Рішення
від 25.11.2024 по справі 140/11509/24
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 листопада 2024 року ЛуцькСправа № 140/11509/24

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Лозовського О.А.,

розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Вест Ойл Трейдінг» до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування розпорядження, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Вест Ойл Трейдінг» (далі ТзОВ «Вест Ойл Трейдінг», позивач) звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області, відповідач) у якому просить визнати протиправним та скасувати розпорядження №230-р від 02.10.2024 про анулювання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним: №03210314202000017 від 11.10.2022 термін дії з 16.09.2022 до 16.09.2025 за адресою: Волинська область, Ковельський район, смт Шацьк, вул. 50 років Перемоги, буд. 6, АЗС 57 з магазином; зобов`язання виключити (видалити) з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництво, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію (записи, відомості) про анулювання ТзОВ «Вест Ойл Трейдінг» ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним: №03210314202000017 від 11.10.2022 термін дії з 16.09.2022 до 16.09.2025 за адресою: Волинська область, Ковельський район, смт Шацьк, вул. 50 років Перемоги, буд. 6, АЗС 57 з магазином.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що розпорядженням ГУ ДПС у Волинській області №230-р від 02.10.2024 позивачу анульовано ліцензію на право оптової торгівлі пальним реєстраційний №03210314202000017 від 11.10.2022 термін дії з 16.09.2022 до 16.09.2025 за адресою: Волинська область, Ковельський район, смт Шацьк, вул. 50 років Перемоги, буд. 6, АЗС 57 з магазином.

ТзОВ «Вест Ойл Трейдінг» не погоджується із вказаним розпорядженням №230-р від 02.10.2024, вважає, що воно винесене всупереч нормам чинного законодавства України та є протиправним, оскільки у відповідача були відсутні підстави для анулювання ліцензії на право оптової торгівлі пальним у зв`язку із поданням заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії, тому спірне розпорядження підлягає скасуванню.

Крім того, позивач вказує, що розпорядження не містить вмотивованого посилання яка саме інформація та/чи документи, що подавалися разом із заявою, містять недостовірні дані. Вважає, що посилання відповідача на загальні фрази стосовно подання заявником недостовірних даних у поданих документах не може розцінюватися та бути підставою для анулювання ліцензій.

Позивач просить визнати протиправним та скасувати розпорядження ГУ ДПС у Волинській області №230-р від 02.10.2024.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 16.10.2024 відкрито спрощене позовне провадження у справі без проведення судового засідання та виклику сторін в порядку статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України)..

Представник відповідача у відзиві на позовну заяву позовні вимоги не визнав, просив відмовити у задоволенні позову, мотивуючи тим, що ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного письмового розпорядження на підставі, зокрема, встановлення факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії.

В порушення вимог статті 15 Закону України від 19.12.1995 №481/95- ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального» встановлення факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою є підставою для анулювання ліцензії шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження.

Представник відповідача зазначила, що нормами Закону №481/95-ВР визначено порядок внесення відомостей до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального щодо видачі та анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, проте не передбачено зупинення дії та внесення інформації до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального щодо зупинення дії розпорядження про анулювання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним та поняття виключення з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництво, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію (відомості) про анулювання. Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України, та розміщується у вільному доступі.

Таким чином, нормами хоч і визначено порядок внесення відомостей до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального щодо видачі та анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, проте Єдиний державний реєстр ліцензіатів ГУ ДПС у Волинській області ведеться центральним органом виконавчої влади, а не безпосередньо ГУ ДПС у Волинській області, а рішення ДФС (ДПС) є лише підставою для внесення змін до відомостей.

05.11.2024 на адресу суду від представника позивача надійшла відповідь на відзив у якій зазначив, що відповідач помилково вважає, що позивач оспорює підстави проведення фактичної перевірки. Представник позивача зауважив, що позивач допустив представників відповідача до проведення фактичної перевірки, а оскаржує розпорядження, яким було анульовано ліцензію.

Разом з тим зазначив, що відповідач не мав підстав, передбачених статтею 15 Закону №481/95-ВР для анулювання ліцензії позивачу, не довів належними та допустимими доказами встановлення факту подання позивачем недостовірних даних у документах, поданих разом із заявами на отримання ліцензій, та, як наслідок, не доведено правомірність анулювання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним. Оскаржуване розпорядження прийняте безпідставно, необґрунтовано та без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, тому є протиправним та підлягає скасуванню.

У заперечені на відповідь на відзив від 12.11.2024 відповідач зазначив, що усі аргументи та доводи, були викладені контролюючим органом у відзиві на позовну заяву, в свою чергу позивачем у відповіді на відзив не наводяться інші обставини, які зазначалися ним у позовній заяві. Просила у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

19.11.2024 на адересу суду представником позивача подано заяву про уточнення позовних вимог, яка обгрунтована тим, що в позовній заяві зазначено помилкові реквізити ліцензії, а саме дату та термін дії ліцензії №03210314202000017 від 11.10.2022 термін дії з 16.09.2022 до 16.09.2025 за адресою: АДРЕСА_1 з магазином.

Тому, з врахуванням виявлених неточностей, позивач просить визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС у Волинській області №230-р від 02.10.2024 про анулювання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним: №03210314202000017 від 15 вересня 2020 року термін дії з 16 вересня 2020 року до 16 вересня 2025 року за адресою: Волинська область, Ковельський район, смт. Шацьк, вул. 50 років Перемоги, буд. 6, АЗС 57 з магазином та зобов`язати Головне управління ДПС у Волинській області виключити (видалити) з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництво, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію (записи, відомості) про анулювання ТОВ «Вест Ойл Трейдінг» ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним: №03210314202000017 від 15 вересня 2020 року термін дії з 16 вересня 2020 року до 16 вересня 2025 року за адресою: Волинська область, Ковельський район, смт. Шацьк, вул. 50 років Перемоги, буд. 6, АЗС 57 з магазином.

Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що ТзОВ «Вест Ойл Трейдінг» за адресою місця торгівлі: Волинська область, Ковельський район, смт Шацьк, вул. 50 років Перемоги, буд. 6, видано ліцензію реєстраційний №03210314202000017 від 15.09.2020 термін дії з 16.09.2020 до 16.09.2025.

02.10.2024 ГУ ДПС у Волинській області прийняло розпорядження №230-р «Про видачу, відмову у видачі, анулювання ліцензій та дублікатів ліцензій на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах пальним та зберігання пального, видачу дублікатів, витягів про внесення місць зберігання до Єдиного Державного реєстру», яким відповідно до статті 15 Закону №481/95-ВР, зобов`язано ГУ ДПС у Волинській області анулювати ліцензію на право оптової та роздрібної торгівлі пальним, ТзОВ Вест Ойл Трейдінг» (ідентифікаційний код 43640880, місцезнаходження: Волинська область, Ковельський район, смт Шацьк, вул. 50 років Перемоги, буд. 6, АЗС 57 з магазином, у зв`язку з встановленням факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії.

Вважаючи спірне розпорядження протиправним, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, спиртовими дистилятами, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України визначає Закон №481/95-ВР.

Відповідно до статті 1 Закону №481/95-ВР у цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:

ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ, що засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку;

анулювання ліцензії - позбавлення суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) права на провадження діяльності, зазначеної в ліцензії.

роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів.

За приписами статті 15 Закону №481/95-ВР роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин, а для малих виробників виноробної продукції алкогольних напоїв без додавання спирту: вин виноградних, вин плодово-ягідних, напоїв медових), тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п`ять років.

Ліцензія видається за поданою нарочно, поштою або в електронному вигляді заявою суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво).

У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має намір одержати ліцензію (оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, оптова, роздрібна торгівля пальним або зберігання пального).

Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.

У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в податкових органах.

У додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, пальним суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення, фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі.

Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

- документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;

- акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;

- дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.

Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.

Після видачі/анулювання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального податковий орган вносить відповідні відомості до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше наступного робочого дня з дня видачі/анулювання відповідної ліцензії.

Ліцензія або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів (щодо пального - не пізніше 20 календарних днів) з дня одержання зазначених у цьому Законі документів. У рішенні про відмову у видачі ліцензії повинна бути вказана підстава для відмови з посиланням на відповідні норми законодавства.

Зі змісту наведених правових норм вбачається, що для здійснення господарської діяльності, зокрема, з роздрібної торгівлі пальним, суб`єкт господарювання має отримати ліцензію на здійснення такої діяльності. Вичерпний перелік документів, що подається разом із заявою про отримання ліцензії, визначений статтею 15 Закону №481/95-ВР.

Цей висновок узгоджується із правовою позицією, що міститься, зокрема, у постановах Верховного Суду від 06.04.2021 у справі №240/8544/20, від 08.06.2022 у справі №340/3135/20, від 09.08.2022 у справі №580/2513/21 та від 23.02.2023 у справі №140/1784/22.

Як встановлено судом, за результатами розгляду поданих позивачем документів для отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, ГУ ДПС у Волинській області було видано ТзОВ Вест Ойл Трейдінг» ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним реєстраційний номер №03210314202000017 від 15.09.2022.

Підстави для анулювання ліцензії визначені статтею 15 Закону №481/95-ВР, згідно з якою ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного письмового розпорядження на підставі:

- заяви суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво);

- рішення про скасування державної реєстрації суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво);

- несплати чергового платежу за ліцензію;

- встановлення факту незаконного використання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) марок акцизного податку (стосовно імпортерів);

- встановлення факту торгівлі суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) алкогольними напоями або тютюновими виробами без марок акцизного податку;

- рішення суду про встановлення факту переміщення суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) алкогольних напоїв або тютюнових виробів поза митним контролем;

- порушення вимог статті 15-3 цього Закону щодо продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років або у не визначених для цього місцях;

- отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами;

- встановлення факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії;

- встановлення факту здійснення роздрібної торгівлі через реєстратори розрахункових операцій (книги обліку розрахункових операцій), не зазначені в ліцензії;

- акта про встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцем провадження діяльності, яка підлягає ліцензуванню. До такого акта долучається мультимедійна інформація щодо фіксації зазначеного факту технічними приладами та/або технічними засобами, що здійснюють або мають функції фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису, та/або засобами фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису;

- порушення термінів звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) ліцензії;

- акта, що засвідчує факт відмови суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) та/або його посадових (службових) осіб без законних підстав у допуску уповноважених представників контролюючого органу до проведення перевірки, складеного відповідно до вимог пункту 81.2 статті 81 Податкового кодексу України. До такого акта долучається мультимедійна інформація щодо фіксації зазначеного факту технічними приладами та/або технічними засобами, що здійснюють або мають функції фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису, та/або засобами фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису.

- рішення Ради національної безпеки і оборони України, введеного в дію указом Президента України про застосування до суб`єкта господарювання санкцій, передбачених пунктом 6 частини першої статті 4 Закону України «Про санкції».

За приписами статті 15 Закону №481/95-ВР ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про її анулювання в електронній формі засобами електронного зв`язку.

Суд зауважує, що вказаний перелік підстав для анулювання ліцензії на оптову торгівлю є вичерпним та не підлягає розширеному тлумаченню.

Як вбачається з витягу з розпорядження ГУ ДПС у Волинській області №230р від 02.10.2024 ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним була анульована ТзОВ «Вест Ойл Трейдінг» у зв`язку з встановленням факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії.

Надаючи оцінку таким доводам податкового органу, суд зазначає, що питання достатності документів для здобуття права на реалізацію пального підлягає досліджено самим же відповідачем на стадії розгляду заяви особи про надання ліцензії.

Натомість, у випадку анулювання ліцензії відповідач має керуватись положеннями статті 15 Закону №481/95-ВР, якою передбачено вичерпний перелік підстав для таких дій податкового органу, зокрема встановлення факту подання недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії.

Аналіз цієї норми свідчить про те, що вона містить конкретні умови щодо її застосування, зокрема, встановлення факту подання недостовірних даних у документах. Тобто інформація органу має стосуватись конкретно визначених документів та такі документи мають подаватись особою при отриманні ліцензії.

Таким чином відповідальність суб`єкта господарювання у вигляді анулювання ліцензії може мати місце тоді, коли контролюючим органом достовірно встановлено, що конкретний документ, наявний серед інших документів, які подавались разом з заявою для отримання ліцензії, містить недостовірну інформацію.

Як встановлено судом, на підставі поданої позивачем заяви та долучених до неї документів ГУ ДПС у Волинській області видано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним реєстраційний номер №03210314202000017.

Відтак, видавши позивачу зазначену вище ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на підставі доданих до заяви ТзОВ «Вест Ойл Трейдінг» документів та визнавши їх достатніми для їх отримання, ГУ ДПС у Волинській області у подальшому не вправі посилатися на їх неповноту (чи недостовірність) як підставу для анулювання раніше виданої ліцензії.

Аналогічний правовий висновок у подібних правовідносинах викладено у постановах Верховного Суду від 01.11.2022 у справі № 560/377/20, від 21.11.2023 у справі №580/7822/21, від 04.05.2023 у справі №380/12161/21.

Суд констатує, що оскаржувані розпорядження не містять жодних відомостей щодо того, в яких із поданих разом із заявою на отримання ліцензії документах містяться недостовірні дані, в чому така недостовірність полягає, в який спосіб встановлено факт подання заявником недостовірних даних.

Фактів подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії, матеріали справи також не містять.

У відзиві на позовну заяву, в обґрунтування правомірності оскаржуваного розпорядження, представник відповідача посилається на проведені фактичної ТзОВ «Вест Ойл Трейдінг» за результатами якої складений акт перевірки №03/24356/09-02/43640880 від 30.08.2024, яким було встановлено порушення позивачем норм чинного законодавства, а саме:

- п. 1,2, ст. 3 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»;

- п.226.9 ст. 226 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ (із змінами та доповненнями), та вимоги ст. Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (із змінами та доповненнями), ст. 62 Закону України від 18.06.2024 №3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» та «Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах», затвердженого ПКМУ №1251 від 27.12.2010;

- пп. 230.1.3, п.230.1, статті 230 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-УІ (із змінами та доповненнями);

- ст. 15 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального» (із змінами та доповненнями);

- п. 12 ст. З Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»;

- вимог ст. 44, 85 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-УІ (із змінами та доповненнями).

Однак, суд звертає увагу, що за висновками акту перевірки АЗС №57 з магазином (місце роздрібної торгівлі пальним), податковим органом встановлено порушення Позивачем пунктів 1, 2 статті 3 Закону №265/95-BP, підпункту 230.1.3пункту 230.1 статті 230 ПК України, що виходячи із вичерпного переліку підстав, встановлених нормами ст. 15 Закону №481/95-ВР не може слугувати правовою підставою для анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.

Також акт фактичної перевірки АЗС 57 з магазином, Волинська область, Ковельський район, смт Шацьк, вул. 50 років Перемоги, буд. 6, містить формально висновки про порушення позивачем ст. 15 Закону №481/95-ВР, однак зі змісту такого акту не можливо встановити про порушення яких саме норм вказаної статті йде мова,, та яким чином подальша експлуатація позивачем витратоміра - резервуар для газу скрапленого типу ЗВГ-10.Н-1-УХЛ1 з серійним номером 3098 та 1 паливо-роздавальну колонку для відпуску скрапленого газу (1 витратомір лічильник) типу Шельф LPG 100-1 заводський номер: 13875, які відсутні в Дозволі Головного управління Держпраці у Львівській області №0363.20.46 від 07.09.2020 може свідчити про недостовірних даних у документах, поданих разом із заявами на отримання ліцензії.

Суд також враховує, що фактичними перевірками, які проводились ГУ ДПС у Волинській області у 2022 році та 2023 році на даній АЗС, не було встановлено жодного порушення, яке б стосувалось документів на отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним або порядку їх подання до контролюючого органу.

Частинами першою та другою статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На підставі встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства і судової практики, суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено належними та допустимими доказами встановлення факту подання ТзОВ «Вест Ойл Трейдінг» недостовірних даних у документах, поданих разом із заявами на отримання ліцензій, та, як наслідок, не доведено правомірність анулювання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним. Оскаржуване розпорядження прийняте безпідставно, необґрунтовано та без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, тому є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання виключити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництво, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію (відомості) про анулювання ТзОВ «Вест Ойл Трейдінг» ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, суд зазначає наступне.

Порядок ведення Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 №545 (далі - Порядок №545).

Відповідно до пункту 2 Порядку №545 Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального формується та ведеться ДФС та її територіальними органами в електронній формі на підставі відомостей, зазначених у документах, які подаються суб`єктами господарювання для отримання ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним відповідно до статей 3 і 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального».

Згідно із пунктами 6, 4 Порядку №545 підставою для виключення суб`єкта господарювання з Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення про анулювання ліцензії, прийняте ДФС та її територіальними органами відповідно до статей 3 і 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального». Інформація про суб`єкта господарювання вноситься до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше робочого дня, наступного за днем видачі/зупинення/анулювання ліцензії або внесення змін до ліцензії.

Отже, з метою належного захисту порушеного права позивача, суд дійшов висновку про наявність підстав для зобов`язання ГУ ДПС у Волинській області виключити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництво, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію (відомості) про анулювання ТзОВ «Вест Ойл Трейдінг» ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним: реєстраційний номер №03210314202000017.

Таким чином, зважаючи на встановлені в ході розгляду фактичні обставини справи та враховуючи наведені вище норми законодавства, якими урегульовані спірні відносини, а також заяву позивача про уточнення позовних вимог, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги слід задовольнити в повному обсязі.

Відповідно до статті 244 КАС України суд під час ухвалення рішення вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати.

За змістом частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір в розмірі 2422,40 грн, сплачений згідно з квитанцією від 11.10.2024.

Керуючись статтями 243 - 245, 246, 255, 262, 295, 297 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Вест Ойл Трейдінг» (79018, Львівська область, місто Львів, вулиця Федьковича, 57, код ЄДРПОУ 43640880) до Головного управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, 4, ко ЄДРПОУ 44106679) про визнання протиправним та скасування розпорядження, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС у Волинській області №230-р від 02.10.2024 про анулювання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним: №03210314202000017 від 15.09.2020 термін дії з 16.09.2020 до 16.09.2025 за адресою: Волинська область, Ковельський район, смт Шацьк, вул. 50 років Перемоги, буд. 6, АЗС 57 з магазином.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Волинській області виключити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництво, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію про анулювання ТзОВ «Вест Ойл Трейдінг» ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним: №03210314202000017 від 15.09.2020 термін дії з 16.09.2020 до 16.09.2025 за адресою: Волинська область, Ковельський район, смт Шацьк, вул. 50 років Перемоги, буд. 6, АЗС 57 з магазином.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Вест Ойл Трейдінг» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області судовий збір у розмірі 2422 (дві тисячі чотириста двадцять дві) гривні 40 копійок.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.А. Лозовський

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.11.2024
Оприлюднено28.11.2024
Номер документу123306443
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —140/11509/24

Рішення від 25.11.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

Ухвала від 16.10.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні