СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. КИЄВА
пр. № 1-кс/759/8245/24
ун. № 759/24410/24
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 листопада 2024 року місто Київ
Слідчий суддя Святошинського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора Київської міської прокуратури ОСОБА_3 про арешт майна, подане в кримінальному провадженні за № 72024101400000015 від 01.03.2024, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 201-3, ч. 3 ст. 212 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
У провадження слідчого судді надійшло клопотання прокурора прокурора Київської міської прокуратури ОСОБА_3 про арешт майна, подане в кримінальному провадженні за № 72024101400000015 від 01.03.2024, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 201-3, ч. 3 ст. 212 КК України.
Дане клопотання обґрунтовується тим, що відділом детективів з розслідування кримінальних проваджень у інвестиційній сфері Підрозділу детективів ТУ БЕБ Підрозділу детективів ТУ БЕБ у місті Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні за № 72024101400000015 від 01.03.2024, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 201-3, ч. 3 ст. 212 КК України.
В ході проведення досудового розслідування встановлено, що під час досудового розслідування встановлюються обставини дій організованої групи осіб з переміщення через кордон України предметів контрабанди з поданням до митного органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять завідомо неправдиві відомості, що підлягають обов`язковому декларуванню відповідно до законодавства з питань митної справи, та якщо зазначені документи та відомості необхідні для визначення розміру належних до сплати митних платежів та/або для підтвердження дотримання встановлених законодавством заборон та обмежень щодо переміщення товарів через митний кордон України.
В ході досудового розслідування встановлено, що у вересні 2024 року ФГ «АГРАРІЙ ЕЛІТА» здійснено експорт товару «Макуха соєва» в адресу « FAIRMONT WEALTH MANAGEMENT, GmbH ». При цьому, під час допиту службова особа ФГ «АГРАРІЙ ЕЛІТА» ОСОБА_4 повідомила, що фермерське господарство не здійснювало та не здійснює експортних операцій.
У подальшому встановлено, що ФГ «АГРАРІЙ ЕЛІТА» (код ЄДРПОУ 44174073) здійснює зовнішньо-економічну діяльність, зокрема експортні операції сільськогосподарської продукції, олії соняшникової, макухи, вугілля деревне, соєві боби.
Разом з цим встановлено, що ФГ «АГРАРІЙ ЕЛІТА» (код ЄДРПОУ 44174073) в період 11-13 листопада 2024 року по теперішній час, в зоні діяльності Вінницької митниці та Чернівецької митниці здійснено митне оформлення товару (відповідно даних декларацій) щодо експорту: олії соняшникової, відповідно митних декларацій 24UA401020056085U5, 24UA401020056159U5, 24UA401020056299U0, 24UA401020056302U3, 24UA401020056306U0, 24UA401020056307U9; олії соєвої, митна декларація 24UA401020056099U6 на суму 70 501 долар США; соєві боби, відповідно митних декларацій 24UA401030004035U9, 24UA401030004036U8, 24UA401030004037U7, 24UA401030004038U6, 24UA401030004041U7, 24UA401030004047U1, 24UA401030004048U0, 24UA401030004052U0 на суму 38 592 доларів США; олія соєва, відповідно митної декларації 24UA401020056099U6 на суму 9 310 доларів США; деревне вугілля з твердих листяних порід, відповідно митних декларацій 24 НОМЕР_1 , 24UA408020056213U7, на суму 4 600 доларів США.
В свою чергу, 14.11.2024 додатково допитано як свідка ОСОБА_4 директора ФГ «АГРАРІЙ ЕЛІТА», яка повідомила, що підприємство не здійснює експортних операцій, у тому числі олії, вугілля деревного тощо, та не уповноважувала інших осіб на здійснення експортних операцій.
Також, під час допиту ОСОБА_4 директор ФГ «АГРАРІЙ ЕЛІТА» повідомила, що не отримувала та не передавала іншим особам ключів електронно-цифрового підпису.
Під час ознайомлення з документами поданих до експорту вантажу встановлено, що підписи в таких документах відрізняються від підписів виконаних безпосередньо ОСОБА_4 , візуально вбачається використання кліше, або виконання за допомогою комп`ютерної техніки (скан підпису).
Отже, досудовим розслідуванням встановлено переміщення через кордон України предметів контрабанди з поданням до митного органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять завідомо неправдиві відомості.
Відповідно до статті 83 Митного кодексу України, для поміщення товарів у митний режим експорту особа, на яку покладається дотримання вимог митного режиму, повинна: подати митному органу, що здійснює випуск товарів у митному режимі експорту, документи на такі товари; сплатити митні платежі, якими відповідно до закону обкладаються товари під час вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту; виконати вимоги щодо застосування передбачених законом заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності; у випадках, встановлених законодавством, подати митному органу дозвіл на проведення зовнішньоекономічної операції з вивезення товарів у третю країну (реекспорт).
Згідно із статтею 257 Митного кодексу України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, на які накладено електронний підпис декларанта або уповноваженої ним особи.
Електронне декларування здійснюється з використанням електронної митної декларації, на яку накладено електронний підпис, та інших електронних документів або їх реквізитів у встановлених законом випадках, а також електронних (сканованих) копій паперових документів, на які накладено електронний підпис декларанта або уповноваженої ним особи.
Відповідно ч. 8 ст. 257 Митного кодексу України, митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів: 1) заявлений митний режим, тип декларації та відомості про особливості переміщення; 2) відомості про декларанта, уповноважену особу, яка склала декларацію, відправника, одержувача, перевізника товарів і сторони зовнішньоекономічного договору (контракту) або іншого документа, що використовується в міжнародній практиці замість договору (контракту), а в разі якщо зовнішньоекономічний договір (контракт) укладено на підставі посередницького договору, - також про іншу, крім сторони зовнішньоекономічного договору (контракту), сторону такого посередницького договору; 3) відомості про найменування країн відправлення та призначення; 4) відомості про транспортні засоби комерційного призначення, що використовуються для міжнародного перевезення товарів та/або їх перевезення митною територією України під митним контролем, та контейнери; 5) відомості про товари: а) найменування; б) звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; в) торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); г) код товару згідно з УКТ ЗЕД; ґ) назва країни походження товарів (за наявності); д) опис упаковки (кількість, вид); е) кількість у кілограмах (вага брутто та вага нетто) та інших одиницях виміру; є) фактурна вартість товарів; ж) митна вартість товарів та метод її визначення; з) відомості про уповноважені банки декларанта; и) статистична вартість товарів; 6) відомості про нарахування митних та інших платежів, а також про надання забезпечення сплати митних платежів: а) ставки митних платежів; б) застосування пільг зі сплати митних платежів; в) суми митних платежів; г) офіційний курс валюти України до іноземної валюти, у якій складені рахунки, визначений відповідно до статті 3-1 цього Кодексу; ґ) спосіб і особливості нарахування та сплати митних платежів; д) спосіб забезпечення сплати митних платежів (у разі надання забезпечення сплати митних платежів); 7) відомості про зовнішньоекономічний договір (контракт) або інший документ, що використовується в міжнародній практиці замість договору (контракту), та його основні умови; 8) відомості, що підтверджують дотримання встановлених законодавством заборон та обмежень щодо переміщення товарів через митний кордон України; 9) відомості про документи, передбачені частиною третьою статті 335 цього Кодексу; 10) довідковий номер декларації (за бажанням декларанта).
Недекларування товарів (крім тих, що переміщуються через митний кордон України громадянами), транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, відповідно до статті 472 Митного кодексу України є порушенням митних правил, за що передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно диспозиції ст. 201-3 КК України, контрабандою товарів є їх переміщення через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю.
Відповідно до примітки до зазначеної статті, дії, передбачені цією статтею, вважаються вчиненими у значному розмірі, якщо загальна вартість предметів контрабанди в п`ять тисяч і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, у великому розмірі - якщо загальна вартість предметів контрабанди у десять тисяч і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.
Для кваліфікації злочинів чи правопорушень норм адміністративного та кримінального законодавства, сума неоподатковуваного мінімуму встановлюється на рівні податкової соціальної пільги.
Підпунктом 169.1.1 статті 169 Податкового кодексу України визначено, що податкова соціальна пільга дорівнює 50% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленому законом на 1 січня звітного року. У 2024 році прожитковий мінімум для працездатної особи становить 3028 грн на місяць, тож сума соціальної пільги становить 1 514 грн.
Відповідно п`ять тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - 7 570 000 грн., десять тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян -15 140 000 грн.
Відповідно до ч. 2 примітки до статті 201 Кримінального кодексу України, у статтях 201, 201-1, 201-3, 201-4, 305 цього Кодексу під переміщенням через митний кордон України предметів контрабанди з приховуванням від митного контролю слід розуміти умисне переміщення предметів контрабанди з поданням до митного органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять завідомо неправдиві відомості, що підлягають обов`язковому декларуванню відповідно до законодавства з питань митної справи, та якщо зазначені документи та відомості необхідні для визначення розміру належних до сплати митних платежів та/або для підтвердження дотримання встановлених законодавством заборон та обмежень щодо переміщення товарів через митний кордон України.
Таким чином, при митному оформленні товарів в режимі «експорт» невстановленими особами з використанням реквізитів ФГ «АГРАРІЙ ЕЛІТА» (код ЄДРПОУ 44174073) вчиняються дії спрямовані на переміщення товарів з поданням до митного органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять завідомо неправдиві відомості, що підлягають обов`язковому декларуванню відповідно до законодавства з питань митної справи, та якщо зазначені документи та відомості необхідні для визначення розміру належних до сплати митних платежів, щодо експортера, походження товару, вартості товару та ні.
Враховуючи вищевикладене, у діях невстановлених осіб з використанням реквізитів ФГ «АГРАРІЙ ЕЛІТА» наявні ознаки вчинення кримінального правопорушення, вчиненого у особливо великому розмірі, та передбаченого статтею 201-3 Кримінального кодексу України «Контрабанда товарів», у вигляді переміщення через митний кордон України предметів контрабанди з поданням до митного органу, як підстави для переміщення товарів, документів (декларації, контракти, CMR, інвойси, статистичні звіти за формою 4-сг, 37-сг, сертифікати про походження), які містять завідомо неправдиві відомості, що підлягають обов`язковому декларуванню відповідно до законодавства з питань митної справи.
18.11.2024 вище вказане вилучене майно визнано речовим доказом у кримінальному провадженні №72024101400000015 від 01.03.2024.
Відповідно до ст. 98 КПК України - речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Відповідно до ч. 2 ст. 170 КПК України арешт допускається з метою з метою забезпечення: збереження речових доказів; конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов).
Відповідно до ч. 3 ст. 170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 КПК України.
Отже на даний час, органу досудового розслідування необхідне збереження речей та предметів вилучених Київською митницею за обставин проведення митних формальностей щодо фіксації явного правопорушення, які в подальшому визнані речовими доказами.
Крім того, зазначені речові докази необхідні для підтвердження обставин вчинення кримінального правопорушення передбаченого ст. 201-3 КК України «Контрабанда товарів», у тому числі встановлення походження зазначеного майна, проведення експертних досліджень за напрямом визначення їх приналежності, вартості, правильного обрахунку завданої майнової шкоди, а також у послідуючому забезпечення можливої конфіскації майна у кримінальному провадженні.
У судове засідання прокурор не з`явився, подав клопотання про розгляд за його відсутності, клопотання підтримує в повному обсязі та просить його задовольнити.
Клопотання розглядається на підставі ч. 2 ст. 172 КПК України без повідомлення власників майна, з метою забезпечення схоронності майна.
Згідно ч. 4 ст. 107 КПК України, фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.
Дослідивши клопотання та копії матеріалів, якими обґрунтовуються доводи клопотання, слідчий суддя вважає клопотання обґрунтованим за наступних підстав.
Заслухавши думку прокурора, дослідивши клопотання та копії матеріалів, якими обґрунтовуються доводи клопотання, слідчий суддя вважає клопотання обґрунтованим за наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України захід забезпечення кримінального провадження застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.
Одним із заходів забезпечення кримінального провадження є арешт майна (ч. 2 ст. 131 КПК України).
Згідно з ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження.
Відповідно до ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення: збереження речових доказів; спеціальної конфіскації; конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
У випадку, передбаченому п. 1 ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 КПК України.
Речовими доказами відповідно до ст. 98 КПК України є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Під час судового розгляду встановлено, що відділом детективів з розслідування кримінальних проваджень у інвестиційній сфері Підрозділу детективів ТУ БЕБ Підрозділу детективів ТУ БЕБ у місті Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні за № 72024101400000015 від 01.03.2024, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 201-3, ч. 3 ст. 212 КК України.
У кримінальному провадженні зібрано докази та встановлені обставини, які свідчать, що у діях невстановлених осіб з використанням реквізитів ФГ «АГРАРІЙ ЕЛІТА» наявні ознаки вчинення кримінального правопорушення, вчиненого у особливо великому розмірі, та передбаченого статтею 201-3 Кримінального кодексу України «Контрабанда товарів», у вигляді переміщення через митний кордон України предметів контрабанди з поданням до митного органу, як підстави для переміщення товарів, документів (декларації, контракти, CMR, інвойси, статистичні звіти за формою 4-сг, 37-сг, сертифікати про походження), які містять завідомо неправдиві відомості, що підлягають обов`язковому декларуванню відповідно до законодавства з питань митної справи.
Згідно з п. 3 постанови заступника керівника відділу Підрозділу детективів (на правах самостійного Управління) ТУ БЕБ у місті Києва ОСОБА_5 від 18.11.2024 про визначення групи слідчих, які здійснюватимуть досудове розслідування у кримінальному провадженні, визначено місце здійснення досудового розслідування приміщення, в якому розташований відділ із розслідування кримінальних проваджень у інвестиційній сфері Підрозділу детективів (на правах самостійного Управління) ТУ БЕБ у місті Києві, за адресою: місто Київ, Ірпінська, 71.
Постановою старшого детектива від 18.11.2024 вказане майно ФГ «АГРАРІЙ ЕЛІТА», зокрема, деревне вугілля з твердих листяних порід, упаковане в крафт-мішках, вагою - 20 050 кг (маса брутто), що перебуває в транспортному засобі/транспортується транспортним засобом з номерним знаком тягача 31ACR85, напівпричіп 1AAU422, згідно митної декларації типу ЕК/10/АА № 24UA408020056213U7, визнано речовими доказами у кримінальному провадженні, оскільки воно набуто кримінально протиправним шляхом, тобто відповідає критеріям, визначеним ст. 98 КПК України.
У клопотанні прокурора вбачаються підстави для накладення арешту, оскільки вказане майно відповідає критеріям, передбаченим ст. 98 КПК України, визнано речовим доказом у вказаному кримінальному провадженні та метою такого арешту є забезпечення зберігання речових доказів.
З огляду на обставини ймовірно вчиненого кримінального правопорушення, представлених доказів за матеріалами клопотання в їх сукупності, а також на те, що прокурором у клопотанні доведено необхідність накладення арешту на зазначене в клопотанні майно, оскільки в органу досудового розслідування є достатні підстави вважати, що вказане майно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу, визнано речовими доказами у вказаному кримінальному провадженні та метою такого арешту є забезпечення зберігання речових доказів, тому слідчий суддя з метою забезпечення кримінального провадження та можливого використання майна як доказу у кримінальному провадженні, розумності та співмірності обмеження права власності завданням кримінального провадження, а також враховуючи правову підставу для арешту майна та наслідки арешту майна для інших осіб, дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання про арешт майна.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 98, 131, 132, 170-173, 175, 392, 532 КПК України, слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання прокурора Київської міської прокуратури ОСОБА_3 про арешт майна, подане в кримінальному провадженні за № 72024101400000015 від 01.03.2024, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 201-3, ч. 3 ст. 212 КК України - задовольнити.
Накласти арешт на майно ФГ «АГРАРІЙ ЕЛІТА» (код ЄДРПОУ 44174073), а саме: Деревне вугілля з твердих листяних порід, упаковане в крафт-мішках, вагою - 20 050 кг (маса брутто), що перебуває в транспортному засобі/транспортується транспортним засобом з номерним знаком тягача 31ACR85, напівпричіп 1AAU422, згідно митної декларації типу ЕК/10/АА № 24UA408020056213U7.
Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню.
Підозрюваний, обвинувачений, їх захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, представник юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково.
Ухвала про накладення арешту може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Святошинський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2024 |
Оприлюднено | 27.11.2024 |
Номер документу | 123267417 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Святошинський районний суд міста Києва
Васильєва К. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні