Вирок
від 28.11.2024 по справі 385/1377/24
ГАЙВОРОНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 385/1377/24

Провадження № 1-кп/385/141/24

В И Р О К

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28.11.2024 року м. Гайворон

Гайворонський районний суд Кіровоградської області у складі:

головуючого - судді ОСОБА_1 ,

із секретарем судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши увідкритому судовомузасіданні урежимі відеоконференціїу м.Гайвороні,Голованівського району,Кіровоградської областів залісудових засіданьГайворонського районногосуду Кіровоградськоїобласті кримінальнепровадження №12024121120000113 від 03.07.2024 року про обвинувачення:

ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Жабокричка Чечельницького району Вінницької області, українця, громадянина України, освіта вища, одруженого, депутат Гайворонської міської ради Голованівського району восьмого скликання, директор ТОВ «СПЕЦБУДПРОРАБ», зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , не судимого,

у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 366-2 КК України,

за участю сторін кримінального провадження:

прокурора ОСОБА_4 ,

обвинуваченого ОСОБА_3

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_3 вчинив умисне внесення суб`єктом декларування завідомо недостовірних відомостей до декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбаченоїЗаконом України«Про запобігання корупції», якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму понад 2000 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, за таких обставин:

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», депутат місцевої ради представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу. Депутат сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради є представником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад, який відповідно до Конституції України і закону про місцеві вибори обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування на строк, встановлений Конституцією України.

Відповідно до рішення першої сесії Гайворонської міської ради восьмого скликання № 2 від 26.11.2020 ОСОБА_3 , визнаний обраним депутатом Гайворонської міської ради Голованівського району Кіровоградської області на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Таким чином, ОСОБА_3 відповідно до положень статей 2 та 4 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад»являється депутатом місцевої ради.

Відповідно до статті 1Закону України«Про запобіганнякорупції» суб`єктами декларування є особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а» і «в» пункту 2, пункті 4 частини першої статті 3Закону України «Про запобігання корупції», інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону. Згідно підпункту «б» пункту 1 частини першої статті 3Закону України «Про запобігання корупції», такими суб`єктами є депутати місцевих рад.

Положенням ч. 1 ст. 45Закону України«Про запобіганнякорупції» передбачено, що особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а», «» пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції за електронною адресою «https://public.nazk.gov.ua» подавати декларацію за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством з питань запобігання корупції.

Наказом Національного агентства з питань запобігання корупції № 448/21 від 23.07.2021 затверджено Порядок формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затверджено форму декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до якої:

- згідно із ч.1 Розділу II «Формування та ведення Реєстру» до Реєстру включаються такі електронні документи (далі - документи): декларації, у тому числі виправлені декларації, що подаються відповідно до Закону; повідомлення про відкриття суб`єктом декларування або членом його сім`ї валютного рахунка в установі банку-нерезидента, передбачені Законом; повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб`єкта декларування, передбачені Законом;

- згідно із ч.2 Розділу II «Формування та ведення Реєстру» суб`єкти декларування подають до Реєстру зазначені в пункті 1 цього розділу документи шляхом заповнення електронних форм відповідних документів. Суб`єкти декларування подають зазначені документи через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті після реєстрації в Реєстрі;

- згідно із ч. 3 Розділу II «Формування та ведення Реєстру» суб`єкт декларування повинен зареєструватися у Реєстрі з використанням особистого ключа та кваліфікованого сертифіката відкритого ключа. Під час реєстрації у Реєстрі суб`єкт декларування повинен зазначити адресу особистої електронної пошти, що використовуватиметься для надсилання йому повідомлень, та контактний номер телефону;

- згідно із ч. 4 Розділу II «Формування та ведення Реєстру» зареєстровані в Реєстрі суб`єкти декларування мають право: доступу до персонального електронного кабінету після автентифікації із використанням особистого ключа та кваліфікованого сертифіката відкритого ключа; у разі потреби подавати з використанням програмних засобів Реєстру заявки на зміну особистого ключа для доступу до персонального електронного кабінету (заявки розглядаються адміністраторами системи Реєстру не пізніше наступного робочого дня після їх отримання); змінювати адресу особистої електронної пошти та контактний номер телефону в персональному електронному кабінеті; створювати, змінювати, зберігати та видаляти чернетки документів у персональному електронному кабінеті; подавати документи у разі їх відповідності технічним вимогам до форми і проходження контролю щодо правильності заповнення, переглядати подані ними документи; подавати виправлені документи у строки та в порядку, визначені Законом; отримувати в персональному електронному кабінеті та на адресу особистої електронної пошти, зазначену в персональному електронному кабінеті, електронні повідомлення про підтвердження подання документів, попередження про необхідність подання документів до Реєстру, інші повідомлення;

- згідно із ч.5 Розділу II «Формування та ведення Реєстру» після заповнення усіх необхідних полів форми документа суб`єкт декларування підписує документ шляхом накладання на нього особистого кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису відповідно до вимог законодавства. Інші повідомлення, які суб`єкт декларування направляє за допомогою персонального електронного кабінету, також підписуються шляхом накладання на них особистого кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису відповідно до вимог законодавства;

- згідно із ч. 6 Розділу II «Формування та ведення Реєстру» кожному поданому документу Реєстр автоматично надає унікальний ідентифікатор документа та накладає на нього електронну печатку Реєстру, що унеможливлює внесення несанкціонованих змін до поданого документа (забезпечує цілісність документа).

Статтею 46 Закону України«Про запобіганнякорупції» визначено перелік відомостей, які зазначаються у декларації. Відповідно до п.1 ч.1 ст.46Закону України«Про запобіганнякорупції» у декларації зазначаються відомості про прізвище, ім`я, по батькові, число, місяць і рік народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків (у разі його отримання), серію та номер паспорта громадянина України, суб`єкта декларування та членів його сім`ї, унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі суб`єкта декларування та членів його сім`ї (у разі формування такого унікального номера), зареєстроване місце їх проживання, а також місце фактичного проживання або поштову адресу, на яку суб`єкту декларування Національним агентством може бути надіслано кореспонденцію, місце роботи (проходження служби) або місце майбутньої роботи (проходження служби), займану посаду або посаду, на яку претендує, та категорію посади (якщо така є) суб`єкта декларування, у тому числі належність до службових осіб, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, суб`єктів декларування, які займають посади, пов`язані з високим рівнем корупційних ризиків, а також належність до національних публічних діячів відповідно до Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення».

Відповідно до п.2 ч.1 ст.46Закону України«Про запобіганнякорупції» у декларації зазначаються відомості про об`єкти нерухомості, що належать суб`єкту декларування та членам його сім`ї на праві приватної власності, включаючи спільну власність, або знаходяться у них в оренді чи на іншому праві користування, незалежно від форми укладення правочину, внаслідок якого набуте таке право. Такі відомості включають: а) дані щодо виду, характеристики майна, місцезнаходження, дату набуття майна у власність, оренду або інше право користування, вартість майна на дату набуття його у власність, володіння або користування; б) у разі якщо нерухоме майно перебуває у спільній власності, про усіх співвласників такого майна вказуються відомості, зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті, або найменування відповідної юридичної особи із зазначенням коду Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі якщо нерухоме майно перебуває в оренді або на іншому праві користування, про власника такого майна також вказуються відомості, зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті, або найменування відповідної юридичної особи із зазначенням коду Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Також, відповідно до п.3 ч.1 ст.46Закону України«Про запобіганнякорупції» у декларації зазначаються відомості про цінне рухоме майно, вартість якого перевищує 100 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня звітного року, що належить суб`єкту декларування або членам його сім`ї на праві приватної власності, у тому числі спільної власності, або перебуває в її володінні або користуванні незалежно від форми правочину, внаслідок якого набуте таке право. Такі відомості включають: а) дані щодо виду майна, характеристики майна, дату набуття його у власність, володіння або користування, вартість майна на дату його набуття у власність, володіння або користування; б) дані щодо транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, а також щодо їх марки та моделі, року випуску, ідентифікаційного номера (за наявності). Відомості про транспортні засоби та інші самохідні машини і механізми зазначаються незалежно від їх вартості.

Водночас, відповідно до п.5 ч.1 ст.46Закону України«Про запобіганнякорупції» у декларації зазначаються відомості про інші корпоративні права, що належать суб`єкту декларування або членам його сім`ї, із зазначенням найменування кожного суб`єкта господарювання, його організаційно-правової форми, коду Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України, частки у статутному (складеному) капіталі товариства, підприємства, організації у грошовому та відсотковому вираженні.

Положеннями п. 5-1 ч.1 ст.46Закону України«Про запобіганнякорупції» передбачено, що у декларації зазначаються відомості про юридичні особи, трасти або інші подібні правові утворення, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб`єкт декларування або члени його сім`ї.

У відповідності до п.7 ч.1 ст.46Закону України«Про запобіганнякорупції» у декларації зазначаються відомості про отримані доходи суб`єкта декларування або членів його сім`ї, у тому числі доходи у вигляді заробітної плати (грошового забезпечення), отримані як за основним місцем роботи, так і за сумісництвом, гонорари, дивіденди, проценти, роялті, страхові виплати, аліменти, благодійна допомога, пенсія, доходи від відчуження цінних паперів та корпоративних прав, подарунки, а також соціальні виплати та субсидії у разі виплати їх у грошовій формі та інші доходи. Такі відомості включають дані про вид доходу, джерело доходу та його розмір.

Згідно з абз. 3 ч. 2 ст.46Закону України«Про запобіганнякорупції» дані про об`єкт декларування, що перебував у володінні або користуванні суб`єкта декларування або членів його сім`ї, зазначаються у декларації, якщо такий об`єкт перебував у володінні або користуванні станом на останній день звітного періоду або протягом не менше половини днів протягом звітного періоду.

Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 2102-IX, на території України з 24.02.2022 введено воєнний стан, у зв`язку з чим було призупинене обов`язкове подання електронних декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Водночас, Законом України «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану» від 20.09.2023 № 3384-IX до Закону України «Про запобігання корупції» внесено зміни та визначено пункт 2-7 Розділу 8 «Прикінцеві положення» викласти в такій редакції: установити, що особи, які у 2022-2023 роках не подали декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до статті 45 цього Закону, і кінцевий строк для подання яких настав до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану», подають такі декларації не пізніше 31 січня 2024 року. Суб`єкти декларування, зазначені у частинах сьомій-чотирнадцятій статті 45 цього Закону, подають відповідні декларації у строки, встановлені частинами сьомою - чотирнадцятою статті 45 цього Закону, якщо відповідні декларації не було подано раніше.

Отже, відповідно до вимог Закону України «Про запобігання корупції» ОСОБА_3 , будучи депутатом Гайворонської міської ради Кіровоградської області восьмого скликання є суб`єктом, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції» та обов`язок подання декларації особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування і відповідно є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушень, пов`язаних з корупцією, та відповідно до ст. ст. 45, 46, п. 2-7 Розділу 8 «Прикінцеві положення» Закону України «Про запобігання корупції», зобов`язаний був подати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті «https://public.nazk.gov.ua» Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи,уповноваженої навиконання функційдержави абомісцевого самоврядування за 2022 рік у строк до 31.01.2024, вказавши у ній достовірну інформацію.

Однак, в порушення вищезазначених вимог закону ОСОБА_3 , усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, вчинив кримінальне правопорушення за наступних обставин.

ОСОБА_3 , діючи відповідно до вимог ст.ст. 45, 46 Закону України «Про запобігання корупції», 13.01.2024 склав та подав, шляхом заповнення на офіційному веб-сайті «https://public.nazk.gov.ua» Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за звітний 2022 рік за формою, що визначена Національним агентством з питань запобігання корупції.

Далі, 13.01.2024 о 15 годині 30 хвилині ОСОБА_3 , будучи обізнаним з вимогами ст. ст. 45, 46 Закону України «Про запобігання корупції», достовірно знаючи, що при складанні та подачі шляхом заповнення на офіційному веб-сайті «https://public.nazk.gov.ua» Національного агентства з питань запобігання корупції декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за звітний 2022 рік за формою, що визначена Національним агентством з питань запобігання корупції, перебуваючи в м. Гайворон Кіровоградської області, більш точну адресу досудовим розслідуванням не встановлено, здійснив вихід у мережу Інтернет, створив в інформаційно-телекомунікаційній системі «Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», унікальний ідентифікатор документа 4bbe77c1-a371-4975-9bb0-ac9bc4a7d131 для заповнення та подання до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічної декларації за 2022 рік.

Після чого, діючи умисно, з метою приховання дійсної інформації, в порушення вимог частини 1 статті 46 Закону України «Про запобігання корупції», вніс завідомо недостовірні відомості в окремі розділи декларації, а саме не вказав наступне майно:

- будинок садибного типу з господарськими будівлями та спорудами загальною площею 272,4 м2, який розташований за адресою: АДРЕСА_2 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2388792235211, що належить йому на праві власності та підтверджується відомостями з Державного реєстру речових прав та відповідно до довідки про оціночну вартість об`єкта нерухомості від 17.06.2024 №201-20240617-0007943037 оціночна вартість вказаного об`єкта нерухомості становить 4296058,53 гривень;

- земельну ділянку з кадастровим номером 3521184901:51:000:0187 загальною площею 1 267 м2, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 2379879335211, що належить йому на праві власності та підтверджується відомостями з Державного реєстру речових прав, та вартість якої відповідно договору купівлі-продажу від 14.12.2021 становить 137638,00 гривень;

- житловий будинок 40,7 м2, який розташований АДРЕСА_3 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 2379757835211, що належить йому на праві власності та підтверджується відомостями з Державного реєстру речових прав, та вартість якого відповідно договору купівлі-продажу від 14.12.2021 становить 13765,00 гривень;

- земельну ділянку з кадастровим номером 3521110100:50:063:0030 загальною площею 925 м2, яка розташована за адресою: АДРЕСА_4 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1368742735211, що належить йому на праві власності та підтверджується відомостями з Державного реєстру речових прав, та відповідно до довідки про оціночну вартість об`єкта нерухомості від 17.06.2024 № 201-20240617-0007944952 оціночна вартість вказаного об`єкта нерухомості становить 526917,59 гривень;

- напівпричіп (самоскид) MPILLER VIEIPS-41-3, 2009 p.в., Vin-код НОМЕР_1 , дата реєстрації - 06.01.2021, що належить йому на праві власності та підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру транспортних засобів, та відповідно до Єдиного державного реєстру транспортних засобів вартість вказаного майна становить 111850,53 гривень;

- транспортний засіб FORD F150, 2018 p.в., Vin-код НОМЕР_2 , дата реєстрації - 06.11.2021, що належить йому на праві власності та підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру транспортних засобів, та відповідно до Єдиного державного реєстру транспортних засобів вартість вказаного майна становить 500000,00 гривень;

- транспортний засіб MAN TGS 18.440, 2011 p.в., Vin-код НОМЕР_3 , дата реєстрації - 06.01.2021, що належить йому на праві власності та підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру транспортних засобів, та відповідно до Єдиного державного реєстру транспортних засобів вартість вказаного майна становить 237258,70 гривень;

- напівпричіп ANDOVER TRAILER SFCL-36, 1997 p.в., Vin-код НОМЕР_4 , дата реєстрації - 09.02.2021, що належить йому на праві власності та підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру транспортних засобів, та відповідно до Єдиного державного реєстру транспортних засобів вартість вказаного майна становить 430239,15 гривень.

Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб на дату подання декларації становив 3028,00 гривень.

Таким чином, суб`єкт декларування ОСОБА_3 у щорічній декларації за 2022 рік зазначив недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на загальну суму 6253727,50 гривень, чим не дотримав вимог пункту 2 частини 1 статті 46 Закону України «Про запобігання корупції».

Отже, ОСОБА_3 , будучи суб`єктом декларування, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», діючи умисно, усвідомлюючи небезпечний характер своїх дій та бажаючи настання їх наслідків, у порушення вимог ст. 45, ч. 1 ст. 46 Закону України «Про запобігання корупції», достовірно знаючи про обов`язок вказати усі передбачені згаданим Законом відомості в декларації, повну та достовірну інформацію в усіх її розділах, вніс завідомо недостовірні відомості до декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбаченої Законом України «Про запобіганнякорупції» за 2022 рік, не зазначивши наявність у нього майна, що відрізняється від достовірних відомостей на загальну суму 6 253 727,50 гривень, що перевищує розмір понад 2000 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації 13.01.2024 за 2022 рік.

Продовжуючи свої злочинні дії, які охоплювалися єдиним умислом, діючи відповідно до вимог ст.ст. 45, 46 Закону України «Про запобігання корупції», 27.03.2024 склав та подав шляхом заповнення на офіційному веб-сайті «https://public.nazk.gov.ua» Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за звітний 2023 рік за формою, що визначена Національним агентством з питань запобігання корупції.

Далі, 27.03.2024о 10 годині 20 хвилин ОСОБА_3 , будучи обізнаним з вимогами ст.ст.45,46 Закону України «Про запобігання корупції», достовірно знаючи, що при складанні та подачі шляхом заповнення на офіційному веб-сайті «https://public.nazk.gov.ua» Національного агентства з питань запобігання корупції декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2023 рік за формою, що визначена Національним агентством з питань запобігання корупції,перебуваючи в м. Гайворон Кіровоградської області, більш точну адресу досудовим розслідуванням не встановлено, здійснив вихід у мережу Інтернет, створив в інформаційно-телекомунікаційній системі «Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», унікальний ідентифікатор документа1649dc72-c91c-4272-a16a-e402c24d5521 для заповнення та подання до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічної декларації за 2023 рік.

Після чого, діючи умисно, з метою приховання дійсної інформації, в порушення вимог частини 1статті 46 Закону України «Про запобігання корупції», вніс завідомо недостовірні відомості в окремі розділи декларації, а самене вказав наступне майно:

- будинок садибного типу з господарськими будівлями та спорудами загальною площею 272,4 м2, який розташований за адресою: АДРЕСА_2 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2388792235211, що належить йому на праві власності та підтверджується відомостями з Державного реєстру речових прав та відповідно до довідки про оціночну вартість об`єкта нерухомості від 17.06.2024 №201-20240617-0007943037 оціночна вартість вказаного об`єкта нерухомості становить 4296058,53 гривень;

- земельну ділянку з кадастровим номером 3521184901:51:000:0187 загальною площею 1 267 м2, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 2379879335211, що належить йому на праві власності та підтверджується відомостями з Державного реєстру речових прав, та вартість якої відповідно договору купівлі-продажу від 14.12.2021 становить 137638,00 гривень;

- житловий будинок 40,7 м2, який розташований АДРЕСА_3 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 2379757835211, що належить йому на праві власності та підтверджується відомостями з Державного реєстру речових прав, та вартість якого відповідно договору купівлі-продажу від 14.12.2021 становить 13765,00 гривень;

- земельну ділянку з кадастровим номером 3521110100:50:063:0030 загальною площею 925 м2, яка розташована за адресою: АДРЕСА_4 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1368742735211, що належить йому на праві власності та підтверджується відомостями з Державного реєстру речових прав, та відповідно до довідки про оціночну вартість об`єкта нерухомості від 17.06.2024 № 201-20240617-0007944952 оціночна вартість вказаного об`єкта нерухомості становить 526917,59 гривень;

- напівпричіп (самоскид) MPILLER VIEIPS-41-3, 2009 p.в., Vin-код НОМЕР_1 , дата реєстрації - 06.01.2021, що належить йому на праві власності та підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру транспортних засобів, та відповідно до Єдиного державного реєстру транспортних засобів вартість вказаного майна становить 111850,53 гривень;

- транспортний засіб FORD F150, 2018 p.в., Vin-код НОМЕР_2 , дата реєстрації - 06.11.2021, що належить йому на праві власності та підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру транспортних засобів, та відповідно до Єдиного державного реєстру транспортних засобів вартість вказаного майна становить 500000,00 гривень;

- транспортний засіб MAN TGS 18.440, 2011 p.в., Vin-код НОМЕР_3 , дата реєстрації - 06.01.2021, що належить йому на праві власності та підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру транспортних засобів, та відповідно до Єдиного державного реєстру транспортних засобів вартість вказаного майна становить 237258,70 гривень;

- напівпричіп ANDOVER TRAILER SFCL-36, 1997 p.в., Vin-код НОМЕР_4 , дата реєстрації - 09.02.2021, що належить йому на праві власності та підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру транспортних засобів, та відповідно до Єдиного державного реєстру транспортних засобів вартість вказаного майна становить 430239,15 гривень.

Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб на дату подання декларації становив 3028,00 гривень.

Таким чином, суб`єкт декларування ОСОБА_3 у щорічній декларації за 2023 рік зазначив недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на загальну суму 6253727,50 гривень, чим не дотримав вимог пункту 2 частини 1 статті 46 Закону України «Про запобігання корупції».

Отже, ОСОБА_3 , будучи суб`єктом декларування, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», діючи умисно, усвідомлюючи небезпечний характер своїх дій та бажаючи настання їх наслідків, у порушення вимог ст. 45, ч. 1 ст. 46 Закону України «Про запобігання корупції», достовірно знаючи про обов`язок вказати усі передбачені згаданим Законом відомості в декларації, повну та достовірну інформацію в усіх її розділах, вніс завідомо недостовірні відомості до декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбаченої Законом України «Про запобіганнякорупції» за 2023 рік, не зазначивши наявність у нього майна, що відрізняється від достовірних відомостей на загальну суму 6253727,50 гривень, що перевищує розмір понад 2000 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації 27.03.2024 за 2023 рік.

Обвинувачений ОСОБА_3 винним себе визнав повністю, показав, що вже більше 5 років перебуває у відрядженнях та лише двічі на рік приїжджає до м. Гайворона. Також він являється депутатом Гайворонської міської ради Голованівського району Кіровоградської області 8 скликання. Будучи в м. Гайвороні не тривалий час, він подав декларації про свій майновий стан за 2022-2023 роки. Не приділяючи належної уваги, він подав декларації на основі чернетки за минулий рік, при цьому не вніс до декларацій майно, яке ним було придбане за звітний період, а саме: будинки, земельні ділянки та транспортні засоби, які вказані в обвинуваченні. У зв`язку з викладеним виникли розбіжності у майні, яке є у його власності та відображене в декларації. В скоєному розкаюється.

Оскільки учасники кримінального провадження не оспорювали обставин справи суд за їх згодою визнав недоцільним дослідження доказів по справі, а обмежився допитом обвинуваченого ОСОБА_3 згідно ч. 3 ст. 349 КПК України.

Судом з`ясовано, що учасники кримінального провадження правильно розуміють зміст обставин даного кримінального правопорушення. Свою позицію висловлюють добровільно.

Судом роз`яснено, що вони будуть позбавлені права оскаржувати ці обставини в апеляційному порядку.

В ході судового слідства достовірно встановлено, що ОСОБА_3 вчинив умисне внесення суб`єктом декларування завідомо недостовірних відомостей до декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбаченоїЗаконом України«Про запобігання корупції», якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму понад 2000 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, і суд кваліфікує його дії за ч. 2 ст. 366-2 КК України.

Призначаючи покарання, суд враховує, що ОСОБА_3 вчинив нетяжкий злочин.

За місцем проживання ОСОБА_3 характеризується позитивно.

Щиро розкаявся в скоєному, активно сприяв розкриттю кримінального правопорушення, що суд визнає, як обставини, які пом`якшують покарання.

Обставин, що обтяжують покарання судом не встановлено.

З врахуванням всіх обставин справи, особи обвинуваченого, досудової доповіді органу пробації, суд вважає за необхідне призначити покарання ОСОБА_3 у виді штрафу з позбавленням права обіймати посади, пов`язані із здійсненням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій в органах місцевого самоврядування. Обраний вид покарання за переконанням суду відповідає тяжкості вчиненого кримінального правопорушення є обґрунтований та буде відповідати цілям покарання.

Цивільний позов, судові витрати по справі відсутні.

Речові докази слід вирішити в порядкуст.100 КПК України.

Запобіжний захід стосовно обвинуваченого не обирався.

Керуючись ст.ст. 373-376 КПК України суд,-

УХВАЛИВ:

ОСОБА_3 визнати винним і призначити за ч. 2 ст. 366-2 КК України покарання у виді штрафу в розмірі 4000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 68000 грн. з позбавленням права обіймати посади, пов`язані із здійсненням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій в органах місцевого самоврядування на строк 1 рік.

Після вступу вироку в законну силу речові докази:

Послідовність дій суб`єкта декларування та службову записку, що долучені до матеріалів кримінального провадження №12024121120000113 залишити в матеріалах кримінального провадження.

Вирок може бути оскаржено до Кропивницького апеляційного суду через Гайворонський районний суд Кіровоградської області протягом 30 діб після проголошення.

Учасники судового провадження отримують копію вироку в порядку ч. 6 ст. 376 КПК України .

Копію вироку після його проголошення негайно вручити обвинуваченому та прокурору.

Суддя: ОСОБА_5

Дата документу 28.11.2024

СудГайворонський районний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення28.11.2024
Оприлюднено29.11.2024
Номер документу123358394
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Службова недбалість

Судовий реєстр по справі —385/1377/24

Вирок від 28.11.2024

Кримінальне

Гайворонський районний суд Кіровоградської області

ПАНАСЮК І. В.

Ухвала від 25.11.2024

Кримінальне

Гайворонський районний суд Кіровоградської області

ПАНАСЮК І. В.

Ухвала від 16.10.2024

Кримінальне

Гайворонський районний суд Кіровоградської області

ПАНАСЮК І. В.

Ухвала від 11.10.2024

Кримінальне

Гайворонський районний суд Кіровоградської області

ПАНАСЮК І. В.

Ухвала від 20.09.2024

Кримінальне

Гайворонський районний суд Кіровоградської області

ПАНАСЮК І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні