ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 листопада 2024 року Чернігів Справа № 620/13043/24
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі головуючої судді Тихоненко О.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Чернігівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНСБУДСЕРВІС 11" про стягнення податкового боргу,
У С Т А Н О В И В:
Головне управління ДПС у Чернігівській області звернулося до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНСБУДСЕРВІС 11", в якому просить стягнути в дохід бюджету з рахунків відповідача в банках, що обслуговують такого платника податків, кошти у сумі 115316,22 грн для погашення податкового боргу з податку на додану вартість в сумі 26334,37 грн, з орендної плати з юридичних осіб в сумі 88981,85 грн.
В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що відповідач є платником податків і зобов`язаний сплачувати належні суми податків і зборів у встановлені законодавством терміни, однак всупереч вимогам Податкового кодексу України відповідач має податковий борг в загальному розмірі 115316,22 грн.
Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 29.10.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами. Ухвалою суду надано термін для подачі відзиву на позовну заяву, відповіді на відзив та заперечень.
Вказану ухвалу суду відповідач отримав 21.10.2024, що підтверджується матеріалами справи (а.с.27-28), однак відзив на позов не подав.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРАНСБУДСЕРВІС 11" зареєстроване у встановленому чинним законодавством України порядку, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено відповідний запис та перебуває на обліку як платник податків, що підтверджується матеріалами справи (а.с.7-10).
Як слідує з матеріалів справи відповідач має податковий борг з податку на додану вартість в сумі 26334,37 грн та з орендної плати з юридичних осіб в сумі 88981,85 грн (а.с.11-12).
Оскільки податковий борг у добровільному порядку відповідачем не сплачений, Головне управління ДПС у Чернігівській області звернулося до суду з відповідним позовом.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зважає на таке.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідач у відповідності до пункту 15.1 статті 15 Податкового кодексу України є платником податку та згідно підпунктів 16.1.3, 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 цього Кодексу зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Положеннями пункту 38.1 статті 38 Податкового кодексу України визначено, що виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Згідно підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
За приписами пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання, яку зазначає у податковій декларації або уточнюючому розрахунку. Така сума грошового зобов`язання вважається узгодженою.
Як слідує з матеріалів справи відповідач подав податкову звітність з ПДВ та орендної плати з юридичних осіб, в якій самостійно визначив податкові зобов`язання з цих податків (а.с.13-16).
Так, податковий борг:
з податку на прибуток в сумі 26334,37 грн підтверджується самостійно поданою податковою декларацією №9233964141 від 14.08.2024, в якій задекларовано податкові зобов`язання в розмірі 30121,00 грн, з терміном сплати 30.08.2024. У зв`язку з наявною переплатою в сумі 3786,63 грн, яка зарахована в погашення боргу, не сплаченим залишився ПДВ в розмірі 26 334,37 грн.
з орендної плати з юридичних осіб в сумі 88981,85 грн, що підтверджується наступним.
Згідно з вимогами пункту 286.2 статті 286 ПК України відповідач подав наступну податкову звітність з орендної плати з юридичних осіб:
декларацію №9028808016 від 20.02.2023, в якій за щомісячні податкові періоди з листопада по грудень 2034 року самостійно визначив податкові зобов`язання в загальній сумі 21 480 грн 11 коп. (щомісячні платежі у зазначених податкових періодах становлять суму 10 740 грн 04 коп. за листопад з терміном сплати 02.01.2024 та в сумі 10 740 грн 07 коп. за грудень). Разом з тим, у зв`язку з частковою сплатою боргу в сумі 264 грн 30 коп. за податковими зобов`язаннями за листопад 2023 року за вказаний податковий період не сплаченою залишилась заборгованість в розмірі 10 475 грн. При цьому також не сплачено борг за грудень 2023 року. Таким чином заборгованість за декларацією становить 21215 грн 81 коп.;
декларацію №9031625601 від 16.02.2024, в якій за щомісячні податкові періоди з січня по червень 2024 року самостійно визначив податкові зобов`язання у загальній сумі 67 751 грн 41 коп. (щомісячні платежі у періоді з січня по травень становлять 11 291 грн 90 коп., а у червні - 11 291 грн 91 коп. з термінами сплати відповідно: 01.03.2024, 01.04.2024, 30.04.2024, 30.05.2024, 01.07.2024, 30.07.2024). Зазначені у декларації податкові зобов`язання також не виконані відповідачем.
Терміни сплати орендної плати за землю визначені відповідно до приписів п.287.3 ст.287 ПК України, якими передбачено, що податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік. сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Крім того, у зв`язку з несвоєчасним виконанням відповідачем узгоджених грошових зобов`язань, самостійно задекларованих платником у податковому розрахунку №9028808016, нарахована пеня в сумі 14 грн 63 коп.
Так, підпунктом 14.1.162. пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що пеня - це сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми податкових зобов`язань та/або на суми штрафних (фінансових) санкцій, не сплачених у встановлені законодавством строки, а також нарахована в інших випадках та порядку, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладене» на контролюючі органи.
Порядок нарахування пені встановлений статтею 129 ПК України.
Відповідно до пункту 129.1 статті 129 ПК України нарахування пені розпочинається: при нарахуванні контролюючим органом податкового зобов`язання у встановлених цим Кодексом випадках, не пов`язаних з проведенням перевірки, або при нарахуванні контролюючим органом грошового зобов`язання, визначеного за результатами перевірки, починаючи з першого робочого дня. наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків такого зобов`язання, визначеного в податковому повідомленні- рішенні згідно із цим Кодексом (підпункт 129.1.1.): при нарахуванні контролюючим органом за результатами перевірки податкового зобов`язання та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, у разі виявлення його заниження - на суму такого заниження, починаючи з першого робочого дня. наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків цього зобов`язання за відповідний податковий (звітний) період, щодо якого виявлено заниження, та за весь період заниження .у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження (підпункт 129.2.1).
Пунктом 6 розділу 111 Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загально обов`язкове державне соціальне страхування ( затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.01.2021 року №5, зареєстрований в Міністерстві юстиції 15 березня 2021 р. за N321/3594.3) передбачено, що у разі погашення податкового боргу автоматично проводиться розрахунок пені відповідно до пункту 129.1 та підпункту 129.3.1 пункту 129.3 статті 129 розділу II Кодексу та відображається відповідними операціями щодо нарахування пені в ІКП.
Відповідно до підпункту 129.3.1 статті 129 ПК України, пеня нараховується по день зарахування сплачених коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Пунктом 131.1 статті 131 ПК України встановлено, що нараховані контролюючим органом суми пені самостійно сплачуються платником податків.
Проте відповідачем пеня не сплачена.
Таким чином, загальна сума узгоджених та не сплачених зобов`язань з орендної плати становить 88 981 грн 85 коп. (основний борг - 88 967 грн 22 коп., пеня - 14 грн 63 коп.).
Пунктами 59.1, 59.3, 59.5 статті 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання. У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
На виконання вказаних норм відповідачу було надіслано податкову вимогу від 11.12.2023 № 0004090-1306-2501, однак борг не сплачено (а.с.17).
За таких обставин, суд приходить до висновку, що податковий борг виник внаслідок несплати відповідачем узгодженого податкового зобов`язання, а передбачені чинним законодавством заходи не призвели до погашення вказаного податкового боргу.
Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (абзац перший пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).
Відповідно до п.п.20.1.34 п.20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючий орган має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків на суму податкового боргу або його частини.
Таким чином, з урахуванням того, що податкова заборгованість відповідачем у встановлені законодавством строки не сплачена, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд вважає, що позовні вимоги Головного управління ДПС у Чернігівській області є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов Головного управління ДПС у Чернігівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНСБУДСЕРВІС 11" про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.
Стягнути в дохід бюджету з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНСБУДСЕРВІС 11" в банках, що обслуговують такого платника податків кошти в сумі 115316,22 грн для погашення податкового боргу з:
податку на додану вартість в розмірі 26334,37 грн на бюджетний рахунок отримувача UA038999980313080029000025001, отримувач - ГУК у Черніг.обл/Чернігів. обл/14060100, код отримувача 37972475, банк отримувача Казначейство України (ЕАП);
з орендної плати з юридичних осіб в розмірі 88981,85 грн на бюджетний рахунок отримувача UA528999980334109812000025657, отримувач - ГУК у Черніг.обл/тг с-щ Козел/18010600, код отримувача 37972475, банк отримувача Казначейство України (ЕАП).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Головне управління ДПС у Чернігівській області, вул. Реміснича, 11, Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ ВП 44094124.
Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРАНСБУДСЕРВІС 11", вул. Василя Стуса, 17А,с-ще Козелець,Чернігівський р-н, Чернігівська обл.,17000, код ЄДРПОУ 37864842.
Повне судове рішення складено 28.11.2024.
Суддя Оксана ТИХОНЕНКО
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2024 |
Оприлюднено | 02.12.2024 |
Номер документу | 123374875 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Оксана ТИХОНЕНКО
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні