Рішення
від 27.11.2024 по справі 904/4368/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27.11.2024м. ДніпроСправа № 904/4368/24

за позовом Східного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, м. Харків

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Електромашкомплект-1", м. Верхньодніпровськ Дніпропетровської області

про стягнення 1 360 000,00 грн, -

Суддя Бажанова Ю.А.

Секретар судового засідання Григорчук М.І.

Представники:

від позивача: Авді Катрін Білаль, ЄДРЮОФОПГФ, представник;

від відповідача: не з`явився;

ВСТАНОВИВ:

Східне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України звернулось до Господарського суду Дніпропетровської області із позовом, в якому просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Електромашкомплект-1" 680 000,00 грн. штрафу та 680 000,00 грн. пені із зарахуванням до Державного бюджету України на рахунок відповідного управління Державної казначейської служби України.

Судові витрати позивач просить покласти на відповідача.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідач ухиляється від виконання рішення адміністративної колегії Східного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 19.06.2023 № 70/55-р/к у справі № 7/01-28-23.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 07.10.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; призначено підготовче засідання на 23.10.2024.

У судовому засіданні, яке відбулося 23.10.2024, господарським судом оголошено перерву до 06.11.2024.

У судовому засіданні, яке відбулося 06.11.2024 з`явився представник позивача, представник відповідача в судове засідання не з`явився.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 06.11.2024 закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті в засіданні на 20.11.2024

У судовому засіданні, яке відбулося 26.11.2024, представник позивача підтримав площ зовні вимоги та просив задовольнити їх у повному обсязі, представник відповідача у судове засідання не з`явився, про день, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Електромашкомплект-1" відзиву на позов не надало.

Так, ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 07.10.2024 відповідачу встановлений строк для подання відзиву 15 днів з дня вручення ухвали.

Копія ухвали Господарського суду Дніпропетровської області від 07.10.2024 у справі №904/4368/24 направлена на юридичну адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Електромашкомплект-1" (51600, Дніпропетровська область, Верхньодніпровський район, м. Верхньодніпровськ, вул. Яцковського, буд. 56, кв. 34), однак поштова кореспонденція повернулась на адресу суду із довідкою Укрпошти від 16.10.2024 "адресат відсутній за вказаною адресою".

Відповідно до пункту 5 частини 6 статті 242 Господарського процесуального кодексу України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

Відповідно до частини 2 статті 178 Господарського процесуального кодексу України у разі неподання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Згідно із частиною 9 статті 165 Господарського процесуального кодексу України, яка кореспондується із частиною 2 статті 178 цього Кодексу, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Враховуючи достатність часу, наданого учасникам справи для подання доказів, приймаючи до уваги принципи змагальності та диспозитивної господарського процесу, закріплені у статті 129 Конституції України та статтях 13, 14, 74 Господарського процесуального кодексу України, суд вважає, що господарським судом, в межах наданих йому повноважень, створені належні умови учасникам судового процесу в реалізації ними прав, передбачених Господарським процесуальним кодексом України, висловлення своєї правової позиції у спорі та надання відповідних доказів.

Враховуючи, що відповідач не використав наданого законом права на подання відзиву на позов та доказів, а матеріали справи в достатній мірі характеризують взаємовідносини сторін, господарський суд вважає за можливе розглянути справу в порядку частини 9 статті 165 Господарського процесуального кодексу України за наявними у ній матеріалами.

У судовому засіданні 27.11.2024 оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Дослідивши матеріали справи, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Східного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України № 70/55-р/к від 19.06.2023 у справі № 7/01-28-23 визнано, що ТОВ "Електромашкомплект-1" та ТОВ "УМТ" вчинили порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів на закупівлю "ДК 021:2015: 34631000-9 - Частини локомотивів чи рухомого складу; ДК 016:2010:30.20.40 Частини залізничних локомотивів, трамвайних моторних вагонів і рухомого складу; кріплення та арматура і їхні частини; механічне устатковання для керування рухом Запасні частини" (оголошення UA-2016-09-09-000415-a), проведених філією "Стрийський вагоноремонтний завод публічного акціонерного товариства "Українська залізниця".

За вчинене порушення законодавства про захист економічної конкуренції, вказане в пункті 1 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к, згідно з пунктом 3 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к на ТОВ "Електромашкомплект-1" накладено штраф у розмірі 68 000 (шістдесят вісім тисяч) гривень 00 копійок.

Пунктом 4 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к визнано, що ТОВ "Електромашкомплект-1" та ТОВ "УМТ" вчинили порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів на закупівлю "ДК 021:2015: 34630000-2 - Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху; ДК 016:2010:30.20.4 Частини залізничних локомотивів, трамвайних моторних вагонів і рухомого складу; кріплення та арматура і їхні частини; механічне устатковання для керування рухом Вагонні запчастини (оголошення UA-2016-11-07-000458-a), проведених філією "Панютинський вагоноремонтний завод публічного акціонерного "Українська залізниця".

За вчинене порушення законодавства про захист економічної конкуренції, вказане в пункті 4 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к, згідно з пунктом 6 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к на ТОВ "Електромашкомплект-1" накладено штраф у розмірі 68 000 (шістдесят вісім тисяч) гривень 00 копійок.

Пунктом 7 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к визнано, що ТОВ "Електромашкомплект-1" та ТОВ "УМТ" вчинили порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України Про захист економічної конкуренції, у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів на закупівлю "ДК 021:2015: 34630000-2 - Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху; ДК 016:2010:30.20.4 - Частини залізничних локомотивів, трамвайних моторних вагонів і рухомого складу; кріплення та арматура і їхні частини; механічне устатковання для керування рухом Пружини" (оголошення UA-2016-11-07-000722-b), проведених філією "Панютинський вагоноремонтний завод" публічного акціонерного товариства "Українська залізниця".

За вчинене порушення законодавства про захист економічної конкуренції, вказане в пункті 7 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к, згідно з пунктом 9 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к на ТОВ "Електромашкомплект-1" накладено штраф у розмірі 68 000 (шістдесят вісім тисяч) гривень 00 копійок.

Пунктом 10 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к визнано, що ТОВ "Електромашкомплект-1" та ТОВ "УМТ" вчинили порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів на закупівлю "ДК 021:2015: 34630000-2 - Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху; ДК 016:2010:30.20.4 - Частини залізничних локомотивів, трамвайних моторних вагонів і рухомого складу; кріплення та арматура і їхні частини; механічне устатковання для керування рухом Сектор запірного механізму правий, сектор запірного механізму лівий, автозчеп СА-3, хомут тяговий, упор передній, упор задній" (оголошення UA-2016-11-08-000013-a), проведених філією "Панютинський вагоноремонтний завод" публічного акціонерного товариства "Українська залізниця".

За вчинене порушення законодавства про захист економічної конкуренції, вказане в пункті 10 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к, згідно з пунктом 12 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к на ТОВ "Електромашкомплект-1" накладено штраф у розмірі 68 000 (шістдесят вісім тисяч) гривень 00 копійок.

Пунктом 13 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к визнано, що ТОВ "Електромашкомплект-1" та ТОВ "УМТ" вчинили порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів на закупівлю "ДК 021:2015: 34631000-9 Частини локомотивів чи рухомого складу; ДК 016:2010:30.20.4 Частини залізничних локомотивів, трамвайних моторних вагонів і рухомого складу; кріплення та арматура і їхні частини; механічне устатковання для керування рухом Запасні частини (оголошення UA-2016-11-22-000282-b), проведених філією "Дарницький вагоноремонтний завод" публічного акціонерного товариства "Українська залізниця".

За вчинене порушення законодавства про захист економічної конкуренції, вказане в пункті 13 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к, згідно з пунктом 15 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к на ТОВ "Електромашкомплект-1" накладено штраф у розмірі 68 000 (шістдесят вісім тисяч) гривень 00 копійок.

Пунктом 16 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к визнано, що ТОВ "Електромашкомплект-1" та ТОВ "УМТ" вчинили порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів на закупівлю "ДК 021:2015: 34631000-9 - Частини локомотивів чи рухомого складу; ДК 016:2010:30.20.4 - Частини залізничних локомотивів, трамвайних моторних вагонів і рухомого складу; кріплення та арматура і їхні частини; механічне устатковання для керування рухом Запасні частини" (оголошення UA-2016-11-22-000429-c), проведених філією "Дарницький вагоноремонтний завод" публічного акціонерного товариства "Українська залізниця".

За вчинене порушення законодавства про захист економічної конкуренції, вказане в пункті 16 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к, згідно з пунктом 18 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к на ТОВ "Електромашкомплект-1" накладено штраф у розмірі 68 000 (шістдесят вісім тисяч) гривень 00 копійок.

Пунктом 19 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к визнано, що ТОВ "Електромашкомплект-1" та ТОВ "УМТ" вчинили порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів на закупівлю "ДК 021:2015: 34631000-9- Частини локомотивів чи рухомого складу; ДК 016:2010:30.20.4 - Частини залізничних локомотивів, трамвайних моторних вагонів і рухомого складу; кріплення та арматура і їхні частини; механічне устатковання для керування рухом Запасні частини" (оголошення UA-2017-01-04-000092-a), проведених філією "Дарницький вагоноремонтний завод" публічного акціонерного товариства "Українська залізниця". За вчинене порушення законодавства про захист економічної конкуренції, вказане в пункті 19 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к, згідно з пунктом 21 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к на ТОВ "Електромашкомплект-1" накладено штраф у розмірі 68 000 (шістдесят вісім тисяч) гривень 00 копійок.

Пунктом 22 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к визнано, що ТОВ "Електромашкомплект-1" та ТОВ "УМТ" вчинили порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів на закупівлю "ДК 021:2015: 34631000-9 - Частини локомотивів чи рухомого складу; ДК 016:2010:30.20.4 - Частини залізничних локомотивів, трамвайних моторних вагонів і рухомого складу; кріплення та арматура і їхні частини; механічне устатковання для керування рухом Запасні частини" (оголошення UA-2017-01-17-000207-b), проведених філією "Дарницький вагоноремонтний завод" публічного акціонерного товариства "Українська залізниця".

За вчинене порушення законодавства про захист економічної конкуренції, вказане в пункті 22 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к, згідно з пунктом 24 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к на ТОВ "Електромашкомплект-1" накладено штраф у розмірі 68 000 (шістдесят вісім тисяч) гривень 00 копійок.

Пунктом 25 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к визнано, що ТОВ "Електромашкомплект-1" та ТОВ "УМТ" вчинили порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів на закупівлю "ДК 021:2015: 34631000-9 - Частини локомотивів чи рухомого складу; ДК 016:2010:30.20.4 Частини залізничних локомотивів, трамвайних моторних вагонів і рухомого складу; кріплення та арматура і їхні частини; механічне устатковання для керування рухом Запасні частини" (оголошення UA-2017-01-17-000210-b), проведених філією "Дарницький вагоноремонтний завод" публічного акціонерного товариства "Українська залізниця".

За вчинене порушення законодавства про захист економічної конкуренції, вказане в пункті 25 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к, згідно з пунктом 27 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к на ТОВ "Електромашкомплект-1" накладено штраф у розмірі 68 000 (шістдесят вісім тисяч) гривень 00 копійок.

Пунктом 28 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к визнано, що ТОВ "Електромашкомплект-1" та ТОВ "УМТ" вчинили порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів на закупівлю "ДК 021:2015: 34631000-9 - Частини локомотивів чи рухомого складу; ДК 016:2010:30.20.4 Частини залізничних локомотивів, трамвайних моторних вагонів і рухомого складу; кріплення та арматура і їхні частини; механічне устатковання для керування рухом Запасні частини" (оголошення UA-2017-01-17-000216-b), проведених філією "Дарницький вагоноремонтний завод" публічного акціонерного товариства "Українська залізниця".

За вчинене порушення законодавства про захист економічної конкуренції, вказане в пункті 28 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к, згідно з пунктом 30 резолютивної частини Рішення № 70/55-р/к на ТОВ "Електромашкомплект-1" накладено штраф у розмірі 68 000 (шістдесят вісім тисяч) гривень 00 копійок.

За вчинені порушення законодавства про захист економічної конкуренції згідно з Рішенням № 70/55-р/к на ТОВ "Електромашкомплект-1" накладено штраф у загальному розмірі 680 000 (шістсот вісімдесят тисяч) гривень 00 копійок.

Копію витягу з рішення від 19.06.2023 № 70/55-р/к у справі № 7/01-28-23 надіслано ТОВ "Електромашкомплект-1", однак вказаний лист повернувся до відправника з відміткою відповідальної особи поштового зв`язку "за закінченням терміну зберігання".

Частиною першою статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" передбачено, що рішення (витяг з нього за вилученням інформації з обмеженим доступом, а також визначеної відповідним державним уповноваженим Антимонопольного комітету України, головою територіального відділення Антимонопольного комітету України інформації, розголошення якої може завдати шкоди інтересам інших осіб, які брали участь у справі), розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень надається для виконання шляхом надсилання або вручення під розписку чи доведення до відома в інший спосіб.

У разі, якщо вручити рішення, розпорядження, немає можливості, зокрема, внаслідок: відсутності фізичної особи за останнім відомим місцем проживання (місцем реєстрації); відсутності посадових осіб чи уповноважених представників суб`єкта господарювання, органу адміністративно-господарського управління та контролю за відповідною юридичною адресою, - рішення, розпорядження органів Антимонопольного комітету України вважається таким, що вручене відповідачу, через десять днів з дня оприлюднення інформації про прийняте рішення, розпорядження в офіційному друкованому органі (газета Верховної Ради України "Голос України", газета Кабінету Міністрів України "Урядовий кур`єр", "Офіційний вісник України", друковані видання відповідної обласної ради за останнім відомим місцем проживання чи місцем реєстрації, юридичної адреси відповідача).

Інформація про прийняте рішення адміністративної колегії Східного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 19.06.2023 № 70/55-р/к у справі № 7/01-28-23 оприлюднена в газеті Кабінету Міністрів України "Урядовий кур`єр" № 186 (7584) від 15.09.2023.

Частиною першою статті 60 Закону України "Про захист економічної конкуренції" встановлено, що заявник, відповідач, третя особа мають право оскаржити рішення органів Антимонопольного комітету України повністю або частково до господарського суду у двомісячний строк з дня одержання рішення. Цей строк не може бути відновлено.

Східне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України посилається на те, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Електромашкомплект-1" не здійснено оплату штрафу, пені, що і стало причиною виникнення спору.

Предметом спору є стягнення з відповідача в доход Державного бюджету України штрафу у розмірі 680 000,00 грн. та пені у сумі 680 000,00 грн.

Предметом доказування у даній справі є обставини прийняття рішення Східного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України № 70/55-р/к від 19.06.2023 у справі № 7/01-28-23, строк сплати штрафу, наявність прострочення сплати штрафу, підстави нарахування пені.

Згідно зі статтею 1 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель.

Відповідно до статті 22 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" розпорядження, рішення та вимоги органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, вимоги уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення в межах їх компетенції є обов`язковими для виконання у визначені ними строки, якщо інше не передбачено законом. Невиконання розпоряджень, рішень та вимог органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, вимог уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення тягне за собою передбачену законом відповідальність.

Частиною 1 статті 48 Закону України "Про захист економічної конкуренції" визначено, що за результатами розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції органи Антимонопольного комітету України приймають рішення, в тому числі про визнання вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції; накладення штрафу тощо.

Відповідно до частини 2 статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов`язковими до виконання.

Згідно з частини 3 статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.

За приписами частини 8 статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" протягом п`яти днів з дня сплати штрафу суб`єкт господарювання зобов`язаний надіслати відповідно до Антимонопольного комітету України або його територіального відділення документи, що підтверджують сплату штрафу.

Копію витягу з рішення від 19.06.2023 № 70/55-р/к у справі № 7/01-28-23 надіслано ТОВ "Електромашкомплект-1", однак вказаний лист повернувся до відправника з відміткою відповідальної особи поштового зв`язку "за закінченням терміну зберігання".

Інформація про прийняте рішення адміністративної колегії Східного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 19.06.2023 № 70/55-р/к у справі № 7/01-28-23 оприлюднена в газеті Кабінету Міністрів України "Урядовий кур`єр" № 186 (7584) від 15.09.2023.

Враховуючи приписи статей 253, 254 Цивільного кодексу України, рішення адміністративної колегії від 19.06.2023 № 70/55-р/к у справі № 7/01-28-23 є врученим відповідачу 25.09.2023, останнім днем строку для сплати штрафу та оскарження зазначеного рішення є 27.11.2023 (25.11.2023 та 26.11.2023 припадають на вихідні дні).

Доказів оплати Товариством з обмеженою відповідальністю "Електромашкомплект-1" штрафу до матеріалів справи не надано.

Частиною 1 статті 60 Закону України "Про захист економічної конкуренції" передбачено, що заявник, відповідач, третя особа мають право оскаржити рішення органів Антимонопольного комітету України повністю або частково до господарського суду у двомісячний строк з дня одержання рішення. Цей строк не може бути відновлено.

Правом на оскарження вказаного рішення відповідач не скористався, доказів сплати штрафу в розмірі 680 000,00 грн. останнім до суду не надано.

У разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням, та пені органи Антимонопольного комітету України стягують штраф та пеню в судовому порядку (частина 7 статті 56 Закону).

З огляду на викладене позовні вимоги в частині стягнення штрафу є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 5 статті 56 Закону за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України.

Так, позивач просить стягнути з відповідача пеню у розмірі у розмірі 680 000,00 грн. за загальний період прострочення сплати штрафу з 28.11.2023 по 25.09.2024.

При цьому, позивач зазначає, що пеня за вказаний у розрахунку період склала суму 3 090 600 грн., проте, враховуючи частину 5 статті 56 Закону, пред`явлена до стягнення з відповідача сума пені складає 680 000,00 грн.

Перевіривши розрахунок пені, господарським судом встановлено, що він здійснений правильно, у зв`язку з чим пеня у розмірі 680 000,00 грн. підлягає до примусового стягнення з відповідача.

За приписами частини 7 статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" у разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням, та пені органи Антимонопольного комітету України стягують штраф та пеню в судовому порядку.

На підставі викладеного, позовні вимоги в частині стягнення 680 000,00 грн штрафу та 680 000,00 грн пені підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються. Достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи.

Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування.

Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання (статті 76-79 Господарського процесуального кодексу України).

Відповідно до статті 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Враховуючи викладене господарський суд дійшов до висновку про те, що є правомірними та підлягають задоволенню позовні вимоги у повному обсязі.

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати по сплаті судового збору за подання позову покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 2, 46, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Східного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Електромашкомплект-1 про стягнення 1 360 000,00 грн задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Електромашкомплект-1" (51600, Дніпропетровська область, м. Верхньодніпровськ, вул. Яцковського, буд. 56, кв. 34, код ЄДРПОУ 39320501) в дохід загального фонду Державного бюджету України за кодом бюджетної класифікації доходів 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", на рахунок ГУК у Дн-кiй обл/ТГм.В-дніпр/21081100, ідентифікаційний код юридичної особи 37988155, номер рахунку (IBAN) UA418999980313020106000004523, банк отримувача Казначейство України (ЕАП) 680 000,00 грн. штрафу, 680 000,00 грн. пені.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Електромашкомплект-1" (51600, Дніпропетровська область, м. Верхньодніпровськ, вул. Яцковського, буд. 56, кв. 34, код ЄДРПОУ 39320501) на користь Східного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (61022, м. Харків, майдан Свободи, буд. 5, Держпром, 6 під`їзд, 1 поверх, кім. 35, код 22630473) 16 320 грн. витрат зі сплати судового збору.

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Центрального апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 27.11.2024

Суддя Ю.А. Бажанова

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення27.11.2024
Оприлюднено02.12.2024
Номер документу123378197
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо застосування антимонопольного та конкурентного законодавства

Судовий реєстр по справі —904/4368/24

Судовий наказ від 23.12.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бажанова Юлія Андріївна

Судовий наказ від 23.12.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бажанова Юлія Андріївна

Рішення від 27.11.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бажанова Юлія Андріївна

Ухвала від 06.11.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бажанова Юлія Андріївна

Ухвала від 23.10.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бажанова Юлія Андріївна

Ухвала від 07.10.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бажанова Юлія Андріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні