ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 листопада 2024 рокуЛьвівСправа № 140/4060/24 пров. № А/857/18347/24
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
Головуючого судді Сеника Р.П.,
суддів Онишкевича Т.В., Судової-Хомюк Н.М.,
розглянувши у порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Управління соціальної політики виконавчого комітету Володимирської міської ради Волинської області на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 14 червня 2024 року у справі №140/4060/24 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління соціальної політики виконавчого комітету Володимирської міської ради Волинської області про зобов`язання вчинити певні дії,-
суддя у І інстанції Мачульський В.В.,
час ухвалення рішення 14 червня 2024 року,
місце ухвалення рішення м.Луцьк,
дата складення повного тексту рішення не зазначена,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулась з позовом до Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Володимирської міської ради (далі - УПСЗН Володимирської МР, відповідач) про визнання протиправним та скасувати рішень УПСЗН Володимирської МР від 23.02.2024 про відмову в призначенні допомоги при народженні дитини, від 22.02.2024 про відмову у призначенні грошової компенсації вартості «пакунок малюка» та зобов`язати УПСЗН Володимирської МР призначити та виплатити допомогу при народженні дитини ОСОБА_3 та грошову компенсацію « пакунок малюка ».
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ОСОБА_1 в м. Бремен, Німеччина ІНФОРМАЦІЯ_2 народила дитину - ОСОБА_3 період з дня народження дитини до 15.02.2024 позивач перебувала в Німеччині, а 16.02.2024 повернулася в Україну та діючи і інтересах дитини звернулась до відповідача з заявами про отримання допомоги при народженні дитини та про призначення грошової компенсації «пакунок малюка». Однак, рішеннями від 22.02.2023 та 23.02.2024 відповідач відмовив в призначенні допомоги при народженні дитини та призначення грошової компенсації «пакунок малюка» мотивуючи тим, що пройшло 12 місяців з дня народження дитини.
Вказані вище рішення позивач вважає протиправними, оскільки до 16.02.2024 вона не мала змоги раніше звернутися до відповідного органу державної влади з заявою про призначення соціальної допомоги на дитину.
Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 14.06.2024 у справі №140/4060/24 позов ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Володимирської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити дії, задоволено частково; визнано протиправним та скасовано рішення Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Володимирської міської ради від 22.02.2024 та 23.02.2024 про відмову у призначенні ОСОБА_1 допомоги при народженні дитини та грошової компенсації «пакунок малюка»; зобов`язано Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Володимирської міської ради призначити та виплатити ОСОБА_1 допомогу при народженні дитини ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , та грошової компенсації «пакунок малюка»; стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Володимирської міської ради на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 1937,92 грн.; в задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Рішення суду першої інстанції оскаржив відповідач, подавши на нього апеляційну скаргу.
В апеляційній скарзі апелянт зазначає, що рішення суду першої інстанції ухвалене з порушенням норм матеріального і процесуального права, є необґрунтованим та немотивованим.
В обґрунтування апеляційних вимог апелянт зазначає, що Закон України «Про правовий режим воєнного стану» не передбачає продовження строків звернення щодо призначення державної допомоги сім`ям з дітьми на період воєнного стану. Тим більше, що Волинська область з 22.02.2022 по сьогоднішній день не являється зоною збройних конфліктів та бойових дій, і ніщо не перешкоджало позивачу повернутися із-за кордону в Україну, щоб звернутися до управління соціальної політики виконавчого комітету Володимирської міської ради з заявами за допомогою при народженні дитини та призначення грошової компенсації «пакунок малюка» у встановленні законом строки, а саме в період до 31 липня 2023 року включно.
Апелянт просить скасувати рішення Волинського окружного адміністративного суду від 14 червня 2024 року у справі №140/2653/24 та у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 відмовити в повному обсязі.
Представник позивача подала відзив на апеляційну скаргу, який за змістом аналогічний позовній заяві. Звертає увагу, що єдиною підставою прийняття відповідачем оскаржуваних рішень є пропуск 12-місячного строку для звернення. Просить в задоволенні вимог апеляційної скарги відмовити та залишити рішення Волинського окружного адміністративного суду від 14 червня 2024 року у справі №140/2653/24 без змін.
Переглянувши судове рішення в межах доводів та вимог апеляційної скарги, перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального та процесуального права, апеляційний суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення вимог скаржника, виходячи із такого.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Встановлено та підтверджується матеріалами справи, що громадянка України ОСОБА_1 у 2020 році виїхала за межі країни. ІНФОРМАЦІЯ_2 в м. Бремен, Німеччина позивач народила дитину - сина ОСОБА_3 та 16.02.2024 повернулася в Україну.
В лютому 2024 року позивач, діючи в інтересах малолітньої дитини, подала до УПСЗН Володимирської МР відповідні заяви про виплату допомоги при народженні дитини та призначення грошової компенсації «пакунок малюка».
Рішеннями УПСЗН Володимирської МР від 22.02.2024 та 23.02.2024 відмовлено ОСОБА_1 у призначенні вищевказаної допомоги при народженні дитини та виплати грошової компенсації згідно з постановами КМ України від 27.12.2001 №1751, від 29.07.2020 №744 про що позивачу надіслано повідомлення про відмови в призначенні соціальної допомоги. У призначенні допомоги при народженні дитини та призначенні грошової компенсації «пакунок малюка» відмовлено, оскільки позивач звернулася із заявами про призначення вказаної допомоги пізніше, ніж через 12 календарних місяців після народження дитини.
Не погоджуючись із такими рішеннями відповідача, позивач звернулася до суду із цим позовом.
Задовольняючи частково заявлений позов, суд першої інстанції виходив з того, що пропуск позивачем 12 місячного строку звернення з заявами про виплату допомоги при народженні дитини та призначення грошової компенсації «пакунок малюка» відбувся з об`єктивних, непереборних, виключних причин, що пов`язані з обставинами (коронавірусом SARS-CoV-2 та військовою агресією російської федерації проти України), які є об`єктивно непереборними, не залежать від волі позивача та є дійсно істотними перешкодами для своєчасного вчинення відповідних дій. Відтак, зазначені причини визнані судом поважними.
Вказані обставини суд розцінив як поважні, що не залежали від волі позивача і унеможливили подання нею письмової заяви у строк, встановлений Порядком №1751 та Порядком №744.
Відтак, УПСЗН Володимирської МР при прийнятті оскаржуваних рішень не було враховано вищевказані обставини та протиправно прийнято рішення про відмову в призначенні позивачу допомоги при народженні дитини та призначення грошової компенсації «пакунок малюка», з огляду на пропуск строку звернення за такою допомогою.
Оскільки допомога при народженні дитини за своєю природою є допомогою самій дитині, а не її батькам, несвоєчасне звернення батьків до органу, який здійснює призначення допомоги при народженні дитини, призводить до порушення інтересів дитини, тому з урахуванням встановлених у справі фактичних обставин, враховуючи вимоги статті 245 КАС України, суд дійшов висновку, що належним способом захисту порушеного права позивача є прийняття судом рішення про визнання протиправним та скасування рішень відповідача від 22.02.2024 та 23.02.2024 про відмову ОСОБА_1 у призначенні допомоги при народженні дитини та призначення грошової компенсації «пакунок малюка», зобов`язання відповідача призначити та виплатити позивачу допомогу при народженні дитини ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , та грошової компенсації «пакунок малюка».
Колегія суддів погоджується з обґрунтованістю такого висновку суду першої інстанції з наступних підстав.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 46 Конституції України передбачено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Закон України "Про державну допомогу сім`ям з дітьми" від 21.11.1992 року №2811-ХІІ (далі - Закон № 2811-ХІІ) відповідно до Конституції України встановлює гарантований державою рівень матеріальної підтримки сімей з дітьми шляхом надання державної грошової допомоги з урахуванням складу сім`ї, її доходів та віку дітей і спрямований на забезпечення пріоритету державної допомоги сім`ям з дітьми у загальній системі соціального захисту населення.
Відповідно до ч.1, 4-5 ст.1 Закону №2811-ХІІ громадяни України, в сім`ях яких виховуються та проживають неповнолітні діти, мають право на державну допомогу у випадках та на умовах, передбачених цим Законом та іншими законами України. Порядок призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми та перелік документів, необхідних для призначення допомоги за цим Законом, встановлюється Кабінетом Міністрів України. Роботу щодо призначення та виплати державної допомоги сім`ям з дітьми організовує центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення.
Статтею 3 Закону №2811-ХІІ визначено, що відповідно до цього Закону призначаються такі види державної допомоги сім`ям з дітьми: 1) допомога у зв`язку з вагітністю та пологами; 2) допомога при народженні дитини, одноразова натуральна допомога "пакунок малюка"; 2-1) допомога при усиновленні дитини; 4) допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування; 5) допомога на дітей одиноким матерям; 5-1) допомога на дітей, хворих на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, на дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, яким не встановлено інвалідність.
Місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та об`єднання громадян за рахунок власних коштів можуть запроваджувати додаткові види допомоги та встановлювати доплати до державної допомоги сім`ям з дітьми.
Згідно з ч.1 ст.10 Закону №2811-ХІІ допомога при народженні дитини за цим Законом надається одному з батьків дитини (опікуну), який постійно проживає разом з дитиною.
Умови призначення допомоги при народженні дитини визначені у ст.11 Закону №2811-ХІІ. Так, згідно з ч.1 вказаної статті допомога батькам при народженні дитини призначається на підставі свідоцтва про народження дитини. Опікунам зазначена допомога призначається на підставі рішення про встановлення опіки.
Для призначення допомоги при народженні дитини до органу праці та соціального захисту населення за умови пред`явлення паспорта або іншого документа, що посвідчує особу, та свідоцтва про народження дитини подається одним з батьків (опікуном), з яким постійно проживає дитина, заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення, та копія свідоцтва про народження дитини. Даний перелік документів є вичерпним.
Допомога при народженні дитини призначається за умови, якщо звернення за її призначенням надійшло не пізніше дванадцяти місяців з дня народження дитини (ч.7 ст. ст.11 Закону №2811-ХІІ).
Згідно зі ст.11-1 Закону №2811-ХІІ одноразова натуральна допомога "пакунок малюка" є безповоротною адресною соціальною допомогою сім`ям, в яких народилася живонароджена дитина, а в разі відсутності обох батьків - родичам, які у встановленому законом порядку забирають дитину з пологового будинку або з іншого закладу охорони здоров`я, усиновлювачам, патронатним вихователям, прийомним батькам, батькам-вихователям, опікунам новонародженої дитини. Комплектування одноразової натуральної допомоги "пакунок малюка" здійснюється згідно з переліком дитячих товарів, затвердженим центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері соціального захисту.
Умови призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми, передбачених Законом № 2811-ХІІ визначаються Порядком призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 року № 1751 (далі - Порядок №1751).
Відповідно до п.10 Порядку №1751 допомога при народженні дитини надається одному з батьків дитини, опікуну, які постійно проживають разом з дитиною, з метою створення належних умов для її повноцінного утримання та виховання.
Згідно з п.11 Порядку №1751 для призначення допомоги при народженні дитини за умови пред`явлення паспорта або іншого документа, що посвідчує особу, подається: 1) заява одного з батьків (опікуна), з яким постійно проживає дитина, що складається за формою, затвердженою Мінсоцполітики; 2) копія свідоцтва про народження дитини (з пред`явленням оригіналу).
Заява, зазначена у підпункті 1 цього пункту, може бути подана в електронній формі (з використанням інформаційно-комунікаційних систем, через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики або інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, зокрема з використанням кваліфікованого електронного підпису) структурному підрозділу з питань соціального захисту населення. В такому разі факт народження дитини на території України підтверджується за інформацією з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, отриманою шляхом електронної взаємодії у порядку, встановленому Мінсоцполітики та Мін`юстом. У разі надходження надісланої з використанням інформаційно-комунікаційних систем заяви без кваліфікованого електронного підпису громадянина орган соціального захисту населення повідомляє заявнику, що допомога при народженні дитини призначається лише після підписання у місячний строк зазначеної заяви. У разі непідписання заяви у зазначений строк подається нова заява.
У період дії воєнного стану для призначення допомоги при народженні дитини один із батьків (опікун), який тимчасово перебуває за межами України (крім осіб, які перебувають на території держави, визнаної згідно із законом державою-окупантом та/або державою-агресором щодо України), надсилає до органу соціального захисту населення за своїм зареєстрованим (задекларованим) місцем проживання (перебування) заяву та видані компетентними органами країни перебування і легалізовані в установленому порядку документи, що засвідчують народження дитини.
Відповідно до п.12 Порядку № 1751 допомога при народженні дитини призначається за умови, що звернення за її призначенням надійшло не пізніше ніж через 12 календарних місяців після народження дитини.
Згідно з абз.1 п.43 Порядку № 1751 документи, необхідні для призначення державної допомоги сім`ям з дітьми, подаються особою, яка претендує на призначення допомоги, особисто.
Відповідно до абз.4 п.43 Порядку № 1751 документи, необхідні для призначення державної допомоги сім`ям з дітьми, розглядаються органом, що призначає і виплачує державну допомогу, протягом десяти днів з дня подання заяви.
Згідно з абз.6 п.43 Порядку № 1751 про призначення державної допомоги сім`ям з дітьми чи про відмову в її призначенні із зазначенням причини відмови та порядку оскарження цього рішення орган, що призначає і виплачує зазначену допомогу, видає чи надсилає заявникові письмове повідомлення протягом п`яти днів після прийняття відповідного рішення.
Отже, за результатами розгляду заяви особи відповідач зобов`язаний протягом 10 днів з дня подання заяви прийняти рішення та повідомити про результати розгляду письмовим повідомленням із зазначенням причини відмови.
Порядок та умови реалізації пілотного проекту «Монетизація одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» у 2020-2021 роках, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29 липня 2020 р. №744 (далі - Порядок №744), визначають механізм реалізації пілотного проекту «Монетизація одноразової натуральної допомоги "пакунок малюка" у 2020-2021 роках, що передбачає перерахування грошової компенсації вартості одноразової натуральної допомоги "пакунок малюка» (далі - грошова компенсація) на поточний рахунок із спеціальним режимом використання батьків, у яких народилася дитина, а в разі їх відсутності - патронатних вихователів, прийомних батьків, батьків-вихователів, опікунів новонародженої дитини, відкритий в акціонерному товаристві комерційний банк «ПриватБанк» (далі - спеціальний рахунок).
Пунктом 2 Порядку №744 встановлено, що право на отримання грошової компенсації мають громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які разом з дитиною на законних підставах проживають на території України, є її батьками, патронатними вихователями, прийомними батьками, батьками-вихователями, опікунами (якщо батьки відмовилися від новонародженої дитини в пологовому будинку (відділенні), перинатальному, неонатальному центрі) (далі - отримувач) і забезпечують належні умови для догляду за нею та її виховання.
Згідно з ч. 2 п. 6 Порядку №744 грошова компенсація призначається, якщо звернення за нею надійшло не пізніше ніж через 12 місяців з дня народження дитини.
Пунктом 7 Порядку №744 передбачено, що для призначення грошової компенсації отримувач подає (надсилає) структурному підрозділу з питань соціального захисту населення, виконавчому органу сільської, селищної, міської ради об`єднаної територіальної громади (далі - виконавчий орган місцевої ради): заяву за формою згідно з додатком у паперовій або електронній формі із зазначенням реквізитів спеціального рахунка; документи (відомості) у паперовій або електронній формі, зазначені у пунктах 8 і 9 цих Порядку та умов.
Відповідно до п. 8 Порядку №744 до заяви у паперовій формі отримувач додає такі документи: 1) копію свідоцтва про народження дитини. У разі народження дитини за кордоном та відсутності свідоцтва про народження, виданого органом державної реєстрації актів цивільного стану України, - копію свідоцтва про народження дитини, виданого компетентним органом іноземної держави та легалізованого в установленому порядку, якщо інше не передбачено законом або міжнародним договором України, згоду на обов`язковість якого надано Верховною Радою України, разом з перекладом українською мовою. Вірність перекладу або справжність підпису перекладача засвідчується нотаріально; 2) копію посвідки на постійне проживання/посвідчення біженця/довідки про звернення за захистом в Україні (для іноземця та особи без громадянства)/посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту; 3) копію документа про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті громадянина України); 4) копію рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу місцевої ради або суду про встановлення опіки (у разі здійснення опіки над дитиною); 5) копію рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської ради про влаштування дитини в сім`ю патронатного вихователя (для патронатного вихователя); 6) копію рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської ради про влаштування дитини до дитячого будинку сімейного типу або прийомної сім`ї; 7) довідку з пологового будинку про неотримання одноразової натуральної допомоги "пакунок малюка" (у разі народження дитини у пологовому будинку в 2020 році).
Крім того, згідно з частиною сьомою статті 7 Сімейного Кодексу України дитина має бути забезпечена можливістю здійснення її прав, установлених Конституцією України, Конвенцією про права дитини, іншими міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Відповідно до статті 3 Конвенції про права дитини від 20 листопада 1989 року (у редакції зі змінами, схваленими резолюцією 50/155 Генеральної Асамблеї ООН від 21 грудня 1995 року), яку ратифіковано Постановою Верховної Ради України від 27 лютого 1991 року № 789-ХІІ, в усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питаннями соціального забезпечення, судами, адміністративними чи законодавчими органами, першочергова увага приділяється якнайкращому забезпеченню інтересів дитини. Держави-учасниці зобов`язуються забезпечити дитині такий захист і піклування, які необхідні для її благополуччя, беручи до уваги права й обов`язки її батьків, опікунів чи інших осіб, які відповідають за неї за законом, і з цією метою вживають всіх відповідних законодавчих і адміністративних заходів.
Допомога при народженні дитини за своєю природою є допомогою самій дитині, а не її батькам. Неможливість своєчасного звернення одним з батьків до органу, який здійснює призначення допомоги при народженні дитини, призводить до порушення інтересів дитини.
За правовими висновками Верховного Суду, що викладені у постановах від 14.02.2018 по справі № 591/610/16-а та від 02.10.2018 по справі № 495/3711/17, визначений частиною сьомою статті 11 Закону № 2811-XII строк підлягає поновленню, а допомога при народженні дитині підлягає призначенню у разі наявності поважних причин такого пропуску, оскільки неможливість своєчасного звернення батьків порушує інтереси дитини, що є неприпустимим.
Таким чином, строк звернення за призначенням допомоги при народженні дитини може бути поновлено лише за наявності поважних причин, які обумовлюють несвоєчасне звернення батьків, тобто обставин, які є об`єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи та пов`язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення відповідних дій, що підтверджені належними доказами.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач виїхала за кордон у 2020 році, а ІНФОРМАЦІЯ_2 в м. Бремен, Німеччина, народила дитину - ОСОБА_3 . В період з дня народження дитини до лютого 2024 року позивач перебувала за межами України, а повернувшись в Україну, 21.02.2024 у приватного нотаріуса Луцького міського нотаріального округу засвідчила справжність підпису перекладача на документі, що засвідчує народження сина, та одразу ж, тобто без зайвих зволікань звернулася до відповідача з заявами про отримання допомоги при народженні дитини та про призначення грошової компенсації «пакунок малюка».
Постановою Кабінету Міністрів України (далі - КМУ) від 09.12.2020 №1236 встановлено карантинні обмеження з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2. У подальшому рішеннями Уряду України неодноразово продовжено дію на території України карантину, встановленого постановами Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211 "Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2".
Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 на території України введено воєнний стан із 05 год. 30 хв. 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який в подальшому неодноразово продовжений і триває до цього часу.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що введення в Україні воєнного стану, у зв`язку з військовою агресією російською федерації проти України, є об`єктивною обставиною, яка перешкоджала позивачу повернутися за кордону в Україну, щоб звернутися до відповідача з заявами за допомогою при народженні дитини та призначення грошової компенсації «пакунок малюка», в законодавчо визначений строк (12 календарних місяців з дати народження дитини), то пропуск цього строку зумовлений об`єктивними, непереборними, виключними причинами, що пов`язані з обставинами (коронавірусом SARS-CoV-2 та військовою агресією російської федерації проти України), які є об`єктивно непереборними, не залежать від волі позивача та є дійсно істотними перешкодами для своєчасного вчинення відповідних дій. Відтак, зазначені причини обґрунтовано визнані судом першої інстанції поважними.
За таких обставин апеляційний суд погоджується із висновком суду першої інстанції про часткове задоволення позовних вимог.
Як неодноразово вказував Європейський суд з прав людини, право на вмотивованість судового рішення сягає своїм корінням більш загального принципу, втіленого у Конвенції, який захищає особу від сваволі; рішення національного суду повинно містити мотиви, які достатні для того, щоб відповісти на істотні аспекти доводів сторони (рішення у справі «Руїз Торія проти Іспанії», параграфи 29 - 30). Це право не вимагає детальної відповіді на кожен аргумент, використаний стороною; більше того, воно дозволяє судам вищих інстанцій просто підтримати мотиви, наведені судами нижчих інстанцій, без того, щоб повторювати їх.
У рішенні «Петриченко проти України» (параграф 13) Європейський суд з прав людини вказував на те, що національні суди не надали достатнього обґрунтування своїх рішень, та не розглянули відповідні доводи заявника, навіть коли ці доводи були конкретними, доречними та важливими.
Наведене дає підстави для висновку, що доводи скаржника у кожній справі мають оцінюватись судами на предмет їх відповідності критеріям конкретності, доречності та важливості у рамках відповідних правовідносин з метою належного обґрунтування позиції суду.
Доводи апеляційної скарги, наведені на спростування висновків суду першої інстанції, не містять належного обґрунтування чи нових переконливих доводів, які б були безпідставно залишені без розгляду судом першої інстанції.
Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Порушень норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильного застосування норм матеріального права поза межами вимог апелянта та доводів, викладених у апеляційній скарзі, у ході апеляційного розгляду справи встановлено не було.
З огляду на викладене суд апеляційної інстанції приходить до переконання, що суд першої інстанції, правильно встановив фактичні обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а відтак апеляційну скаргу слід залишити без задоволення.
Відповідно до ст.139 КАС України судовий збір розподілу не підлягає.
Керуючись ст. 241, 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325,328, 329 КАС України, апеляційний суд,-
ПОСТАНОВИВ :
Апеляційну скаргу Управління соціальної політики виконавчого комітету Володимирської міської ради Волинської області залишити без задоволення.
Рішення Волинського окружного адміністративного суду від 14 червня 2024 року у справі №140/4060/24 залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя Р. П. Сеник судді Т. В. Онишкевич Н. М. Судова-Хомюк
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2024 |
Оприлюднено | 29.11.2024 |
Номер документу | 123343907 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Сеник Роман Петрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні