Ухвала
від 27.11.2024 по справі 198/418/24
ЮР'ЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 198/418/24

Провадження № 1-кп/0198/95/24

27.11.2024

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 листопада 2024року Юр`ївський районний суд Дніпропетровської області у складі головуючого судді ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , потерпілої ОСОБА_4 , обвинуваченої ОСОБА_5 , проводячи відкрите підготовче судове засідання по кримінальному провадженню внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 04.09.2024 року за № 12024041030003054, відносно

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки та жительки АДРЕСА_1 , раніше не судимої

за обвинуваченням у вчиненнікримінальних правопорушень,передбачених ст. 362 ч. 1 КК України,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_5 , відповідно до розпорядження сільського голови Юр`ївської селищної ради Юр`ївського району Дніпропетровської області №22-К від 04.02.2019 призначена на посаду начальника відділу, державного реєстратора відділу державної реєстрації виконавчого комітету Юр`ївської селищної ради Юр`ївського району Дніпропетровської області.

На підставі замовлення виконавчого комітету Юр`ївської селищної ради Юр`ївського району Дніпропетровської області від 25.02.2019 №347/0/2-19 державному реєстратору ОСОБА_5 державним підприємством «Національні інформаційні системи» надано ідентифікатори доступу до Єдиних та Державних реєстрів (ДРРП, ЄДР, ДРАЦС), створення та забезпечення яких належить до компетенції Міністерства юстиції України, адміністратором яких є ДП «НАІС».

Згідно посадової інструкції начальника відділу, державного реєстратора відділу державної реєстрації виконавчого комітету Юр`ївської селищної ради Юр`ївського району Дніпропетровської області, затвердженої сільським головою 03.01.2019, державний реєстратор речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у своїй роботі керується Конституцією України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами та цією посадовою інструкцією.

Відповідно до покладених на відділ завдань в сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень начальник відділу, державний реєстратор:

п.1.1. Начальник відділу, державний реєстратор відділу державної реєстрації (далі - Відділ) є посадовою особою місцевого самоврядування та забезпечує виконання завдань, які покладено на Відділ, включаючи завдання, які відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» покладаються на державного реєстратора.

п.1.6. Начальник відділу, державний реєстратор повинен володіти державною мовою, знати: Конституцію України, Закони України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування»,

«Про запобігання корупції», «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та інші закони України; акти Президента України та Кабінету Міністрів України, які мають відношення до виконання його функціональних обов`язків, нормативно-правові акти, які регулюють відносини з питань державної реєстрацію речових прав на нерухоме майно; основи державного управління, права та політології, основи діловодства; правила ділового етикету, основні принципи роботи з комп`ютерною технікою та відповідними програмними засобами: законодавство з питань охорони праці, правила техніки безпеки та пожежної безпеки, гігієни праці.

п.2.1. Начальник відділу, державний реєстратор відповідно до покладених на нього завдань:

п.2.1.2 Здійснює державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно відповідно до Закону, а саме:

встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно, зокрема:

- відповідність обов`язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення (у випадках, встановлених законом);

- відповідність повноважень особи, яка подає документи на державну реєстрацію та сторін (сторони) правочину, згідно з якими відбувається державна реєстрація виникнення, переходу, припинення прав на нерухоме майно, або обтяжень таких прав;

- відповідність відомостей про нерухоме майно, наявних у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) та поданих документах;

- відповідність даних про наявність інформації та/або відповідних документів, що свідчать про накладення (зняття) заборони (арешту), або інших обтяжень, що перешкоджають державній реєстрації прав, у тому числі відсутність встановлених законом заборон на відчуження нерухомого майна;

- наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або договір (угода) пов`язує можливість проведення державної реєстрації виникнення, переходу, припинення прав на нерухоме майно, або обтяження таких прав;

- приймає рішення про державну реєстрацію прав, відмову в такій реєстрації, її зупинення, про державну реєстрацію обтяжень, про скасування запису, погашення запису та внесення змін до запису у Державному реєстрі прав відкриває і закриває розділи Державного реєстру прав, вносить до них відповідні записи;

- відкриває та веде реєстраційні і облікові справи щодо об`єктів нерухомого майна,

- присвоює реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна під час проведення державної реєстрації;

- видає свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках встановлених законом, видає витяги з Державного реєстру прав.

п.2.1.12 Забезпечує виконання відділом Конституції та законів України, актів та доручень Президента України, актів та доручень Кабінету Міністрів України, рішень селищної ради, рішень виконавчого комітету, розпоряджень селищного Голови.

п.4.1 Начальник відділу, державний реєстратор несе персональну відповідальність за:

- виконання покладених на відділ завдань і здійснення ним своїх повноважень;

- несвоєчасне та неякісне виконання завдань та обов`язків, визначених цією посадовою інструкцією;

- недостовірність даних у підготовлених довідках, листах, матеріалах, документах, неналежну підготовку працівників відділу та неякісне виконання останніми посадових обов`язків;

- невиконання доручень селищного голови з питань державної реєстрації;

- недотримання вимог чинного законодавства при здійсненні покладених завдань.

п.4.2. За порушення законодавства у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно начальник відділу, державний реєстратор несе дисциплінарну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність у порядку встановленому законом.

Крім того, відповідно до п.2 розділу IV вищевказаної посадової інструкції, за порушення законодавства у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно державний реєстратор речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень несе дисциплінарну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність у порядку, встановленому законом.

Згідно з п.1 ч.1 ст.2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 № 1952-IV, в редакції від 19.10.2016 (далі - Закон), державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Згідно з п.3 ч.1 ст.6 Закону - державні реєстратори прав на нерухоме майно (далі - державні реєстратори) являється суб`єктами, які здійснюють повноваження у сфері державної реєстрації прав.

Відповідно до ст.10 Закону, державний реєстратор:

1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема:

відповідність обов`язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом;

відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав;

відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих документах;

наявність обтяжень прав на нерухоме майно;

наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов`язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації;

2) перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення.

Відповідно до ч.4 ст. 20 Закону, заява про проведення реєстраційних дій, надання інформації з Державного реєстру прав не приймається в разі відсутності документа, що підтверджує оплату адміністративних послуг, або внесення відповідної плати не в повному обсязі. Статтею 34 Закону визначено перелік осіб, які звільняються від сплати адміністративного збору під час проведення реєстрації речових прав, а також встановлено, що за державну реєстрацію права власності справляється адміністративний збір у розмірі 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відповідно до ч.1 ст.22 Закону, документи, що подаються для державної реєстрації прав, повинні відповідати вимогам, встановленим цим Законом та іншим нормативно-правовими актами.

Не розглядаються документи з підчищеннями або дописками, закресленими словами та іншими не обумовленими в них виправленнями, заповнені олівцем, з пошкодженнями, що не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст, а також оформлені з порушенням вимог законодавства.

Відповідно до ч.1 ст.23 Закону, розгляд заяви про державну реєстрацію прав може бути зупинена державним реєстратором виключно у таких випадках:

1) подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, передбаченому законодавством;

2) неподання заявником чи неотримання державним реєстратором у порядку, визначеному цим Законом, відомостей реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем в електронній формі чи документів із паперових носіїв інформації, що містять відомості про зареєстровані речові права до 1 січня 2013 року.

Згідно зі ст.25 Закону, проведення реєстраційних дій зупиняється на підставі:

1) судового рішення про заборону вчинення реєстраційних дій, що набрало законної сили;

2) заяви власника об`єкта нерухомого майна про заборону вчинення реєстраційних дій щодо власного об`єкта нерухомого майна.

Відповідно до абзацу 2 п.5 Порядку, ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1141 в редакції від 06.10.2015 - під час формування та реєстрації заяви про державну реєстрацію права власності у базі даних про реєстрацію заяв і запитів додатково до відомостей, обов`язковість зазначення яких передбачено затвердженою відповідно до законодавства формою такої заяви, до зазначеної бази даних вносяться такі відомості:

- підстава для виникнення права власності:

- назва документа;

- дата видачі документа;

- номер документа;

- ким виданий (оформлений) документ;

- додаткові відомості про документ;

- площа земельної ділянки/об`єкта нерухомого майна;

- цільове призначення земельної ділянки (у разі реєстрації заяви щодо земельної ділянки);

- тип об`єкта нерухомого майна (у разі реєстрації заяви щодо об`єкта нерухомого майна).

За результатом розгляду заяви (запиту) державний реєстратор робить у відповідному записі в базі даних про реєстрацію заяв і запитів відмітку про розгляд такої заяви (запиту) та зазначає реквізити прийнятого ним рішення (дата та індексний номер рішення) або реквізити сформованої інформації з Державного реєстру прав (індексний номер, дата та час формування).

Відповідно до п.8 Порядку, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1127 (Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМУ № 553 від 23.08.2016, № 594 від 08.09.2016) (далі - Порядок) в редакції від 14.09.2016, під час формування та реєстрації заяви у базі даних заяв уповноважена особа суб`єкта державної реєстрації прав, нотаріус або його помічник встановлює особу заявника за документом, що посвідчує таку особу.

Документом, що посвідчує особу, є паспорт громадянина України, посвідка на проживання особи, яка мешкає в Україні, національний, дипломатичний чи службовий паспорт іноземця або інший документ, що посвідчує особу іноземця.

Відповідно до п.9 Порядку, визначено - разом із заявою заявник подає оригінали документів, необхідних для державної реєстрації прав, та документи, що підтверджують сплату адміністративного збору та/або внесення плати за надання інформації з Державного реєстру прав.

Відповідно до п.12 Порядку, зазначено розгляд заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, у тому числі у зв`язку із прийняттям Радою національної безпеки і оборони України та введенням в дію Указом Президента України рішення про застосування санкцій, передбаченихпунктами 1, 7, 16 та 24-1 частини першої статті 4 Закону України Про санкції, здійснюється державним реєстратором, який встановлює черговість розгляду заяв, що зареєстровані в базі даних заяв на таке майно, відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами, обтяженнями речових прав.

Відповідно до п.14 Порядку, у разі коли під час розгляду заяви встановлено наявність підстав, передбачених законом для зупинення розгляду заяви, державний реєстратор невідкладно приймає рішення щодо зупинення розгляду заяви.

Відповідно до п.17 Порядку, у разі наявності у базі даних заяв судового рішення про заборону вчинення реєстраційних дій, заяви власника про заборону вчинення реєстраційних дій державний реєстратор невідкладно за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав зупиняє державну реєстрацію прав з посиланням на зареєстроване відповідне судове рішення чи заяву.

Так, 12.02.2022 о 11 годині 16 хвилині начальник відділу, державний реєстратор відділу державної реєстрації виконавчого комітету Юр`ївської селищної ради Юр`ївського району Дніпропетровської області ОСОБА_5 , перебуваючи на своєму робочому місці, розташованому за адресою: АДРЕСА_2 , усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своєї дії, маючи злочинний умисел, направлений на несанкціоновану зміну інформації, не перевіривши відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, розуміючи, що договір про встановлення довірчої власності від 08.02.2022, який укладений між ТОВ «Агріколь-Самара» та ТОВ «Фінансова компанія «Капітал-Дніпро» містив суперечності із заявленими речовими правами, які підлягають державній реєстрації, за допомогою особистого ідентифікатора (логіну) dn24vk0004, увійшла до вказаної автоматизованої системи маючи право доступу до неї та вчинила несанкціоновану зміну інформації, а саме: здійснила реєстраційну дію № 63413811, відповідно до якої зареєструвала у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно інше речове право, а саме право довірчої власності на право оренди земельної ділянки із кадастровим номером № 1225955100:04:002:0002, яка належить гр. ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , за ТОВ «Фінансова компанія «Капітал-Дніпро» на підставі договору про встановлення довірчої власності від 08.02.2022, укладеного між ТОВ «Агріколь-Самара» та ТОВ «Фінансова компанія «Капітал-Дніпро».

Далі, 14.02.2022 о 14 годині 15 хвилині начальник відділу, державний реєстратор відділу державної реєстрації виконавчого комітету Юр`ївської селищної ради Юр`ївського району Дніпропетровської області ОСОБА_5 , перебуваючи на своєму робочому місці, розташованому за адресою: АДРЕСА_2 , усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своєї дії, маючи злочинний умисел, направлений на несанкціоновану зміну інформації, не перевіривши відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, розуміючи що договір про встановлення довірчої власності від 08.02.2022, який укладений між ТОВ «Агріколь-Самара» та ТОВ «Фінансова компанія «Капітал-Дніпро» містив суперечності із заявленими речовими правами, які підлягають державній реєстрації, за допомогою особистого ідентифікатора (логіну) dn24vk0004, увійшла до вказаної автоматизованої системи маючи право доступу до неї та вчинила несанкціоновану зміну інформації, а саме: здійснила реєстраційну дію № 63435066, відповідно до якої зареєструвала у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, інше речове право, а саме право довірчої власності на право оренди земельної ділянки із кадастровим номером №1223584000:01:001:0799, яка належить

гр. ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , за ТОВ «Фінансова компанія «Капітал-Дніпро» на підставі договору про встановлення довірчої власності від 08.02.2022, укладеного між ТОВ «Агріколь-Самара» та ТОВ «Фінансова компанія «Капітал-Дніпро».

Далі, 14.02.2022 о 15 годині 40 хвилині начальник відділу, державний реєстратор відділу державної реєстрації виконавчого комітету Юр`ївської селищної ради Юр`ївського району Дніпропетровської області ОСОБА_5 , перебуваючи на своєму робочому місці, розташованому за адресою: АДРЕСА_2 , усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своєї дії, маючи злочинний умисел, направлений на несанкціоновану зміну інформації, не перевіривши відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, розуміючи що договір про встановлення довірчої власності від 08.02.2022, який укладений між ТОВ «Агріколь-Самара» та ТОВ «Фінансова компанія «Капітал-Дніпро» містив суперечності із заявленими речовими правами, які підлягають державній реєстрації, за допомогою особистого ідентифікатора (логіну) dn24vk0004, увійшла до вказаної автоматизованої системи маючи право доступу до неї та вчинила несанкціоновану зміну інформації, а саме: здійснила реєстраційну дію № 63439298, відповідно до якої зареєстровала у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, інше речове право, а саме право довірчої власності на право оренди земельної ділянки із кадастровим номером № 1223584000:01:002:0875, яка належить

гр. ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , за ТОВ «Фінансова компанія «Капітал-Дніпро» на підставі договору про встановлення довірчої власності від 08.02.2022, укладеного між ТОВ «Агріколь-Самара» та ТОВ «Фінансова компанія «Капітал-Дніпро».

Далі, 21.12.2023 за результатами розгляду скарг центральною Колегією Міністерства юстиції України з розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб`єктів державної реєстрації, територіальних органів Міністерства юстиції (далі Колегія) з відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі Державний реєстр прав) та матеріалів скарги встановлено, що вказана державна реєстрація проведена з порушенням вимог законодавства у сфері державної реєстрації прав.

В ході колегіального розгляду скарг Колегія дійшла наступних висновків.

Відповідно до статті 316 Цивільного кодексу України (далі ЦК України) правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб. Особливим видом права власності є право довірчої власності, яке виникає внаслідок закону або договору. При цьому статтею 317 ЦК України визначено зміст права власності. Так, саме власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном. Частиною другою статті 597-1 ЦК України визначено, що право довірчої власності як спосіб забезпечення виконання зобов`язань (далі довірча власність) є різновидом права власності на майно, за яким кредитор, який отримав майно у довірчу власність (довірчий власник), не має права самостійно відчужувати таке майно, крім як для звернення стягнення на нього, а також викупу його для суспільних потреб у порядку, встановленому законом.

При цьому, відповідно до статті 597-2 ЦК України об`єктом довірчої власності може бути майно, яке може бути відчужено і на яке може бути звернено стягнення. Статтею 89-1 Земельного кодексу України (далі ЗК України) передбачена можливість набуття і реалізації права довірчої власності на земельні ділянки.

Так, відповідно до статті 89-1 ЗК України довірчий власник земельної ділянки має права та виконує обов`язки власника земельної ділянки з урахуванням особливостей, передбачених цією статтею та Цивільним кодексом України.

З дня набуття особою права довірчої власності на земельну ділянку до довірчого власника переходять усі права та обов`язки власника земельної ділянки за чинними договорами оренди, емфітевзису, суперфіцію, договорами про встановлення земельного сервітуту.

Отже, з вищевикладеного вбачається, що правом передачі майна у довірчу власність наділений лише власник майна, а об`єктом довірчої власності можуть бути речі, а не речові права, похідні від права власності, яким є право оренди.

З огляду на зазначене вище, укласти договір довірчої власності може лише власник земельної ділянки, якому належить повний обсяг правомочностей щодо володіння, користування та розпорядження цією земельною ділянкою. Натомість договір про встановлення довірчої власності, поданий для проведення оскаржуваних реєстраційних дій, містив відомості про укладення його особою, яка не володіла повним обсягом повноважень щодо здійснення права власності.

Крім того з врахуванням положень частини першої статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі Закон) державна реєстрація права довірчої власності на право оренди не передбачена реєстраційним законодавством.

Тому, прийнявши до уваги всі встановлені факти, Колегія дійшла висновку, що державний реєстратор ОСОБА_5 прийняла оскаржуване рішення за наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав, порушивши статті 10, 18, 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», а також нею порушені загальні засади державної реєстрації прав, зокрема, щодо гарантування державою об`єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження.

Враховуючи наявність порушень у діях державного реєстратора ОСОБА_5 , Колегією складено висновки від 21.12.2023, на підставі якого наказами Міністерства юстиції України від 18.01.2024 № 164/5, від 05.02.2024 № 305/5 визнано прийнятими з порушенням Закону та анульовано оскаржувані рішення державного реєстратора ОСОБА_5 , а також анульовано їй доступ до Державного реєстру прав.

В результаті несанкціонованої зміни інформації, яка оброблюється в автоматизованій системі, державний реєстратор відділу державної реєстрації виконавчого комітету Юр`ївської селищної ради Юр`ївського району Дніпропетровської області ОСОБА_5 при проведенні реєстраційних дій № 63413811 від 12.02.2022 та № 63435066, № 63439298 від 14.02.2022 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно незаконно зареєструвала у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, інше речове право, а саме право довірчої власності на право оренди земельної ділянки із кадастровими номерами: №1223584000:01:001:0799, яка належить гр. ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , № 1225955100:04:002:0002, яка належить гр. ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , №1223584000:01:002:0875, яка належить гр. ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , за ТОВ «Фінансова компанія «Капітал-Дніпро» на підставі договору про встановлення довірчої власності від 08.02.2022, укладеного між ТОВ «Агріколь-Самара» та ТОВ «Фінансова компанія «Капітал-Дніпро».

Враховуючи вищенаведені порушення, вказані реєстраційні дії скасовані Наказами Міністерства юстиції України 18.01.2024 № 164/5, від 05.02.2024 № 305/5.

Дії обвинуваченої кваліфіковано як несанкціонована зміна інформації, яка оброблюється в автоматизованих системах, вчиненій особою, яка має право доступу до неї, кваліфікуються за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.362 КК України.

У судовому засіданні потерпілийвідмовився відобвинувачення в зазначеному кримінальному провадженні, вказуючи на те, що наслідки відмови від обвинувачення йому зрозумілі, така позиція є свідомою та добровільною, усвідомлюючи при цьому наслідки відмови від обвинувачення, а саме те, що кримінальне провадження відносно обвинуваченого підлягає закриттю та до останнього, у такому випадку, не можуть бути застосовані будь-які заходи кримінально-правового характеру.

Обвинувачена не заперечувала проти закриття стосовно нього кримінального провадження у зв`язку із відмовою потерпілої від обвинувачення.

Суд з`ясувавши думку прокурора, який не заперечував проти закриття відносно обвинуваченої кримінального провадження у зв`язку із відмовою потерпілого від обвинувачення, вважає, що є підстави для закриття стосовно обвинуваченого кримінального провадження.

Так, у відповідності до п.1 ст.477 КПК України, кримінальне правопорушення, передбачене ч.1 ст.362 КК України відноситься до кримінальних проваджень у формі приватного обвинувачення.

Згідно з ч.4 ст.26 КПК України, відмова потерпілого від обвинувачення у кримінальному провадженні у формі приватного обвинувачення є безумовною підставою для закриття кримінального провадження.

Як вбачається з п.7 ч.1 ст.284 КПК України, кримінальне провадження закривається в разі, якщо потерпілий відмовився від обвинувачення у кримінальному провадженні у формі приватного обвинувачення.

Правова кваліфікація дій обвинуваченого за ч.1 ст.362 КК України несанкціонована зміна інформації, яка оброблюється в автоматизованих системах, вчиненій особою, яка має право доступу до неї, відповідає обвинуваченню викладеному в обвинувальному акті.

Підстави вважати позицію потерпілого не добровільною, не свідомою, відсутні.

Прокурор в засіданні заявив клопотання про визначення того, що речові докази по справи повинні зберігатися в матеріалах кримінального провадження (саме провадження знаходиться в прокурора).

Потерпіла, обвинувачена проти цього не заперечували.

Підстав для відмови в задоволенні даного клопотання суд не вбачає.

Керуючись ст.ст. 26 ч.4, 284 ч.1 п.7, 369, 370, 371, 372 КПК України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Кримінальне провадження №12024041030003054 за звинуваченням ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч.1 ст.362 КК України закрити у зв`язку з відмовою потерпілого від обвинувачення у кримінальному провадженні.

Речові докази по справі :

- копія скарги ОСОБА_4 від 21.11.2023 (вх. № СК-4792-23 від 27.11.2023) (далі Скарга) з додатками;

- належним чином завірена копія висновку центральної Колегії Міністерства юстиції України з розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб`єктів державної реєстрації, територіальних органів Міністерства юстиції (далі Колегія) від 21.12.2023, складеного за результатом розгляду Скарги;

- належним чином завірена копія наказу Мін`юсту від 05.02.2024 № 305/5 «Про задоволення скарги», прийнятого за результатом розгляду Скарги;

- належним чином завірена копія наказу Мін`юсту від 14.02.2024 № 412/5 «Про внесення змін до наказу Міністерства юстиції України від 05.02.2024 «Про задоволення скарги», прийнятого на підставі висновку Колегії від 08.02.2024, складеного за результатом розгляду висновку Колегії від 21.12.2023, складеного за результатами розгляду Скарги;

- копії скарг ОСОБА_9 від 23.11.2024 (вх. № СК-4839-24 від 28.11.2017) та ОСОБА_10 від 23.11.2023 (вх. № СК-4840-24 від 28.11.2017) з додатками (далі разом Скарги);

- належним чином завірена копія висновку Колегії від 21.12.2023, складеного за результатом розгляду Скарг;

- належним чином завірена копія наказу Мін`юсту від 18.01.2024 № 164/5 «Про задоволення скарги», прийнятого за результатом розгляду Скарг;

- копія повідомлення про кримінальне правопорушення від 12.02.2024 № 22757/33.1.1./16-24.

- Інформаційна довідка Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №396707030.

- Інформаційна довідка Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №396706526.

- Інформаційна довідка Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №396706158.

- Договір довірчої власності від 08.02.2022 року.

- Договір купівлі-продажу від 01.11.2023.

- Заява про скасування рішення державного реєстратора реєстраційний номер заяви: 59273337.

- Заявапро державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності)

відносно земельної ділянки із кадастровим №1223584000:01:001:0799.

-Рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень № 63435066.

- Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права індексний номер витягу: 299416734.

- Заява про скасування внесення відомостей про скасування рішення державного реєстратора - Індексний номер рішення державного реєстратора: 70086981.

- Заявапро державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності)

відносно земельної ділянки із кадастровим №1225955100:04:002:0424.

-Рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень № 63413811.

-Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права індексний номер витягу: 299254632.

-Заява про скасування рішення державного реєстратора реєстраційний номер заяви:63384067

-Заявапро державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності)

відносно земельної ділянки із кадастровим №1223584000:01:002:0875.

- Інформаційна довідка Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №299449989.

- Договори оренди земельних ділянкок із додатковими угодами усього на 14 арк.

-Державний акт на земельну ділянку на 2 аркущах.

-Свідоцтво про право на спадщину на 2 аркушах.

-Заява про приєднання до Договору (127054 від 20.02.2019)

-Лист + Замовлення та документи по ОСОБА_5 (вх. 1128-22.1-14 від 01.03.2019)

-Лист про звільнення ОСОБА_5 (вх. 2151-29-06 від 10.05.2022)

-Наказ 305_5 про задоволення скарги.

-Розписка - ОСОБА_5 від 30.08.2019

- ОСОБА_11 від 13.03.2019

-копію розпорядження селищного голови від 07.09.2021 №327-К «Про призначення ОСОБА_5 » на 1 арк. в 1 прим.;

- копію розпорядження селищного голови від 05.05.2022 N?164-К «Про звільнення ОСОБА_5 » на 1 арк. в 1 прим.;

- посадову інструкцію начальника відділу «Центр надання адміністративних послуг» виконалчого комітету Юр?Ївської селищної ради на 5 арк. в 1 прим.

-CD-R диск A3125BL25023748LH- 1 штука.

зберігати в матеріалах кримінального провадження (саме кримінальне провадження зберігається в прокурора).

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не буде подано.

На ухвалу протягом семи днів з дня її оголошення може бути подана апеляція до Дніпровського апеляційного суду, через Юр`ївський районний суд Дніпропетровської області.

Копію ухвали вручити негайно прокурору, обвинуваченому.

Інші учасники судового провадження мають право отримати копію ухвали в суді.

Суддя ОСОБА_1

СудЮр'ївський районний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення27.11.2024
Оприлюднено28.11.2024
Номер документу123322656
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини у сфері використання електронно-обчислювальних машин (комп'ютерів), систем та комп'ютерних мереж і мереж електрозв'язку Несанкціоновані дії з інформацією, яка оброблюється в електронно-обчислювальних машинах (комп'ютерах), автоматизованих системах, комп'ютерних мережах або зберігається на носіях такої інформації, вчинені особою, яка має право доступу до неї

Судовий реєстр по справі —198/418/24

Ухвала від 27.11.2024

Кримінальне

Юр'ївський районний суд Дніпропетровської області

Білинський М. В.

Ухвала від 04.10.2024

Кримінальне

Юр'ївський районний суд Дніпропетровської області

Білинський М. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні