ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 листопада 2024 року Чернігів Справа № 620/1763/24
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Непочатих В.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Управління комунального майна Чернігівської обласної ради до Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради, державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради Носенка Юрія Івановича про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
Управління комунального майна Чернігівської обласної ради звернулося до суду з позовом до Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради, державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради Носенка Юрія Івановича, в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення про відмову у державній реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 04.01.2024, прийняте державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради Носенком Юрієм Івановичем;
- зобов`язати державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради Носенка Юрія Івановича здійснити державну реєстрацію в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу» - Управління комунального майна Чернігівської обласної ради (33469166), відповідно до поданих 04.01.2024 документів.
В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на те, що державний реєстратор помилково зробив висновок про порушення позивачем вимог пункту 3 статті 15 Закону України «Про правовий режим воєнного стану». Зазначає, що державним реєстратором у спірному рішенні наведено формальні, надумані підстави для відмови у проведенні реєстраційної дії та прийнято рішення, яке не відповідає критеріям, встановленим частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме, необґрунтовано, непропорційно, зокрема, без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав та інтересів позивача і цілями, на досягнення яких спрямоване оскаржуване рішення державного реєстратора від 04.01.2024 про відмову у проведенні державної реєстрації.
Відповідачем було подано відзив, в якому просив відмовити позивачу у задоволенні позову, посилаючись на те, що 04.01.2024 в результаті розгляду документів державним реєстратором прийнято рішення відмовити у реєстрації змін до відомостей про юридичну особу - Управління комунального майна Чернігівської обласної ради. Вказує, на неподання державному реєстратору рішення органу управління юридичної особи, Чернігівської обласної ради, про внесення відповідних змін. Також зазначає, що Чернігівська обласна військова адміністрація є тимчасовим державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого, крім іншого, є управління об`єктами спільної власності територіальних громад, що перебувають в управлінні обласних рад; призначення і звільнення їх керівників. Внесення змін до відомостей про Управління комунального майна Чернігівської обласної ради повинно бути узгоджене з відповідною військовою адміністрацією. Стверджує, що заявником до пакету документів була подана не повна заява форми 3, оскільки відсутня сторінка № 3, де вказуються відомості про заявника та у випадку подання заяви в паперовій формі - спосіб отримання виписки в паперовій формі.
Позивачем подано відповідь на відзив, в якій вказав, що Управління комунального майна Чернігівської обласної ради є юридичною особою, що самостійне реалізує владі управлінські функції в межах повноважень, делегованих Чернігівською обласною радою. Також зазначає, що органи місцевого самоврядування не потребують погодження з обласною військовою адміністрацією з питань щодо управління об`єктами спільної власності територіальних громад області, а обласні військові адміністрації перебирають на себе вищевказані повноваження у випадку припинення повноважень органів місцевого самоврядування згідно із законом.
Відповідачем подано заперечення на відповідь на відзив, в яких вказав, що дії державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради при прийнятті документів та прийнятті рішення у повній мірі відповідали вимогам статей 15, 17, 25, 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань».
Процесуальні дії у справі: ухвалою суду від 28.02.2024 було продовжено Управлінню адміністративних послуг Чернігівської міської ради процесуальний строк на подання відзиву та доданих до нього документів та долучено їх до справи № 620/1763/24.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Розпорядженням голови Чернігівської обласної ради від 17.02.2021 № 22 було уповноважено представляти інтереси Управління комунального майна Чернігівської обласної ради у судах України без довіреності (самопредставництво), з правами та обов`язками сторони процесу, третьої особи, передбаченими чинним законодавством України з правом посвідчення копій документів, зокрема: начальника відділу правової та кадрової роботи управління комунального майна Чернігівської обласної ради ОСОБА_1 , начальника відділу правової та кадрової роботи управління комунального майна Чернігівської обласної ради ОСОБА_2 (а.с. 71).
Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Управління комунального майна Чернігівської обласної ради Бондар Ярослав Олександрович та ОСОБА_2 були внесені до реєстру як представники, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори тощо (згідно положення) (а.с. 29).
Наказом начальника Управління комунального майна Чернігівської обласної ради від 05.03.2021 № 3-к було звільнено ОСОБА_2 з посади головного спеціаліста з питань контролю за використанням майна відділу контрольно-звітної роботи з 09.03.2021 (а.с. 20).
Наказом начальника Управління комунального майна Чернігівської обласної ради від 18.02.2022 № 4-к було звільнено ОСОБА_1 з посади начальника відділу правової та кадрової роботи управління комунального майна Чернігівської обласної ради з 18.02.2022 (а.с. 19).
20.10.2023 начальником Управління комунального майна Чернігівської обласної ради було прийнято наказ № 132, яким наказано виключити інформацію про представників управління комунального майна Чернігівської обласної ради із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а саме: начальника відділу правової та кадрової роботи управління комунального майна Чернігівської обласної ради Бондаря Ярослава Олександровича, головного спеціаліста з питань контролю за використанням майна відділу контрольно-звітної роботи управління комунального майна Чернігівської обласної ради ОСОБА_2 (а.с. 18).
04.01.2024 Управлінням комунального майна Чернігівської обласної ради було подано до Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 13).
За результатами поданої заяви, Управлінням адміністративних послуг Чернігівської міської ради було прийнято рішення від 04.01.2024 про відмову у державній реєстрації змін до відомостей про юридичну особу Управління комунального майна Чернігівської обласної ради в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 15).
Підставою для прийняття вищевказаного рішення був пункт 4 частини першої статті 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».
Так, відповідачем в повідомленні про відмову у державній реєстрації змін було зазначено (а.с. 16-17), що відповідно до пунктів 1.1, 1,3 розділу 1 Положення про управління (у редакції від 10.02.2023, погодженого листом 01-01-43/2622 від 16.02.2023 Чернігівської обласної військової адміністрації, далі - Положення) управління комунального майна Чернігівської обласної ради підпорядковане Чернігівській обласній раді. До переліку повноважень начальника управління, так і до функцій самого управління, визначених розділами 3, 4 Положення про управління не віднесено прийняття рішень про зміни до відомостей про юридичну особу, що вносяться до Єдиного державного реєстру. Таким чином, у розумінні пункту 4 статті 17 Закону про реєстрацію (з огляду на розпорядження № 22 від 17.02.2021 Чернігівської обласної ради), вищим органом управління, наділеним вищевказаними повноваженнями, є Чернігівська обласна рада. Враховуючи вищевикладене, у зв`язку з неподанням державному реєстратору рішення органу управління юридичної особи про внесення змін, державний реєстратор зобов`язаний відмовити у проведенні реєстраційної дії.
Також відповідачем вказано, що згідно постанови у справі 620/7714/22 Верховного Суду у складі колегій суддів Касаційного адміністративного суду від 18.10.2023 Чернігівськаобласна рада після введення в Україні воєнного стану продовжила виконання наданих їй Конституцією та законами України повноважень, а утворена Президентом України Чернігівська обласна військова адміністрація діє на цій території паралельно й у межах наданих їй Законом України «Про правовий режим воєнного стану» повноважень, здійснює керівництво у сфері забезпечення оборони, громадської безпеки і порядку. Таким чином, Чернігівська обласна військова адміністрація є тимчасом державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого, крім іншого, є управління об`єктами спільної власності територіальних громад перебувають в управлінні обласних рад; призначення і звільнення їх керівників. Враховуючи повноваження управління комунального майна Чернігівської обласної ради, внесення змін до відомостей про дану юридичну особу повинно бути узгоджене з відповідною військовою адміністрацією. З огляду на вищевикладене, у зв`язку з неподанням державному реєстратору документів, що підтверджують узгодження прийнятого рішення з військовою адміністрацією, державний реєстратор зобов`язаний відмовити у проведенні реєстраційної дії.
Крім того, відповідач вказав, що відповідно до частини четвертої статті 17 Закону про реєстрацію для державної реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі подається, окрім іншого, заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу. Форми заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань затверджені наказом Міністерства юстиції України від 18.11.2016 № 3268/5. Так, для державної реєстрації юридичної особи - органу влади подається форма 3. Однак, заявником до пакету документів була подана не повна заява форми 3, оскільки відсутня сторінка № 3, де вказуються відомості про заявника та у випадку подання заяви у паперовій формі - спосіб отримання виписки в паперовій формі.
Не погоджуючись з вказаним рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.
Згідно частини першої, третьої, четвертої статті 140 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Особливості здійснення місцевого самоврядування в містах Києві та Севастополі визначаються окремими законами України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи. Органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, є районні та обласні ради.
Територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції (частина перша статті 143 Конституції України).
Пункт 20 частини першої статті 43 Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання: вирішення в установленому законом порядку питань щодо управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад; призначення і звільнення їх керівників, крім випадків, передбачених частиною другою статті 21 Закону України «Про культуру».
Районні та обласні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об`єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад (частина четверта статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, фізичних осіб - підприємців та відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави регулює Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закон).
Згідно частин першої та другої статті 14 Закону документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі. У паперовій формі документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням. Якщо документи подаються у паперовій формі, заявник пред`являє паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу, передбачений Законом України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус». У разі якщо заявником є іноземець або особа без громадянства, документом, що посвідчує особу, є національний, дипломатичний чи службовий паспорт іноземця або інший документ, що посвідчує особу іноземця або особи без громадянства. У разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження (крім випадку, якщо відомості про повноваження цього представника містяться в Єдиному державному реєстрі).
Документи в паперовій формі приймаються за описом, примірник якого в день їх надходження видається заявнику з відміткою про дату їх отримання та кодом доступу в той спосіб, відповідно до якого були подані документи (частина четверта статті 14 Закону).
Частиною першою статті 15 Закону встановлено, що документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам:
1) документи мають бути викладені державною мовою та додатково, за бажанням заявника, - іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію);
2) текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами);
3) документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст;
4) документи в електронній формі мають бути оформлені згідно з вимогами, визначеними законодавством;
5) заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена;
6) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству.
Рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами), якщо інше не передбачено законом. Рішення уповноваженого органу управління юридичної особи (крім акціонерних товариств, громадських формувань та об`єднань співвласників багатоквартирного будинку) щодо зміни керівника юридичної особи у випадках, коли для прийняття такого рішення достатньо голосів не більше 10 осіб, підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами, які голосували за таке рішення та кількості голосів яких достатньо для прийняття рішення, якщо інше не передбачено статутом юридичної особи. Справжність підписів на рішенні уповноваженого органу управління юридичної особи нотаріально засвідчується з обов`язковим використанням спеціальних бланків нотаріальних документів, крім рішень, створених на порталі електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг та підписаних з використанням кваліфікованого електронного підпису, а також інших випадків, передбачених законом.
За приписами частини другої статті 17 Закону для державної реєстрації створення, припинення юридичної особи - виконавчого органу місцевої ради (крім виконавчого комітету), а також змін до відомостей про неї подається заява про державну реєстрацію створення, припинення юридичної особи, внесення змін до відомостей про неї, а також акт місцевої ради про створення, припинення виконавчого органу, акт сільського, селищного, міського голови про призначення керівника такого органу.
Згідно частини четвертої статті 17 Закону для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п`ятою цієї статті, подаються, зокрема, такі документи:
- заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, в якій також може зазначатися прохання про реєстрацію такої особи платником податку на додану вартість та/або про обрання спрощеної системи оподаткування, та/або про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій;
- примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, іншого визначеного законом суб`єкта (особи) про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою.
В силу вимог частини другої статті 25 Закону порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає:
1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника);
2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі;
3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі;
4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру;
5) перевірку відомостей Єдиного державного реєстру на наявність заборони вчинення реєстраційних дій;
6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації;
7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об`єднання;
8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;
9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів;
10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).
Пункт 4 частини першої статті 28 Закону визначає, що підставою для відмови у державній реєстрації є подання документів або відомостей, передбачених цим Законом, не в повному обсязі.
Частинами третьою, четвертою статті 28 Закону встановлено, що повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації повинно містити посилання на конкретну норму (пункт, статтю) законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення та подання документів, а також повинно бути зазначено, який саме пункт чи стаття поданого заявником документа (статуту, протоколу тощо) не відповідає нормам законодавства. Відмова у державній реєстрації з підстав, не передбачених цією статтею, а також відмова у державній реєстрації (легалізації) професійної спілки, її організації або об`єднання не допускається.
Аналізуючи зміст оскаржуваного рішення та доводи сторін, спірним в межах розгляду даної справи, зокрема, є те, що на думку позивача начальник управління наділений повноваженнями на внесення змін до відомостей про Управління комунального майна Чернігівської обласної ради в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо інформації про представників управління. Натомість, відповідач вважає, що до повноважень як начальника управління, так і до самого управління такі повноваження не віднесено, а такими повноваженнями наділена Чернігівська обласна рада.
Так, відповідно до пункту 1.1 Положення про Управління комунального майна Чернігівської обласної ради, затвердженого рішенням тринадцятої сесії обласної ради восьмого скликання від 10.02.2023 № 16-13/III (а.с. 22-26, далі - Положення), Управління комунального майна Чернігівської обласної ради є уповноваженим органом обласної ради, яке відповідно до законодавства України забезпечує реалізацію повноважень обласної ради по управлінню та розпорядженню майном спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області.
Згідно пункту 1.2 Положення управління є юридичною особою, що самостійно реалізує владні управлінські функції в межах повноважень, делегованих Чернігівською міською радою.
Відповідно до пункту 4.7 Положення управління очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади обласною радою.
При цьому, повноваження управління визначені розділом 3 Положення, права управління зазначені в розділі 4 Положення, серед яких в управління відсутні повноваження на внесення змін до відомостей про Управління комунального майна Чернігівської обласної ради в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Так само, начальник управління відповідно до пункту 4.8 Положення не наділений повноваженням щодо внесення змін до відомостей про Управління комунального майна Чернігівської обласної ради до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
При цьому не заслуговують на увагу посилання позивача на те, що начальник управління призначає і звільняє з посад працівників управління згідно із законодавством, а отже є вищим органом управління, оскільки такі повноваження не наділяють начальника управління на внесення змін до відомостей про юридичну особу до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Суд зазначає, що, за відсутності в Положенні в начальника управління чи самого управління повноважень на внесення змін до відомостей про управління до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, уповноваженим органом Управління комунального майна Чернігівської обласної ради, що має такі повноваження є засновник - Чернігівська обласна рада.
Вказане також підтверджується тим, що відомості про ОСОБА_1 та ОСОБА_2 як представників, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори тощо (згідно положення) були внесені до реєстру за розпорядженням голови Чернігівської обласної ради від 17.02.2021 № 22 (а.с. 29, 71).
За таких обставин, суд приходить до висновку про правомірність прийняття рішення від 04.01.2024 про відмову у державній реєстрації змін до відомостей про юридичну особу Управління комунального майна Чернігівської обласної ради в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Окрему увагу суд акцентує й на тому, що Закон України «Про правовий режим воєнного стану» у будь-якому випадку не передбачає саме припинення повноважень обласних, районних рад, а лише встановлює, що такі (повністю або частково) можуть бути тимчасово, в межах визначеного цим законом строків, передані тимчасовим державним органам - військовим адміністраціям. Після закінчення встановленого законом строку, впродовж якого виконання повноважень обласних, районних рад покладається на військові адміністрації, такі повноваження поновлюються і надалі реалізуються цими радами у визначеному законом порядку.
При цьому, суд враховує також положення Висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32-41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення.
Таким чином, з`ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення, враховуючи основні засади адміністративного судочинства, вимоги законодавства України, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог про визнання протиправним та скасування рішення про відмову у державній реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 04.01.2024, прийняте державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради Носенком Юрієм Івановичем; зобов`язання державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради Носенка Юрія Івановича здійснити державну реєстрацію в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу» - Управління комунального майна Чернігівської обласної ради (33469166), відповідно до поданих 04.01.2024 документів.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
За таких обставин, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України приходить до висновку, що в задоволенні позову Управління комунального майна Чернігівської обласної ради необхідно відмовити повністю.
Підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 9, 72-74, 77, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позову Управління комунального майна Чернігівської обласної ради (просп. Миру, 43, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 33469166) до Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради (просп. Левка Лук`яненка, 20А, м. Чернігів, 14032, код ЄДРПОУ 38271176), державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради Носенка Юрія Івановича (просп. Левка Лук`яненка, 20А, м. Чернігів, 14032) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 26.11.2024.
Суддя Василь НЕПОЧАТИХ
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2024 |
Оприлюднено | 28.11.2024 |
Номер документу | 123311707 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Василь НЕПОЧАТИХ
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні