Постанова
від 21.11.2024 по справі 361/8191/24
БРОВАРСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа № 361/8191/24

провадження № 3/361/4077/24

21.11.2024

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 листопада 2024 року м. Бровари

Суддя Броварського міськрайонного суду Київської області Анікушин В.М., за участю адвоката Голосія Т.А., розглянувши адміністративну справу, що надійшла від Національного агентстваз питаньзапобігання корупції, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, фізичної особи підприємця, такого, що проживає за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,

за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 212-15 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі КУпАП),

В С Т А Н О В И В:

23 травня 2024 року за результатами Висновків про результати перевірки Звітів політичної партії «КОМАНДА ІГОРЯ САПОЖКА - «ЄДНІСТЬ» (код ЄДРПОУ 39341474, далі - Партія) про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за 2023 рік та І квартал 2024 року (далі - Звіт), уповноваженою особою Національного агентства виявлено, що ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 ), будучи фізичною-особою підприємцем та уклавши договори від 24 лютого 2022 року № 15/22 та від 15 лютого 2023 року № 16/23 «Послуги з діагностики, ремонту та технічного обслуговування автомобілів (50112000-3 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування автомобілів) код згідно ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник 50110000-0 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання» на суми 231 097,50 грн і 298 343,00 грн., 01 лютого 2023року, 07 липня 2023 року надав грошові внески на підтримку Київської обласної організації політичної партії «КОМАНДА ІГОРЯ САПОЖКА - «ЄДНІСТЬ» і політичної партії «КОМАНДА ІГОРЯ САПОЖКА - «ЄДНІСТЬ» у загальному розмірі 10 000, 00 грн, а також 25 березня 2024 року надав грошовий внесок на підтримку Партії у загальному розмірі 5 000,00 гривень, тобто здійснив грошові внески на підтримку партії на загальну суму 15000, 00 гривень. Своїми діями ОСОБА_1 порушив п.9 ч. 1 ст. 15 Закону «Про політичні партії в Україні», вчинивши адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачене ст. 212- 15 КУПАП, а саме: порушив порядок надання внеску на підтримку політичної партії.

В суді ОСОБА_1 вину визнав, зазначив, що не був обізнаний про те, що не мав права здійснювати грошові внески на підтримку політичної партії «КОМАНДА ІГОРЯ САПОЖКА - «ЄДНІСТЬ» і її територіальної організації, у зв`язку з укладенням ним ряду господарських договорів з підприємством засновником, якого є Броварська міська рада Броварського району Київської області.

Захисник ОСОБА_2 просив звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності у зв`язку з малозначністю вчиненого правопорушення, оголосити усне зауваження та закрити провадження у справі. Наголосив, що підприємства з якими були укладені договори його довірителем не є органами місцевого самоврядування, а тому він не знав, що не може фінансувати партію. Крім того, захисник зазначив, що наразі сплачені внески повернені ОСОБА_1 у повному обсязі, а тому жодних негативних наслідків не настало.

Заслухавши пояснення особи, яка притягається до відповідальності та захисника, дослідивши та оцінивши докази, наявні в матеріалах справи в їх сукупності, суд зазначає таке.

Згідно з вимогами ст. 245 КУпАП, завданням провадження у справах про адміністративні правопорушення є всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її у точній відповідності із законом та забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Відповідно до положень ст. 278 КУпАП, посадовою особою при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення, серед інших питань, вирішуються питання чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.

Згідно диспозиції ст. 212-15 КУпАП адміністративним правопорушенням є порушення встановленого законом порядку надання або отримання внеску на підтримку політичної партії, порушення встановленого порядку надання або отримання державного фінансування статутної діяльності політичної партії, а так само порушення встановленого законом порядку надання або отримання фінансової (матеріальної) підтримки для здійснення передвиборної агітації або агітації референдуму.

Диспозиція вказаної норми за своїм змістом є бланкетною адміністративно-правовою нормою, тобто нормою, яка лише називає або описує правопорушення, а для повного визначення його ознак відсилає до інших норм.

Згідно з пунктом 9 частини першої статті 15 Закону України «Про політичні партії» не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій фізичними особами, з якимиукладено договір про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму понад п`ятдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на1січня року, в якому здійснюється внесок,а також юридичними особами, з якими укладено такий договір на загальну суму понад сто розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюється внесок, - протягом строку дії такого договору та протягом одного року після припинення його дії.

Судом з`ясовано, що відповідно до ст. 7 ЗУ «Про державний бюджет України на 2023 рік» прожитковий мінімум станом на 01.01.2023 становив 2684.00 гривні, тобто 50 прожиткових мінімумів складало 134 200,00 гривень. Прожитковий мінімум згідно зі ст. 7 ЗУ «Про державний бюджет України на 2023 рік» станом на 01.01.2024 становив 3028.00 гривень, відтак, 50 прожиткових мінімумів складало 151 400,00 гривень.

Станом на дати здійснення внесків на підтримку Партії та її місцевої організації, яка в установленому законом порядку набула статусу юридичної особи, а саме: 01 лютого 2023року, 07 липня 2023року та 25 березня 2024 року, ОСОБА_1 укладено договорипро закупівлюробіт,товарів чипослуг длязабезпечення потребдержави аботериторіальної громадина загальнусуму: 231 097,50 гривень, яка є більшою від граничної суми, що складає 134200,00гривень станомна 1січня 2023року та 298 343,00 гривень, яка є більшою від граничної суми, що складає 151400,00гривень станомна 1січня 2024року,чим порушеновимоги пункту частини 1 статті 15 Закону «Про політичні партії».

Отже, ОСОБА_1 надавши 01.02.2023, 07.07.2023 та 25.03.2024 на користь Партії та її місцевої організації, яка в установленому законом порядку набула статусу юридичної особи грошові внески на загальну суму 15 000,00 гривень не дотримався обмежень, визначених пунктом 9 частини 1 статті 15 Закону, чим порушив порядок надання внеску на підтримку політичної партії за що передбачена адміністративна відповідальність, визначена статтею 212- 15 КУпАП.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні інкримінованого йому правопорушення, крім його пояснень, доведена такими доказами.

Протоколом про адміністративне правопорушення №50-33/37 від 30.07.2023 згідно з яким, за результатами державного контролю за дотриманням встановлених законом обмежень щодо фінансування політичних партій, законним та цільовим використанням політичними партіями коштів, виділених з державного бюджету на фінансування їхньої статутної діяльності, здійсненого відповідно до п. 8-1 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про запобігання корупції», ч. 1 ст. 18 Закону України «Про політичні партії в Україні» ОСОБА_1 , будучи фізичною-особою підприємцем всупереч вимогам п.9 ч. 1 ст. 15 Закону «Про політичні партії в Україні» порушив порядок надання внеску на підтримку політичної партії, чим вчинив адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 212- 15 КУпАП.

Випискою з банківського рахунку Київської обласної організації політичної партії «КОМАНДА ІГОРЯ САПОЖКА - «ЄДНІСТЬ» за період з 01.01.2023 по 31.12.2023. Згідно з якою 01.02.2023 та 07.07.2023 грошові кошти у загальному розмірі 10 000,00 гривень із призначенням платежу «Внесок на підтримку Партії» були перераховані ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) на поточний рахунок Київської обласної організації Партії (ідентифікаційний код НОМЕР_2 ), відкритий в АТ КБ «ПриватБанк».

Випискою з банківського рахунку політичної партії «КОМАНДА ІГОРЯ САПОЖКА - «ЄДНІСТЬ» за період з 01.01.2024 по 31.03.2024. Відповідно до якої 25.03.2024 грошові кошти у загальному розмірі 5 000,00 гривень із призначенням платежу «Внесок на підтримку Партії» були перераховані ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) на поточний рахунок Партії (ідентифікаційний код НОМЕР_3 ), відкритий в АТ КБ «ПриватБанк».

Витягами з Єдиного державного реєстру від 10.05.2024 за кодом 31772516005 підтверджується, що ОСОБА_1 є фізичною особою підприємцем.

Договором від 24 лютого 2022 року № 15/22 на загальну суму 373 500,00 гривень (строк дії договору до 31.12.2022) на «Послуги з діагностики, ремонту та технічного обслуговування автомобілів (50112000-3 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування автомобілів) код згідно ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник 50110000-0 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання» з Комунальним некомерційним підприємством Броварської міської ради Броварського району Київської області «Броварський міський центр первинної медико - санітарної допомоги» (ідентифікаційний код 38902896). Додатковою угодою від 29.12.2022 № 1 до вказаного Договору, суму договору було зменшено на 142 402,50 гривень. Остаточна сума Договору становить 231 097,50 гривень.

Договором від 15 лютого 2023 року № 16/23 на загальну суму 340 000,00 гривень (строк дії Договору 31.12.2023) на «Послуги з діагностики, ремонту та технічного обслуговування автомобілів (50112000-3 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування автомобілів) код згідно ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник 50110000-0 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання» з Комунальним некомерційним підприємством Броварської міської ради Броварського району Київської області «Броварський міський центр первинної медико - санітарної допомоги» (ідентифікаційний код 38902896). Додатковими угодами від 27.12.2023 № 1, № 2 та від 06.02.2024 № 3 до вказаного Договору, загальну суму Договору було зменшено до 298 343,00 гривень.

Витягами зЄдиного державногореєстру від10.05.2024за кодом565549690189 підтверджується, що засновником Комунального некомерційного підприємства Броварської міської ради Броварського району Київської області «Броварський міський центр первинної медико - санітарної допомоги» (ідентифікаційний код 38902896) є Броварська міська рада Київської області (код ЄДРПОУ 26376375).

Суд зазначає, що відповідно до ст.68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності. Тому, посилання ОСОБА_1 на те, що він не був обізнаний про неможливість внесення коштів на підтримку політичної партії є непереконливими.

Суд відхиляє клопотання захисника про звільнення ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності на підставі ст. 22 КУпАП , в зв`язку з малозначністю вчиненого порушення з огляду на те, що правопорушення, передбачене ст. 212-15 КУпАП не є малозначним з таких причин. По перше, таке правопорушення посягає на відносини у сфері здійснення народного волевиявлення та встановленого порядку його забезпечення, яке, на переконання суду мають важливе значення для суспільства та держави. По друге, суттєва санкція, яка передбачена за вчинення цього правопорушення у виді основного стягнення - штрафу від сімдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та додаткового стягнення - конфіскації суми внеску на підтримку політичної партії, фінансової (матеріальної) підтримки для здійснення передвиборної агітації або агітації референдуму, наданої або отриманої з порушенням закону свідчить про те, що таке правопорушення не можна вважати малозначним. Нарешті, ст. 38 КУпАП визначає, зокрема, що адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, статтею 212- 15 цього Кодексу, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення. Відтак, продовжений порівняно із загальним строк накладення адміністративного стягнення за таке правопорушення, встановлений законодавцем також підтверджує, що це правопорушення не є малозначним.

Відповідно до ст.23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Положеннями ст.33 КУпАП передбачено, що при накладені стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність.

У ході розгляду адміністративної справи обставин, які виключають провадження в справі та адміністративну відповідальність, а також пом`якшуючих чи обтяжуючих відповідальність обставин не встановлено.

Суд зауважує, що не зважаючи на те, що внески у сумі 15000 грн були повернуті ОСОБА_1 , що підтверджується відповідними доказами, санкція статті ст. 212-15 КУпАП безальтернативно визначає додаткове стягнення у виді конфіскації суми внеску на підтримку політичної партії. Тому зазначені кошти слід конфіскувати у дохід держави.

З урахуванням характеру вчиненого правопорушення, кількості епізодів та особи правопорушника, на ОСОБА_1 слід накласти адміністративне стягнення у розмірі ста неоподаткованих мінімумів доходів громадян з конфіскацією суми внесків на підтримку політичної партії політичної партії «КОМАНДА ІГОРЯ САПОЖКА - «ЄДНІСТЬ» у розмірі 15 000 гривень у дохід держави.

Крім того, відповідно до вимог статті 40-1 КУпАП, з ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір у розмірі 605 грн 60 коп., сплату якого передбачено пунктом 5 частини другої статті 4 Закону України «Про судовий збір».

Керуючись пунктами 2, 4 статті 24, статтями 27, 29, 33, 221, 283, 284 КУпАП,-

П О С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого статтею 212-15 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

ОСОБА_1 притягнути до адміністративної відповідальності за адміністративне правопорушення, передбачене статтею 212-15 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу на користь держави у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1700 (тисячу сімсот) гривень з конфіскацією суми внесків на підтримку політичної партії політичної партії у розмірі 15000 (п`ятнадцять тисяч) гривень у дохід держави.

Стягнути з ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) на користь держави судовий збір у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму на одну працездатну особу в розрахунку на місяць, що становить 605 грн 60 коп.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом 10 днів з дня її винесення шляхом подачі апеляції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Постанова може бути звернута до примусового виконання протягом трьох місяців з наступного дня після набрання законної сили.

Суддя В.М. Анікушин

СудБроварський міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення21.11.2024
Оприлюднено29.11.2024
Номер документу123345539
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку надання або отримання внеску на підтримку ПП, порушення порядку надання або отримання держ. фінансування статутної діяльності ПП, порушення порядку надання або отримання фінансової підтримки для здійснення передвиборної агітації

Судовий реєстр по справі —361/8191/24

Постанова від 21.11.2024

Адмінправопорушення

Броварський міськрайонний суд Київської області

Анікушин В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні