ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"25" листопада 2024 р. м. Київ Справа № 911/2648/24
Господарський суд Київської області у складі судді Д.Г.Зайця, розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи та проведення судового засідання за наявними матеріалами справу
за позовом Державного підприємства «Міжнародний аеропорт «Бориспіль», Київська обл., с. Гора
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтернешнл Еір Сервіс», м. Київ
про стягнення заборгованості
без виклику представників учасників справи
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Господарського суду Київської області надійшла позовна заява Державного підприємства «Міжнародний аеропорт «Бориспіль» №35-28/7-77 від 17.09.2024 року (вх. №1397/24 від 01.10.2024) (далі позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтернешнл Еір Сервіс» (далі відповідач) про стягнення заборгованості за Договором №02.5-14/1 від 11.01.2023 року про відшкодування витрат Балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг Орендарю у сумі 73978,41 грн., з яких 62024,07 грн. основного боргу, 9081,24 грн. пені, 976,59 грн. 3% річних та 1896,51 грн. інфляційних втрат.
Оскільки, ціна позову у справі №911/2648/24 не перевищує 100 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який встановлений на 01 січня 2024 року, в якому подано відповідну позовну заяву, справа є не складною з огляду на наявні в ній матеріали, суд, в силу ч. 1 ст. 247 Господарського процесуального кодексу України, дійшов висновку про можливість здійснення розгляду даної справи у порядку спрощеного позовного провадження.
Ухвалою суду від 04.10.2024 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі №911/2648/24 за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання (без виклику учасників справи).
Відповідач, належним чином повідомлений про розгляд даної справи, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, долученим до матеріалів справи, відзив на позовну заяву у встановлений судом строк не подав.
Згідно ч. 2 ст. 178 ГПК України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Приймаючи до уваги, що відповідач, який належним чином повідомлений про наявність у провадженні суду справи з позовними вимогами до нього, у строк, встановлений ч. 1 ст. 251 ГПК України, не подав до суду відзив на позов, а відтак, не скористався наданими йому процесуальними правами.
Враховуючи, що ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, не перешкоджає розгляду спору по суті, суд вважає за можливе здійснити розгляд справи відповідно до ч. 2 ст. 178 ГПК України за наявними в ній матеріалами.
Згідно ч.ч. 1, 2 ст. 252 ГПК України, розгляд справи по суті в порядку спрощеного провадження починається з відкриття першого судового засідання або через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі, якщо судове засідання не проводиться.
Відповідно до ст. 248 ГПК України, суд розглядає справи у порядку спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі.
Частиною 2 ст. 252 ГПК України визначено, що суд розглядає справу у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше.
Згідно ч. 4 ст. 240 ГПК України, у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи суд підписує рішення без його проголошення.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно та повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Між Державним підприємством «Міжнародний аеропорт «Бориспіль» (за договором балансоутримувач) та Товариством обмеженою відповідальністю «Інтернешнл Еір Сервіс» (за договором орендар) 11.01.2023 року укладено Договір про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг №02.05-14/1-681 (далі - Договір), відповідно до умов п. 1.1. якого, у зв`язку з укладанням між Регіональним відділенням Фонду державна майна України по Київській, Черкаській та Чернігівській областях, Балансоутримувачем та Орендарем договору оренди нерухомого або іншого окремого індивідуально визначеного майна, що належить до державної власності, №2494 від 04.02.2022 року (надалі - договір оренди), Орендарем отримано в строкове платне користування частину приміщення №226, площею 3,65 кв.м на 3-му поверсі пасажирського терміналу «D» (надалі - Майно або приміщення), яку Орендар за погодженням з Балансоутримувачем має право використовувати для розміщення каси з продажу авіаквитків (лист Орендаря від 28.09.2022 №01-16-2895 (28/09)).
Відповідно до п.п. 1.1.1 та п.л. 1.1.2 п. 1.1 Договору, Балансоутримувач надає, а Орендар отримує та оплачує послуги, перелік, вартість (ціну), яких визначено додатком №1 до Договору (надалі - Послуги), а саме: виробництво, транспортування та постачання теплової енергії; забезпечення санітарно-гігієнічних умов праці; вода, використана для прибирання 1-го кв.м. приміщення самостійно; відшкодування витрат вартості послуги з поводження з побутовими відходами; утримання контейнерів для побутових відходів та контроль за вивозом побутових відходів з території ДІ МА «Бориспіль» (побутові відходи та великогабаритні відходи); постачання гарячої води; централізоване водопостачання; централізоване водовідведення; створення та підтримання Балансоутримувачем відповідних правових, технічних, майнових, організаційних, безпекових та інших передумов для здійснення Орендарем господарської діяльності в ДП МА «Бориспіль»; технічної можливості для під`єднання обладнання Орендаря до електричних мереж Балансоутримувача з метою передачі Орендарю електричної енергії, а орендар відшкодовує витрати Балансоутримувача за цінами (тарифами), наведеними у таблиці №2 додатку №1 до Договору. Надання послуг та забезпечення технічної можливості для під?єднання обладнання Орендаря до електричних мереж Балансоутримувача, з метою передачі Орендарю електричної енергії (надалі - Послуги).
Загальні умови надання Балансоутримувачем Послуг Орендарю узгоджено Сторонами та викладено в розділі 2 Договору.
Відповідно до п.п.1.1.3 Договору, Орендар щорічно сплачує Балансоутримувачу компенсацію земельного податку за звітний рік за оренду майна. Сума компенсації розраховується пропорційно площі орендованого Майна. Сплата відбувається в термін визначений п.п.3.2.6 Договору.
Згідно п. п. 3.1.1, 3.1.4 п. 3.1 Договору, Балансоутримувач зобов`язується надавати Орендарю визначені Договором Послуги та щомісяця, до 10 числа місяця, наступного за звітним, виставляти Орендарю рахунок-фактуру (надалі - рахунок) за надані Послуги за звітний місяць та складати Акт приймання-здачі виконаних Послуг (надалі - Акт виконаних послуг), який є контрольним та звітним документом сторін щодо надання-отримання Послуг та їх якості.
Підпунктом 3.2.6 п. 3.2 Договору встановлено, що щомісяця, з 10-го числа місяця, що слідує за звітним, Балансоутримувач направляє Орендарю за допомогою програмного забезпечення М.Е.Doc рахунок, Акт виконаних послуг та раз на рік рахунок-фактуру на оплату компенсації земельного податку згідно з п.п. 1.1.3 Договору. Як тільки рахунок та Акт будуть прийняті у (ПЗ) М.Е.Doc, відправнику (Балансоутримувачу) надійде повідомлення про доставку отримувачем (Орендарем). Сторони домовились, що датою рахунку та Акту буде вважатися дата, зазначена у повідомленні про доставку рахунку та Акту Орендарю у (ПЗ) М.Е.Doc. Сплата Рахунку здійснюється Орендарем до 20 числа того ж місяця. З метою виконання умов цього пункту Договору Сторони погодилися використовувати при здійсненні своєї діяльності електронні документи та призначений для цього КЕП.
За допомогою електронного документообігу у (П3) M.E.Doc разом із рахунками Орендар отримує складені Балансоутримувачем Акти. Орендар зобов`язаний затвердити або відхилити з письмовою мотивованою відмовою у їх затвердженні у (ПЗ) М.E.Doc Акти протягом 5 (п`яти) робочих днів з дати, зазначеної у повідомленні про доставку.
У разі отримання від Орендаря мотивованої відмови, Балансоутримувач у десятиденний строк розглядає її та, у разі виявлення невідповідностей, проводить відповідні коригування в Акті та при виставленні рахунку.
Якщо протягом 5 (п`яти) робочих днів Акт затверджений або Акт відхилений з письмовою мотивованою відмовою не будуть направлені до Балансоутримувача, Акт вважається підписаним Сторонами, а відмови направлені Орендарем з порушенням п`ятиденного строку, не будуть прийматись Балансоутримувачем до розгляду.
Акти підписуються із застосуванням КЕП уповноважених на це представників обох сторін, про що сторони надають одна одній належним чином оформлені повноваження на осіб, що підписують Акти. Підписання Акту Орендарем є підтвердженням відсутності претензій до якості наданих Послуг.
У разі неможливості направлення Балансоутримувачем Орендарю рахунків, Актів за допомогою програмного забезпечення (П3) М.E.Doc, порядок отримання Орендарем рахунків, Актів здійснюється наступним чином: Орендар з 10 (десятого) числа місяця, що слідує за звітним, самостійно одержує в бухгалтерії Балансоутримувача рахунок, Акт та раз на рік рахунок-фактуру на оплату компенсації земельного податку згідно п.п. 1.1.3 Договору.
Орендар несе відповідальність за вчасне отримання рахунку та Акту. Датою отримання рахунку та Акту виконаних послуг вважається 15 (п`ятнадцяте) число кожного місяця незалежно від дати його фактичного отримання. Сплата рахунку здійснюється Орендарем до 20 числа того ж місяця. Підписаний Акт виконаних послуг Орендар зобов`язаний повернути в бухгалтерію Балансоутримувача протягом 5-ти робочих днів з дати його отримання або надати в цей строк вмотивовану відмову від його підписання. Якщо протягом 5-ти робочих днів Акт виконаних послуг не буде повернутий Балансоутримувачу та ненадана в цей строк вмотивована відмова від його підписання, він вважається підписаним сторонами.
Як зазначено позивачем, на своїх договірних зобов`язань, ним за період серпень - грудень 2023 року та січень - липень 2024 відповідачу надавались послуги, зазначені в пп. 1.1.1, 1.1.2 п. 1.1 Договору, що підтверджується Актами виконаних послуг від 31.01.2023, від 28.02.2023, від 31.03.2023, від 30.04.2023 та від 31.05.2023.
Для оплати наданих у серпні - грудні 2023 року та січні - липні 2024 року послуг, позивачем виставлено відповідачу рахунки - фактури на загальну суму 62024,07 грн.: №897/803 від 31.08.2023 за послуги, надані у серпні 2023 року на суму 5187,69 грн., №897/876 від 30.09.2023 за послуги, надані у вересні 2023 року на суму 5187,69 грн., №897/1028 від 31.10.2023 за послуги, надані у жовтні 2023 року на суму 5157,69 грн., №897/1287 від 30.11.2023 за послуги, надані у листопаді 2023 року на суму 5107,62 грн., №897/1357 від 30.11.2023 за послуги, надані у листопаді 2023 року на суму 49,66 грн., №897/1430 від 31.12.2023 за послуги, надані у грудні 2023 року на суму 5107,62 грн., №897/1489 від 31.12.2024 за послуги, надані у грудні 2023 року на суму 124,14 грн., №897/188 від 31.01.2024 за послуги, надані у січні 2024 року на суму 5240,03 грн., №897/545 від 29.02.2024 за послуги, надані у лютому 2024 року на суму 5210,03 грн., №897/644 від 31.03.2024 за послуги, надані у березні 2024 року на суму 5191,42 грн., №897/807 від 30.04.2024 за послуги, надані у квітні 2024 року на суму 5107,62 грн., №897/871 від 31.05.2024 за послуги, надані у травні 2024 року на суму 5107,62 грн., №897/907 від 30.06.2024 за послуги, надані у червні 2024 року на суму 5107,62 грн., №897/1008 від 31.07.2024 за послуги, надані у липні 2024 року на суму 5107,62 грн.
Зазначені рахунки-фактури та Акти приймання-здачі робіт (виконаних послуг) направлені Балансоутримувачем Орендарю за допомогою програмного забезпечення (ПЗ) М.E.Doc. Однак, як зазначено позивачем, доставлені не були, оскільки, Орендарем не використовується програмне забезпечення М.Е. Doc.
Оскільки, Орендар не виконав умови п.п. 3.2.6 п. 3.2 Договору і не отримав самостійно в бухгалтерії Балансоутримувача зазначені вище рахунки та акти, зі слів позивача, їх було направлено відповідачу на електронну та поштову адресу.
Але, в порушення взятих на себе договірних зобов`язань, відповідач не оплатив надані послуги за період серпень-грудень 2023 року та січень-липень 2024 року, у зв`язку із чим за ним утворилась заборгованість у сумі 62024,07 грн.
Позивачем на адресу відповідача надсилалась претензія №35-28/5-254 від 10.11.2023 року з вимогою погасити заборгованість у сумі 10375,38 грн. за послуги, згідно Договору, надані в серпні - вересні 2023 року, претензія №35-28/5-10 від 17.01.2024 року з вимогою погасити заборгованість у сумі 20720,35 грн. за послуги, згідно Договору, надані в серпні - листопаді 2023 року, претензія №01-22/5-6 від 26.06.2024 року з вимогою погасити заборгованість у сумі 46701,21 грн. за послуги, згідно Договору, надані в серпні - грудні 2023 року та січні - квітні 2024 року. Зазначені претензії не були отримані відповідачем та повернулися на адресу ДП МА «Бориспіль» з відміткою поштового оператора «Укрпошта» про повернення в зв`язку з закінчення терміну зберігання.
Відповідно до ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України (далі ГК України), суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Згідно ст.ст. 525, 526 Цивільного кодексу України (далі ЦК України), одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов`язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Частиною 1 ст. 901 ЦК України встановлено, що за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Згідно ч. 1 ст. 903 ЦК України, якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.
Відповідно до ст. 530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Зобов`язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події. Якщо строк (термін) виконання боржником обов`язку не встановлений або визначений моментом пред`явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов`язок у семиденний строк від дня пред`явлення вимоги, якщо обов`язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.
Відповідно до ст. 610 ЦК України, порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).
Відповідно до ст. 612 ЦК України, боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.
Судом встановлено, що на виконання умов Договору позивачем за період з серпня по грудень 2023 року та з січня по липень 2024 року надано відповідачу послуги на загальну суму 62024,07 грн., що підтверджується складеними актами приймання-здачі виконаних послуг, а також, виставленими рахунками-фактурами, копії яких долучено до матеріалів справи.
Рахунки-фактури та Акти приймання-здачі робіт (виконаних послуг) направлені позивачем відповідачу за допомогою програмного забезпечення (ПЗ) М.E.Doc. Однак, як зазначено позивачем, доставлені не були, оскільки, відповідачем не використовується програмне забезпечення М.Е. Doc. Оскільки, відповідач в порушення п.п. 3.2.6 п. 3.2 Договору не отримав самостійно в бухгалтерії позивача рахунки-фактури та акти приймання-здачі робіт (виконаних послуг), позивачем направлено відповідачу на електронну та поштову адресу, що підтверджується скріншотами з електронної пошти позивача, доданими до матеріалів справи.
Згідно пп. 3.2.1 п. 3.2 Договору, Орендар несе відповідальність за вчасне отримання рахунку та Акту. Датою отримання рахунку та Акту виконаних послуг вважається 15 (п`ятнадцяте) число кожного місяця незалежно від дати його фактичного отримання. Сплата рахунку здійснюється Орендарем до 20 числа того ж місяця. Підписаний Акт виконаних послуг Орендар зобов?язаний повернути в бухгалтерію Балансоутримувача протягом 5-ти робочих днів з дати його отримання або надати в цей строк вмотивовану відмову від його підписання. Якщо протягом 5-ти робочих днів Акт виконаних послуг не буде повернутий Балансоутримувачу та ненадана в цей строк вмотивована відмова від його підписання, він вважається підписаним сторонами.
За умовами Договору, акт приймання-здачі виконаних послуг є контрольним та звітним документом сторін щодо надання-отримання послуг та їх якості.
Враховуючи зазначене, а також те, що відповідач не надав суду доказів своєчасного подання вмотивованих відмов від підписання актів здачі-приймання робіт суд дійшов висновку, що вказані акти, у відповідності до пп. 3.2.1 п. 3.2 Договору вважаються, підписаними сторонами.
Отже, у відповідності до ч. 1 ст. 530 ЦК України та п. 3.2 Договору, відповідач повинен оплатити надані йому, відповідно до вказаних актів та рахунків-фактур за період серпня по грудень 2023 року та з січня по липень 2024 року, послуги у сумі 62024,07 грн.
Оскільки, заборгованість відповідача перед позивачем за надані послуги у сумі 62024,07 грн. станом на час прийняття рішення не погашена, розмір вказаної заборгованості відповідає фактичним обставинам справи, факт надання послуг позивачем відповідачу документально підтверджено, тому, суд дійшов висновку, що позовна вимога про стягнення з відповідача на користь позивача заборгованості у сумі 62024,07 грн. є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.
Крім того, позивач просить суд стягнути з відповідача 9081,24 грн. пені, нарахованої на заборгованість відповідача за кожним рахунком-фактурою, з урахуванням періодів нарахування, згідно виконаного ним розрахунку.
Відповідно до п.5.5 Договору, Орендар зобов`язаний, в разі несвоєчасної оплати отриманих Послуг, сплачувати Балансоутримувачу пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла в період, за який сплачується пеня, від суми заборгованості за кожний календарний день прострочення. Пеня нараховується до моменту повного погашення дебіторської заборгованості за Договором.
Частиною 1 ст. 230 ГК України передбачено, що штрафними санкціями у Господарському кодексі України визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання.
Згідно ст. 549 ЦК України, неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання.
Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання.
Відповідно до п. 6 ст. 231 ГК України, штрафні санкції за порушення грошових зобов`язань встановлюються у відсотках, розмір яких визначається обліковою ставкою Національного банку України, за увесь час користування чужими коштами, якщо інший розмір відсотків не передбачено законом або договором.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов`язань» №543/965-ВР від 22.11.1996 року, платники грошових коштів сплачують на користь одержувачів цих коштів за прострочення платежу пеню в розмірі, що встановлюється за згодою сторін. Розмір пені, передбачений статтею 1 цього Закону, обчислюється від суми простроченого платежу та не може перевищувати подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня, що передбачено ст. 3 зазначеного Закону.
Згідно ч. 6 ст. 232 ГК України, нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов`язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов`язання мало бути виконано.
Оскільки, умовами Договору сторонами узгодили нарахування пені з вказівкою на період, включаючи день оплати, суд дійшов висновку, що позивачем правомірно здійснено розрахунок пені за весь період прострочення виконання зобов`язання.
Водночас, перевіряючи правильність розрахунку пені, судом встановлено наступне.
Відповідно до ст. 253 ЦК України, перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок.
Згідно ч. 5 ст. 254 ЦК України, якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону у місці вчинення певної дії, днем закінчення строку є перший за ним робочий день.
Судом встановлено, що при розрахунку строків прострочення виконання зобов`язань, позивачем не було враховано, що граничні строки оплати зобов`язань, зокрема, 21.10.2023 припадали на вихідні дні, а тому, при розрахунку строків прострочення виконання зобов`язань за вказаний період суд, керуючись ч. 5 ст. 254 ЦК України, виходив з періоду: з 23.10.2022 по 13.09.2024.
Згідно вірного розрахунку, зробленого судом в межах позовних вимог з урахуванням ст.ст. 253, 254 ЦК України, розмір пені, нарахованої на заборгованість відповідача за кожним рахунком-фактурою складає 9069,87 грн., є обґрунтованим та підлягає стягненню з відповідача на користь позивача.
Також, позивач просить стягнути з відповідача 976,59 грн. 3% річних та 1896,51 грн. інфляційних втрат, нарахованих на заборгованість відповідача за кожним рахунком-фактурою з урахуванням періодів нарахування, згідно виконаного ним розрахунку.
Згідно ч. 2 ст. 625 ЦК України, боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Згідно вірного розрахунку, зробленого судом в межах позовних вимог з урахуванням ст.ст. 253, 254 ЦК України, розмір 3% річних складає 975,74 грн., є обґрунтованим та підлягає стягненню з відповідача на користь позивача.
Згідно розрахунку суду, розмір інфляційних втрат нарахованих на заборгованість відповідача є більшим, однак, позивачем розмір інфляційних втрат визначено у сумі 1896,51 грн., а тому, стягненню з відповідача на користь позивача підлягають інфляційні втрати у визначеному позивачем розмірі, оскільки, суд під час винесення рішення не може вийти за межі позовних вимог.
Частиною 1 ст. 73 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Згідно ч.ч. 1, 3 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
Таким чином, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Судові витрати, відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, покладаються на відповідача пропорційно задоволеним позовним вимогам.
У позовній заяві позивач також просив суд стягнути з відповідача витрати, пов`язані з вчиненням процесуальних дій, необхідних для розгляду справи або підготовки її до розгляду в розмірі 100,00 грн.
Згідно ст. 123 Господарського процесуального кодексу України, судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: на професійну правничу допомогу; пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертизи; пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; пов`язані з вчиненням інших процесуальних дій, необхідних для розгляду справи або підготовки до її розгляду.
Водночас, для розподілу витрат на здійснені поштові послуги, необхідною умовою згідно п. 2 ч. 2 ст. 126 Господарського процесуального кодексу України, якою регламентовано порядок компенсації, є надання відповідних доказів, які підтверджують здійснення таких витрат (висновок, викладений у постановах об`єднаної палати Верховного Суду у складі суддів Касаційного господарського суду від 03.10.2019 у справі №922/445/19 та від 22.11.2019 у справі №910/906/18).
На підтвердження оплати поштових послуг в матеріалах справи наявний опис вкладення на ім`я ТОВ «Інтернешнл Еір Сервіс» про відправку копії позовної заяви з додатками та фіскальний чек від 26.09.2924 року на суму 49,99 грн.
З огляду на викладене, суд включає до судових витрат у справі витрати позивача на здійснення поштових послуг у розмірі 49,99 грн. та у відповідності до частини 9 ст. 129 ГПК України покладає на відповідача відшкодування позивачу вказаних витрат.
Керуючись ст. ст. 123, 129, 233, 236 - 240 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги Державного підприємства «Міжнародний аеропорт «Бориспіль» до Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтернешнл Еір Сервіс» про стягнення заборгованості задовольнити частково.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтернешнл Еір Сервіс» (04060, м. Київ, вул. Щусєва,10 А, кв. 13, код ЄДРПОУ 38936003) на користь Державного підприємства «Міжнародний аеропорт «Бориспіль» (08300, Київська область, Бориспільський район, с. Гора, вул. Бориспіль-7, код ЄДРПОУ 20572069) 62024 (шістдесят дві тисячі двадцять чотири) грн. 07 коп. основного боргу, 9069 (дев`ять тисяч шістдесят дев`ять) грн. 87 коп. пені, 975 (дев`ятсот сімдесят п`ять) грн. 74 коп. 3% річних, 1896 (одну тисячу вісімсот дев`яносто шість) грн. 51 коп. інфляційних втрат, 3027 (три тисячі двадцять сім) грн. 50 коп. витрат по сплаті судового збору та 49 (сорок дев`ять) грн. 99 коп. витрат, пов`язаних з вчиненням процесуальних дій, необхідних для розгляду справи або підготовки її до розгляду.
3. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 241 Господарського процесуального кодексу України та може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом 20 днів з дня складення повного тексту рішення шляхом подання апеляційної скарги до Північного апеляційного господарського суду відповідно до ст.ст. 256,257 Господарського процесуального кодексу України з врахуванням п. 17.5 Розділу ХІ Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України.
Суддя Д.Г. Заєць
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2024 |
Оприлюднено | 28.11.2024 |
Номер документу | 123320552 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Заєць Д.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні