Справа № 686/19007/24
Провадження № 1-кс/686/9467/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 листопада 2024 року м. Хмельницький
Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 ,розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Хмельницькому клопотання старшого слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_3 , погодженого прокурором, про тимчасовий доступ до речей та документів у кримінальному провадженні №42023240000000046 від 11.07.2023 року, за ознаками ч.2 ст.364, ч.3 ст.240 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
Cтарший слідчий відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області з клопотанням, погодженим прокурором відділу Хмельницької обласної прокуратури ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей та документів та частини інформаційної системи, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (ідентифікаційний код юридичної особи НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ).
В обґрунтування даного клопотання слідчий зазначає, що згідно з повідомленням УСБ України у Хмельницькій області службові особи ІНФОРМАЦІЯ_2 , зловживаючи службовим становищем, в порушення вимог ст.20, 77, 84, 116, 118, 186 Земельного кодексу України, ст.ст.25, 50 Законів України «Про землеустрій», «Про Державний земельний кадастр», інших актів законодавства, внесли недостовірні дані до офіційних документів про наявність земель та розподіл їх за власниками, землекористувачами та угіддями на території Яснозірської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області. Після чого, протиправно відвели в приватну власність земельні ділянки з цільовим призначенням «Для ведення особистого селянського господарства» площею 2 га (кадастровий номер 6820687500:07:014:0002) та 1, 6905 га (кадастровий номер 6820687500:07:013:0028). За наявною інформацією, вказані земельні ділянки відносяться до земель промисловості та передбачені для видобутку корисних копалин, безоплатне відведення яких у приватну власність чинним земельним законодавством не передбачено.
Згідно з повідомленням ІНФОРМАЦІЯ_3 службові особи одного з суб`єктів господарювання області, в порушення вимог Земельного кодексу України та Кодексу України про надра, без наявності необхідних дозвільних документів (спеціального дозволу на користування надрами та ін.), організували та здійснюють на земельних ділянках площею 2 га (кадастровий номер 6820687500:07:014:0002) та 1,6905 га (кадастровий номер 6820687500:07:013:0028) незаконний видобуток корисних копалин місцевого значення, а саме піску.
Крім того встановлено, що 07.12.2007 ІНФОРМАЦІЯ_4 було надано спеціальний дозвіл на користування надрами, реєстраційний №3191 Яснозірського родовища піску, площею 10 га. ФОП ОСОБА_5 .
Так відведені в приватну власність земельні ділянки з цільовим призначенням «Для ведення особистого селянського господарства» площею 2 га (кадастровий номер 6820687500:07:014:0002) та 1, 6905 га (кадастровий номер 6820687500:07:013:0028), які за обліками ІНФОРМАЦІЯ_5 відповідно до ст. 19 ЗК України, родовище піску відносилися до категорії земель іншого призначення, 9 категорія ж. (Земля, де знаходиться родовище піску за межами населеного пункту, землі запасу (землі державної власності).
Відповідно до «Про Державний земельний кадастр» ст. 1: «Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами». Ст. 6 ч.1 : «Ведення та адміністрування Державного земельного кадастру забезпечуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.»
Згідно з«Положенням про ІНФОРМАЦІЯ_1 », затвердженої постановою КМУ від 14.01.2015 «Про ІНФОРМАЦІЯ_6 ) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через ІНФОРМАЦІЯ_7 сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
21.08.2024 слідчим згідно з ухвалою слідчого судді ІНФОРМАЦІЯ_8 здійснено тимчасовий доступ до документів у володіння ІНФОРМАЦІЯ_2 . Незважаючи на надання дозволу слідчим суддею на тимчасовий доступ до оригіналів документів, які містяться у проектах землеустрою щодо відведення земельних ділянок кадастровий номер 6820687500:07:014:0002 та 6820687500:07:013:0028, а також інших документах які містяться в Державному фонді документації із землеустрою ІНФОРМАЦІЯ_2 по вказаних земельних ділянках кадастровий номер, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_9 , розташованого за адресою: АДРЕСА_2 , з можливістю вилучення їх оригіналів (належним чином завірених копії), представником ГУ надано лише копії заяв про надання дозволу на розробку землеусторою, затвердження проекту землеустрою та відповідні накази. Наданий оптичний диск містить файл, який не є електронною копією проекту землеустрою. Разом з ним не надані копії проекту землеустрою, висновки про затвердження проекту землеустрою територіального підрозділу, довідки і інформації територіального підрозділу, тощо.
В ході проведення досудового розслідування встановлено, що відомості про створені і внесенні зміни до єдиної державноїгеоінформаційної системивідомостей проземлі,дані прокористувачів,які їхпроводили містятьсяі Державномуземельному кадастрі,а також електронні документи з приводу виділення та реєстрації вказаних вище земельних ділянок, їх руху, погодження та візування, а також дані користувачів, які їх здійснювали зберігаються у системі електронного документообігу, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка розташована за адресою АДРЕСА_1 .
Таким чином, з метою встановлення обставин, що підлягають доказуванню згідно ст. 91 КПК України, здобуття доказів і встановлення фактів, що мають значення для повного швидкого, та неупередженого розслідування даного кримінального провадження відповідно до ст. 2 КПК України, перевірки оперативної інформації УСР в Хмельницькій області та прийняття з даного приводу процесуальних рішень, виникла необхідність у здійсненні тимчасового доступу до інформаційної системи електронного документообігу Держгеокадастру, а також до інформаційної системи Державного земельного кадастру ( ІНФОРМАЦІЯ_10 ), які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка розташована за адресою АДРЕСА_1 , а саме: інформації, щодо обліку, реєстрації, перереєстрації, поділу, виділу, об`єднання та зміни цільового призначення земельних ділянок з кадастровими номерами6820687500:07:014:0002 та 6820687500:07:013:0028, зокрема, накази про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із додатками (інформації щодо розгляду заяви із додатками, заяви із додатками, розпорядження, накази та документи щодо їх погодження і візування, проектна і технічна документація із землеустрою, висновки експертиз, листи із вхідної та вихідної документації), наказу про надання у власність земельної ділянки (інформації щодо розгляду заяви із додатками, заяви із додатками, розпорядження, накази та документи щодо їх погодження і візування, проектна і технічна документація із землеустрою, висновки експертиз, листи із вхідної та вихідної документації), довіреностей, документів із землеустрою, щодо відведення і зміни цільового призначення вказаних земельних ділянок, а також дані щодо користувачів системи та проведені ними дії у системі документообігу Держгеокадастру та вказаних документах, із правом їх подальшого вилучення їх копій на електронних носіях, оскільки вказані документи можуть мати суттєве доказове значення для встановлення обставин вказаного кримінального провадження та можуть бути використані як докази на підставі подальшого безпосереднього дослідження яких, залежить прийняття кінцевого рішення у вказаному провадженні.
Разом з тим, без отримання дозволу на тимчасовий доступ до документів не можливе проведення оглядів, експертиз, проведення допитів свідків та інших процесуальних дій у вказаному кримінальному провадженні, а долучення їх копій чи оригіналів шляхом направлення інформаційних запитів з огляду на тяжкість злочину за ознаками якого розпочато кримінальні провадження, строки надання відповідей володільцями інформації, можуть призвести до знищення чи несанкціонованого внесення змін до оригіналів документів особами, які мають до них доступ та, які можуть бути причетними до вчинення злочинів.
Слід звернути увагу на той факт, що здійснення зазначеного заходу забезпечення кримінального провадження, не призведе до зупинення роботи володільця документів та інформації та будь-які негативні ризики за результатами проведення вказаної слідчої дії відсутні в тому числі матеріальна шкоди.
Враховуючи викладене, а також те,що вказані дані і документи зберігаються у ІНФОРМАЦІЯ_1 , та при повідомленні вказаних посадових осіб вказаної установи про розгляд даного клопотання можуть існувати ризики знищення або ж несанкціонованого корегування вказаних документів і відомостей, тому вважаю провести судовий розгляд без участі представників вказаної установи.
Зазначені документи,відомості таслідчі дії мають суттєве значення встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, так як в ході досудового розслідування необхідно ознайомитися з ними, оглянути їх, перевірити їх достовірність та автентичність, і призначити судові експертизи.
Слідчий в судовому засіданні підтримав клопотання та просив його задовольнити.
Представник ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_6 в судове засідання не з`явилася, подала до суду письмові пояснення щодо клопотання слідчого у яких заперечила проти задоволення клопотання, зазначивши, що документи, які стали підставою для реалізації повноважень у сфері державного земельного кадастру на території Хмельницької області та відповідні електронні копії документів знаходяться в системі « ІНФОРМАЦІЯ_11 » в ІНФОРМАЦІЯ_9 .
Вивчивши надані матеріали, заслухавши пояснення слідчого, слідчий суддя дійшов висновку про те, що клопотання підлягає задоволенню з таких підстав.
За змістом ст.131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження, різновидом яких є тимчасовий доступ до речей і документів, застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Відповідно до ч.1 ст.159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити виїмку).
Статтею 160 КПК України встановлено, що сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.
У клопотанні зазначаються: короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з яким подається клопотання; правова кваліфікація кримінального правопорушення із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; речі і документи, тимчасовий доступ до яких планується отримати; підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; значення речей і документів для встановлення обставин у кримінальному провадженні; можливість використання як доказів відомостей, що містяться в речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю; обґрунтування необхідності вилучення речей і оригіналів або копій документів, якщо відповідне питання порушується стороною кримінального провадження.
При цьому, обов`язок доведення обґрунтованості клопотання КПК покладає на слідчого, прокурора, який звертається із відповідним клопотанням.
Як передбачено ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Згідно із ч. 5 ст.110 КПК України під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні надати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.
Слідчий навів підстави, передбачені ч. 2, 5 ст. 163 КПК України, зокрема, що речі та документи, доступ до яких просить надати слідчий, в сукупності з іншими речами та документами кримінального провадження, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, можуть бути використані як доказ в кримінальному провадженні, існує загроза знищення вказаних документів, тому слідчий суддя розглядає клопотання слідчого без виклику представників осіб, у володінні яких знаходяться документи.
Враховуючи викладене, з метою забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування, є всі підстави для надання дозволу на тимчасовий доступ до документів, в зв`язку з чим клопотання слідчого підлягає задоволенню, оскільки іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, неможливо.
Аргументи представника ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_7 про перебування запитуваних документів у територіальному підрозділі - ІНФОРМАЦІЯ_9 не можуть бути взяті до уваги у якості підстави для відмови у задоволенні клопотання, оскільки не спростовують можливість їх отримання у ІНФОРМАЦІЯ_12 та наявності їх та відповідних відомостей у інформаційній системі Державного земельного кадастру ( ІНФОРМАЦІЯ_10 ) і інформаційній системі електронного документообігу Держгеокадастру (в тому числі автоматизованій системі діловодства на базі «ДОК ПРОФтмСТЕП 2.0», «Автоматизованій системі управління документами «ДОК ПРОФ 3» і їх архівах).
Керуючись ст.ст.163, 164 КПК України, слідчий суддя,
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшого слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_3 задовольнити.
Надати дозвіл старшому слідчому відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Хмельницькій області, ОСОБА_3 , членам слідчої групи у вказаному кримінальному провадженні старшому слідчому в ОВС відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_8 , старшому слідчому в ОВС відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_9 , старшому слідчому відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_10 , слідчому відділу розслідування особливо тяжких злочинів в ОВС СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_11 , старшому слідчому відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_12 , слідчому відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_13 , слідчому відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_14 , слідчому відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_15 , слідчому відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_16 , старшому слідчому відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_17 , слідчому відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_18 на тимчасовий доступ до документів, з можливістю отримання їх копій в електронному чи друкованому вигляді, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (ідентифікаційний код юридичної особи НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ), а саме:
- заяв громадян ОСОБА_19 (ІПН НОМЕР_2 ), ОСОБА_20 (ІПН НОМЕР_3 ), а також інформації, щодо обліку, реєстрації, перереєстрації, поділу, виділу, об`єднання та зміни цільового призначення земельних ділянок з кадастровими номерами 6820687500:07:014:0002 та 6820687500:07:013:0028, зокрема, накази про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із додатками (заяви громадян на підставі яких приймались рішення, інформації щодо розгляду заяви із додатками, запити і відповіді до структурних і територіальних підрозділів, розпорядження, накази та документи щодо їх погодження і візування, проектна і технічна документація із землеустрою, висновки експертиз, листи із вхідної та вихідної документації, довіреностей, документів із землеустрою, щодо відведення і зміни цільового призначення вказаних земельних ділянок), накази про надання у власність земельної ділянки із додатками (заяви громадян на підставі яких приймались рішення, інформації щодо розгляду заяви із додатками, запити і відповіді до структурних і територіальних підрозділів, розпорядження, накази та документи щодо їх погодження і візування, проектна і технічна документація із землеустрою, висновки експертиз, листи із вхідної та вихідної документації, довіреностей, документів із землеустрою, щодо відведення і зміни цільового призначення вказаних земельних ділянок), а також повні дані щодо користувачів системи та проведені ними дії у інформаційній системі електронного документообігу Держгеокадастру (в тому числі автоматизованій системі діловодства на базі «ДОК ПРОФтмСТЕП 2.0», «Автоматизованій системі управління документами «ДОК ПРОФ 3» і їх архівах);
- заяв громадян ОСОБА_19 (ІПН НОМЕР_2 ), ОСОБА_20 (ІПН НОМЕР_3 )та інформації, щодо здійснення обліку, реєстрації, перереєстрації, поділу, виділу, об`єднання та зміни цільового призначення земельних ділянок з кадастровими номерами 6820687500:07:014:0002 та 6820687500:07:013:0028, зокрема, накази про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із додатками (заяви громадян на підставі яких приймались рішення, інформації щодо розгляду заяви із додатками, запити і відповіді до структурних і територіальних підрозділів, розпорядження, накази та документи щодо їх погодження і візування, проектна і технічна документація із землеустрою, висновки експертиз, листи із вхідної та вихідної документації, довіреностей, документів із землеустрою, щодо відведення і зміни цільового призначення вказаних земельних ділянок), накази про надання у власність земельної ділянки із додатками (заяви громадян на підставі яких приймались рішення, інформації щодо розгляду заяви із додатками, запити і відповіді до структурних і територіальних підрозділів, розпорядження, накази та документи щодо їх погодження і візування, проектна і технічна документація із землеустрою, висновки експертиз, листи із вхідної та вихідної документації, довіреностей, документів із землеустрою, щодо відведення і зміни цільового призначення вказаних земельних ділянок), поземельні книги, а також повні дані користувачів та проведенні ними дії при розгляді (завантаження документів, створення і внесення даних, тощо) у вказаній інформаційній системі (ІР та МАС адреси обладнання із якого було здійснено вхід до інформаційної системи сертифікованим інженером землевпорядником при виконанні дій при розробці проекту землеустрою по вказаних земельних ділянка, завантаженні електронних копії проектів землеустрою та обмінних файли формату *.XML), копії документів (інформації, довідки, рішення, на підставі яких було змінено цільове призначення земель Яснозірського родовища піску, що відносилися до категорії земель іншого призначення, 9 категорія ж. (Земля, де знаходиться родовище піску за межами населеного пункту, землі запасу (землі державної власності), розміщеного на території земельних ділянок з кадастровими номерами 6820687500:07:014:0002 та 6820687500:07:013:0028, які містяться в інформаційній системі Державного земельного кадастру (
ІНФОРМАЦІЯ_10 особам ІНФОРМАЦІЯ_12 (ідентифікаційний код юридичної особи НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ), забезпечити тимчасовий доступ до вищезазначених документів та надати можливість отримати їх копії.
Ухвала діє по 10 січня 2025 року.
Відповідно до ст.166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2024 |
Оприлюднено | 27.11.2024 |
Номер документу | 123268743 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дзюбак О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні