КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А
26 листопада 2024 року м. Київ 320/23315/23
Київський окружний адміністративний суд у складі судді Панченко Н.Д., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу у місті Києві за позовом ОСОБА_1 до Територіального управління Служби судової охорони у м. Києві та Київській області, третя особа Служба судової охорони, про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,
УСТАНОВИВ:
До Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 (далі по тексту також позивач, ОСОБА_1 , ідентифікаційний код: НОМЕР_1 ; адреса: АДРЕСА_1 ) з позовом до Територіального управління Служби судової охорони у м. Києві та Київській області (далі по тексту також відповідач, ТУ ССО, ідентифікаційний код: 43162533, адреса: 01601, м. Київ, вул. Жилянська, 58-Б), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Служби судової охорони України (далі по тексту також третя особа, ССО; ідентифікаційний код 42902258, адреса:01601, м. Київ, вул. Липська, 18/5 в якому просить суд:
- визнати протиправними дії ТУ ССО міста Києва та Київської області щодо ненарахування і невиплати позивачу додаткової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 №168;
- зобов`язати відповідача здійснити нарахування і виплату позивачу додаткової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 №168, в розмірі 30000 грн. на місяць, починаючи з 24.02.2022.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 09.08.2023 відкрито провадження у справі №320/23315/23 за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Від відповідача надійшло клопотання про залучення до участі у справі у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Кабінет Міністрів України, Міністерство фінансів України.
Вказане клопотання обґрунтоване тим, що Уряд встановлює прожитковий мінімум на відповідний рік, а розпорядники бюджетних коштів лише застосовують розмір прожиткового мінімуму, який доведений Міністерством фінансів України до відома. Також, у разі задоволення позовних вимог виникне потреба у розпорядників бюджетних коштів у дофінансуванні, однак питання виділення з державного бюджету бюджетних коштів вирішується тільки Міністерством фінансів України, тому рішення у справі впливає на права та обов`язки ще й Міністерства фінансів України.
Вирішуючи клопотання відповідача, суд виходить з такого.
Відповідно до частини другої статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
Згідно частин четвертої, п`ятої статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України у заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі. Про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
З аналізу вказаних норм встановлено, що необхідною умовою залучення третіх осіб є той факт, що судове рішення у справі може вплинути на права, свободи, інтереси або обов`язки осіб, які не є стороною у справі.
Щодо клопотання у частині залучення до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Міністерства фінансів України, Кабінету Міністрів України, суд зазначає, що необхідною умовою залучення третіх осіб є той факт, що судове рішення у справі може вплинути на права, свободи, інтереси або обов`язки осіб, які не є стороною у справі.
Разом з тим, відповідачем не надано сукупності належних, допустимих, достовірних та достатніх доказів на підтвердження факту, що судове рішення за результатами розгляду справи може істотно вплинути на права, свободи, інтереси або обов`язки Міністерства фінансів України та Кабінету Міністрів України, які не є розпорядниками бюджетних коштів за програмою за КПКВК 0501020 Забезпечення здійснення правосуддя місцевими, апеляційними судами та функціонування органів і установ системи правосуддя.
Так, судом не встановлено обставин, за яких цей спір впливає на права, свободи, інтереси або обов`язки Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України.
За наведених обставин, суд прийшов до висновку про відсутність правових підстав для задоволення клопотання відповідача про залучення до участі у справі третіх осіб.
Керуючись статтями 49, 248, 256, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
УХВАЛИВ:
1. Відмовити у задоволенні клопотання відповідача про залучення третіх осіб у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Територіального управління Служби судової охорони у м. Києві та Київській області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії.
2. Копію ухвали суду надіслати (надати) сторонам (їх представникам), шляхом направлення тексту ухвали електронною поштою, факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), телефонограмою.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та оскарженню не підлягає. Заперечення проти ухвали може бути включено до апеляційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Суддя Панченко Н.Д.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2024 |
Оприлюднено | 29.11.2024 |
Номер документу | 123340044 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Панченко Н.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні