Рішення
від 26.11.2024 по справі 914/2259/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, місто Львів, вулиця Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26.11.2024 Справа № 914/2259/24

м. Львів

За позовом: Львівської міської ради, м. Львів

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «АТ 44», м. Львів

про стягнення 62 207,14 грн

Суддя Олена ЩИГЕЛЬСЬКА

1.ІСТОРІЯ РОЗГЛЯДУ СПРАВИ

1.1.Львівська міська рада звернулася до Господарського суду Львівської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «АТ 44» про стягнення суми безпідставно збережених коштів у зв`язку з користуванням земельною ділянкою комунальної власності в АДРЕСА_1 (кадастровий номер 4610136600:01:003:0008) площею 0,0094 га за період з 01.07.2021 року по 30.06.2024 року без правовстановлюючих документів у розмірі 62 207,14 грн.

1.2.Ухвалою суду від 20.09.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Розгляд справи вирішено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судових засідань та повідомлення (виклику) сторін.

1.3.Ухвала суду від 20.09.2024 надіслана позивачу до його електронного кабінету, в електронній формі із застосуванням Єдиної судової інформаційно-комунікаційної системи.

1.4.Відповідно до положень ч. 11 ст. 242 ГПК України у зв`язку з відсутністю у відповідача електронного кабінету, ухвала суду від 20.09.2024 була надіслана за місцезнаходженням відповідача, відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

1.5.Поштова кореспонденція надіслана відповідачу була повернута на адресу суду з відміткою пошти «за закінченням терміну зберігання», про що свідчать наявні в матеріалах справи поштові конверти з Довідками Ф.20.

1.6.Відповідно до ч.ч. 3, 7 ст. 120 ГПК України виклики і повідомлення здійснюються шляхом вручення ухвали в порядку, передбаченому цим Кодексом для вручення судових рішень. Учасники судового процесу зобов`язані повідомляти суд про зміну свого місцезнаходження чи місця проживання під час розгляду справи. У разі відсутності заяви про зміну місця проживання ухвала про повідомлення чи виклик надсилається учасникам судового процесу, які не мають електронного кабінету та яких неможливо сповістити за допомогою інших засобів зв`язку, що забезпечують фіксацію повідомлення або виклику, за останньою відомою суду адресою і вважається врученою, навіть якщо відповідний учасник судового процесу за цією адресою більше не знаходиться або не проживає чи не перебуває.

1.7.Отже, якщо ухвалу про вчинення відповідної процесуальної дії направлено судом за належною адресою, тобто повідомленою суду стороною, і повернуто підприємством зв`язку з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення, інші причини, що не дали змоги виконати обов`язки щодо пересилання поштового відправлення, то вважається, що адресат повідомлений про вчинення відповідної процесуальної дії.

1.8.Суд зазначає, що до повноважень господарських судів не віднесено установлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або фізичних осіб-учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій. Тому відповідні процесуальні документи надсилаються господарським судом згідно з поштовими реквізитами учасників судового процесу.

1.9.Примірники повідомлень про вручення рекомендованої кореспонденції або повернуті органами зв`язку з позначками «адресат відсутній», «закінчення терміну зберігання» тощо з урахуванням конкретних обставин справи можуть вважатися належними доказами виконання господарським судом обов`язку щодо повідомлення учасників судового процесу про вчинення цим судом певних процесуальних дій. Відсутність сторони за адресою чи незабезпечення одержання за такою адресою кореспонденції створює саме для учасника справи негативні наслідки, які він зобов`язаний передбачити та самостійно вжити заходи щодо їх ненастання.

1.10.Сам лише факт не отримання учасником провадження кореспонденції, якою суд, з додержанням вимог процесуального закону, надсилав ухвалу для вчинення відповідних дій за належною адресою та яка повернулася в суд у зв`язку з її неотриманням адресатом, не може вважатися поважною причиною не виконання ухвали суду, оскільки зумовлено не об`єктивними причинами, а суб`єктивною поведінкою сторони щодо отримання кореспонденції, яка надходила на його адресу.

1.11.Крім того, згідно з частиною першою ст. 4 Закону України «Про доступ до судових рішень» судові рішення, внесені до Реєстру, є відкритими для безоплатного цілодобового доступу на офіційному веб-порталі судової влади України.

1.12.Відповідно до ч. 4 ст. 13 ГПК України, кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

1.13.Судом встановлено, що зібраних в матеріалах справи доказів достатньо для з`ясування обставин справи і прийняття судового рішення, у відповідності до ст. 13 ГПК України, учасникам справи створювались необхідні умови для встановлення фактичних обставин справи і правильного застосування законодавства.

2.АРГУМЕНТИ СТОРІН

2.1.Позивач зазначає, що Товариство з обмеженою відповідальністю «АТ 44» фактично використовує земельну ділянку кадастровий номер 4610136600:01:003:0008, площею 0,0094 га для обслуговування торгово-офісного будинку вставки за відсутності відповідного рішення Львівської міської ради щодо продовження терміну оренди земельної ділянки та за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки.

2.2.Відтак позивач вказує про наявність підстав для стягнення 62 207,14 грн безпідставно збережених коштів в розмірі орендної плати за користування земельною ділянкою комунальної власності.

2.3.Відповідач заперечень та/або відзиву на позовну заяву не подав.

3.ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

3.1.Земельна ділянка (кадастровий номер 4610136600:01:003:0008) площею 0,0094 га, що розташована в АДРЕСА_1 є комунальною власністю та зареєстрована за Львівською міською радою.

3.2.Ухвалою Львівської міської ради № 3437 від 25.03.2010 затверджено товариству з обмеженою відповідальністю «Екобудцентр» проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надано на підставі договору оренди земельну ділянку площею 0,0094 га на АДРЕСА_1 в оренду терміном на 10 років для розміщення торгово-офісного будинку-вставки за рахунок земель житлової та громадської забудови за функцією використання - землі комерції. Товариству з обмеженою відповідальністю «Екобудцентр» зазначено у місячний термін укласти з Львівською міською радою Договір оренди землі та провести його державну реєстрацію.

3.3.Ухвалою Львівської міської ради № 3756 від 31.07.2014 розірвано за згодою сторін договір оренди землі, зареєстрований у Львівській міській раді 30.04.2010 за № Г-852, також зазначено громадянці ОСОБА_1 , власникові торгово-офісного будинку-вставки, розташованого на земельній ділянці на АДРЕСА_1 , у встановленому порядку звернутися у Львівську міську раду для оформлення права користування цією земельною ділянкою.

3.4.Позивач вказує, що ухвал Львівської міської ради щодо надання земельної ділянки в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «АТ 44» після набуття права власності на об`єкти нерухомого майна не приймалося.

3.5.10.11.2022 року Управлінням державного контролю за використанням та охороною земель департаменту містобудування Львівської міської ради проведено обстеження земельної ділянки за адресою: м. Львові на вул. Лесі Українки, 29, за результатами обстеження складено Акт обстеження земельної ділянки №36.

3.6.Відповідно до Акту, за результатами обстеження встановлено, що земельна ділянка використовується Товариством з обмеженою відповідальністю «АТ 44».

3.7.ТзОВ «АТ 44» (код ЄДРПОУ: 41482967) фактично використовує земельну №1 площею 0,0094 га (кадастровий номер 4610136600:01:003:0008) для обслуговування торгово-офісного будинку вставки на АДРЕСА_1 за відсутності відповідного рішення Львівської міської ради про надання її в користування (оренду) та за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки.

3.8.Відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у власності ТзОВ «АТ 44» перебуває торгово-будівельний будинок-вставка загальною площею 344,8 кв.м. (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 208411146101), що розташований за адресою АДРЕСА_1 . Дата державної реєстрації 11.02.2019.

3.9.14.11.2024 Управління державного контролю за використанням та охороною земель Департаменту містобудування Львівської міської ради зверталося до ТзОВ «АТ 44» з Листом №2412-вих-98846, яким запропоновано вжити заходи щодо оформлення права користування (оренди) земельною ділянкою комунальної власності площею 0,0094 га (кадастровий номер 4610136600:01:003:0008) АДРЕСА_1 та провести оплату всіх належних власнику земельної ділянки безпідставно збережених коштів за користування вище вказаною земельною ділянкою.

3.10.14.11.2022 року Управління державного контролю за використанням та охороною земель Департаменту містобудування Львівської міської ради зверталося до в.о. директора департаменту містобудування з Листом №4-2412-33206, яким просило здійснити необхідні заходи щодо стягнення з ТзОВ «АТ 44» безпідставно збережених коштів за використання земельної ділянки комунальної власності площею 0,0094 га (кадастровий номер 4610136600:01:003:0008) на АДРЕСА_1 .

3.11.Ухвалою Львівської міської ради № 1995 від 25.05.20171«Про затвердження Порядку укладення договорів оренди землі та нарахування орендної плати за землю у Львівській міській територіальній громаді» затверджено Порядок укладення договорів оренди землі та нарахування орендної плати за землю у Львівській міській територіальній громаді.

3.12.Пунктом 3.4. Розділу 3 Порядку визначено, що підставою для визначення розміру орендної плати за землю є ухвала міської ради про надання земельної ділянки в оренду з обов`язковим визначенням категорії земель та цільового призначення земельної ділянки (відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель) та витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за поточний рік.

3.13.Відповідно до п. п. 3.5.1. Розділу 3 Порядку встановлено, що річний розмір орендної плати встановлюється у розмірі 3 відсотки від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, за винятком, коли розмір орендної плати за землю визначений ухвалою міської ради про надання земельної ділянки в оренду або протоколом аукціону (у разі набуття права оренди на земельну ділянку на конкурентних засадах) та для земельних ділянок, використання яких вказано у пунктах 3.6 - 3.19 цього Порядку.

3.14.Згідно з витягу із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок від 05.07.2024 №НВ-9943101902024, нормативно грошова оцінка земельної ділянки (кадастровий номер 4610136600:01:003:0008) становить 442 626,91 грн.

3.15.Листом Головного управління Держгеокадастру у Львівській області № 2305/15-24 від 27.06.2024 повідомлено, що нормативна грошова оцінка 1 м. кв. земельної ділянки у м. Львів, вул. Лесі Українки, 29, кадастровий номер 4610136600:01:003:0008 станом на 2023р., враховуючи Кф = 2,5 становила 8551,17 грн, … станом на 2022р., враховуючи Кф = 2,5 становила 7435,8 грн.

3.16.Позовні вимоги враховують період використання земельної ділянки без правовстановлюючих документів з 01.07.2021 року по 30.06.2024 року.

3.17.Позивачем долучено Розрахунок суми недоотриманих коштів міським бюджетом з плати за землю внаслідок використання земельної ділянки без документів, які підтверджують право користування.

3.18.Відповідно до розрахунку загальна сума заборгованості ТзОВ «АТ 44» становить 62 207,14 грн.

3.19.Головне управління ДПС у Львівській області Листом №/5/13-01-04-07 повідомлено, що ТзОВ «АТ 44» (ЄДРПОУ 41482967) за період з 01.07.2021 по 31.05.2024 рік нарахування та сплата орендної плати, плата за землю з юридичних осіб не справлялась.

4.ОЦІНКА СУДУ

4.1.Відповідно до положень ст. 80 Земельного кодексу України суб`єктами права власності на землю є територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, - на землі комунальної власності.

4.2.Сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб (ч. 1 ст. 122 Земельного кодексу України).

4.3.Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування (ч. 1 ст. 123 Земельного кодексу України).

4.4.Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу (ч. 1 ст. 124 Земельного кодексу України).

4.5.Згідно зі статтею 206 Земельного кодексу України, використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

4.6.У разі надання земельної ділянки в оренду укладається договір оренди земельної ділянки, яким за положенням частини першої статті 21 Закону України «Про оренду землі» визначається орендна плата за землю як платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

4.7.Як зазначалося вище, земельна ділянка (кадастровий номер 4610136600:01:003:0008) площею 0,0094 га, що розташована в місті Львові на вулиці Лесі Українки, 29 є комунальною власністю та зареєстрована за Львівською міською радою.

4.8.Відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у власності ТзОВ «АТ 44» перебуває Торгово-будівельний будинок-вставка загальною площею 344,8 кв.м., що розташований за адресою АДРЕСА_1 .

4.9.10.11.2022 року Управлінням державного контролю за використанням та охороною земель департаменту містобудування Львівської міської ради проведено обстеження земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 , за результатами обстеження встановлено ТзОВ «АТ 44» (код ЄДРПОУ: 41482967) фактично використовує земельну ділянку площею 0,0094 га (кадастровий номер 4610136600:01:003:0008) для обслуговування торгово-офісного будинку вставки на АДРЕСА_1 за відсутності відповідного рішення Львівської міської ради про надання її в користування (оренду) та за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки.

4.10.За результатами проведеного обстеження, складено акт від 10.11.2022 №36 та направлено керівнику ТзОВ «АТ 44» лист управління державного контролю за використанням та охороною земель департаменту містобудування Львівської міської ради від 14.11.2022 року для вжиття заходів щодо оформлення права користування (оренди) земельною ділянкою комунальної власності площею 0,0094 га (кадастровий номер 4610136600:01:003:0008) АДРЕСА_1 та провести оплату всіх належних власнику земельної ділянки безпідставно збережених коштів за користування вище вказаною земельною ділянкою.

4.11.Такі заходи відповідачем не проведено, в матеріалах справи такі відсутні. Відтак, відповідач є фактичним користувачем земельної ділянки (кадастровий номер 4610136600:01:003:0008).

4.12.На підставі наявних у справі документів, суд доходить висновку, що доказів належного оформлення відповідачем права користування земельною ділянкою, зокрема укладення відповідних договорів оренди з Львівською міською радою та державної реєстрації такого права, матеріали справи не містять.

4.13.Згідно із частиною першою статті 79 ЗК України земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.

4.14.Відповідно до частин першої, третьої, четвертої, дев`ятої статті 79-1 ЗК України Формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.

4.15.Відповідно до частини другої статті 152 ЗК України, власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

4.16.Статтею 1212 Цивільного кодексу України, визначено, що особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.

4.17.Положення цієї глави застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.

4.18.Отже, у випадку використання землекористувачем сформованої земельної ділянки комунальної власності, якій присвоєно окремий кадастровий номер, без оформлення договору оренди власник такої земельної ділянки (орган місцевого самоврядування, який представляє інтереси територіальної громади) може захистити своє право на компенсацію йому вартості неотриманої орендної плати в порядку статті 1212 ЦК України.

4.19.Право оренди земельної ділянки виникає на підставі відповідного договору з моменту державної реєстрації цього права. Проте з огляду на приписи частини другої статті 120 ЗК України не вважається правопорушенням відсутність у власника будинку, будівлі, споруди зареєстрованого права оренди на земельну ділянку, яка має іншого власника і на якій розташоване це нерухоме майно. До моменту оформлення власником об`єкта нерухомого майна права оренди земельної ділянки, на якій розташований цей об`єкт, відносини з фактичного користування земельною ділянкою без укладеного договору оренди та недоотримання її власником доходів у вигляді орендної плати є за своїм змістом кондикційними. Фактичний користувач земельної ділянки, який без достатньої правової підстави за рахунок власника цієї ділянки зберіг у себе кошти, які мав сплатити за користування нею, зобов`язаний повернути ці кошти власнику земельної ділянки на підставі частини першої статті 1212 ЦК України.

4.20.Зазначені правові висновки викладено в постановах Великої Палати Верховного Суду від 23 травня 2018 року у справі № 629/4628/16-ц та від 20 листопада 2018 року у справі № 922/3412/17.

4.21.Кондикційні зобов`язання виникають за наявності одночасно таких умов: набуття чи збереження майна однією особою (набувачем) за рахунок іншої (потерпілого); набуття чи збереження майна відбулося за відсутності правової підстави або підстава, на якій майно набувалося, згодом відпала.

4.22.У разі виникнення спору стосовно набуття майна або його збереження без достатніх правових підстав договірний характер спірних правовідносин унеможливлює застосування до них судом положень глави 83 Цивільного кодексу України.

4.23.З огляду на викладене, відповідач як фактичний користувач земельної ділянки, що без достатньої правової підстави за рахунок власника цієї ділянки зберіг у себе кошти, які мав заплатити за користування нею, зобов`язаний повернути ці кошти власнику земельної ділянки на підставі частини першої статті 1212 Цивільного кодексу України.

4.24.Разом з тим для кондикційних зобов`язань доведення вини особи не має значення, а важливим є факт неправомірного набуття (збереження) майна однією особою за рахунок іншої (статті 1212-1214 Цивільного кодексу України).

4.25.Такі висновки відповідають правовій позиції, викладеній у постановах ВП ВС від 23 травня 2018 року у справі №629/4628/16-ц (провадження №14-77цс18), від 20 листопада 2018 року у справі №922/3412/17 (провадження №12-182гс18).

4.26.Отже, у разі коли особа користувалася земельною ділянкою без достатньої правової підстави, у зв`язку з чим зберегла кошти, вона зобов`язана повернути ці кошти власнику земельної ділянки на підставі частини першої статті 1212 ЦК.

4.27.Судом досліджено, як зазначено вище, відповідач ТзОВ «АТ 44» фактично використовує земельну ділянку комунальної власності площею 0,0094 га (кадастровий номер 4610136600:01:003:0008) на АДРЕСА_1 , що є підставою для розрахунку розміру орендної плати, що підлягає стягненню як безпідставно збережені кошти.

4.28.Визначаючи розмір заборгованості відповідача, судам необхідно встановити розмір земельних ділянок, які використовуються останнім. Отже, за матеріалами справи підтверджується факт користування земельною ділянкою комунальної власності площею 0,0094 га (кадастровий номер 4610136600:01:003:0008) та відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 29.05.2024 року № НВ-00001323052024 земельна ділянка за кадастровим номером 4610136600:01:003:0008 зареєстрована 13.07.2010 року в Державному земельному кадастрі. Вид права: право власності. Інформація про власників (користувачів) земельної ділянки: Львівська міська рада.

4.29.Таким чином, судом встановлено, що вищезазначена земельна ділянка, за користування якою позивач просить стягнути безпідставно збережені кошти сформована, як об`єкт цивільних прав, має кадастровий номер.

4.30.Статтею 12 Закону України Про оцінку земель регламентовано, що нормативно-правові акти з проведення оцінки земель затверджуються Кабінетом Міністрів України.

4.31.Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років (стаття 18 Закону України Про оцінку земель).

4.32.Частиною другою статті 20 Закону України Про оцінку земель передбачено, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

4.33.Згідно з витягу із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок від 05.07.2024 №НВ-9943101902024, нормативно грошова оцінка земельної ділянки (кадастровий номер 4610136600:01:003:0008) становить 442 626,91 грн.

4.34.Пунктом 3.4. Розділу 3 Порядку укладення договорів оренди землі та нарахування орендної плати за землю у Львівській міській територіальній громаді, визначено, що підставою для визначення розміру орендної плати за землю є ухвала міської ради про надання земельної ділянки в оренду з обов`язковим визначенням категорії земель та цільового призначення земельної ділянки (відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель) та витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за поточний рік.

4.35.Відповідно до п. п. 3.5.1. Розділу 3 Порядку встановлено, що річний розмір орендної плати встановлюється у розмірі 3 відсотки від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, за винятком, коли розмір орендної плати за землю визначений ухвалою міської ради про надання земельної ділянки в оренду або протоколом аукціону (у разі набуття права оренди на земельну ділянку на конкурентних засадах) та для земельних ділянок, використання яких вказано у пунктах 3.6 - 3.19 цього Порядку.

4.36.Позивачем долучено Розрахунок суми недоотриманих коштів міським бюджетом з плати за землю внаслідок використання земельної ділянки без документів, які підтверджують право користування, відповідно до якого загальна сума заборгованості ТзОВ «АТ 44» становить 62 207,14 грн.

4.37.Відтак, сума безпідставно збережених коштів за користування земельною ділянкою комунальної власності за період з 01.07.2021 року по 30.06.2024 рік без документів, які підтверджують право користування становлять у сумі 62 207,14 грн.

4.38.З огляду на викладене відповідач як фактичний користувач земельної ділянки, що без достатньої правової підстави за рахунок власника цієї ділянки зберіг у себе кошти, які мав заплатити за користування нею, зобов`язаний повернути ці кошти власнику земельної ділянки, відтак стягненню з відповідача на користь позивача підлягають 62 207,14 грн безпідставно збережених коштів за користування земельною ділянкою.

4.39.Статтею 13 ГПК України визначено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності.

4.40.У відповідності з п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України та ч. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

4.41.Відповідно до ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

4.42.Згідно зі ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповідно до ст. 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Відповідно до ст. 77 ГПК України, обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

4.43.У відповідності до ч. ч. 1,2 ст. 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

4.44.Враховуючи те, що позивачем подано достатньо об`єктивних, допустимих та переконливих доказів в підтвердження своїх позовних вимог, які відповідачем не спростовані і визнані обґрунтованими, виконавши вимоги процесуального права, всебічно і повно перевіривши обставини справи в їх сукупності, дослідивши представлені докази, у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

4.45.СУДОВІ ВИТРАТИ

4.46.Згідно п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України, судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Відтак, судовий збір в розмірі 3028,00 грн покладається на відповідача в повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 13, 74, 76, 77, 78, 86, 129, 233-241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариство з обмеженою відповідальністю «АТ 44» ( 79000, Львівська обл., місто Львів, вулиця Січових Стрільців, будинок 3; ідентифікаційний код 41482967) на користь Львівської міської ради (79008, Львівська обл., місто Львів, пл. Ринок, будинок 1; ідентифікаційний код 04055896) суму безпідставно збережених коштів у зв`язку з користуванням земельною ділянкою комунальної власності в АДРЕСА_1 (кадастровий номер 4610136600:01:003:0008) площею 0,0094 га за період з 01.07.2021 року по 30.06.2024 року без правовстановлюючих документів у розмірі 62 207,14 грн та 3028,00 грн судового збору.

3. Наказ видати після набрання судовим рішенням законної сили в порядку ст. 327 ГПК України

Рішення набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 241 ГПК України, та може бути оскаржено до Західного апеляційного господарського суду в порядку та строки, визначені статтями 256, 257 ГПК України.

Повний текст рішення складено та підписано 26.11.24

Суддя Щигельська О.І.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення26.11.2024
Оприлюднено28.11.2024
Номер документу123320733
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин

Судовий реєстр по справі —914/2259/24

Рішення від 26.11.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Щигельська О.І.

Ухвала від 20.09.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Щигельська О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні