Справа № 2а-11597/10/2070
Харківський окружний адмі ністративний суд
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"04" листопада 2010 р. м. Харків
Харківський окружний адміністративний суд у скла ді:
головуючого судді - Шевчен ко О.В.
при секретарі судового зас ідання - Нікітенко Л.Ю.,
за участю представника поз ивача - Литвинової Н.С.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адмініст ративну справу за позовом пр окурора Червонозаводського району м. Харкова в інтересах держави в особі Державного п ідприємства "Національна ене ргетична компанія "Укренерго " в особі відокремленого підр озділу "Держенергонагляд у П івнічному регіоні" до Довген ківської сільської ради про стягнення штрафу,-
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Червонозаво дського району м.Харкова в ін тересах держави в особі Держ авного підприємства "Націона льна енергетична компанія "У кренерго" в особі відокремле ного підрозділу "Держенергон агляд у Північному регіоні", з вернувся до Харківського окр ужного адміністративного су ду з адміністративним позово м до Довгенківської сільськ ої ради, в якому просить суд ст ягнути з Довгенківської сіль ської ради в доход Державног о бюджету України штраф у сум і 1020,00грн.
В судове засідання прокуро р не з'явився, про час, дату та м ісце судового розгляду справ и повідомлявся належним чино м. Про причини не явки не повід омив.
В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги та просив задов ольнити в повному обсязі.
Відповідач у судове засіда ння не з' явився, про дату, час та місце розгляду справи пов ідомлявся повістками з пошто вими повідомленнями. Відпові дно до ст.35 КАС України відпов ідач є належно повідомленим про дату, час та місце судовог о засідання. Відповідач відз ив на позов не надав, правом уч асті в судовому засіданні не скористався.
Суд, дослідивши матеріали с прави та заслухавши поясненн я представника позивача вваж ає позов обґрунтованим та та ким, що підлягає задоволенню , виходячи з наступного.
Відповідно до ст.5 Закону Ук раїни “Про електроенергетик у” однією із засад державної політики в енергетиці є ство рення умов безпечної експлуа тації об'єктів електроенерге тики, а також забезпечення ві дповідальності енергопоста чальників та споживачів. Згі дно зі ст. 9 зазначеного закону та п.1 Положення “Про державни й енергетичний нагляд за реж имами споживання електрично ї та теплової енергії”, затве рдженого постановою КМУ від 07.08.1996р. №929 державний нагляд в еле ктроенергетиці здійснює Дер жавна інспекція з енергетичн ого нагляду за режимами спож ивання електричної та теплов ої енергії, яка підпорядкова на безпосередньо Мінпаливен ерго в частині виконання фун кцій, покладених на Держенер гонагляд, та діє у складі держ авного підприємства, що здій снює централізоване диспетч ерське (оперативно-технологі чне) управління об'єднаною ен ергетичною системою України , та його територіальних стру ктурних підрозділів.
Згідно з Указом Президента України “Про зміни в структу рі центральних органів викон авчої влади” від 15.12.1999р. №1573/99 Міні стерство палива та енергетик и України входить до складу о рганів виконавчої влади Укра їни.
Відповідно до наказу Мініс терства палива та енергетики України №422 від 3 листопада 2006 р. Державна інспекція з енерге тичного нагляду за режимами споживання електричної і теп лової енергії (Держенергонаг ляд) безпосередньо підпорядк ована Мінпаливенерго щодо ви конання функцій, покладених на Держенергонагляд Положен ням про державний енергетичн ий нагляд за режимами спожив ання електричної і теплової енергії, затвердженим постан овою Кабінету Міністрів Укра їни від 07.08.96 № 929, здійснює допомі жні заходи із забезпечення н адійного і сталого функціону вання об'єднаної енергетично ї системи України та діє у скл аді державного підприємства "Національна енергетична ко мпанія "Укренерго" (НЕК "Укрене рго"). Особа в інтересах якої з аявлено позов щодо стягнення штрафних санкцій є суб' єкт ом владних повноважень в роз умінні ст. 3 КАС України, оскіл ьки здійснює владні управлін ські функції на основі закон одавства.
Правовідносини сторін є пу блічними. Стосуються стягнен ня санкцій за порушення вста новленого державою порядку у енергетичних відносинах (ад міністративно-господарські санкції).
ДП “НЕК “Укренерго” у спірн их правовідносинах виступає не як господарюючий суб'єкт, а як особа, до складу якої входи ть Держенергонагляд, що здій снює контролюючі функції. Су ду до позову були надані доку менти (Статут, Положення) підт верджуючи наявність у складі позивача підрозділу Держене ргонагляду.
Таким чином, позивач є суб'є ктом, який здійснює владні уп равлінські функції на основі законодавства і є суб'єктом в ладних повноважень.
Судом встановлено, що у ході перевірки 21 вересня 2009 року ін спекцією з енергетичного наг ляду за режимами споживання електричної та теплової енер гії у Харківській області бу ло проведено комплексне обст еження Довгенківської сільс ької ради, про що були складен і акти обстеження №07/12-0514 та №07/12-051 5.
За результатами обстеженн я відповідачу було видано об ов'язковий до виконання прип ис №07/12-0515 від 21.09.09 року про усунен ня виявлених порушень, які ві дповідач у встановлений терм ін не виконав, що підтверджує ться актом перевірки №07/12-0066 від 24.12.2009року.
Старшим державним інспект ором України з енергонагляду у Харківській області за пор ушення законодавства про еле ктроенергетику, та за ухилен ня від виконання приписів, зг ідно ст. 27 Закону України "Про е лектроенергетику", та "Положе ння про порядок накладання н а суб'єктів господарювання ш трафів за порушення законода вства в галузі електроенерге тики та сфері теплопостачанн я", затвердженого Постановою КМУ №1312 від 30.07.99 року, накладено штраф, про що було винесено по станову та видано припис №07/12-06 82 від 24.12.2009року.
Інспекцією Держенергонагл яду у Харківській області бу ло проведено перевірку викон ання припису № 07/12-0682 від 24.12.2009 р. і в становлено, що припис не вико нано відповідачем, що підтве рджується актом перевірки № 07/12-25 від 21.06.2010р.
Старшим державним інспект ором України з енергонагляду у Харківській області за пор ушення законодавства про еле ктроенергетику, та за ухилен ня від виконання приписів, зг ідно ст. 27 Закону України "Про е лектроенергетику", та "Положе ння про порядок накладання н а суб'єктів господарювання ш трафів за порушення законода вства в галузі електроенерге тики та сфері теплопостачанн я", затвердженого Постановою КМУ №1312 від 30.07.99 року, накладено штраф, про що було винесено по станову №07/10-0076 від 29.06.2010року про н акладення штрафу за порушенн я законодавства в галузі еле ктроенергетики та сфері тепл опостачання на суму 1020,00грн.
Відповідно до ст. 27 Закону Ук раїни “Про електроенергетик у” суб'єкти господарської ді яльності несуть відповідаль ність за правопорушення в ел ектроенергетиці: за неподанн я інформації або подання зав ідомо недостовірної інформа ції, передбаченої в ліцензія х на виробництво, передачу аб о постачання електричної ене ргії та в нормативно-правови х актах, що регулюють питання функціонування об'єднаної е нергетичної системи України і споживання енергії, - штраф у розмірі до однієї тисячі не оподатковуваних мінімумів д оходів громадян; за ухилення від виконання або несвоєчас не виконання рішень чи припи сів Національної комісії рег улювання електроенергетики України, Державної інспекці ї з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної ін спекції з енергетичного нагл яду за режимами споживання е лектричної та теплової енерг ії та порушення умов ліцензі й - штраф у розмірі до п'яти тис яч неоподатковуваних мініму мів доходів громадян.
Відповідно до п. 10 Положення про порядок накладення на су б' єктів господарської діял ьності штрафів за порушення законодавства про електроен ергетику суб' єкт господарс ької діяльності повинен спла тити штраф протягом 30 днів з д ня винесення постанови про й ого накладення. У разі неспла ти штрафу у визначений термі н він стягується в судовому п орядку.
Судом встановлено, що на від повідача було накладено штра ф за порушення законодавства про електроенергетику згідн о постанови, яка отримана від повідачем 02.07.2010року, про що свід чить копія поштового повідом лення, в судовому порядку ріш ення не оскаржене, отже поста нова є чинною, але штраф згідн о даної постанови відповідач ем сплачено не було.
До теперішнього часу штраф до Державного бюджету Украї ни відповідачем не перерахов ано.
Враховуючи викладене вище , беручи до уваги той факт, що в ідповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Украї ни, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, а відповідач належ ними доказами не довів факту погашення заборгованості у розмірі 1020,00 грн., суд вбачає дос татньо підстав для задоволен ня позову.
Відповідно ч.4 ст. 94 КАС Украї ни у справах, в яких позиваче м є суб' єкт владних повнова жень, а відповідачем - фізична чи юридична особа судові вит рати з відповідача не стягую ться.
На підставі вищевикладено го, керуючись ст. ст. 2,8-14,71,94,159,160-164,167,186 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний поз ов прокурора Червонозаводсь кого району м. Харкова в інтер есах держави в особі Державн ого підприємства "Національн а енергетична компанія "Укре нерго" в особі Відокремленог о підрозділу "Держенергонагл яд у Північному регіоні" до До вгенківської сільської ради про стягнення штрафу,-- зад овольнити в повному обсязі
Стягнути з Довгенківсько ї сільської ради (вул. Борисов а,49, с. Довгеньке, Ізюмський рай он. Харківська обл., 64371, р/р 31425000700265 У ДК ГУДКУ в Харківській облас ті, МФО 851011, код 04399683) у доход Держа вного бюджету України (одерж увач: р/р 31119106700259 відкритий на від ділення УДК у Ізюмському рай оні Харківської області, МФО 851011, код ЄДРГІОУ 24134350, код платежу до держбюджету 21081100) штраф у сум і 1020.00 (одна тисяча двадцять грн . 00 коп.).
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративного суду чере з Харківський окружний адмін істративний суд шляхом подач і апеляційної скарги в десят иденний строк з дня її прогол ошення та з дня отримання коп ії постанови, у разі проголош ення постанови суду, яка міст ить вступну та резолютивну ч астини, а також прийняття пос танови у письмовому провадже нні.
Якщо суб' єкта владних пов новажень, у випадках та поряд ку, передбаченому частиною ч етвертою статті 167 КАС України , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.
Постанова набирає за конної сили після закінчення строків для подачі апеляцій ної скарги.
Повний текст постанови виг отовлено 08 листопада 2010 року
Суддя Ше вченко О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2010 |
Оприлюднено | 23.11.2010 |
Номер документу | 12335005 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Шевченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні