РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
27 листопада 2024 року м. Рівне№460/13104/24
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Зозулі Д.П., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "Лайтком Продакшн" доГоловного управління ДПС у Рівненській області Державної податкова служба України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинення певних дій, -
В С Т А Н О В И В:
До Рівненського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариство з обмеженою відповідальністю "Лайтком Продакшн" (далі - позивач) до Головного управління ДПС у Рівненській області (далі - відповідач 1), Державної податкової служби України (далі - відповідач 2), в якому просить суд:
Визнати протиправними та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Рівненській області, створене на правах відокремленого підрозділу № 11748107/43828799 від 10.09.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної № 167 від 02.10.2023, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Лайтком Продакшн"; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 167 від 02.10.2023, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Лайтком Продакшн", датою її фактичного надходження.
Визнати протиправними та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Рівненській області, створене на правах відокремленого підрозділу № 11748128/43828799 від 10.09.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної № 195 від 09.10.2023, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Лайтком Продакшн"; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 195 від 09.10.2023, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Лайтком Продакшн", датою її фактичного надходження.
Визнати протиправними та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Рівненській області, створене на правах відокремленого підрозділу № 11748122/43828799 від 10.09.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної № 200 від 16.10.2023, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Лайтком Продакшн"; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 200 від 16.10.2023, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Лайтком Продакшн", датою її фактичного надходження.
Визнати протиправними та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Рівненській області, створене на правах відокремленого підрозділу № 11761543/43828799 від 12.09.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної № 165 від 17.10.2023, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Лайтком Продакшн"; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №165 від 17.10.2023, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Лайтком Продакшн", датою її фактичного надходження.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами виконання договорів постачання з контрагентами, позивачем сформовано та подано до контролюючого органу на реєстрацію в ЄРПН податкові накладні № 167 від 02.10.2023, № 195 від 09.10.2023, № 200 від 16.10.2023, № 165 від 17.10.2023. Проте, контролюючим органом зупинено їх реєстрацію в ЄРПН з посиланням на відповідність вимогам п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 Порядку); запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. Позивачем надані контролюючому органу всі необхідні пояснення та документи достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН. Однак, такі документи не взято до уваги контролюючим органом та прийнято рішення № 11748107/43828799 від 10.09.2024, № 11748128/43828799 від 10.09.2024, № 11748122/43828799 від 10.09.2024, № 11761543/43828799 від 12.09.2024 про відмову у реєстрації податкових накладних № 167 від 02.10.2023, № 195 від 09.10.2023, № 200 від 16.10.2023, № 165 від 17.10.2023 в ЄРПН. Вважає, що такі рішення контролюючого органу є протиправними та такими, що підлягають скасуванню, а тому просив позов задовольнити повністю.
Ухвалою суду від 31.10.2024 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено розглянути справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Ухвалою суду від 27.11.2024 відмовлено в задоволенні клопотання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.
Відповідачі надали до суду спільний відзив, у якому позовні вимоги не визнали. На обґрунтування заперечень зазначено, що позовні вимоги є необґрунтованими та безпідставними, оскільки позивачем не надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковими накладними, у реєстрації яких було відмовлено. По всіх податкових накладних ТОВ «Лайтком Продакшн» не надано копiї первинних документів щодо навантаження, розвантаження продукцiї, складських документiв (iнвентаризацiйнi описи), документи щодо вантажоукладчика. Невідповідність реалізованого товару придбаному. Згідно інформаційних ресурсів по ФОП ОСОБА_1 відсутні відомості щодо об`єктів оподаткування. Отже, у Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області були законні підстави для прийняття рішень про відмову в реєстрації спірних податкових накладних. Також зауважили, що з огляду на положення Кодексу адміністративного судочинства України щодо компетенції адміністративного суду, останній не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які законодавством віднесені до компетенції цього органу державної влади. Просили повністю відмовити у задоволенні позову.
Не погоджуючись із позицією відповідача наведеною у відзиві на позов, 15.11.2024 позивач подав відповідь на відзив, та просив врахувати, що під час надання пояснень товариством було розкрито весь ланцюг придбання та реалізації товару.
Оскільки розгляд справи здійснюється в порядку спрощеного позовного провадженнябез повідомлення (виклику) сторін, то відповідно до ч.4 ст.229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), то фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши подані письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд виходить з такого.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Лайтком Продакшн» є діючою юридичною особою з 18.09.2020.
Основним видом діяльності за КВЕД 45.31 є Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів. Другорядними видами діяльності за КВЕД є, зокрема: 46.15 Діяльність посередників у торгівлі меблями, господарськими товарами, залізними та іншими металевими виробами, 46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами, 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту, 46.76 Оптова торгівля іншими проміжними продуктами, 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля, 46.63 Оптова торгівля машинами й устаткованням для добувної промисловості та будівництва, 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів, 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення, 47.52 Роздрібна торгівля залізними виробами, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами в спеціалізованих магазинах.
Щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 11748107/43828799 від 10.09.2024, судом встановлено таке.
01.07.2021 позивач (постачальник) уклав договір постачання № ЛП-0000259 з ТОВ "ФІКСІНГ СІСТЕМ" (покупець) за яким періодично здійснювалися поставки партій товарів різного асортименту. Договором (п. 4.2.) передбачена 100% перед оплата.
02.10.2023 в рамках цього договору покупцю за видатковою накладною № 8490 була поставлена партія товарів господарського призначення.
Платіжними дорученнями від 10.10.2023 № 195 ТОВ «ФІКСІНГ СІСТЕМ» сплатив кошти позивачу за придбаний товар.
Крім того до матеріалів справи приєднано Акт звірки розрахунків за період 2023 року між ТОВ «ФІКСІНГ СІСТЕМ» за позивачем.
За результатами цієї господарської операції складено податкову накладну №167, яку подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних від 02.10.2023 на загальну суму 554 632,08 грн. (в тому числі ПДВ 92 438,68 грн.).
Як вбачається з Квитанції від 31.10.2023 «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податково кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної №167 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. «ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 Порядку)».
04.09.2024 позивачем було надано повідомлення № 39 та додаткові документи щодо податкової накладної №167, в яких було зазначено, що ТОВ "Лайтком Продакшн" зареєстрував ПН на ТОВ "ФІКСІНГ СІСТЕМ". Постачальниками товарів є українські виробничі та торгові та іноземні підприємства. Іноземні підприємства (Китай), товари імпортуються за прямими контрактами. Транспортування товару від іноземних підприємств відбувається компанією ТОВ «Таніт груп». Для здійснення господарської діяльності укладено Договір складського господарства з ФОП ОСОБА_1 .
Рішенням №11748107/43828799 від 10.09.2024 відповідач 1 відмовив у реєстрації податкової накладної №167, з підстави «не надано копiї первинних документiв щодо навантаження, розвантаження продукцiї, складських документiв (iнвентаризацiйнi описи), документи щодо вантажоукладчика. Невідповідність реалізованого товару придбаному. Згідно інформаційних ресурсів по ФОП ОСОБА_2 відсутні відомості щодо об`єктів оподаткування».
Щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 11748128/43828799 від 10.09.2024, судом встановлено таке.
01.07.2021 позивач (постачальник) уклав договір постачання № ЛП-0000259 з ТОВ "ФІКСІНГ СІСТЕМ" (покупець), за яким періодично здійснювалися поставки партій товарів різного асортименту. Договором (п. 4.2.) передбачена 100% перед оплата.
09.10.2023 в рамках цього договору покупцю за видатковою накладною №8527 була поставлена партія товарів господарського призначення.
Платіжним дорученням від 16.10.2023 № 207, ТОВ «ФІКСІНГ СІСТЕМ» сплатив кошти за придбаний товар.
За результатами цієї господарської операції було складено податкову накладну №195, яку подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.10.2023 на загальну суму 442 230,98 грн. (в тому числі ПДВ 73 705,16 грн.).
Як вбачається з квитанції від 31.10.2023 «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податково кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної №195 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. «ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 Порядку)».
04.09.2024 позивачем було надано повідомлення № 38 та додаткові документи щодо податкової накладної № 195, в яких було зазначено, що ТОВ "Лайтком Продакшн" зареєстрував ПН на ТОВ "ФІКСІНГ СІСТЕМ". Постачальниками товарів є українські виробничі та торгові та іноземні підприємства. Іноземні підприємства (Китай), товари імпортуються за прямими контрактами. Транспортування товару від іноземних підприємств відбувається компанією ТОВ «Таніт груп». Для здійснення господарської діяльності укладено Договір складського господарства з ФОП ОСОБА_1 .
Рішенням № 11748128/43828799 від 10.09.2024 відповідач 1 відмовив у реєстрації податкової накладної №195, з підстави «не надано копiї первинних документiв щодо навантаження, розвантаження продукцiї, складських документiв (iнвентаризацiйнi описи), документи щодо вантажоукладчика. Невідповідність реалізованого товару придбаному. Згідно інформаційних ресурсів по ФОП ОСОБА_1 відсутні відомості щодо об`єктів оподаткування».
Щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №11748122/43828799 від 10.09.2024, судом встановлено таке.
01.07.2021 позивач (постачальник) уклав договір постачання № ЛП-0000259 з ТОВ "ФІКСІНГ СІСТЕМ" (покупець), за яким періодично здійснювалися поставки партій товарів різного асортименту. Договором (п. 4.2.) передбачена 100% перед оплата.
16.10.2023 року в рамках цього договору покупцю за видатковою накладною № 8798 була поставлена партія товарів господарського призначення.
Платіжним дорученням в жовтні 2023 року, ТОВ «ФІКСІНГ СІСТЕМ» сплатив кошти за придбаний товар.
За результатами цієї господарської операції було складено податкову накладну №200, яку подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16.10.2023 на загальну суму 3 945,29 грн. (в тому числі ПДВ- 657,55 грн.).
Як вбачається з квитанції від 15.11.2023 «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податково кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної №200 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. «ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 Порядку)».
04.09.2024 позивачем було надано повідомлення №37 та додаткові документи щодо податкової накладної № 200, в яких було зазначено, що ТОВ "Лайтком Продакшн" зареєстрував ПН на ТОВ "ФІКСІНГ СІСТЕМ". Постачальниками товарів є українські виробничі та торгові та іноземні підприємства. Іноземні підприємства (Китай), товари імпортуються за прямими контрактами. Транспортування товару від іноземних підприємств відбувається компанією ТОВ «Таніт груп». Для здійснення господарської діяльності укладено Договір складського господарства з ФОП ОСОБА_1 .
Рішенням № 11748122/43828799 від 10.09.2024 відповідач 1 відмовив у реєстрації податкової накладної №200, з підстави «не надано копiї первинних документiв щодо навантаження, розвантаження продукцiї, складських документiв (iнвентаризацiйнi описи), документи щодо вантажоукладчика. Невідповідність реалізованого товару придбаному. Згідно інформаційних ресурсів по ФОП ОСОБА_1 відсутні відомості щодо об`єктів оподаткування».
Щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 11761543/43828799 від 12.09.2024, судом встановлено таке.
02.08.2021 позивач (постачальник) уклав договір постачання № АТ-02/08-01 з ТОВ "АВТО ТОРГ 2000" (покупець) за яким періодично здійснювалися поставки партій товарів різного асортименту. Договором передбачена післяоплата.
17.10.2023 в рамках цього договору покупцю за видатковою накладною №8588 була поставлена партія товарів господарського призначення.
Платіжним інструкціями №1047 від 18.07.2023, № 1048 від 18.07.2024, № 1232 від 08.08.2023 ТОВ «АВТО ТОРГ 2000» сплатив кошти за придбаний товар.
Крім того до матеріалів справи приєднано Акт звіряння взаємних розрахунків за період 01.07.2023 по 30.09.2023 між ТОВ «АВТО ТОРГ 2000» за позивачем.
За результатами цієї господарської операції було складено податкову накладну №165, яку подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.10.2023 на загальну суму 133 645,56 грн. (в тому числі ПДВ 22 274,26 грн.).
Як вбачається з квитанції від 20.10.2023: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податково кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної №165 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 Порядку)».
09.09.2024 позивачем було надано повідомлення №59 та додаткові документи щодо податкової накладної №165, в яких було зазначено, що ТОВ "ЛАЙТКОМ ПРОДАКШН" зареєстрував ПН на ТОВ "АВТО ТОРГ 2000". Постачальниками товарів є українські виробничі та торгові та іноземні підприємства. Іноземні підприємства (Китай), товари імпортуються за прямими контрактами. Транспортування товару від іноземних підприємств відбувається компанією ТОВ «Таніт груп». Для здійснення господарської діяльності укладено Договір складського господарства з ФОП ОСОБА_1 .
Рішенням № 11761543/43828799 від 12.09.2024 відповідач 1 відмовив у реєстрації податкової накладної №165, з підстави «не надано копiї первинних документiв щодо навантаження, розвантаження продукцiї, складських документiв (iнвентаризацiйнi описи), документи щодо вантажоукладчика. Невідповідність реалізованого товару придбаному. Згідно інформаційних ресурсів по ФОП ОСОБА_1 відсутні відомості щодо об`єктів оподаткування за адресою: АДРЕСА_1 ».
Вважаючи рішення про відмову в реєстрації вищевказаних податкових накладних протиправними, позивач звернувся з позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з вимогами статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
За правилами підпунктів а та б пункту 185.1. статті 185 Податкового кодексу України (далі ПК України) об`єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 цього Кодексу.
Відповідно до підпунктів а та б пункту 187.1. статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умов щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом 201.7 статті 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг як попередня оплата (аванс).
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Згідно з пунктом 74.2 статті 74 ПК України, в ЄРПН забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних в ЄРПН.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11.12.2019 №1165 (набрання чинності з 01.02.2020), якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок №1165).
Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку №1165).
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку №1246).
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів від 11.12.2019 №1165, який набрав чинності з 01.02.2020 (далі Порядок №1165).
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/ розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно з абзацом 1 пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до пунктів 7, 10, 11 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Відповідно до абзацу 2 пункту 25, абзацу 1 пункту 26 Порядку №1165 Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
Суд встановив, що реєстрацію податкових накладних позивача зупинено з тих підстав, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Перелік критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість наведений в Додатку 1 до Порядку №1165.
Пунктом 8 зазначеного Додатку 1 передбачено такий критерій ризиковості платника податку на додану вартість: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Суд звертає увагу на те, що в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних контролюючим органом не зазначено яка саме податкова інформація, зумовила висновки про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку.
Поряд з цим, навіть сам лише факт наявності рішення про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податків не є достатнім для відмови в реєстрації податкових накладних.
Позивач повинен мати можливість спростувати належними доказами сумніви податкового органу щодо законності своєї господарської діяльності. Тобто, в кожному конкретному випадку позивач повинен знати, які саме обставини йому необхідно підтвердити чи спростувати для доведення реальності спірної господарської операції та відсутності ризиків.
Крім того, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, встановлено наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520).
Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статті 42 Кодексу.
Разом із тим, пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», Законів України «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 №959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 №261) (пункти 6, 7 Порядку №520).
Згідно з вимогами пункту 9 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II ПК України, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II ПК України, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.
Згідно з пунктом 10 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Суд встановив, що позивачем виконано вимоги контролюючого органу та надано відповідні як первинні, так і додаткові пояснення, до яких долучено копії наявних документів, що підтверджують проведення господарських операцій.
Згідно з пунктом 11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Отже, з викладених положень суд висновує, що рішення комісії регіонального рівня повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.
В оскаржених рішеннях комісії ГУ ДПС у Рівненській області підставою для відмови в реєстрації спірних податкових накладних зазначено: «не надано копiї первинних документiв щодо навантаження, розвантаження продукцiї, складських документiв (iнвентаризацiйнi описи), документи щодо вантажоукладчика, платіжні доручення щодо оплати транспортно- експедиційних послуг. Невідповідність реалізованого товару придбаному. Згідно інформаційних ресурсів по ФОП ОСОБА_1 відсутні відомості щодо об`єктів оподаткування».
Водночас, матеріалами справи обумовлено, що між ТОВ «Лайтком Продакшн» (поклажодавець) та ФОП ОСОБА_1 (зберігач) укладено договір № ГР-09 від 01.03.2022 на надання послуг складського господарства, відповідно до якого зберігач надає послуги зберігання товару за адресою: м. Харків, вул. Беркоса. 86-А, а саме:
-Прийом товару від постачальників,
-Розміщення товару на зберігання.
-Комплектація замовлень клієнтів.
-Упаковка замовлень, згідно з інструкцією Поклажодавця.
-відправка замовлень чи відпуск товару самовивозом,
Платіжною інструкцією № 197 від 07.02.2023 та оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 631, підтверджується сплата за надані послуги розміщення товару на зберігання.
01.05.2024 між ТОВ «Лайтком Продакшн» (поклажодавець) та ФОП ОСОБА_3 (зберігач) укладено договір № ЛП-0002963 від 01.05.2024 на надання послуг складського господарства, відповідно до якого зберігач надає послуги зберігання товару за адресою м. Харків за адресою: вул. Беркоса, 86-А, м. Харків.
У поясненнях позивач звертає увагу, що відповідно до Договорів з покупцями, останні власними транспортами забирають товар у продавця (самовивезення), тому договір перевезення вантажів не укладається та на перевезеннях ТТН не потрібна.
Реалізовані товари поставлялися від контрагентів ТОВ «Алекс - Авто», ТОВ «Власта-2018», ТОВ «Фіксінг Сістем, ТОВ «Спейр Патс», склади яких територіально перебувають на одному складі, разом зі складом ТОВ «Лайтком Продакшн». Склади постачальників TOB «Лайтком Продакшн» знаходяться на території «Мегасклад», за адресою: вул. Беркоса, 86-А, м. Харків, тому переміщення здійснювалось за допомогою вантажоукладача, тому транспорт для перевезення не був потрібен, ТТН не складались.
Придбання товару від іноземних постачальників здійснювалось на підставі прямих ЗЕД контрактів, які укладені з іноземними партнерами.
Доставку товару до складу ТОВ «Лайтком Продакшн» (замовник), здійснювало ТОВ «Таніт Груп» (виконавець), на підставі договору від 24.06.2021/836-1ОД від 24.06.2021.
Платіжним дорученням № 155 від 15.09.2022, платіжною інструкцією № 1007 від 29.05.2023, платіжною інструкцією № 1093 від 16.06.2023 підтверджуються сплати для ТОВ «Таніт Груп» за надані послуги щодо доставки товарів.
В матеріалах справи також наявні: Акт про надання транспортно-експедиційних послуг № ЭКС3285 від 10.09.2021, Акт про надання транспортно-експедиційних послуг № ЭКС3044 від 10.09.2021, Акт про надання транспортно-експедиційних послуг № ЭКС3153 від 01.12.2022, Акт про надання транспортно-експедиційних послуг № ЭКС3345 від 15.09.2021, Акт про надання транспортно-експедиційних послуг № ЭКС3085 від 15.09.2021, Акт про надання транспортно-експедиційних послуг № TG250523002 від 13.06.2023, Акт про надання транспортно-експедиційних послуг № TG130623017 від 13.06.2023, Акт про надання транспортно-експедиційних послуг № ЭКС4042 від 26.11.2021, Акт про надання транспортно-експедиційних послуг № ЭКС4190 від 26.11.2021, Акт про надання транспортно-експедиційних послуг № ЭКС3245 від 01.12.2022, Акт про надання транспортно-експедиційних послуг № ЭКС2683 від 13.10.2022, Акт про надання транспортно-експедиційних послуг № ЭКС2338 від 13.10.2022, Акт про надання транспортно-експедиційних послуг № ЭКС2517 від 13.10.2022, Акт про надання транспортно-експедиційних послуг № ЭКС2342 від 13.10.2022, Акт про надання транспортно-експедиційних послуг № ЭКС2683 від 13.10.2022, Акт про надання транспортно-експедиційних послуг № ЭКС2337 від 13.10.2022, Акт про надання транспортно-експедиційних послуг № TG240223024 від 21.03.2023, Акт про надання транспортно-експедиційних послуг № TG240223023 від 21.03.2023, Акт про надання транспортно-експедиційних послуг № 239422 від 18.01.2023, якими підтверджується, що виконавцем був виконаний перелік робіт (наданих послуг).
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
При цьому, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.
З огляду на викладене, суд висновує, що позивачем надано необхідні документи, які підтверджують інформацію, зазначену у податкових накладних, та які є достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію таких податкових накладних.
Суд зазначає, що відповідно до матеріалів справи позивач надав документи, яких на його думку, достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (договори, видаткові накладні, документи по імпорту та доставці товару).
Водночас комісія регіонального рівня прийняла оскаржені рішення про відмови в реєстрації податкових накладних за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення доказів того, що документи, подані позивачем є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, що свідчить про протиправність таких рішень.
Крім того, відповідачем 1 не зазначено також жодних обставин та не надано суду доказів, які б свідчили про невідповідність господарської операції позивача цілям та завданням його та його контрагентів статутної діяльності, збитковості здійснених операцій, або інших обставин, які б окремо або в сукупності могли б свідчити про не пов`язаність операцій з господарською діяльністю учасників зазначених операцій, фіктивність вчинених операцій, а також про те, що вчинення зазначених операцій не було обумовлено розумними економічними причинами (цілями ділового характеру), а дії учасників операцій були спрямовані на отримання необґрунтованої податкової вигоди.
Відповідачем не надано будь-яких належних та допустимих доказів, не доведено наявності обставин та підстав, які б свідчили про юридичну дефектність первинних документів за спірними операціями.
Суд наголошує, що дослідження факту здійснення господарських операцій, на виконання яких складено податкові накладні, є предметом документальних перевірок, обов`язком контролюючого органу при реєстрації податкових накладних є перевірка відповідності вказаних документів формі, встановленій чинним законодавством.
Таким чином, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції позивачем, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.
Оскаржені рішення відповідача 1 не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості актів індивідуальної дії, та спричиняють їх неоднозначне трактування, що водночас впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.
Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії спричиняє його протиправність.
Окрім того, у постановах від 12.11.2019 у справі №816/2183/18, від 21.05.2019 у справі №940/1240/18, від 18.02.2020 у справі №360/1776/19, від 27.04.2020 у справі №360/1050/19, від 18.06.2020 у справі №824/245/19-а та низки інших суд касаційної інстанції наголошував на тому, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
У межах спірних правовідносин, суд звертає увагу на той факт, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.
Предметом розгляду, у даному випадку, є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій.
Слід звернути увагу, що при реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. А тому, суд за результатами розгляду справи не робить висновків щодо реальності операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.
У зв`язку з викладеними обставинами, суд дійшов висновку, що оскаржені рішення про відмову в реєстрації податкових накладних є протиправними та їх належить скасувати.
Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкові накладні позивача, суд зазначає таке.
Відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 статті 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
Водночас викладені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.
Згідно з нормами пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується.
При цьому, датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо зупинено, є повноваженням ДФС України (на даний час ДПС України).
Відповідно до частини 3 статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
З метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, дотримання судом гарантій того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язати ДПС України зареєструвати податкові накладні позивача датою їх подання до Єдиного реєстру податкових накладних.
Згідно з вимогами статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно з статтею 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та протиправність рішень відповідачів. Тому, позов слід задовольнити повністю.
За правилами частини першоїстатті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цьогоКодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
На користь позивача підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів сума судового збору у розмірі 9689,60 грн., сплачена відповідно до платіжної інструкції від 28.10.2024 № 2178.
Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Лайтком Продакшн" до Головного управління ДПС у Рівненській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинення певних дій, - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Рівненській області № 11748107/43828799 від 10.09.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної № 167 від 02.10.2023, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Лайтком Продакшн".
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 167 від 02.10.2023, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Лайтком Продакшн", датою її фактичного надходження.
Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Рівненській області № 11748128/43828799 від 10.09.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної № 195 від 09.10.2023, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Лайтком Продакшн".
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 195 від 09.10.2023, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Лайтком Продакшн", датою її фактичного надходження.
Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Рівненській області № 11748122/43828799 від 10.09.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної № 200 від 16.10.2023, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Лайтком Продакшн".
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 200 від 16.10.2023, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Лайтком Продакшн", датою її фактичного надходження.
Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Рівненській області № 11761543/43828799 від 12.09.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної № 165 від 17.10.2023, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Лайтком Продакшн".
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №165 від 17.10.2023, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Лайтком Продакшн", датою її фактичного надходження.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Лайтком Продакшн" судовий збір у розмірі 4844,80 грн.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Лайтком Продакшн" судовий збір у розмірі 4844,80 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст рішення складений 27 листопада 2024 року
Учасники справи:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Лайтком Продакшн" (вул. Мазепи, буд. 4А/6А,м. Рівне,Рівненська обл.,33028, ЄДРПОУ/РНОКПП 43828799)
Відповідач - Головне управління ДПС у Рівненській області (вул. Відінська, буд. 12,м. Рівне,Рівненська обл.,33023, ЄДРПОУ/РНОКПП 44070166) Відповідач - Державна податкова служба України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, ЄДРПОУ/РНОКПП 43005393)
Суддя Д.П. Зозуля
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2024 |
Оприлюднено | 29.11.2024 |
Номер документу | 123341187 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Д.П. Зозуля
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні