Cправа № 399/559/24
Провадження № 3/399/263/2024
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 вересня 2024 року смт Онуфріївка
Суддя Онуфріївського районного суду Кіровоградської області Лях М.М., розглянувши матеріали справи, які надійшли з Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянку України, директора комунального некомерційного підприємства «Онуфріївська центральна районна лікарня» Онуфріївської селищної ради Кіровоградської області, проживає за адресою: АДРЕСА_1 , до адміністративної відповідальності не притягувалась, за вчинення адміністративного правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 164-14 КУпАП,
встановила:
21 серпня 2024 року до Онуфріївського районного суду Кіровоградської області надійшов протокол № 04-11/34/2024пр про адміністративне правопорушення від 14.08.2024 року про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 3 ст. 164-14 КУпАП.
Згідно протоколу про адміністративне правопорушення, при здійсненні перевірки закупівель, відповідно до ст. 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 1 пункту 4 Порядку проведення перевірок закупівель Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затвердженого постановою КМУ від 01.08.2013 № 631 у комунальному некомерційному підприємстві «Онуфріївська центральна районна лікарня» Онуфріївської селищної ради Кіровоградської області із закупівлі робіт «Реконструкція існуючої системи медичного газопостачання та встановлення станції медичного газопостачання в контейнері КНП «Онуфріївська центральна районна лікарня» Онуфріївської селищної ради Кіровоградської області за адресою селище Онуфріївка, вул. Графа Толстого, 90» за період з 01.09.2023 по 31.05 2024 року виявлено порушення законодавства про закупівлі, а саме: укладання КНП «Онуфріївська ЦРЛ" (Замовник) в особі директора ОСОБА_1 з ТОВ «МЕДГАЗ» (Підрядник) в особі директора ОСОБА_2 . Договору виконання підрядних робіт № 132 від 23.10 2023 (яким визначено вид договірної ціни - тверда) не у відповідності до змісту тендерної пропозиції поданої ТОВ «МЕДГАЗ» (зазначено договірна ціна - динамічна).
ОСОБА_1 , будучи посадовою особою комунального некомерційного підприємства «Онуфріївська центральна районна лікарня» Онуфріївської селищної ради Кіровоградської області, яка уповноважена на підписання фінансових документів комунального некомерційного підприємства «Онуфріївська центральна районна лікарня» Онуфріївської селищної ради Кіровоградської області, уклала договір на виконання підрядних робіт не у відповідності до змісту тендерної пропозиції поданої підрядником, а саме: будучи посадовою особою, в порушення вимог абзацу 1 пункту 18 та п. 21 Особливостей затвердженихпостановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування,за результатами проведення даної процедури закупівлі між Замовником та ТОВ «МЕДГАЗ» укладений договір виконання підрядних робіт від 23.10.2023 № 132, предметом якого є виконання робіт по об`єкту «Реконструкція існуючої системи медичного газопостачання та встановлення станції медичного газопостачання в контейнері КНП «Онуфріївська центральна районна лікарня» Онуфріївської селищної ради Кіровоградської області за адресою: сел. Онуфріївка. вул. Графа Толстого, 90.
Згідно із пунктом 3.1 розділу 3 «Ціна договору» Договору № 132 загальна вартість договору складає 6 041 330.00 грн. в т ч. ПДВ. Відповідно до пункту 3.2 розділу 3 Договору № 132 договірна ціна на виконання робіт визначена у додатку «Договірна ціна», який є невід`ємною частиною. У додатку 2 «Договірна ціна» до договору № 132 визначено вид договірної ціни тверда.
В той же час, в ході перевірки встановлено, що в складі тендерної пропозиції ТОВ «МЕДГАЗ» надана договірна ціна на «Реконструкція існуючої системи медичного газопостачання та встановлення станції медичного газопостачання в контейнері КНП «Онуфріївська центральна районна лікарня» Онуфріївської селищної ради Кіровоградської області за адресою: сел. Онуфріївка, вул. Графа Толстого, 90, що здійснюється у 2023 році, складена у поточних цінах станом на 06.10.2023, в якій зазначено вид договірної ціни -динамічна. Отже, (Підрядник) ТОВ «МЕДГАЗ» визначив, що договірна ціна буде динамічною.
Відповідно до пункту 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону. Отже, договір № 132 укладений не у відповідності до змісту тендерної пропозиції ТОВ «МЕДГАЗ», в частині невідповідності у виді договірної ціни, чим порушено вимоги пункту 18 Особливостей. Відповідно до п. 21 Особливостей договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору про закупівлю з порушенням вимог п. 18 Особливостей.
Отже, перевіркою питання дотримання вимог законодавства у сфері закупівель під час закупівлі робіт «Реконструкція існуючої системи медичного газопостачання та встановлення станції медичного газопостачання в контейнері КНП «Онуфріївська центральна районна лікарня» Онуфріївської селищної ради Кіровоградської області за адресою: сел. Онуфріївка вул. Графа Толстого, 90, встановлено порушення вимог пунктів 18, 21 Особливостей.
Таким чином, ОСОБА_1 будучи посадовою особою вчинила адміністративне правопорушення передбачене ч. 3 ст. 164 -14 КУпАП- укладення договору з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Протокол про адміністративне правопорушення складено згідно вимог закону, тому піддавати сумніву його зміст підстав немає.
В судове засідання ОСОБА_1 , не з`явилась, про місце, день і час розгляду справи повідомлена належним чином, захисник ОСОБА_1 - Руссу Н.О. подала заяву, де просила розглядати справу без її участі, просила закрити провадження у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 164-14 КУпАП.
Захисник ОСОБА_1 - Руссу Н.О. надала суду пояснення по справі та зазначила, що протокол про адміністративне правопорушення складений з грубим порушенням вимог ст. 254 КУпАП а саме: відсутні докази того, що саме на ОСОБА_3 покладений обов`язок складати процесуальний документ. Крім того, до протоколу не додано документів на підставі яких ОСОБА_4 доручено здійснювати перевірку закупівель у КНП «Онуфріївська центральна районна лікарня», відсутній наказ керівника про здійснення ним певної перевірки або направлення здійснювати певну перевірку на даному підприємстві. Директор ОСОБА_1 не здійснювала публічну закупівлю товару, а це здійснювала інша особа, на яку згідно наказу покладений обов`язок. Не надано до матеріалів справи доказів, що саме ОСОБА_1 винна у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 164-14 КУпАП. Крім того, відповідно до ст. 254 КУпАП протокол про адміністративного правопорушення складається не тільки посадовою особою але не пізніше 24 год з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення. Враховуючи численні порушення вищезазначених вимог, просить закрити провадження відносно ОСОБА_1 у зв`язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 164-14 КУпАП.
Дослідивши матеріали про адміністративне правопорушення, суддя приходить до наступних висновків.
Згідно ст. 1 КУпАП завданням Кодексу України про адміністративні правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.
Положення ч.ч. 1, 2 ст. 7 КУпАП передбачають, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
У відповідності до ч. 3 ст. 164-14 КУпАП, придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону; застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом; невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону; відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення); укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі; внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом; внесення недостовірних персональних даних до електронної системи закупівель та неоновлення у разі їх зміни; порушення строків оприлюднення тендерної документації - тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п`ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно ст. 280 КУпАП орган при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна особа в його вчинені, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, що встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Незважаючи на те, що ОСОБА_1 вину у вчиненні вказаного правпорушення не визнала, суд дійшов висновку, що її вина у вчиненні адміністративного правопорушення повністю підтверджується такими доказами:
- даними протоколу про адміністративне правопорушення № 04-11/34/2024 пр від 14 серпня 2024 р., відповідно до якого умови укладеного договору на виконання підрядних робіт від 23.10.2023 № 132 (яким визначено вид договірної ціни тверда) не у відповідності до змісту тендерної пропозиції поданої ТОВ «МЕДГАЗ» (зазначено договірна ціна динамічна), тобто умови якого відрізняються від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «МЕДГАЗ»;
- витягом з акту перевірки закупівель у КНП «Онуфріївська центральна районна лікарня» Онуфріївської селищної ради Кіровоградської області № 041107-24/6 від 17.07.2024 року за період з 01.09.2023 по 31.05.2024 р.р.;
- поясненнями ОСОБА_1 начальнику управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області;
- звітом про надходження і використання надходжень спеціального фонду за 2023 рік;
- звітом про виконання паспорта бюджетної програми місцевого бюджету на 2023 рік;
- паспортом бюджетної програми місцевого бюджету на 2023 рік;
- копією клопотання № 01-17/926 КНП «Онуфріївська центральна районна лікарня» Онуфріївської селищної ради Кіровоградської області до голови Онуфріївської селищної ради Віталію Березі, щодо питання про виділення додаткових коштів до кошторису лікарні в розмірі 9152490, 00 грн. від 11.04.2023 року;
- копією клопотання № 01-17/558 КНП «Онуфріївська центральна районна лікарня» Онуфріївської селищної ради Кіровоградської області до голови Онуфріївської селищної ради Віталію Березі, щодо питання про виділення додаткових коштів до кошторису лікарні в розмірі 7946616,00 грн. від 20.06.2023 року;
- копією довідки про зміни до річного розпису бюджету на 2023 рік № 29 від 05.07.2023;
- копією наказу № 47 від 18.06.2020 року «Про затвердженя Положення про уповноважену особу з публічних закупівель» відповідно якого ОСОБА_1 затверджує Положення про уповноважену особу з публічних закупівель КНП «Онуфріївська ЦРЛ» та контроль за виконання залишає за собою;
- копією наказу № 60 від 01.11.2022 року «Про призначення уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення процедур закупівлі/ спрощених закупівель», згідно якої ОСОБА_1 призначає на посаду ОСОБА_5 та контроль за виконання залишає за собою;
- копією положення про уповноважену особу з публічних закупівель КНП «Онуфріївська ЦРЛ» затверджена наказом КНП «Онуфріївська ЦРЛ» № 47 від 18.06.2020 року;
- копією договору № 132 на виконання підрядних робіт від 23 жовтня 2023 року з усіма додатками;
- копією договірної ціни на «Реконструкція існуючої системи медичного газопостачання та встановлення станції медичного газопостачання в контейнері КНП «Онуфріївська ЦРЛ» Онуфріївської селищної ради Кіровоградської області»;
- копією локального кошторису на придбання устаткування, меблів та інвентарю №02-01-01 КНП «Онуфріївська ЦРЛ» Онуфріївської селищної ради»;
- копією наказу директора КНП «Онуфріївська ЦРЛ» Онуфріївської селищної ради Кіровоградської області № 1-К від 03.10.2019 року про переведення, щодо ОСОБА_1 головного лікаря комунального закладу «Онуфріївська ЦРЛ» на посаду директора КНП «Онуфріївська ЦРЛ» Онуфріївської селищної ради Кіровоградської області на умовах додаткової угоди до контракту строком на п`ять років з 03.10.2023 року;
У відповідності до вимог ст. 252 КУпАП, оцінюючи докази в їх сукупності, на підставі всебічного, повного та об`єктивного дослідження всіх обставин справи вважаю, що в діях вбачаються ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 164-14 КУпАП.
Суд критично оцінює доводи захисника ОСОБА_1 - Руссу Н.О., наведені в поданому поясненні, про відсутність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 164-14 КУпАП, оскільки такі спростовуються матеріалами справи та розцінюються як такі, що надані з метою уникнення відповідальності за вчинене правопорушення.
Доказів, які б спростовували наведені в протоколі обставини, суду не надано, тому вищевикладені докази суд вважає належними та допустимими, а в своїй сукупності достатніми.
При накладенні адміністративного стягнення, відповідно до вимог ст. 33 КУпАП, враховується характер вчиненого правопорушення, особа правопорушника, ступінь його вини, обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність за вчинене адміністративне правопорушення.
Відповідно до ст. 23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення.
Згідно з ст. 298 КУпАП постанова про накладення адміністративного стягнення є обов`язковою для виконання державними та громадськими органами, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами і громадянами. Згідно ст. 299 КУпАП постанова про накладення адміністративного стягнення підлягає виконанню з моменту її винесення, якщо інше не встановлено цим Кодексом та іншими законами України, постанова про накладення адміністративного стягнення звертається до виконання органом, який виніс постанову. З урахуванням положень ст. 300 КУпАП, постанова про накладення адміністративного стягнення виконується уповноваженим на те органом у порядку, встановленому КУпАП та іншими законами України.
Враховуючи вищевикладене, суд визнає винною ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 164-14 КУпАП, а тому приходить до висновку про необхідність застосування до неї адміністративного стягнення у вигляді штрафу у межах розміру, передбаченого санкцією статті.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП та ст. 4 Закону України "Про судовий збір" у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення стягується судовий збір в дохід держави.
постановила:
Визнати ОСОБА_1 винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 164-14 КУпАП та призначити їй адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі тисячі п`ятсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 25500 (двадцять п`ять тисяч п`ятсот) гривень на користь держави.
Штраф необхідно сплатити на рахунок: отримувач коштів ГУК у Кіров.обл./тг с-ще Онуфр/21081100, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37918230, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 89999 Рахунок отримувача UA728999980313070106000011553, код класифікації доходів бюджету 21081100 Призначення платежу Адміністративні штрафи та інші санкції.
Стягнути з ОСОБА_1 , судовий збір на користь держави в сумі 605, 60 гривень на рахунок № UA908999980313111256000026001, отримувач коштів ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783, код класифікації доходів бюджету 22030106.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова може бути оскаржена на протязі 10 днів з дня винесення постанови до Кропивницького апеляційного суду через Онуфріївськийрайонний суд Кіровоградської області.
Суддя М.М. Лях
Суд | Онуфріївський районний суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2024 |
Оприлюднено | 28.11.2024 |
Номер документу | 123329430 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення законодавства про закупівлі |
Адмінправопорушення
Онуфріївський районний суд Кіровоградської області
Лях М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні