Постанова
від 25.10.2010 по справі 2а-21709/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

Україна  

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

   

 25 жовтня 2010 р.                                                             справа № 2а-21709/10/0570

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:  < година > 

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді  Масло І.В.

при секретарі          Грішаєві Є.Є.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду за адресою: 83052, м. Донецьк, вул. 50-ї Гвардійської дивізії, 17, адміністративну справу за позовом Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю «Спринтер-Донецьк» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у сумі 15918,29 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Донецьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Спринтер-Донецьк» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у сумі 15918,29 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач у порушення вимог Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” і Постанови Кабінету Міністрів України „Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 31.01.2007 року за № 70 не виконав нормативи по створенню 1 робочого місця по працевлаштуванню інвалідів. Згідно звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік, складеного відповідачем, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу становила 93 особи, тобто на підприємстві повинно бути працевлаштовано 4 інваліди. Фактично ж, за даними звіту, на підприємстві працювало 3 інваліди. Таким чином, відповідач мав сплатити адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2009 році у розмірі середньої річної заробітної плати на підприємстві у розмірі 15303,23 грн. Оскільки відповідач суму адміністративно-господарських санкцій своєчасно не сплатив, йому станом на 27.08.2010 нарахована пеня у розмірі 615,06 грн.

Просив позов задовольнити (а.с. 3-5).

Представник позивача у судове засідання не з’явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся судом належним чином, надіслав заяву з проханням розглянути справу за його відсутності. За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представника позивача на підставі наявних у справі доказів.

Представник відповідача в судове засідання повторно не з’явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся судом належним чином, про що свідчать поштові повідомлення про одержання судових повісток (а.с. 24, 29). Заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за його відсутності представник відповідача суду не надавав. За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представника відповідача на підставі наявних у справі доказів.

Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами в межах заявлених позовних вимог, суд встановив наступне.

Фонд соціального захисту інвалідів відповідно до п. 1 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1434 від 26.09.2002 (із наступними змінами та доповненнями), є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінпраці та підпорядковується йому.

Згідно п. 3 зазначеного Положення, одним із завдань Фонду соціального захисту інвалідів є контроль за виконанням підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами і організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю (далі - підприємства), нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".

Також, згідно з п.п. 3 п. 4 цього Положення Фонд соціального захисту інвалідів відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за виконанням підприємствами нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та сплатою ними адміністративно-господарських санкцій і пені, а також відповідно до п.п. 3 п. 5 Положення має право проводити перевірку підприємств щодо реєстрації, подання ними звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів, виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та сплати адміністративно-господарських санкцій і пені, цільового використання наданих Фондом коштів.

Позивач - Донецьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів відповідно до п. 9 зазначеного Положення є територіальним органом Фонду соціального захисту інвалідів, і діє на підставі Положення про Донецьке відділення Фонду соціального захисту інвалідів.

Відповідач – товариство з обмеженою відповідальністю «Спринтер - Донецьк» є юридичною особою, включене до  Єдиного Державного реєстру підприємств і організацій України за № 32329665.

Відповідно до ст. 7 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів”, законодавство про соціальну захищеність інвалідів в Україні складається з цього Закону та інших актів законодавства, що видаються відповідно до нього.

Так, згідно ст. 17  цього Закону,  метою реалізації творчих і виробничих здібностей інвалідів та  урахуванням індивідуальних програм реабілітації їм забезпечується право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою ті іншою трудовою діяльністю, яка не заборонена законом.

Статтею 19 зазначеного Закону встановлено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Як вбачаться зі Звіту відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік (а.с. 13), що поданий відповідачем позивачу середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу становить 93 особи; кількість інвалідів – штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” становить 4 особи. Фактично на підприємстві працює 3 особи-інваліда, чим порушуються вказані вище вимоги законодавства.

Відповідно до ст. 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Таким чином, оскільки на підприємстві працює 3 особи-інваліда, що менше встановленого вище нормативу, воно згідно вимог ст. 20 вказаного Закону мало сплатити позивачу адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на підприємстві за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Відповідно до п. 2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70, обчислення суми адміністративно-господарських санкцій проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядком заповнення звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, затвердженим Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Відповідач у звіті про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік визначив суму адміністративно-господарських санкцій до сплати – 15303,23 грн. (а.с. 13). Згідно розрахунку суми адміністративно-господарських санкцій, складеного позивачем, до сплати підлягає 15303,23 грн. (а.с. 11).

Відповідачем у встановлений ст. 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” строк (до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу) не були сплачені адміністративно-господарські санкції у розмірі 15303,23 грн., що дає підстави для нарахування пені відповідно до ст. 20 вищезазначеного Закону і п. 4 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70, яка обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

За період з 16.04.2010 по 27.08.2010 розмір нарахованої пені становить 615,06 грн., що підтверджується розрахунком, наданим позивачем (а.с. 12).

Оскільки відповідач добровільно не сплатив визначені суми адміністративно-господарських санкцій та пені, суд вважає за необхідне стягнути їх з відповідача.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не  підлягають стягненню.

Керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254  Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний  позов Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю «Спринтер-Донецьк» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у сумі 15918,29 грн. - задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Спринтер-Донецьк» (юридична адреса: 83096, м. Донецьк, вул. Куйбишева, 58; фактична адреса: 83059, м. Донецьк, вул. Сеченова, б. 40-Д, р/р 26002059576000, Дирекція АППБ «АВАЛЬ» м. Донецька, МФО 335076, ЄДРПОУ 32329665) на користь Державного бюджету України адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2009 році у сумі 15303 (п'ятнадцять тисяч триста три) грн. 23 коп. та пеню у сумі 615 (шістсот п’ятнадцять) грн. 06 коп., а всього стягнути – 15918 (п'ятнадцять тисяч дев’ятсот вісімнадцять) грн. 29 коп. на р/р 31216230700001 в ГУДКУ в Донецькій області, ЄДРПОУ 34686537, МФО 834016, код платежу 50070000.

Постанова постановлена у нарадчій кімнаті та проголошена її вступна та резолютивна частина у судовому засіданні 25 жовтня 2010 року. Повний текст постанови  складений 28 жовтня 2010 року.

Апеляційну скаргу на постанову може бути подано до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

  

Суддя                                                                                      Масло І.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.10.2010
Оприлюднено23.11.2010
Номер документу12334526
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-21709/10/0570

Постанова від 25.10.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Масло І.В.

Ухвала від 14.09.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Масло І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні