Постанова
від 26.11.2024 по справі 705/2789/24
УМАНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №705/2789/24

3/705/1551/24

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26.11.2024 м.Умань

Суддя Уманського міськрайонного суду Черкаської області Піньковський Роман Володимирович, розглянувши матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючого як ФОП, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , за вчинення правопорушення, передбаченого ч.1 ст.130 КУпАП,

У С Т А Н О В И В :

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення серії ААД №493063 від 03.05.2024, ОСОБА_1 03.05.2024 року о 02 годині 06 хвилин в м.Умань по вул.Незалежності,72, керував автомобілем TOYOTA CAMRY д.н.з. НОМЕР_1 перебуваючи у стані алкогольного сп`яніння. Медичний огляд на стан алкогольного сп`яніння проводився у медичному закладі у лікаря та підтверджується висновком медичного закладу №1840/63 від 03.05.2024, чим порушив вимоги п.2.9а ПДР, за що відповідальність передбачена ч.1 ст.130 КУпАП.

В судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого ч.1 ст.130 КУпАП не визнав оскільки в стані алкогольного сп`яніння він не перебував. Дійсно підтвердив, що 03.05.2024 року близько 02 години ночі в м. Умані по вул. Незалежності він керував власним авто TOYOTA CAMRY д.н.з. НОМЕР_1 та був зупинений працівниками поліції, на вимогу яких погодився пройти огляд на стан сп`яніння в лікарні. Причиною його зупинки вважає те, що він керував авто вночі в період комендантської години. В той час він перебував у збудженому стані та нервував оскільки був втомлений після довгої поїздки але ніяких алкогольних напоїв не вживав. Вважає, що огляд на стан алкогольного сп`яніння, проведений лікарем КНП «Уманська центральна міська лікарня», здійснений з порушенням норм чинного законодавства, а саме лікарем не проводились будь-яких досліджень його стану за допомогою технічних засобів, а тому висновок №1840/63 від 03.05.2024 є неналежним доказом. Отже, просить справу відносно нього закрити в зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

В судовому засіданні захисник ОСОБА_1 адвокат Верещак П.М., просив закрити провадження по справі в зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 події і складу адміністративного правопорушення. Вважає, що Акт медичного огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських засобів, що знижують увагу та швидкість реакції за №1840/63 від 03 травня 2024 року, складений лікарем ОСОБА_2 , не може бути прийнятий судом, як доказ перебування ОСОБА_1 в стані алкогольного сп`яніння, оскільки під час його складання лікар не дотрималась Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, затвердженої Наказом МВС України, Міністерства охорони здоров`я України 09.11.2015 №1452/735 (далі Інструкція). Даний лікар ОСОБА_2 є лікар-терапевт, а не нарколог, який має складати такий акт відповідно до форми, згідно додатку 3 до Інструкції №1452/735.

Зазначив, що лікар не здійснила огляду ОСОБА_1 особисто, тобто зовсім не підходила до нього, ніяких тестів чи зразків у нього не брала, запитань щодо його стану не ставила; під час заповнення форми Висновку здійснювала його під диктовку іншого медичного працівника, а тому є незрозумілим на підставі чого лікарем був зроблений відповідний висновок.

Суд, вислухавши пояснення особи, яка притягується до відповідальності, та думку його захисника, дослідивши письмові матеріали справи, дійшов такого висновку.

Відповідно до ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ч.1 ст.130 КУпАП передбачено адміністративну відповідальність за керування транспортними засобами особами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, а також передача керування транспортним засобом особі, яка перебуває в стані такого сп`яніння чи під впливом таких лікарських препаратів, а так само відмова особи, яка керує транспортним засобом, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.

Відповідно до вимог п.2.9 ПДРводієві забороняється керувати транспортним засобом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.

Порядок проходження огляду осіб з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції закріплено у ст. 266 КУпАП, Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, затвердженої Наказом МВС України, Міністерства охорони здоров`я України 09.11.2015 №1452/735 (далі Інструкція), а також у Порядку направлення водіїв транспортних засобів для проведення огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, і проведення такого огляду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.12.2008 p. №1103 (далі Порядок №1103).

Відповідно до ст. 266 КУпАП, огляд водія (судноводія) на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, проводиться поліцейським з використанням спеціальних технічних засобів. Під час проведення огляду осіб поліцейський застосовує технічні засоби відеозапису, а в разі неможливості застосування таких засобів огляд проводиться у присутності двох свідків. Матеріали відеозапису обов`язково долучаються до протоколу про адміністративне правопорушення.

У разі незгоди водія (судноводія) на проведення огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують його увагу та швидкість реакції, поліцейським з використанням спеціальних технічних засобів або в разі незгоди з його результатами огляд проводиться в закладах охорони здоров`я. Перелік закладів охорони здоров`я, яким надається право проведення огляду особи на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують її увагу та швидкість реакції, затверджується управліннями охорони здоров`я місцевих державних адміністрацій. Проведення огляду осіб на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, в інших закладах забороняється.

Огляд осіб на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, здійснюється в закладах охорони здоров`я не пізніше двох годин з моменту встановлення підстав для його здійснення.

Відповідно до пункту 2 розділу 1 Інструкції огляду на стан сп`яніння підлягають водії транспортних засобів, щодо яких у поліцейського уповноваженого підрозділу Національної поліції України є підстави вважати, що вони перебувають у стані сп`яніння згідно з ознаками такого стану.

Згідно з вимогами п. п 6, 7 Розділу І Інструкції огляд на стан сп`яніння проводиться поліцейським на місці зупинки транспортного засобу з використанням спеціальних технічних засобів, дозволених до застосування МОЗ та Держспоживстандартом (далі спеціальні технічні засоби); лікарем закладу охорони здоров`я (у сільській місцевості за відсутності лікаря фельдшером фельдшерсько-акушерського пункту, який пройшов спеціальну підготовку).

У разі відмови водія транспортного засобу від проходження огляду на стан сп`яніння на місці зупинки транспортного засобу або його незгоди з результатами огляду, проведеного поліцейським, такий огляд проводиться в найближчому закладі охорони здоров`я, якому надано право на його проведення відповідно до статті 266 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Згідно положеньст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, тощо.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених ст.255 КУпАП.

Суд всебічно, повно і об`єктивно дослідивши матеріали справи, прийшов до висновку про наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.130 КУпАП.

Факт вчинення правопорушення та винуватість ОСОБА_1 підтверджується наявними у справі доказами, а саме: протоколом про адміністративне правопорушення серії ААД №493063 від 03.05.2024; висновком щодо результатів медичного огляду за №1840/63 від 03.05.2024 та актом медичного огляду за №1840/63 від 03.05.2024 складеним лікарем КНП «Уманська центральна міська лікарня» Уманської міської ради, згідно якого ОСОБА_1 станом на 03.05.2024 року о 02 годині 40 хвилин перебував в стані алкогольного сп`яніння; матеріалами відеозапису, який здійснений поліцейським за допомогою технічного засобу під час проведення огляду водія на стан сп`яніння, доданим до протоколу ААД №493063,на якомузафіксовано обставинипроходження ОСОБА_1 огляду на стан сп`яніння в медичному закладі.

Судом було досліджено відеозапис, здійснений поліцейським за допомогою технічного засобу під час проведення медичного огляду ОСОБА_1 , з перегляду якого вбачається, що саме ОСОБА_1 перебував за кермом транспортного засобу TOYOTA CAMRY д.н.з. НОМЕР_1 , який був зупинений працівниками поліції та відмовився від проходження огляду на стан сп`яніння на місці зупинки ТЗ, натомість погодився пройти огляд на стан сп`яніння в медичному закладі, а саме КНП «Уманська центральна міська лікарня», куди був своєчасно доставлений поліцейськими. Медичний огляд за згодою ОСОБА_1 був проведений черговим лікарем ОСОБА_2 з використанням технічного засобу «алкотестера», однак ОСОБА_1 своєю поведінкою протягом значного періоду часу всіляко намагався уникнути проходження огляду даним технічним засобом та неодноразово безрезультатно продув прилад, ігноруючи рекомендації лікаря, після чого вимагав надання йому сертифікату та технічної документації на такий прилад, що не відноситься до повноважень медперсоналу, а згодом, посилаючись на відсутність документів, відмовився повторно продути прилад або здати зразки для проведення лабораторних досліджень. При цьому ОСОБА_1 мав ознаки, що притаманні людині, що перебуває в стані алкогольного сп`яніння, зокрема порушення координації рухів та мови, поведінка, що не відповідає обстановці.

Після складання матеріалів ОСОБА_1 був ознайомлений працівником поліції з протоколом та медичним висновком, складеними відносно нього та відмовився від їх підпису та надання письмових пояснень.

Зазначені докази не викликають будь-яких об`єктивних сумнівів в їх достовірності.

Судом не приймається до уваги посилання захисника на те, що лікар, який склав висновок, не мав необхідних повноважень проводити вказаний медичний огляд, з огляду на те, що такий висновок захисника ґрунтується на суб`єктивному аналізі нормативних актів та є нічим іншим як довільним тлумаченням положень законодавства, яке не підтверджено належними та допустимими доказами.

Так, п.3 розділу ІІІ Інструкції визначає, що огляд у закладах охорони здоров`я щодо виявлення стану сп`яніння проводиться лікарем закладу охорони здоров`я, який пройшов тематичне удосконалення за відповідною програмою згідно з чинним законодавством. Тобто, в даному випадку відсутня вимога законодавства щодо проведення огляду обов`язково саме лікарем-наркологом, на що звертав увагу захисник, а тому суд вважає за вказаних обставин медичний огляд проведеним у відповідності з вимогами КУпАП та Інструкції.

Крім того, суд враховує, що відповідно до п.9 розділу ІІІ Інструкції використання в закладах охорони здоров`я для проведення лабораторних досліджень вимірювальної техніки та обладнання, дозволених МОЗ, підтверджується сертифікатом відповідності та свідоцтвом про повірку робочого засобу вимірювальної техніки.

При цьому, будь-яких приписів щодо зобов`язання лікаря, який проводить огляд водія, надавати останньому на його вимогу сертифікат відповідності та свідоцтво про повірку робочого засобу, чинне законодавство не містить, а відсутність в КНП «Уманська центральна міська лікарня» відповідних документів стороною захисту не доведена.

Положеннями Інструкції та Порядку №1103 визначено, що лікар, який проводив у закладі охорони здоров`я огляд водія транспортного засобу, складає за його результатами висновок за формою, яка затверджується МОЗ.

Висновок щодо результатів медичного огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції видається на підставі акта медичного огляду.

Зміст висновку щодо результатів медичного огляду особи на стан сп`яніння повідомляється оглянутій особі в присутності поліцейського, який її доставив, про що робиться запис у вищезазначеному висновку.

Відповідно до ч.4 ст.266 КУпАП огляд осіб на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння здійснюється в закладах охорони здоров`я не пізніше двох годин з моменту встановлення підстав для його здійснення. Огляд у закладі охорони здоров`я та складення висновку за результатами огляду проводиться в присутності поліцейського.

Отже, за результатом системного аналізу положень вказаних нормативних актів суд приходить до переконання, що основним документом, який засвідчує встановлений факт наявності у особи стану алкогольного сп`яніння та може бути прийнятий як доказ, є саме висновок щодо результатів медичного огляду.

Наявний в матеріалах справи висновок КНП «Уманська міська лікарня» №1840/63 від 03.05.2024 щодо результатів медичного огляду ОСОБА_1 відповідає визначеним вимогам закону та не викликає будь-яких сумнівів у правомірності його складання, а тому приймається судом як належний та допустимий доказ.

Отже, за результатом розгляду справи судом встановлено, що огляд ОСОБА_1 на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння проведений з дотриманням вимог КУпАП, Інструкції та Порядку №1103, тому відсутні підстави для визнання такого огляду недійсним.

В той же час, необхідно зазначити про те, що ОСОБА_1 та його захисником не надано достатніх та належних доказів, які б ставили під сумнів обставини, зафіксовані на відеозапису та викладені у протоколі про адміністративне правопорушення та медичному висновку.

За таких обставин суд не вбачає підстав для закриття справи відносно ОСОБА_1 з підстави відсутності події та складу адміністративного правопорушення.

На підставі наведеного вище, з урахуванням встановлених обставин справи, які підтверджені належними та допустимими доказами, що в сукупності узгоджуються між собою, суд приходить до переконання, що своїми діями ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 130 КУпАП, а тому підлягає притягненню до адміністративної відповідальності шляхом накладення на нього адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права керування транспортними засобами на строк один рік.

Згідно з вимогами ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення суддею постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

Керуючись ч.1 ст.130 ст. ст. 40-1, 245, 251, 252, 266, 268, 280, 283, 284, 294 КУпАП, суд

П О С Т А Н О В И В:

Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.130 КУпАП, та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17000 (сімнадцять тисяч) гривень, з позбавленням права керування транспортними засобами на строк один рік.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,на користь держави судовий збір в сумі 605 гривень 60 копійок.

Роз`яснити, що штраф має бути сплачено не пізніше як через 15 днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постановине пізніше як через 15 днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення. У разі несплати штрафу у визначений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується: подвійний розмір штрафу, визначеного у відповіднійстатті цього Кодексута зазначеного у постанові про стягнення штрафу; витрати на облік зазначених правопорушень.

Копію постанови вручити ОСОБА_1 .

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена шляхом подачі апеляційної скарги до Черкаського апеляційного суду через Уманський міськрайонний суд Черкаської області протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя: Р.В. Піньковський

СудУманський міськрайонний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення26.11.2024
Оприлюднено02.12.2024
Номер документу123391366
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення на транспорті, в галузі шляхового господарства і зв’язку Керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції

Судовий реєстр по справі —705/2789/24

Постанова від 24.01.2025

Адмінправопорушення

Черкаський апеляційний суд

Поєдинок І. А.

Постанова від 24.01.2025

Адмінправопорушення

Черкаський апеляційний суд

Поєдинок І. А.

Постанова від 13.01.2025

Адмінправопорушення

Черкаський апеляційний суд

Поєдинок І. А.

Постанова від 26.11.2024

Адмінправопорушення

Уманський міськрайонний суд Черкаської області

Піньковський Р. В.

Постанова від 12.09.2024

Адмінправопорушення

Уманський міськрайонний суд Черкаської області

Піньковський Р. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні