Постанова
від 20.04.2010 по справі 2а-5050/09/1770
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2а-5050/09/1770

"20" квітня 2010 р. 15год. 40хв. м. Рівне

Рівненський окружний ад міністративний суд у складі судді Боймиструка С.В. з а участю секретаря судового засідання Бодряшкіної Ю.К. та сторін і інших осіб, які берут ь участь у справі від:

позивача: Фесько Д.М.;

відповідача: Федоров О.В. , Гордійчук С.М.;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Приватне підприємтсво "Рівненська товарна група"

до Державна інспекція з к онтролю за цінами в Рівненсь кій області

про визнання нечинним рішенн я,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Приватне підпри ємство "Рівненська товарна г рупа" - звернувся до суду з адм іністративним позовом до Дер жавної інспекції з контролю за цінами в Рівненській обла сті про скасування рішення в ід 05 червня 2009 року № 137 про засто сування економічних санкцій за порушення державної дисц ипліни цін.

Обґрунтовуючи позовні вим оги, зазначає, що позивач при п рийнятті оскаржуваного ріше ння не врахував того факту, щ о частина товару була позива чеві повернена та неоплачена , а також не взято до уваги дію чі ціни станом на 08.02.2008 року та ц іни в Протоколах узгодження цін, що призвело до "штучного" завищення суми, отриманої по зивачем виручки, і в свою черг у вплинуло на необґрунтоване нарахування відповідачем ек ономічних санкцій.

В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав з підстав, вказаних у позо вній заяві та доданих до неї д одаткових поясненнях. Просит ь позов задовольнити повніст ю.

Представник відповідача в судовому засіданні підтрима в позицію, викладену в подани х письмових запереченнях, вв ажає, що оскаржуване рішення прийняте відповідачем з дот риманням вимог чинного закон одавства України за наслідка ми планової перевірки по дот риманню вимог законодавства при формуванні та застосува нні цін на основні продукти х арчування, за наслідками яко ї було виявлено порушення за конодавства, що призвело до о тримання підприємством необ ґрунтованої виручки в сумі 2634 ,57 грн. У зв' язку з цим було при йнято рішення № 137 від 05.06.2009 року.

З огляду на вищевикладене, п озов вважає безпідставним і просить в його задоволенні в ідмовити повністю.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, давши оцін ку доказам у справі, повно і вс ебічно з' ясувавши всі обста вини справи, перевіривши їх д ослідженими у судовому засід анні доказами, суд дійшов вис новку, що позов підлягає до за доволення з огляду на наступ не.

З 26 травня по 21 червня 2007 року п рацівниками Державної інсп екції з контролю за цінами в Р івненській області була пров едена перевірка дотримання П риватним підприємством "Рів ненська товарна група" держа вної дисципліни цін на основ ні продукти харчування за пе ріод з 02.06.2008 року по 01.06.2009 року, за р езультатами якої складено Ак т від 01.06.2009 року (копія - а. с. 7-17) (да лі за текстом - Акт), відповід но до якого було встановлено порушення вимог Розпоряджен ня голови Рівненської ОДА ві д 20.09.2006 року № 424 із змінами від 27.12.2 007 року № 628:

в частині встановлення та з астосування граничного рівн я торговельних надбавок при формуванні роздрібних цін на продукти харчування, що підл ягають державному регулюван ню - ковбасні вироби варені вищого, першого та другого ґа тунку, позивач одержав за пер іод з 02.06.08 року по 06.11.08 року необґр унтовану виручку в сумі 1961,91 гр н.;

в частині застосування не з адекларованих в установлено му порядку реалізаційних цін на продукти харчування, що пі длягають державному регулюв анню - ковбасні вироби варен і першого та другого ґатунку , позивач одержав за період з 0 2.06.08 року по 27.05.09 року необґрунто вану виручку в сумі 1056,39 грн.

Загальна сума необґрунтов ано отриманої підприємством виручки становить 3018,30 грн.

За наслідками здійсненої п еревірки Державною інспекці єю з контролю за цінами в Рівн енській області за обумовлен і порушення на підставі ст. 14 З акону України "Про ціни і ціно утворення" було винесено Ріш ення № 137 від 05.06.2009 року (копія - а .с.6; далі за текстом - Рішення ), яким було вирішено вилучити у ПП "Рівненська товарна груп а" у доход державного бюджет с уму необґрунтовано отримано ї виручки - 2634,57 грн. та штраф в сумі 5269,14 грн.

Сума необґрунтовано отрим аної виручки в сумі 2634,57 грн. скл адається з:

а) порушення застосування г раничного рівня торговельни х надбавок до оптової ціни ви робника на суму 1639,49 грн.;

б) порушення застосування н е задекларованих в установле ному порядку реалізаційних ц ін на окремі продукти харчув ання на суму 995,08 грн.

Рішення підлягає скасуван ню з наступних підстав.

Обґрунтування порушення щ одо застосування граничного рівня торговельних надбавок до оптової ціни виробника на суму 1639,49 грн., то відповідач спи рається на вимоги постанови Кабінету Міністрів України № 1548 від 25 грудня 1996 року "Про встан овлення повноважень органів виконавчої влади та виконав чих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)" (із змінами та доповненнями), та н а розпорядження голови Рівне нської ОДА № 628 від 27.12.2007 року "Про регулювання цін на основні п родукти харчування" та на роз порядження голови Рівненськ ої ОДА № 424 від 01.10.2008 року "Про регу лювання торговельних надбав ок та рентабельності на осно вні продукти харчування".

На думку відповідача, позив ачем було порушено Розпорядж ення голови Рівненської ОДА № 628 від 27.12.2007 року (оприлюднене 08.0 2.08 року ), яке було видане на вик онання постанови Кабінету Мі ністрів України "Про встанов лення повноважень органів ви конавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо рег улювання цін (тарифів)" № 1548 від 25 грудня 1996 року (із змінами та д оповненнями), відповідно до я кої Рада міністрів Автономн ої Республіки Крим, обласні, К иївська та Севастопольська м іські державні адміністраці ї регулюють (встановлюють): гр аничні торговельні (постачал ьницько-збутові) надбавки до оптової ціни виробника (митн ої вартості) на борошно, хліб, макаронні вироби, крупи, цуко р, яловичину, свинину і м'ясо п тиці, ковбасні вироби варені , молоко, сир, сметану, масло ве ршкове, олію соняшникову, яйц я курячі не вище 15 відсотків б ез урахування витрат з їх тра нспортування у міжміському с полученні. Розпорядження РОД А встановлювало, що такі гран ичні торговельні надбавки дл я Рівненської області будуть не вищими, ніж 10 відсотків.

Станом на 08 лютого 2008 року нор мативно-правового визначенн я поняття "оптова ціна виробн ика" не існувало. Це, зокрема, в ідображено у листі Вищого Го сподарського Суду України "П ро деякі питання практики ви рішення спорів, пов'язаних iз з астосуванням законодавства про ціни i ціноутворення" № 01-8/327 3 від 16.12.2004 року, в якому, зокрема, зазначено, що нормативне виз начення оптової ціни виробни ка у законодавстві відсутнє, а твердження про те, що при об рахуванні надбавок підприєм ству слід було виходити з фак тичної відпускної ціни прода вця, яку зафіксовано в бухгал терських документах покупця відповідно до Закону Україн и "Про бухгалтерський облік i з вітність в Україні" - не відпов ідає вимогам зазначених норм ативних актів з питань ціноу творення, які пов'язують обра хування ціни саме з оптовою ц іною виробника.

У цьому листі Вищий Господа рський Суд України погоджуєт ься з висновком місцевого го сподарського суду про відмін ність понять "оптова ціна вир обника" та "відпускна ціна вир обника", а також з тим, що встан овлення граничного рівня тор говельної надбавки на товари у процентному відношенні са ме до оптової ціни виробника (митної вартості), є правильни м, оскільки інших граничних т арифів та порядку їх визначе ння законодавчо не встановле но.

У п.5 даного листа зазначено , що підприємство (сторона спр ави, розглянутої в касаційно му порядку) нараховувало тор говельну націнку від оптової ціни виробника, яку було зазн ачено в накладних постачальн ика (продавця товару) і яка від різнялася від відпускної цін и, зазначеної в накладних, що а налогічно підтверджується П ротоколами узгодження, наявн их в матеріалах даної справи , на продукцію ВАТ "Кремечукм' ясо", де зазначається саме опт ова ціна на продукцію.

Отже, відповідачем не врахо вано оптові ціни на продукці ю ВАТ "Кремечукм' ясо", які заз начені в Протоколах узгоджен ня цін на продукцію від 23.01.2008р., 24 .04.2008р. та 01.07.2008 року, оскільки ці Пр отоколи як і накладні на пост авку є невід' ємними частина ми договору поставки між ПП "Р івненська товарна група" та В АТ "Кремечукм' ясо", де і зазна чаються оптові ціни та відпу скні ціни на продукцію відпо відно.

Застосування оптових цін, я кі наведені в Протоколах узг одження цін при обрахунку по рушення застосування гранич ного рівня торговельних надб авок до оптової ціни виробни ка показує про відсутність т акого порушення, так як грани чна націнка в середньому не п еревищує 10 відсотків, а отже, в ідсутня підстава нарахуванн я економічних санкцій в ціло му.

Покликання відповідача на вимоги Закону України "Про бу хгалтерський облік та фінанс ову звітність в Україні", нака зів Міністерства фінансів №2 91 від 30.11.1999 року "Про затвердженн я Плану рахунків бухгалтерсь кого обліку та інструкції пр о його застосування" та №246 від 20.10.1999 року "Про затвердження По ложення (стандарту) бухгалте рського обліку 9 "Запаси"" при в изначення поняття оптово-від пускної ціни є безпідставним , оскільки в жодному із цих нор мативно-правових актів стано м на 08 лютого 2008 року визначенн я даного поняття не існувало .

Так в ЗУ "Про бухгалтерський облік та фінансову звітніст ь в Україні", наказі Міністерс тва фінансів №291 від 30.11.1999 року в преамбулі зазначено, що дани й Закон визначає правові осн ови регулювання, організації , ведення бухгалтерського об ліку та складання фінансової звітності в Україні, а не пита ння цін та торговельної наці нки на продукцію.

В загальних положеннях нак азу Міністерства фінансів Ук раїни №291 від 30.11.1999 року "Про затв ердження Плану рахунків бухг алтерського обліку та інстру кції про його застосування" з азначено, що даним Наказом за тверджується порядок веденн я рахунків бухгалтерського обліку для узагальнення мет одом подвійного запису інфор мації про наявність і рух акт ивів, капіталу, зобов' язань , а також те, що План рахунків б ухгалтерського обліку є пере ліком рахунків і схем реєстр ації та групування на них фак тів фінансово-господарської діяльності (кореспонденції рахунків) в бухгалтерському обліку, а не питання цін та тор говельної націнки на продукц ію.

В загальних положеннях п. 1 н аказу Міністерства фінансів №246 від 20.10.1999 року "Про затвердже ння Положення (стандарту) бух галтерського обліку 9 "Запаси "" зазначено, що дане Положення (стандарт) визначає методоло гічні принципи формування в бухгалтерському обліку інфо рмації про запаси та розкрит тя її в фінансовій звітності , а не, знову ж таки, питання цін та торговельної націнки на п родукцію.

Для врегулювання протиріч в законодавстві та питання п оняття "оптової ціни виробни ка" та інших питань державног о регулювання цін Кабінет Мі ністрів України прийняв пост анову № 373 від 17.04.2008 року "Про затв ердження Порядку формування цін на продовольчі товари, що до яких запроваджено державн е регулювання", де в пункті 23 за значено, що оптова ціна продо вольчого товару відображаєт ься виробником у декларації, форму якої затверджує Мінек ономіки. Сама постанова не мі стить розшифрування терміну "оптова ціна виробника"

На виконання постанови КМУ № 373 від 17.04.2008 року Мінекономіки видано наказ № 341 від 13.08.2008 року "П ро затвердження форми деклар ації про оптову ціну на продо вольчі товари, щодо яких запр оваджено державне регулюван ня, та Інструкції про заповне ння і застосування деклараці ї про оптову ціну на продовол ьчі товари, щодо яких запрова джено державне регулювання".

Наказ Міністерства економ іки № 341 від 13.08.2008 року набрав чин ності з 05 вересня 2008 року (опубл іковано в "Офіційний вісник" в ід 05.09.2008 року № 64), отже лише почин аючи із цієї дати господарюю чі суб'єкти отримали чітке уя влення про базу нарахування націнки на товари.

Крім того, відповідачем не б уло враховано всі накладні н а повернення продукції від п окупців за період застосуван ня економічних санкцій з 06.06.2008 р оку по 27.05.2009 року, що прямо поруш ує права позивача, адже внасл ідок такого повернення кориг ується сума отриманої ним ви ручки при обрахунку порушенн я застосування граничного рі вня торговельних надбавок до оптової ціни виробника. Згід но з наданих накладних на пов ернення продукції, відповіда чем не було враховано 30,193 кг. по вернутої продукції від покуп ців за період з 06.06.2008 року по 27.05.2009 року.

Крім того в Довідці про суму виручки, необґрунтовано отр иманої ПП "Рівненська товарн а група" за період з 02.06.2008 року по 06.11.08 року внаслідок порушення державної дисципліни цін, до пущеного за рахунок завищенн я граничних торговельних над бавок на основні продукти ха рчування Додаток 8 до акту № 305 в ід 01 червня 2009 року зазначено, щ о ПСК "Коопмаркет" придбало по накладній ОТГ-000172 від 27.06.2008 року 3 0,080 кг. "Апетитних сосисок п/о 2 ґа тунку" на загальну суму еконо мічних санкцій 93,84 грн., що не ві дповідає дійсності. Свідченн ям цього є копія накладної ОТ Г-000172 від 27.06.2008 року.

Крім того в Довідці про суму виручки, необґрунтовано отр иманої ПП "Рівненська товарн а група" за період з 02.06.2008 року по 06.11.2008 року внаслідок порушення державної дисципліни цін, до пущеного за рахунок завищенн я граничних торговельних над бавок на основні продукти ха рчування Додаток 8 до акту № 305 в ід 01 червня 2009 року зазначено, щ о ПСК "Коопмаркет" та ТОВ "Рівн е-Маркет" купували згідно нак ладних у Позивача ковбаси "Фі рмова вершкова п/о 1 гатунок", "Ф ірмова м' ясна п/о 1 гатунок" т а "Прима м' ясна вар. 1 гатунок " у період з 29.08.2008 року по 30.10.2008 року на загальну суму економічни х санкцій 104,43 грн. При дослідже ння накладних, на які посилає ться Відповідач, вищезазначе них ковбас в них не було зазна чено.

Щодо порушення застосуван ня не задекларованих в устан овленому порядку реалізацій них цін на окремі продукти ха рчування на суму 995,08 грн., то обґ рунтування даного порушення спирається на вимоги постан ови Кабінету Міністрів Украї ни від 17 жовтня 2007 року № 1222 "Про з атвердження порядку деклару вання зміни оптово-відпускни х цін на продовольчі товари" і з змінами та доповненнями (із змінами та доповненнями) та н а розпорядження голови Рівне нської ОДА № 628 від 27.12.2007 року "Про регулювання цін на основні п родукти харчування".

В розпорядженні голови Рів ненської ОДА № 628 від 27.12.2007 року (о прилюднене 08 лютого 2008 року), як е видане для виконання поста нови Кабінету міністрів Укра їни . № 1222 від 17 жовтня 2007 року "Про затвердження порядку деклар ування зміни оптово-відпускн их цін на продовольчі товари ", в пункті 2 зазначено, що зміни оптово-відпускних цін на бор ошно пшеничне вищого, першог о і другого сорту, борошно жит нє обдирне, яловичину, свинин у, м'ясо птиці, ковбасні вироби варені, молоко, сир, сметану, м асло вершкове та яйця провод яться шляхом їх декларування .

Стаття 1 Закону України від 6 вересня 2005 року № 2806-IV "Про дозві льну систему у сфері господа рської діяльності" визначає, що декларативний принцип пе редбачає впровадження суб' єктом господарювання певних дій щодо здійснення господа рської діяльності без отрима ння документа дозвільного ха рактеру.

Станом на 08 лютого 2008 року в чи нній редакції постанова Кабі нету Міністрів України № 1222 ві д 17 жовтня 2007 року не містила чі ткого механізму декларуванн я цін.

Для врегулювання питання д екларування Кабінет Міністр ів України прийняв постанову №709 від 06.08.2008 року "Про внесення з мін до Порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари", де в пу нкт 3 постанови Кабінету Міні стрів України № 1222 від 17 жовтня 2007 року вносились суттєві змі ни із описанням чіткого меха нізму декларування цін.

Зазначена постанова КМУ №709 від 06.08.2008 року набула чинності з дати її офіційного оприлюд нення в газеті "Урядовий кур' єр" 19.08.2008 року. При цьому норми по станови застосовуються з дат и офіційного оприлюднення ві дповідного розпорядження (рі шення) обл(міськ)держадмініс трації, прийнятого на викона ння постанови Кабінету Мініс трів України від 17.10.2007 року № 1222 "П ро затвердження Порядку декл арування зміни оптово-відпус кних цін на продовольчі това ри" (зі змінами, згідно з поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 06.08.2008 року № 709).

В свою чергу, на виконання п останови Кабінету Міністрів України від 06.08.2008 року № 709 видан о Розпорядження голови Рівне нської ОДА № 424 від 01.10.2008 року "Про регулювання торговельних на дбавок та рентабельності на основні продукти харчування " (зареєстроване 28 жовтня 2008 рок у в Головному управління юст иції у Рівненській області т а оприлюднене 07 листопада 2008 ро ку).

Отже, лише з 07 листопада 2008 рок у на території Рівненської о бласті почалося застосуванн я норм постанови Кабінету Мі ністрів України від 06.08.2008 року № 709, про що чітко сказано в роз' яснення Міністерства економ іки щодо застосування норм д еяких нормативно-правових ак тів з регулювання цін на прод овольчі товари. Тобто лише з 07 листопада 2008 року господарюю чі суб' єкти мали чіткий мех анізм порядку декларування і повинні були декларувати зм іни цін при їх збільшенні про тягом місяця більше як на 1 від соток. В свою чергу, ціни на ко вбасні вироби варені на ПП "Рі вненська товарна група" почи наючи з 07.11.2008 року не змінювалис ь, про що свідчить динаміка ці н в Довідці про суму виручки, н еобґрунтовано отриманої ПП "Рівненська товарна група" за період з 02.06.2008 року по 27.05.2009 року в наслідок порушення державно ї дисципліни цін, допущеного за рахунок порушення порядк у декларування зміни оптово- відпускних цін Додаток 10 до ак ту № 305 від 01 червня 2009 року.

Також при обрахунку суми ви ручки, необґрунтовано отрима ної внаслідок порушення дисц ипліни цін, допущеного за рах унок порушення декларування зміни оптових цін відповіда чем нарахований штраф на про дукцію, яка не підлягає декла руванню згідно п.1 постанови К абінету Міністрів України ві д 17 жовтня 2007 року № 1222 "Про затвер дження порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари" із змі нами та доповненнями.

В п.1 постанови Кабінету Мін істрів України від 17 жовтня 2007 року № 1222 "Про затвердження пор ядку декларування зміни опто во-відпускних цін на продово льчі товари" із змінами та доп овненнями зазначено, що декл аруванню підлягають ковбасн і вироби варені крім вищого с орту.

Таким чином відповідачем в Довідці про суму виручки, нео бґрунтовано отриманої ПП "Рі вненська товарна група" за пе ріод з 02.06.2008 року по 27.05.2009 року вна слідок порушення державної д исципліни цін, допущеного за рахунок порушення порядку д екларування зміни оптово-від пускних цін Додаток 10 до акту № 305 від 01 червня 2009 року, на підст аві якого до позивача було на правлено рішення про застосу вання економічних санкцій за порушення державної дисципл іни цін № 137 від 05 червня 2009 року б ули безпідставно нараховані економічні санкції на насту пну продукцію:

1.Сардельки Любительські но ві в/г н/о - на суму 54,42 грн.

Приналежність сардельок "Л юбительські нові в/г н/о" до ви щого ґатунку свідчить надана позивачем копія висновку де ржавної санітарно-епідеміол огічної експертизи №05.03.02-04/19816 ві д 11.05.2005 року, де в Додатку 1 до дан ого Висновку в строчці 4 зазна чено ґатунок.

Також в Довідці про суму вир учки, необґрунтовано отрима ної ПП "Рівненська товарна гр упа" за період з 02.06.2008 року по 06.11.2008 року внаслідок порушення де ржавної дисципліни цін, допу щеного за рахунок порушення порядку декларування зміни о птово-відпускних цін Додаток 10 до акту № 305 від 01 червня 2009 року зазначено, що ПСК "Коопмаркет " та ТОВ "Рівне-Маркет" купувал и згідно накладних у Позивач а ковбаси "Фірмова вершкова п /о 1 гатунок" та "Фірмова м' ясн а п/о 1 гатунок" у період з 29.08.2008 ро ку по 26.02.2009 року на загальну сум у економічних санкцій 745,50 грн.. При дослідження накладних, н а які посилається відповідач , вищезазначених ковбас в них не значиться.

Крім того на дату оприлюдне ння, 08 лютого 2008 року, Розпорядж ення голови Рівненської ОДА № 628 від 27.12.2007 року діяла редакція постанови Кабінету Міністрі в України "Про затвердження п орядку декларування зміни оп тово-відпускних цін на продо вольчі товари" від 17 жовтня 2007 р оку № 1222 без змін і доповнень. В даній редакції постанови в п .2 зазначається, що декларуван ню підлягають зміни оптово-в ідпускних цін на продовольчі товари, зазначені у пункті 1 ц ього Порядку, у разі, коли такі ціни збільшуються протягом місяця на 1 відсоток.

Отже, в редакції постанови № 1222 від 17 жовтня 2007 року чітко вка зується зміна при якій необх ідно застосовувати декларув ання, а саме зміна на 1 відсото к, а не менше і не більше, а тако ж не 0,5 відсотка чи 10 відсотків. При зміні ціни менше ніж або б ільше ніж 1 відсоток декларув ання постанова не передбачає .

В свою чергу Кабінет Мініст рів України для чіткого врег улювання меж дії пункту 2 пост анови КМУ №1222 від 17 жовтня 2007 рок у вносить зміни до неї постан овою від 06 серпня 2008 року № 709, де вже текст п.2 після слів "протя гом місяця" доповнили словам и "більше як".

Як зазначалось вище постан ова КМУ №709 від 06.08.2008 року набула чинності з дати її офіційног о оприлюднення в газеті "Уряд овий кур' єр" 19.08.2008 року. При цьо му норми постанови застосову ються з дати офіційного опри люднення відповідного розпо рядження (рішення) облміськд ержадміністрації, прийнятог о на виконання постанови Каб інету Міністрів України від 17.10.2007 року № 1222 "Про затвердження Порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на про довольчі товари" (зі змінами, з гідно з постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2008 рок у № 709). В свою чергу було видано Розпорядження голови Рівнен ської ОДА № 424 від 01.10.2008 року "Про р егулювання торговельних над бавок та рентабельності на о сновні продукти харчування" (зареєстроване 28 жовтня 2008 року в Головному управління юсти ції у Рівненській області та оприлюднене 07 листопада 2008 рок у.).

Отже, лише з 07 листопада 2008 рок у господарюючі суб' єкти пов инні декларувати зміни цін, я кі "збільшились протягом міс яця більше як на 1 відсоток".

Крім того, відповідачем не б ули враховані діючі відпускн і ціни, які були затверджені н аказом по підприємству на мо мент оприлюднення Розпорядж ення голови Рівненської ОДА № 628 від 27.12.2007 року (оприлюднене 08.0 2.2008 року) та задекларовані в на кладній № РТГ-000279 від 08 лютого 2008 року.

Стосовно цін, які були задек ларовані на момент оприлюдне ння 08 лютого 2008 року розпорядже ння голови Рівненської ОДА № 628 від 27.12.2007 року, то відповідач н е врахував ціни які зазначен і у накладній № РТГ-000279 від 08 лют ого 2008 року, що порушує права по зивача, оскільки внаслідок т акого неврахування коригуєт ься сума отриманої ним вируч ки при обрахунку порушення, д опущеного за рахунок порушен ня порядку декларування змін и оптово-відпускних цін. В дан ій накладній зазначено значн о вищі задекларовані ціни, а н іж ті, які взяв до уваги відпов ідач.

Крім того, відповідачем не б уло враховано всі накладні н а повернення продукції від п окупців за період застосуван ня економічних санкцій з 06.06.2008 р оку по 27.05.2009 року, що також поруш ує права позивача, оскільки в наслідок такого повернення к оригується сума отриманої ни м виручки при обрахунку пору шення застосування не задекл арованих в установленому пор ядку реалізаційних цін на ок ремі продукти харчування. Зг ідно з наданих накладних на п овернення продукції, відпові дачем не було враховано 13,855 кг. повернутої продукції від по купців за період з 06.06.2008 року по 27.05.2009 року.

Що стосується загальної су ми економічних санкцій, то ві дповідачем не було враховано , той факт, що не вся торгова ви ручка була оплачена тими пок упцями по яким виявлялись по рушення. В згаданому вище лис ті № 01-8/3273 від 16.12.2004 року зазначено , що виручкою від реалізації п родукції (товарів, робіт, посл уг) є сума, фактично отримана с уб'єктом підприємницької дія льності на розрахунковий рах унок або (та) в касу за здійсне ння операцій з продажу проду кції (товарів, робіт, послуг).

Відповідачем не з'ясовано, ч и було позивачем фактично од ержано кошти з оплати за ковб асні вироби за перевірений п еріод, а також розмір такої ви ручки. Разом з тим, в матеріала х справи містяться надані по зивачем документи (акти звір ок по контрагентам), що можуть свідчити про наявність забо ргованості контрагентів, по яким виявлялись порушення, п еред Позивачем з оплати за ко вбасні вироби, тобто відсутн ість отриманої виручки.

Так ТОВ "Рівне-Маркет" забор гувало за ковбасні вироби 373,43 г рн., а ПП ОСОБА_4 - 427,91 грн. Заг альна сума неоплаченої вируч ки по контрагентам, по яким на раховувались порушення стан овить 801,34 грн.

Відповідач вважає, що позив ач неправомірно дав визначен ня факту декларування ціни н а ковбасні вироби варені шля хом посилання не на фактичну ціну реалізації, а на інформа цію, що містилася в його прас-л исті та наказі. Проте відпові дач не бере до уваги наявніст ь у матеріалах справи як і пра йс-листа від 08.02.2008 року так і нак ладної на поставку ковбасних виробів № РТГ-000279 від 08 лютого 2008 року, де зазначено той же ріве нь ціни що і в прайс-листі.

Твердження відповідач про безпідставність та необґрун тованість врахування поверн ення товару згідно накладних на повернення товару у періо д до 05.06.2009 року суперечить його обґрунтуванню, що штрафні та фінансові санкції до позива ча застосовувались за період з 06.06.2008 року по 05.06.2009 року.

Відповідач зазначає, що інс пекція не враховувала наклад ні на повернення за період до 06.06.2008 року. Це твердження позив ач в своєму позові не оскаржу є, оскільки, як правильно вказ ав відповідач, період нараху вання економічних санкцій з 06.06.2008 року по 05.06.2009 року.

Крім того в матеріалах спра ви взагалі відсутні накладні на повернення датовані до 06.06.2 008 року. Тому фіксування факту не врахування накладних на п овернення в період до 06.06.2008 року взагалі не стосується до сут і справи.

Проте в матеріалах справи д ійсно є накладні на повернен ня датовані в період нарахув ання економічних санкцій, то бто з 06.06.2008 року по 05.06.2009 року, пове рнення товару в яких не врахо вані при розрахунку економіч них санкцій за період з 06.06.2008 ро ку по 05.03.2009 року, що збігається з періодом нарахування штрафн их санкцій з 06.06.2008 року по 27.05.2009 рок у.

Що стосується відсутності у позивача конкретизації оп лачених сум по групам товарі в, видам і ґатункам ковбасних виробів та сум неоплачених к овбасних виробів по групам т оварів, видам і ґатункам, то ді юче законодавство не вимагає від суб' єктів господарюван ня проведення оплат окремо н а кожну групу товарів, вид та ґ атунок ковбасних виробів. Пі дставою для оплати є один з на ступних документів в цілому: рахунок, накладна, акт викона них робіт, договір.

Стосовно твердження відпо відача, щодо порушення позив ачем п. 9 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 29 "Фін ансова звітність за сегмента ми" затвердженого Наказом Мі ністерства фінансів України від 19.05.2005 року № 412, то в загальних положеннях в пункті 2 даного П оложення зазначено, що норми Положення (стандарту) 29 засто совуються підприємствами, ор ганізаціями та іншими юридич ними особами (далі - підприє мство) незалежно від форм вла сності (крім малих підприємс тв, неприбуткових організаці й, банків і бюджетних установ ).

Неврахування того факту, що частина товару була позивач еві повернена та неоплачена, а також не взято до уваги діюч і ціни станом на 08.02.2008 року та ці ни в Протоколах узгодження ц ін, призводить до "штучного" за вищення суми отриманої позив ачем виручки, що, в свою чергу, впливає на необґрунтоване н арахування відповідачем еко номічних санкцій.

Відповідно до ст. 71 КАС Украї ни, кожна сторона повинна до вести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльност і суб'єкта владних повноваж ень обов'язок, щодо доказуван ня правомірності свого рішен ня, дії чи бездіяльності покл адається на відповідача, якщ о він заперечує проти адміні стративного позову.

Суд приходить до висновку, щ о позивачем доведено ті обст авини на яких ґрунтується йо го позов. Натомість, доводи, як ими відповідач обґрунтовув ав свої заперечення, є безпід ставними та такими, що не відп овідають дійсним обставинам справи, оскільки спростовую ться вищевикладеним та наявн ими в справі доказами.

Зважаючи на вищевикладене , позов обґрунтований і підля гає до задоволення.

Судовий збір, сплачений поз ивачем при поданні позову в с умі 3,40 грн., присуджується поз ивачу з державного бюджету з гідно частини 1 статті 94 КАС Ук раїни.

Керуючись статтями 160-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повн істю.

Скасувати рішення Державн ої інспекція з контролю за ці нами в Рівненській області № 137 від 05 червня 2009 року.

Присудити на користь позив ача-Приватне підприємтсво "Р івненська товарна група" (адр еса: Костромська,3а,кв.97,Рівне,33 027, код ЄДРПОУ 34518575) із Державного бюджету судовий збір у розмі рі 3,40 грн.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо заяву п ро апеляційне оскарження бул о подано, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова набирає законної сили після закінче ння цього строку. У разі подан ня апеляційної скарги постан ова, якщо її не скасовано, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.

Постанова може бути оскарж ена до Львівського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез суд першої інстанції, як ий ухвалив постанову. Заява п ро апеляційне оскарження под ається протягом 10-ти днів з дн я складання постанови в повн ому обсязі. Якщо постанову бу ло проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справ і, то строк подання заяви про а пеляційне оскарження обчисл юється з дня отримання нею ко пії постанови.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом 20-ти днів пі сля подання заяви про апеляц ійне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя < Список > Боймиструк С.В.

Постанова складена в по вному обсязі "26" квітня 2010 р.

< Список >

< Список >

< Список >

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.04.2010
Оприлюднено22.11.2010
Номер документу12332332
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5050/09/1770

Постанова від 20.04.2010

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Боймиструк С.В.

Ухвала від 23.01.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Матковська З.М.

Постанова від 20.04.2010

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Боймиструк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні