Справа № 539/2155/24
Провадження № 3/539/845/2024
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е МУ К Р А Ї Н И
20 листопада 2024рокум. Лубни
Суддя Лубенськогоміськрайонного судуПолтавської областіКоваленко О.А.,при секретарі АнуфрієвійН.М.з участю:прокурора НорЖ.В.,особи,яка притягаєтьсядо адміністративноївідповідальності,- ОСОБА_1 ,захисника -адвоката ЗамулиІ.А.,розглянувши адміністративнийматеріал,який надійшоввід Управліннястратегічних розслідуваньв Полтавськійобласті відносно
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП - НОМЕР_1 , мешканця АДРЕСА_1 , громадянина України, депутата Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області,
про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, передбачених ч.1ст.172-7, ч.2 ст.172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
права, передбачені ст.63 Конституції України, ст.268 КУпАП, роз`яснені, -
В С Т А Н О В И В:
Відповідно до п. 10 ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції» (далі Закону) правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у ч. 1 ст. З цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно- правову відповідальність.
Згідно ст. 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Відповідно до рішення першої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради Полтавської області від 19.11.2020 «Про підсумки виборів депутатів Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області та Лубенського міського голови і визнання їх повноважень» ОСОБА_1 набрав повноважень депутата Лубенської міської ради восьмого скликання.
Згідно примітки до ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення суб`єктом правопорушень у цій статті є особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції».
Таким чином, на підставі п.п. «б» п. 1 ч. 1 ст. З Закону України «Про запобігання корупції» ОСОБА_1 , як депутат місцевої ради, є суб`єктом, на якого поширюється дія вказаного Закону.
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» депутат сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - депутат місцевої ради) є представником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад, який відповідно до Конституції України і закону про місцеві вибори обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування на строк, встановлений Конституцією України.
Статтею 8 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» передбачено, що на депутатів місцевих рад поширюються вимоги та обмеження, встановлені Законом України «Про запобігання корупції». Депутат місцевої ради як представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та член ради, здійснюючи депутатські повноваження, повинен дотримуватися таких правил депутатської етики, а саме: керуватися загальнодержавними інтересами та інтересами територіальної громади чи виборців свого виборчого округу, від яких його обрано; не використовувати депутатський мандат в особистих інтересах чи в корисливих цілях; керуватися у своїй діяльності та поведінці загальновизнаними принципами порядності, честі і гідності.
Статтею 18 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» визначено, що депутати місцевих рад зобов`язані додержуватися Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, регламенту ради та інших нормативно-правових актів, що визначають порядок діяльності ради та її органів.
Відповідно до ст. 19 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» депутат місцевої ради користується правом ухвального голосу з усіх питань, що розглядаються на засіданнях ради та її органів, до складу яких він входить. Депутат місцевої ради набуває права ухвального голосу з моменту визнання його повноважень. Кожний депутат місцевої ради у раді та її органах, до складу яких він входить, має один голос.
Відповідно до ч. 1 ст. 28 «Запобігання та врегулювання конфлікту інтересів» Закону України «Про запобігання корупції», особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 даного Закону, зобов`язані: 1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; 2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; 3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; 4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.
Статтею 1 Закону встановлено, що приватний інтерес - будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.
Реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Відповідно до ст. 35-1 Закону України «Про запобігання корупції» правила врегулювання конфлікту інтересів у діяльності Президента України, народних депутатів України, членів Кабінету Міністрів України, керівників центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міністрів України, суддів, суддів Конституційного Суду України, голів, заступників голів обласних та районних рад, міських, сільських, селищних голів, секретарів міських, сільських, селищних рад, депутатів місцевих рад визначаються законами, які регулюють статус відповідних осіб та засади організації відповідних органів; у разі виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів у особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняної до неї особи, яка входить до складу колегіального органу (комітету, комісії, колегії тощо), вона не має права брати участь у прийнятті рішення цим органом. Заява про конфлікт інтересів члена колегіального органу заноситься в протокол засідання колегіального органу.
Згідно із вимогами ч. 1 ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільський, селищний, міський голова, секретар, депутат сільської, селищної, міської ради, голова, заступник голови, депутат районної, обласної, районної у місті ради публічно повідомляє про конфлікт інтересів, який виник під час участі у засіданні ради, іншого колегіального органу (комісії, комітету, колегії тощо), відповідному колегіальному органу та не бере участі у розгляді, підготовці та прийнятті рішень відповідним колегіальним органом.
Відповідно до додатку до рішення першої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради восьмого скликання від 26.11.2020 «Про утворення постійних та тимчасової депутатських комісій Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області, затвердження їх складу» ОСОБА_1 затверджено до персонального складу постійної депутатської комісії з питань земельних ресурсів Лубенської міської ради восьмого скликання.
Відповідно до Положення про постійні депутатські комісії Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області, затвердженого рішенням другої сесії Лубенської міської ради восьмого скликання від 17.12.2020, постійні комісії Лубенської міської ради (далі - постійні комісії) є органами Лубенської міської ради, що обираються з числа її депутатів для вивчення та попереднього розгляду і підготовки питань, що належать до їх відання, а також здійснення контрольних повноважень щодо виконання рішень міської ради, діяльності виконавчих органів ради у сфері повноважень комісії. Порядок денний засідання комісії формується її головою з урахуванням питань, що готуються на розгляд чергової сесії ради. Перед початком засідання голова або особа, що його заміщує, оголошує перелік питань, що пропонуються до розгляду. Кожен член комісії може пропонувати до порядку денного інші питання, що належать до компетенції комісії. Протоколи засідань постійної комісії ради підписують голова і секретар постійної комісії ради. Окремі думки членів постійної комісії ради, сформульовані письмово, долучаються до протоколу. Голова постійної комісії радим, секретар або член постійної комісії ради у разі виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів під час розгляду на засіданні постійної комісії будь-яких питань зобов`язані озвучити заяву про наявний конфлікт інтересів і йому не рекомендується брати участь у голосуванні та прийнятті рішення цього питання. Заява про конфлікт інтересів вноситься до протоколу засідання постійної комісії ради. Постійна депутатська комісії міської ради з питань земельних відносин в межах компетенції: розглядає питання регулювання земельних відносин, у тому числі питання організації та здійснення землеустрою, зміни правового статусу земельних ділянок, їх надання та вилучення, володіння, користування (оренди), придбання (викупу) та відчуження, режиму використання та забудови відповідно до їх цільового призначення і умов надання, визначає пріоритети земельної та містобудівної політики, здійснює попередній розгляд проектів землеустрою; ініціює пропозиції щодо вдосконалення діючих рішень з питань регулювання земельних відносин; розглядає проекти рішень, які регламентують питання продажу земельних ділянок у власність або надання їх в оренду на умовах аукціону; здійснює контроль за дотриманням земельного законодавства, охороною та використанням земельних ресурсів, тощо.
Відповідно до актового запису про шлюб від 04.08.2001 № 175 між ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , та ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , зареєстровано шлюб.
Таким чином, ОСОБА_3 є дружиною та відповідно до ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції» близькою особою ОСОБА_1 .
Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про Фермерське господарство «ЛАН-АГРО 2019» (код 43009640, юридична адреса: АДРЕСА_1 ) з 20.05.2019 керівником, єдиним засновником і бенефіціарним власником є ОСОБА_3 .
Встановлено, що 29.01.2024 до Лубенської міської ради звернулось ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012» з листом від 29.01.2024 № 4 з проханням укласти з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012» договори оренди земельних ділянок (невитребуваних паїв) з кадастровими номерами:
5322884000:03:003:0087, 5322884000:03:003:0096, 5322884000:03:003:0097,
5322884000:03:002:0160, 5322884000:03:002:0681, 5322884000:03:002:0683,
5322884000:03:002:0684, 5322884000:03:002:0701, 5322884000:03:002:0703,
5322884000:03:002:0712, 5322884000:03:002:0713, 5322884000:03:002:0715, що розташовані за межами села Мацківці Лубенського району Полтавської області.
12.02.2024 до Лубенської міської ради звернулось ФГ «ЛАН-АГРО 2019» з листом від 12.02.2024 б/н (за підписом керівника ОСОБА_3 ) з проханням надати в оренду невитребувані (нерозподілені) земельні частки (паї), які знаходяться за межами села Мацківці Лубенського району Полтавської області з аналогічними кадастровими номерами:
5322884000:03:003:0087, 5322884000:03:003:0096, 5322884000:03:003:0097,
5322884000:03:002:0160, 5322884000:03:002:0681, 5322884000:03:002:0683,
5322884000:03:002:0684, 5322884000:03:002:0701, 5322884000:03:002:0703, 5322884000:03:002:0712, 5322884000:03:002:0713, 5322884000:03:002:0715.
02.02.2024 до Лубенської міської ради звернулось ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН- 2019» з листом від 01.02.2024 № 1 з проханням надати в оренду невитребувані паї, які знаходяться за межами села Снітин Лубенського району Полтавської області з кадастровими номерами:
5322886200:05:005:0403, 5322886200:05:005:0339, 5322886200:05:002:0654, 5322886200:05:003:0491.
12.02.2024 до Лубенської міської ради звернулось ФГ «ЛАН-АГРО 2019» з листом від 12.02.2024 б/н (за підписом керівника ОСОБА_3 ) з проханням надати в оренду невитребувані (нерозподілені) земельні частки (паї), які знаходяться за межами села Снітин Лубенського району Полтавської області з аналогічними кадастровими номерами:
5322886200:05:005:0403, 5322886200:05:005:0339, 5322886200:05:002:0654, 5322886200:05:003:0491.
Відповідно до витягу з протоколу засідання постійної депутатської комісії Лубенської міської ради восьмого скликання з питань земельних ресурсів від 15.02.2024 на засіданні присутні члени комісії: ОСОБА_4 - голова комісії, ОСОБА_1 , ОСОБА_5 . Питанням №_47 порядку денного засідання слухали «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012». Інформував начальник управління з питань комунального майна та земельних відносин виконавчого комітету ОСОБА_6 , який поінформував, що до управління з питань комунального майна та земельних відносин виконавчого комітету у міжсесійний період надійшла заява від ФГ «ЛАН-АГРО 2019», в якій просять передати їм в оренду земельні ділянки (згідно заяви). ВИРІШИЛИ: Доручити управлінню з питань комунального майна та земельних відносин виконавчого комітету підготувати два проєкти рішень по цим земельним ділянкам та винести на розгляд сесії міської ради. Голосують: «За» - 2. У Розділі «Різне» начальник управління з питань комунального майна та земельних відносин виконавчого комітету ОСОБА_6 поінформував, що до управління з питань комунального майна та земельних відносин виконавчого комітету надійшли три заяви ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН-2019», ФГ «ЛАН-АГРО 2019» та СФГ «САТУРН», в яких вони просять надати в оренду чотири земельні ділянки:
5322886200:05:005:0403, 5322886200:05:005:0339, 5322886200:05:002:0654, 5322886200:05:003:0491. ВИРІШИЛИ: Доручити управлінню з питань комунального майна та земельних відносин виконавчого комітету підготувати три проекти рішень по цим земельним ділянкам та винести на розгляд сесії міської ради. Голосують: «За» - 2.
Відповідно до витягу з протоколу засідання постійної депутатської комісії Лубенської міської ради восьмого скликання з питань земельних ресурсів від 15.02.2024 відомості про особисте публічне повідомлення ОСОБА_1 про реальний конфлікт інтересів до початку та під час розгляду питань, що стосувалися надання в оренду земельних ділянок, щодо яких зверталося ФГ «ЛАН-АГРО 2019», відсутні.
Отже, під час розгляду вказаних вище питань на засіданні постійної депутатської комісії з питань земельних ресурсів від 15.02.2024 у ОСОБА_1 виник реальний конфлікт інтересів, тобто суперечність між приватним інтересом і його представницькими повноваженнями, як депутата місцевої ради та члена постійної депутатської комісії з питань земельних ресурсів.
При цьому ОСОБА_1 у порушення вимог ч. 1 ст. 28, 35-1 Закону України «Про запобігання корупції», ч. 1 ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» самостійно публічно не повідомив про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час участі у засіданні постійної депутатської комісії з питань земельних ресурсів від 15.02.2024, на якому розглядалися питання, що стосувалися заяв ФГ «ЛАН-АГРО 2019».
У даному випадку приватний інтерес ОСОБА_1 - це майновий інтерес, зумовлений сімейними відносинами з ФГ «ЛАН-АГРО 2019» (код 43009640), де його дружина ОСОБА_3 є єдиним засновником, кінцевим бенефіціарним власником та керівником, який полягає у бажанні в отриманні ФГ «ЛАН-АГРО 2019» в оренду невитребуваних земельних часток (паїв), використавши свої представницькі повноваження, що в подальшому дасть можливість: збільшити площу земельних ділянок сільськогосподарського призначення (посівних площ), які обробляються господарством; сформувати оборотні активи та збільшити валовий дохід зазначеного підприємства; покращити ділову репутацію юридичної особи, що у свою чергу дасть можливість залучати нових партнерів, вигідні інвестиції, збільшувати кількість клієнтів (замовників відповідної продукції та послуг), а також сприятиме подальшому освоєнню нових ринків; забезпечити сталий розвиток та підвищити рівень фінансової стабільності фермерського господарства, в якому єдиним засновником та кінцевим бенефіціарним власником є його дружина ОСОБА_3 .
Виходячи із змісту диспозиції статті 172-7 КУпАП, дане правопорушення має формальний склад і може бути вчинено як у формі бездіяльності (неповідомлення про наявність реального конфлікту інтересів), так і дії (вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів), а тому встановлення суспільно небезпечних наслідків не вимагається.
Отже, ОСОБА_1 , будучи депутатом та членом постійної депутатської комісії з питань земельних ресурсів Лубенської міської ради восьмого скликання, відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», примітки до статті 172-7 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», усвідомлюючи наявність у нього приватного інтересу, порушив вимоги щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачені ст. 28, ст. 35-1 Закону України «Про запобігання корупції», ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», а саме: 15.02.2024 на засіданні постійної депутатської комісії з питань земельних ресурсів Лубенської міської ради восьмого скликання особисто публічно не повідомив про наявність у нього реального конфлікту інтересів до початку та під час розгляду питань щодо надання в оренду земельних ділянок за заявами ФГ «ЛАН-АГРО 2019», де єдиним засновником, кінцевим бенефіціарним власником та керівником є його дружина ОСОБА_3 , чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.
Крім цього, встановлено, що 29.01.2024 до Лубенської міської ради звернулось ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012» з листом від 29.01.2024 № 4 з проханням укласти з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012» договори оренди земельних ділянок (невитребуваних паїв) з кадастровими номерами:
5322884000:03:003:0087, 5322884000:03:003:0096, 5322884000:03:003:0097,
5322884000:03:002:0160, 5322884000:03:002:0681, 5322884000:03:002:0683,
5322884000:03:002:0684, 5322884000:03:002:0701, 5322884000:03:002:0703,
5322884000:03:002:0712, 5322884000:03:002:0713, 5322884000:03:002:0715, що розташовані за межами села Мацківці Лубенського району Полтавської області.
12.02.2024 до Лубенської міської ради звернулось ФГ «ЛАН-АГРО 2019» з листом від 12.02.2024 б/н (за підписом керівника ОСОБА_3 ) з проханням надати в оренду невитребувані (нерозподілені) земельні частки (паї), які знаходяться за межами села Мацківці Лубенського району Полтавської області з аналогічними кадастровими номерами:
5322884000:03:003:0087, 5322884000:03:003:0096, 5322884000:03:003:0097,
5322884000:03:002:0160, 5322884000:03:002:0681, 5322884000:03:002:0683,
5322884000:03:002:0684, 5322884000:03:002:0701, 5322884000:03:002:0703, 5322884000:03:002:0712, 5322884000:03:002:0713, 5322884000:03:002:0715.
Відповідно до порядку денного тридцять восьмої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради від 22.02.2024 на розгляд сесії винесено питання № 50 «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012» та наступним питанням № 51 «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ФГ «ЛАН-АГРО 2019».
Відповідно до проєктів рішень тридцять восьмої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради від 22.02.2024 «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012» та «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ФГ «ЛАН-АГРО 2019» зазначено аналогічні земельні ділянки.
Згідно витягу з протоколу засідання тридцять восьмої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради від 22.02.2024 відомості про особисте публічне повідомлення ОСОБА_1 про реальний конфлікт інтересів до початку та під час розгляду питання № 50 «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012», відсутні
ОСОБА_1 , використавши право ухвального голосу як депутат місцевої ради, взяв участь у розгляді та прийнятті рішення міською радою і проголосував «ПРОТИ» прийняття даного проєкту рішення, що підтверджується результатами поіменного голосування депутатів Лубенської міської ради восьмого скликання від 22.02.2024 при розгляді питання порядку денного № 50 «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012».
Отже, під час цього голосування у ОСОБА_1 виник реальний конфлікт інтересів, тобто суперечність між приватним інтересом і його представницькими повноваженнями (правом ухвального голосу), як депутата місцевої ради, що вплинуло на негативне вирішення вказаного вище питання.
При цьому ОСОБА_1 у порушення вимог ч. 1 ст. 28, 35-1 Закону України «Про запобігання корупції», ч. 1 ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» самостійно публічно не повідомив про наявність у нього реального конфлікту інтересів до початку розгляду питання № 50 «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012», самостійно не вжив заходів щодо його врегулювання відповідно до Закону та в подальшому прийняв участь у голосуванні за дане питання.
У даному випадку приватний інтерес ОСОБА_1 - це майновий інтерес, зумовлений сімейними відносинами з ФГ «ЛАН-АГРО 2019» (код 43009640), де його дружина ОСОБА_3 є єдиним засновником, кінцевим бенефіціарним власником та керівником, який полягає у небажанні прийняття позитивного рішення «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012», оскільки наступним питанням порядку денного було «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ФГ «ЛАН-АГРО 2019» щодо аналогічних земельних ділянок, а також полягає у бажанні в отриманні ФГ «ЛАН-АГРО 2019» в оренду невитребуваних земельних часток (паїв), використавши свої представницькі повноваження, що в подальшому дасть можливість: збільшити площу земельних ділянок сільськогосподарського призначення (посівних площ), які обробляються господарством; сформувати оборотні активи та збільшити валовий дохід зазначеного підприємства; покращити ділову репутацію юридичної особи, що у свою чергу дасть можливість залучати нових партнерів, вигідні інвестиції. збільшувати кількість клієнтів (замовників відповідної продукції та послуг), а також сприятиме подальшому освоєнню нових ринків; забезпечити сталий розвиток та підвищити рівень фінансової стабільності фермерського господарства, в якому єдиним засновником та кінцевим бенефіціарним власником є його дружина ОСОБА_3 .
Суперечність полягає в тому, що, з одного боку, в особи наявний приватний інтерес (майновий або немайновий), а з іншого, особа, яка уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, має виконувати свої службові обов`язки в інтересах держави, територіальної громади, виключаючи можливість будь-якого впливу приватного інтересу. Таким чином, особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, приймаючи те чи інше рішення (вчиняючи ту чи іншу дію) по суті стоїть перед вибором задоволення публічного інтересу (на користь держави, територіальної громади) або приватного інтересу (власних інтересів, інтересів близьких осіб). Тому навіть за умови, що особа, маючи приватний інтерес, приймає об`єктивні та неупереджені рішення, вона вчиняє дії в умовах реального конфлікту інтересів
Отже, ОСОБА_1 , будучи депутатом Лубенської міської ради восьмого скликання, відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», примітки до статті 172-7 КУпАП являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», усвідомлюючи наявність у нього приватного інтересу, порушив вимоги щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачені ст. 28, ст. 35-1 Закону України «Про запобігання корупції», ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», а саме: 22.02.2024 на засіданні тридцять восьмої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради особисто публічно не повідомив про наявність у нього реального конфлікту інтересів до початку та під час розгляду питання № 50 «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012», оскільки мав у цьому питанні приватний інтерес, зумовлений небажанням у прийнятті позитивного рішення, так як наступним питанням порядку денного було «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ФГ «ЛАН-АГРО 2019» щодо аналогічних земельних ділянок, де єдиним засновником, кінцевим бенефіціарним власником та керівником є його дружина ОСОБА_3 , чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.
Крім цього, встановлено, що 02.02.2024 до Лубенської міської ради звернулось ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН-2019» з листом від 01.02.2024 № 1 з проханням надати в оренду невитребувані паї, які знаходяться за межами села Снітин Лубенського району Полтавської області з кадастровими номерами:
5322886200:05:005:0403, 5322886200:05:005:0339, 5322886200:05:002:0654,
5322886200:05:003:0491.
12.02.2024 до Лубенської міської ради звернулось ФГ «ЛАН-АГРО 2019» з листом від 12.02.2024 б/н (за підписом керівника ОСОБА_3 ) з проханням надати в оренду невитребувані (нерозподілені) земельні частки (паї), які знаходяться за межами села Снітин Лубенського району Полтавської області з аналогічними кадастровими номерами:
5322886200:05:005:0403, 5322886200:05:005:0339, 5322886200:05:002:0654, 5322886200:05:003:0491.
Відповідно до порядку денного тридцять восьмої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради від 22.02.2024 на розгляд сесії винесено питання № 83 «Про надання невитребуваних паїв в оренду ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН-2019» та наступним питанням № 84 «Про надання невитребуваних паїв в оренду ФГ «ЛАН-АГРО 2019».
Відповідно до проектів рішень тридцять восьмої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради від 22.02.2024 «Про надання невитребуваних паїв в оренду ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН-2019» та «Про надання невитребуваних паїв в оренду ФГ «ЛАН-АГРО 2019» зазначено аналогічні земельні ділянки.
Згідно витягу з протоколу засідання тридцять восьмої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради від 22.02.2024 відомості про особисте публічне повідомлення ОСОБА_1 про реальний конфлікт інтересів до початку та під час розгляду питання № 83 «Про надання невитребуваних паїв в оренду ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН-2019», відсутні.
ОСОБА_1 , використавши право ухвального голосу як депутат місцевої ради, взяв участь у розгляді та прийнятті рішення міською радою і проголосував «УТРИМАВСЯ» щодо прийняття даного проєкту рішення, що підтверджується результатами поіменного голосування депутатів Лубенської міської ради восьмого скликання від 22.02.2024 при розгляді питання порядку денного № 83 «Про надання невитребуваних паїв в оренду ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН-2019».
Отже, під час цього голосування у ОСОБА_1 виник реальний конфлікт інтересів, тобто суперечність між приватним інтересом і його представницькими повноваженнями (правом ухвального голосу), як депутата місцевої ради, що вплинуло на негативне вирішення вказаного вище питання.
При цьому ОСОБА_1 у порушення вимог ч. 1 ст. 28, 35-1 Закон} України «Про запобігання корупції», ч. 1 ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» самостійно публічно не повідомив про наявність у нього реального конфлікту інтересів до початку розгляду питання № 83 «Про надання невитребуваних паїв в оренду ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН-2019», самостійно не вжив заходів щодо його врегулювання відповідно до Закону та в подальшому прийняв участь у голосуванні за дане питання.
У даному випадку приватний інтерес ОСОБА_1 - це майновий інтерес, зумовлений сімейними відносинами з ФГ «ЛАН-АГРО 2019» (код 43009640), де його дружина ОСОБА_3 є єдиним засновником, кінцевим бенефіціарним власником та керівником, який полягає у небажанні прийняття позитивного рішення «Про надання невитребуваних паїв в оренду ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН- 2019», оскільки наступним питанням порядку денного було «Про надання невитребуваних паїв в оренду ФГ «ЛАН-АГРО 2019» щодо аналогічних земельних ділянок, а також полягає у бажанні в отриманні ФГ «ЛАН-АГРО 2019» в оренду невитребуваних паїв, використавши свої представницькі повноваження, що в подальшому дасть можливість: збільшити площу земельних ділянок сільськогосподарського призначення (посівних площ), які обробляються господарством; сформувати оборотні активи та збільшити валовий дохід зазначеного підприємства; покращити ділову репутацію юридичної особи, що у свою чергу дасть можливість залучати нових партнерів, вигідні інвестиції, збільшувати кількість клієнтів (замовників відповідної продукції та послуг), а також сприятиме подальшому освоєнню нових ринків; забезпечити сталий розвиток та підвищити рівень фінансової стабільності фермерського господарства, в якому єдиним засновником та кінцевим бенефіціарним власником є його дружина ОСОБА_3 .
Суперечність полягає в тому, що, з одного боку, в особи наявний приватний інтерес (майновий або немайновий), а з іншого, особа, яка уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, має виконувати свої службові обов`язки в інтересах держави, територіальної громади, виключаючи можливість будь-якого впливу приватного інтересу. Таким чином, особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, приймаючи те чи інше рішення (вчиняючи ту чи іншу дію) по суті стоїть перед вибором задоволення публічного інтересу (на користь держави, територіальної громади) або приватного інтересу (власних інтересів, інтересів близьких осіб). Тому навіть за умови, що особа, маючи приватний інтерес, приймає об`єктивні та неупереджені рішення, вона вчиняє дії в умовах реального конфлікту інтересів.
Отже, ОСОБА_1 , будучи депутатом Лубенської міської ради восьмого скликання, відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», примітки до статті 172-7 КУпАП являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється Дія Закону України «Про запобігання корупції», усвідомлюючи наявність у нього приватного інтересу, порушив вимоги щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачені ст. 28, ст. 35-1 Закону України «Про запобігання корупції», ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», а саме: 22.02.2024 на засіданні тридцять восьмої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради особисто публічно не повідомив про наявність у нього реального конфлікту інтересів до початку та під час розгляду питання № 83 «Про надання невитребуваних паїв в оренду ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН-2019», оскільки мав у цьому питанні приватний інтерес, зумовлений небажанням у прийнятті позитивного рішення, так як наступним питанням порядку денного було «Про надання невитребуваних паїв в оренду ФГ «ЛАН-АГРО 2019» щодо аналогічних земельних ділянок, де єдиним засновником, кінцевим бенефіціарним власником та керівником є його дружина ОСОБА_3 , чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.
Крім цього, встановлено, що 29.01.2024 до Лубенської міської ради звернулось ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012» з листом від 29.01.2024 № 4 з проханням укласти з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012» договори оренди земельних ділянок (невитребуваних паїв) з кадастровими номерами:
5322884000:03:003:0087, 5322884000:03:003:0096, 5322884000:03:003:0097,
5322884000:03:002:0160, 5322884000:03:002:0681, 5322884000:03:002:0683,
5322884000:03:002:0684, 5322884000:03:002:0701, 5322884000:03:002:0703,
5322884000:03:002:0712, 5322884000:03:002:0713, 5322884000:03:002:0715, що розташовані за межами села Мацківці Лубенського району Полтавської області.
12.02.2024 до Лубенської міської ради звернулось ФГ «ЛАН-АГРО 2019» з листом від 12.02.2024 б/н (за підписом керівника ОСОБА_3 ) з проханням надати в оренду невитребувані (нерозподілені) земельні частки (паї), які знаходяться за межами села Мацківці Лубенського району Полтавської області з аналогічними кадастровими номерами:
5322884000:03:003:0087, 5322884000:03:003:0096, 5322884000:03:003:0097,
5322884000:03:002:0160, 5322884000:03:002:0681, 5322884000:03:002:0683,
5322884000:03:002:0684, 5322884000:03:002:0701, 5322884000:03:002:0703,
5322884000:03:002:0712, 5322884000:03:002:0713, 5322884000:03:002:0715.
Відповідно до порядку денного тридцять восьмої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради від 22.02.2024 на розгляд сесії винесено питання № 50 «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012» та наступним питанням № 51 «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ФГ «ЛАН-АГРО 2019».
Відповідно до проєктів рішень тридцять восьмої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради від 22.02.2024 «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012» та «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ФГ «ЛАН-АГРО 2019» зазначено аналогічні земельні ділянки.
Згідно витягу з протоколу засідання тридцять восьмої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради від 22.02.2024 відомості про особисте публічне повідомлення ОСОБА_1 про реальний конфлікт інтересів до початку та під час розгляду питання № 50 «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012»», відсутні.
ОСОБА_1 , використавши право ухвального голосу як депутат місцевої ради, взяв участь у розгляді та прийнятті рішення міською радою і проголосував «ПРОТИ» прийняття даного проєкту рішення, що підтверджується результатами поіменного голосування депутатів Лубенської міської ради восьмого скликання від 22.02.2024 при розгляді питання порядку денного № 50 «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012».
Отже, під час цього голосування у ОСОБА_1 виник реальний конфлікт інтересів, тобто суперечність між приватним інтересом і його представницькими повноваженнями (правом ухвального голосу), як депутата місцевої ради, що вплинуло на негативне вирішення вказаного вище питання.
При цьому ОСОБА_1 у порушення вимог ч. 1 ст. 28, 35-1 Закону України «Про запобігання корупції», ч. 1 ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» самостійно публічно не повідомив про наявність у нього реального конфлікту інтересів до початку розгляду питання № 50 «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012»», самостійно не вжив заходів щодо його врегулювання відповідно до Закону та в подальшому прийняв участь у голосуванні за дане питання.
У даному випадку приватний інтерес ОСОБА_1 - це майновий інтерес, зумовлений сімейними відносинами з ФГ «ЛАН-АГРО 2019» (код 43009640), де його дружина ОСОБА_3 є єдиним засновником, кінцевим бенефіціарним власником та керівником, який полягає у небажанні прийняття позитивного рішення «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012», оскільки наступним питанням порядку денного було «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ФГ «ЛАН-АГРО 2019» щодо аналогічних земельних ділянок, а також полягає у бажанні в отриманні ФГ «ЛАН-АГРО 2019» в оренду невитребуваних земельних часток (паїв), використавши свої представницькі повноваження, що в подальшому дасть можливість: збільшити площу земельних ділянок сільськогосподарського призначення (посівних площ), які обробляються господарством; сформувати оборотні активи та збільшити валовий дохід зазначеного підприємства; покращити ділову репутацію юридичної особи, що у свою чергу дасть можливість залучати нових партнерів, вигідні інвестиції, збільшувати кількість клієнтів (замовників відповідної продукції та послуг), а також сприятиме подальшому освоєнню нових ринків; забезпечити сталий розвиток та підвищити рівень фінансової стабільності фермерського господарства, в якому єдиним засновником та кінцевим бенефіціарним власником є його дружина ОСОБА_3 .
Суперечність полягає в тому, що, з одного боку, в особи наявний приватний інтерес (майновий або немайновий), а з іншого, особа, яка уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, має виконувати свої службові обов`язки в інтересах держави, територіальної громади, виключаючи можливість будь-якого впливу приватного інтересу. Таким чином, особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, приймаючи те чи інше рішення (вчиняючи ту чи іншу дію) по суті стоїть перед вибором задоволення публічного інтересу (на користь держави, територіальної громади) або приватного інтересу (власних інтересів, інтересів близьких осіб). Тому навіть за умови, що особа, маючи приватний інтерес, приймає об`єктивні та неупереджені рішення, вона вчиняє дії в умовах реального конфлікту інтересів
Отже, ОСОБА_1 , будучи депутатом Лубенської міської ради восьмого скликання, відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», примітки до статті 172-7 КУпАП являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», усвідомлюючи наявність у нього приватного інтересу, порушив вимоги щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачені ст. 28, ст. 35-1 Закону України «Про запобігання корупції», ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», тобто вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, а саме: 22.02.2024 на засіданні тридцять восьмої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради взяв участь у розгляді та прийнятті рішення міською радою і проголосував «ПРОТИ» прийняття проєкту рішення «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012», оскільки мав у цьому питанні приватний інтерес, зумовлений небажанням у прийнятті позитивного рішення, так як наступним питанням порядку денного було «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ФГ «ЛАН-АГРО 2019» щодо аналогічних земельних ділянок, де єдиним засновником, кінцевим бенефіціарним власником та керівником є його дружина ОСОБА_3 , чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.
Крім цього, встановлено, що 02.02.2024 до Лубенської міської ради звернулось ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН-2019» з листом від 01.02.2024 № 1 з проханням надати в оренду невитребувані паї, які знаходяться за межами села Снітин Лубенського району Полтавської області з кадастровими номерами: 5322886200:05:005:0403, 5322886200:05:005:0339,
5322886200:05:002:0654, 5322886200:05:003:0491.
12.02.2024 до Лубенської міської ради звернулось ФГ «ЛАН-АГРО 2019» з листом від 12.02.2024 б/н (за підписом керівника ОСОБА_3 ) з проханням надати в оренду невитребувані (нерозподілені) земельні частки (паї), які знаходяться за межами села Снітин Лубенського району Полтавської області з аналогічними кадастровими номерами: 5322886200:05:005:0403, 5322886200:05:005:0339, 5322886200:05:002:0654, 5322886200:05:003:0491.
Відповідно до порядку денного тридцять восьмої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради від 22.02.2024 на розгляд сесії винесено питання № 83 «Про надання невитребуваних паїв в оренду ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН-2019» та наступним питанням № 84 «Про надання невитребуваних паїв в оренду ФГ «ЛАН-АГРО 2019».
Відповідно до проєктів рішень тридцять восьмої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради від 22.02.2024 «Про надання невитребуваних паїв в оренду ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН-2019» та «Про надання невитребуваних паїв в оренду ФГ «ЛАН-АГРО 2019» зазначено аналогічні земельні ділянки.
Згідно витягу з протоколу засідання тридцять восьмої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради від 22.02.2024 відомості про особисте публічне повідомлення ОСОБА_1 про реальний конфлікт інтересів до початку та під час розгляду питання № 83 «Про надання невитребуваних паїв в оренду ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН-2019», відсутні.
ОСОБА_1 , використавши право ухвального голосу як депутат місцевої ради, взяв участь у розгляді та прийнятті рішення міською радою і проголосував «УТРИМАВСЯ» щодо прийняття даного проєкту рішення, що підтверджується результатами поіменного голосування депутатів Лубенської міської ради восьмого скликання від 22.02.2024 при розгляді питання порядку денного № 83 «Про надання невитребуваних паїв в оренду ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН-2019».
Отже, під час цього голосування у ОСОБА_1 виник реальний конфлікт інтересів, тобто суперечність між приватним інтересом і його представницькими повноваженнями (правом-ухвального голосу), як депутата місцевої ради, що вплинуло на негативне вирішення вказаного вище питання.
При цьому ОСОБА_1 у порушення вимог ч. 1 ст. 28, 35-1 Закону України «Про запобігання корупції», ч. 1 ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» самостійно публічно не повідомив про наявність у нього реального конфлікту інтересів до початку розгляду питання № 83 «Про надання невитребуваних паїв в оренду ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН-2019», самостійно не вжив заходів щодо його врегулювання відповідно до Закону та в подальшому прийняв участь у голосуванні за дане питання.
У даному випадку приватний інтерес ОСОБА_1 - це майновий інтерес, зумовлений сімейними відносинами з ФГ «ЛАН-АГРО 2019» (код 43009640), де його дружина ОСОБА_3 є єдиним засновником, кінцевим бенефіціарним власником та керівником, який полягає у небажанні прийняття позитивного рішення «Про надання невитребуваних паїв в оренду ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН- 2019», оскільки наступним питанням порядку денного було «Про надання невитребуваних паїв в оренду ФГ «ЛАН-АГРО 2019» щодо аналогічних земельних ділянок, а також полягає у бажанні в отриманні ФГ «ЛАН-АГРО 2019» в оренду невитребуваних паїв, використавши свої представницькі повноваження, що в подальшому дасть можливість: збільшити площу земельних ділянок сільськогосподарського призначення (посівних площ), які обробляються господарством; сформувати оборотні активи та збільшити валовий дохід зазначеного підприємства; покращити ділову репутацію юридичної особи, що у свою чергу дасть можливість залучати нових партнерів, вигідні інвестиції, збільшувати кількість клієнтів (замовників відповідної продукції та послуг), а також сприятиме подальшому освоєнню нових ринків; забезпечити сталий розвиток та підвищити рівень фінансової стабільності фермерського господарства, в якому єдиним засновником та кінцевим бенефіціарним власником є його дружина ОСОБА_3 .
Суперечність полягає в тому, що, з одного боку, в особи наявний приватний інтерес (майновий або немайновий), а з іншого, особа, яка уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, має виконувати свої службові обов`язки в інтересах держави, територіальної громади, виключаючи можливість будь-якого впливу приватного інтересу. Таким чином, особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, приймаючи те чи інше рішення (вчиняючи ту чи іншу дію) по суті стоїть перед вибором задоволення публічного інтересу (на користь держави, територіальної громади) або приватного інтересу (власних інтересів, інтересів близьких осіб). Тому навіть за умови, що особа, маючи приватний інтерес, приймає об`єктивні та неупереджені рішення, вона вчиняє дії в умовах реального конфлікту інтересів
Отже, ОСОБА_1 , будучи депутатом Лубенської міської ради восьмого скликання, відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», примітки до статті172-7 КУпАП являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», усвідомлюючи наявність у нього приватного інтересу, порушив вимоги щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачені ст. 28, ст. 35-1 Закону України «Про запобігання корупції», ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», тобто вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, а саме: 22.02.2024 на засіданні тридцять восьмої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради взяв участь у розгляді та прийнятті рішення міською радою і проголосував «УТРИМАВСЯ» щодо прийняття проекту рішення «Про надання невитребуваних паїв в оренду ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН-2019», оскільки мав у цьому питанні приватний інтерес, зумовлений небажанням у прийнятті позитивного рішення, так як наступним питанням порядку денного було «Про надання невитребуваних паїв в оренду ФГ «ЛАН-АГРО 2019» щодо аналогічних земельних ділянок, де єдиним засновником, кінцевим бенефіціарним власником та керівником є його дружина ОСОБА_3 , чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.
У судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину не визнав та пояснив, що з 19.11.2020
по теперішній час він є депутатом Лубенської міської ради восьмого скликання, а 26.11.2020 його затверджено до персонального складу постійної депутатської комісії з питань земельних ресурсів Лубенської міської ради восьмого скликання. Стосовно вищевказаних засідань, вважає, що ним були дотримані всі вимоги закону, в тому числі і Закону України «Про запобігання корупції», тому в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією.
Його захисник також вважає, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого як ч.1 ст.172-7, так і ч.2 ст.172-7 КУпАП, так як був відсутній реальний конфлікт інтересів. Крім того, на його думку, сплинув і строк давності накладення адміністративного стягнення.
Суд, заслухавши пояснення ОСОБА_1 , його захисника, допитавши свідків, дослідивши надані докази, прийшов до наступного.
Так, судом встановлено, що згідно з рішенням першої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради Полтавської області від 19.11.2020 р. внаслідок підсумків виборів визнано повноваження депутатів Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області, зокрема ОСОБА_1 (арк.спр.26-27).
Рішенням першої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради Полтавської області від 26.11.2020 р. утворено 8 постійних депутатських комісій Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області згідно з додатком № 1; обрано головами та затверджено склад постійних депутатських комісій Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області згідно з додатком № 2. Відповідно до датку до вказаного рішення ОСОБА_1 затверджено до персонального складу постійної депутатської комісії з питань земельних ресурсів Лубенської міської ради восьмого скликання. (арк.спр.28-31).
Відповідно до Положення про постійні депутатські комісії Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області, затвердженого рішенням другої сесії Лубенської міської ради восьмого скликання від 17.12.2020, постійні комісії Лубенської міської ради (далі - постійні комісії) є органами Лубенської міської ради, що обираються з числа її депутатів для вивчення та попереднього розгляду і підготовки питань, що належать до їх відання, а також здійснення контрольних повноважень щодо виконання рішень міської ради, діяльності виконавчих органів ради у сфері повноважень комісії. Порядок денний засідання комісії формується її головою з урахуванням питань, що готуються на розгляд чергової сесії ради. Перед початком засідання голова або особа, що його заміщує, оголошує перелік питань, що пропонуються до розгляду. Кожен член комісії може пропонувати до порядку денного інші питання, що належать до компетенції комісії. Протоколи засідань постійної комісії ради підписують голова і секретар постійної комісії ради. Окремі думки членів постійної комісії ради, сформульовані письмово, долучаються до протоколу. Голова постійної комісії радим, секретар або член постійної комісії ради у разі виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів під час розгляду на засіданні постійної комісії будь-яких питань зобов`язані озвучити заяву про наявний конфлікт інтересів і йому не рекомендується брати участь у голосуванні та прийнятті рішення цього питання. Заява про конфлікт інтересів вноситься до протоколу засідання постійної комісії ради. Постійна депутатська комісії міської ради з питань земельних відносин в межах компетенції: розглядає питання регулювання земельних відносин, у тому числі питання організації та здійснення землеустрою, зміни правового статусу земельних ділянок, їх надання та вилучення, володіння, користування (оренди), придбання (викупу) та відчуження, режиму використання та забудови відповідно до їх цільового призначення і умов надання, визначає пріоритети земельної та містобудівної політики, здійснює попередній розгляд проектів землеустрою; ініціює пропозиції щодо вдосконалення діючих рішень з питань регулювання земельних відносин; розглядає проекти рішень, які регламентують питання продажу земельних ділянок у власність або надання їх в оренду на умовах аукціону; здійснює контроль за дотриманням земельного законодавства, охороною та використанням земельних ресурсів, тощо (арк.спр.32-49).
Із витягу з протоколу засідання постійної депутатської комісії Лубенської міської ради восьмого скликання з питань земельних ресурсів від 15.02.2024 вбачається, що на засіданні присутні члени комісії: ОСОБА_4 - голова комісії, ОСОБА_1 , ОСОБА_5 . Питанням №_47 порядку денного засідання слухали «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012», а саме: земельні ділянки, що розташовані за межами села Мацківці Лубенського району Полтавської області з кадастровими номерами:
5322884000:03:003:0087, 5322884000:03:003:0096, 5322884000:03:003:0097,
5322884000:03:002:0160, 5322884000:03:002:0681, 5322884000:03:002:0683,
5322884000:03:002:0684, 5322884000:03:002:0701, 5322884000:03:002:0703, 5322884000:03:002:0712, 5322884000:03:002:0713, 5322884000:03:002:0715.
Інформував начальник управління з питань комунального майна та земельних відносин виконавчого комітету ОСОБА_6 , який повідомив, що до управління з питань комунального майна та земельних відносин виконавчого комітету у міжсесійний період надійшла заява від ФГ «ЛАН-АГРО 2019», в якій просять передати їм в оренду земельні ділянки (згідно заяви) з вищевказаними кадастровими номерами. ВИРІШИЛИ: Доручити управлінню з питань комунального майна та земельних відносин виконавчого комітету підготувати два проєкти рішень по цим земельним ділянкам та винести на розгляд сесії міської ради. Голосують: «За» - 2.
У Розділі «Різне» начальник управління з питань комунального майна та земельних відносин виконавчого комітету ОСОБА_6 поінформував, що до управління з питань комунального майна та земельних відносин виконавчого комітету надійшли три заяви ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН-2019», ФГ «ЛАН-АГРО 2019» та СФГ «САТУРН», в яких вони просять надати в оренду чотири земельні ділянки:
5322886200:05:005:0403, 5322886200:05:005:0339, 5322886200:05:002:0654, 5322886200:05:003:0491.
ВИРІШИЛИ: Доручити управлінню з питань комунального майна та земельних відносин виконавчого комітету підготувати три проєкти рішень по цим земельним ділянкам та винести на розгляд сесії міської ради. Голосують: «За» - 2 (арк.спр.58-60).
Дружина ОСОБА_7 є керівником, єдиним засновником і бенефіціарним власником Фермерського господарства «ЛАН-АГРО 2019», що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (арк.спр.79-105).
Відповідно до витягу з протоколу засідання постійної депутатської комісії Лубенської міської ради восьмого скликання з питань земельних ресурсів від 15.02.2024 відомості про особисте публічне повідомлення ОСОБА_1 про реальний конфлікт інтересів до початку та під час розгляду питань, що стосувалися надання в оренду земельних ділянок, щодо яких зверталося ФГ «ЛАН-АГРО 2019», відсутні (арк.спр.58-60).
Як пояснили в судовому засіданні свідки ОСОБА_4 та ОСОБА_5 , дійсно 15.02.2024 відбулося засідання постійної депутатської комісії Лубенської міської ради восьмого скликання, на якій був присутній як член комісії ОСОБА_1 . Під час обговорення та прийняття рішення по питанню «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012» ОСОБА_1 участі не приймав, про наявний конфлікт інтересів не заявляв. Під час розгляду заяв ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН- 2019», ФГ «ЛАН-АГРО 2019» та СФГ «САТУРН», в яких вони просять надати в оренду чотири земельні ділянки, ОСОБА_1 тривалий час участі в обговоренні цього питання не приймав, але в кінці обговорення взяв слово та висловив свою думку з цього питання. В ході своєї розмови жодних заяв про наявність у нього конфлікту інтересів під час розгляду цього питання ОСОБА_1 не заявляв.
Дана обставина знайшла підтвердження і в ході відтворення відеозапису засідання постійної депутатської комісії з питань земельних ресурсів від 15.02.2024 (арк.спр.22).
Відповідно до порядку денного тридцять восьмої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради від 22.02.2024 на розгляд сесії було винесено питання № 50 «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012» та наступним питанням № 51 «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ФГ «ЛАН-АГРО 2019».
Відповідно до проєктів рішень тридцять восьмої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради від 22.02.2024 «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012» та «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ФГ «ЛАН-АГРО 2019» зазначено вказані земельні ділянки (арк.спр.65-74).
Згідно витягу з протоколу засідання тридцять восьмої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради від 22.02.2024 відомості про особисте публічне повідомлення ОСОБА_1 про реальний конфлікт інтересів до початку та під час розгляду питання № 50 «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012», відсутні (арк.спр.61-64).
ОСОБА_1 , використавши право ухвального голосу як депутат місцевої ради, взяв участь у розгляді та прийнятті рішення міською радою і проголосував «ПРОТИ» прийняття даного проєкту рішення, що підтверджується результатами поіменного голосування депутатів Лубенської міської ради восьмого скликання від 22.02.2024 при розгляді питання № 50 «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012».
При цьому ОСОБА_1 самостійно публічно не повідомив про наявність у нього реального конфлікту інтересів до початку розгляду цього питання, самостійно не вжив заходів щодо його врегулювання відповідно до вимог Закону та в подальшому прийняв участь у голосуванні за дане питання, хоча наступним питанням порядку денного було розгляд питання № 51 «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ФГ «ЛАН-АГРО 2019», де керівником, єдиним засновником і бенефіціарним власником вказаного Фермерського господарства є його дружина ОСОБА_3 .
Відповідно до порядку денного тридцять восьмої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради від 22.02.2024 на розгляд сесії було винесено питання № 83 «Про надання невитребуваних паїв в оренду ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН-2019» та наступним питанням № 84 «Про надання невитребуваних паїв в оренду ФГ «ЛАН-АГРО 2019» (арк.спр.61-64).
Відповідно до проєктів рішень тридцять восьмої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради від 22.02.2024 «Про надання невитребуваних паїв в оренду ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН-2019» та «Про надання невитребуваних паїв в оренду ФГ «ЛАН-АГРО 2019» зазначено ті ж самі земельні ділянки (арк.спр.68-77)..
Згідно витягу з протоколу засідання тридцять восьмої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради від 22.02.2024 відомості про особисте публічне повідомлення ОСОБА_1 про реальний конфлікт інтересів до початку та під час розгляду питання № 83 «Про надання невитребуваних паїв в оренду ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН-2019», відсутні.
ОСОБА_1 , використавши право ухвального голосу як депутат місцевої ради, взяв участь у розгляді та прийнятті рішення міською радою і проголосував «УТРИМАВСЯ» щодо прийняття даного проєкту рішення, що підтверджується результатами поіменного голосування депутатів Лубенської міської ради восьмого скликання від 22.02.2024 при розгляді питання порядку денного № 83 «Про надання невитребуваних паїв в оренду ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН-2019».
Як свідчать вищевказані проєкти рішень тридцять восьмої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради від 22.02.2024 «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012» та «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ФГ «ЛАН-АГРО 2019» та витяг з протоколу засідання тридцять восьмої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради від 22.02.2024, відомості про особисте публічне повідомлення ОСОБА_1 про реальний конфлікт інтересів до початку та під час розгляду питання № 50 «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012»», відсутні.
ОСОБА_1 , використавши право ухвального голосу як депутат місцевої ради, взяв участь у розгляді та прийнятті рішення міською радою і проголосував «ПРОТИ» прийняття даного проєкту рішення, що підтверджується результатами поіменного голосування депутатів Лубенської міської ради восьмого скликання від 22.02.2024 при розгляді питання порядку денного № 50 «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012».
Отже, під час цього голосування у ОСОБА_1 виник реальний конфлікт інтересів, тобто суперечність між приватним інтересом і його представницькими повноваженнями (правом ухвального голосу), як депутата місцевої ради, що вплинуло на негативне вирішення вказаного вище питання.
При цьому ОСОБА_1 у порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» самостійно публічно не повідомив про наявність у нього реального конфлікту інтересів до початку розгляду питання № 50 «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012»», самостійно не вжив заходів щодо його врегулювання відповідно до Закону та в подальшому прийняв участь у голосуванні за дане питання.
У даному випадку приватний інтерес ОСОБА_1 - це майновий інтерес, зумовлений сімейними відносинами з ФГ «ЛАН-АГРО 2019», де його дружина ОСОБА_3 є єдиним засновником, кінцевим бенефіціарним власником та керівником, який полягає у небажанні прийняття позитивного рішення «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ТОВ «АГРОТАНДЕМ-2012», оскільки наступним питанням порядку денного було «Про укладення договорів оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) з ФГ «ЛАН-АГРО 2019» щодо аналогічних земельних ділянок, а також полягає у бажанні в отриманні ФГ «ЛАН-АГРО 2019» в оренду невитребуваних земельних часток (паїв), використавши свої представницькі повноваження, що в подальшому дасть можливість: збільшити площу земельних ділянок сільськогосподарського призначення (посівних площ), які обробляються господарством; сформувати оборотні активи та збільшити валовий дохід зазначеного підприємства; покращити ділову репутацію юридичної особи, що у свою чергу дасть можливість залучати нових партнерів, вигідні інвестиції, збільшувати кількість клієнтів (замовників відповідної продукції та послуг), а також сприятиме подальшому освоєнню нових ринків; забезпечити сталий розвиток та підвищити рівень фінансової стабільності фермерського господарства, в якому єдиним засновником та кінцевим бенефіціарним власником є його дружина ОСОБА_3 .
Суперечність полягає в тому, що, з одного боку, в особи наявний приватний інтерес (майновий або немайновий), а з іншого, особа, яка уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, має виконувати свої службові обов`язки в інтересах держави, територіальної громади, виключаючи можливість будь-якого впливу приватного інтересу. Таким чином, особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, приймаючи те чи інше рішення (вчиняючи ту чи іншу дію) по суті стоїть перед вибором задоволення публічного інтересу (на користь держави, територіальної громади) або приватного інтересу (власних інтересів, інтересів близьких осіб). Тому навіть за умови, що особа, маючи приватний інтерес, приймає об`єктивні та неупереджені рішення, вона вчиняє дії в умовах реального конфлікту інтересів.
Крім цього, як свідчать проєкти рішень тридцять восьмої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради від 22.02.2024 «Про надання невитребуваних паїв в оренду ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН-2019» та «Про надання невитребуваних паїв в оренду ФГ «ЛАН-АГРО 2019» та витяг з протоколу засідання тридцять восьмої сесії восьмого скликання Лубенської міської ради від 22.02.2024, відомості про особисте публічне повідомлення ОСОБА_1 про реальний конфлікт інтересів до початку та під час розгляду питання № 83 «Про надання невитребуваних паїв в оренду ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН-2019», відсутні.
ОСОБА_1 , використавши право ухвального голосу як депутат місцевої ради, взяв участь у розгляді та прийнятті рішення міською радою і проголосував «УТРИМАВСЯ» щодо прийняття даного проєкту рішення, що підтверджується результатами поіменного голосування депутатів Лубенської міської ради восьмого скликання від 22.02.2024 при розгляді питання порядку денного № 83 «Про надання невитребуваних паїв в оренду ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН-2019».
Отже, під час цього голосування у ОСОБА_1 виник реальний конфлікт інтересів, тобто суперечність між приватним інтересом і його представницькими повноваженнями (правом-ухвального голосу), як депутата місцевої ради, що вплинуло на негативне вирішення вказаного вище питання.
При цьому ОСОБА_1 у порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» самостійно публічно не повідомив про наявність у нього реального конфлікту інтересів до початку розгляду питання № 83 «Про надання невитребуваних паїв в оренду ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН-2019», самостійно не вжив заходів щодо його врегулювання відповідно до Закону та в подальшому прийняв участь у голосуванні за дане питання.
У даному випадку приватний інтерес ОСОБА_1 - це майновий інтерес, зумовлений сімейними відносинами з ФГ «ЛАН-АГРО 2019», де його дружина ОСОБА_3 є єдиним засновником, кінцевим бенефіціарним власником та керівником, який полягає у небажанні прийняття позитивного рішення «Про надання невитребуваних паїв в оренду ТОВ «ЩЕДРИЙ ЛАН- 2019», оскільки наступним питанням порядку денного було «Про надання невитребуваних паїв в оренду ФГ «ЛАН-АГРО 2019» щодо аналогічних земельних ділянок, а також полягає у бажанні в отриманні ФГ «ЛАН-АГРО 2019» в оренду невитребуваних паїв, використавши свої представницькі повноваження, що в подальшому дасть можливість: збільшити площу земельних ділянок сільськогосподарського призначення (посівних площ), які обробляються господарством; сформувати оборотні активи та збільшити валовий дохід зазначеного підприємства; покращити ділову репутацію юридичної особи, що у свою чергу дасть можливість залучати нових партнерів, вигідні інвестиції, збільшувати кількість клієнтів (замовників відповідної продукції та послуг), а також сприятиме подальшому освоєнню нових ринків; забезпечити сталий розвиток та підвищити рівень фінансової стабільності фермерського господарства, в якому єдиним засновником та кінцевим бенефіціарним власником є його дружина ОСОБА_3 .
Суперечність полягає в тому, що, з одного боку, в особи наявний приватний інтерес (майновий або немайновий), а з іншого, особа, яка уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, має виконувати свої службові обов`язки в інтересах держави, територіальної громади, виключаючи можливість будь-якого впливу приватного інтересу. Таким чином, особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, приймаючи те чи інше рішення (вчиняючи ту чи іншу дію) по суті стоїть перед вибором задоволення публічного інтересу (на користь держави, територіальної громади) або приватного інтересу (власних інтересів, інтересів близьких осіб). Тому навіть за умови, що особа, маючи приватний інтерес, приймає об`єктивні та неупереджені рішення, вона вчиняє дії в умовах реального конфлікту інтересів.
Враховуючи надані та досліджені докази, суд вважає, що в діях ОСОБА_1 є склад адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, передбачених ч.1 ст.172-7 та ч.2 ст.172-7 КУпАП, тобто неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів та прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
Вину ОСОБА_1 суд вважає доведеною.
Стосовно строків накладення адміністративного стягнення, то датою виявлення правопорушення є дата складання протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, а саме 23 травня 2024 р., а тому ці строки не спливли.
Вирішуючи питання про накладення адміністративного стягнення, судом враховується особа ОСОБА_1 , яка вперше притягається до адміністративної відповідальності, та відповідно до вимог ст.36 КУпАП стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.
З урахуванням обставин вчиненого, суд вважає за можливе накласти на ОСОБА_1 стягнення у виді 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що дорівнює 3400 грн.
Відповідно до ст.40-1 КУпАП з ОСОБА_1 підлягає стягненню на користь держави і судовий збір в розмірі 605,60 грн.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.24, 33, 283, 284 КУпАП, суд
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, передбачених ч.1 ст.172-7, ч.2 ст.172-7 КУпАП, та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто 3400 (три тисячі чотириста) грн.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 605,60 грн.
На підставі частини другої статті 308 КУпАП, у разі несплати правопорушником штрафу протягом 15 днів, з метою примусового виконання цієї постанови, органами державної виконавчої служби стягується з правопорушника подвійний розмір штрафу.
Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення до Полтавського апеляційного суду через Лубенський міськрайонний суд Полтавської області в порядку, визначеному ст.294 КУпАП.
Строк пред`явлення постанови до виконання три місяці з дня набрання законної сили.
Суддя Лубенського
міськрайонного суду О.А. Коваленко
Суд | Лубенський міськрайонний суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2024 |
Оприлюднено | 27.11.2024 |
Номер документу | 123260583 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів |
Адмінправопорушення
Лубенський міськрайонний суд Полтавської області
Коваленко О. А.
Адмінправопорушення
Лубенський міськрайонний суд Полтавської області
Коваленко О. А.
Адмінправопорушення
Лубенський міськрайонний суд Полтавської області
Алтухова О. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні