Справа № 643/13944/24
Провадження № 2-а/643/89/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25.11.2024 м. Харків
Суддя Московського районного суду м. Харкова Замікула Б.С., розглянувши позовну заяву ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання протиправною та скасування протоколу про адміністративне правопорушення,
УСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 , від імені та в інтересах якого діє адвокат Хоменко О.М., звернувся до суду із позовом, в якому просить визнати протиправною та скасувати протокол ІНФОРМАЦІЯ_1 за №01/836 від 12.10.2024 про адміністративне правопорушення за ч. 3 ст. 210-1 КУпАП, складений відносно заявника та закрити провадження у справі про адміністративне правопорушення.
Вирішуючи питання щодо наявності підстав для відкриття провадження у справі, суд керується таким.
Велика Палата Верховного Суду у постанові від 13.03.2019 по справі №712/7385/17 зазначила, що оскільки дії відповідачів щодо складання протоколу про адміністративне правопорушення без ухвалення рішення про притягнення особи до адміністративної відповідальності не породжують правових наслідків для позивача та не порушують його права, то вони окремо від постанови суду про притягнення до адміністративної відповідальності не оскаржуються.
Аналогічні висновки щодо застосування норм права викладені в постанові Верховного Суду від 10.07.2020 у справі № 420/647/19, у якій йдеться, що складання протоколу у справі про адміністративне правопорушення це процесуальні дії суб`єкта владних повноважень, які спрямовані на фіксацію адміністративного правопорушення та в силу положень ст. 251 КУпАП є предметом оцінки суду в якості доказу вчинення такого правопорушення при розгляді судом справи про притягнення особи до адміністративної відповідальності. Сам по собі протокол про адміністративне правопорушення не є рішенням суб`єкта владних повноважень у розумінні положень Кодексу адміністративного судочинства України, а тому позовні вимоги, спрямовані на фактичне визнання його протиправним, не підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства. Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 04.03.2019 у справі №199/7360/17.
Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено право особи, права та свободи якої було порушено, на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження. При цьому під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Відтак, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушених прав та бути адекватним наявним обставинам.
Разом з тим, розгляд питання правомірності складання протоколу про адміністративне правопорушення в окремому позовному провадженні без аналізу матеріалів про притягнення позивача до адміністративної відповідальності та рішення суб`єкта владних повноважень, винесеного за результатами їх розгляду, у сукупності з іншими доказами, не дозволить ефективно захистити та відновити порушене право позивача, не відповідає завданням адміністративного судочинства та у подальшому може призвести до виникнення нових судових спорів.
Як визначено п. 2 ст. 278 Кодексу України про адміністративні правопорушення, орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує питання чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.
Відтак, оцінку доводам щодо неправомірності складення оскаржуваного протоколу про адміністративне правопорушення та його незаконності, може бути надано судом виключно під час розгляду відповідної справи про адміністративне правопорушення в порядку, передбаченому КУпАП.
Враховуючи викладене, позовні вимоги ОСОБА_1 не підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 170 КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Керуючись ст. 19, 170, 241-243, 248, 294 КАС України
ПОСТАНОВИВ:
Відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання протиправною та скасування протоколу про адміністративне правопорушення.
Ухвала може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її проголошення шляхом подання апеляційної скарги до Другого апеляційного адміністративного суду. Учасник справи, якому повна ухвала суду не була вручена у день її проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на ухвалу суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду. Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другоюстатті 299 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя Б.С. Замікула
Суд | Московський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2024 |
Оприлюднено | 28.11.2024 |
Номер документу | 123298350 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші процесуальні питання |
Адміністративне
Московський районний суд м.Харкова
Замікула Б. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні