Постанова
від 25.11.2024 по справі 398/6309/24
ОЛЕКСАНДРІЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №: 398/6309/24

провадження №: 1-в/398/192/24

ПОСТАНОВА

Іменем України

"25" листопада 2024 р. м.Олександрія

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області у складі:

головуючого судді ОСОБА_1 ,

за участю секретаря ОСОБА_2 ,

працівника Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_3 ,

особи, щодо якої розглядається подання ОСОБА_4

розглянувши подання начальника Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області полковник поліції про продовження адміністративного нагляду стосовно

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Звенигородка м. Олександрії Кіровоградської області, громадянина України, з базовою загальною середньою освітою, непрацюючого, неодруженого, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , раніше судимого, останній раз 06 червня 2017 року Олександрійським міськрайонним судом Кіровоградської області за ч. 2 ст. 307 КК України, на підставі ст.71 КК України до 7 років позбавлення волі,

ВСТАНОВИВ:

Начальник Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області полковник поліції ОСОБА_5 звернувся до Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області з поданням про продовження стосовно ОСОБА_4 адміністративного нагляду, оскільки після звільнення з місць позбавлення волі він порушує громадський порядок, тобто на шлях виправлення не став.

У судовому засіданні представник Олександрійського РВП ГУНП України в Кіровоградській області подання підтримав.

ОСОБА_4 в судовому засіданні пояснив, що за адресою: АДРЕСА_3 , він давно не проживає і там не зареєстрований. Він дійсно колись там проживав з дозволу власника квартири, але це було до того час, доки власник не помер. Наразі він немає ні місця реєстрації, ні місця проживання, фактично є особою без визначеного місця проживання, проживає у підвалі. На реєстрацію не з`являвся, оскільки просто не орієнтується у часі, він немає засобів, які б показували який насправді сьогодні день та яка година, тому не знав коли саме треба йти до відділу поліції. Умислу ухилятися від встановленого адміністративного нагляду не має.

Вислухавши пояснення представника Олександрійського РВП та ОСОБА_4 , дослідивши матеріали подання, суд приходить до наступних висновків.

Як вбачаєтьсяз матеріалівсправи,вироком Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області від 06 червня 2017 року Олександрійським міськрайонним судом Кіровоградської області ОСОБА_4 засуджено за ч. 2 ст. 307 КК України, на підставі ст.71 КК України до 7 років позбавлення волі з конфіскацією майна, яке є його власністю.

Відповідно до копії довідки про звільнення ОСОБА_4 , який відбував покарання в установах Державної кримінально-виконавчої служби з 18.05.2015 року по 04.06.2019, звільнений по відбуттю строку покарання.

Згідно копії постанови Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області від 25.11.2022 року стосовно ОСОБА_4 було встановлено адміністративний нагляд строком на 1 рік та встановлено наступні обмеження: заборонено виїзд за межі м. Олександрії Кіровоградської області без дозволу начальника Олександрійського РВП ГУНП. При необхідності виїзду в особових справах вказати точну адресу місця, куди виїздить, термін перебування, отримати дозвіл, маршрутний листок, стати на облік по місцю виїзду; заборонено вихід з будинку за адресою: АДРЕСА_4 , з 22-00 годин до 06-00 години кожного дня.

Відповідно до копії постанови Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області від 23.11.2023 року стосовно ОСОБА_4 встановлено адміністративний нагляд терміном на 1 (один) рік з наступними обмеженнями: заборонено виїзд за межі м. Олександрії Кіровоградської області без дозволу начальника Олександрійського РВП ГУНП. При необхідності виїзду в особових справах вказати точну адресу місця, куди виїздить, термін перебування, отримати дозвіл, маршрутний листок, стати на облік по місцю виїзду; заборонити вихід з будинку за адресою: АДРЕСА_4 , з 22-00 годин до 06-00 години кожного дня; зобов`язати з`являтися на реєстрацію в АДРЕСА_5 , кожну першу та третю п`ятницю місяця з 09.00 год до 12.00 год.

Звертаючись до суду з поданням про продовження адміністративного нагляду стосовно ОСОБА_4 начальник Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області обґрунтовує його тим, що після звільнення з місць позбавлення волі ОСОБА_4 на шлях виправлення не став, порушує громадський порядок, до нього неодноразово застосовувались міри адміністративного впливу, так ОСОБА_4 було притягнуто до адміністративної відповідальності: 07.02.2024за ч.2ст.187КУпАП тавинесено попередженняпро можливістьпродовження адміністративногонагляду; 01.04.2024року зач.2ст.187КУпАП тавинесено попередженняпро можливістьпродовження адміністративногонагляду;23.07.2024року зач.2ст.187КУпАП табуло винесенопопередження проможливість продовженняадміністративного нагляду; 21.08.2024року заст.176КУпАП танакладено стягненняу виглядіштрафу всумі 51гривня івинесено попередженняпро можливістьпродовження адміністративногонагляду; 29.10.2024року заст.175-1ч.2КУпАП танакладено стягненняу виглядіштрафу всумі 170 гривень і винесено попередження про можливість продовження адміністративного нагляду; 29.10.2024 року за ч.2 ст. 187-1 КУпАП та справу направлено на розгляд до Олександрійського міськрайонного суду, а також винесено попередження про можливість продовження адміністративного нагляду; 31.10.2024 року за ст. 177 КУпАП та накладено стягнення у вигляді штрафу в сумі 34 гривні і винесено попередження про можливість продовження адміністративного нагляду; 14.03.2024 року за ч. 2 ст. 187 КУпАП та накладено стягнення у вигляді штрафу в сумі 170 гривень і винесено попередження про можливість продовження адміністративного нагляду. Крім того, 05.04.2024 року ОСОБА_4 , перебуваючи в стані алкогольного сп`яніння за адресою: АДРЕСА_6 , спричинив тілесні ушкодження у вигляді порізу лівої щоки ОСОБА_6 .

На підтвердження цього до суду було надано:

- копії попереджень: від 07.02.2024 року, згідно якого ОСОБА_4 зроблено попередження про встановлення адміністративного нагляду у зв`язку із неприбуттям його на реєстрацію до РВП; від 01.04.2024 року згідно якого ОСОБА_4 зроблено попередження про встановлення адміністративного нагляду у зв`язку із порушенням ним правил адміністративного нагляду; від 23.07.2024 року, згідно якого ОСОБА_4 зроблено попередження про продовження адміністративного нагляду у зв`язку із вчиненням ним адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.187 КУпАП; від 21.08.2024 року, згідно якого ОСОБА_4 зроблено попередження про встановлення адміністративного нагляду у зв`язку із вчиненням ним адміністративного правопорушення, передбаченого ст.176 КУпАП; від 29.10.2024 року, згідно якого ОСОБА_4 зроблено попередження про встановлення адміністративного нагляду у зв`язку із вчиненням ним адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.187 КУпАП; від 29.10.2024 року, згідно якого ОСОБА_4 зроблено попередження про встановлення адміністративного нагляду у зв`язку із вчиненням ним адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.175-1 КУпАП; від 31.10.2024 року, згідно якого ОСОБА_4 зроблено попередження про встановлення адміністративного нагляду у зв`язку із вчиненням ним адміністративного правопорушення, передбаченого ст.177 КУпАП

- витяги з адмінпрактики: №3024305714329755, згідно якого стосовно ОСОБА_4 31.10.2024 року винесено постанову серія ГБВ №386306 за вчинення ним адміністративного правопорушення, передбаченого ст.177 КУпАП, та накладено стягнення у виді штрафу в сумі 34грн; №3024305647927368, згідно якого стосовно ОСОБА_4 29.10.2024 року винесено постанову серія ГБВ №386188 за вчинення ним адміністративних правопорушень, передбачених ч.1, ч.2 ст.175-1 КУпАП та накладено стягнення у виді штрафу в сумі 170 грн; №3024306576193600, згідно якого стосовно ОСОБА_4 29.10.2024 року складено протокол про адміністративне правопорушення серія ВАД №16178 за вчинення ним адміністративних правопорушень, передбачених ч.1, ч.2 ст.187 КУпАП, який 31.10.2024 року направлено до Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області; №3024236564803624, згідно якого стосовно ОСОБА_4 21.08.2024 року винесено постанову серія ГБВ №388482 за вчинення ним адміністративного правопорушення, передбаченого ст.176 КУпАП та накладено стягнення у виді штрафу в сумі 51грн;

- копію протоколу про адміністративне правопорушення серія ВАБ №927335 від 07.02.2024 року, який складено за фактом вчинення ОСОБА_4 адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.187 КУпАП;

- копію протоколу про адміністративне правопорушення серія ВАВ №915053 від 01.04.2024 року, який складено за фактом вчинення ОСОБА_4 адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.187 КУпАП;

- копію протоколу про адміністративне правопорушення серія ВАД №016132 від 23.04.2024 року, який складено за фактом вчинення ОСОБА_4 адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.187 КУпАП;

- копію протоколу про адміністративне правопорушення серія ВАД №016029 від 23.07.2024 року, який складено за фактом вчинення ОСОБА_4 адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.187 КУпАП;

- копії рапортів ДОП СДОП ВП Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області, один від 20.09.2024 року, інший не має дати його складання, згідно яких ОСОБА_4 07.06.2024, 21.06.2024, 05.07.2024, 19.07.2024 та 20.09.2024 не з`явився на реєстрацію до Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області;

- копію рапорту ДОП СДОП ВП Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області від 01.08.2024 року, згідно якого під час здійснення перевірки ОСОБА_4 , який перебуває під адміністративним наглядом, останній був відсутній за місцем проживання, за адресою: АДРЕСА_3 ;

Умови і порядок встановлення та здійснення адміністративного нагляду за окремими категоріями раніше судимих осіб та їх обов`язки визначені Законом України «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі».

Відповідно до п. «в»ст. 3 Закону України «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі»адміністративний нагляд встановлюється щодо повнолітніх осіб, засуджених до позбавлення волі за тяжкі, особливо тяжкі злочини або засуджених два і більше разів до позбавлення волі за умисні злочини, якщо вони після відбування покарання або умовно-дострокового звільнення від відбування покарання, незважаючи на попередження органів Національної поліції, систематично порушують громадський порядок і права інших громадян, вчиняють інші правопорушення;

Відповідно до п. «г»ст. 3 Закону України «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі»адміністративний нагляд встановлюється щодо повнолітніх осіб, засуджених до позбавлення волі за один із злочинів, пов`язаних з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.

Можливість продовження адміністративного нагляду за викладеними підставами передбачена ч. 2 ст. 6 Закону України «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі» від 01.12.1994 р. № 264/94-ВР зі змінами, яким передбачено, що у разі, коли є підстави вважати, що особа, щодо якої встановлено адміністративний нагляд, залишається небезпечною для суспільства, адміністративний нагляд за поданням відповідного органу Національної поліції може бути продовжено у визначеному цим Законом порядку кожного разу ще на шість місяців, але не більше терміну, передбаченого законом для погашення або зняття судимості. Термін адміністративного нагляду починається з дня оголошення особі постанови судді про встановлення адміністративного нагляду.

Згідно з роз`ясненнями Постанови Пленуму Верховного Суду України №3 від 28 березня 1986 року «Про практику застосування судами України законодавства у справах про порушення правил адміністративного нагляду», суд, при розгляді питання встановлення чи продовження адміністративного нагляду, не може допускати формального підходу, тому слід повно досліджувати всі обставини та перевіряти обґрунтованість встановлення і продовження адміністративного нагляду. Зокрема, щодо осіб, зазначених у п. «в» ст.3 Закону, належить перевіряти дані про вчинені ними правопорушення, а також законність та обґрунтованість застосування до них заходів стягнення. При цьому слід мати на увазі, що адміністративний нагляд може бути встановлений за умови, що після звільнення з місць позбавлення волі особа, незважаючи на попередження органів внутрішніх справ, систематично порушує громадський порядок, права інших громадян чи вчиняє інші правопорушення і за кожне правопорушення притягувалась до відповідальності у встановленому Законом порядку. Під іншими правопорушеннями слід розуміти такі порушення, що посягають на громадську безпеку чи порядок управління.

До матеріалів подання долучено копії протоколів про адміністративне правопорушення серія ВАБ №927335 від 07.02.2024 року, серія ВАВ №915053 від 01.04.2024 року, серія НОМЕР_1 від 23.09.2024 року, серія НОМЕР_2 від 23.07.2024 року, який складено стосовно ОСОБА_4 . При цьому, доказів того, що ОСОБА_4 було визнано винним за наслідками розгляду вказаних протоколів суду не надано.

Також, суду не надано доказів, що ОСОБА_4 зареєстрований чи фактично проживає за адресою: АДРЕСА_3 , де здійснювалась перевірка дотримання ним правил адміністративного нагляду в частині заборони залишати місце свого проживання в період часу з 22-00 годин до 06-00 години.

При цьому, як пояснив час ОСОБА_4 в судовому засіданні, він за вказаною адресою проживав тимчасово з дозволу власника, змушений був залишити вказане місце проживання після смерті останнього.

ОСОБА_4 пояснив, що він проживає у підвалі, жодних засобів, з яких міг би точно встановити який наразі день тижня та година доби у нього немає. Вказане свідчить про те, що ОСОБА_4 хоч і не з`являвся для реєстрації до органу поліції, однак умислу на порушення правила адміністративного нагляду він не мав, оскільки є людиною без визначеного місця проживання, проживає у підвальних приміщеннях і не завжди правильно орієнтується в датах і часі.

Крім того, в матеріалах подання відсутня характеристика стосовно ОСОБА_4 .

Таким чином, долучені до подання письмові докази не можуть слугувати підтвердженням того, що ОСОБА_4 залишається небезпечним для суспільства.

Статтею другою Протоколу 4 до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка відповідно до вимог ч. 1 ст. 9 Конституції України, ратифікована Законом від 17 липня 1997 року «Про ратифікацію Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, Першого протоколу та протоколів № 2,4,7 та 11 Конвенції»і є частиною національного законодавства України, встановлено, що кожна людина, яка законно перебуває на території будь-якої держави, в межах цієї території має право на вільне пересування і свободу вибору місця проживання. Здійснення цих прав не підлягає жодним обмеженням, за винятком тих, які запроваджуються згідно з законом і необхідні в демократичному суспільстві в інтересах національної або громадської безпеки, з метою підтримання громадського порядку, запобігання злочинам, для захисту здоров`я або моралі чи з метою захисту прав і свобод інших людей.

З огляду на викладене, начальник Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області, порушуючи питання про продовження адміністративного нагляду щодо ОСОБА_4 зі встановленням стосовно нього відповідних обмежень, жодним чином не обґрунтував доцільності таких заходів, не додав достатніх доказів, які б свідчили про систематичність протиправних дій останнього, та переконували у тому, що він продовжує бути небезпечним для суспільства, а безпідставне продовження адміністративного нагляду є порушенням Протоколу 4 до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

У зв`язку з викладеним, суд приходить до висновку, що у задоволенні подання начальника Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області про продовження адміністративного нагляду щодо ОСОБА_4 необхідно відмовити, у зв`язку із його необґрунтованістю.

КеруючисьЗаконом України «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі», суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні подання начальника Олександрійського РВП ГУНП України в Кіровоградській області про продовження адміністративного нагляду стосовно ОСОБА_4 , відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Кропивницького апеляційного суду через Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області протягом 7 днів з моменту її складення.

Суддя ОСОБА_1

СудОлександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення25.11.2024
Оприлюднено28.11.2024
Номер документу123297088
СудочинствоКримінальне
КатегоріяСправи в порядку виконання судових рішень у кримінальних провадженнях про установлення, припинення адміністративного нагляду

Судовий реєстр по справі —398/6309/24

Постанова від 25.11.2024

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Подоляк Я. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні