Справа № 420/31965/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 листопада 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Столес Лоджистік до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Столес Лоджистік звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, в якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог (т.2 а.с.1-5) просить:
1) визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного Управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:
- №9283329/37872143 від 01.08.2023 року про відмову у реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «Столес Лоджистік» №2 від 11.07.2023 року;
- №9467499/37872143 від 05.09.2023 року про відмову у реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «Столес Лоджистік» №9 від 26.07.2023 року;
- №9620313/37872143 від 28.09.2023 року про відмову у реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «Столес Лоджистік» №10 від 21.08.2023 року;
- №9620314/37872143 від 28.09.2023 року про відмову у реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «Столес Лоджистік» №13 від 25.08.2023 року;
- 9644793/37872143 від 03.10.2023 року про відмову у реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «Столес Лоджистік» №35 від 30.08.2023 року;
2) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні №2 від 11.07.2023 року, №9 від 26.07.2023 року, №10 від 21.08.2023 року, №13 від 25.08.2023 року, №35 від 30.08.2023 року датою їх фактичного подання.
Ухвалою від 27.11.2023 року позов залишено без руху та роз`яснено позивачу, що виявлені недоліки мають бути усунені шляхом зазначення відомостей про наявність або відсутність електронного кабінету.
Ухвалою від 04.12.2023 року прийнято до розгляду вказану позовну заяву та відкрито провадження у справі. Ухвалено розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.
Ухвалою від 19.04.2024 року прийнято до розгляду уточнену позовну заяву позивача.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що позивачем були складені та направлені для реєстрації в ЄРПН податкові накладні №2 від 11.07.2023 року, №35 від 30.08.2023 року, №10 від 21.08.2023 року, №13 від 25.08.2023 року, №9 від 26.07.2023 року, однак рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН №9283329/37872143 від 01.08.2023 року, №9467499/37872143 від 05.09.2023 року, №9620313/37872143 від 28.09.2023 року, №9620314/37872143 від 28.09.2023 року, №9644793/37872143 від 03.10.2023 року позивачу відмовлено у реєстрації податкових накладних. На виконання вимог пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України позивачем було направлено на адресу ГУ ДПС в Одеській області повідомлення про подання пояснень та копії документів щодо підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним. Не зважаючи на подання платником податків усіх необхідних документів, спірні податкові накладні зареєстровані не були, що зумовило звернення позивача до суду з даним позовом.
Від Головного управління ДПС в Одеській області надійшов відзив на позовну заяву в обґрунтування якого зазначено, що позивач засобами електронного зв`язку направив на реєстрацію в ЄРПН податкові накладні. Згідно з квитанціями до податкових накладних за результатами обробки «Документ прийнято, реєстрація зупинена». Квитанцією позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній. На виконання п. 11 Порядків №1165 Позивачем були подані до контролюючого органу Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено. Однак, Комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області було прийнято оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних у зв`язку з тим, що документи були складені/оформлені із порушенням законодавства.
Дослідивши в письмовому провадженні наявні в матеріалах справи докази, суд встановив такі обставини.
Судом встановлено, що ТОВ «Столес Лоджистік» (37872143) зареєстровано 16.09.2011, перебуває на обліку ГУ ДПС в Одеській області.
Основним видом діяльності ПП «Столес-Транс» є 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту.
Між ТОВ «Столес Лоджистік» (Виконавець) та ПП «Гранд Логістика» (Замовник) було укладено Договір на транспортно-експедиційні послуги з перевезення вантажу №16/05-2023 від 16.05.2023 року, який визначає взаємовідносини Сторін, пов`язані з надання послуг з організації транспортно-експедиційного обслуговування, перевезення експортно-імпортних та транзитних вантажів Замовника в стандартних контейнерах по території України та в міжнародному сполученні, та надання інших послуг, які пов`язані з виконанням Договору.
В рамках виконання вказаного Договору на транспортно-експедиційні послуги з перевезення вантажу №16/05-2023 від 16.05.2023 року було складено акт надання послуг №129 від 11.07.2023 року між ТОВ «Столес Лоджистік» та ПП «Гранд Логістика» (організація ТЕО, експедирування, відшкодування транспортних послуг по маршруту порт Рені-смт. Калинівка, Київська область) на суму 124000 грн, виконання якого підтверджено рахунком на оплату №133 від 11.07.2023 року та платіжною інструкцією №1493 від 18.07.2023 року.
Для виконання вказаної господарської операції ТОВ «Столес Лоджистік» були залучені перевізники ФОП ОСОБА_1 (виконання здійснення перевезення підтверджено актом надання послуг №76 від 11.07.2023 року (транспортні послуги перевезення контейнера MSKU 6137892 по маршруту м. Рені смт. Калинівка, Київська область, автомобіль ВН 8655НС, причеп НОМЕР_1 ); CMR від 08.07.2023 року; платіжна інструкція №160 від 19.07.2023 року, податкова накладна №5 від 11.07.2023 року, яка зареєстрована в ЄРПН та ТОВ «Хот Вілс Юкрейн» (виконання здійснення перевезення підтверджено актом надання послуг №33 від 11.07.2023 року (організація перевезення автомобільним транспортом контейнеру GVCU4008157 за маршрутом порт Рені - смт. Калинівка, Київська область); CMR від 11.07.2023 року; платіжна інструкція №159 від 19.07.2023 року, податкова накладна №33 від 11.07.2023 року, яка зареєстрована в ЄРПН.
З огляду на те, що господарська операція з організації ТЕО, експедирування та перевезення вантажу була здійснена, ТОВ «Столес Лоджистік» було складено податкову накладну №2 від 11.07.2023 року, але реєстрація вказаної податкової накладної була зупинена з посиланням на положення п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, оскільки обсяг постачання товару /послуги 52.29 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій». Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (квитанція №9182917805).
ТОВ «Столес Лоджистік» були надані пояснення №11/07 від 11.07.2023 року та надані скановані копії усіх первинних вищезазначених документів по господарській операції, відображеної в податковій накладній №2 від 11.07.2023 року.
Рішенням комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9283329/37872143 від 01.08.2023 року, ТОВ «Столес Лоджистік» було відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 від 01.08.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, з підстав надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.
09.08.2023 року, ТОВ «Столес Лоджистік» було подано скаргу на рішення №9283329/37872143 від 01.08.2023 року та надані пояснення зі скановані копії усіх первинних вищезазначених документів по господарській операції, відображеної в податковій накладній №2 від 11.07.2023 року.
Однак, рішенням комісії ДПС з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №63915/37872143/2 від 18.08.2023 року залишено скаргу без задоволення та ТОВ «Столес Лоджистік» було відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 від 01.08.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
В рамках виконання вказаного Договору на транспортно-експедиційні послуги з перевезення вантажу №16/05-2023 від 16.05.2023 року було складено акт надання послуг №148 від 26.07.2023 року між ТОВ «Столес Лоджистік» та ПП «Гранд Логістика» (організація ТЕО, експедирування, відшкодування транспортних послуг по маршруту порт Рені-смт. Калинівка, Київська область) на суму 114000 грн, виконання якого підтверджено рахунком на оплату №151 від 26.07.2023 року та платіжною інструкцією №1495 від 28.07.2023 року.
Для виконання вказаної господарської операції, ТОВ «Столес Лоджистік» були залучені перевізники ТОВ «Галаксі Транс» (виконання здійснення перевезення підтверджено актом надання послуг №81 від 25.07.2023 року (транспортні послуги - перевезення контейнера ТCKU 6896641 по маршруту м. Рені смт. Калинівка, Київська область); CMR №6641 від 20.07.2023 року; рахунок на оплату №81 від 25.07.2023 року; платіжна інструкція №176 від 31.07.2023 року) та ТОВ «СФ Транс Сервіс» (виконання здійснення перевезення підтверджено актом надання послуг №62 від 25.07.2023 року (автотранспортні послуги на території України РМТП (м. Рені Одеська область смт. Калинівка, Київська область, контейнер MSKU9468322); CMR від 25.07.2023 року; рахунок на оплату №62 від 25.07.2023 року, платіжна інструкція №177 від 31.07.2023 року.
З огляду на те, що господарська операція з організації TEO, експедирування та перевезення вантажу була здійснена, ТОВ «Столес Лоджистік» було складено податкову накладну №9 від 26.07.2023 року, але реєстрація вказаної податкової накладної була зупинена з посиланням на положення п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, оскільки обсяг постачання товару /послуги 52.29 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій». Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (квитанція №9208395314).
ТОВ «Столес Лоджистік» були надані пояснення №1 від 30.08.2023 року та надані скановані копії усіх первинних вищезазначених документів по господарській операції, відображеної в податковій накладній №9 від 26.07.2023 року.
Рішенням комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9467499/37872143 від 05.09.2023 року, ТОВ «Столес Лоджистік» було відмовлено у реєстрації податкової накладної №9 від 26.07.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, з підстав надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.
12.09.2023 року TOB «Столес Лоджистік» було подано скаргу на рішення №9467499/37872143 від 05.09.2023 року та надані пояснення зі скановані копії усіх первинних вищезазначених документів по господарській операції, відображеної в податковій накладній №9 від 26.07.2023 року.
Однак, рішенням комісії ДПС з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №68958/37872143/2 від 20.09.2023 року залишено скаргу без задоволення та ТОВ «Столес Лоджистік» було відмовлено у реєстрації податкової накладної №9 від 26.07.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
В рамках виконання вказаного Договору на транспортно-експедиційні послуги з перевезення вантажу №16/05-2023 від 16.05.2023 року було складено акт надання послуг №170 від 21.08.2023 року між ТОВ «Столес Лоджистік» та ПП «Гранд Логістика» (організація ТЕО, експедирування, відшкодування транспортних послуг по маршруту порт Рені-смт. Калинівка, Київська область) на суму 64 810, 00 грн., виконання якого підтверджено рахунком на оплату №178 від 21.08.2023 року та платіжною інструкцією №1508 від 04.09.2023 року.
Для виконання вказаної господарської операції, ТОВ «Столес Лоджистік» були залучені перевізники ТОВ «СФ Транс Сервіс» (виконання здійснення перевезення підтверджено актом надання послуг №75 від 19.08.2023 року (транспортні послуги - перевезення контейнера TGBU3791868 по маршруту м. Рені - смт. Калинівка, Київська область); CMR від 19.08.2023 року; рахунок на оплату №75 від 19.08.2023 року; платіжна інструкція №217 від 05.09.2023 року, податкова накладна №76 від 19.08.2023 року, яка зареєстрована в ЄРПН).
З огляду на те, що господарська операція з організації ТЕО, експедирування та перевезення вантажу була здійснена, ТОВ «Столес Лоджистік» було складено податкову накладну №10 від 21.08.2023 року, але реєстрація вказаної податкової накладної була зупинена з посиланням на положення п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, оскільки обсяг постачання товару /послуги 52.29 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій». Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (квитанція №9240475981).
26.09.2023 року, TOB «Столес Лоджистік» були подані пояснення і скановані копи усіх первинних вищезазначених документів по господарській операції, відображеної в податковій накладній №10 від 21.08.2023 року.
Рішенням комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9620313/37872143 від 28.09.2023 року, ТОВ «Столес Лоджистік» було відмовлено у реєстрації податкової накладної №10 від 21.08.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, з підстав надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.
02.10.2023 року, ТОВ «Столес Лоджистік» було подано скаргу на рішення №9620313/37872143 від 28.09.2023 року та надані пояснення зі скановані копії усіх первинних вищезазначених документів по господарській операції, відображеної в податковій накладній №10 від 21.08.2023 року.
Однак, рішенням комісії ДПС з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригуванняв Єдиному реєстрі податкових накладних №72902/37872143/2 від 11.10.2023 року залишено скаргу без задоволення та ТОВ «Столес Лоджистік» було відмовлено у реєстрації податкової накладної №10 від 21.08.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/при дбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
В рамках виконання вказаного Договору на транспортно-експедиційні послуги з перевезення вантажу №16/05-2023 від 16.05.2023 року були складено акт надання послуг №173 від 25.08.2023 року між ТОВ «Столес Лоджистік» та ПП «Гранд Логістика» (організація ТЕО, експедирування, відшкодування транспортних послуг по маршруту порт Рені-смт. Калинівка, Київська область) на суму 53 830, 00 грн., виконання якого підтверджено рахунком на оплату №177 від 25.08.2023 року та платіжною інструкцією №1509 від 04.09.2023 року.
Для виконання вказаної господарської операції, ТОВ «Столес Лоджистік» були залучені перевізники ТОВ «СФ Транс Сервіс» (виконання здійснення перевезення підтверджено актом надання послуг №74 від 19.08.2023 року (транспортні послуги - перевезення контейнера SUDU 8927694 по маршруту м. Рені - смт. Калинівка, Київська область); CMR від 13.08.2023 року; рахунок на оплату №74 від 19.08.2023 року; платіжна інструкція №217 від 05.09.2023 року, податкова накладна №75 від 19.08.2023 року, яка зареєстрована в ЄРПН).
З огляду на те, що господарська операція з організації ТЕО, експедирування та перевезення вантажу була здійснена, ТОВ «Столес Лоджистік» було складено податкову накладну №13 від 25.08.2023 року, але реєстрація вказаної податкової накладної була зупинена з посиланням на положення п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, оскільки обсяг постачання товару /послуги 52.29 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій». Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (квитанція №9240381123).
Рішенням комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9620314/37872143 від 28.09.2023 року, ТОВ «Столес Лоджистік» було відмовлено у реєстрації податкової накладної №13 від 25.08.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, з підстав надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.
02.10.2023 року, ТОВ «Столес Лоджистік» було подано скаргу на рішення №9620314/37872143 від 28.09.2023 року та надані пояснення зі скановані копії усіх первинних вищезазначених документів по господарській операції, відображеної в податковій накладній №13 від 25.08.2023 року.
Однак, рішенням комісії ДПС з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригуванняв Єдиному реєстрі податкових накладних №72901/37872143/2 від 11.10.2023 року залишено скаргу без задоволення та ТОВ «Столес Лоджистік» було відмовлено у реєстрації податкової накладної №13 від 25.08.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/при дбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження,розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки- фактури/Інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
В рамках виконання вказаного Договору на транспортно-експедиційні послуги з перевезення вантажу №16/05-2023 від 16.05.2023 року було складено акт надання послуг №196 від 30.08.2023 року між ТОВ «Столес Лоджистік» та ГЇТТ «Гранд Логістика» (організація ТЕО, експедирування, відшкодування транспортних послуг по маршруту порт Рені-смт. Калинівка, Київська область) на суму 62000 грн, виконання якого підтверджено рахунком на оплату №183 від 30.08.2023 року та платіжною інструкцією №1510 від 04.09.2023 року.
Для виконання вказаної господарської операції, ТОВ «Столес Лоджистік» були залучені перевізники ТОВ «Дніпроторгфрукт» (виконання здійснення перевезення підтверджено актом надання послуг №288 від 24.08.2023 року (транспортні послуги - перевезення контейнера MSKU0885881 по маршруту м. Рені - смт. Калинівка, Київська область); CMR №457530; рахунок на оплату №106 від 24.08.2023 року; платіжна інструкція №233 від 27.09.2023 року, податкова накладна №11 від 24.08.2023 року, яка зареєстрована в ЄРПН).
З огляду на те, що господарська операція з організації ТЕО, експедирування та перевезення вантажу була здійснена, ТОВ «Столес Лоджистік» було складено податкову накладну №35 від 30.08.2023 року, але реєстрація вказаної податкової накладної була зупинена з посиланням на положення п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, оскільки обсяг постачання товару /послуги 52.29 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій». Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (квитанція №9240485257).
Рішенням комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9644793/37872143 від 03.10.2023 року, ТОВ «Столес Лоджистік» було відмовлено у реєстрації податкової накладної №35 від 30.08.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, з підстав надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.
03.10.2023 року ТОВ «Столес Лоджистік» було подано скаргу на рішення №9644793/37872143 від 03.10.2023 року та надані пояснення зі скановані копії усіх первинних вищезазначених документів по господарській операції, відображеної в податковій накладній №35 від 30.08.2023 року.
Однак, рішенням комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №72869/37872143/2 від 11.10.2023 року залишено скаргу без задоволення та ТОВ «Столес Лоджистік» було відмовлено у реєстрації податкової накладної №35 від 30.08.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки- фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Вважаючи, що до регіональної комісії органу ДПС позивачем надано повний та вичерпний перелік документів, який відображає всі аспекти господарської операції між підприємством та його контрагентом, позивач звернувся за судовим захистом.
Надаючи оцінку вказаним правовідносинам суд зазначає наступне.
Частиною 2 ст.19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України, щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII, внесені зміни та доповнення до Податкового кодексу України та запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю.
Положеннями п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений в Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 341), (далі - Порядок № 1246).
Відповідно до п. 2 Порядку №1246, податкова накладна, це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно п.12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до п. 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Згідно п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Кабінетом Міністрів України прийнято постанову "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11.12.2019 №1165 (набрала чинності 01.02.2020), якою, зокрема, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі по тексту - Порядок №1165).
Цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Відповідно до п. 2 Порядку 1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.
Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а" або "б" пункту 185.1 статті 185, підпункту "а" або "б" пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.
Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до вимог п. 6 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку №1165).
Відповідно до п. 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (п.11 Порядку №1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (п.25 Порядку № 1165).
Вирішуючи спір, суд враховує, що роботи/послуги за кодом КВЕД 52.29 «Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту», який включає в себе: експедицію вантажів; організацію перевезень залізничним, автомобільним, водним або авіаційним транспортом; організацію групових або індивідуальних відправлень вантажів (у т.ч. вивіз і доставку вантажів, а також компонування партій); видачу й одержування транспортної документації та накладних; діяльність митних брокерів; діяльність суднових брокерів і агентів з фрахтування місць для авіаційних вантажних перевезень; посередництво з фрахту вантажного місця на судні або в літаку; вантажно-розвантажувальні роботи, наприклад, тимчасове пакування задля збереження вантажу під час транзитних перевезень, перепакування, вибірковий контроль та зважування вантажу тощо, не є товаром, який можна придбати на постійний основі в іншого постачальника та, звичайно, результати вантажного автомобільного перевезення в порядку, передбаченому законодавством України, передаються замовнику. Залишки вантажних перевезень не можна зберігати на складі.
Як на підставу для відмови в реєстрації податкових накладних податковий орган послався на наданням платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства.
Однак самі рішення містять відповідну графу для зазначення «конкретних документів», проте в рішеннях відсутнє посилання на документи, які складені з порушенням законодавства, що вказує на те, що рішення про відмову в реєстрації податкових накладних є необґрунтованими.
При цьому у відзиві Головне управління ДПС в Одеській області зазначає, що платіжні інструкції, надані Позивачем, є сумнівними та ймовірно складені з порушенням чинного законодавства, так як в зазначеному документі відсутні підписи та/ або печатки особи, що здійснювала грошову операцію. Отже, документи, які були подані на розгляд комісії є сумнівними та ймовірно складені із порушенням чинного законодавства.
Відповідно до пункту 37 розділу ІІ Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженої Постановою Правління Національного банку України від 29.07.2022 № 163 (далі - Інструкція № 163), платіжна інструкція, оформлена платником в електронній або паперовій формі, повинна містити такі обов`язкові реквізити: 1) дату складання і номер; 2) унікальний ідентифікатор платника або найменування/прізвище, власне ім`я, по батькові (за наявності), код платника та номер його рахунку; 3) найменування надавача платіжних послуг платника; 4) суму цифрами та словами; 5) призначення платежу; 6) підпис(и) платника; 7) унікальний ідентифікатор отримувача або найменування/ прізвище, власне ім`я, по батькові (за наявності), код отримувача та номер його рахунку; 8) найменування надавача платіжних послуг отримувача.
За приписами пунктів 44, 45 розділу ІІ Інструкції № 163 надавач платіжних послуг платника перевіряє заповнення реквізитів платіжної інструкції, визначених у підпунктах 1-4, 6 пункту 37 розділу II цієї Інструкції, відповідно до вимог додатка до цієї Інструкції.
Надавач платіжних послуг платника відмовляє платнику у виконанні платіжної інструкції в порядку, установленому в пунктах 12 та 27 розділу I цієї Інструкції, якщо реквізити платіжної інструкції заповнено з порушенням розділів I, II цієї Інструкції та додатка до цієї Інструкції.
Платник має право зазначати в платіжній інструкції дату валютування, яка не може бути пізніше 10 календарних днів після складання платіжної інструкції.
Сума платіжної операції обліковується до настання дати валютування на рахунку надавача платіжних послуг платника.
Надавач платіжних послуг платника зобов`язаний забезпечити перерахування суми коштів за платіжною операцією на рахунок надавача платіжних послуг отримувача протягом операційного дня в зазначену в платіжній інструкції дату валютування.
Додатком до Інструкції № 163 визначені Указівки щодо заповнення реквізитів платіжної інструкції, оформленої в паперовій або електронній формі, відповідно до яких, зокрема, щодо реквізитів "Дата прийняття до виконання" та "Дата виконання" передбачено, що у платіжній інструкції в паперовій формі зазначаються прийняття до виконання надавачем платіжних послуг платника платіжної інструкції: число, місяць та рік цифрами у форматі ДД/ММ/РРРР або число зазначається цифрами ДД, місяць - словом і рік - цифрами РРРР, які засвідчуються власноручним підписом уповноваженого працівника, у платіжній інструкції в паперовій формі зазначаються число, місяць та рік виконання платіжної інструкції платника цифрами у форматі ДД/ ММ/РРРР або число зазначається цифрами ДД, місяць - словом, рік - цифрами РРРР, які засвідчуються власноручним підписом уповноваженого працівника.
У свою чергу Указівками щодо заповнення реквізитів платіжної інструкції, оформленої в паперовій або електронній формі, передбачено заповнення реквізиту "Підпис надавача платіжних послуг" таким чином: платіжна інструкція засвідчується підписами [власноручним(ими)/електронним(ими)] уповноваженого працівника надавача платіжних послуг, який оформив платіжну інструкцію, та працівника, на якого покладено функції контролера. У разі перерахування коштів на рахунки отримувачів (фізичних та юридичних осіб), які відкриті в іншого надавача платіжних послуг, платіжна інструкція засвідчується підписом(ами) [власноручним(ими)/ електронним(ими)] уповноваженого(их) працівника(ів) надавача платіжних послуг, визначеного(их) внутрішніми документами надавача платіжних послуг.
Таким чином, твердження контролюючого органу у відзиві про те, що надані платником податків платіжні інструкції є сумнівними та ймовірно складені з порушенням чинного законодавства - не ґрунтується на будь-яких нормах права та доказах, оскільки такі платіжні інструкції були підписані представником банку. У свою чергу, вказані платіжні документи формуються автоматично в електронній формі, тому не можуть бути підписані отримувачем коштів та платником. Більш того, вказана у відзиві на позовну заяву інформація щодо наявного сумніву відповідача у достовірності платіжних документів не була відображена ані в квитанціях про зупинення реєстрації ПН, ані в рішеннях про відмову у реєстрації ПН, що суперечить чинному законодавству.
Суд зазначає, що суб`єкти владних повноважень, ухвалюючи рішення, якими, зокрема, обмежується права платника податків, повинні уникати надмірного формалізму. Обсяг документів, які надаються платниками податку на додану вартість з метою усунення сумнівів у контролюючих органів щодо легальності відповідної операції за наслідками якої складено податкову накладну, яку подано для реєстрації якої в ЄРПН і, хоч і є визначеним у Порядку №520, проте завжди є унікальним та залежить від організації господарських взаємовідносин між суб`єктами господарювання, змісту договірних відносин між такими, а також особливостями законодавчого врегулювання діяльності тієї чи іншої сфери бізнесу.
Саме за результатами детального дослідження змісту документів (в тому числі договору), наданих на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, можливим є формування висновків щодо можливості чи неможливості реєстрації є ЄРПН податкової накладної, реєстрація якої була зупинена згідно із відповідною квитанцією.
На момент формування квитанцій, якими зупинено реєстрацію податкових накладних, Критерії ризиковості здійснення операцій визначені додатком 3 до Порядку №1165.
Згідно з п. 1 Додатку 3 критерієм ризиковості здійснення операцій є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
У квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних відсутня інформація, які саме документи слід було надати позивачу до контролюючого органу для реєстрації таких спірних податкових накладних, що фактично ставить платника податку у стан невизначеності у питанні документального спростування існуючих на думку відповідача ризиків.
Суд не надає оцінку реальності здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентами, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до п. 61.1 ст. 61 Податкового кодексу України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Суд підкреслює, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Така правова позиція вже неодноразово висловлювалась Верховним Судом, наприклад, у постановах від 23 жовтня 2018 року по справі № 822/1817/18, від 21 травня 2019 року по справі № 0940/1240/18.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 (далі - Порядок № 520).
Пунктом 2 вказаного порядку встановлено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3).
Пунктами 4, 5 Порядку № 520 встановлено, що у разі зупинення реєстрації ПН/РК в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Відповідно до п.6 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у п. 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Згідно з пунктами 9, 10, 11 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації ПН / РК в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації ПН / РК в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до п.5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Таким чином, норми Порядку №520 визначають строк для надання пояснень та копій документів (365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в ПН/РК) і строк для прийняття рішення Комісією (5 днів з дня отримання документів).
Порядок № 520 не регламентує питання дій контролюючого органу при отриманні документів, які на його думку, на відміну від думки платника податків, не є достатніми для реєстрації податкової накладної, але при наявності у платника надати ці документи до спливу 365 днів.
Тобто, зміст переліку документів, встановлений п.5 Порядку №520, свідчить про те, що він є загальним і повинен диференціюватися в залежності від того, яка господарська операція покладена в основу виникнення податкових зобов`язань з ПДВ, тобто узгоджуватися з вимогами, як п. 185.1 ст. 185, так і п.187.1 ст.187 ПКУ.
За викладених обставин суд вважає, що контролюючий орган повинен при зупиненні реєстрації податкових накладних не лише запропонувати надати документи, а навести їх конкретний перелік, оскільки в п.5 Порядку №520 наведений приблизний та не вичерпний («може включати») перелік документів необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.
В той же час, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції між позивачем та контрагентом, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, суд приходить до висновку, що контролюючий орган не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної.
Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів.
Загальними вимогами, яким повинен відповідати акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість. У разі не зазначення в індивідуальному акті підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття такий акт не може вважатися правомірним.
Як зазначено судом вище, оскаржувані рішення не містять переліку документів, які складені з порушенням законодавства. Не зазначені у рішеннях і нормативні акти, вимоги яких порушено при складанні таких документів.
Отже, оскаржувані рішення Комісії ГУ ДПС №9283329/37872143 від 01.08.2023 року, №9467499/37872143 від 05.09.2023 року, №9620313/37872143 від 28.09.2023 року, №9620314/37872143 від 28.09.2023 року, №9644793/37872143 від 03.10.2023 року неможна вважати обґрунтованими та вмотивованими, а тому вони підлягають скасуванню.
Стосовно позовної вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні, в реєстрації яких відмовлено оскаржуваними рішеннями, суд виходить з наступного.
Приписами пункту 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
В даному випадку, зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану позивачем податкову накладну є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений із застосуванням належного способу захисту порушеного права, а тому суд вважає вказані позовні вимоги підлягаючими до задоволення.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданнями адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Зважаючи на встановлені у справі обставини та з огляду на приписи норм чинного законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог та наявність підстав для задоволення позову.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, згідно ч.1 ст.139 КАС України, суд присуджує позивачу всі здійснені ним документально підтверджені судові витрати (сплачений судовий збір у розмірі 13420 грн.) за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС в Одеській області, у складі якого утворено Комісію з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що прийняла оскаржувані рішення.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, 241-246, 262, 293 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Столес Лоджистік (адреса: вул. Чорноморського козацтва, 103, офіс 101, м. Одеса, 65003, код ЄДРПОУ 37872143) до Головного управління ДПС в Одеській області (адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166), Державної податкової служби України (адреса: Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного Управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:
- №9283329/37872143 від 01.08.2023 року про відмову у реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «Столес Лоджистік» №2 від 11.07.2023 року;
- №9467499/37872143 від 05.09.2023 року про відмову у реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «Столес Лоджистік» №9 від 26.07.2023 року;
- №9620313/37872143 від 28.09.2023 року про відмову у реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «Столес Лоджистік» №10 від 21.08.2023 року;
- №9620314/37872143 від 28.09.2023 року про відмову у реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «Столес Лоджистік» №13 від 25.08.2023 року;
- 9644793/37872143 від 03.10.2023 року про відмову у реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «Столес Лоджистік» №35 від 30.08.2023 року;
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати подані Товариством з обмеженою відповідальністю Столес Лоджистік податкові накладні №2 від 11.07.2023 року, №9 від 26.07.2023 року, №10 від 21.08.2023 року, №13 від 25.08.2023 року, №35 від 30.08.2023 року датою їх фактичного подання на реєстрацію.
Стягнути на користь Товариством з обмеженою відповідальністю Столес Лоджистік за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 13420 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Суддя В.В. Андрухів
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2024 |
Оприлюднено | 27.11.2024 |
Номер документу | 123275549 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Андрухів В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні