ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про витребування доказів
25 листопада 2024 року м. Житомир справа № 240/16550/24
категорія 112050000
Житомирський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Попової О. Г., розглянувши у порядку письмового провадження з власної ініціативи питання про витребування доказів в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями в особі Міністерства оборони України Центрального управління інженерно-інфраструктурного забезпечення Командування Сил Логістики Збройних Сил України про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії,
встановив:
До Житомирського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 із позовом до Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями в особі Міністерства оборони України, Центрального управління інженерно-інфраструктурного забезпечення Командування Сил Логістики Збройних Сил України, в якому просить:
- визнати протиправними дії Центрального управління інженерно- інфраструктурного забезпечення Командування Сил Логістики Збройних Сил України щодо повернення облікової справи прапорщика запасу ОСОБА_1 без реалізації до Квартирно-експлуатаційного відділу м. Житомира;
- зобов`язати Центральне управління інженерно-інфраструктурного забезпечення Командування Сил Логістики Збройних Сил України передати облікову справу прапорщика запасу ОСОБА_1 та список виплати грошової компенсації, разом із розрахунком цієї виплати у відношенні ОСОБА_1 , на розгляд Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями в особі Міністерства оборони України;
- зобов`язати Комісію з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями в особі Міністерства оборони України розглянути список виплати грошової компенсації та облікову справу прапорщика запасу ОСОБА_1 та прийняти рішення стосовно виплати грошової компенсації прапорщику запасу ОСОБА_1 .
Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 05.09.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження в порядку статей 258-263 КАС України.
З наданих до суду матеріалів справи, судом встановлено, що відповідно до протоколу засідання житлової комісії №8 від 24.06.2021 прапорщика запасу ОСОБА_1 та членів ого сім`ї було включено до списку осіб, які мають право на компенсацію за належне їм для отримання житлове приміщення, і відповідні документи були передані до КЕВ м. Житомира для вирішення питання щодо виплати грошової компенсації.
При цьому, відповідно до вимог пункту 4 розділу VIII Інструкції з організації забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, затвердженої наказом Міністра оборони України від 31.08.2018 N? 380, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 06.09.2018 за №1020/32472 (із змінами) (далі - Інструкція №380), житлові комісії військових частин (об`єднані житлові комісії) інформують листом з повідомленням військовослужбовців та членів їх сімей, у яких настала черга на отримання житлових приміщень, про їх право на отримання грошової компенсації, ії орієнтовний розмір та перелік документів, необхідних для її отримання, або надають таке повідомлення особисто під підпис.
В свою чергу, згідно листа Центрального управління інженерно-інфраструктурного забезпечення Командування Сил Логістики Збройних Сил України від 20.12.2021 за №370/2/13275-1, у зв`язку з виходом розпорядження Кабінету Міністрів України від 15.12.2021 за №1655-р повертаються без реалізації облікові справи військовослужбовців Житомирського, Озерненського та Бердичівського гарнізону, зокрема, прапорщика запасу ОСОБА_1 .
Однак, ІНФОРМАЦІЯ_1 не надано жодних доказів інформумання позивача із відповідним листом.
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України письмовими доказами є документи (крім електронних) які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору.
Частиною 4 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно з частиною 3 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Частиною 1 ст. 79 КАС України передбачено, що учасники справи подають докази у справі безпосередньо до суду.
Згідно з частинами 3, 6 ст. 80 КАС України про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу. Будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду.
Про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.
З метою повного та всебічного з`ясування обставин справи суд вважає за необхідне витребувати у Центрального управління інженерно-інфраструктурного забезпечення Командування Сил Логістики Збройних Сил України:
- докази направлення позивачу листа Центрального управління інженерно-інфраструктурного забезпечення Командування Сил Логістики Збройних Сил України від 20.12.2021 за №370/2/13275-1, отримання та ознайомлення позивача із вказаним листом.
Суд звертає увагу відповідача на наступні норми.
Відповідно до статті 14 КАС України судове рішення, яким закінчується розгляд справи в адміністративному суді, ухвалюється іменем України. Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їхніми посадовими та службовими особами, фізичними та юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Аналогічні положення містяться в статті 370 КАС України, відповідно до якої судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Отже, обов`язковість виконання судового рішення є важливою складовою права особи на справедливий суд, що гарантоване статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, та однією з основних засад судочинства, визначених статтею 129-1 Конституції України, статтею 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, статтями 14, 370 КАС України.
Відповідно до ч. 1 ст. 249 Кодексу адміністративного судочинства України суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб`єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону.
Згідно з ч.2 ст. 249 Кодексу адміністративного судочинства України у разі необхідності суд може постановити окрему ухвалу про наявність підстав для розгляду питання щодо притягнення до відповідальності осіб, рішення, дії чи бездіяльність яких визнаються протиправними.
Також, відповідно до п. 3 ч.1 ст. 149 Кодексу адміністративного судочинства України суд може постановити ухвалу про стягнення в дохід Державного бюджету України з відповідної особи штрафу у сумі від 0,3 до трьох розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб у випадках: неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, або неподання таких доказів без поважних причин суб`єктом владних повноважень.
Таким чином, за невиконання вимог ухвали про витребування доказів без поважних причин до відповідача будуть застосовані заходи процесуального примусу передбачені Кодексом адміністративного судочинства України.
Керуючись статтями 9, 72, 77, 79, 80, 243, 248, 250, 256, 293, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ухвалив:
Продовжити строк розгляду справи, застосовуючи ч.1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Витребувати у Центрального управління інженерно-інфраструктурного забезпечення Командування Сил Логістики Збройних Сил України докази направлення позивачу листа Центрального управління інженерно-інфраструктурного забезпечення Командування Сил Логістики Збройних Сил України від 20.12.2021 за №370/2/13275-1, отримання та ознайомлення позивача із вказаним листом.
Центральному управлінню інженерно-інфраструктурного забезпечення Командування Сил Логістики Збройних Сил України витребувані документи протягом п`яти днів з дня отримання ухвали направити на адресу суду або повідомити суд про причини неможливості подання витребовуваних матеріалів.
Попередити Центральне управління інженерно-інфраструктурного забезпечення Командування Сил Логістики Збройних Сил України, що невиконання ухвали суду про витребування доказів може мати наслідком застосування заходів встановлених статтями 77, 80 Кодексу адміністративного судочинства України або заходів процесуального примусу, передбачених статтями 145, 149 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвала суду набирає законної сили негайно після її підписання суддею та окремо не оскаржується.
СуддяО.Г. Попова
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2024 |
Оприлюднено | 28.11.2024 |
Номер документу | 123307303 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо публічної житлової політики |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні