Рішення
від 13.11.2024 по справі 440/8337/24
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 листопада 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/8337/24

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Сич С.С.,

за участю:

секретаря судового засідання - Литвин М.О.,

представника позивача - Скрипчука М.Є.,

представника відповідача - Солопа І.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТАЄРС ІМПЕКС" до Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

До Полтавського окружного адміністративного суду через систему "Електронний суд" надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "ТАЄРС ІМПЕКС" (надалі - позивач; ТОВ "ТАЄРС ІМПЕКС") до Головного управління ДПС у Полтавській області (надалі - відповідач; ГУ ДПС у Полтавській області), у якій позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення №3967 від 19 червня 2024 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "ТАЄРС ІМПЕКС";

- зобов`язати Головне управління ДПС у Полтавській області поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «ТАЄРС ІМПЕКС» з моменту її анулювання, зі збереженням податкових показників в обліковій картці на рахунку платника податку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «ТАЄРС ІМПЕКС».

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідно до повідомлення електронного кабінету платника податків ТОВ "ТАЄРС ІМПЕКС" стало відомо, що 19 червня 2024 року ГУ ДПС у Полтавській області прийняло рішення №3967 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "ТАЄРС ІМПЕКС". Позивач вважає це рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, посилаючись на те, що між позивачем та ТОВ «ЦЕНТР СЕРТИФІКАЦІЇ КЛЮЧІВ «УКРАЇНА» було складено акт прийому-передачі наданих послуг від 05.07.2023 на загальну суму 780 грн., зазначені послуги оплачені позивачем в повному обсязі 05.07.2023, що свідчить про фактичне здійснення позивачем активних дій з метою формування податкового зобов`язання та кредиту. Вказує, що подання позивачем декларацій з податку на додану вартість з нульовими показниками відбувалося внаслідок неможливості ведення господарської діяльності через воєнний стан в Україні. Такі обставини є об`єктивними перешкодами, які не залежать від волі позивача та через які позивач не повинен нести додатковий тягар та мати обмеження зі сторони держави. Крім того, зазначає, що був позбавлений можливості належним чином вести господарську діяльність через включення до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, на підставі рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризикованості платника податку № 1735 від 12.01.2024, що у подальшому було скасовано рішенням суду у справі №440/1081/24.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 15 липня 2024 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №440/8337/24. Справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче судове засідання на 09:30 год. 22 липня 2024 року.

Ухвалами суду від 22 липня 2024 року продовжено строк підготовчого провадження на тридцять календарних днів, клопотання представника відповідача про відкладення підготовчого засідання задоволено та підготовче засідання відкладено до 09:30 18 вересня 2024 року.

26 липня 2024 року до суду надійшло клопотання представника позивача ОСОБА_1 про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів. /а.с. 44/.

29 липня 2024 року до суду через систему "Електронний суд" надійшов відзив відповідача на позовну заяву /а.с. 46-47/, у якому представник відповідача просить відмовити у задоволенні позову у повному обсязі, посилаючись на те, що згідно з даними інформаційно-комунікаційної системи ДПС, ТОВ "ТАЄРС ІМПЕКС" (п.п.38716224) за травень 2023 - квітень 2024 року подало контролюючому органу декларації з податку на додану вартість, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту з податку на додану вартість. У зв`язку із зазначеним було складено довідку щодо анулювання реєстрації платником податку на додану вартість ТОВ "ТАЄРС ІМПЕКС" від 05.06.2024 № 197/16-31-04-05-03. Вважає, що у контролюючого органу наявні законні підстави для анулювання реєстрації платника податку ТОВ "ТАЄРС ІМПЕКС", встановлені підпунктом «г» пункту 184.1 статті 184 розділу V Податкового кодексу України.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 02 вересня 2024 року клопотання представника позивача ОСОБА_1 про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів - задоволено. /а.с. 56-57/.

Ухвалами суду від 18 вересня 2024 року витребувано від сторін докази та встановлено строк для їх подання до суду, оголошено перерву у підготовчому судовому засіданні.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду 16 жовтня 2024 року закрито підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду по суті.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував, просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Суд, заслухавши вступне слово представників сторін, дослідивши письмові докази, встановив наступні обставини та спірні правовідносини.

ТОВ "ТАЄРС ІМПЕКС", ідентифікаційний код 38716224, зареєстроване як юридична особа 19.04.2013, основним видом економічної діяльності позивача є 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань /а.с. 112-115/.

ТОВ "ТАЄРС ІМПЕКС" було зареєстровано платником податку на додану вартість з 01.08.2020 /а.с. 106/.

Головним управлінням ДПС у Полтавській області складено довідку 3197/16-31-04-05-03 від 05.06.2024 щодо анулювання реєстрації платником податку на додану вартість ТОВ "ТАЄРС ІМПЕКС" (код ЄДРПОУ 38716224), у якій зазначено про те, що підприємством протягом травня - грудня 2023 року, січня-квітня 2024 року подано декларації з податку на додану вартість, які свідчать про відсутність діяльності, зокрема, у рядку 9 цих декларацій податкове зобов`язання відсутнє, а податковий кредит (рядок 17) у кожній з наведених декларацій містить показник 979248 грн. (від`ємне значення попереднього звітного періоду р. 16.1) /а.с. 51/.

19.06.2024 Головним управлінням ДПС у Полтавській області прийнято рішення №3967 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "ТАЄРС ІМПЕКС" (№19567/6/16-31-04-02-05 від 20.06.2024), яким з 19.06.2024 анульовано реєстрацію платника податку на додану вартість /а.с. 52/ та яке вмотивовано тим, що платник податку протягом 12 послідовних податкових місяців подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість з 01.05.2023 до 30.04.2024 з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, та має за останні 12 календарних місяців обсяги оподатковуваний операцій 0,0 гривень. /а.с. 52/.

Не погодившись з рішенням Головного управління ДПС у Полтавській області від 19.06.2024 №3967 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "ТАЄРС ІМПЕКС" (№19567/6/16-31-04-02-05 від 20.06.2024), позивач звернувся до суду з позовом у цій справі.

Надаючи правову оцінку оскаржуваному рішенню Головного управління ДПС у Полтавській області від 19.06.2024 №3967 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "ТАЄРС ІМПЕКС" (№19567/6/16-31-04-02-05 від 20.06.2024), суд дійшов таких висновків.

Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. (пункт 1.1 статті 1 Податкового кодексу України, - далі по тексту ПК України, у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).

За приписами підпункту 2 пункту 180.1 статті 180 ПК України для цілей оподаткування платником податку є: будь-яка особа, яка зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку.

Як встановлено судом, ТОВ "ТАЄРС ІМПЕКС" було зареєстровано платником податку на додану вартість з 01.08.2020 /а.с. 106/.

Анулювання реєстрації платника податку врегульоване статтею 184 ПК України.

Відповідно до підпункту «г» пункту 184.1 статті 184 ПК України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо: особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Згідно із пунктом 184.2 статті 184 ПК України анулювання реєстрації на підставі, визначеній у підпункті "а" пункту 184.1 цієї статті, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у підпунктах "б"-"з" пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.

В силу приписів підпункту 5.5 пункту 5 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 №1130 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за №1456/26233 (у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин), рішення про анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є: довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - підпункт "г" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до контролюючого органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку).

Тобто, анулювання реєстрації платника податку за рішенням податкового органу на підставі підпункту «г» пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України можливе, зокрема, у випадку подання платником податку на додану вартість декларацій з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців з показниками про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Такі обставини мають підтверджуватись як самими деклараціями з податку на додану вартість, так і довідкою про подання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстром (переліком) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях.

Аналогічні висновки щодо застосування наведених вище норм права викладені у постанові Верховного Суду від 19.06.2018 у справі №817/3725/13-а, що підлягають обов`язковому врахуванню судом першої інстанції в силу частини 5 статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що у деклараціях з податку на додану вартість, поданих ТОВ "ТАЄРС ІМПЕКС" за останні 12 місяців (травень 2023-квітень 2024) відсутні податкові зобов`язання (рядок 9), а податковий кредит (рядок 17) у кожній з наведених декларацій містить показник 979248 грн. (від`ємне значення попереднього звітного періоду р. 16.1) /а.с. 69-99/.

Тобто зміст поданих позивачем до контролюючого органу протягом 12 послідовних податкових місяців декларацій з податку на додану вартість свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Головним управлінням ДПС у Полтавській області складено довідку 3197/16-31-04-05-03 від 05.06.2024 щодо анулювання реєстрації платником податку на додану вартість ТОВ "ТАЄРС ІМПЕКС" (код ЄДРПОУ 38716224), у якій зазначено про те, що підприємством протягом травня - грудня 2023 року, січня-квітня 2024 року подано декларації з податку на додану вартість, які свідчать про відсутність діяльності, зокрема, у рядку 9 цих декларацій податкове зобов`язання відсутнє, а податковий кредит (рядок 17) у кожній з наведених декларацій містить показник 979248 грн. (від`ємне значення попереднього звітного періоду р. 16.1) /а.с. 51/.

Як слідує з матеріалів справи ТОВ "Центр сертифікації ключів "Україна" виписано позивачу податкову накладну №5009 від 05.07.2023 на суму ПДВ 130 грн. /а.с. 100/ та податкову накладну №16668 від 13.12.2023 на суму ПДВ 66 грн. /а.с. 101/.

За приписами підпункту 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Однак, позивач не включив суми ПДВ на підставі вказаних вище податкових накладних до складу податкового кредиту, подав до контролюючого органу протягом 12 послідовних податкових місяців декларації з податку на додану вартість, що свідчать про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Факт складення ТОВ "Центр сертифікації ключів "Україна" податкових накладних №5009 від 05.07.2023 на суму ПДВ 130 грн. та №16668 від 13.12.2023 на суму ПДВ 66 грн. не спростовує того факту, що позивач подав до контролюючого органу протягом 12 послідовних податкових місяців декларації з податку на додану вартість, що свідчать про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Верховна Рада України прийняла Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" від 12 травня 2022 року № 2260-IX (далі - Закон № 2260-IX).

У зв`язку із набранням чинності 27 травня 2022 року Закону № 2260-IX підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України викладено у такій редакції:

"У разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику".

Відтак, з набранням чинності Законом № 2260-IX передбачене підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України звільнення від відповідальності поставлене в залежність від підтвердження у визначеному законодавством порядку можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язку.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 (далі по тексту - Порядок №225), який розроблено відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України (далі - Кодекс) з метою тимчасового, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, підтвердження платниками податків можливості чи неможливості своєчасного виконання податкового обов`язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 глави 2 розділу II Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо.

Пунктом 1 розділу ІІ Порядку №225 передбачено порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів).

До платників податків / податкових агентів, які не можуть виконувати податкові обов`язки, передбачені Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються правила для підтвердження можливості чи неможливості виконання платником такого обов`язку, передбачені цим Порядком.

Підставами неможливості виконання платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів) є: 1) втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп`ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації; 2) неможливість використати чи вивезти документи, комп`ютерне та інше обладнання внаслідок ведення бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації; 3) використання чи вивезення документів, комп`ютерного або іншого обладнання, пов`язане з ризиком для життя чи здоров`я посадової особи платника податків або неможливе у зв`язку з встановленням уповноваженими органами державної влади відповідно до закону в умовах воєнного стану заборон та/або обмежень; 4) відсутність у платника податків інших посадових осіб, уповноважених відповідно до законодавства нараховувати, стягувати та вносити до бюджету податки, збори, а також вести бухгалтерський облік, складати та подавати податкову та фінансову звітність, відсутність можливості у власника призначити таких посадових осіб за умови відсутності у такого платника податків об`єктів оподаткування, або показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу, може бути пов`язана з такими обставинами: посадова особа є одночасно одним із власників юридичної особи за умови, що відсутність такого співвласника (акціонера, учасника, засновника) унеможливлює прийняття рішення про призначення на постійній або тимчасовій основі іншої посадової особи; юридична особа заснована на власності окремої фізичної особи, яка одночасно є єдиною посадовою особою такої юридичної особи. 5) перебування (податкова адреса платника податків та/або фактичне знаходження / знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який (які) знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями Російської Федерації; 6) інші обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), підтверджені документально.

Пунктом 7 розділу ІІ Порядку №225 передбачено, що платники податків, які не подали у строки, встановлені пунктами 3 та 4 цього розділу, заяви у довільній формі та відповідних документів (копії документів), що підтверджують неможливість виконання податкового обов`язку, передбаченого Кодексом або іншим законодавством, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи або щодо яких контролюючий орган прийняв вмотивоване рішення щодо можливості своєчасного виконання таким платником податків свого податкового обов`язку, вважаються такими, що мають можливість своєчасно виконати податкові обов`язки у терміни, визначені Кодексом або іншим законодавством, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи.

За приписами пункту 2 розділу ІІІ Порядку №225 у разі прийняття контролюючим органом рішення про неможливість своєчасного виконання платником податків податкового обов`язку, визначеного цим Порядком, до такого платника податків не застосовується відповідальність, передбачена Кодексом або іншим законодавством, контроль за яким покладено на контролюючі органи, за його невиконання / несвоєчасне виконання.

До суду не надано доказів того, що позивач подавав до контролюючого органу заяву у довільній формі та відповідні документи (копії документів), що підтверджують неможливість виконання ним податкового обов`язку, передбаченого ПК України.

Контролюючим органом не приймалося рішення про неможливість своєчасного виконання платником податків - позивачем податкового обов`язку, визначеного Порядком.

Позивачем не надано до суду доказів на підтвердження неможливості своєчасного виконання податкового обов`язку, визначеного Порядком №225 та/або доказів на підтвердження неможливості ведення позивачем господарської діяльності з травня 2023 року по квітень 2024 року за своїм місцезнаходженням, що у спірному періоді було зареєстровано в м. Полтаві.

Зважаючи на викладене вище, суд відхиляє доводи позивача про неможливість через воєнний стан ведення господарської діяльності з травня 2023 року по квітень 2024 року.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 21.06.2024 у справі №440/1081/24, що залишене без змін постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 30.09.2024 /а.с. 141-145/, визнано протиправним та скасовано рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладеної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 12.01.2024 №1735. Зобов`язано Головне управління ДПС у Полтавській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "Таєрс Імпекс" (код ЄДРПОУ 38716224) з переліку ризикових платників податків.

Водночас, позивачем не надано до суду належних та допустимих доказів на підтвердження того, що внаслідок прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 12.01.2024 №1735 позивач був позбавлений можливості вести господарську діяльність.

Слід також зазначити, що відповідно до приписів пункту 201.10 статті 201 ПК України відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Отже, навіть у разі, якщо контролюючий орган відмовляв у реєстрації податкових накладних, складених позивачем починаючи з 12.01.2024 (доказів чого до суду не надано), така обставина не звільняла позивача як продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період та відповідно мала б своїм наслідком відображення таких сум зобов`язань з ПДВ у податкових деклараціях з податку на додану вартість.

Однак, позивачем протягом травня - грудня 2023 року, січня-квітня 2024 року подано декларації з податку на додану вартість, у рядку 9 цих декларацій податкове зобов`язання відсутнє, а податковий кредит (рядок 17) у кожній з таких декларацій містить показник 979248 грн. (від`ємне значення попереднього звітного періоду р. 16.1).

Тому суд відхиляє доводи позивача про протиправність оскаржуваного рішення від 19.06.2024 №3967 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "ТАЄРС ІМПЕКС" (№19567/6/16-31-04-02-05) з посиланням на прийняття контролюючим органом рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 12.01.2024 №1735, що у подальшому скасоване судовим рішенням.

Підсумовуючи викладене вище, зважаючи на встановлені обставини справи та наведені вище норми права, якими врегульовані спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що приймаючи рішення від 19.06.2024 №3967 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "ТАЄРС ІМПЕКС" (№19567/6/16-31-04-02-05 від 20.06.2024), відповідач ГУ ДПС у Полтавській області діяв на підставі, у межах повноважень, у спосіб, що визначені Конституцією, Законами України, та обґрунтовано. Підстави для його визнання протиправним та скасування відсутні.

З огляду на викладене вище, адміністративний позов ТОВ "ТАЄРС ІМПЕКС" необґрунтований та задоволенню не підлягає.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні у зв`язку з відмовою у задоволенні позову.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 3, 6-10, 139, 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ТАЄРС ІМПЕКС" (ідентифікаційний код 38716224, вул. Чкалова, 41, селище Гостомель, Бучанський район, Київська область, 08290) до Головного управління ДПС у Полтавській області (ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44057192, вул. Європейська, 4, м. Полтава, 36000) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 25 листопада 2024 року.

Суддя С.С. Сич

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.11.2024
Оприлюднено27.11.2024
Номер документу123275563
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —440/8337/24

Рішення від 13.11.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Рішення від 13.11.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 16.10.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 16.10.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 02.09.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 15.07.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні