ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 334-68-95, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
м. Київ
22.11.2024Справа № 910/513/24Господарський суд міста Києва у складі судді Блажівської О.Є., при секретарі судового засідання Піскунової О.Ю., розглянувши заяву Акціонерного товариства "Херсонська теплоелектроцентраль" про заміну сторони виконавчого провадження по справі №910/513/24
про стягнення 80 554,07 грн.,
за участю представників: згідно протоколу судового засідання;
ВСТАНОВИВ:
До Господарського суду міста Києва надійшов позов Акціонерного товариства "Херсонська теплоелектроцентраль" до Державної установи "Лабораторний центр на залізничному транспорті Міністерства охорони здоров`я України" про стягнення 80 554,07 грн.
Рішенням Господарського суду міста Києва від 24.05.2024 року по справі №910/513/24 позов задоволено. Стягнуто із Державної установи "Лабораторний центр на залізничному транспорті Міністерства охорони здоров`я України" на користь Акціонерного товариства "Херсонська теплоелектроцентраль" заборгованість в розмірі 80 554 грн. 07 коп., судовий збір у розмірі 2422 грн. 40 коп.
28.06.2024 року на виконання рішення Господарського суду міста Києва видано Наказ.
09.09.2024 року через систему «Електронний суд» від Акціонерного товариства "Херсонська теплоелектроцентраль" надійшло заява про заміну сторони виконавчого провадження по справі №910/513/24. В даній заяві, заявник просить замінити боржника за наказом Господарського суду м. Києва № 910/513/24 від 28.06.2024 року - Державну установу «Лабораторний центр на залізничному транспорті Міністерства охорони здоров`я України», яка розташована за адресою: Документ сформований в системі «Електронний суд» 09.09.2024 5 03049, м. Київ, вул. Стадіонна, буд. 6 А (код ЄРДПОУ 38513502) на його правонаступника - Державна установа «Київський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України» (код ЄДРПОУ 38518118, 04050, Україна, місто Київ, вулиця Герцена, будинок, 31, Засіб зв`язку: +380 (44) 483-77-88, електронна пошта: kyiv.obl.cdc@gmail.com).
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 12.09.2024 року розгляд заяви Акціонерного товариства "Херсонська теплоелектроцентраль" призначено на 04.10.2024 року.
Розпорядженням Керівника апарату Господарського суду міста Києва від 21.10.2024 року призначено повторний автоматичний розподіл справи №910/513/24 у зв`язку із звільненням судді ОСОБА_1 .
Відповідно до автоматичного розподілу справ Господарського суду міста Києва, справу №910/513/24 передано до розгляду у складі судді Мандриченка О.В.
Розпорядженням Керівника апарату Господарського суду міста Києва від 25.10.2024 року призначено повторний автоматичний розподіл справи №910/513/24 у зв`язку із перебуванням судді Мандриченка О.В. у відрядженні (з 25.10.2024 по 04.11.2024) та у щорічній відпустці (з 05.11.2024 по 24.11.2024), враховуючи обмеженість строку розгляду заяви про заміну сторони виконавчого провадження, який встановлено частиною третьою статті 334 Господарського процесуального кодексу України, та враховуючи пункт 2.3.50 Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 № 30, підпункт 4.3.2 пункту 4.3, пункту 5.3 Засад використання автоматизованої системи документообігу Господарського суду міста Києва, затверджених рішенням зборів суддів Господарського суду міста Києва від 14.09.2015 № 17.
Відповідно до автоматичного розподілу справ Господарського суду міста Києва, справу №910/513/24 передано до розгляду у складі судді Чинчин О.В.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 28.10.2024 року призначено розгляд заяви Акціонерного товариства "Херсонська теплоелектроцентраль" про заміну сторони виконавчого провадження по справі №910/513/24 на 06.11.2024 року.
04.11.2024 року через систему «Електронний суд» від Державної установи «Київський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України» надійшли заперечення на заяву Акціонерного товариства "Херсонська теплоелектроцентраль".
05.11.2024 року через систему «Електронний суд» від Акціонерного товариства "Херсонська теплоелектроцентраль" надійшло клопотання про залишення заяви без розгляду.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 06.11.2024 заяву Акціонерного товариства "Херсонська теплоелектроцентраль" про заміну сторони виконавчого провадження по справі №910/513/24 - залишено без розгляду.
12.11.2024 року через систему "Електронний суд" від Акціонерного товариства "Херсонська теплоелектроцентраль" надійшла заява про заміну сторони виконавчого провадження по справі №910/513/24.
Дана заява обґрунтована наступним: рішенням Господарського суду м. Києва від 24.05.2024 року позовні вимоги АТ «Херсонська ТЕЦ» задоволено повністю. Стягнуто із Державної установи «Лабораторний центр на залізничному транспорті Міністерство хорони здоров`я України» (03049, м. Київ, вул. Стадіонна, буд. 6А, ідентифікаційний код 38513502) на користь Акціонерного товариства «Херсонська теплоелектроцентраль» (73028, Херсонська область, Херсонський район, м. Херсон, Бериславське шосе, 1, ідентифікаційний код 00131771) заборгованість розмірі 80 554 (вісімдесят тисяч п`ятсот п`ятдесят чотири) грн. 07 коп., судовий збір у розмірі 242 (дві тисячі чотириста двадцять дві) грн. 40 коп. 28.06.2024 року виданий судовий наказ. АТ «Херсонська теплоелектроцентраль» на підставі Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» та постанови Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 року № «Про затвердження Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників» направила на адресу Державної казначейської служби України заяву від 09.08.2024 № 06-2/1516 про примусову виконання судового наказу у справі № 910/513/24. 06.09.2024 року на адресу АТ «Херсонська ТЕЦ» надійшов лист Державної казначейської служби України від 20.08.2024 № 5-06-06/18643 про повернення судового наказу з тих підстав, що боржник Державна установа «Лабораторний центр на залізничному транспорті Міністерство хорони здоров`я України» (03049, м. Київ, вул. Стадіонна, буд. 6А, ідентифікаційний код 38513502) не має відкритих рахунків в органах Казначейства.
У поданій заяві, заявник також звертає увагу, що згідно частини 2 наказу Міністерства охорони здоров`я України від 30 вересня 2021 № 2102 «Про реорганізацію державних установ - лабораторних центрів МОЗ України», реорганізувати Державну установу «Лабораторний центр на залізничному транспорті Міністерства охорони здоров`я України», яка розташована за адресою: 03049, м. Київ, вул. Стадіонна, буд. 6 А (код ЄРДПОУ 38513502) - відповідач по нашій справі № 910/513/24 шляхом її приєднання до Державної установи «Київський міський центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України» (код ЄРДПОУ 38518296), що знаходиться за адресою: 04053, м. Київ, вул. Некрасовська, буд. 10/8. Згідно витягу з Юконтрол, правонаступник станом на дату подання даної заяви має іншу юридичну адресу: 03190, місто Київ, вул. Естонська, будинок 3. Відповідно до абз. 2 частини 2 наказу Міністерства охорони здоров`я України від 30 вересня 2021 № 2102 «Про реорганізацію державних установ - лабораторних центрів МОЗ України», установити, що Державна установа «Київський міський центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України» є правонаступником всього майна, усіх прав та обов`язків Державної установи «Лабораторний центр на залізничному транспорті Міністерства охорони здоров`я України». Таким чином, заміна сторони виконавчого провадження з Державної установи «Лабораторний центр на залізничному транспорті Міністерства охорони здоров`я України» на Державна установа «Київський міський центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України» надасть можливість виконати рішення суду, що набрало законної сили та реалізації гарантії виконання остаточного рішення суду так як: обов`язковість судових рішень гарантується статтею 129-1 Конституції України, Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод у сукупності з практикою Європейського суду з прав людини (далі - ЄСПЛ). Остання у силу статті 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» застосовується судами при розгляді справ як джерело права.
Протоколом передачі судової справи раніше визначеному складу суду дану заяву передано судді Мельнику В.І.
Розпорядженням Керівника апарату Господарського суду міста Києва від 12.11.2024 року призначено повторний автоматичний розподіл справи №910/513/24 у зв`язку із звільненням судді ОСОБА_1.
Відповідно до автоматичного розподілу справ Господарського суду міста Києва від 12.11.2024, заяву про заміну сторони виконавчого провадження по справі №910/513/24 передано до розгляду у складі судді Блажівській О.Є
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 14.11.2024 прийнято до розгляду заяву Акціонерного товариства "Херсонська теплоелектроцентраль" про заміну сторони виконавчого провадження по справі №910/513/24 та її розгляд призначено на 18.11.2024.
15.11.2024 через систему "Електронний суд" від представника Акціонерного товариства "Херсонська теплоелектроцентраль" надійшла заява про проведення судового засідання 18.11.2024 о 11:30 год. в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 18.11.2024 заяву представника Акціонерного товариства "Херсонська теплоелектроцентраль" про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції задовольнити. Забезпечено участь представника Акціонерного товариства "Херсонська теплоелектроцентраль", Єрашова Іллі Євгеновича у розгляді заяви про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 910/513/24 у всіх судових засіданнях в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів, за електронною адресою для реєстрації - ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 18.11.2024 відкладено розгляд заяви про заміну сторони виконавчого провадження у даній справі на 22.11.2024. Даною ухвалою викликано в судове засідання Державну установу «Київський міський центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України» (03190, місто Київ, вул. Естонська, будинок 3, код ЄДРПОУ 38518296) та запропоновано Державній установі «Київський міський центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України» надати письмові пояснення щодо поданої представником Акціонерного товариства "Херсонська теплоелектроцентраль" про заміну сторони виконавчого провадження по справі.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 20.11.2024 виправлено описку в частині дати та часу призначення засідання відповідно до протоколу судового засідання від 18.11.2024.
20.11.2024 через систему "Електронний суд" від представника Акціонерного товариства "Херсонська теплоелектроцентраль" надійшли письмові пояснення, в яких зазначено правову позицію Великої Палати Верховного Суду та Верховного Суду щодо розгляду таких питань через яких питання правонаступництва.
22.11.2024 через систему "Електронний суд" від представника Акціонерного товариства "Херсонська теплоелектроцентраль" надійшла заява про долучення доказів.
22.11.2024 у судове засідання з розгляду заяви Акціонерного товариства "Херсонська теплоелектроцентраль" про заміну сторони виконавчого провадження по справі №910/513/24 з`явився представник заявника (в режимі відео конференції). Представник заявника подану заяву про заміну сторони виконавчого провадження підтримав та просив задовольнити.
22.11.2024 під час розгляду заяви представник заявника зазначив, що наказ Міністерства охорони здоров`я України від 30 вересня 2021 № 2102 «Про реорганізацію державних установ - лабораторних центрів МОЗ України» є чинним та не скасований. Зазначив, що ним, як адвокатом було подано адвокатський запит від 05.11.2024 №01/34 до Міністерства охорони здоров`я України про надання копії наказу від 30 вересня 2021 № 2102 «Про реорганізацію державних установ - лабораторних центрів МОЗ України». У відповідь на адвокатський запит, Міністерством охорони здоров`я України листом від 19.11.2024 № 26-04/43606/2-24 надано копії наказів від 27.045.2020 № 962 «Про деякі питання реорганізації державних установ МОЗ України» та від 30 вересня 2021 № 2102 «Про реорганізацію державних установ - лабораторних центрів МОЗ України».
22.11.2024 представник відповідача (боржника) у судове засідання не з`явився, про дату та час судового засідання повідомлявся належним чином, про що свідчить наявна в матеріалах справи довідка про доставлення до електронного кабінету Державної установи "Лабораторний центр на залізничному транспорті Міністерства охорони здоров`я України". Відповідно до п. 2 ч. 6 ст. 242 ГПК України днем вручення судового рішення є день отримання судом повідомлення про доставлення копії судового рішення до електронного кабінету особи. Враховуючи викладене, відповідач повідомлений належним чином про розгляд даної справи. Клопотань про відкладення розгляду заяви про заміну сторони виконавчого провадження чи про неможливість прибути у судове засідання та/або про розгляд заяви за відсутності представника відповідача (боржника), до суду подано не було.
22.11.2024 представник Державної установи «Київський міський центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України» у судове засідання не з`явився, про дату та час судового засідання повідомлявся належним чином, про що свідчить наявна в матеріалах справи довідка про доставлення до електронного кабінету Державної установи «Київський міський центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України». Відповідно до п. 2 ч. 6 ст. 242 ГПК України днем вручення судового рішення є день отримання судом повідомлення про доставлення копії судового рішення до електронного кабінету особи. Враховуючи викладене, Державна установа «Київський міський центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України» повідомлена належним чином про розгляд даної справи. Клопотань про відкладення розгляду заяви про заміну сторони виконавчого провадження чи про неможливість прибути у судове засідання та/або про розгляд заяви за відсутності представника Державної установи «Київський міський центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України», до суду подано не було. Також Державною установою «Київський міський центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України» письмових пояснень щодо поданої представником Акціонерного товариства "Херсонська теплоелектроцентраль" про заміну сторони виконавчого провадження по справі, до суду подано не було.
22.11.2024 через систему "Електронний суд" від представника Акціонерного товариства "Херсонська теплоелектроцентраль" надійшла заява про надіслання на адресу заявника копії ухвали з відміткою про набрання законної сили.
Розглядаючи заяву Акціонерного товариства "Херсонська теплоелектроцентраль" про заміну сторони виконавчого провадження по справі №910/513/24, суд зазначає наступне.
Згідно з положеннями статей 18, 326 ГПК України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами. Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом.
Виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) - сукупність дій визначених у Законі України «Про виконавче провадження» органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню (стаття 1 Закону № 1404-VIII).
Пункт 9 частини першої статті 39 Закону України «Про виконавче провадження» передбачає, що виконавче провадження підлягає закінченню у разі, зокрема, фактичного виконання в повному обсязі рішення згідно з виконавчим документом.
Згідно зі статтею 52 ГПК України в разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив. Про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником суд постановляє ухвалу.
Відповідно до частин першої та п`ятої статті 334 ГПК України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Частиною п`ятою статті 15 Закону України «Про виконавче провадження» передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Відповідно до приписів частин першої та другої статті 15 наведеного Закону сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ.
Виконавче провадження здійснюється з дотриманням засад верховенства права, за якого кожен з учасників має можливість реалізувати обсяг вимог наданих йому судовим рішенням. Закон України «Про виконавче провадження» не пов`язує початок реалізації цих прав з ухваленням державним виконавцем рішення про початок примусового виконання рішення на підставі виконавчого документа, а навпаки, прямо передбачає можливість виправлення невідповідності виконавчого документа вимогам, передбаченим цією статтею, судом за заявою стягувача. Близька за змістом правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 31.10.2018 зі справи № 2-а-3494/11.
Юридична особа, на користь якої видано виконавчий документ, набуває статусу стягувача з моменту видачі такого виконавчого документа, а не з моменту відкриття виконавчого провадження. Близька за змістом правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 21.08.2020 зі справи № 905/2084/14-908/4066/14.
Отже, стадія виконавчого провадження, як завершальна стадії судового процесу, має встановлені законом строкові межі. Зокрема, така стадія починається після видачі виконавчого документу стягувачу та закінчується фактичним виконанням судового рішення або зі спливом строку пред`явлення виконавчого документу до виконання.
Процесуальне правонаступництво - це перехід процесуальних прав і обов`язків сторони у справі до іншої особи у зв`язку з вибуттям особи у спірному матеріальному правовідношенні. Процесуальне правонаступництво випливає з юридичних фактів правонаступництва (заміни сторони матеріального правовідношення її правонаступником) і відображає зв`язок матеріального і процесуального права. При цьому положеннями наведеної процесуальної норми не обмежено коло випадків заміни особи у спірних правовідносинах, які можуть бути підставами для процесуального правонаступництва, а також стадію судового процесу, на якій може бути здійснено таке правонаступництво.
Процесуальне правонаступництво на стадії виконання судового рішення є однією з процесуальних гарантій захисту та відновлення захищених судом прав та інтересів фізичних і юридичних осіб. Воно є похідним від матеріального та випливає з юридичних фактів правонаступництва (заміни сторони у матеріальному правовідношенні її правонаступником). У зв`язку з цим для вирішення судом питання про процесуальну заміну сторони у справі необхідна наявність відповідних первинних документів, які підтверджують факт вибуття особи з матеріального правовідношення і перехід її прав та обов`язків до іншої особи - правонаступника. Близька за змістом правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 14.12.2020 зі справи № 15/148-10-4045, від 02.04.2021 зі справи № 34/16, від 21.05.2021 зі справи № 922/1995/17.
Під правонаступництвом у виконавчому провадженні розуміють заміну однієї зі сторін (стягувача або боржника) з переходом прав та обов`язків від попередника до іншої особи (правонаступника), що раніше не брала участі у виконавчому провадженні.
Серед підстав заміни кредитора у зобов`язанні стаття 512 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) визначає правонаступництво. Таке універсальне правонаступництво передбачено, зокрема, статтею 104 ЦК України, згідно з положеннями якої юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації, у разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Порядок припинення юридичної особи шляхом злиття, приєднання, поділу та перетворення врегульований статтею 107 ЦК України, відповідно до положень якої після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами. Передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом.
Отже, законодавець визначив дві форми припинення юридичної особи - в результаті реорганізації або в результаті ліквідації, а також визначив наслідки припинення юридичної особи в результаті реорганізації, які, на відміну від припинення юридичної особи в результаті ліквідації, полягають, зокрема у переході майна, прав і обов`язків до правонаступників. Таким чином, у разі реорганізації юридичної особи шляхом її приєднання факт настання правонаступництва безпосередньо пов`язаний з моментом передання прав та обов`язків від правопопередника до правонаступника.
Водночас при відповідній реорганізації не має значення, чи вказано в передавальному акті про правонаступництво щодо певного майна, прав чи обов`язків, адже правонаступник лише один, що унеможливлює виникнення будь-яких спорів щодо переходу майна, прав чи обов`язків. Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 20.01.2022 у справі № 922/347/21, від 16.03.2023 у справі № 922/3979/21
Отже, лише при припиненні суб`єкта господарювання шляхом поділу в розподільчому балансі визначається правонаступництво. Внаслідок же злиття, приєднання або перетворення правонаступником є лише одна особа і будь-який розподіл прав та обов`язків при таких видах реорганізації неможливий. Близька за змістом правова позиція викладена в постанові Великої Палати Верховного Суду від 16.06.2020 у справі № 910/5953/17.
Водночас чинне законодавство не містить загальної норми щодо моменту виникнення універсального правонаступництва юридичної особи, внаслідок приєднання.
Ухвалюючи рішення про реорганізацію, уповноважений орган юридичної особи спрямовує свою волю на передачу не окремого майна, прав або обов`язків, а всієї їх сукупності. Тобто при універсальному правонаступництві до правонаступника чи правонаступників переходить усе майно особи як сукупність прав та обов`язків, які їй належать (незалежно від їх виявлення на момент правонаступництва), на підставі передавального акта. Наведені обставини передують внесенню запису до Реєстру про припинення юридичної особи, яка припиняється в результаті реорганізації.
За висновком Великої Палати Верховного Суду, викладеним у постанові від 16.06.2020 у справі № 910/5953/17, якщо припустити, що правонаступництво настає лише з моменту державної реєстрації припинення юридичної особи, то це призведе до можливостей порушення прав кредиторів, які протягом значного періоду часу не зможуть звернутися з вимогами до юридичної особи, яка отримає все майно правопопередника, але не буде нести відповідальність за його зобов`язаннями. При цьому Велика Палати Верховного Суду в зазначеній постанові визнала помилковим висновок попередніх судових інстанцій про те, що правонаступництво не відбулося за відсутності в Реєстрі запису про припинення юридичної особи, яка реорганізовувалася.
Зважаючи на викладене та на те, що положеннями статей 104, 107 ЦК України не визначений момент переходу прав та обов`язків від юридичної особи, яка припиняється у зв`язку з реорганізацією, Суд вважає, що такий момент не може пов`язуватися з внесенням запису до державного реєстру про припинення реорганізованої юридичної особи. Зазначене кореспондується з висновком Верховного Суду, викладеним у постанові від 14.09.2020 у справі №296/443/16-ц та постанові від 04.11.2020 у справі №922/817/18.
Отже, у вирішенні питань, пов`язаних з таким правонаступництвом, судам необхідно здійснювати аналіз доказів переходу відповідних прав і обов`язків (близька за змістом правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 09.10.2020 у справі № 910/4656/14).
Матеріалами справи №910/513/24 встановлено, що рішенням Господарського суду міста Києва від 24.05.2024 року по справі №910/513/24 позов задоволено. Стягнуто із Державної установи "Лабораторний центр на залізничному транспорті Міністерства охорони здоров`я України" на користь Акціонерного товариства "Херсонська теплоелектроцентраль" заборгованість в розмірі 80 554 грн. 07 коп., судовий збір у розмірі 2422 грн. 40 коп.
28.06.2024 року на виконання рішення Господарського суду міста Києва видано Наказ, боржником за яким вказано Державну установу "Лабораторний центр на залізничному транспорті Міністерства охорони здоров`я України" (03049, м. Київ, вул. Стадіонна, буд. 6А, ідентифікаційний код 38513502).
На звернення заявника до Державної казначейської служби України з заявою від 09.08.2024 № 06-2/1516 про примусове виконання судового наказу у справі № 910/513/24. 06.09.2024 року на адресу АТ «Херсонська ТЕЦ», вказаний наказ було повернуто листом Державної казначейської служби України від 20.08.2024 № 5-06-06/18643 з підстав того, що боржник Державна установа «Лабораторний центр на залізничному транспорті Міністерство хорони здоров`я України» (03049, м. Київ, вул. Стадіонна, буд. 6А, ідентифікаційний код 38513502) не має відкритих рахунків в органах Казначейства.
За інформацією Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (витяг № 297902016846 станом на 18.11.2024) Акціонерного товариства "Херсонська теплоелектроцентраль" перебуває в стані припинення внаслідок внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженими ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її реорганізації, про що до реєстру 06.10.2016 внесено запис за № 10731270027023530.
У той же час, з матеріалів заяви про заміну сторони виконавчого провадження встановлено, що 30.09.2021 Міністерством охорони здоров`я України прийнято наказ «Про реорганізацію державних установ - лабораторних центрів МОЗ України» (далі - наказ від 30.09.2021 № 2102).
Відповідно до п. 2 наказу від 30.09.2021 № 2102 вирішено:
- реорганізувати Державну установу «Лабораторний центр на залізничному транспорті Міністерства охорони здоров`я України» (код ЄРДПОУ: 38513502, місцезнаходження: 03049, м. Київ, вул. Стадіонна, буд. 6 А), шляхом її приєднання до Державної установи «Київський міський центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України» (код ЄРДПОУ: 38518296. місцезнаходження: 04053, м. Київ, вул. Некрасовська, буд. 10/8);
- установити, що Державна установа «Київський міський центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України» є правонаступником усього майна, всіх прав та обов`язків Державної установи «Лабораторний центр на залізничному транспорті Міністерства охорони здоров`я України».
Даний наказ станом на час розгляду заяви з Акціонерного товариства "Херсонська теплоелектроцентраль" про заміну сторони виконавчого провадження по справі №910/513/24 є чинним та не скасований.
Отже, згідно вказаного наказу правонаступником Державної установи «Лабораторний центр на залізничному транспорті Міністерства охорони здоров`я України» є Державна установа «Київський міський центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України».
Відповідно до ч. ч. 1, 5 ст. 334 ГПК України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
За таких обставин, суд приходить до висновку відповідно до вимог ст. 334 ГПК України про задоволення заяви Акціонерного товариства "Херсонська теплоелектроцентраль" та здійснення заміни боржника за наказом Господарського суду м. Києва № 910/513/24 від 28.06.2024 року - Державну установу «Лабораторний центр на залізничному транспорті Міністерства охорони здоров`я України», яка розташована за адресою: 03049, м. Київ, вул. Стадіонна, буд. 6 А (код ЄРДПОУ 38513502) на його правонаступника - Державна установа «Київський міський центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України» (код ЄДРПОУ 38518296, 03190, місто Київ, вул. Естонська, будинок 3).
Керуючись статтями 233, 234, 235, 334 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -
УХВАЛИВ:
1. Заяву Акціонерного товариства "Херсонська теплоелектроцентраль" про заміну сторони виконавчого провадження задовольнити.
2. Замінити боржника за наказом Господарського суду м. Києва № 910/513/24 від 28.06.2024 року - Державну установу «Лабораторний центр на залізничному транспорті Міністерства охорони здоров`я України», яка розташована за адресою: 03049, м. Київ, вул. Стадіонна, буд. 6 А (код ЄРДПОУ 38513502) на його правонаступника - Державна установа «Київський міський центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України» (код ЄДРПОУ 38518296, 03190, місто Київ, вул. Естонська, будинок 3).
3. Згідно ч. 2 ст. 235 Господарського процесуального кодексу України дана ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена у порядку, встановленому статтею 256 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст ухвали складено 26.11.2024.
Суддя Оксана БЛАЖІВСЬКА
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2024 |
Оприлюднено | 29.11.2024 |
Номер документу | 123337004 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Блажівська О.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні