Ухвала
від 27.11.2024 по справі 285/5867/24
НОВОГРАД-ВОЛИНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

справа № 285/5867/24 провадження у справі № 2-о/0285/218/24

27 листопада 2024 року м. Звягель

Суддя Новоград-Волинського міськрайонного суду Житомирської області Васильчук Л. Й., вирішуючи питання відкриття провадження у справі за заявою ОСОБА_1 в інтересах якої діє представник ОСОБА_2 , заінтересована особа: Звягельська територіальна громада, про встановлення факту проживання однією сім`єю чоловіка та жінки без шлюбу, -

ВСТАНОВИЛА:

Заявниця звернулась до суду із заявою про встановлення факту, що має юридичне значення, у якій просить встановити факт проживання однією сім`єю без реєстрації шлюбу з ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Перевіривши подану заяву, суддя дійшов висновку, що вона не відповідає вимогам Цивільного процесуального кодексу України (далі - ЦПК України), з наступних підстав.

Відповідно до частини третьої статті 294 ЦПК України справи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду. Інші особливості розгляду цих справ встановлені цим розділом.

Частиною 4 ст.294 ЦПК України визначено, що справи окремого провадження суд розглядає за участю заявника і заінтересованих осіб.

В свою чергу, заінтересовані особи вправі відповідно подавати докази на підтвердження обґрунтованості чи необґрунтованості заяви про встановлення факту, що розглядається судом, брати участь у дослідженні обставин справи, оскаржувати рішення і ухвали, вчиняти інші процесуальні дії, передбачені ст. ст.43, 49 ЦПК України.

Так, коло заінтересованих осіб визначається взаємовідносинами із заявником у зв`язку з обставинами, які підлягають встановленню і які можуть вплинути на їх права і обов`язки. При цьому, заінтересованими особами є особи, що беруть участь у справі та мають юридичну заінтересованість.

З обставин, зазначених у заяві про встановлення факту проживання однією сім`єю чоловіка та жінки без шлюбу вбачається, що заявниця хоче встановити факт спільного проживання з ОСОБА_3 , який будучи військовослужбовцем, зник безвісти 16.08.2024. Встановлення даного факту необхідно заявниці для оформлення виплат у розмірі його посадового окладу за останнім місцем служби.

Закон України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» від 20.12.1991 № 2011-XII (далі - Закон № 2011-XII) визначає основні засади державної політики у сфері соціального захисту військовослужбовців та членів їх сімей, встановлює єдину систему їх соціального та правового захисту, гарантує військовослужбовцям та членам їх сімей в економічній, соціальній, політичній сферах сприятливі умови для реалізації їх конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни та регулює відносини у цій галузі.

Відповідно до частини 6 статті 9 Закону № 2011-XII за військовослужбовцями, захопленими в полон або заручниками, а також інтернованими в нейтральних державах або безвісно відсутніми, зберігаються виплати в розмірі посадового окладу за останнім місцем служби, окладу за військовим званням, надбавки за вислугу років, інших щомісячних додаткових видів грошового забезпечення постійного характеру та інші види грошового забезпечення з урахуванням зміни вислуги років та норм грошового забезпечення. Сім`ям зазначених військовослужбовців щомісячно виплачується грошове забезпечення, в тому числі додаткові та інші види грошового забезпечення, у порядку та в розмірах, що встановлюються Кабінетом Міністрів України. Дія цього пункту не поширюється на військовослужбовців, які добровільно здалися в полон, самовільно залишили військові частини (місця служби) або дезертирували зі Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів.

Грошове забезпечення виплачується таким членам сімей військовослужбовців: дружині (чоловіку), а в разі її (його) відсутності - повнолітнім дітям, які проживають разом з нею (ним), або законним представникам (опікунам, піклувальникам) чи усиновлювачам неповнолітніх дітей (осіб з інвалідністю з дитинства - незалежно від їх віку), а також особам, які перебувають на утриманні військовослужбовців, або батькам військовослужбовців рівними частками, якщо військовослужбовці не перебувають у шлюбі і не мають дітей. Виплата грошового забезпечення цим членам сімей здійснюється до повного з`ясування обставин захоплення військовослужбовців у полон або заручниками, інтернування військовослужбовців або їх звільнення, або визнання їх у встановленому законом порядку безвісно відсутніми чи померлими. У всіх випадках виплата грошового забезпечення здійснюється не більше ніж до дня виключення військовослужбовця зі списків особового складу військової частини.

Механізм виплати грошового забезпечення, в тому числі додаткових та інших видів грошового забезпечення, сім`ям військовослужбовців Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів військових формувань та правоохоронних органів спеціального призначення, Держспецтрансслужби та Держспецзв`язку, захоплених у полон або заручниками, а також інтернованих у нейтральних державах або безвісно відсутніх визначає Порядок виплати грошового забезпечення сім`ям військовослужбовців, захоплених у полон або заручниками, а також інтернованих у нейтральних державах або безвісно відсутніх, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 № 884 (далі - Порядок № 884).

Під терміном «безвісно відсутній військовослужбовець» слід розуміти зниклого безвісти під час захисту Вітчизни військовослужбовця, щодо якого понад 15 днів відсутні відомості про місце його перебування, крім відомостей про самовільне залишення військової частини або місця служби (пункт 2 Порядку № 884).

Порядком виплати грошового забезпечення сім`ям військовослужбовців, захоплених у полон або заручниками, а також інтернованих у нейтральних державах або безвісно відсутніх, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №884 від 30.11.2016 року, зокрема пунктом 7, передбачено, що виплата грошового забезпечення здійснюється таким членам сімей військовослужбовців: дружині (чоловіку), а в разі її (його) відсутності - повнолітнім дітям, які проживають разом з нею (ним), або законним представникам (опікунам, піклувальникам) чи усиновлювачам неповнолітніх дітей (інвалідів з дитинства - незалежно від їх віку), а також особам, які перебувають на утриманні військовослужбовців, або батькам рівними частками, якщо військовослужбовці не перебувають у шлюбі і не мають дітей.

Заявник не повідомляє, чи зверталась вона до компетентних органів за вирішенням питань, задоволення яких, згідно вимог законодавства або на її думку, пов`язується із підтвердженням факту проживання однією сім`єю із особою, зниклою безвісті, якщо так, яке рішення прийнято таким органом в межах функціональних повноважень, тобто, чи передбачає таке рішення можливість його зміни або оскарження з доведенням заявленого факту.

Заявниці необхідно зазначити всіх осіб, які належать до складу сім`ї безвісти зниклого військовослужбовця ОСОБА_3 та залучити їх до участі у справі в якості заінтересованих осіб, якщо таких немає - надати докази їх відсутності.

Таким чином, встановлення вказаного факту впливатиме також на права й обов`язки інших осіб, не зазначених заявницею у статусі заінтересованих осіб.

Беручи до уваги мету встановлення факту, заявниці необхідно визначити коло осіб, які мають бути залучені до участі у справі як заінтересовані особи з врахуванням їх юридичного інтересу. Встановити факт спільного проживання однією сім`єю без реєстрації шлюбу можливо, якщо вони не перебувають у шлюбі між собою або в будь-якому іншому шлюбі. Доказів на підтвердження того, що ні заявниця, ні ОСОБА_3 у вказаний в заяві період спільного проживання не перебували в інших шлюбах, до заяви не додано.

Заявником у заяві не зазначено обґрунтування чому заінтересованою особою визначено саме Звягельську міську територіальну громадута яку юридичну заінтересованість вказаний орган має у цій справі.

Отже, при подачі до суду заяви заявник має обґрунтувати заінтересованість Звягельської територіальної громади після встановлення юридичного факту або ж в залежності від мети встановлення факту, вказати іншу заінтересовану особу, при цьому, виконавши вимоги ст. 318 ЦПК.

Враховуючи те, що вимоги ЦПК України заявником в повному обсязі дотримані не були, заява підлягає залишенню без руху, з наданням йому строку для можливості усунення вказаних недоліків.

Керуючись статтями 175, 318 ЦПК України,-

ПОСТАНОВИЛА:

Заяву ОСОБА_1 в інтересах якої діє представник ОСОБА_2 , заінтересована особа: Звягельська територіальна громада, про встановлення факту проживання однією сім`єю чоловіка та жінки без шлюбу - залишити без руху.

Надати заявнику строк для усунення недоліків - десять днів з дня вручення даної ухвали.

Роз`яснити заявнику, що у випадку, якщо вищезазначені недоліки не будуть усунуті у встановлений судом строк, заява буде вважатись неподаною і буде повернута заявнику.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя Л. Й. Васильчук

СудНовоград-Волинський міськрайонний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення27.11.2024
Оприлюднено29.11.2024
Номер документу123352741
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них:

Судовий реєстр по справі —285/5867/24

Ухвала від 09.12.2024

Цивільне

Новоград-Волинський міськрайонний суд Житомирської області

Васильчук Л. Й.

Ухвала від 27.11.2024

Цивільне

Новоград-Волинський міськрайонний суд Житомирської області

Васильчук Л. Й.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні