Справа № 308/14649/23
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 листопада 2024 року м. Ужгород
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області в складі:
головуючого - судді Шумило Н.Б.
за участю секретаря судового засідання Кравчук А.В.
позивача ОСОБА_1
представника позивача адвоката Грабовського Ю.І.
представника відповідача ОСОБА_2
розглянувши увідкритому судовомузасіданні взалі судув м.Ужгород впорядку спрощеногопозовного провадження в режимі відеоконференції з використанням власних технічних засобів цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Міловської селищної військової адміністрації Старобільського району Луганської області про визнання протиправним та скасування розпорядження та поновлення на роботі, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулася до Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області із позовом до Міловської селищної військової адміністрації, в якому просить визнати протиправним та скасувати розпорядження начальника Міловської селищної військової Адміністрації Старобільського району Луганської області від 23.05.2023 року №42-к про звільнення з посади директора Комунального некомерційного підприємства «Міловської центральної районної лікарні» Міловської селищної ради за прогул без поважних причин відповідно до пункту 4 частини першої статті 40 Кодексу законів про працю України; зобов`язати Міловську селищну військову Адміністрацію Старобільського району Луганської області поновити на посаді директора Комунального некомерційного підприємства «Міловської центральної районної лікарні» Міловської селищної ради, ОСОБА_1 , з 23.05.2023 року.
В обгрунтування позову зазначено, що розпорядженням Міловської селищної ради від 15.04.2021 року №163-к ОСОБА_1 була призначена на посаду директора Комунального некомерційного підприємства «Міловської центральної районної лікарні» Міловської селищної ради, розпорядженням Міловської селищної військової Адміністрації Старобільського району Луганської області від 23.05.2023 року № 42-к звільнена звищезазначеної посади за прогул без поважних причин відповідно до пункту 4 частини першої статті 40 Кодексу законів про працю України. Своє звільнення вважає протизаконним з наступних причин.
В зв`язку з повносмаштабним вторгненням на територію України, країною агресором у лютому 2022 року, територія Старобільського району Луганської області, в тому числі селище Мілове, була окупована та перебуває під окупацією по теперішній час.В той же час Комунальне некомерційне підприємство «Міловська центральна районна лікарня» Міловської селищної ради виконувало послуги (покладені функціональні завдання) по квітень 2022 року. Міловська селищна рада Старобільського району Луганської області, на окупованій території, на той час перестала існувати, працівників підприємства примушували працювати на окупаційну владу.
У період з 24.02.2022 року по серпень 2023 року вона знаходилась за своєю домашньою адресою: АДРЕСА_1 , з двома малолітніми дітьми, одна дитина взята нею для опіки з інтернату м. Сєвєродонецьк Луганської області, проте була постійно на «інтернет» зв`язку. Виїхати на підконтрольну України територію не було можливості в зв`язку з відсутністю документів на дитину (російські загарбники не давали можливості виїзду з дитиною без документів). Після отримання фотокопій документів на дитину, вона змогла в серпні 2023 року разом з дітьми виїхати на підконтрольну України територію (пункт пропуску Юнакіївка Сумської області) та зареєструвалась як внутрішньо переміщена особа в м. Ужгород Закарпатської області за місцем проходження військової служби її чоловіка (цивільний шлюб).
Щодо незаконного її звільнення з посади директора Комунального некомерційного підприємства «Міловської центральної районної лікарні» Міловської селищної ради зазначено, що 15.08.2023 року, їй на месенджер «Vaiber» невідомою особою було надіслано розпорядження Міловської селищної військової Адміністрації Старобільського району Луганської області від 23.05.2023 року №42-к про її звільнення з посади директора Комунального некомерційного підприємства «Міловської центральної районної лікарні» Міловської селищної ради за прогул без поважних причин 22.05.2023 року, а також розпорядження від 01.08.2023 року № 79-к про внесення змін в розпорядження начальника Міловської селищної військової Адміністрації Старобільського району Луганської області від 11.05.2023 року №35-к.
Вважає вказані документи протизаконними та такими, що підлягають скасуванню, оскільки про своє звільнення вона дізналась тільки 15.08.2023 року, після отримання відповідного розпорядження, лист повідомлення від 11.05.2023 року No 03-35/786, який зазначений відповідачем у підставі звільнення, їй не направлявся, з розпорядженням начальника Міловської селищної військової Адміністрації Старобільського району Луганської області від 11.05.2023 року №35-к, в первинній редакції, її не ознайомлювали та не направляли засобами зв`язку, з актом про відсутність її на робочому місці від 22.05.2023 року №1 вона особисто незнайома та не підписувала його.
Крім того, виходячи зі змісту розпорядження начальника селищної військової Адміністрації Старобільського району Луганської області від 01.08.2023 року №79-к про внесення змін в його же розпорядження від 11.05.2023 року №35-к, можливо прийти до висновку, що якимось іншим документом зі нею було призупинено дію трудового договору на період воєнного стану або на якийсь інший період. Такі дії з боку начальника Міловської селищної військової Адміністрації їй також не відомі.
Враховуючи що вона обіймала посаду директора (керівника) Державного підприємства (органу) та на виконання вимог норми статті 13 України України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» Міловська селищна військова адміністрація Старобільського району Луганської області, здійснила протизаконні дії, які виражені в призупинені дії трудового договору навіть без попередження особи, або не доведення до неї відповідного розпорядження.
В той же час, звертає увагу, що зміни до розпорядження про відновлення трудових відносин (№79-к від 01.08.2023 року) відбулися майже через два з половиною місяця після її звільнення, тобто спочатку звільнили, а через деякий час поновили трудові відносини.
Вказує, що відповідно до статті 47 КЗпП України, роботодавець зобов`язаний у день звільнення видати працівникові копію наказу (розпорядження) про звільнення, письмове повідомлення про нараховані та виплачені йому суми при звільненні (стаття 116) та провести з ним розрахунок у строки, визначені статтею 116 цього Кодексу, а також на вимогу працівника внести належні записи про звільнення до трудової книжки, що зберігається у працівника, як відомо із матеріалів справи. Наказ їй направили тільки 15.08.2023 року, що не є днем звільнення, розрахунок не проведений.
В порушення вимог ст. 147, 148, 149 КЗпП України, їй не доводився до відома наказ. Також зауважує, що місце її знаходження перебувало на непідконтрольній України території, в слід чого вона не змогла, навіть по першій команді, вийти на роботу в іншу місцевість, куди перемістилось підприємство, що передбачає зміну істотних умов праці до працівника та в свою чергу зобов`язує роботодавця запитати працівника чи згоден він працювати в іншій місцевості.
Враховуючи, що її завчасно ніхто не повідомляв про обов`язок стати до роботи 22.05.2022 року, не доводив накази про накладення дисциплінарного стягнення у вигляді «звільнення», розпорядження про звільнення доведено лише 15.08.2023 року та велику кількість порушення трудового законодавства при звільненні (статей 43, 47, 147, 148, 149 КЗпП України), а також поважних причин не знаходитись на робочому місці в іншій місцевості знаходження підприємства, вважає розпорядження начальника Міловської селищної військової адміністрації Старобільського району Луганської області від 23.05.2023 року №42-к про звільнення її з посади директора Комунального некомерційного підприємства «Міловської центральної районної лікарні» Міловської селищної ради, за прогул без поважних причин відповідно до пункту 4 частини першої статті 40 Кодексу законів про працю України протиправним.
Враховуючи факт отримання нею копії розпорядження про звільнення лише 15.08.2023 року, вважає, що норма другого абзацу статті 233 Кодексу законів про працю України (строк звернення до суду) нею не порушена.
Ухвалою судді Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області від 01.09.2023 року прийнято до розгляду та відкрито провадження у даній справі, постановлено розгляд справи проводити в порядку спрощеного позовного провадження, призначено судове засідання, про що повідомлено сторін.
08.11.2023 до суду через систему «Електронний суд» надійшов відзив на позовну заяві від Міловської селищної військової адміністрації Старобільського району Луганської області, до якого додано докази його направленя іншому учаснику справи. У відзиві зазначено, що з позовними вимогами, викладеними в позовній заяві Міловська СВА не непогоджується та вважає їх необгрунтованими. Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, станом на 02.10.2023 Міловська селищна рада не перебуває в процесі припинення. КНП «Міловська центральна районна лікарня» Міловської селищної ради є комунальним некомерційним підприємством, яке створено рішенням Міловської селищної ради від 06.03.2019 №33/8. Власником та органом управління майном КНП «Міловська центральна районна лікарня» Міловської селищної ради є Міловська селищна рада. Міловська СВА утворена відповідно до указу Президента від 23.09.2022 №665/2022 «Про утворення військових адміністрацій населених пунктів у Луганській області» та відповідно до ЗУ «Про правовий режим воєнного стану» виконує повноваження Міловської селищної ради. Враховуючи наведене положення постанови Верховної Ради України призупиняючи дію трудового договору зі ОСОБА_1 . Міловська СВА діяла згідно чинного законодавства України в рамках своїх повноважень.
Розпорядженням начальника Міловської СВА від 29 грудня 2022 року № 22 «Про ознайомлення працівників з розпорядженнями, повідомленнями, іншими документами під час воєнного стану» визначено, що ознайомлення працівників з розпорядженнями, повідомленнями, іншими документами Міловської селищної військової адміністрації щодо їхніх прав та обов?язків проводити за допомогою: офіційного сайту Міловської селищної військової адміністрації; типового сервісу «Електронна пошта»; месенджерів: WhatsApp, Telegram, Viber тощо; інших електронних застосунків дозволених на території України. Документи, визначені у пункті 1 цього розпорядження надсилаються працівникам архівним файлом з накладанням кваліфікованого електронного підпису або у сканованому вигляді у форматі PDF (*.pdf) . Вказані вище розпорядження оприлюднено на офіційному сайті Міловської СВАhttps://milovska-gromada.gov.ua/.
Крім того, розпорядження начальника Міловської СВА від 01.12.2022 № 17-к було направлено ОСОБА_1 за допомогою месенджеру WhatsApp. Відповідно до інформації Довідкового центру WhatsApp, оприлюдненої на офіційному сайті (https://www.whatsapp.com/?lang=uk_UA), отримувач прочитав повідомлення, якщо біля повідомлення з?явився значок (дві галочки синього кольору). До відзиву надаються скріншоти надісланого Позивачу повідомлення, на яких видно, що остання це повідомлення отримала та прочитала, але зворотного зв?язку не надала.Твердження ОСОБА_1 про непоінформованість щодо призупинення з нею дії трудового договору є неправдивим та не відповідає дійсності.
Зазначено, що у позовній заяві ОСОБА_1 звертає увагу суду на той факт, що зміни до розпорядження про відновлення трудових відносин відбулися майже через два з половиною місяця після її звільнення, тобто спочатку звільнили, а через деякий час поновили трудові відносини. Таке твердження є хибним, оскільки розпорядженням від 01.08.2023 року № 79 «Про внесення змін до розпорядження начальника Міловської селищної військової адміністрації Старобільського району Луганської області від 11.05.2023 № 35-к» не поновлюються трудові відносини, а вносяться зміни до розпорядження від 11.05.2023 №35-к «Про відновлення дії трудового договору з директором КНП «Міловська центральна районна лікарня» Міловська селищної ради» з метою приведення його у відповідність до вимог законодавства України, шляхом викладення пункту 1 та пункту 2 у новій редакції.
09 січня 2023 року на офіційному сайті Міловської СВА у розділі «Громадянам» підрозділ «Оголошення» розміщено повідомлення, в якому пропонується ОСОБА_1 приступити до виконання своїх посадових обов?язків, у строк до 20 січня 2023 року, попередивши завчасно про своє рішення Міловську селищну військову адміністрацію телефоном або електронною поштою, що вказані на офіційному сайті в розділі «Контакти».
З 24.02.2022 і по теперішній час територія Міловської селищної територіальної громади Старобільського району Луганської області належить до тимчасово окупованих російською федерацією територій України.Відповідно до інформації, викладеної на офіційному сайті АТ Укрпошта (ukrposhta.ua), АТ «Укрпошта» не пересилає пошту та тимчасово не працюють відділення поштового зв?язку (далі ВПЗ) у тих населених пунктах, де відбуваються бойові дії та обстріли, ВПЗ, які зруйновані внаслідок цього, та ВПЗ, що розташовані на території, що тимчасово окупована ворогом. Враховуючи те, що місце знаходження ОСОБА_1 було невідомо, повідомлення Позивачу передавалися через офіційний сайт Міловської СВА та месенджери, наявні за її номером мобільного телефону.
Згідно актів станом на 20 січня 2023 року, 20 лютого 2023 року, 20 березня 2023 року, 20 квітня 2023 року, 22 травня 2023 року ОСОБА_1 на зв?язок не виходила, про своє рішення не повідомляла, хоча, як вона зазначає у позовній заяві, була постійно на «Інтернет» зв`язку.
Зазначено, що ОСОБА_1 звільнено розпорядженням начальника Міловської СВА від 23 травня 2023 року №44-к «Про звільнення ОСОБА_3 » у зв?язку з відсутністю на роботі працівника та інформації про причини такої відсутності понад чотири місяці поспіль відповідно до пункту 8-3 частини першої статті 36 Кодексу законів про працю України. Розпорядження начальника Міловської СВА від 23 травня 2023 року № 42-к «Про звільнення ОСОБА_3 » визнано таким, що втратило чинність розпорядженням начальника Міловської СВА від 23 травня 2023 року №44-к.
Позивач вказує, що 15.08.2023 року їй на месенджер Viber невідомою особою було надіслано розпорядження Міловської селищної військової адміністрації Старобільського району Луганської області від 23.05.2023 року №42-к про звільнення з посади директора Комунального некомерційного підприємства «Міловської центральної районної лікарні» Міловської селищної ради за прогул без поважних причин 22.05.2023 року та розпорядження від 01.08.2023 року №79-к про внесення змін в розпорядження начальника Міловської селищної військової адміністрації Старобільського району Луганської області від 11.05.2023 року №35-к. Зазначено, що це твердження не відповідає дійсності, оскільки ОСОБА_1 було направлено лише розпорядження від 01.08.2023 №79-к та повідомлення підписано головним спеціалістом з питань кадрової роботи ОСОБА_4 , що підтверджується доданим Позивачем до позовної заяви скріншотом із месенджеру Viber. Доказів отримання розпорядження від 23.05.2023 №42-к саме 15.08.2023р. ОСОБА_1 не надано.
На сьогоднішній день ОСОБА_1 на контакт із Міловською СВА не виходила, бажання працювати не виявляла. Таким чином, обставини, на які посилається позивач, спростовуються доказами доданими до відзиву на позовну заяву, а тому Міловська СВА вважає позовні вимоги ОСОБА_1 такими, що не відповідають дійсності та не підлягають задоволенню. У задоволенні позовних вимог просить відмовити.
В судовому засіданні 15.01.2024 позивач ОСОБА_1 підтримала позовні вимоги, пояснення надала аналогічні викладеним у позовній заяві. Додатково зазначила, що з 24.02.2022 селище Мілове було окуповано, з 01.04.2022 туди прийшла нова влада і міністр охорони здоров`я лнр повідомив, що в лікарні буде новий директор. Від цього часу вона сиділа вдома з дітьми, оскільки через відсутність документів на одну дитину не могла виїхати з окупованої території. Змогли виїхати лише 06.08.2023 року. Вказала, що ні зв`язку, ні інтернету з січня 2023 року в них не було. Розпорядження про призупинення дії трудового договору надійшло їй на месенджер в грудні 2022 року. Про розпорядження №42-к від 23.05.2023 про її звільнення вона дізналася лише 15.08.2023, коли отримала повідомлення на вайбер. Вважає вказане розпорядження протиправним, прийняте з численним порушенням трудового законодавства. Просила позов задовольнити в повному обсязі.
Представник позивача адвокат Грабовський Ю.І. підтримав позовні вимоги в повному обсязі з наведених у позові підстав та позов просив задовольнити.
Представник відповідача - Горбенко С.В., яка діє на підставі довіреності №03-35/2154 від 18.10.2023 в судовому засіданні 15.01.2024 щодо позовних вимог заперечила, з підстав наведених у відзиві на позов. Додатково зазначила, що позивача звільнено розпорядженням №44-к від 23.05.2023 на підставі п.8-3 ст. 36 КЗпП України. Щодо розпорядження №42-к від 23.05.2023, то таке позивачу не направлялось оскільки втратило чинність. 01.12.2022 було призупинено дію трудового договору з позивачем, проте в грудні 2022 року було відновлено роботу лікарні. 10.01.2023 року на офіційному сайті Міловської селищної військової адміністрації було розміщено повідомлення, запропоновано ОСОБА_1 приступити до виконання своїх посадових обов`язків, у строк до 20 січня 2023 року, однак до 23.05.2023 позивач на телефонні дзвінки не відповідала, на зв`язок не виходила, наміру працювати не виявляла. В задоволенні позову просила відмовити.
Суд, заслухавши вступне слово, пояснення учасників справи, показання свідків, дослідивши матеріали цивільної справи, з`ясувавши всі обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази у їх сукупності та кожен окремо, що мають значення для вирішення справи по суті, встановивши фактичні дані та відповідні їм правовідносини, приходить до наступного висновку.
Щодо вимогипро визнанняпротиправним таскасування розпорядження начальника Міловської селищної військової адміністрації Старобільського району Луганської області від 23 травня 2023 року № 42-к «Про звільнення Ірини СМИРНОВОЇ».
У ч.1 ст. 4 ЦПК Українивизначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.
Згідно положень ч.1 ст. 13 ЦПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цьогоКодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Підстави для закриття провадження у справі визначені у статті 255 ЦПК України.
Закриття провадження у справі - це форма закінчення розгляду цивільної справи без прийняття судового рішення у зв`язку з виявленням після порушення провадження у справі обставин, з якими закон пов`язує неможливість судового розгляду справи.
Пунктом 2 частини першої статті 255 ЦПК України встановлено, що суд закриває провадження у справі, якщо відсутній предмет спору.
Поняття «юридичного спору» має тлумачитися широко, виходячи з підходу Європейського суду з прав людини до тлумачення поняття «спір про право» (пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод). Зокрема, Європейський суд з прав людини зазначає, що відповідно до духу Конвенції поняття «спору про право» має розглядатися не суто технічно, йому слід надавати сутнісного, а не формального значення.
Предмет спору - це об`єкт спірного правовідношення, з приводу якого виник спір. Під предметом позову розуміється певна матеріально-правова вимога позивача до відповідача, стосовно якої позивач просить прийняти судове рішення.
Підстави позову - це обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги щодо захисту права та охоронюваного законом інтересу.
Тобто, правові підстави позову - це зазначена в позовній заяві нормативно-правова кваліфікація обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги.
З урахуванням викладеного, відсутність предмета спору унеможливлює вирішення справи по суті незалежно від обґрунтованості позову, а відповідно і здійснення ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів осіб.
Прикладами відсутності предмета спору можуть бути дії сторін, чи настання обставин, якщо між сторонами у зв`язку з цим не залишилося неврегульованих питань або самими сторонами врегульовано спірні питання.
Суд закриває провадження у справі у зв`язку з відсутністю предмета спору, якщо предмет спору був відсутній як на час пред`явлення позову, так і на час ухвалення судом першої інстанції судового рішення за умови,якщо між сторонами у зв`язку з цим не залишилося неврегульованих питань.
Вказані висновки викладеноу постанові Верховного Суду від 20.09.2021 у справі №638/3792/20.
Як встановлено із матеріалів справи, 19.04.2021 ОСОБА_1 було призначено на посаду директора Комунального некомерційного підприємства «Міловської центральної районної лікарні» Міловської селищної ради, як таку що успішно пройшла за конкурсом, на підставі розпорядження Міловської селищної ради від 15.04.2021 року №163-к, що підтверджується копією трудової книжки НОМЕР_1 , дата заповнення 02.08.2010р. та копією протоколу №3 засідання конкурсної комісії з проведення конкурсного відбору на заміщення вакантної посади директора Комунального некомерційного підприємства «Міловська центральна районна лікарня» Міловської селищної ради від 12 квітня 2021 року.
Розпорядженням начальника Міловської селищної військової адміністрації Старобільського району Луганської області від 23 травня 2023 року № 42-к «Про звільнення Ірини СМИРНОВОЇ», відповідно до частини шостої статті 15 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», керуючись пунктом 4 частини першої статті 40 Кодексу законів про працю України, зобов`язано:
1.Звільнити ОСОБА_1 23 травня 2023 року з посади директора Комунального некомерційного підприємства «Міловської центральної районної лікарні» Міловської селищної ради, за прогул без поважних причин відповідно до пункту 4 частини першої статті 40 Кодексу законів про працю України.
2.Відділу бухгалтерського обліку Комунального некомерційного підприємства «Міловської центральної районної лікарні» Міловської селищної ради, відповідно до ст. 116 Кодексу законів про працю України провести розрахунок із ОСОБА_1 після деокупації території Міловської селищної територіальної громади та доступу до документації закладу.
Підставою зазначено: Розпорядження Міловської селищної військової адміністрації №35-к від 11.05.2023 року про відновлення дії трудового договору зі ОСОБА_1 ; лист повідомлення від 11.05.2023 №03-35/786; доповідні записки т.в.о. директора КНП «Міловської центральної районної лікарні» Чумакової О.М. від 22.05.2023; Акт про відсутність ОСОБА_1 на робочому місці від 22.05.2023 №1.
ОСОБА_1 просить суд визнати п ротиправним і скасувати розпорядження начальника Міловської селищної військової адміністрації Старобільського району Луганської області від 23 травня 2023 року № 42-к про її звільнення з посади директора Комунального некомерційного підприємства «Міловської центральної районної лікарні» Міловської селищної ради за прогул без поважних причин відповідно до пункту 4 частини першої статті 40 Кодексу законів про працю України, посилаючись на порушення трудового законодавства при звільненні.
При цьому, розпорядженням начальника селищної військової адміністрації Іриною Болтковою від 23 травня 2023 року № 44-к «Про звільнення ОСОБА_5 », відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», Кодексу законів про працю України та на підставі наявних документів, зобов`язано:
1. Звільнити ОСОБА_1 23 травня 2023 року з посади директора Комунального некомерційного підприємства «Міловська центральна районна лікарня» Міловської селищної ради у зв`язку з відсутністю працівника на роботі та інформації про причини такої відсутності понад чотири місяці поспіль відповідно до пункту 8-3 частини першої статті 36 Кодексу законів про працю України.
2. Бухгалтерії Комунального некомерційного підприємства "Міловська центральна районна лікарня" Міловської селищної ради, відповідно до статті 116 Кодексу законів про працю України провести розрахунок із ОСОБА_1 на підставі даних первинних документів з обліку фактично відпрацьованого часу, розрахункових відомостей, тощо.
3. Визнати таким, що втратило чинність розпорядження начальника Міловської селищної військової адміністрації Старобільського району Луганської області від 23.05.2023 № 42-к «Про звільнення ОСОБА_3 ».
Підставою винесення вказаного розпорядження зазначено: Акт від 20.01.2023 № 2; Акт від 20.02.2023 № 5; Акт Міловської селищної військової адміністрації Старобільського району Луганської області від 20.03.2023 № 9; Акт від 20.04.2023 № 13; Акт від 22.05.2023 № 16; Акт про відсутність на роботі та інформації про причини такої відсутності від 22.05.2023.
Враховуючи наведене, суд приходить до висновку про наявність підстав для закриття провадження у справі в частині позовних вимог ОСОБА_1 про визнання протиправним і скасування розпорядження начальника Міловської селищної військової адміністрації Старобільського району Луганської області від 23 травня 2023 року № 42-к «Про звільнення ОСОБА_5 », на підставі п.2 ч.1 ст. 255 ЦПК України, у зв`язку з відсутністю предмета спору на час ухвалення судового рішення, оскільки відповідачем самостійно визнано таким, що втратило чинність оскаржуване позивачем розпорядження.
Визнання таким, що втратило чинність оскаржуваного розпорядження унеможливлює вирішення справи, в частині вимог щодо щого визнання протиправним і скасування, по суті незалежно від обґрунтованості позову, а відповідно і здійснення ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів позивача.
При цьому, будь-яких питань, які залишилися неврегульованими між сторонами щодо вимоги про визнання протиправним та скасування оскаржуваного розпорядження, позивачем у позові не зазначено та судом таких не встановлено.
Суд також роз`яснює сторонам наслідки закриття провадження у справі, які передбачені ст. 256 ЦПК України, що у разі закриття провадження у справі повторне звернення до суду з приводу спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав не допускається.
Крім того, у відповідності до ч.2 ст. 255 ЦПК України про закриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, а також вирішує питання про розподіл судових витрат, повернення судового збору з державного бюджету.
Враховуючи, що позивач, від сплати судового збору за подання вказаної позовної заяви звільнена, тому підстав для повернення судового збору немає.
Керуючись ст. ст. 4, 13, 200, 255, 256, 258, 260 ЦПК України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Міловської селищної військової адміністрації Старобільського району Луганської області, в частині позовних вимог про визнання протиправним та скасування розпорядження начальника Міловської селищної військової адміністрації Старобільського району Луганської області від 23.05.2023 року №42-к «Про звільнення ОСОБА_5 », - закрити.
Роз`яснити сторонам положення ч. 2 ст.256ЦПКУкраїни про те, що у разі закриття провадження у справі повторне звернення до суду з приводу спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав не допускається.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Закарпатського апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Повний текст ухвали складено 27 листопада 2024 року.
Суддя Ужгородського міськрайонного
суду Закарпатської області Н.Б. Шумило
Суд | Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2024 |
Оприлюднено | 29.11.2024 |
Номер документу | 123349404 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них |
Цивільне
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Шумило Н. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні