевірки відомостей, відображених у довідці, виданій для обчислення пенсії згідно із Законом № 1058 від 23.02.2023 № 0700-1001-1/831, в якому зазначено про неможливість провести перевірку довідки через ненадання підприємством документів. Тому взяти до уваги довідку про заробітну плату неможливо. Враховуючи викладене, підстав для врахування заробітної плати за період роботи з 01.05.1982 по 30.04.1988 при обчисленні розміру пенсії немає.

Не погоджуючись з діями відповідача, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Задовольняючи частково позов, суд першої інстанції виходив з того, що ненадання підприємством при перевірці первинних документів не є виною позивача, адже як передбачено ч. 2 ст. 101 Закону України «Про пенсійне забезпечення», підприємства та організації несуть матеріальну відповідальність за шкоду, заподіяну громадянам або державі внаслідок несвоєчасного оформлення або подання пенсійних документів, а також за видачу недостовірних документів і відшкодовують її.

З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку про безпідставність та необґрунтованість неврахування довідки про заробітну плату для обчислення пенсії № 16 від 28.11.2022.

Суд дійшов висновку, що для ефективного захисту прав, свобод, інтересів позивача необхідно задовольнити позов шляхом визнання протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області щодо відмови у врахуванні довідки про заробітну плату для обчислення пенсії № 16 від 28.11.2022, виданої Товариством з додатковою відповідальністю Ужгородхліб, при обчисленні розміру пенсії за віком та зобов`язати відповідача здійснити обчислення та перерахунок пенсії за віком з 11.12.2022 з урахуванням довідки про заробітну плату для обчислення пенсії № 16 від 28.11.2022 виданої Товариством з додатковою відповідальністю Ужгородхліб, та здійснити виплату з урахуванням виплачених сум.

Разом з тим суд вважав, що вимоги в частині зобов`язання відповідача виплатити різницю між фактично отриманою та перерахованою пенсією є передчасними і не підлягають задоволенню, позаяк судовому захисту підлягають порушені права чи інтереси особи, а не ті, що можливо/ймовірно будуть порушені у майбутньому.

Такі висновки суду першої інстанції, на переконання колегії суддів апеляційного суду, відповідають нормам матеріального та процесуального права, фактичним обставинам справи і є правильними з огляду на таке.

Частиною другоюстатті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини першої статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, особливості призначення, перерахунку і виплати пенсій врегульовано Законом України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 № 1058-IV(Закон № 1058-IV).

Відповідно до частин першої, другої статті 5 Закону № 1058-IVцейЗакон регулює відносини, що виникають між суб`єктами системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на ці відносини лише у випадках, передбачених цимЗаконом, або в частині, що не суперечить цьому Закону. Виключно цим Законом визначаються: принципи та структура системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування; коло осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню; види пенсійних виплат; умови набуття права та порядок визначення розмірів пенсійних виплат; пенсійний вік чоловіків та жінок, при досягненні якого особа має право на призначення пенсії за віком; мінімальний розмір пенсії за віком; порядок здійснення пенсійних виплат за загальнообов`язковим державним пенсійним страхуванням; порядок використання коштів Пенсійного фонду та накопичувальної системи пенсійного страхування; організація та порядок здійснення управління в системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування.

Відповідно до пункту 1 статті 26 Закону № 1058-ІV починаючи з 1 січня 2018 року право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років мають особи за наявності страхового стажу з 1 січня 2020 року по 31 грудня 2020 року - не менше 27 років.

Згідно статті 40 Закону № 1058-ІV для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв. Заробітна плата (дохід) за період страхового стажу до 1 липня 2000 року враховується для обчислення пенсії на підставі документів про нараховану заробітну плату (дохід), виданих у порядку, встановленому законодавством, за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами, а за період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року - за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку. Для визначення розміру пенсії за віком відповідно до частини другоїстатті 27 цього Законузаробітна плата для обчислення частини пенсії за період страхового стажу до набрання чинності цимЗакономвизначається на умовах і в порядку, передбачених законодавством, що діяло раніше, а для обчислення частини пенсії за період страхового стажу після набрання чинності цимЗаконом- на умовах, передбачених абзацом першим цієї частини. У разі подання застрахованою особою для обчислення розміру пенсії даних про заробітну плату (дохід) за період до 1 січня 1992 року при визначенні коефіцієнта заробітної плати (доходу) середня заробітна плата за рік (квартал) у відповідному періоді вважається щомісячною середньою заробітною платою (доходом) в Україні, з якої сплачено страхові внески, відповідного року (кварталу).

За приписами статті 41 Закону № 1058-ІV до заробітної плати (доходу) для обчислення пенсії враховуються, зокрема, суми виплат (доходу), отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов`язкове державне пенсійне страхування, а за періоди до запровадження обмеження максимального розміру заробітної плати (доходу), з якої сплачувалися зазначені внески (збір), - у межах сум, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, включалися до заробітної плати, з якої обчислювалася пенсія відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення», і не перевищують 5,6 розміру середньої заробітної плати в Україні на день отримання зазначених сум.

Відповідно до статті 44 Закону № 1058-IV заява про призначення (перерахунок) пенсії та необхідні документи подаються до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально.

Постановою Пенсійного фонду України від 25 листопада 2005 року № 22-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 року за № 1566/11846, затверджений Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

Згідно з абзацом першим пункту 1.1 розділу I «Звернення за призначенням (перерахунком) пенсії» Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25 листопада 2005 року № 22-1 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 07 липня 2014 року № 13-1) та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 року за № 1566/11846 (Порядок № 22-1), заява про призначення пенсії непрацюючим особам, а також членам сім`ї у зв`язку з втратою годувальника подається заявником особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально, безпосередньо до управління Пенсійного фонду України у районі, місті, районі у місті, об`єднаного управління (орган, що призначає пенсію) за місцем проживання (реєстрації).

Відповідно до абзацу 2 підпункту 3 пункту 2.1. розділу ІІ Порядку № 22-1 для підтвердження заробітної плати відділом персоніфікованого обліку надаються індивідуальні відомості про застраховану особу за період з 01 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера ним може подаватись довідка про заробітну плату (дохід) по 30 червня 2000 року із зазначенням у ній назв первинних документів, на підставі яких її видано, їх місцезнаходження та адреси, за якою можливо провести перевірку відповідності змісту довідки первинним документам.

Відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 2.1 розділу II Порядку 22-1 у разі якщо страховий стаж починаючи з 01 липня 2000 року становить менше 60 місяців, особою подається довідка про заробітну плату (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року.

Відповідно до пункту 2.10 розділу ІІ Порядку № 22-1 довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працював померлий годувальник або особа, яка звертається за пенсією. Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовані або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або архівними установами. У випадках, коли архівні установи не мають можливості видати довідку за встановленою формою з розшифровкою виплачених сум за видами заробітку, вони можуть видавати довідки, що відповідають даним, наявним в архівних фондах, без додержання цієї форми.

З наведеного видно, що для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв. При цьому, заробітна плата (дохід) за період страхового стажу до 1 липня 2000 року враховується для обчислення пенсії саме на підставі документів про нараховану заробітну плату (дохід), виданих у порядку, встановленому законодавством, за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами.

Відповідно до частини третьої статті 44 Закону № 1058-ІV органи Пенсійного фонду мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, видані ними для оформлення пенсії, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі та достовірність поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством для визначення права на пенсію. На такі перевірки не поширюється дія положень законодавства про здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Як видно з матеріалів справи, Головним управлінням Пенсійного фонду України у Львівській області відмовлено позивачу в обчисленні пенсії з урахуванням наданої ним довідки про заробітну плату для обчислення пенсії № 16 від 28.11.2022, виданої Товариством з додатковою відповідальністю Ужгородхліб, оскільки такі не підтвердженні первинними документами.

Вказана довідка містить інформацію про суми заробітної плати позивача, яка видана на підставі книг нарахування зарплати за період з 1982 - 1988 роки.

Згідно акта № 0700-1001-1/831 перевірки правильності надання довідки про заробітну плату та стажу роботи для обчислення пенсії від 23.02.2023, відділом контрольно-перевірочної роботи № 1 управління контрольно-перевірочної роботи Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області проведено зустрічну перевірку ТзДВ Ужгородхліб, м. Ужгород, вул. Руська, 41. Перевірку проведено в окремому приміщенні з дотриманням вимог в умовах карантину. Перевірку проведено з відома керівника ТзОВ Ужгородхліб ОСОБА_2 . Проведена перевірка правильності надання довідки від 28.11.2022 № 16 про заробітну плату гр. ОСОБА_1 за період 1982 - 1988 р. р. До перевірки запрошено такі документи: відомості нарахування заробітної плати. До перевірки надано такі документи: відомості нарахування заробітної плати працівників цеху № 1 за 1988 рік. Перевіркою встановлено: перевіркою довідки про заробітну плату гр. ОСОБА_1 від 28.11.2022 № 16 за період 1982-1988 встановлено, що до перевірки надано відомості нарахування заробітної плати працівників цеху № 1 за 1988 рік; за 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987 рік відомості нарахування заробітної плати до перевірки не надано. Відповідно, провести перевірку довідки про заробітну плату гр. ОСОБА_1 від 28.11.2022 № 16 за період 1982 - 1988 р. р. неможливо. Висновок: Провести перевірку довідки про заробітну плату гр. ОСОБА_1 від 28.11.2022 № 16 за період 1982 - 1988 р. р. неможливо здійснити через відсутність первинних документів за 1982 - 1987 р. р.

19 травня 2023 року адвокат Прімєрова Н. Г. надіслала адвокатський запит начальнику Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області А. Пентек вих. № 02-19/05/23 з вимогою надати інформацію та документи, які обґрунтовують підстави не надання керівником ТзДВ Ужгородхліб Н. М. Щербан Головному управлінню Пенсійного фонду України в Закарпатській області первинних документів за 1982-1987 р. р. під час перевірки довідки про заробітну плату гр. ОСОБА_1 № 16 від 28.11.2022.

На цей адвокатський запит Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області листом № 0700-1001-8/27352 від 26.05.2023 повідомило, що для перевірки довідки про заробітну плату була організована перевірка, результат якої зафіксовано в акті від 23.02.2023 за № 0700-1001-1/831, який підписаний посадовою особою ОСОБА_2 без заперечень. Цією перевіркою зафіксовано не надання первинних бухгалтерських документів за 1982-1987 роки. Додаткова інформація або документи, які обґрунтовують не надання керівником ТзДВ Ужгородхліб ОСОБА_2 первинних документів за вказані роки для перевірки довідки про заробітну плату для обчислення пенсії в процесі перевірки надані не були і надалі до Головного управління не надходили.

Апеляційний суд зазначає, що відсутність первинних документів не повинні покладати надмірного тягаря та обов`язку на позивача, оскільки сама по собі довідка видана належним органом та містить усі необхідні відомості щодо розміру заробітної плати позивача. При цьому, колегія суддів враховує, що ані Порядком № 22-1, ані іншим нормативним документом не визначено вичерпного переліку тих первинних документів, якими повинна підтверджуватись довідка про заробітну плату для обчислення пенсії. Варто зазначити, що відповідачем не було надано жодного доказу про скасування спірної довідки, або того, що записи в ній є такими, що не відповідають дійсності чи зроблені з порушенням закону.

На переконання апеляційного суду право особи на пенсійне забезпечення не може ставитись в залежність від існування документів, оскільки це не може контролюватися пенсіонером, а значить на нього не може покладатись відповідальність за їх відсутність.

Крім того, колегія суддів вважає, що позивач не може бути позбавлений свого права на нарахування пенсії згідно з вказаною довідкою через неможливість перевірки їх достовірності органом Пенсійного фонду у зв`язку з обставинами, що виникли не з вини позивача, та на які він не міг жодним чином впливати.

Суд зазначає, що зі свого боку позивач вчинив всі необхідні для перерахунку розміру пенсії дії, а відтак, не може нести тягар відповідальності за формування роботодавцем відповідних первинних документів.

Таким чином, апеляційний суд вважає, що надана позивачем для врахування розрахунку розміру пенсії довідка Товариства з додатковою відповідальністю Ужгородхліб № 16 від 28.11.2022 відповідає вимогам Порядку № 22-1 та положенням частини першої статті 40 Закону № 1058-IV.

А тому суд першої інстанції дійшов вірного висновку про зобов`язання відповідача здійснити перерахунок та виплату пенсії позивача із врахуванням довідки Товариства з додатковою відповідальністю Ужгородхліб № 16 від 28.11.2022, з урахуванням виплачених сум.

Щодо решти обставин та доводів апеляційної скарги, колегія суддів зазначає, що такі не спростовують наведених висновків та на законність судового рішення не впливають.

За таких обставин колегія суддів дійшла переконання, що місцевий суд повно і всебічно дослідив і оцінив обставини у справі, надані сторонами докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює.

Статтею 316 КАС України передбачено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З урахуванням викладеного, постанова суду першої інстанції є законною, доводи апеляційної скарги зроблених судом першої інстанції висновків не спростовують, тому підстави для скасування чи зміни рішення суду першої інстанції відсутні.

Керуючись ст. ст. 229, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 07 лютого 2024 року в адміністративній справі № 380/14972/23 без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає оскарженню в касаційному порядку, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини п`ятої статті 328 КАС України.

Головуючий суддя Р. Й. Коваль судді В. В. Гуляк Н. В. Ільчишин

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2024
Оприлюднено25.11.2024
Номер документу123241051
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —380/14972/23

Ухвала від 09.01.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бевзенко В.М.

Ухвала від 21.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Постанова від 21.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 18.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 18.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 22.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Рішення від 07.02.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 05.07.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні