Рішення
від 21.11.2024 по справі 461/9303/24
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/9303/24

Провадження №2-а/461/264/24

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 листопада 2024 року м.Львів

Галицький районний суд м.Львова у складі:

головуючого судді Зубачик Н.Б.,

секретаря судових засідань Панасюк А.В.,

за участю:

представник позивача Горбань О.В.,

відповідача ОСОБА_1 (в режимі відеоконференції),

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові справу за адміністративним позовом Головного управління Державної міграційної служби України у Львівській області до ОСОБА_1 про продовження строку затримання іноземця у пункті тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні

В С Т А Н О В И В:

представник позивачаГорбань О.В.звернувся досуду задміністративним позовомдо ОСОБА_1 ,в якомупросить прийнятирішення пропродовження строкузатримання ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,в пунктітимчасового перебуванняіноземців таосіб безгромадянства,які незаконноперебувають вУкраїні ДМСУкраїни,терміном нашість місяців,з метоюідентифікації тазабезпечення примусовоговидворення замежі територіїУкраїни.

В обґрунтування позову покликається на те, що рішенням Галицького районного суду м. Львова від 28 травня 2024 року у справі №461/4371/24 позов Головного управління Державної міграційної служби України у Львівській області задоволено, затримано громадянку Республіки Молдова ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з поміщенням до пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні ДМС України, терміном на 6 (шість) місяців, для ідентифікації та забезпечення примусового видворення за межі території України. Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21 серпня 2024 року у справі № 461/4371/24 апеляційну скаргу громадянки Республіки Молдова ОСОБА_1 залишено без задоволення, а рішення Галицького районного суду м. Львова від 28 травня 2024 року по справі № 461/4371/24 - без змін. Представник позивача повідомив, що строк затримання відповідачазакінчується 28.11.2024.Окрім того,представник зазначив, що посольство Республіки Молдова в Україні надало інформацію, відповідно до якої громадянка ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , документами з національної паспортної системи Республіки Молдова не була документована, але вона народжена на території Республіки Молдова і це надає їй право на звернення до молдавської сторони для набуття громадянства по народженню. Представник стверджує, що вказані обставини стали причиною неможливості забезпечення примусового видворення відповідача, у зв`язку з чим ОСОБА_2 просить позов задоволити.

Ухвалою Галицького районного суду м.Львова від 19.11.2024 відкрито провадження, справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін в судове засідання.

Представник позивача Горбань О.В. в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив такі задоволити в повному обсязі.

Відповідач ОСОБА_1 , яка брала участь у справі в судовому засіданні в режимі відео конференції, щодо задоволення позову заперечила, та просила суд врахувати, що вона не є громадянкою Республіки Молдова.

Заслухавши пояснення учасників справи, з`ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд дійшов наступного висновку.

Судом встановлено, що рішенням Галицького районного суду м. Львова від 28 травня 2024 року у справі №461/4371/24 позов Головного управління Державної міграційної служби України у Львівській області задоволено, затримано громадянку Республіки Молдова ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з поміщенням до пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні ДМС України, терміном на 6 (шість) місяців, для ідентифікації та забезпечення примусового видворення за межі території України.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21 серпня 2024 року у справі № 461/4371/24 апеляційну скаргу громадянки Республіки Молдова ОСОБА_1 залишено без задоволення, а рішення Галицького районного суду м. Львова від 28 травня 2024 року по справі № 461/4371/24 - без змін.

Як вбачається з матеріалів справи, з метою забезпечення ідентифікації ОСОБА_1 було надіслано запит до Посольства Республіки Молдови в Україні від 05.06.2024 щодо сприяння у ідентифікації відповідача та повернення її на батьківщину.

У листі Посольства Республіки Молдова в Україні виx. №UKR/461/100 від 13.06.2024, який надано у відповідь на запит, йдеться про те, що згідно інформації компетентних органів Республіки Молдова, громадянка ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , документами з національної паспортної системи Республіки Молдова не була документована, але вона народжена на території Республіки Молдова і це надає їй право на звернення до молдавської сторони для набуття громадянства по народженню.

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 4 статті 30 Закону України від 22.09.2011 «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» передбачено, що іноземці та особи без громадянства, які не мають законних підстав для перебування на території України, затримані в установленому порядку та підлягають примусовому видворенню за межі України, у тому числі прийняті відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію, розміщуються в пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, протягом строку, необхідного для їх ідентифікації та забезпечення примусового видворення (реадмісії) за межі України, але не більш як на вісімнадцять місяців.

Особливості провадження у справах за адміністративними позовами з приводу затримання іноземців або осіб без громадянства визначені у статті 289 КАС України.

Відповідно до частини першої статті 289 КАС України, за наявності обґрунтованих підстав вважати, що іноземець або особа без громадянства, стосовно якої подано адміністративний позов про примусове видворення, ухилятиметься від виконання рішення про її примусове видворення, перешкоджатиме проведенню процедури видворення чи реадмісії відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію або якщо існує ризик її втечі, а так само у разі відсутності в іноземця або особи без громадянства, яка вчинила порушення законодавства України з прикордонних питань або про правовий статус іноземців, документа, що дає право на виїзд з України, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, його територіальним органом чи підрозділом, органом охорони державного кордону або Служби безпеки України подається до місцевого загального суду як адміністративного суду за місцезнаходженням цих органів (підрозділів) або за місцезнаходженням пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, позовна заява про застосування судом до іноземця або особи без громадянства одного з таких заходів:

1) затримання іноземця або особи без громадянства з метою ідентифікації та (або) забезпечення видворення за межі території України;

2) затримання іноземця або особи без громадянства з метою забезпечення її передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію;

3) взяття іноземця або особи без громадянства на поруки підприємства, установи чи організації;

4) зобов`язання іноземця або особи без громадянства внести заставу.

У частині 11 статті 289КАС України встановлено, що строк затримання іноземців та осіб без громадянства у пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, становить шість місяців. За наявності умов, за яких неможливо ідентифікувати іноземця або особу без громадянства, забезпечити примусове видворення чи реадмісію особи у зазначений строк або прийняти рішення за заявою про визнання її біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту в Україні, або особою без громадянства, такий строк може бути продовжено, але не більш як на вісімнадцять місяців.

Частиною 12 статті 289 КАС Українипередбачено, що про продовження строку затримання не пізніш як за п`ять днів до його закінчення орган (підрозділ), за клопотанням якого затримано іноземця або особу без громадянства, кожні шість місяців подає відповідний адміністративний позов. У такому позові зазначаються дії або заходи, що вживалися органом (підрозділом) для ідентифікації іноземця або особи без громадянства, забезпечення виконання рішення про примусове видворення чи реадмісію або для розгляду заяви про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту в Україні.

Згідно з частиною 13 статті 289 КАС України, умовами, за яких неможливо ідентифікувати іноземця або особу без громадянства, забезпечити примусове видворення чи реадмісію особи, є:

1) відсутність співпраці з боку іноземця або особи без громадянства під час процедури його (її) ідентифікації;

2) неодержання інформації з країни громадянської належності іноземця або країни походження особи без громадянства чи документів, необхідних для ідентифікації особи.

Із змісту наведених норм слідує, що під час вирішення позову про продовження строку затримання іноземців та осіб без громадянства в пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, обов`язковому дослідженню судом підлягає, зокрема, неможливість ідентифікації іноземця або особи без громадянства та/або неможливість забезпечення реадмісії особи.

Судом встановлено, що позивачем вчинялися належні дії з метою ідентифікації ОСОБА_1 , а саме було направлено відповідний запит до Посольства Республіки Молдова.

Відповідно п.7 ч.1ст.1 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства»іноземці та особи без громадянства, які перебувають на території України на законних підставах, - іноземці та особи без громадянства, які в установленому законодавством чи міжнародним договором України порядку в`їхали в Україну та постійно або тимчасово проживають на її території, або тимчасово перебувають в Україні.

Згідно із ч. 1ст.30 вказаного Законуцентральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері міграції, органи охорони державного кордону (стосовно іноземців та осіб без громадянства, які затримані ними у межах контрольованих прикордонних районів під час спроби або після незаконного перетинання державного кордону України) або органи Служби безпеки України можуть лише на підставі винесеної за їх позовом постанови адміністративного суду примусово видворити з України іноземця та особу без громадянства, якщо вони не виконали в установлений строк без поважних причин рішення про примусове повернення або якщо є обґрунтовані підстави вважати, що іноземець або особа без громадянства ухилятимуться від виконання такого рішення, крім випадків затримання іноземця або особи без громадянства за незаконне перетинання державного кордону України поза пунктами пропуску через державний кордон України та їх передачі прикордонним органам суміжної держави.

Частиною 3статті 30 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства»центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері міграції, або орган охорони державного кордону на підставі відповідного рішення з наступним повідомленням протягом 24 годин прокурора розміщує іноземців та осіб без громадянства, зазначених у частині першої цієї статті, у пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України.

Відповідно до ч.4ст.30 зазначеного Законуіноземці та особи без громадянства, які не мають законних підстав для перебування на території України, затримані в установленому порядку та підлягають примусовому видворенню за межі України, у тому числі прийняті відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію, розміщуються в пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, протягом строку, необхідного для їх ідентифікації та забезпечення примусового видворення (реадмісії) за межі України, але не більш як на вісімнадцять місяців.

Зазначені правові норми кореспондуються з Інструкцією про примусове повернення і примусове видворення з України іноземців та осіб без громадянства, затвердженою Наказом Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України 23.04.2012 № 353/171/150 (далі Інструкція) та Типовим положенням про пункт тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, затвердженимипостановою Кабінету міністрів України від 17.07.2003 № 1110(далі Положення).

Так, відповідно до п.2, п.4 розділу IV Інструкції; п.1 Положення до ПТПІ поміщуються іноземці: стосовно яких суд прийняв рішення про примусове видворення; стосовно яких суд прийняв рішення про затримання з метою ідентифікації та/або забезпечення примусового видворення, у тому числі прийняті відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію; затримані за рішенням суду до завершення розгляду заяви про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту в Україні; затримані органами ДМС на строки та в порядку, передбачені законодавством України.

Іноземці, які не мають законних підстав для перебування на території України, затримані в установленому порядку та підлягають примусовому видворенню за межі України, у тому числі прийняті відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію, поміщуються до ПТПІ на строк, необхідний для їх ідентифікації та/або забезпечення примусового видворення (реадмісії) за межі України, але не більше ніж на вісімнадцять місяців.

Так само, відповідно до п.5 Положення іноземці та особи без громадянства, які не мають законних підстав для перебування на території України, затримані в установленому порядку та підлягають примусовому видворенню за межі України, у тому числі прийняті відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію, розміщуються в пунктах тимчасового перебування протягом строку, необхідного для їх ідентифікації та забезпечення примусового видворення за межі України або передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію.

Суд зазначає, що відповідач порушила законодавство України про правовий статус іноземців та осіб без громадянства, а саме: не має документів, які посвідчують особу, та не надала суду доказів про своє законне перебування на території України, є законні підстави для її затримання з метою ідентифікації та забезпечення примусового видворення з території України, з поміщенням до пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України.

Враховуючи встановлені вищенаведені обставини справи, суд дійшов висновку, що неодержання позивачем інформації, необхідної для ідентифікації відповідача, що відповідно до ч. 13ст.289 КАС Україниробить неможливим закінчення процедури її ідентифікації, є підставою для продовження строку затримання відповідача, відтак позовні вимоги слід задоволити.

Керуючись ст.ст.1,30 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», ст.ст. 2, 8-10, 241-251, 289, 295 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

позов Головного управління Державної міграційної служби України у Львівській області до ОСОБА_1 про продовження строку затримання іноземця у пункті тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні - задоволити.

Продовжити строк затримання ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в пункті тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні ДМС України, з метою ідентифікації та забезпечення примусового видворення за межі території України, терміном на шість місяців.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня складеннясудового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Позивач: Головне управління Державної міграційної служби України у Львівській області, адреса: 79007, м.Львів, вул. Січових Стрільців, 11, код ЄДРПОУ: 37831493.

Відповідач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , адреса: Волинський пункт тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні ДМС України, 45213, Волинська обл., Луцький р-н, с. Журавичі, вул. Перемоги, 27, електронна пошта: ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Суддя Зубачик Н.Б.

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення21.11.2024
Оприлюднено29.11.2024
Номер документу123351709
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, з них примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України, їхнього затримання

Судовий реєстр по справі —461/9303/24

Ухвала від 10.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Рішення від 21.11.2024

Адміністративне

Галицький районний суд м.Львова

Зубачик Н. Б.

Ухвала від 19.11.2024

Адміністративне

Галицький районний суд м.Львова

Зубачик Н. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні