ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №380/17750/24
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 листопада 2024 року м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Сидор Н.Т., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «КАПІТАЛПРОМБУД» до Державної служби України з безпеки на транспорті, Відділу державного нагляду (контролю) у Львівській області про визнання протиправною та скасування постанови,
в с т а н о в и в :
на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Приватного підприємства «КАПІТАЛПРОМБУД» до Державної служби України з безпеки на транспорті, Відділу державного нагляду (контролю) у Львівській області, в якій позивач просить суд:
- визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 22.05.2024 № ПШ055873.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 22.05.2024 Державною службою України з безпеки на транспорті відділ державного нагляду (контролю) у Львівській області відбувся розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт, за результатами якого застосовано адміністративно-господарський штраф у сумі 17 000,00 грн за «перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 10%, але не більше 20% при перевезенні неподільного вантажу без відповідного дозволу або подільного вантажу», про що складено постанову від 22.05.2024 № ПШ055873.
Вказує, що ПП «КАПІТАЛПРОМБУД» дотримано всіх вимог встановлених чинним законодавством, а саме було надано документ, що засвічує право використання транспортного засобу (свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_1 та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_2 ). Також водієм надано посвідчення водія відповідної категорії НОМЕР_3 з відміткою про наявну категорію для керування даним транспортним засобом, а також товарно-транспортна накладна від 25.03.2024 № 250301 та дозвіл від 25.03.2024 № 2024-13850001-4098 НГ на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні. Наявність даних документів відповідачем не заперечуються, окрім дозволу на перевезення негабаритних вантажів, адже представниками Державної служби України з безпеки на транспорті відділу державного нагляду (контролю) у м. Києві до уваги прийнятий не був та на думку відповідача відсутній, однак відповідний документ в ПП «КАПІТАЛПРОМБУД» був наявний. Вважає, що постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу від 22.05.2024 № ПШ055873 є складена безпідставно, без належних та допустимих на те доказів, та підлягає скасуванню повністю.
Щодо процесуальних дій, вчинених у зв`язку із розглядом цієї справи, суд зазначає наступне.
Ухвалою судді від 29.08.2024 позовну заяву залишено без руху.
Ухвалою судді від 16.09.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.
Представник Державної служби України з безпеки на транспорті, Відділ державного нагляду (контролю) у Львівській області подав відзив на позовну заяву, у якому у задоволенні позовних вимог просить відмовити, і зазначає, що у ході перевірки виявлено порушення законодавства про автомобільний транспорт. Приватне підприємство «КАПІТАЛПРОМБУД» здійснювало перевезення неподільного вантажу - крану мостового електричного однобалкового опорного з перевищення допустимих габаритних параметрів, а саме довжина транспортного засобу становила 22 метри при нормативно допустимих 18,75 метри в пункті 22.5 Правил дорожнього руху, перевищення склало 17,3 % від нормативу, чим порушено п.22.5 ПДР України, ст.48 Закону України «Про автомобільний транспорт», за що передбачена відповідальність на підставі абзацу 15 частини 1 статі 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 10 відсотків, але не більше 20 відсотків при перевезенні неподільного вантажу без відповідного дозволу або подільного вантажу. Звертає увагу, що під час проведення перевірки 25.03.2024 о 12:50 год у водія транспортного засобу ОСОБА_1 не було в наявності дозволу від 25.03.2024 № 2024-13850001-4098 НГ на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні. Отримання в подальшому того дня 25.03.2024 вказаного дозволу автомобільним перевізником для продовження руху транспортного засобу, не є доказом відсутності порушення виявленого під час рейдової перевірки. Тому, відповідач вважає, що оскаржена постанова є правомірною та такою, що відповідає вимогам законодавства України, а відтак не підлягає скасуванню.
Всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Посадовими особами відділу державного нагляду (контроль) в м. Києві Державної служби України з безпеки на транспорті на підставі направлення на рейдову перевірку від 21.03.2024 № 001292 проведено перевірку додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, а саме перевірку транспортного засобу VOLVO, д.н.з. НОМЕР_4 , серія і номер свідоцтва про реєстрацію НОМЕР_1 , причіп ES-GE, д.н.з. НОМЕР_5 , що належить ОСОБА_2 , за результатами якої складений акт від 25.03.2024 № 059562.
У вказаному акті перевірки зафіксовано виявлене порушення п. 22.5 ПКМУ 1306-2001, ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт». При здійсненні вантажних перевезень, згідно ТТН від 25.03.2024 № 250301 довжина транспортного засобу склала 22 м, при дозволених 18,75 м, перевищення склало 17,3 відсотків при перевищенні неподільного вантажу (кран мостовий електричний одно балковий опорний).
У тому числі порушення, відповідальність за які передбачена статтею 60 Закону України Про автомобільний транспорт абзац 15 частина 1 перевищення встановлених законодавством габаритних норм понад 10 %, але не більше 20 % при переведенні неподільного вантажу.
Також, 25.03.2024 складена довідка Д3 001491 та акт про перевищення транспортних засобом нормативних габаритних параметрів № 000543.
Відповідно до абзацу 4 ч. 19 ст. 6 Законом України «Про автомобільний транспорт», інспекторами Уктрансбезпеки, 25.03.2024 о 13 год. 50 хв. складений акт про блокування/розблокування автомобільного транспортного засобу. Згідно вказаного акта транспортний засіб VOLVO, д.н.з. НОМЕР_4 , було заблоковано. 25.03.2024 о 15:50 транспортний засіб розблокований.
Позивачу скероване повідомлення про розгляд справи 01.05.2024 о 09:00 год.
Приватне підприємство «КАПІТАЛПРОМБУД» скерувало відповідачу пояснення від 30.04.2024 № 1, у яких зазначає, що дійсно 25.03.2024 підприємством здійснювалось перевезення крана мостового транспортним засобом VOLVO, д.н.з. НОМЕР_4 / ES-GE, д.н.з. НОМЕР_5 . Однак, зазначає, що на момент проведення відповідною габаригного- вагового контролю, інспекторами не було взяти до уваги той факт, що у перевізника Приватного підприємства «КАПІТАЛПРОМБУД» був наявний відповідний дозвіл № 2024-13850001-4098 НГ на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, згідно якого підприємству було надано дозвіл на рух транспортного засобу відповідним маршрутом з вказаними габаритами.
Позивачу скероване повідомлення про розгляд справи 22.05.2024 о 09:00 год.
Відділом державного (нагляду) контролю у Львівській області Державної служби України з безпеки на транспорті прийнята постанова від 22.05.2024 № ПШ055873 про застосування адміністративно-господарського штрафу, до Приватного підприємства «КАПІТАЛПРОМБУД» застосований адміністративний штраф у розмірі 17000,00 грн згідно з абзацом 15 частини першої статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт.
Не погоджуючись із згаданою постановою, позивач звернувся з відповідним позовом до суду.
Вирішуючи спір по суті, суд виходив з наступного.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту в Україні визначено Законом України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 № 2344-III, з наступними змінами та доповненнями (далі - Закон № 2344-III).
Згідно з ч. 7 ст. 6 Закон № 2344-III центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, здійснює, зокрема, державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм та стандартів на автомобільному транспорті; габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 103 затверджено Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті (далі - Положення№103).
Згідно з пунктом 1 Положення № 103 Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.
Пунктом 4 Положення № 103 передбачено, що основними завданнями Укртрансбезпеки, зокрема, є реалізація державної політики з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування (далі - автомобільний транспорт), міському електричному, залізничному транспорті.
Згідно з пунктом 8 Положення № 103 Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами визначає Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 №1567 (далі - Порядок № 1567).
Пунктом 4 Порядку №1567 передбачено, що державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі).
За приписами пункту 13 - 15 Порядку № 1567 графік проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) складається та затверджується керівником або заступником керівника Укртрансбезпеки або її територіального органу з урахуванням стану аварійності, періоду, що пройшов від попередньої перевірки, забезпечення належного рівня транспортного обслуговування в окремих регіонах, інформації про діяльність осіб, що незаконно надають послуги з перевезень, перевірки дотримання умов перевезень, визначених дозволом (договором) на перевезення, та інших обставин.
Рейдовою перевіркою (перевіркою на дорозі) є перевірка транспортних засобів автомобільних перевізників на всіх видах автомобільних доріг на маршруті руху в будь-який час з урахуванням інфраструктури (автовокзали, автостанції, автобусні зупинки, місця посадки та висадки пасажирів, стоянки таксі і транспортних засобів, місця навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, зони габаритно-вагового контролю, інші об`єкти, що використовуються автомобільними перевізниками для забезпечення діяльності автомобільного транспорту) щодо додержання автомобільними перевізниками вимог законодавства про автомобільний транспорт.
Під час проведення рейдової перевірки перевіряється, зокрема, наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом.
Відтак, відповідачу надано право здійснювати державний контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства щодо автомобільних перевезень.
Посадовими особами Укртрансбезпеки 25.03.2024 проводилась перевірка транспортного засобу VOLVO, д.н.з. НОМЕР_4 , серія і номер свідоцтва про реєстрацію НОМЕР_1 , причіп ES-GE, д.н.з. НОМЕР_5 , після проведення якої складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 25.03.2024 № 059562.
У вказаному акті перевірки зафіксовано виявлене порушення п. 22.5 ПКМУ 1306-2001, ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме: «При здійсненні вантажних перевезень, згідно ТТН від 25.03.2024 № 250301 довжина транспортного засобу склала 22 м, при дозволених 18,75 м, перевищення склало 17,3 відсотків при перевищенні неподільного вантажу (кран мостовий електричний одно балковий опорний).»
Вказані обставини стали підставою для прийняття відповідачем спірної постанови.
Частини 1 та 4 статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» закріплюють, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів для водія є - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше п`яти відсотків.
Постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 № 30 «Про проїзд великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами» затверджено Правила проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами (далі Правила).
Відповідно до пункту 1 Правил визначено, що вони встановлюють єдині вимоги до проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів з вантажем або без нього автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами. Якщо міжнародним договором України встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені цими Правилами, застосовуються правила міжнародного договору.
Згідно з пунктами 2, 3 вказаних Правил транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великогабаритним, якщо його габарити перевищують хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306.
Транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху.
Відповідно до пункту 4 Правил рух великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - дозвіл), виданим перевізникові уповноваженим підрозділом Національної поліції, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів.
Пунктом 25 Правил визначено, що забороняється проїзд великогабаритних та великовагових транспортних засобів без дозволу, зазначеного у пункті 4 цих Правил, або документа, який підтверджує внесення плати за проїзд, що повинні знаходитися у водія і пред`являтися на вимогу уповноважених осіб.
Порядок здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 № 879 «Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування» (далі - Порядок № 879).
Відповідно до пункту 3 вказаного Порядку габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та відповідними підрозділами МВС, що забезпечують безпеку дорожнього руху.
За змістом пункту 6 Порядку № 879 габаритно-ваговий контроль, крім документального, здійснюється виключно в пунктах габаритно-вагового контролю посадовими особами та/або працівниками відповідних органів.
За результатами габаритно-вагового контролю на стаціонарному або пересувному пункті водієві транспортного засобу видається довідка про здійснення габаритно-вагового контролю із зазначенням часу і місця його здійснення (пункт 18 Порядку № 879).
Єдиний порядок дорожнього руху на всій території України встановлюють Правила дорожнього руху, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306.
Пунктом 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 №1306 (далі - ПДР), визначено, що рух транспортних засобів та їх составів допускається у разі, коли їх параметри не перевищують:
а) зовнішніх габаритів: - ширина 2,6 м, а для сільськогосподарської техніки, яка рухається за межами населених пунктів, дорогами сіл, селищ, міст районного значення, - 3,75 м; - висота від поверхні дороги - 4 м, а для транспортних засобів спеціалізованого призначення (контейнеровозів), що здійснюють перевезення одного або більше контейнерів, на маршрутах, встановлених Укравтодором, Укртрансбезпекою, Національною поліцією - 4,35 м; - довжина вантажного автомобіля - 12 м, автопоїзда - 22 м, автомобіля (тягача) з напівпричепом - 18,75 м, маршрутного транспортного засобу - 18,75 м;
б) фактичної маси: Вантажні автомобілі: двовісний автомобіль для доріг державного значення 18 т, для доріг місцевого значення 14 т, трьохвісний автомобіль 25 т (26 т)* / 21 т, чотирьохвісний автомобіль 32 т / 24 т, чотирьохвісний автомобіль з двома рульовими вісями та ведучими вісями, оснащеними спареними колесами 38 т / 24 т, Комбіновані транспортні засоби: двовісний автомобіль (тягач) з двовісним напівпричепом 36 т / 24 т, двовісний автомобіль (тягач) з трьохвісним напівпричепом 40 т / 24 т, трьохвісний автомобіль (тягач) з двовісним або трьохвісним напівпричепом 40 т / 24 т, двовісний автомобіль (тягач) з трьохвісним напівпричепом (контейнеровоз), що здійснює перевезення одного або більше контейнерів або змінних кузовів загальною максимальною довжиною 13,716 метра 42 т / 24 т, трьохвісний автомобіль (тягач) з двовісним або трьохвісним напівпричепом (контейнеровоз), що здійснює перевезення одного або більше контейнерів або змінних кузовів загальною максимальною довжиною 13,716 метра 44 т / 24 т, Автопоїзди: двовісний або трьохвісний автомобіль з двовісним або трьохвісним причепом 40 т / 24 т,
в) навантаження на вісь: На одинарну вісь для доріг державного значення 11,5 т, для доріг місцевого значення 7 т, На здвоєні осі, якщо відстань між осями: менш як 1 метр 11,5 т / 7 т, від 1 до 1,3 метра 16 т / 10 т, від 1,3 до 1,8 метра при неспарених колесах 18 т / 10,5 т, від 1,3 до 1,8 метра при спарених колесах, за умови, що навантаження на кожну вісь не перевищує 9,5 тонни 19 т / 11,5 т, від 1,3 до 1,8 метра чотирьохвісних автомобілів, ведучі вісі яких оснащені спареними колесами, за умови, що навантаження на кожну ведучу вісь не перевищує 11,5 тонни 23 т / 11,5 т, від 1,8 до 2,5 метра для причепів та напівпричепів 20 т / 11,5 т, На строєні осі, в тому числі транспортних засобів спеціалізованого призначення (контейнеровозів), що здійснюють перевезення одного або більше контейнерів, якщо відстань між осями: 1,3 метра або менше 21 т / 13 т, понад 1,3 до 1,4 метра 24 т / 14 т.
Відповідальність за порушення законодавства про автомобільний транспорт встановлена ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт».
Відповідно до абз. 15 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи: за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 10 відсотків, але не більше 20 відсотків при перевезенні неподільного вантажу без відповідного дозволу або подільного вантажу - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Факт перевищення транспортним засобом автомобільного перевізника нормативних вагових параметрів зафіксовано в акті про перевищення транспортним засобом нормативних вагових від 25.03.2024 № 000543.
Суд звертає увагу, що 25.03.2024 о 13 год. 50 хв. складений акт про блокування/розблокування автомобільного транспортного засобу. Згідно вказаного акта транспортний засіб VOLVO, д.н.з. НОМЕР_4 , було заблоковано. Місце блокування кільцева дорога, в районі зупинки «Південна Борщагівка».
При цьому, суд встановив, що після надання позивачем дозволу № 2024-13850001-4098 НГ на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні 25.03.2024 о 15:50 транспортний засіб розблокований.
Отримання від позивача дозволу в день проведення перевірки не заперечується відповідачем.
Також Приватне підприємство «КАПІТАЛПРОМБУД» скерувало відповідачу пояснення від 30.04.2024 № 1, у яких зазначає, що дійсно 25.03.2024 підприємством здійснювалось перевезення крана мостового транспортним засобом VOLVO, д.н.з. НОМЕР_4 / ES-GE, д.н.з. НОМЕР_5 . На момент проведення відповідною габаритного-вагового контролю, інспекторами не було взяти до уваги той факт, що у перевізника Приватного підприємства «КАПІТАЛПРОМБУД» був наявний відповідний дозвіл № 2024-13850001-4098 НГ на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні.
Згідно долученого до матеріалі справи дозволу № 2024-13850001-4098 НГ на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого начальником управління безпеки дорожнього руху ДПП, його строк дії з 25.03.2024 по 30.03.2024, транспортний засіб VOLVO, д.н.з. НОМЕР_4 , причіп ES-GE, д.н.з. НОМЕР_5 , вантаж обладнання, по маршруту міська смуга Києва, рух містом: Одеська площа, Кільцева дорога, просп. Берестейський до міської смуги Києва.
Отже вказаний дозвіл підтверджує право Приватного підприємства «КАПІТАЛПРОМБУД» на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні з 25.03.2024 по 30.03.2024.
Посилання відповідача, що отримання протягом дня 25.03.2024 вказаного дозволу автомобільним перевізником для продовження руху транспортного засобу, не є доказом відсутності порушення виявленого під час рейдової перевірки, суд вважає безпідставними, оскільки вказаний дозвіл підтверджує право позивача у день проведення перевірки 25.03.2024 для перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень.
Суд враховує, що під час розгляду матеріалів справи про порушення законодавства долучений дозвіл № 2024-13850001-4098 НГ на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, також не був взятий до уваги відповідачем.
Таким чином, суд вважає, що позивачем не допущено порушення законодавства про автомобільний транспорт щодо перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм при перевезенні вантажу, оскільки у позивача станом на день проведення перевірки був відповідний дозвіл.
Тому встановлені судом неповнота з`ясування обставин справи щодо порушення законодавства про автомобільний транспорт та помилкове застосування відповідачем норм матеріального права при вирішенні питання про притягнення позивача до відповідальності є безумовною підставою для визнання протиправною та скасування оскарженої постанови.
Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку (ч. 2 ст. 2 КАС України).
За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що доводи позивача є обґрунтованими, а вимоги такими, що підлягають задоволенню.
Приписами ч. 1 ст. 139 КАС України передбачено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Згідно з платіжною інструкцією від 19.08.2024 № 11418 позивачем сплачено судовий збір в сумі 3028,00 грн, який підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст. ст. 2, 8-10, 14, 72-77, 90, 139, 242-246, 255, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в :
позов Приватного підприємства «КАПІТАЛПРОМБУД» до Державної служби України з безпеки на транспорті, Відділу державного нагляду (контролю) у Львівській області про визнання протиправною та скасування постанови, задовольнити повністю.
Визнати протиправною та скасувати постанову Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Львівській області від 22.05.2024 № ПШ055873 про застосування адміністративно-господарського штрафу.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті (код ЄДРПОУ 39816845, місцезнаходження: вул. Фізкультури, 9, м. Київ, 03130) на користь Приватного підприємства «КАПІТАЛПРОМБУД» (код ЄДРПОУ 36873827, м. Львів, вул. Генерала Чупринки, 58А) 3028 (три тисячі двадцять вісім) гривень 00 копійок сплаченого судового збору.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Сидор Н.Т.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2024 |
Оприлюднено | 29.11.2024 |
Номер документу | 123340570 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сидор Наталія Теодозіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сидор Наталія Теодозіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сидор Наталія Теодозіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні