Рішення
від 14.11.2024 по справі 914/1756/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, місто Львів, вулиця Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14.11.2024 Справа № 914/1756/24

Господарський суд Львівської області у складі судді Петрашка М.М., розглянув в судовому засіданні матеріали справи

за позовом Комунального підприємства "Адміністративно-технічне управління"

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Белз"

про стягнення 7806,00 грн

за участю представників:

від позивача Воронова І.Р.

від відповідача не з`явився

Суть спору: Позовні вимоги заявлено Комунальним підприємством "Адміністративно-технічне управління" до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Белз" про стягнення 7806,00 грн витрат, пов`язаних з проведенням демонтажу та зберіганням рекламних конструкцій.

Хід розгляду справи викладено в ухвалах суду та відображено у протоколах судового засідання.

Представник позивача позовні вимоги підтримав повністю, позов просив задовольнити з підстав, що наведені у позовній заяві.

Відповідач явку представника в судове засідання не забезпечив, причин неявки не повідомив, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. Участь відповідача в судовому засіданні не визнавалась судом обов`язковою.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши зібрані докази, заслухавши доводи представника позивача, суд встановив таке.

Товариством з обмежиною відповідальністю "БЕЛЗ" самовільно встановлено малу архітектурну форму (вивіску) по вул.Городоцька, 172 у м.Львові, чим порушено вимоги "Порядку розміщення малих архітектурних форм (вивісок) у м.Львові", затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради №1025 від 11.11.2016.

У зв`язку з виявленим порушенням відповідачу було скеровано вимогу Департаменту містобудування Львівської міської ради від 26.04.2019 №23/Р-7-1732, якою було запропоновано відповідачу добровільно усунути допущене порушення у зазначений у вимозі термін. Проте, як вказано у позовній заяві, відповідач вимог про демонтаж не виконав.

Враховуючи той факт, що вивіска не була демонтована добровільно, виконуючи вказаний наказ Департаменту містобудування, КП "Адміністративно-технічне управління" 07.10.2019 здійснило примусовий демонтаж самовільно встановленої вивіски відповідача, про що було складено акт проведення демонтажу спеціальних конструкцій від 07.10.2019 №1.

02.04.2019 між Комунальним підприємством "Адміністративно-технічне управління" (замовник) та Фізичною особою-підприємцем Алєксєєвою Мирославою Михайлівною (виконавець) укладено договір про надання послуг №02/04/2019, відповідно до пункту 1 якого виконавець зобов`язується надати замовникові послуги із демонтажу рекламних конструкцій та малих архітектурних форм (вивісок) (надалі об`єктів демонтажу), їх транспортування до майданчиків (складів) тимчасового зберігання замовника, а замовник, в свою чергу, зобов`язується прийняти надані послуги й оплатити їх.

Оплата наданих послуг по демонтажу самовільно встановлених конструкцій відповідача підтверджується рахунком на оплату №95 від 07.10.2019 та актом наданих послуг №95 від 07.10.2019 та банківськими виписками, які долучені до позовної заяви.

Зберігання самовільно встановленої малої архітектурної форми (вивісоки) підтверджується копією накладної від 07.10.2019 №122 (долучена до позовної заяви).

Відповідно до поданого позивачем розрахунку, вартість демонтажу становить 300,00 грн, зберігання з 08.10.2019 конструкції - 6205,00 грн (365 днів х 17,00 грн х 1 конструкцію = 6205,00 грн).

Тобто загальна вартість демонтажу та зберігання становить 6505,00 грн. При цьому позивач зазначив, що відповідно до свідоцтва платника ПДВ №100266158, КП "Адміністративно-технічне управління" є платником податку на додану вартість, а тому при зарахуванні на його рахунок суми витрат за демонтаж та зберігання, КП "Адміністративно-технічне управління" змушене сплатити 20% ПДВ (6505,00 грн х 20% = 1301,00 грн).

Тобто, як вказано у позовній заяві, загальна вартість витрат, понесених КП "Адміністративно-технічне управління" за демонтаж та зберігання складає 7806,00 грн (з ПДВ).

З метою досудового врегулювання спору відповідачу скеровувались листи- вимоги від 12.11.2019 №2410-10-6550, від 29.03.2024 №2410-10-1531 про повернення витрат, понесених КП «Адміністративно-технічне управління» у зв`язку з демонтажем та зберіганням конструкцій, однак, відповідач не оплатив вказаних витрат КП «Адміністративно-технічне управління».

Враховуючи вищезазначене, позивач звернувся з позовною заявою до Господарського суду Львівської області та просить стягнути з відповідача 7806,00 грн витрат, пов`язаних з проведенням демонтажу та зберіганням рекламної конструкції.

Відповідач проти позову не заперечив, відзив на позовну заяву не подав.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши зібрані докази, заслухавши доводи представника позивача, суд дійшов висновку позов задовольнити повністю з огляду на таке.

Відповідно до пункту 1.1. статуту позивача, Комунальне підприємство Адміністративно-технічне управління", яке до перейменування мало назву Комунальне підприємство «Інспекція благоустрою та екології м.Львова» створене шляхом реорганізації КП «Інспекція благоустрою та екології м.Львова» ухвалою Львівської міської ради від 24.12.1998р. №101 та підпорядковане Департаменту містобудування Львівської міської ради, що є представником власника територіальної громади м.Львова і є органом, до сфери управління якого входить комунальне підприємство.

Пунктами 2.1.2. та 2.1.3. статуту передбачено, що підприємство створене з метою:

- покращення благоустрою м.Львова шляхом здійснення нагляду за дотриманням юридичними, фізичними особами, фізичними особами - підприємцями та особами, які здійснюють незалежну професійну діяльність, вимог Закону України «Про благоустрій населених пунктів»;

- поповнення міського бюджету за рахунок справляння плати за використання юридичними, фізичними особами, фізичними особами - підприємцями та особами, які здійснюють незалежну професійну діяльність, міської впорядкованої території.

Основними напрямками діяльності підприємства відповідно до п.2.2.1. та п.2.2.7. статуту є:

- виконання операторських функцій при справлянні департаментом економічного розвитку Львівської міської ради плати за користування місцями для розміщення зовнішньої реклами;

- надання послуг зберігання майна третіх осіб на платній основі.

Згідно із статтею 11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.

Частиною 4 статті 11 Цивільного кодексу України передбачено, що у випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов`язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.

Відповідно до частини 1 статті 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Згідно із частиною 3 статті 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», місцеві органи виконавчої влади, підприємства, установи та організації, а також громадяни несуть встановлену законом відповідальність перед органами місцевого самоврядування за заподіяну місцевому самоврядуванню шкоду їх діями або бездіяльністю, а також у результаті невиконання рішень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, прийнятих у межах наданих їм повноважень.

Частинами 1 та 2 cтатті 20 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» передбачено, що організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов`язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста).

Відповідно до частини 4 статті 20 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов`язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають.

Частиною 1 статті 16 Закону України «Про рекламу» передбачено, що розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Згідно із пунктом 1.7. Порядку розміщення малих архітектурних форм (вивісок) у м.Львові, що затверджений рішенням Львівської міської ради №1025 від 11.11.2016р. (чинного на дату спірних правовідносин), паспорт малої архітектурної форми (вивіски) проектна документація, яка є підставою для встановлення малої архітектурної форми (вивіски). Паспорт малої архітектурної форми (вивіски) виготовляє власник (користувач) вивіски у разі відсутності на дану будівлю паспорта комплексного розміщення малих архітектурних форм. Узгоджений паспорт розміщення малих архітектурних форм (вивісок) підлягає внесенню у реєстр погоджених проектів малих архітектурних форм (вивісок), ведення якого забезпечує комунальне підприємство Адміністративно-технічне управління.

Відповідно до пункту 1.7. Порядку, самовільно встановлена мала архітектурна форма (вивіска) елемент декоративного оздоблення фасаду будинку, якій розміщується з порушенням вимог діючого Порядку.

Пунктом 1.7. Порядку також передбачено, що демонтаж комплекс дій, які передбачають відокремлення малої архітектурної форми (вивіски) разом з її основою від місця її розміщення та транспортування у місце її подальшого зберігання.

Згідно із пунктами 5.1. та 5.2. вказаного Порядку, моніторинг розміщення малих архітектурних форм (вивісок) у м.Львові здійснює комунальне підприємство "Адміністративно-технічне управління". Контроль за дотриманням цього Порядку здійснює уповноважений орган на базі моніторингової системи комунального підприємства "Адміністративно-технічне управління".

Відповідно до пункту 5.3. Порядку, відповідальність за розміщення малої архітектурної форми (вивіски) (міцність, стійкість, безпеку, відповідність погодженому паспорту, цілісність фасаду будівлі після монтажу/демонтажу малої архітектурної форми (вивіски) несе власник або уповноважена власником особа.

Пунктом 6.1.1. Порядку передбачено, що демонтажу підлягають самовільно встановлені малі архітектурні форми (вивіски).

Згідно із пунктом 6.2. Порядку, власникам самовільно встановлених малих архітектурних форм (вивісок) (підпункт 6.1.1) скеровуються вимоги уповноваженого органу (департаменту містобудування) про усунення допущеного порушення. Власникам малих архітектурних форми (вивісок), вказаних у підпункті 6.1.4, вимоги не надсилаються.

Відповідно до пункту 6.6. Порядку, примусовий демонтаж малих архітектурних форм (вивісок) організовує комунальне підприємство "Адміністративно-технічне управління" за наказом уповноваженого виконавчого органу Львівської міської ради, проект якого готує орган, який здійснює нагляд за станом малої архітектурної форми (вивіски) (комунальне підприємство "Адміністративно-технічне управління"). Під час проведення демонтажу можуть бути присутні власник або користувач малої архітектурної форми (вивіски), представники державних органів, міських служб та інших організацій.

Пунктами 6.10. та 6.11. Порядку передбачено, що демонтовані малі архітектурні форми (вивіски) зберігаються на складі комунального підприємства "Адміністративно-технічне управління". Компенсація витрат комунального підприємства "Адміністративно-технічне управління", пов`язаних з примусовим демонтажем, транспортуванням та зберіганням малої архітектурної форми (вивіски), покладається на власника (користувача) демонтованої малої архітектурної форми (вивіски).

Відповідно до пункту 49 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою КМУ від 29.12.2003р. №2067, демонтаж вивісок чи табличок, розміщених з порушенням вимог цих Правил, здійснюється у разі:

- припинення юридичної особи або припинення діяльності фізичної особи - підприємця;

- невідповідності розміщення вивіски чи таблички вимогам щодо її розміщення, наданим у визначенні, та архітектурним вимогам, державним нормам, стандартам і правилам, санітарним нормам;

- порушення благоустрою території.

Розміщені вивіски чи таблички підлягають демонтажу за рахунок коштів юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців, якими вони були встановлені.

Як вбачається із матеріалів справи, відповідачу було скеровано вимогу Департаменту містобудування Львівської міської ради від 26.04.2019 №23/Р-7-1732, якою йому було запропоновано добровільно усунути допущене порушення у зазначений у вимозі термін. Проте, відповідач вимог про демонтаж не виконав.

Як вбачається із матеріалів справи, Департаментом містобудування Львівської міської ради на підставі пункту 6.1. Порядку розміщення малих архітектурних форм (вивісок) у м.Львові, було видано наказ від 16.05.2019 №45 «Про демонтаж самовільно встановлених малих архітектурних форм (вивісок)», зокрема щодо малої архітектурної форми (вивіски) по вул.Городоцька, 172 у м.Львові.

Згідно із пунктом 1.1. Правил благоустрою м.Львова, що затверджені ухвалою Львівської міської ради від 21.04.2011р. №376 (надалі Правила), правила благоустрою м.Львоває нормативно-правовим актом, який встановлює порядок благоустрою та утримання об`єктів благоустрою м.Львова, визначає правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою міста, які спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.

Пунктом 1.2. Правил передбачено, що вони є обов`язковими для виконання на території м.Львова всіма органами державної влади, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, органами самоорганізації населення, посадовими особами міської ради, об`єднаннями громадян, а також громадянами, у тому числі іноземцями та особами без громадянства.

Відповідно до пункту 13.4. Правил, витрати з проведення демонтажу самовільно встановлених рекламних конструкцій, вивісок, їх транспортування та зберігання відшкодовують їх власники:

13.4.1. За демонтаж та транспортування спеціальної конструкції у розмірі фактичних витрат.

13.4.2. За зберігання спеціальної конструкції у розмірі одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян за кожну добу зберігання.

Факт понесення позивачем витрат в розмірі 300,00 грн за демонтаж самовільно встановленої конструкції відповідача підтверджується рахунком на оплату №95 від 07.10.2019 та актом наданих послуг №95 від 07.10.2019, а також банківськими виписками, які долучені до позовної заяви.

Вартість зберігання демонтованої конструкції на складі з 08.10.2019 становить 6205,00 грн. (365 днів х 17,00 грн х 1 конструкцію).

Тобто загальна вартість демонтажу та зберігання становить 6505,00 грн.

Щодо застосування ПДВ при визначені розміру понесених витрат, то у листі ДФС України за вих.№23363/6/99-99-15-03-02-15 від 28.10.2016 зазначено, що якщо кошти надходять до платника податків в рахунок оплати вартості поставлених таким платником товарів/послуг, в тому числі які постачаються в рамках виконання програми благоустрою міста чи інших подібних програм, які для цілей оподаткування ПДВ є об`єктом оподаткування, то на дату зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку платник зобов`язаний визначити податкові зобов`язання виходячи з вартості таких товарів/послуг.

Таким чином, загальний розмір витрат на демонтаж та зберігання конструкцій разом із ПДВ становить 7806,00 грн (6505,00 грн + 20% ПДВ).

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позов про стягнення з відповідача 7806,00 грн витрат, пов`язаних з проведенням демонтажу та зберіганням рекламних конструкцій є обгрунтований, підтверджений матеріалами справи, не спростований відповідачем, з огляду на що підлягає задоволенню.

При поданні позовної заяви позивачем було сплачено судовий збір в розмірі 3028,00 грн., що підтверджується платіжною інструкцією №1881 від 08.07.2024, які відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України підлягають стягненню з відповідача на користь позивача, оскільки позов підлягає задоволенню повністю.

Керуючись статтями 13, 74, 76, 77, 78, 86, 129, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 327 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Белз" (81512, Львівська область, Городоцький район, село Мшана, вулиця Є.Коновальця, 10, ідентифікаційний код 23953317) на користь Комунального підприємства "Адміністративно-технічне управління" (79005, місто Львів, площа Міцкевича, 6/7, ідентифікаційний код 13804591) 7806,00 грн витрат, пов`язаних з проведенням демонтажу та зберіганням рекламної конструкції та 3028,00 грн витрат по сплаті судового збору.

3. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили відповідно до відповідно до статті 241 Господарського процесуального кодексу України.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку у строки, визначені главою 1 розділу IV Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено 25.11.2024.

Суддя Петрашко М.М.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення14.11.2024
Оприлюднено02.12.2024
Номер документу123393568
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг

Судовий реєстр по справі —914/1756/24

Рішення від 14.11.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Петрашко М.М.

Ухвала від 17.09.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Петрашко М.М.

Ухвала від 13.08.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Петрашко М.М.

Ухвала від 22.07.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Петрашко М.М.

Ухвала від 19.07.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Петрашко М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні