Рішення
від 25.11.2024 по справі 420/24696/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/24696/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 листопада 2024 року м. Одеса

Одеський кружний адміністративний суд у складі судді Хлімоненкової М.В., розглянувши в порядку письмового провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД до Головного управління ДПС в Одеській області, про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 16.04.2024 №15491/15-32-09-02,

встановив:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД до Головного управління ДПС в Одеській області, у якому позивач просить суд визнати протиправним та скасувати видане Головним управлінням ДПС в Одеській області (ідентифікаційний код юридичної особи 44069166, вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044) Товариству з обмеженою відповідальністю «ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД» (ідентифікаційний код юридичної особи 43230875, м. Одеса, вул. Сонячна, буд. 5, каб. 213, 65009) податкове повідомлення рішення №15491/15-32-09-02 від 16.04.2024 року.

В обґрунтування позовних вимог вказує про безпідставність та необґрунтованість висновку податкового органу, зробленого за насідком проведення фактичної перевірки господарського об`єкту АЗС за адресою м. Одеса, вул. Боровського Миколи, 20, через яку здійснює діяльність ТОВ «ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД» стосовно порушення п.п.230.1.2 п. 230.1 ст.230 ПК України, з огляду на здійснення у період з 27.01.2023 по 08.03.2024 відпуску пального з акцизного складу з уніфікованим номером 1012568 необладнаним одним витратоміром лічильником. Позивач звертає увагу на наявність формуляру паливороздавальної колонки, згідно якого в розділі індивідуальні особливості виробу зазначається назва колонки «NOVA А 1.190-1», модельний ряд «NOVA-1101.21 SBii», заводський номер колонки «2977», який надавався також до перевірки, яким підтверджується, що це та сама паливороздавальна колонка, що зареєстрована в реєстрах ДПС за акцизним складом №1012568. (п.2.13 Акту перевірки, уніфікований номер резервуару який приєднаний до витратоміра №5/1012568, назва NOVA- 1101.21 B, ідентифікаційний номер витратоміра 2977, дата реєстрації та вводу в експлуатацію 20.07.2022 року), з огляду на що, за твердженнями товариства, висновок органу ДПС про порушення вимог п.п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Кодексу не відповідає дійсності. Відтак, підстав для прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення у відповідача не було.

Ухвалою суду від 23.08.2024 року відкрито спрощене позовне провадження у справі.

Відповідач надав відзив на позову заяву, у якому вказуючи на хибність та необґрунтованість доводів позивача, просить відмовити у задоволенні позову.

У своїх доводах відповідач зазначає, що Головним управлінням ДПС в Одеській області отримано лист громадської організації «УКРАЇНА ЦЕ МИ» від 21.02.2024 №б/н (вх.№25187/6 від 21.02.2024). Відповідно до зазначеного листа, на АЗС за адресою: м.Одеса, вул. Промислова, 20 здійснюється незаконна реалізація підакцизного товару. Проведеним аналізом встановлено, що згідно реєстру діючих ліцензій на роздрібну торгівлю пальним за адресою м.Одеса, вул. Промислова, 20 ДПС не видавались. Проведеним обстеженням зазначеної в листі адреси та фотографій з місцеположенням та АЗС встановлено діючу АЗС, в якій здійснює діяльність з реалізації пального ТОВ «ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД» (ЄДРПОУ 43230875). Таким чином, було прийнято відповідний Наказ від 28.02.2024 року №1868-п про проведення фактичної перевірки з метою здійснення контролюючим органом функцій, щодо здійснення контролю за дотриманням вимог діючого законодавства у сфері обігу підакцизних товарів. Відповідна інформація була викладена у доповідній записці Головного управління ДПС в Одеській області від 27.02.2024 року №125/15-32-09-02, складеної у відповідності до вимог пп. 1.2.2 п. 1.2 розділу І наказу Державної податкової служби України «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків» від 4.09.2020 року № 470. В ході проведення фактичної перевірки встановлено, що ТОВ «ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД» код за ЄДРПОУ 43230875 на акцизному складі за адресою: Одеська область, м. Одеса, Малиновський район, вулиця Боровського Миколи, будинок 20 - №1012568 використовує один витратомір-лічильник (паливороздавальну колонку) NOVA А 1.190-1, що підтверджується наданим до перевірки формуляром, при цьому підприємством в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі на акцизному складі за адресою: Одеська область, м. Одеса, Малиновський район, вулиця Боровського Миколи, будинок 20 - №1012568 зареєстровано лише один витратомір-лічильник NOVA-1101.21 B. Таким чином, перевіркою встановлено, що ТОВ «ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД» код за ЄДРПОУ 43230875 в порушення вимог п.п.230.1.2. п.230.1. ст.230 Кодексу у період з 27.01.2023 по 08.03.2024 здійснював відпуск пального з акцизного складу з уніфікованим номером 1012568 необладнаним одним витратоміром-лічильником та одним рівнеміром-лічильником. За вказаного, за твердженнями відповідача, є правомірним прийняття спірного податкового повідомлення-рішення, яким до позивача на підставі пп.54.3.3 п.54.3 ст.54 та п.128-1.1 ст.128-1 ПК України застосовано штраф у сумі 20 000,00 грн. за порушення п.п.230.1.2. п.230.1. ст.230 Кодексу.

Позивач надав відповідь на відзив, в якому наголошуючи на безпідставності та неправомірності прийняття спірного податкового повідомлення-рішення вказує, що відповідач неналежним чином розглянув документи та не встановив усі обставини, що мають значення для розгляду та прийняття законного рішення та повністю проігнорував той факт, що витратомір-лічильник «NOVA-1101.21 B» та витратомір-лічильник «NOVA А 1.190-1» це один і той же витратомір-лічильник, що підтверджується наданим під час перевірки формуляром (в п.4 «Індивідуальні особливості виробу» в рядку Колонка зазначається NOVA А 1.190-1, в рядку модельний ряд зазначається NOVA-1101.21 SB, заводський номер 2977). Також дана інформаціє наявна в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників, що підтверджується Довідкою про розпорядника акцизного складу від 20.07.2022 року в якій зазначено витратоміри які встановлені на акцизному складі №1012568, а саме NOVA-1101.21 B, заводський номер 2977. Дана інформація наявна в Акті перевірки від 11.03.2024 р. №8934/15-32-09-02, в описовій частині в п.2.13 Уніфікований номер резервуару який приєднаний до витратоміра лічильника 5/1012568, Назва витратоміра NOVA-1101.21 B, серійний номер витратоміра 2977, дата події (введення в експлуатацію витратоміра) 20.07.2022 року.

Позивач також звертає увагу, що на ТОВ "ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД" органами Державної податкової служби неодноразово проводились фактичні перевірки з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства з питань виробництва, зберігання та обліку пального, за адресою акцизного складу: м. Одеса, вул. М. Боровського, буд. 20, АЗС. Остання перевірка проводилась з 17.01.2023 по 26.01.2023 року, на підставі чого був складений акт № 1209/15-32-09-05/43230875 від 27.01.2023 року про результати фактичної перевірки з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства з питань виробництва, зберігання та обліку пального. В описовій частині акту, питання що досліджувались зазначено: «дотримання порядку обладнання акцизних складів передбачених законодавством засобами вимірювальної техніки». В частині акту щодо результатів перевірки (пункт 6) зазначено, що не виявлено порушень з питань: «необладнання та /або відсутності реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів лічильників та рівномірів лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі». З моменту встановлення витратоміра лічильника NOVA-1101.21 B, серійний номер витратоміра 2977, та реєстрації його в єдиному державному реєстрі від 20.07.2022 року та по час перевірки ніяких змін не було.

Всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, викладені сторонами у заявах по суті справи, дослідивши та оцінивши наявні у справі докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини.

Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД зареєстрований юридичною особою, дата і номер державної реєстрації: №10731020000041038 від 13.09.2019; перебуває на обліку ГУ ДПС в Одеській області (Приморська ДПІ); основний вид діяльності - 47.30 - роздрібна торгівля пальним; реєстрація в якості платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового з 20.11.2019, номер запису в реєстрі 33930; має ліцензію на право здійснення роздрібної торгівлі пальним №15520314201900516 від « 14» листопада 2019 року (термін дії з « 14» листопада 2019 року до « 14» листопада 2024 року) та ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі №990614202000376 від « 30» червня 2020 року (термін дії з « 30» червня 2020 року до « 30» червня 2025 року).

Відповідно до наказу від 28.02.2024 №1868-п, та направлень від 01.03.2024 №3817/15-32-09-02, 3822/15-32-09-02, 3823/15-32-09-02 на проведення перевірки, на підставі підпункту 191.1.4 пункту 191.1 статті 191, підпункту 191.1.14 пункту 191.1 статті 191, статті 20, підпункту 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 Податкового кодексу України, службовими особами ГУ ДПС в Одеській області проведено фактичну перевірку ТОВ «Люкс Оіл Трейд» з питання додержання суб`єктом господарювання вимог, встановлених законодавством України, з метою здійснення контролю дотримання вимог діючого законодавства у сфері виробництва та обігу підакцизних товарів, проведення контрольних розрахункових операцій, ведення обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, наявності ліцензій, свідоцтв, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами), за результатами якої складено акт від 11.03.2024 №8934/15-32-09-02/43230875 (далі - Акт перевірки).

У пункті 2.13 розділу 2 Акту перевірки (Описова частина), перевіряючими визначені витратоміри, які встановлені на акцизному складі:

- уніфікований номер резервуара, який приєднаний до витратоміра - 1/1012568, назва (модель) витратоміра - NOVA-1102.21 B, серійний (ідентифікаційний) номер 1326, дата введення в експлуатацію витратоміра 20.11.2019;

- уніфікований номер резервуара, який приєднаний до витратоміра - 1/1012568, назва (модель) витратоміра - NOVA-1102.21 B, серійний (ідентифікаційний) номер 1326, дата виведення з експлуатації витратоміра 22.09.2020;

- уніфікований номер резервуара, який приєднаний до витратоміра - 2/1012568, назва (модель) витратоміра - NOVA-1101.21 B, серійний (ідентифікаційний) номер 1326, дата введення в експлуатацію витратоміра 22.09.2020;

- уніфікований номер резервуара, який приєднаний до витратоміра - 3/1012568, назва (модель) витратоміра Газороздавальна колонка типу АСТРА-2-09, серійний (ідентифікаційний) номер 150811, дата введення в експлуатація витратоміра 28.10.2020;

- уніфікований номер резервуара, який приєднаний до витратоміра - 3/1012568, назва (модель) витратоміра Газороздавальна колонка типу АСТРА-2-09, серійний (ідентифікаційний) номер 150811, дата виведення з експлуатації витратоміра 17.05.2021;

- уніфікований номер резервуара, який приєднаний до витратоміра - 4/1012568, назва (модель) витратоміра Газороздавальна колонка типу NOVA-А 1.2-2, серійний (ідентифікаційний) номер 2695, дата введення в експлуатацію витратоміра 26.01.2022;

- уніфікований номер резервуара, який приєднаний до витратоміра - 5/1012568, назва (модель) витратоміра - NOVA-1101.21 B, серійний (ідентифікаційний) номер 2977, дата введення в експлуатація витратоміра 20.07.2022.

До перевірки були надані та при перевірці використані наступні документи: договір оренди частини нежитлових будівель станції технічного обслуговування від 26.10.2021; дозвіл виконувати роботи підвищеної небезпеки виданий Південним міжрегіональним управлінням Державної служби з питань праці від 14.03.2023 №ДЗ-993/ЦД/1-23; дозвіл експлуатувати машини, механізми, устаткування підвищеної небезпеки виданий Південним міжрегіональним управлінням Державної служби з питань праці від 14.03.2023 №ДЗ-992/ПД/1-23; накази по підприємству; журнал обліку надходження нафтопродуктів на АЗС, відомості обліку видачі пального (№38- нп), книги обліку розрахункових операцій; паспорт на резервуар, формуляр паливороздавальної колонки NOVA А 1.190-1 модельний ряд NOVA-1101.21 SBii, свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки (резервуар сталевий циліндричний горизонтальний РД-25 зав. №142), сертифікат відповідності на резервуар сталевий циліндричний горизонтальний РД-25 зав. №142, дозвіл виданий Держаною службою України з питань праці Головним управлінням Держпраці в Одеській області від 19.01.2018 №020.18.51 на застосування устаткування, пов`язане з використанням, зберіганням небезпечних або шкідливих речовин (резервуари сталеві горизонтальні циліндричні РД-25 для зберігання нафтопродуктів об`ємом 25 м3), ліцензія на право здійснення роздрібної торгівлі пальним; відомості про проведені інвентаризації; довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри; оборотно-сальдова відомість по рахунку 289 за період з 27.01.2023 по 01.03.2024; 17-НП, видаткові та товарно-транспортні накладні на отримання пального; договори купівлі-продажу, поставки, продажу нафтопродуктів; договір з організації перевезень.

З Акту перевірки також вбачається, що після початку перевірки оператору АЗС ТОВ «ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД» код за ЄДРПОУ 43230875 ОСОБА_1 , вручено запит від 01.03.2024 №1 про надання документів що належать до предмету перевірки та з зазначенням про необхідність зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, які знаходились 01.03.2024 на господарському об`єкті АЗС ТОВ «ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД» за адресою: Одеська область, м. Одеса, Малиновський район, вулиця Боровського Миколи, будинок 20.

В запиті про надання документів зазначено про необхідність надання на початок перевірки (01.03.2024) за адресою здійснення діяльності Одеська область, м. Одеса, Малиновський район, вулиця Боровського Миколи, будинок 20, в т.ч. документів, що підтверджують облік та походження товарних запасів, які на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об`єкті).

01.03.2024 ОСОБА_1 , оператором АЗС, у присутності посадових осіб контролюючого органу знято залишки товарних запасів, які знаходились на АЗС за адресою: Одеська область, м. Одеса, Мапиновський район, вулиця Боровського Миколи, будинок 20. Під час зняття фактичних залишків нафтопродуктів приймання та реалізація нафтопродуктів на АЗС не здійснювалась.

При співставленні залишків нафтопродуктів згідно Х-звіту з фактичними залишками на момент перевірки з урахуванням коефіцієнту похибки (0,8%) розбіжності відсутні.

Також, за даними Акту перевірки, в ході проведення фактичної перевірки встановлено, що ТОВ «ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД» код за ЄДРПОУ 43230875 на акцизному складі за адресою: Одеська область, м. Одеса, Малиновський район, вулиця Боровського Миколи, будинок 20 - №1012568 використовує один витратомір-лічильник (паливороздавальну колонку) NOVA А 1.190-1, що підтверджується наданим до перевірки формуляром, при цьому підприємством в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі на акцизному складі за адресою: Одеська область, м. Одеса, Малиновський район, вулиця Боровського Миколи, будинок 20 - №1012568 зареєстровано лише один витратомір-лічильник NOVA-1101.21 В.

Таким чином, перевіряючими було встановлено, що:

1) ТОВ «ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД» код за ЄДРПОУ 43230875 в порушення вимог п.п.230.1.2. п.230.1. ст.230 Кодексу у період з 27.01.2023 по 08.03.2024 здійснював відпуск пального з акцизного складу з уніфікованим номером 1012568 необладнаним одним витратоміром-лічильником та одним рівнеміром-лічильником, за що передбачена відповідальність згідно із п. 128-1.1 (1281.1) ст. 128-1 (1281) Податкового кодексу України.

2) ТОВ «ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД» код за ЄДРПОУ 43230875 не в повному обсязі надані первинні документи, які є предметом перевірки, а саме: банківські виписки, документи щодо позитивних результатів повірки або оцінки відповідності або калібрування рівнеміра-лічильника УУС-01, серійний номер 13423, чим порушено п.85.2, п.85.8 ст.85 Податкового кодексу України, за що передбачена відповідальність згідно із п.121.1 ст. 121 Податкового кодексу України.

Позивач подав до ГУ ДПС в Одеській області заперечення на Акт перевірки від 11.03.2024 №8934/15-32-09-02/43230875, за результатами розгляду яких, листом КПР/15-32-09-02-06 від 12.04.2024, ГУ ДПС в Одеській області частину Акту перевірки викладено в наступній редакції:

-абз.8 п.2 розд.3 «Перевіркою встановлено» виключено;

-останній абзац п.2 розд.3 «Перевіркою встановлено» викладено в наступній редакції: «Таким чином, перевіркою встановлено, що ТОВ «ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД» код за ЄДРПОУ 43230875 в порушення вимог п.п.230.1.2 п. 230.1 ст.230 Кодексу у період з 27.01.2023 по 08.03.2024 здійснював відпуск пального з акцизного складу з уніфікованим номером 1012568 необладнаним одним витратоміром-лічильником».

На підставі акту перевірки від 11.03.2024 №8934/15-32-09-02/43230875, за встановлене порушення п.п.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України, ГУ ДПС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення №15491/15-32-09-02 від 16.04.2024, яким на підставі пп.54.3.3 п.54.3 ст.54 та п.128-1.1 ст.128-1 ПК України, до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції (штраф) у сумі 20000,00 грн.

Товариство оскаржило вказане податкове повідомлення-рішення до Державної податкової служби України.

Рішенням ДПС України від 11.07.2024 №21144/6/990006030106 скаргу Товариства залишено без задоволення, податкове повідомлення-рішення без змін.

Не погодившись із прийнятим податковим органом податковим повідомленням-рішенням №15491/15-32-09-02 від 16.04.2024, вважаючи його протиправним, позивач звернувся до суду із цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи відповідають вони встановленим ч.2 ст.2 КАС України вимогам.

Частиною другою статті 19 Конституції Україні передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає ПК України.

У відповідності до п.61.1 ст. 61 ПК України, податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно з п. п.62.1.3 п. 62.1 ст. 62 ПК України, податковий контроль здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Підпунктом 20.1.4 п. 20.1. ст. 20 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Абзацом 1 п.75.1 ст. 75 ПК України встановлено право контролюючих органів на проведення камеральних, документальних (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичних перевірок.

Підпунктом 75.1.3 пункту 75.1 статті 75 ПК України визначено, що фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства що укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи). Фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки (п.80.1, 80.2 ст. 80 ПК України).

Суд зазначає, що у спірному випадку позивачем не оскаржується порядок проведення фактичної перевірки.

Надаючи оцінку встановленим порушенням в ході фактичної перевірки, за результатами якої було прийнято спірне податкове повідомлення-рішення, суд вказує на таке.

Акцизний склад - це приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального (підпункт 14.1.6 пункту 14.1 статті 14 ПК України).

Розпорядник акцизного складу - суб`єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб`єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу (підпункт 14.1.224 пункту 14.1 статті 14 ПК України).

Згідно вимог підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.

Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:

а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;

б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.

Відповідно до п. 230.1.3. ПКУ розпорядники акцизних складів зобов`язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального (далі у цьому розділі - обсяг обігу пального) у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С.

Дані про залишки пального та про обсяг обігу пального подаються електронними засобами зв`язку у формі електронних документів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Електронні документи заповнюються автоматично шляхом передачі до них даних з витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників (під час виходу з ладу, проведення повірки або калібрування рівнеміра-лічильника або витратоміра-лічильника - заповнюються відповідальною особою розпорядника акцизного складу).

В електронних документах також зазначаються відповідальною особою розпорядника акцизного складу дані про обсяги залишків пального, що знаходяться на акцизному складі в тарі, балонах, упаковці, про добовий обсяг реалізованого пального в тарі, балонах, упаковці, а також інформація про дні, в які акцизний склад не працює.

Також, суд звертає увагу на те, що пунктом 230.1.4. ПКУ визначено, що Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів встановлюється Кабінетом Міністрів України.

У такому реєстрі міститься податкова інформація про розпорядників акцизних складів, наявні у них акцизні склади, розташовані на акцизних складах резервуари, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники, їх серійні (ідентифікаційні) номери, а також дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про фактичний обсяг обігу пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД, акцизних складів та розпорядників акцизних складів.

Дані про фактичні залишки пального на початок та кінець доби та про фактичний обсяг обігу пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД, акцизних складів та розпорядників акцизних складів зіставляються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, з показниками системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Постановою Кабінету Міністрів України №891 від 22.11.2017 затверджено Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів (далі-Порядок №891).

Згідно з пп.1 п.2 Порядку №891, витратомір-лічильник (далі - витратомір) - законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки, призначений для безперервного вимірювання, запам`ятовування та відображення у фактичних умовах вимірювання кількості пального, що проходить через вимірювальний перетворювач у закритих, повністю заповнених трубопроводах.

Підпунктом 3 пункту 5 Порядку №891 визначено, що електронні документи для наповнення Реєстру, які формуються розпорядниками акцизних складів та надсилаються до Реєстру за кожним місцем розташування акцизного складу, містять інформацію про акцизний склад з уніфікованим номером в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, розташовані на такому акцизному складі резервуари з уніфікованою нумерацією, про назви, моделі, серійні (ідентифікаційні) номери витратомірів, установлених у кожному місці відпуску пального шляхом наливу з акцизного складу, та назви, моделі, серійні (ідентифікаційні) номери рівнемірів, установлених на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на такому акцизному складі.

Відповідно до п.15 Порядку №891 реєстрацією у Реєстрі розпорядників акцизних складів, акцизних складів, резервуарів, прийнятих в експлуатацію, витратомірів та рівнемірів у розрізі акцизних складів є прийняття надісланих розпорядником акцизного складу електронних документів для наповнення Реєстру, що містять інформацію, зазначену в підпунктах 1-4 і 6 пункту 5 цього Порядку.

Наказом Міністерства фінансів України №944 від 27.11.2018 затверджено формат даних та структуру Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі (далі Наказ №944).

Відповідно до п.1 розділу І «Формат даних реєстру» Наказу №944, Єдиний державний реєстр витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі (далі - Реєстр) - електронна база даних, яка містить податкову інформацію про наявність у розпорядників акцизних складів витратомірів та рівнемірів, їх серійні (ідентифікаційні) номери, відомості щодо резервуарів та акцизних складів, на яких встановлені витратоміри і рівнеміри, а також облікові дані щодо обсягів обігу та залишку пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД у розрізі резервуарів та акцизних складів.

Підпунктом 7 пункту 2 розділу ІІ «Структура Реєстру» Наказу №944, визначено, що Реєстр містить інформацію щодо витратомірів, установлених на акцизному складі пального на місцях відпуску пального наливом з акцизного складу, зокрема:

- уніфікованого номера резервуара, який під`єднаний до витратоміра, цифрове значення якого має відповідати вимогам частини другої пункту 15 Порядку;

- назви (моделі) витратомірів у вигляді текстових символів;

- серійних (ідентифікаційних) номерів витратомірів (зазначається під час подання інформації, опис якої встановлено підпунктом 14 цього пункту);

- дати події;

- типу події: введення в експлуатацію витратоміра / виведення з експлуатації витратоміра/ опломбування витратоміра / технічне обслуговування витратоміра / ремонт витратоміра / повірка витратоміра;

- похибки вимірювання згідно з технічною документацією на витратомір відповідно до його метрологічної характеристики

Згідно з підпунктом 12 підрозділу 5 Розділу XX ПК України розпорядники акцизних складів відповідно до вимог цього Кодексу зобов`язані обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі в такі строки: акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 липня 2019 року; акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 жовтня 2019 року; акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1 січня 2020 року.

Згідно пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового.

Тобто складом правопорушення, визначеного пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України, за яке передбачена штрафна санкція, є саме необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників.

В Акті перевірки Головним управлінням ДПС в Одеській області встановлено, що ТОВ «ЛЮК ОІЛ ТРЕЙД» на акцизному складі за адресою: Одеська область, м. Одеса, Малиновський район, вулиця Боровського Миколи, будинок 20 - №1012568 використовує один витратомір-лічильник (паливороздавальну колонку) NOVA А 1.190-1, що підтверджується наданим до перевірки та наявним у справі формуляром.

Поряд із цим, як вбачається із Довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівноміри (далі - Довідка) та як встановлено Актом перевірки, в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі на акцизному складі №1012568 Товариство зареєструвало витратомір-лічильник NOVA-1101.21 В, серійний (ідентифікаційний) номер 2977.

Як зазначає відповідач, на витратомір-лічильник NOVA А 1.190-1 (паливороздавальну колонку) позивачем було надано формуляр, копії якого позивачем та відповідачем надані до матеріалів справи, відповідно до п.4 якого «Індивідуальні особливості виробу» в графі Колонка зазначено NOVA А 1.190-1, в графі модельний ряд зазначено NOVA-1101.21 SBіі, заводський номер 2977.

Відтак, проаналізувавши зміст Довідки та формуляру на паливороздавальну колонку, суд дійшов висновку, що позивачем витратомір-лічильник зареєстровано в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі по моделі та серійному (ідентифікаційному номеру), що відповідає вимогам п.5 Порядку №891 та пп.7 п.2 Розділу ІІ Наказу №944.

Судом враховано те, що модель витратоміра-лічильника в Реєстрі відображена неповно, адже у формулярі модель визначена як «NOVA 1101.21 SBii» а у Реєстрі зазначена «NOVA 1101.21 B». В той же час, відсутність декількох літер не є достатнім для висновку про невідповідність витратоміра-лічильника, який використовується на АЗС тому витратоміру, що зареєстрований на акцизному складі, оскільки серійний (ідентифікаційний) номер зареєстрованого витратоміра-лічильника відповідає заводському номеру, визначеному у формулярі, що дає можливість суду ідентифікувати його як один і той же витратомір.

Окрім того, судом взято до уваги і те, що в ході перевірки посадовими особами контролюючого органу знято залишки товарних запасів, які знаходилися на АЗС. При співставленні залишків нафтопродуктів згідно Х-звіту з фактичними залишками на момент перевірки з урахуванням коефіцієнту похибки (0,8%) розбіжності відсутні.

Відтак, враховуючи те, що відповідачем встановлено використання на акцизному складі одного витратоміра-лічильника NOVA A 1.190-1, він і є тим витратоміром (паливороздавальною колонкою) через який здійснюється реалізація пального на АЗС, із відображенням відповідних операцій із продажу пального у РРО.

Суд також зауважує, що відповідно до вимог п. 230.1.3. ПКУ та положень Порядку №891 розпорядники акцизних складів зобов`язані на кожному акцизному складі щоденно формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального та подавати до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Посадовими особами в ході перевірки не встановлено будь-яких розбіжностей між відомостями щодо обсягів реалізації пального та залишків пального які надіслані до Реєстру розпорядником акцизного складу з фактичними залишками на момент перевірки, що дає можливість суду зробити висновок про те, що дані про обсяги реалізації пального через спірний витратомір-лічильник вчасно та в повному обсязі надходять до Реєстру.

Відтак, підсумовуючи викладене вище, суд дійшов висновку, що акцизний склад 1012568 обладнаний витратоміром-лічильником (паливороздавальною колонкою) NOVA A 1.190-1 модельний ряд NOVA - 1101.21 SВii, серійний номер 2977, який зареєстрований в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі та яким здійснюється вимірювання кількості реалізованого пального на АЗС за адресою: Одеська область, м. Одеса, Малиновський район, вулиця Боровського Миколи, будинок 20.

Отже, суд вважає, що посадові особи податкового органу зробили хибний висновок про допущення позивачем порушення вимог п.п.230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПКУ, та наявності підстав для застосування штрафних (фінансових) санкцій у відповідності до ст.128-1 ПК України у розмірі 20000,00 грн шляхом прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно частини 2 статті 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Дослідивши встановлені обставини справи, надані сторонами письмові докази та доводи у їх сукупності, суд дійшов висновку, що відповідачем, не доведено правомірністі прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення. Заперечуючи проти задоволення позову та стверджуючи про те, що позивач використовує незареєстрований витратомір-лічильник, відповідач посилається лише на невідповідність відомостей про витратомір-лічильник, що містяться в Реєстрі («NOVA 1101.21 B») тим відомостям, що зазначені у наданому формулярі на витратомір («NOVA А 1.190-1»). Проте таким твердженням відповідача судом надано оцінку вище.

Інших обґрунтувань правомірності прийнятого податкового повідомлення-рішення відзив не містить.

Таким чином, за результатами розгляду справи суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову шляхом визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №15491/15-32-09-02 від 16.04.2024.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки судом прийнято рішення про задоволення вимог позивача, суд вважає за доцільне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача судові витрати у вигляді сплаченого за подання цього позову судового збору у сумі 3028,00 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст.242-246, 250, 255, 295 КАС України, суд,

вирішив:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення Головного управління ДПС в Одеській області №15491/15-32-09-02 від 16.04.2024 року про накладення на Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД» штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 20000 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД» судовий збір у розмірі 3028 грн. (три тисячі двадцять вісім гривень).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛЮКС ОІЛ ТРЕЙД», код ЄДРПОУ 43230875, адреса: вул. Сонячна, 5, офіс 213, м. Одеса, 65009.

Відповідач: Головне управління ДПС в Одеській області, код ЄДРПОУ ВП 44069166, адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044.

Суддя Марина ХЛІМОНЕНКОВА

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.11.2024
Оприлюднено27.11.2024
Номер документу123275284
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —420/24696/24

Ухвала від 17.12.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 17.12.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Рішення від 25.11.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хлімоненкова М.В.

Ухвала від 08.08.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хлімоненкова М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні