Рішення
від 28.11.2024 по справі 300/5143/24
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Резюме судової справи

Для доступу до отримання резюме судової справи необхідно зареєструватися або увійти в систему.

Реєстрація

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"28" листопада 2024 р. справа № 300/5143/24

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Тимощука О.Л., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовною заявою Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області

до Державного підприємства «Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№41)»

про стягнення податкового боргу в сумі 373 638,40 грн,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області (надалі, також позивач, ГУ ДПС в Івано-Франківській області) 28.06.2024 звернулося в суд з позовною заявою до Державного підприємства Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№41) (надалі, також відповідач, ДП Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№41)) про стягнення податкового боргу в сумі 373 638,40 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем допущено податковий борг у зв`язку з несплатою заборгованості з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів, податку на доходи з фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати, військового збору, екологічного податку від викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, а також адміністративних штрафів та інших санкцій на загальну суму 373 638,40 грн. Враховуючи непогашення вказаного податкового боргу, позивач, реалізовуючи свої законні повноваження, звернувся до суду для стягнення податкового боргу.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 02.07.2024 відкрито провадження у цій справі, постановлено її розгляд здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) в порядку, визначеному статтею 262 КАС України (а.с. 82,83).

Ухвала про відкриття провадження у відповідності до частини 10 статті 171 КАС України направлена сторонам із дотриманням вимог статті 126 КАС України.

Згідно з довідкою про доставку електронного листа ухвала про відкриття провадження від 02.07.2024 по справі №300/5143/24 доставлена в електронний кабінет ГУ ДПС в Івано-Франківській області 02.07.2024 (а.с. 84).

Також ухвала про відкриття провадження від 02.07.2024 по справі №300/5143/24 доставлена 02.07.2024 в електронний кабінет ДП Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№41), що підтверджується довідкою про доставку електронного листа (а.с. 85).

У встановлений судом строк відзиву на позовну заяву чи інших заяв по суті справи до суду не надходило.

Частиною 6 статті 162 КАС України передбачено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Таким чином, суд дійшов висновку про можливість розгляду цієї справи на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

Розглянувши у відповідності до вимог статті 262 КАС України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), дослідивши докази, суд встановив такі обставини.

Відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search/person-result) ДП Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№41) 27.07.2000 зареєстроване юридичною особою та взяте на облік в Коломийській ДПІ ГУ ДПС в Івано-Франківській області як платник податків.

Відповідачем у період з травня 2022 року по березень 2024 року подано податкові декларації з податку на додану вартість (уточнюючі розрахунки), в яких самостійно визначено грошові зобов`язання, зокрема: податкову декларацію з податку на додану вартість за травень 2022 року на суму 6076,00 грн від 17.06.2022; податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2022 року на суму 5439,00 грн від 18.07.2022; податкову декларацію з податку на додану вартість за липень 2022 року на суму 14481,00 грн від 16.08.2022; податкову декларацію з податку на додану вартість за серпень 2022 року на суму 5699,00 грн від 19.09.2022; уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість за серпень 2022 року від 18.10.2022 на суму 8427,00 грн основного платежу та 82,00 грн штрафних санкцій; податкову декларацію з податку на додану вартість за вересень 2022 року на суму 7724,00 грн від 18.10.2022; податкову декларацію з податку на додану вартість за листопад 2022 року на суму 1567,00 грн від 20.12.2022; податкову декларацію з податку на додану вартість за грудень 2022 року на суму 4156,00 грн від 17.01.2023; уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість за грудень 2022 року від 13.02.2023 на суму 1760,00 грн основного платежу та 88,00 грн штрафних санкцій; податкову декларацію з податку на додану вартість за березень 2023 року на суму 2144,00 грн від 17.04.2023; податкову декларацію з податку на додану вартість за квітень 2023 року на суму 22808,00 грн від 07.06.2023; податкову декларацію з податку на додану вартість за травень 2023 року на суму 15180,00 грн від 20.06.2026; податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2023 року на суму 15279,00 грн від 12.07.2023; податкову декларацію з податку на додану вартість за липень 2023 року на суму 24211,00 грн від 15.08.2023; податкову декларацію з податку на додану вартість за серпень 2023 року на суму 5419,00 грн від 20.09.2023; податкову декларацію з податку на додану вартість за вересень 2023 року на суму 17220,00 грн від 18.10.2023; податкову декларацію з податку на додану вартість за жовтень 2023 року на суму 39758,00 грн від 17.11.2023; податкову декларацію з податку на додану вартість за листопад 2023 року на суму 20203,00 грн від 19.12.2023; податкову декларацію з податку на додану вартість за грудень 2023 року на суму 90722,00 грн від 17.01.2024; податкову декларацію з податку на додану вартість за лютий 2024 року на суму 500,00 грн від 07.03.2024; податкову декларацію з податку на додану вартість за березень 2024 року на суму 3833,00 грн від 15.04.2024 (а.с. 19-41);

Також актом про результати камеральної перевірки своєчасності сплати узгоджених податкових зобов`язань до бюджету №4451/09-19-04-07/8680135 від 25.04.2023 Головного управління ДПС в Івано-Франківській області встановлено несвоєчасну сплату відповідачем самостійно визначених платником суми грошових зобов`язань за платежем 14060100 (податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в розмірі дев`ятнадцять тисяч двісті вісімдесят гривень 00 копійок, чим порушено підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16, пункт 57.1 статті 57, пункт 203.2 статті 203 ПК України (а.с. 42-44).

За наслідками порушень, відображених в зазначеному акті перевірки, Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області 18.05.2023 винесено податкове повідомлення-рішення №00/4548/0407, яким накладено на відповідача штраф у розмірі 9640,00 грн (а.с. 46,47).

Вказані акт та податкове повідомлення-рішення направлялися ДП Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№41) за адресою зазначеною в ЄДРЮОФОПТГФ та отримані уповноваженою особою відповідача 02.05.2023 та 23.05.2023, відповідно (а.с. 45, зворотна сторона а.с. 47).

Також контролюючим органом проведено камеральну перевірку щодо неподання податкової звітності з податку на додану вартість ДП «Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№ 41)», якою встановлено несвоєчасне подання податкової звітності з податку на додану вартість за квітень 2023 року, відповідальність за що передбачена пунктом 120.1 статті 120 глави 11 розділу ІІ ПК України. Зазначене порушення зафіксовано в акті №7863/09-19-04-07/08680135 від 04.07.2023 (а.с. 48).

На підставі цього акту позивачем винесено податкове повідомлення-рішення №00/7870/0407 від 27.07.2023, яким до позивача застосовано штраф у сумі 1020,00 грн (а.с. 50-51).

Вказані акт та податкове повідомлення-рішення направлялися ДП Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№41) за адресою зазначеною в ЄДРЮОФОПТГФ та отримані уповноваженою особою відповідача 11.07.2023 та 01.08.2023, відповідно (а.с. 49, зворотна сторона а.с. 51).

Також позивачем на підставі статті 129 ПК України нараховано пеню в розмірі 7422,05 грн, з урахуванням особливостей, передбачених на період поширення корона вірусної хвороби (COVID-19), що підтверджується витягом з інтегрованої картки платника податків (а.с. 13).

Окрім цього, Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області проведено камеральну перевірку своєчасності подання податкової звітності, в результаті якої встановлено несвоєчасне подання податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (звітний) за ІІ-Ш квартали 2019 року, відповідальність за що передбачена підпунктом 119.1 статті 119 ПК України. Зазначене порушення зафіксовано в акті №6976/09-19-24-11/08680135 від 19.06.2023 (а.с. 55,56).

На підставі зазначеного акта контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення №0072872411 від 14.07.2023, яким відповідачу за платежем податок на доходи з фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати нараховано штрафні санкції в розмірі 1020,00 грн (а.с. 57).

Акт перевірки №6976/09-19-24-11/08680135 від 19.06.2023 та податкове повідомлення-рішення №0072872411 від 14.07.2023 направлялися ДП Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№41) за адресою зазначеною в ЄДРЮОФОПТГФ та отримані уповноваженою особою відповідача 29.06.2023 та 25.07.2023, відповідно (зворотна сторона а.с. 56, а.с. 58).

Також позивачем на підставі статті 129 ПК України нараховано пеню в розмірі 730,19 грн, та в розмірі 223,84 грн, з урахуванням особливостей, передбачених на період поширення корона вірусної хвороби (COVID-19), що підтверджується витягом з інтегрованої картки платника податків (а.с. 54, 59).

Також за відповідачем обліковується заборгованість з екологічного податку, який справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (за винятком викидів в атмосферне повітря двоокису вуглецю) на суму 40394,76 грн, яка виникла, зокрема, внаслідок несплати самостійно визначених грошових зобов`язань згідно податкових декларацій з екологічного податку, зокрема: від 18.04.2022 за І квартал 2022 року на суму 11391,81 грн; від 18.01.2023 за IV квартал 2022 року на суму 11998,66 грн; від 07.06.2023 за І квартал 2022 року на суму 15464,28 грн (а.с. 62-64).

Окрім цього, контролюючим органом проведено камеральну перевірку щодо несвоєчасного подання податкової звітності з екологічного податку, в результаті якої встановлено несвоєчасне подання податкової звітності з екологічного податку за 1 квартал 2023 року, відповідальність за яке передбачена пунктом 120.1 статті 120 глави II розділу II ПК України. Зазначене порушення зафіксовано в акті №6718/09-19-04-07-16/08680135 від 13.06.2023 (а.с.65,66), на підставі якого позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення №00/6492/0407 від 29.06.2023 про застосування штрафних санкцій у сумі 340,00 грн (а.с. 67,68).

Зазначені акт перевірки та податкове повідомлення-рішення направлялися ДП Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№41) за адресою зазначеною в ЄДРЮОФОПТГФ та отримані уповноваженою особою відповідача 29.06.2023 та 25.07.2023, відповідно (зворотна сторона а.с. 66, зворотна сторона а.с. 68).

Також контролюючим органом за результатами проведеної камеральної перевірки щодо порушення правил (термінів) сплати (перерахування) податків, платежів, зборів встановлено наявність у ДП Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№41) згідно з підпунктом 14.1.152 пункту 14.1 статті 14 ПК України факту погашення податкового боргу зменшення абсолютного значення суми такого боргу, підтвердженого відповідним документом, а дані камеральної перевірки свідчать про несвоєчасну сплату платником самостійно визначених сум грошових зобо`язань за платежем екологічний податок, який справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (крім викидів в атмосферне повітря двоокису вуглецю) за період з 19.02.2015 по 21.12.2021 в розмірі 12000,00, що є порушенням пункту 57.1 статті 57, пункту 250.2 статті 250 ПК України. Наведене зафіксовано в акті перевірки №12639/09-19-04-07-14/08680135 від 10.11.2023 (а.с. 69-72).

На підставі вказаного акту позивачем винесено податкове повідомлення-рішення №0/13383/0407 від 23.11.2023, яким до ДП Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№41) застосовано штрафні (фінансові) санкції у сумі 1200,01 грн (а.с. 73-74).

Зазначені акт та податкове повідомлення-рішення направлялися ДП Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№41) за адресою зазначеною в ЄДРЮОФОПТГФ та отримані уповноваженою особою відповідача 14.11.2023 та 28.11.2023, відповідно (зворотна сторона а.с. 72, зворотна сторона а.с. 74).

Також у відповідача наявна непогашена заборгованість за платежем адміністративні штрафи та інші санкції на суму 411,56 грн, яка виникла в результаті несплати нарахованої позивачем на підставі статті 129 ПК України пені в розмірі 411,56 грн, з урахуванням особливостей, передбачених на період поширення корона вірусної хвороби (COVID-19), що підтверджується витягом з інтегрованої картки платника податків (а.с. 75).

У зв`язку із несплатою відповідачем узгоджених податкових зобов`язань позивачем винесено податкову вимогу форми Ю1 №1/55 від 19.10.2001, якою визначено податковий борг в розмірі 5766,32 грн (зворотна сторона а.с.12) та податкову вимогу форми Ю2 №2/455 від 29.11.2001, якою визначено податковий борг в розмірі 6390,10 грн (а.с.12). Зазначені податкові вимоги направлялися відповідачу за адресою зазначеною в ЄДРЮОФОПТГФ та отримані уповноваженою особою відповідача 25.10.2001 та 05.12.2001, відповідно (а.с. 12).

Таким чином за відповідачем обліковується податковий борг зі сплати податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів в загальному розмірі 330858,05 грн, податку на доходи з фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати в розмірі 1750,19 грн, військового збору в розмірі 223,84 грн, екологічного податку від викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря розмірі 40394,76 грн та адміністративних штрафів та інших санкцій в розмірі 411,56 грн, що підтверджується довідкою позивача від 10.06.2024 (а.с. 11) та витягами з інтегрованої картки платника по зазначених платежах (а.с. 13-16, 52, 54, 59-61, 75, 77).

У зв`язку із несплатою податкового боргу, позивач, в межах повноважень, передбачених підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України (надалі, також ПК України), звернувся до суду з метою стягнення податкового боргу.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи суд керується положеннями Конституції України, Кодексу адміністративного судочинства України, а також застосовує норми Податкового кодексу України, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин.

Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI (надалі, також ПК України), зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до пункту 6.1 статті 6 ПК України податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

Згідно з підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків (пункт 49.1 статті 49 ПК України).

Пунктом 49.2 статті 49 ПК України передбачено, що платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.

Відповідно до підпункту 49.18.1 пункту 49.18 статті 49 ПК України, податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Також підпунктом 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 ПК України передбачено, що Податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

В підпункті 14.1.178 пункту 14.1 статті 14 Кодексу зазначено, що податок на додану вартість - це непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 240.1.1 пункту 240.1 статті 240 ПК України платниками екологічного податку є суб`єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються: викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення.

Об`єктом та базою оподаткування є обсяги та види забруднюючих речовин, які викидаються в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (підпункт 242.1.1 пункту 242.1 статті 242 ПК України).

Згідно із статтею 203 ПК України, податкова декларація з податку на додану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Базовий податковий (звітний) період для подання звітності з екологічного податку дорівнює календарному кварталу (пункт 250.1 статті 250 ПК України).

Відповідно до пункту 120.1 статті 120 ПК України, неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, платежі, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 340 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Згідно з пунктом 124.1 статті 124 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім грошового зобов`язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, застосованих до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, а також пені, застосованої до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 5 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Також відповідно до пункту 119.1 статті 119 ПК України неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не в повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми, нараховані (виплачені) фізичним особам за товари (роботи, послуги), якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов`язань платника податку та/або до зміни платника податку, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.

Пунктом 76.1 статті 76 ПК України передбачено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.

Відповідно до підпункту 54.3.1 пункту 54.3 статті 54 ПК України, контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об`єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством.

Пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України передбачено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Згідно з пунктом 58.2 статті 58 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Підпунктом 59.1 статті 59 ПК України передбачено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі, якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Відповідно до пункту 42.1 статті 42 ПК України, податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи з питань адміністрування податків, зборів, платежів, податкового контролю, у тому числі з питань проведення перевірок, звірок, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу.

Абзацом 2 пункту 42.5 статті 42 ПК України передбачено, що у разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ у зв`язку з відсутністю за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їхньою відмовою прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.

Згідно з пунктом 87.1. статтею 87 Податкового кодексу України, джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Пунктом 87.2. даної статті Податкового кодексу України передбачено, що джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно з пунктом 95.3. статті 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Пунктом 95.4 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Право позивача на звернення до суду з позовом про стягнення податкового боргу передбачене підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України.

Винесені контролюючим органом податкові повідомлення-рішення та податкова вимога направлялися відповідачу на адресу зазначену в ЄДРЮОФОПТГФ та були отримані уповноваженою особою відповідача, однак визначені ними грошові зобов`язання, як і самостійно визначені платником податків у податкових деклараціях з податку на додану вартість та з екологічного податку грошові зобов`язання не сплачено.

Докази оскарження податкових повідомлень-рішень у матеріалах справи відсутні. Також відсутні докази погашення податкового боргу.

Таким чином, контролюючим органом дотримано процедури визначення податкового зобов`язання, повідомлення відповідача про наявні податкові зобов`язання та набуття податкового зобов`язання статусу податкового боргу.

Враховуючи, що податковий борг в розмірі 373 638,40 грн виник в результаті порушення відповідачем вимог податкового законодавства, останнім не подано жодного доказу його сплати або оскарження його нарахування, суд дійшов висновку, що вимоги позивача обґрунтовані та підлягають до задоволення в повному обсязі.

Згідно з приписами частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Враховуючи, що позивачем не понесено вищенаведених судових витрат, такі не підлягають розподілу.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з розрахункових рахунків у банках, що обслуговують Державне підприємство «Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№41)» (код ЄДРПОУ - 08680135) та за рахунок готівки, що належить платнику в дохід бюджету податковий борг у розмірі 373 638,40 (триста сімдесят три тисячі шістсот тридцять вісім) гривень 40 копійок.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

позивач - Головне управління ДПС в Івано-Франківській області, адреса: вул. Незалежності, буд. 20, м. Івано-Франківськ, 76018, код ЄДРПОУ ВП 43968084;

відповідач - Державне підприємство «Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№41)», адреса: вул. Привокзальна, 30, с. Товмачик, Коломийський р-н, Івано-Франківська обл., 78250, код ЄДРПОУ - 08680135.

Суддя /підпис/ Тимощук О.Л.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.11.2024
Оприлюднено02.12.2024
Номер документу123372179
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —300/5143/24

Рішення від 28.11.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 02.07.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні