Рішення
від 21.11.2024 по справі 200/6478/24
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 листопада 2024 року Справа№200/6478/24

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Абдукадирової К.Е., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОМКОМПЛЕКТ» (місцезнаходження: 84391, Донецька область, м. Краматорськ, смт. Ясногірка, вул. Уссурійська, буд. 2, ЄДРПОУ 31367359) до Головного управління ДПС у Донецькій області (місцезнаходження: Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, 59, ЄДРПОУ 44070187), Державної податкової служби України (місцезнаходження: м. Київ, пл. Львівська, буд. 8, ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

УСТАНОВИВ:

17 вересня 2024 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРОМКОМПЛЕКТ» через підсистему ЄСІТС «Електронний суд» звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної податкової служби України в якій позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Донецькій області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.05.2024 № 11131960/31367359;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ «ПРОМКОМПЛЕКТ» від 13.04.2024 № 4 датою її фактичного подання.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що в межах виконання господарського договору постачання від 25.03.2024 р. № 2503/15/24-П, укладеного з замовником - ТОВ «ПЕРША ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР», направив для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 4 від 13.04.2024.

Однак реєстрацію вказаної податкової накладної № 4 від 13.04.2024 було зупинено та вказано причину: «Обсяг постачання товару/послуги 4403, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку № 1165). Додатково повідомляємо: показник «D»=3.8878%, «Рпоточ»=0». Позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Після отримання квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, позивачем відповідачу 1 надані пояснення до рішення про блокування податкової накладної № 4 від 13.04.2024 р. (реєстраційний номер документа 9117334471), квитанція № 1 від 05.05.2024 та щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій ТОВ «ПРОМКОМПЛЕКТ» до відповідної ПН з наданням наступної інформації та документів.

Після наданих пояснень позивачем отримано Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11077086/31367359 від 20.05.2024 щодо зупинення реєстрація податкової накладної № 4 від 13.04.2024 на суму 3 294 515,18 грн. У вказаному повідомленні відповідач зазначає про необхідність надання: копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування: первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, первинних документів що придбання товарів.

ТОВ «ПРОМКОМПЛЕКТ», надало додаткове пояснення, в якому зазначені всі необхідні докази достовірності господарської операції між ТОВ «ПРОМКОМПЛЕКТ» та ТОВ «ПЕРША ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР».

Проте, ГУ ДПС у Донецькій області прийняло рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених / оформлених із порушенням законодавства від 29.05.2024 № 11131960/31367359, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної від 13.04.2024 № 4 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Використовуючи право на адміністративне оскарження передбачене п. 56.1, п. 56.2 ст. 56 та керуючись п. 56.3 ст. 56 ПК України, позивачем подана скарга до контролюючого органу вищого рівня, а саме Державної податкової служби України (далі - відповідач 2), від 12.06.2024 № 9159814629 з приводу оскарження рішення Головного управління ДПС у Донецькій області від 29.05.2024 № 11131960/31367359.

Позивачем отримане рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.06.2024 № 38401/31367359/2, яким залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підставами визначено наступне: ненадання платником податку копiй первинних документiв щодо постачання/ придбання товарiв/послуг, зберiгання i транспортування, навантаження, розвантаження продукцiї, складських документiв (iнвентаризацiйнi описи), у тому числi рахунки-фактури/iнвойси, акти приймання-передачi товарiв (робiт, послуг) з урахуванням наявностi певних типових форм та галузевої специфiки, накладних.

Позивач вважає, що суб`єкт владних повноважень прийняв рішення без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, недобросовісно, необґрунтовано без дотримання принципу рівності перед законом, без належного використання наданих органу повноважень.

Просив задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою суду від 20.09.2024 прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Ухвалою суду від 08 жовтня 2024 року відмовлено у задоволенні клопотання Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Донецькій області про розгляд в порядку загального позовного провадження адміністративної справи № 200/6478/24.

Відповідач 1 - Головне управління ДПС у Донецькій області надіслав суду відзив, в обґрунтування якого зазначено наступне.

Згідно з відомостями інформаційних баз даних ДПС України, ТОВ «ПРОМКОМПЛЕКТ» (постачальник) на адресу ТОВ «Перша дорожньо-будівельна компанія «Центр» (отримувач) складено та відправлено на реєстрацію податкову накладну від 13.04.2024 № 4 на суму ПДВ 549085,86 грн., обсягом постачання 2745429,32 грн., з номенклатурою товарів продавця: блоки бетонні марки ФБС iз бетону марки 100(Ф12) код товару згідно з УКТ ЗЕД 6810, геотекстиль голкопробивний термофіксований "TERASIN NS 300" 300 г/м.кв (2,0*145м) код товару згідно з УКТ ЗЕД 5602101900, дошки будівельні 40 мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 4407, дрiт арматурний iз низьковуглецевої сталi ВР-1, дiаметр 4 мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 7217, колоди, діаметр 150 мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 4403, колоди, діаметр 200 мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 4403, металоконструкції стійок код товару згідно з УКТ ЗЕД 7306, прокладки ущільнювальні 30 мм код товару згідно з УКТ ЗЕД 40169300, зварна сітка дм. 5,0 100х100 1,80м х 2,0м (7314) код товару згідно з УКТ ЗЕД 7314.

У відповідності до пунктів 5, 6 Порядку №1165, подана на реєстрацію в ЄРПН податкова накладна ТОВ «ПРОМКОМПЛЕКТ», після проведення перевірки на відповідність ознакам безумовної реєстрації, була автоматично перевірена щодо відповідності критеріям ризиковості здійснення операцій, які зазначені у додадку 3 до Порядку №1165. Після цього, за результатами автоматизованого моніторингу податкових накладних було встановлено, що відображена операція у ПН від 13.04.2024 № 4 відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції, тому реєстрація такої ПН була зупинена на підставі пункту 7 Порядку №1165.

У зв`язку з зупиненням реєстрації вищевказаної ПН, згідно з пунктами 8, 10 Порядку №1165, а також пункту 17 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246 (далі - Порядок №1246), до електронного кабінету ТОВ «Промкомлект» засобами електронного зв`язку надіслана (додається) квитанція про реєстрацію податкових накладних / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (перші квитанції) щодо зупинення реєстрації ПН від 13.04.2024 № 4 у ЄРПН з наступним змістом у полі «Результат обробки»: «Документ доставлено до ДПС України ДОКУМЕНТ ЗБЕРЕЖЕНО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 13.04.2024 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 4403 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=3.8878%, "Рпоточ"=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Критерій ризиковості здійснення операції, згідно з пунктом 1 додатку 3 до Порядку №1165 (в редакції що діяла на час складання ПН), визначено наступним чином: «Обсяг постачання товару / послуги згідно з кодом УКТЗЕД / Державного класифікатора продукції та послуг / умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку / який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого / такої товару / послуги (крім обсягу придбання товарів / послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та / або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару / послуги, зазначеного / зазначеної в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД / Державного класифікатора продукції та послуг / умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку».

Згідно з відомостями інформаційних баз даних ДПС, господарська операція з реалізації ТОВ «ПРОМКОМПЛЕКТ» товарів / послуг, що відображались у направленій для реєстрації в ЄРПН вищезгаданої ПН, відповідають опису критерію ризиковості здійснення операцій п.1, оскільки за цією ПН обсяг реалізації перевищував обсяг придбання таких товарів на митній території України, за умов відсутності врахованої таблиці даних платника податку, яка б свідчила про постачання вищевказаного товару на постійній основі. Внаслідок відповідності критерію ризиковості здійснення операцій реєстрація ПН в ЄРПН була автоматично зупинена на підставі абзацу 10 пункту 12 Порядку № 1246.

Відповідно до пункту 4 Порядку № 520, згідно з відомостями Журналу розгляду Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН/РК (АІС «Робота комісії ДПС» розділу «Аналітична система» ІС «Податковий блок»), ТОВ «ПРОМКОМПЛЕКТ» на розгляд комісії контролюючих органів було надано повідомлення про подання пояснень та копій документів: від 13.05.2024 № 3 до ПН від 13.04.2024 № 4: договір постачання від 25.03.2024 № 2503/15/24-11, рахунок-фактура від 03.04.2024 №ПК-0000012, взаєморозрахунки з покупцями за період з 01.04.2024 по 30.04.2024, виписка по рахунку за 13.04.2024, картка рахунку 681 за квітень 2024, картка рахунку 681 за квітень 2024, пояснення від 10.05.2024 № 04/05-24, меморіальний ордер від 09.04.2024 №7.

Відповідно до пункту 9 Порядку № 520, комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних проаналізовано письмові пояснення та копії документів, які надані платником податків та у встановлені терміни направлено Повідомлення від 20.05.2024 № 11077086/31367359, що додається, про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, за формою згідно з додатком 2 до Порядку 520 з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, щодо надання: «первинних документів щодо придбання товарів. Додаткова інформація: Не надано документи на придбання».

Згідно з відомостями Журналу розгляду Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК (АІС «Робота комісії ДПС» розділу «Аналітична система» ІС «Податковий блок»), ТОВ «ПРОМКОМПЛЕКТ», у терміни визначені пунктом 9 Порядку № 520, надало повідомлення про подання додаткових пояснень та/або документів необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на розгляд комісії контролюючих органів з документами: від 24.05.2024 № 05/05-24 до ПН від 13.04.2024 № 4: штатний розпис від 26.12.2023 №1, договір оренди від 01.11.2023 № 6/23-АН, договір постачання від 25.03.2024 № 2503/15/24-П, договір куплі-продажу від 27.03.2024 № 32/24-ЗП, договір куплі-продажу від 27.03.2024 № 32/24-ЛК, видаткова накладна від 08.04.2024 № 5 та від 30.04.2024 № 8 з ттн від 08.04.2024, картка рахунку 631 та 3711 за період 01.03.2024-30.04.2024, договір поставки від 27.03.2024 № 27/03-Чрн.24, видаткова накладна від 05.04.2024 № 55, оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за період 01.03.2024-30.04.2024 та картки по рахункам 631 та 3711за період 01.03.2024- 30.04.2024 , договір поставки від 25.03.2024 № 330-25/03, видаткова накладна від 05.04.2024 № 000009 з паспортом виготовленої продукції та ттн від 05.04.2024 № 000009, видаткова накладна від 22.04.2024 № 000031 з паспортом виготовленої продукції та ттн від 22.04.2024 № 0000031, оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за період 01.03.2024 - 30.04.2024 та картка рахунку 631 та 3711 за період 01.03.2024-30.04.2024, договір на виконання робіт від 27.03.2024 № 27/03, оборотно-сальдова відомість по рахунку 3711 за квітень 2024, видаткові накладні від 03.04.2024 № 2171 та № 2157 з ттн від 03.04.2024, договір-заявка на перевезення вантажу по території України від 02.04.2024 № 02/04/2024, оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за період 01.03.2024-30.04.2024 та картки рахунку 631 та 3711 за період 01.03.2024-30.04.2024, оборотно-сальдова відомість по рахунку 681 за квітень 2024, виписка по рахунку за 13.04.2024, платіжні інструкції від 29.03.2024 №№ 4222-4223 та 4226, платіжні інструкції від 01.04.2024 №412 від 11.04.2024 №427 від 01.04.2024 №411 від 03.04.2024 № 413 від 01.04.2024 № 410, пояснення від 24.05.2024 № 05/05-24, договір оренди від 01.10.2020 № 9/20-АН.

Згідно з відомостями інформаційних баз даних ДПС України, на підставі розгляду надісланого ТОВ «ПРОМКОМПЛЕКТ» повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено по відмовленим податковим накладним та сканокопій доданих документів, комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з прийнятим комісією рішенням від 29.05.2024 № 11131960/31367359 до ПН від 13.04.2024 № 4 причина відмови у реєстрації ПН в Єдиному реєстрі податкових накладних, зазначена у полі «Прийнято рішення про»: «відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства. Додаткова інформація: первинні документи, крім того, ТОВ "ПРОМКОМПЛЕКТ" встановлено п.8 критеріїв ризиковості платника податку».

Згідно з відомостями інформаційних баз даних ДПС України, комісією центрального рівня (комісією ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних) на скаргу щодо рішення про відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до пункту 56.23 статті 56 Податкового кодексу України, прийнято рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.06.2024 № 38401/31367359/2 до ПН від 13.04.2024 № 4 скарга від 12.06.2024 реєстраційний номер 9159814629.

Згідно прийнятого рішення залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін (причини відмови в полі «Підстави»: «ненадання платником податку копiй первинних документiв щодо постачання/придбання товарiв/послуг, зберiгання i транспортування, навантаження, розвантаження продукцiї, складських документiв (iнвентаризацiйнi описи), у тому числi рахунки-фактури/iнвойси, акти приймання-передачi товарiв (робiт, послуг) з урахуванням наявностi певних типових форм та галузевої специфiки, накладних»).

Додатково повідомляє, що відповідно до пункту 6 Порядку № 1165, згідно з відомостями Журналу ризикових платників (ДПС) (далі - Журнал) (АІС «Робота комісії ДПС» розділу «Аналітична система» ІС «Податковий блок»), ТОВ «ПРОМКОМПЛЕКТ» включено до переліку ризикових платників ПДВ по п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, згідно Рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 22.05.2024 № 7587 (додається). Зазначено: «Підстава: п.8 Критеріїв ризиковості платника податку».

Крім того, зазначив, що вимога про зобов`язання зареєструвати податкову накладну не підлягає задоволенню, оскільки вважає, що належним способом захисту повинно бути зобов`язання повторно розглянути питання щодо реєстрації податкової накладної. Просив відмовити у задоволені позову.

Відповідач 2 - Державна податкова служба України надав відзив на позовну заяву, в якому заперечував проти позовних вимог позивача, просив у задоволенні позову відмовити у повному обсязі. Зазначені у відзиві обставини щодо предмету спору та обґрунтування правомірності вчинених дій є аналогічними зазначеним у відзиві відповідача - 1.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРОМКОМПЛЕКТ» (код ЄДРПОУ 31367359) зареєстроване як юридична особа, перебуває на податкову обліку як платник податків та на момент виникнення спірних правовідносин був платником податку на додану вартість. Місцезнаходження: Донецька область, м.Краматорськ, смт. Ясногірка, вул.Уссурійська, 2.

Основним видом діяльності за КВЕД є неспеціалізована оптова торгівля.

25.03.2024 між ТОВ «ПРОМКОМПЛЕКТ» (Постачальник) та ТОВ «ПЕРША ДОРОЖНЬОБУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР» (Замовник) укладено договір постачання № 2503/15/24-П, в якому зазначено, що Постачальник зобов`язується поставити, а Покупець прийняти та оплатити на умовах викладених в Договорі, товар, в подальшому - Товар, асортимент, кількість, якість та ціна якого вказана у рахунках-фактурах та видаткових накладних, які надаються Постачальником Покупцю відповідно до умов цього Договору та є його невід`ємною частиною.

Відповідно до п. 1.1.1. Договору Сторони можуть укладати Специфікації до цього Договору, в яких визначати найменування, одиниці виміру та загальну кількість Товару, що підлягає поставці за даним Договором, його часткове співвідношення (асортимент, сортамент, номенклатура), які оформлюються у вигляді додатків до цього Договору та є його невід`ємними частинами. Специфікаціями можуть бути визначені конкретні дані, умови поставки, умови оплати Товару. У таких випадках умови поставки та/або оплати, вказані у Специфікації, мають пріоритет над умовами вказаними у тексті Договору.

Відповідно до п. 3.1. Договору Постачальник поставляє Покупцю Товар окремими партіями, у кількості визначеною за домовленістю сторін згідно замовлення Покупця. Замовлення Покупця може бути здійснено в усній та (або) письмовій формі та направляється Постачальнику будь-яким способом, що може ідентифікувати особу Покупця.

25.03.2024 складена Специфікація до договору від 25.03.2024 № 2503/15/24-П якою затверджено характеристики, кількість, найменування й загальну вартість партії товару, а саме:

блоки бетонні марки ФБС iз бетону марки 100(Ф12) -ь кількість - «18 шт», ціна за одиницю товару (грн.) без ПДВ - «6484,01» вартість товару (грн) без ПДВ «116712,18»;

геотекстиль 300г/м2 - кількість - «5428,80 м2», ціна за одиницю товару (грн.) без ПДВ - «60,91» вартість товару (грн) без ПДВ «330668,21»;

дошки будівельні 40 мм - кількість - «13,577 м3», ціна за одиницю товару (грн.) без ПДВ - «10893,89» вартість товару (грн) без ПДВ «147906,34»;

дрiт арматурний iз низьковуглецевої сталi ВР-1, дiаметр 4 мм- кількість - «1,48 тн», ціна за одиницю товару (грн.) без ПДВ - «47582,89» вартість товару (грн) без ПДВ «70422,68»;

колоди, діаметр 150 мм - кількість - «78,984 м3», ціна за одиницю товару (грн.) без ПДВ - «10893,89» вартість товару (грн) без ПДВ «860443,01»;

колоди, діаметр 200 мм- кількість - «39,09 м3», ціна за одиницю товару (грн.) без ПДВ - «10893,89» вартість товару (грн) без ПДВ «425842,16»;

металоконструкції стійок - кількість - «24,112 тн», ціна за одиницю товару (грн.) без ПДВ - «71883,51» вартість товару (грн) без ПДВ «1733255,19»;

прокладки ущільнювальні 30 мм - кількість - «6,24141», ціна за одиницю товару (грн.) без ПДВ - «19603,58» вартість товару (грн) без ПДВ «122353,98»;

сітка металева 100 х 100, діаметр 6 мм- кількість - «5481м2», ціна за одиницю товару (грн.) без ПДВ - «259,89» вартість товару (грн) без ПДВ «1424457,09»;

фарба вогнезахисна для вологих середовищ - кількість - «0,7400294 т», ціна за одиницю товару (грн.) без ПДВ - «253959,29» вартість товару (грн) без ПДВ «187937,34».

Для виконання цього Договору позивачем отримано передоплату, що підтверджується банківською випискою від 10.05.2024 в сумі 3 294 515,18 грн. та оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 681 за квітень 2024 року.

Для підтвердження факту реалізації та відображення в бухгалтерському обліку фінансово-господарської операції надані: рахунок-фактура № ПК-0000012 від 03.04.2024; меморіальний ордер № 09/04/2024№7 від 13.04.2024; виписка по рахунку від 10.05.2024; оборотно-сальдова відомість по рахунку 681 за квітень 2024 року; картка рахунку 681 за квітень 2024 року; взаєморозрахунки з покупцями за період з 01.04.2024 по 30.04.2024 року.

Відповідно до штатного розпису від 26.12.2023 на підприємстві позивача рахується 8 штатних одиниць: директор, начальник лабораторії з контролю виробництва, менеджер з постачання, організатор зі збуту, бухгалтер, підсобний робітник, водій автотранспортних засобів, машиніст дорожньо-будівельних робіт з місячним фондом заробітної плати 75 9300,00 гривень

Для використання в господарській діяльності Товариства, розміщення обладнання, техніки та товарно-матеріальних цінностей ТОВ «ПРОМКОМПЛЕКТ» орендує виробничий майданчик площею 3000 кв.м., відповідно до укладеного договору оренди від 01.11.2023 № 6/23-АН з ТОВ «КОМПАНІЯ «УКРІНВЕСТ РЕСУРС».

27.03.2024 ТОВ «ПРОМКОМПЛЕКТ» (Покупець) укладено договори купівлі-продажу № 32/24-зп та № 32/24-ЛК з Державним підприємством «Лиманське лісове господарство» (Продавець), в якому зазначено, що Продавець зобов`язується надати Покупцю товар, а Покупець - прийняти та оплатити товар по цінам та в об`ємі вказаному в Додатку 1, що є невід`ємною частиною Договору.

На підтвердження виконання умов договорів надано: видаткові накладні №5 від 08.04.2024, №8 від 30.04.2024; товарно-транспортну накладну від 08.04.2024;платіжну інструкцію №4225 від 29.03.2024, картку рахунку 631, картку рахунку 3711.

27.03.2024 між ТОВ «ПРОМКОМПЛЕКТ» (Покупець) та ТОВ «Метиз Інвест Україна» (Продавець) укладено договір поставки №27/03- Чрн.24 предметом якого є поставити та передати у власність Покупця товар - дріт, сітка, габіони плетені, світка зварна для габіонів оцю, геотекстиль, вироби з дроту, інше (надалі - товар), а Покупець зобов`язується приймати цей товар та своєчасно здійснювати оплату.

На підтвердження виконання умов договору надано: оборотно-сальдова відомість по рахунку 631, картка рахунку 631, картка рахунку 3711, видаткова накладна №55 від 05.04.2024, акт надання послуг.

25.03.2024 між ТОВ «ПРОМКОМПЛЕКТ» (Покупець) та ТОВ «МЕТТРЕЙД» (Постачальник) укладено договір поставки № 330-25/03, в якому зазначено, що Постачальник в порядку та на умовах визначених в цьому Договору передати у власність Покупцеві товар.

На підтвердження виконання умов договору надано: видаткові накладні №000009 від 05.04.2024, №000031 від 22.04.2024, товарно-транспортну накладну №000009 від 05.04.2024, №000031 від 22.04.2024 , паспорти виготовленої продукції, оборотно-сальдова відомість 631, картка рахунку 631, картка рахунку 3711, платіжну інструкцію №4223 від 29.03.2024, платіжну інструкцію кредитового переказу коштів №412 від 01.04.2024.

27.03.2024 між ТОВ «ПРОМКОМПЛЕКТ» (Замовник) та ТОВ «СТРОЙЕЛІТ» (Виконавець) укладено договір на виконання робіт №27/03 в якому зазначено, що Виконавець зобов`язується за завданням Замовника виконати, а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити роботи з виготовлення металевих конструкцій (стойки дорожніх знаків) (надалі - Роботи) в обсягах та за ціною (вартістю), що наводяться в Додатках до цього Договору, які є невід`ємною частиною цього Договору.

На підтвердження виконання умов договору надано: оборотно-сальдові відомість по рахунку 3711, платіжну інструкцію кредитового переказу коштів №427 від 11.04.2024, товарно-транспортну накладну №11-1 від 01.05.2024, товарно-транспортну накладну №11-2 від 01.05.2024.

Для виготовлення вищезазначених металевих конструкцій, Товариство закупило товар у ТОВ «ГУДВІЛ», також для перевезення товару в пункт зазначення Замовника (ТОВ «СТРОЙЕЛІТ») заключений договір-заявка № 02/04/2024 від 02.04.2024р.на перевезення вантажу по території Україні з ФОП ОСОБА_1 . Позивачем надано: видаткову накладну №2171 від 03.04.2024, платіжну інструкцію кредитового переказу коштів №411 від 01.04.2024, оборотно-сальдові відомість по рахунку 3711, оборотно-сальдові відомість по рахунку 631.

Податкова накладна № 4 від 13.04.2024р. на суму 3 294 515,18 грн., складена відповідно до пп. а п. 187-1 ст. 187 за правилом першої події - передоплата підлягає обов`язковій реєстрації в ЄРПН.

На виконання вказаного договору 13.04.2024 року позивачем до Єдиного реєстру податкових накладних було направлено податкову накладну № 4 від 13.04.2024 на загальну суму 3294515,18 грн., в тому числі ПДВ - 549085,86 грн.

Відповідно до квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрація податкової накладної № 4 від 13.04.2024 на суму 3 294 515,18 грн. (реєстраційний номер документа 9117334471 від 05.05.2024). Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 13.04.2024 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 4403 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=3.8878%, "Рпоточ"=0.

Позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач засобами електронної комунікації надіслав відповідачу пояснення до рішення про блокування податкової накладної №4 від 13.04.2024 та всі первинні документи, оформлені під господарську операцію постачання згідно з договором № 2503/15/24-П від 25.03.2024, за яким складено спірну податкову накладну, а саме: договір постачання № 2503/15/24-П від 25.03.2024 з ТОВ «ПЕРША ДОРОЖНЬО- БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР»; рахунок-фактура № ПК-0000012 від 03.04.2024; меморіальний ордер № 09/04/2024№7 від 13.04.2024; виписка по рахунку від 10.05.2024; оборотно-сальдова відомість по рахунку 681 за квітень 2024 року; картка рахунку 681 за квітень 2024 року; взаєморозрахунки з покупцями за період з 01.04.2024 по 30.04.2024 року.

20.05.2024 відповідачем 1 на адресу позивача було направлено повідомлення № 11077086/31367359 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування: первинних документів щодо постачання/придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, первинних документів щодо придбання товарів. Зазначено, що не надано документи на придбання.

Позивач засобами електронної комунікації надіслав відповідачу надіслав відповідачу додаткові до рішення про блокування податкової накладної №4 від 13.04.2024. Позивачем, разом з додатковими поясненнями направлено: договір оренди № 9/20-АН від 01.10.2020 року з ТОВ «КОМПАНІЯ «УКРСЛАВРЕСУРС»; договір оренди № 6/23-АН від 01.11.2023 року з ТОВ «КОМПАНІЯ «УКРГНВЕСТ РЕСУРС»; штатний розпис ТОВ «ПРОМКОМПЛЕКТ» № 1 від 26.12.2023 року; договір постачання № 2503/15/24-П від 25.03.2024р. з ТОВ «ПЕРША ДОРОЖНЬО- БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ЦЕНТР»; договір купівлі-продажу № 32/24-зп від 26.03.2024 р. з ДП «Лиманське лісове господарство»; договір купівлі-продажу № 32/24-ЛК від 27.03.2024 р. з ДП «Лиманське лісове господарство»; видаткова накладна № 5 від 08.04.2024 р. до договору купівлі-продажу № 32/24-зп від 26.03.2024 р.; товарно-транспортна накладна ДП №000070 від 08.04.2024 року; видаткова накладна № 8 від 30.04.2024 р. до договору купівлі-продажу № 32/24-ЛК від 27.03.2024 р.; картка рахунку 631 за період з 01.03.2024 по 30.04.2024 року; картка рахунку 3711 за період з 01.03.2024 по 30.04.2024 року; договір поставки №27/03- Чрн.24 від 27.03.2024 р. з ТОВ «Метиз Інвест Україна»; видаткова накладна № 55 від 05.04.2024 р. до договору поставки №27/03- Чрн.24 від 27.03.2024 року; оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за період 01.03.2024 по 30.04.2024 року; картка рахунку 631 за період з 01.03.2024 по 30.04.2024 року; картка рахунку 3711 за період з 01.03.2024 по 30.04.2024 року; договір поставки № 330-25/03 від 25.03.2024 р. з ТОВ «МЕТТРЕЙД»; видаткова накладна № 000009 від 05.04.2024 до договору поставки № 330-25/03 від 25.03.2024 року; паспорт виготовлення продукції від 05.04.2024 року; товарно-транспортна накладна № 000009 від 05.04.2024 року; видаткова накладна № 000031 від 22.04.2024 до договору поставки № 330-25/03 від 25.03.2024 року; паспорт виготовлення продукції від 22.04.2024 року; товарно-транспортна накладна № 000031 від 22.04.2024 року; оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за період 01.03.2024 по 30.04.2024 року; картка рахунку 631 за період з 01.03.2024 по 30.04.2024 року; картка рахунку 3711 за період з 01.03.2024 по 30.04.2024 року; договір на виконання робіт № 27/03 віл 27.03.2024 року; оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за квітень 2024 року; видаткова накладна № 2171 від 03.04.2024 р. ТОВ «ГУДВІЛ»; товарно-транспортна накладна № ГЛ0000912 від 03.04.2024 року; видаткова накладна № 2157 від 03.04.2024 р. ТОВ «ГУДВІЛ»; товарно-транспортна накладна № ГЛ0000904 від 03.04.2024 року; оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за період 01.03.2024 по 30.04.2024 року; картка рахунку 631 за період з 01.03.2024 по 30.04.2024 року; картка рахунку 3711 за період з 01.03.2024 по 30.04.2024 року; договір-заявка № 02/04/2024 від 02.04.2024 року на перевезення вантажу по території Україні з ФОП ОСОБА_1 ; оборотно-сальдова відомість по рахунку 681 за квітень 2024 року; виписка по рахунку від 10.05.2024 року; платіжна інструкція № 4223 від 29.03.24; № 4222 від 29.03.2024; № 4225 від 29.03.2024 року; платіжні інструкції кредитного переказу коштів № 412 від 01.04.2024; № 427 від 11.04.2024; №411 від 01.04.2024; №413 від 03.04.2024; №410 від 01.04.2024.

Однак, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Донецькій області прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.05.2024 № 11131960/31367359 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 4 від 13.04.2024.

Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної у зазначеному рішенні стало надання платником податку копій документів, складених / оформлених із порушенням законодавства, крім того ТОВ "ПРОМКОМПЛЕКТ" встановлено п. 8 критеріїв ризиковості платника податку.

Позивач подав скаргу до ДПС України на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до якої повторно додав копії вже поданих документів.

21.06.2024 прийнято рішення за результатом розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних №38401/31367359/2, яким залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підстави: ненадання платником податку копiй первинних документiв щодо постачання/придбання товарiв/послуг, зберiгання i транспортування, навантаження, розвантаження продукцiї, складських документiв (iнвентаризацiйнi описи), у тому числi рахунки-фактури/iнвойси, акти приймання-передачi товарiв (робiт, послуг) з урахуванням наявностi певних типових форм та галузевої специфiки, накладних.

Вважаючи рішення відповідача протиправними, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

За приписами статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

За правилами підпунктів а та б пункту 185.1. статті 185 Податкового кодексу України (далі ПК України) об`єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 цього Кодексу.

Відповідно до підпунктів а та б пункту 187.1. статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умов щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.7 статті 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг як попередня оплата (аванс).

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Згідно з пунктом 74.2 статті 74 ПК України, в ЄРПН забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних в ЄРПН.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11.12.2019 №1165 (набрання чинності з 01.02.2020), якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок №1165).

Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку №1165).

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку №1246).

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів від 11.12.2019 №1165, який набрав чинності з 01.02.2020 (далі Порядок №1165).

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/ розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з абзацом 1 пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пунктів 7, 10, 11 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Відповідно до абзацу 2 пункту 25, абзацу 1 пункту 26 Порядку №1165 Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Суд встановив, що реєстрацію податкової накладної позивача зупинено з тих підстав, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Перелік критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість наведений в Додатку 1 до Порядку №1165.

Пунктом 8 зазначеного Додатку 1 передбачено такий критерій ризиковості платника податку на додану вартість: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Водночас у частині зазначення критерію ризиковості відповідач посилається лише на номер пункту та не конкретизує, про який саме ризик платника податку йдеться.

Суд звертає увагу на те, що в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних контролюючим органом не зазначено яка саме податкова інформація, зумовила висновки про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку.

Поряд з цим, навіть сам лише факт наявності рішення про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податків не є достатнім для відмови в реєстрації податкової накладної. Позивач повинен мати можливість спростувати належними доказами сумніви податкового органу щодо законності своєї господарської діяльності. Тобто, в кожному конкретному випадку позивач повинен знати, які саме обставини йому необхідно підтвердити чи спростувати для доведення реальності спірної господарської операції та відсутності ризиків.

Крім того, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, встановлено наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок №520).

Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статті 42 Кодексу.

Разом із тим, пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).

Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Чинними нормативно-правовими актами визначено вичерпний перелік обставин, які можуть слугувати підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних. Такий правовий висновок викладено в постанові Верховного Суду від 18.11.2021 у справі №380/3498/20.

Суд встановив, що позивачем виконано вимоги контролюючого органу та надано відповідні пояснення, до яких долучено копії наявних документів, що підтверджують проведення господарських операцій.

Доказів та обґрунтувань щодо того, що подані документи складені/оформлені з порушенням вимог чинного законодавства відповідачем не надано, судом не встановлено.

Всупереч визначених у рішеннях підставах відмови, податковим органом не доведено жодного порушення норм матеріального права, не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

При цьому, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що позивачем надано необхідні документи, які підтверджують інформацію, зазначену у податкових накладних, та які є достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію таких податкових накладних.

Суд наголошує, що дослідження факту здійснення господарських операцій, на виконання яких складено податкові накладні, є предметом документальних перевірок, обов`язком контролюючого органу при реєстрації податкових накладних є перевірка відповідності вказаних документів формі, встановленій чинним законодавством.

Таким чином, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції позивачем, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.

Оскаржене рішення відповідача 1 не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості актів індивідуальної дії, та спричиняють їх неоднозначне трактування, що водночас впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії спричиняє його протиправність.

Окрім того, у постановах від 12.11.2019 у справі №816/2183/18, від 21.05.2019 у справі №940/1240/18, від 18.02.2020 у справі №360/1776/19, від 27.04.2020 у справі №360/1050/19, від 18.06.2020 у справі №824/245/19-а та низки інших суд касаційної інстанції наголошував на тому, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

У межах спірних правовідносин, суд звертає увагу на той факт, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.

Предметом розгляду, у даному випадку, є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій.

Слід звернути увагу, що при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. А тому, суд за результатами розгляду справи не робить висновків щодо реальності операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.

У зв`язку з викладеними обставинами, суд дійшов висновку, що оскаржене рішення про відмову в реєстрації податкової накладної є протиправним та його належить скасувати.

Суд не приймає посилання відповідача на постанову Верховного Суду від 12.02.2024 у справі № 240/5563/23, оскільки рішення у цій справі прийнято за інших фактичних обставин, порівняно із обставинами справи, рішення якої є предметом цього розгляду.

Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкову накладну позивача, суд зазначає таке.

Згідно з частиною четвертою статті 245 КАС України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Пленум Вищого адміністративного суду України в пункті 10.3 Постанови від 20.05.2013 №7 Про судове рішення в адміністративній справі зазначив, що суд може ухвалити постанову про зобов`язання відповідача прийняти рішення певного змісту, за винятком випадків, коли суб`єкт владних повноважень під час адміністративних процедур відповідно до закону приймає рішення на основі адміністративного розсуду.

Згідно з Рекомендацією Комітету Міністрів Ради Європи №R (80) 2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Згідно з пунктом 1.6 Методології проведення антикорупційної експертизи, затвердженої Наказом Міністерства юстиції України від 24.04.2017 № 1395/5, дискреційні повноваження - це сукупність прав та обов`язків органів державної влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених нормативно-правовим актом, проектом нормативно-правового акта.

Таким чином, дискреція - це елемент управлінської діяльності. Вона пов`язана з владними повноваженнями і їх носіями - органами державної влади та місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами. Дискрецію не можна ототожнювати тільки з формалізованими повноваженнями - вона характеризується відсутністю однозначного нормативного регулювання дій суб`єкта. Він не може ухилятися від реалізації своєї компетенції, але і не має права виходити за її межі.

Тобто дискреційні повноваження - це законодавчо встановлена компетенція владних суб`єктів, яка визначає ступінь самостійності її реалізації з урахуванням принципу верховенства права; ці повноваження полягають в застосуванні суб`єктами адміністративного розсуду при здійсненні дій і прийнятті рішень.

Отже, у разі відсутності у суб`єкта владних повноважень законодавчо закріпленого права адміністративного розсуду при вчиненні дій/прийнятті рішення, та встановленні у судовому порядку факту протиправної поведінки відповідача, зобов`язання судом суб`єкта владних повноважень прийняти рішення конкретного змісту не можна вважати втручанням у дискреційні повноваження, адже саме такий спосіб захисту порушеного права є найбільш ефективним та направлений на недопущення свавілля в органах влади.

Згідно з пунктами 19, 20 Порядку № 1246 накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);

- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому, вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Таким чином, у день набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної в Реєстрі Державною податковою службою України вчиняються відповідні дії по реєстрації, при цьому датою реєстрації є день набрання законної сили рішенням суду, якщо у судовому рішенні не зазначена інша дата. Отже, суд може зазначити у судовому рішенні конкретну дату, яку контролюючому органу необхідно відобразити в якості дати реєстрації податкової накладної в Реєстрі. Такий підхід узгоджується з практикою Європейського Суду з прав людини.

Так, у пункті 110 рішення від 23.07.2002 року у справі Компанія Вестберґа таксі Актіеболаґ та Вуліч проти Швеції суд визначив, що ... адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі і поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління.

Суд звертає увагу на те, що податкова накладна подана до реєстрації 13.04.2024, а тому саме цим днем вона підлягає реєстрації.

Застосовуючи механізм захисту права позивача, порушеного відповідачем як суб`єктом владних повноважень, суд вважає, що з урахуванням повноважень, наданих суду частиною другою статті 245 КАС України, частиною другої статті 9 КАС України, позов належить задовольнити шляхом визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Донецькій області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.05.2024 № 11131960/31367359 та зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ «ПРОМКОМПЛЕКТ» від 13.04.2024 № 4 Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОМКОМПЛЕКТ" датою її фактичного подання - 13.04.2024.

Згідно з вимогами статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно з статтею 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню із обранням належного способу захисту порушених прав позивача.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до адміністративного суду з позовною заявою, позивачем було сплачено судовий збір у розмірі 2422,40 грн.

Враховуючи задоволення позовних вимог, судовий збір у розмірі 2422,40 грн. підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Головного управління ДПС у Донецькій області, яким прийнято протиправне рішення.

Керуючись статтями 22-15, 19-21, 72-79, 90, 94, 122, 123, 132, 159-161, 164, 192-194, 224-228, 241-247, 255, 253-263, 293-295 КАС України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОМКОМПЛЕКТ» (місцезнаходження: 84391, Донецька область, м. Краматорськ, смт. Ясногірка, вул. Уссурійська, буд. 2, ЄДРПОУ 31367359) до Головного управління ДПС у Донецькій області (місцезнаходження: Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, 59, ЄДРПОУ 44070187), Державної податкової служби України (місцезнаходження: м. Київ, пл. Львівська, буд. 8, ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Донецькій області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.05.2024 № 11131960/31367359.

Зобов`язати Державну податкову службу України (місцезнаходження: м. Київ, пл. Львівська, буд. 8, ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ «ПРОМКОМПЛЕКТ» від 13.04.2024 № 4 Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОМКОМПЛЕКТ" (місцезнаходження: 84391, Донецька область, м. Краматорськ, смт. Ясногірка, вул. Уссурійська, буд. 2, ЄДРПОУ 31367359) датою її фактичного подання - 13.04.2024.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Донецькій області (місцезнаходження: Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, 59, ЄДРПОУ 44070187) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОМКОМПЛЕКТ" (місцезнаходження: 84391, Донецька область, м. Краматорськ, смт. Ясногірка, вул. Уссурійська, буд. 2, ЄДРПОУ 31367359) судовий збір у сумі 2422,40 грн.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 21 листопада 2024 року.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя К.Е. Абдукадирова

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2024
Оприлюднено26.11.2024
Номер документу123242247
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —200/6478/24

Рішення від 21.11.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Абдукадирова К.Е.

Ухвала від 08.10.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Абдукадирова К.Е.

Ухвала від 20.09.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Абдукадирова К.Е.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні