Рішення
від 14.11.2024 по справі 461/7467/24
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/7467/24

Провадження №2/461/3087/24

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 листопада 2024 року м.Львів

Галицький районний суд м.Львова у складі:

головуючого судді Зубачик Н.Б.,

секретаря судових засідань Панасюк А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Львові в спрощеному позовному провадженні цивільну справу за позовом ОСОБА_5 до Львівської міської ради, в особі Управління житлового господарства Департаменту житлового господарства та інфраструктури, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Міністерства соціальної політики України щодо визнання дій незаконними та зобов`язання до вчинення дій -

в с т а н о в и в:

ОСОБА_5 звернувся до суду з позовом до Львівської міської ради, в особі Управління житлового господарства Департаменту житлового господарства та інфраструктури, в якому просить суд визнати незаконними дії (бездіяльність) Львівської міської ради щодо відмови від зарахування (поновлення) його на квартирному обліку в місті Львові та зобов`язати Львівську міську раду поставити (поновити) його на квартирний обліку в Сихівському районі в місті Львові з правом позачергового одержання житла за пільгою щодо осіб з числа дітей, позбавлених батьківського піклування з-поміж осіб з інвалідністю з дитинства ІІ групи з числа внутрішньо переміщених осіб.

В обґрунтування поданого позову покликається на те, що він є особою з числа дітей, позбавлених батьківського піклування та особою з інвалідністю з дитинства ІІ групи. Позивач зазначив, що він звертався до Львівської міської ради з проханням зарахувати (поновити) його на квартирний облік для поліпшення житлових умов, однак йому було відмовлено у зв`язку з тим, що відсутнє правове регулювання даного питання. Позивач стверджує, що він проходив строкову військову службу та відповідно до вимог положень п.п. 9 пункту 13 постанови КМУ від 5 квітня 1994 року № 226 ''Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування'' йому позачергово має бути надане впорядковане житло. Вважає, що дії відповідача є незаконними, відтак просить позов задоволити.

Ухвалою Галицького районного суду м. Львова від 16.09.2024 відкрито провадження, справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

17.10.2024 ОСОБА_5 через Електронний суд подав додаткові пояснення у справі.

22.10.2024 представник Львівської міської ради Феник Л. через канцелярію Галицького районного суду м.Львова подала письмові пояснення у справі, у яких щодо задоволення позовних вимог заперечила та повідомила, що законодавством не врегульоване питання підтвердження перебування на квартирному обліку дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які перемістились з тимчасово окупованих територій, де органи влади наразі не виконують своїх повноважень.

23.10.2024 позивач через Електронний суд подав відповідь на відзив, у якій просив суд задоволити позов у повному обсязі.

Сторони у справі про судовий розгляд даного позову повідомлені належним чином, що підтверджується матеріалами справи. Виклик сторін до суду був здійснений шляхом скерування судових повісток на їх поштову та електронну адреси.

На підставі ч.2 ст.247 ЦПК України фіксування судового засідання технічним засобом здійснює секретар судового засідання. У разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Суд, дослідивши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позовна заява, об`єктивно оцінивши докази, що мають істотне значення для її розгляду і вирішення по суті, дійшов наступного висновку.

Згідно з ч.3 ст.1 ЦПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч.1 ст.4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Згідно ч.1 ст.81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Судом встановлено, що ОСОБА_2 (ОСОБА_5 ), народився ІНФОРМАЦІЯ_1 у батьків ОСОБА_3 та ОСОБА_4 /а.с.33/.

Рішенням Комунарського районного суду м. Запоріжжя від 25.01.2007 справа №2-895/07 батьків позивача ОСОБА_3 та ОСОБА_4 позбавлено батьківських прав у відношенні, зокрема, неповнолітнього ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 /а.с.13-14/.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 01.02.2019 у справі №826/14379/18 позов ОСОБА_2 до Оболонського районного у місті Києві відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у місті Києві задоволено, визнано протиправною та скасувовано відмову Оболонського районного у місті Києві відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у місті Києві у внесенні змін до актового запису про народження в частині зміни імені (прізвища, власного ім`я, по-батькові) з ОСОБА_2 на ОСОБА_5 та зобов`язано Оболонський районний у місті Києві відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у місті Києві внести зміни до актового запису про народження в частині зміни імені (прізвища, власного ім`я, по-батькові) з ОСОБА_2 на ОСОБА_5 /а.с.27-32/.

ОСОБА_5 ( ОСОБА_2 ), ІНФОРМАЦІЯ_3 , з 08.04.1998 по 30.08.20211 перебував на вихованні в КЗ «Молочанська спеціалізована загальноосвітня школа - інтернат» Запорізької обласної ради /а.с.21/.

ОСОБА_5 ( ОСОБА_2 ), ІНФОРМАЦІЯ_3 , навчався в Державному навчальному закладі «Запорізьке вище професійне училище «Моторобудівник» та проживав у гуртожитку з 01.09.2011 по 27.06.2014 /а.с.22/.

ОСОБА_5 ( ОСОБА_2 ), ІНФОРМАЦІЯ_3 , навчався в Студії по підготовці акторських кадрів при Національному заслуженому академічному українському народному хорі України імені Г.Г.Верьовки та проживав у гуртожитку з 01.09.2014 по 26.06.2015 /а.с.23/.

ОСОБА_5 ( ОСОБА_2 ), ІНФОРМАЦІЯ_3 , є особою з інвалідністю з дитинства ІІ групи /а.с.55-58/.

ОСОБА_5 ( ОСОБА_2 ), ІНФОРМАЦІЯ_3 , знято з первинного обліку дітей, які залишились без батьківського піклування, дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у зв`язку із досягненням повноліття, що підтверджується копією наказу заступника начальника служби (управління) у справах дітей Запорізької міської ради №01-08/22 від 06.04.2012 та витягом з обліково - статистичної картки дитини /а.с.16-18/.

ОСОБА_5 ( ОСОБА_2 ), ІНФОРМАЦІЯ_3 , проходив строкову військову службу, що підтверджується копією військового квитка та рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.12.2022 у справі №640/12022/21 /а.с.34-38,82-98/.

ОСОБА_5 ( ОСОБА_2 ), ІНФОРМАЦІЯ_3 , прийнятий на квартирний облік за місцем проживання для одержання державного житла у зв`язку із відсутністю житла та права користування ним та включений до позачергової черги як дитина позбавлена піклування, що підтверджується випискою з розпорядження голови Комунарської районної адміністрації від 25.10.2010 /а.с.39/.

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , є внутрішньо переміщеною особою та проживає за адресою: АДРЕСА_1 , що підтверджується довідкою №1333-5002839225 від 29.06.2023 /а.с.42/.

29.06.2023 ОСОБА_5 звернувся до Львівської міської ради в особі: Управління житлового господарства Департаменту житлового господарства та інфраструктури, з проханням зарахувати (поновити) його на квартирний облік для поліпшення житлових умов /а.с.43-45/.

Відповідно до листа Управління житлового господарства Департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради №2501-виx-97717, ОСОБА_5 надано відповідь, у якій зазначено, що законодавством не врегульоване унормування питання підтвердження перебування на квартирному обліку дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які перемістились з тимчасово окупованих територій, де органи влади наразі не виконують своїх повноважень /а.с.46-47/.

Згідно відповіді Міністерством соціальної політики України №512/0/5-24-43 від 6 березня 2024 року, ОСОБА_5 повідомлено про те, що Проект постанови не був підтриманий Одеською та Рівненською обласною військовою адміністрацією, та Службою у справах дітей та сім`ї виконавчого органу Київської міської ради, так як запропоновані зміни можуть привести до конфліктних ситуацій та порушення житлових прав статусних дітей (у тому числі внутрішньо переміщених осіб), які вже перебувають на квартирному обліку за пільговою категорією ''Діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування'', дата взяття та черговість перебування на квартирному обліку яких визначалася за датою подання заяви та прийняття відповідного рішення (а не за датою настання підстав) /а.с.49-50/.

Відповідно до ст. 15 ЦК України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Відповідно до ст. 31 ЖК УРСР, громадяни, які потребують поліпшення житлових умов, мають право на одержання у користування жилого приміщення в будинках державного або громадського житлового фонду в порядку, передбаченому законодавством Союзу РСР, цим Кодексом та іншими актами законодавства Української РСР. Жилі приміщення надаються зазначеним громадянам, які постійно проживають у даному населеному пункті (якщо інше не встановлено законодавством Союзу РСР і Української РСР), як правило, у вигляді окремої квартири на сім`ю.

Відповідно до ст.ст. 36, 39 ЖК УРСР, облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, здійснюється, як правило, за місцем проживання у виконавчому комітеті районної, міської, районної в місті, селищної, сільської Ради народних депутатів. Громадяни беруться на облік потребуючих поліпшення житлових умов: за місцем проживання - виконавчим комітетом районної, міської, районної в місті, селищної, сільської Ради народних депутатів за участю громадської комісії з житлових питань, створюваної при виконавчому комітеті.

Статтею 43 ЖК України визначено, що громадянам, які перебувають на обліку потребуючих поліпшення житлових умов, жилі приміщення надаються в порядку черговості.

З числа громадян, взятих на облік потребуючих поліпшення житлових умов, складаються списки осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень.

Черговість надання жилих приміщень визначається за часом взяття на облік (включення до списків осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень).

Згідно статті 46 Житлового Кодексу Української РСРС вбачається, що поза чергою жиле приміщення надається: дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, після завершення терміну перебування у сім`ї опікуна чи піклувальника, прийомній сім`ї, дитячому будинку сімейного типу, закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також особам з їх числа у разі відсутності житла або неможливості повернення займаного раніше жилого приміщення в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України; дітям з інвалідністю з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які проживають у сім`ях піклувальників, прийомних сім`ях, дитячих будинках сімейного типу, державних або інших соціальних установах, після досягнення повноліття, у разі якщо за висновком медико-соціальної експертизи вони можуть здійснювати самообслуговування і вести самостійний спосіб життя.

Громадяни, які мають право на позачергове одержання жилих приміщень, включаються до окремого списку.

Особи з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, після досягнення 23 років не втрачають право на позачергове отримання жилого приміщення, за умови їх перебування у встановленому порядку на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, на момент досягнення 23-річного віку.

Відповідно до п. 64 Постанови КМУ від 24.09.2008 № 86 «Питання діяльності органів опіки та піклування, пов`язаної із захистом прав дитини»: у разі коли в дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування, відсутнє житло, яке належить їй на праві власності (користування), або повернення до нього неможливе, після досягнення дитиною 16-річного віку, служба у справах дітей за місцем походження або проживання дитини чи за місцем обліку такої дитини як внутрішньо переміщеної особи з урахуванням її бажання подає органу опіки та піклування документи дитини, необхідні для взяття її на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов і на соціальний квартирний облік.

Орган опіки та піклування за місцем походження або проживання дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування, чи за місцем обліку такої дитини як внутрішньо переміщеної особи у разі відсутності у неї житла після закінчення (припинення) її перебування під опікою, піклуванням, у прийомній сім`ї, дитячому будинку сімейного типу, закладі охорони здоров`я, освіти, іншому закладі або іншій установі, в яких проживають діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, позачергово забезпечує її житловим приміщенням.

Відповідно до п. 15 «Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов і надання їм жилих приміщень в Українській РСР», затверджених постановою Ради Міністрів України УРСР і Укрпрофради від 11.12.1984 №47, діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, які досягли 16 років, а також особи з їх числа беруться відповідними органами місцевого самоврядування на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, за місцем їх походження або проживання до влаштування в сім`ї громадян, заклади для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

Діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, які досягли 16 років, а також особи з їх числа, які перебувають на обліку внутрішньо переміщених осіб, беруться відповідними органами місцевого самоврядування на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, за місцем їх фактичного проживання, зазначеним у довідці про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Діти сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, які досягли 16 років, а також особи з їх числа, місцем походження або проживання яких до влаштування в сім`ї громадян, заклади для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування є населені пункти тимчасово окупованих територій Донецької та Луганської областей, територія населених пунктів на лінії зіткнення, тимчасово окупована територія Автономної Республіки Крим та м. Севастополя та які не перебувають на обліку внутрішньо переміщених осіб, беруться на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, органами місцевого самоврядування за місцем їх фактичного проживання на території населених пунктів України, крім тимчасово окупованих територій та територій населених пунктів на лінії зіткнення. Зміна місця проживання таких осіб після взяття їх на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, не є підставою для зняття їх з відповідного обліку.

З матеріалів справи вбачається, що позивач перебуває на квартирному обліку Комунарської районної адміністрації та включений до позачергової черги як дитина позбавлена піклування.

Окрім того, ОСОБА_5 змінив місце свого проживання, є внутрішньо переміщеною особою та проживає за адресою: АДРЕСА_1 .

Однак, як роз`яснено заступником Міністерства соціальної політики України Танасишиним Н. у листі №512/0/5-24/43, Мінсоцполітики розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України „Про внесення зміни до пункту 15 Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов і надання їм жилих приміщень в Українській РСР» (далі - Проект постанови), яким врегульовується питання взяття на квартирний облік в приймаючих територіальних громадах дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які досягли 16 років, а також осіб з їх числа, місцем походження або проживання яких до влаштування в сім`ї громадян, заклади для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, є населені пункти, розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією. Відповідно датою взяття таких осіб на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, є дата настання підстав для взяття таких осіб на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов. Однак Проект постанови не був підтриманий Одеською та Рівненською обласною військовою адміністрацією, та Службою у справах дітей та сім`ї виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), так як запропоновані зміни можуть привести до конфліктних ситуацій та порушення житлових прав статусних дітей (у тому числі внутрішньо переміщених осіб), які вже перебувають на квартирному обліку за пільговою категорією „Діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування", дата взяття та черговість перебування на квартирному обліку яких визначалася за датою подання заяви та прийняття відповідного рішення (а не за датою настання підстав).

Відповідно до ч.1 ст.81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно ст.89 ЦПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

На підставі наведеного, суд не вбачає підстав для задоволення позову, враховуючи, що позивачем не доведено порушень його прав, оскільки, як було встановлено в судовому засіданні ОСОБА_5 перебуває на квартирному обліку, а зміна місця проживання не є підставою для зняття його з відповідного обліку.

З огляду на встановлені обставини, суд дійшов висновку, що підстави для задоволення позову відсутні.

Відповідно до ст.141 ЦПК України, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. У разі відмови в позові - на позивача.

При поданні позову позивач судовий збір не сплачував, оскільки звільнений від його сплати на підставі п.9 ч.1 ст.5 Закону України «Про судовий збір».

Згідно ч.6 ст.141 ЦПК України, якщо сторону, на користь якої ухвалено рішення, звільнено від сплати судових витрат, з другої сторони стягуються судові витрати на користь осіб, які їх понесли, пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимог, а інша частина компенсується за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Якщо обидві сторони звільнені від оплати судових витрат, вони компенсуються за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відтак, судові витрати слід віднести за рахунок держави.

Керуючись ст.15 ЦК України, ст.ст.31, 36, 39, 43, 46 Житлового Кодексу Української РСРС, ст.ст.81, 89, 141, 247, 258, 259, 263-265, 351-355 ЦПК України, суд -

в и р і ш и в :

позовні вимоги ОСОБА_5 до Львівської міської ради, в особі Управління житлового господарства Департаменту житлового господарства та інфраструктури, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Міністерства соціальної політики України щодо визнання дій незаконними та зобов`язання до вчинення дій - залишити без задоволення.

Судові витрати віднести за рахунок держави.

Рішення може бути оскаржене безпосередньо до Львівського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду. Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 358 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Позивач: ОСОБА_5 , РНОКПП НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_2 , електронна адреса: ІНФОРМАЦІЯ_4 .

Відповідач: Львівська міська рада, в особі Управління житлового господарства Департаменту житлового господарства та інфраструктури, ЄДРПОУ 34814670, адреса: 79008, м. Львів, пл. Ринок, 1, електронна адреса: agu@lvivcity.gov.ua.

Третя особа: Міністерство соціальної політики України, ЄДРПОУ 37567866, електронна адреса: info@mlsp.gov.ua, адреса: 01601, м. Київ, вул. Еспланадна, 8/10.

Суддя Зубачик Н.Б.

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення14.11.2024
Оприлюднено02.12.2024
Номер документу123351717
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них

Судовий реєстр по справі —461/7467/24

Рішення від 14.11.2024

Цивільне

Галицький районний суд м.Львова

Зубачик Н. Б.

Ухвала від 22.10.2024

Цивільне

Галицький районний суд м.Львова

Зубачик Н. Б.

Ухвала від 16.09.2024

Цивільне

Галицький районний суд м.Львова

Зубачик Н. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні