Постанова
від 28.11.2024 по справі 382/1738/24
ЯГОТИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Яготинський районний суд Київської області

Справа 382/1738/24

Провадження 2-а/382/10/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 листопада 2024 року Яготинський районний суд Київської області

у складі:

головуючого судді Савчака С.П.,

секретар судового засідання Голованова В.І.

за участі: представника позивача Косогор О.М.

представника відповідача Коноваленко О.Г.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Яготин Бориспільського району Київської області в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання протиправних дій та скасування рішення -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання протиправною та скасування постанови ІНФОРМАЦІЯ_1 № 18 від 12.09.2024 року про притягнення позивача до адміністративної відповідальності за ч. 3 ст. 210 КУпАП у виді штрафу у розмірі 17000,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що 04.09.2024 року позивач звернувся до ІНФОРМАЦІЯ_2 з заявою про надання йому відстрочки від призову під час мобілізації, як здобувача вищої освіти, що навчається за денною формою.

Під час звернення він надав власний паспорт, військовий квиток, документи, які підтверджують право позивача на відстрочку та довідку від 20.10.2017 року за № 0000374386 на зворотній стороні якої міститься штамп до якого рукописним текстом внесені відомості про його взяття тимчасово на військовий облік військовозобов`язаних: другий відділ БРТЦК СП, 07.06.22 та міститься підпис особи без розшифрування її прізвища, імені, по батькові та посади. Після аналізу наданих документів уповноважена особа відповідача повідомила про наявність у його діях складу адміністративного правопорушення за ч. 3 ст. 210 КУпАП.

12.09.2024 року відносно позивача винесена постанова по справі про адміністративне правопорушення за ч. 3 ст. 210 КУпАП. З тексту оскаржуваної постанови убачається, що відповідач вважає, що в діях позивача є склад адміністративного правопорушення за ч. 3 ст. 210 КУпАП, оскільки позивач, як військовозобов`язаний, порушив правила військового обліку ч. 4 ст. 37 ЗУ «Про військовий обов`язок і військову службу» та не прибув до територіального центру комплектування та підтримки для постановки на облік у 7-денний строку.

Позивач не згоден з висновками позивача, оскільки він 20.10.2017 року був взятий на облік як внутрішньо переміщена особа. 07.06.2022 року позивач звернувся на облік до територіального центру комплектування та соціальної підтримки і був взятий на тимчасовий облік. Отже, дата коли відповідачу стало відомо про порушення позивачем 7-денного строку для постановки на облік це 07.06.2022 року.

Строк притягнення до адміністративної відповідальності (накладення адміністративного стягнення) за ч. 3 ст. 210 КУпАП протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення (ч. 7 ст. 38 КУпАП). За наведених обставин строк притягнення позивача до адміністративної відповідальності за ч. 3 ст. 210 КУпАП сплив 07.06.2023 року, тобто через рік після того, як позивач був взятий відповідачем на тимчасовий облік.

Згідно ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Вказаних вимог закону при прийнятті оскаржуваної постанови відповідач не дотримався внаслідок чого було прийнято постанову, що не відповідає вимогам чинного законодавства.

За відзивом на позовну заяву представник відповідача просить відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі, оскільки твердження позивача є необґрунтованими та безпідставними.

24.02.2022 року у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі Указу Президента України від 24.02.2022 року № 64/2022, в Україні введено воєнний стан. Відповідно до ч. 4 ст. 37 ЗУ «Про військовий обов`язок і військову службу» у період проведення мобілізації (крім цільової) та/або протягом дії воєнного стану призовники, військовозобов`язані та резервісти, які залишили або покинули своє місце проживання, зобов`язані в семиденний строк з дати взяття на облік внутрішньо переміщеної особи стати на військовий облік у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на обліку внутрішньо переміщеної особи.

Відповідно до абз. 2 підпункту 10-1 додатку 2 «Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів» затвердженого Постановою КМУ від 30.12.2022 року № 1487: у разі залишення свого місця проживання стати в семиденний строк з дати взяття на облік внутрішньо переміщеної особи на військовий облік у районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на обліку внутрішньо переміщеної особи.

ОСОБА_1 не зважаючи на норми чинного законодавства став на облік в внутрішньо переміщеної особи 20 жовтня 2017 року за адресою: АДРЕСА_1 , але прибув до ІНФОРМАЦІЯ_3 для взяття військовозобов`язаних 04.09.2024 року. Згідно витягу № 904933-04072024 Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів на військовому обліку не перебуває, відміток у військовому квитку позивача про взяття на військовий облік другим відділом ІНФОРМАЦІЯ_4 не має.

Ухвалою судувід 10.10.2024року булопоновлено позивачустрок назвернення досуду зпозовною заявою,відкрито спрощенепозовне провадження,залучено доучасті усправі вякості третьоїособи,якане заявляєсамостійних вимогщодо предметаспору тастороні відповідача капітана ОСОБА_2 , призначено у справі судове засідання та запропоновано відповідачу подати відзив на позовну заяву, а третій особі пояснення щодо позовної заяви.

Від третьоїособи,якане заявляєсамостійних вимогщодо предметаспору тастороні відповідача начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 капітана ОСОБА_2 пояснень щодо позову не надходило. В судові засідання третя особа не з`явилася, до суду від представника відповідача від імені третьої особи подавалися заяви про розгляд справи у його відсутність, проти позову заперечує, позовні вимоги не визнає.

В судовому засіданні 25.10.2024 року представник позивача позовні вимоги підтримала з підстав зазначених в позові та додатково пояснила, що позивачу невідомо чому йому не було поставлено штамп про взяття на облік у військовому квитку.

В судовому засіданні 25.10.2024 року представник відповідача позовні вимоги не визнав та пояснив суду, що позивач з`явився до другого відділу відповідача лише тоді коли у нього виникло право на відстрочку. Представник відповідача особисто бачив штамп на довідці позивача про реєстрацію внутрішньо переміщеної особи. Позивач та працівники відповідача не змогли йому пояснити хто, як і де поставив штамп про взяття на облік. Тимчасового обліку взагалі не існує. Заяви позивача про взяття його на військовий облік не має, відсутня облікова карточка щодо нього. Таких штампів на даний час у відповідача не має, а чи були такі штампи в 2022 році йому не відомо, оскільки він тоді ще не працював.

В судовому засіданні 06.11.2024 року позивач суду пояснив, що в 2017 році він приїхав з тимчасово окупованої території в Луганській області до Яготина. Зареєструвався як внутрішньо переміщена особа, але на військовий облік не став. В 2022 році він пішов до військомату по Незалежності. Поблизу військомату (РТЦК) були військові, він запитав до кого звернутися з приводу обліку. Йому відповіли, щоб він піднявся на третій поверх, в кінці коридору, кабінет з права. Він зайшов до кабінету, показав свої документи. Документи дивилася жінка у цивільному одязі. Дивилася його військовий квиток, поставила відмітку, у військовому квитку нічого не відмічала, сказала, що якщо буде виїжджати, то треба з`явитися та повідомити їх. Він отримував паспорт будучи внутрішньо переміщеною особою, посвідчення водія та претензій до нього не виникало. Відмічався в ЦНАПІ для поновлення даних.

Вдруге він з`явився до РТЦК 04 вересня з питанням довідки про відстрочку. Йому сказали, що він на обліку не стояв. Він показав штамп, але йому на це нічого не відповіли та склали відносно нього протокол за несвоєчасне з`явлення.

В судовому засіданні 06.11.2024 року судом було оглянуто оригінал військового квитка позивача та довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. В судове засідання 06.11.2024 року представник відповідача не з`явився, про дату, час та місце його проведення був повідомлений під підпис в приміщенні суду. Про поважність причин не з`явлення суд не повідомив.

В судовому засіданні 18.11.2024 року судом було оглянути оригінал витягу № 904933-04072024 від 04.07.2024 року з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

Заслухавши позивача, його представника, представника відповідача та дослідивши докази у справі суд встановив.

За довідкою від 20.10.2017 року № 0000374386 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, місцем фактичного проживання ОСОБА_1 , як внутрішньо переміщеної особи є АДРЕСА_1 .

На зворотному боці вказаної довідки міститься відбиток штампу з зазначенням друкарським способом «ВЗЯТО НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК ВІЙСЬКОВОЗОБОВ`ЯЗАНИХ». Від руки в штампі написано, «тимчасово», «другий відділ БРТЦК СП», 07.06.22 р. та міститься підпис.

За витягом № 904933-04072024 від 04.07.2024 року з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів ОСОБА_1 у розшуку не перебуває, даних про перебування на військовому обліку не знайдено в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов`язаних та резервістів. Необхідно звернутися до ІНФОРМАЦІЯ_5 для взяття на військовий облік.

За протоколом про адміністративне правопорушення № 18 від 04.09.2024 року в приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_3 по АДРЕСА_2 04.09.2024 року о 15 год. 10 хв. було встановлено, що ОСОБА_1 у період проведення мобілізації та в період дії воєнного стану покинув місце свого проживання та в семиденний строк з дати взяття на облік внутрішньо переміщеної особи не став на військовий облік в другому відділі ІНФОРМАЦІЯ_4 чим порушив ч. 4 ст. 37 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» та вчинив правопорушення, передбачене частиною 3 статті 210 КУпАП. Факт вчиненого правопорушення підтверджують свідки ОСОБА_3 , ОСОБА_4 .

За постановою № 18 по справі про адміністративне правопорушення за частиною 3 статті 210 Кодексу України про адміністративне правопорушення винесеною 12 вересня 2024 року начальником ІНФОРМАЦІЯ_2 капітаном ОСОБА_2 встановлено, що ОСОБА_1 у відповідності до вимог абз. 5 ч. 10 ст. 1 та ч. 4 ст. 37 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», у період проведення мобілізації та в період дії воєнного стану покинув своє місце проживання та став на облік внутрішньо переміщеної особи згідно (довідки № 0000374386) 20 жовтня 2017 за адресою АДРЕСА_1 , прибув до ІНФОРМАЦІЯ_3 для взяття на облік військовозобов`язаних лише 4 вересня 2024 року а не в семиденний строк. ОСОБА_1 скоїв адміністративне правопорушення, передбачене частиною 3 статті 210 КУпАП. ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 3 статті 210 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накладено стягнення у вигляді штрафу у розмірі 17000 грн. 00 коп.

Відповідно до ст. 3, 19, 57, 58 Конституції України права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави. Органи державноївлади таоргани місцевогосамоврядування,їх посадовіособи зобов`язанідіяти лишена підставі,в межахповноважень тау спосіб,що передбаченіКонституцією тазаконами України.

Кожному гарантуєтьсяправо знатисвої праваі обов`язки. Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

Відповідно до ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, безпеки на автомобільному транспорті та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначенихстаттею 255цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 283 КУпАП розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить постанову по справі.

Частина 3 ст. 210 КУпАП станом на 12.09.2024 року передбачає відповідальність за порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку вчиненими в особливий період.

Відповідно до Примітки. Положеннястатей 210,210-1цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов`язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

Станом на 07.06.2022 року стаття 210 КУпАП не містила частини 3 (третьої) та передбачала відповідальність за ч. 1 ст. 210 КУпАП за порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку.

Станом на 07.06.2022 року частина перша статті 38 КУпАП передбачала, що адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

Інших строківпро накладеннястягнення завчинення адміністративногоправопорушення,передбаченого ст.210КУпАП стаття38КУпАП немістила.

Станом на 12.09.2024 року частина перша статті 38 КУпАП передбачала, що адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначених участині сьомійцієї статті, та за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

За частиною сьомою статті 38 КУпАП станом на 12.09.2024 року адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбаченихстаттями 210,210-1цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

Зазначені зміни щодо строків накладення адміністративного стягнення за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 210 КУпАП були внесенні ЗУ «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо удосконалення відповідальності за порушення правил військового обліку та законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію» від 09.05.2024 року № 3696-IX, який набрав чинності 19.05.2024 року.

Відповідно до ч. 3, 5 ст. 33 ЗУ «Про військовий обов`язок і військову службу» в редакції, яка діяла до/станом на 07.06.2022 року військовий облік усіх призовників, військовозобов`язаних та резервістів ведеться за місцем їх проживання і відповідно до обсягу та деталізації поділяється на персонально-якісний, персонально-первинний та персональний. Військовий облік призовників, військовозобов`язаних та резервістів ведеться впорядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч. 3, 4 ст. 37 ЗУ «Про військовий обов`язок і військову службу» в редакції, яка діяла до/станом на 07.06.2022 року призовники, військовозобов`язані та резервісти після прибуття до нового місця проживання зобов`язані в семиденний строк стати на військовий облік та не раніше ніж за три дні до вибуття з місця проживання знятися з військового обліку. У воєнний час забороняється виїзд призовників, військовозобов`язаних та резервістів з місця проживання без дозволу керівника відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військовозобов`язаних та резервістів Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України - без дозволу відповідного керівника).

Станом на 12.09.2024 року ч. 3 ст. 37 ЗУ «Про військовий обов`язок і військову службу» діяла в редакції за якою призовники, військовозобов`язані та резервісти після прибуття до нового місця проживання зобов`язані в семиденний строк стати на військовий облік.

Станом на 12.09.2024 року ч. 4 ст. 37 «Про військовий обов`язок і військову службу» діяла в редакції за якою у період проведення мобілізації (крім цільової) та/або протягом дії воєнного стану призовники, військовозобов`язані та резервісти, які залишили або покинули своє місце проживання, зобов`язані в семиденний строк з дати взяття на облік внутрішньо переміщеної особи стати на військовий облік у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на обліку внутрішньо переміщеної особи (військовозобов`язані та резервісти Служби безпеки України - у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, а військовозобов`язані та резервісти розвідувальних органів України - у зазначений строк повідомити про зміну місця проживання відповідному підрозділу розвідувальних органів України).

Частина третя та четверта ст. 37 «Про військовий обов`язок і військову службу» в редакціях, які діяли станом на 12.09.2024 року (взагалі і сама стаття 37) були викладені відповідно до ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» від 11 квітня 2024 року № 3633-IX, який набрав чинності 18.05.2024 року.

Відповідно до ч. 1, 3 ст. 1 ЗУ «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.

Адресою покинутого місця проживання внутрішньо переміщеної особи в розумінні цього Закону визнається адреса місця проживання особи на момент виникнення обставин, зазначених у частині першій цієї статті.

Відповідно доч.1ст.4ЗУ «Прозабезпечення праві свободвнутрішньо переміщенихосіб» факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково, крім випадків, передбаченихстаттею 12цього Закону.

Відповідно доч.1,2ст.5ЗУ «Прозабезпечення праві свободвнутрішньо переміщенихосіб» довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи засвідчує місце проживання внутрішньо переміщеної особи на період наявності підстав, зазначених устатті 1цього Закону. Адресою фактичного місця проживання внутрішньо переміщеної особи може бути адреса відповідного місця компактного поселення внутрішньо переміщених осіб (адреса містечка із збірних модулів, гуртожитку, оздоровчого табору, будинку відпочинку, санаторію, пансіонату, готелю тощо).

Відповідно до п. 9, 15, 15-3, 16, 18, 25, 56 Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов`язаних затвердженого Постановою КМ України від 07.12.2016 року № 921 в редакції до/станом на 07.06.2022 року Генеральний штаб Збройних Сил: - здійснює загальне керівництво роботою з організації та ведення військового обліку, контроль за станом такої роботи у державних органах, на підприємствах, в установах, організаціях; - визначає особливості ведення військового обліку, а також порядок його ведення органами військового управління, територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки та військовими частинами.

Військовий облікздійснюється зурахуванням встановленогов Україніпорядку декларуваннята реєстраціїмісця проживання(перебування)фізичних осіб,організовується ібезпосередньо ведетьсядержавними органами,а такожпідприємствами,установами таорганізаціями,в якихпризовники івійськовозобов`язані працюють(навчаються).

У разі звернення призовника, військовозобов`язаного або резервіста до відповідного територіального центру комплектування та соціальної підтримки за новим задекларованим місцем проживання в їх військово-облікових документах проставляються відповідні відмітки про взяття на військовий облік за новим місцем проживання.

Військовий облік ведеться на підставі паспорта громадянина України та таких військово-облікових документів: для військовозобов`язаних - військового квитка або тимчасового посвідчення військовозобов`язаного.

Взяттю на військовий облік військовозобов`язаних державними органами, підприємствами, установами та організаціями підлягають особи, які прибули з тимчасово окупованої території України, після взяття на військовий облік у районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем взяття їх на облік як внутрішньо переміщених осіб.

Призовники і військовозобов`язані, які прибули до нового місця проживання в адміністративно-територіальну одиницю, де відсутні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, для взяття на військовий облік у семиденний строк особисто прибувають із військово-обліковими документами у районний (міський) територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, який організовує та веде військовий облік призовників і військовозобов`язаних на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

Про призовників і військовозобов`язаних, які вибули до нового постійного місця проживання за межі адміністративно-територіальної одиниці без зняття з військового обліку, виконавчий орган сільської, селищної або міської ради повідомляє районному (міському) територіальному центру комплектування та соціальної підтримки для вжиття відповідних заходів.

Районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки: - організовують та ведуть військовий облік на відповідній території; - здійснюють взяття, зняття або виключення з військового обліку призовників і військовозобов`язаних у випадках, передбачених законодавством; - виявляють призовників і військовозобов`язаних, які проживають (перебувають) на відповідній території, проте не перебувають на військовому обліку; - організовують та забезпечують зберігання облікової документації призовників і військовозобов`язаних та персональних даних, які містяться в них.

Персонально-якісний облік призовників і військовозобов`язаних ведеться районними (міськими) територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки шляхом обліку персональних та службових даних призовників і військовозобов`язаних, які узагальнюються в особових справах призовників або в облікових картках військовозобов`язаних та реєструються в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

Взяття на військовий облік, зняття та виключення з військового обліку призовників і військовозобов`язаних у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки здійснюється за їх особистої присутності. При цьому взяття на військовий облік, зняття або виключення з нього здійснюється за умови наявності паспорта громадянина України та військово-облікових документів, визначених упункті 16цього Порядку.

Про взяття призовників і військовозобов`язаних на військовий облік, зняття та виключення з нього в їх військово-облікових документах проставляються відповідні відмітки.

Відповідно до ч. 1, 2 п. 1, 3 ст. 2 КАС України завданням адміністративногосудочинства єсправедливе,неупереджене тасвоєчасне вирішеннясудом споріву сферіпублічно-правовихвідносин зметою ефективногозахисту прав,свобод таінтересів фізичнихосіб,прав таінтересів юридичнихосіб відпорушень збоку суб`єктіввладних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: - на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцієюта законами України; -обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Відповідно до ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: - письмовими, речовими і електронними доказами; - висновками експертів; - показаннями свідків.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78цього Кодексу.

В адміністративнихсправах пропротиправність рішень,дій чибездіяльності суб`єктавладних повноваженьобов`язок щододоказування правомірностісвого рішення,дії чибездіяльності покладаєтьсяна відповідача.

Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Відповідно доч.3ст.79КАС України відповідач, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, повинні подати суду докази разом із поданням відзиву або письмових пояснень третьої особи.

ІНФОРМАЦІЯ_6 не доведено, що позивач не з`являвся до відповідача на взяття його на військовий облік 07.06.2022 року.

Доказів того, що в цей день позивач не відвідував другий відділ ІНФОРМАЦІЯ_4 (в м. Яготині) відповідачем не надано. При тому, що в одному з засідань представник відповідача заявляв, що у відділі існує охорона/режимний об`єкт і начебто за журналами відвідувачів він не побачив наявності прізвища позивача. Взагалі відповідачем не доведено/доказів не надано, що вхід до ІНФОРМАЦІЯ_3 (в АДРЕСА_2 ) станом на 07.06.2022 року здійснювався з фіксацією відвідувачів.

Відповідачем не доведено того факту, що відбиток штампу, на довідці про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, про взяття позивача на військовий облік 07.06.2022 року не відповідає відбитку штампущ, який використовувався в другому відділі ІНФОРМАЦІЯ_4 (в м. Яготині) на 07.06.2022 року. Доказів того, що штамп, який міститься на довідці не використовується і на час прийняття оскаржуваної постанови відповідачем не надано.

Відповідачем не надано доказів того, що ним проводилася перевірка в другому відділі ІНФОРМАЦІЯ_4 (в м. Яготині) з приводу здійснення відбитку штампу та його заповнення на довідці про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи щодо взяття позивача на військовий облік 07.06.2022 року і те, що під час перевірки було встановлено, що зазначеного не було здійснено працівниками відповідача, що підпис, який міститься в штампі не належить жодному із працівників відповідача, які працювали станом на 07.06.2022 року.

Посилання представника відповідача на те, що у відповідача відсутня облікова картка позивача, у військовому квитку позивача відсутня відмітка про взяття позивача на облік, судом не береться до уваги, оскільки обов`язок ведення, заповнення облікової картки та внесення відповідних відомостей до військового квитка покладається саме працівників відповідача. Не вчинення працівниками відповідача певних дій, які вони мали вчинити не може бути поставлено в вину позивачу, що він у зв`язку з цим не дотримався правил військового обліку.

Посилання представника відповідача на неподання позивачем заяви про взяття його на військовий облік не береться судом до уваги, оскільки діюче законодавство щодо взяття особи на військовий облік особи станом на 07.06.2022 року передбачало лише необхідність особистої присутності особи. Подання/написання військовозобов`язаним певних заяв для взяття його на військовий облік законодавство не передбачало.

При цьому суд бере до уваги, що навіть після того, як позивач вдруге 04.09.2024 року звернувся до ІНФОРМАЦІЯ_3 (в АДРЕСА_2 ) з приводу надання йому відстрочки, його не було взято на військовий облік, що додатково підтверджує факт перебування позивача на військовому обліку з 07.06.2022 року.

Відсутність відомостей про перебування позивача на військовому обліку в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов`язаних та резервістів також не може бути доказом вини ОСОБА_1 в порушенні правил військового обліку, оскільки ці дані до вказаного реєстру позивач вносити самостійно не може. Ці дані до вказаного реєстру повинні бути внесенні саме працівниками відповідача.

На думкусуду записв штампі«тимчасово» здійсненовнаслідок вимогч.1ст.5ЗУ «Прозабезпечення праві свободвнутрішньо переміщенихосіб»,оскільки довідкапро взяттяна обліквнутрішньо переміщеноїособи засвідчуємісце проживаннявнутрішньо переміщеноїособи наперіод наявностіпідстав,зазначених устатті 1цього Закону,тобто начас уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.

Відповідачем не доведено, що Генеральний штаб Збройних Сил при здійсненні загального керівництва роботою з організації та ведення військового обліку не визначав особливості ведення військового обліку територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки щодо внутрішньо переміщених осіб з урахуванням того, що ці особи при переміщенні в силу об`єктивних причин не знімалися з військового обліку за зареєстрованим (покинутим) місцем проживання.

Отже, наданими доказами підтверджено перебування позивача на військовому обліку з 07.06.2022 року.

На думку суду ОСОБА_1 мав обов`язок в семиденний строк стати на військовий облік після взяття його на облік внутрішньо переміщеної особи в ІНФОРМАЦІЯ_7 . Відсутність чітких вказівок в законодавстві (неузгодженість норма, які містяться в різних нормативно правових актах) щодо часу необхідності стати на облік внутрішньо переміщених осіб без реєстрації/декларування нового місця проживання та не зняття його з військового обліку за місцем реєстрації (покинутого місця проживання) є пом`якшуючою вину обставиною.

Отже, ОСОБА_1 порушив правила військового обліку та це порушення було триваючим до 07.06.2022 року, тобто до взяття його на військовий облік в другому відділі ІНФОРМАЦІЯ_4 . З 07.06.2022 року правопорушення перестало бути триваючим, ОСОБА_1 став на військовий облік та саме з цього дня, який є днем виявлення адміністративного правопорушення почав спливати двомісячний строк для накладення на нього адміністративного стягнення, оскільки збільшення строків накладення адміністративного стягнення за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ст. 210 КУпАП до нього не може бути застосовано внаслідок того, що закон щодо збільшення зазначеного строку не має зворотної дії внаслідок погіршення становища позивача.

Крім того, ОСОБА_1 не можна вважати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 210 КУпАП, оскільки станом на 07.06.2022 року адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 210 КУпАП не існувало, тобто не було передбачено відповідальності за порушення військовозобов`язаними правил військового обліку вчиненими в особливий період (відсутня визначена частиною третьою об`єктивна сторона такого адміністративного правопорушення). ОСОБА_1 не вчиняв адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 210 КУпАП.

У зв`язку із зазначеним оскаржувана постанова прийнята не у спосіб та не в порядку визначеному законодавством, а саме за відсутності доказів порушення ОСОБА_1 станом на 04.09.2024 року, як військовозобов`язаним правил військового обліку, тобто вчинення ним адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 210 КУпАП

Відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Відповідно до п. 3 ч. 3 ст. 286 КАС України за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення.

На підставі зазначеного, постанова про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 210 КУпАП та накладення на нього адміністративного стягнення у виді штрафу є протиправною та підлягає скасуванню.

Позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають задоволенню, а справу відносно нього про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 210 КУпАП слід закрити відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Відповідно до ч. 1ст.132КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Відповідно до ч. 1ст.139КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цьогоКодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

За подання адміністративного позову позивачем сплачено судовий збір у розмірі 484,48 грн., що підтверджується платіжною інструкцією 0.0.3927602370.1 від 07.10.2024 року. У зв`язку із задоволенням позову судові витрати понесенні ОСОБА_1 зі сплати судового збору підлягають стягненню на його користь з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань.

Керуючись ст. 1-12, 19-20, 72-77, 90, 132, 139, 162, 241-246, 255, 286, 292-297 Кодексу адміністративного судочинства України суд

УХВАЛИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 задовольнити.

Скасувати постанову по справі про адміністративне правопорушення за частиною 3 статті 210 Кодексу України про адміністративні правопорушення № 18 винесену 12 вересня 2024 року начальником ІНФОРМАЦІЯ_2 капітаном ОСОБА_2 за якою ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 210 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 17 000,00 грн.

Закрити справувідносно ОСОБА_1 про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 210 КУпАП відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Стягнути з ІНФОРМАЦІЯ_1 судові витратизі сплатисудового зборуу розмірі484,48грн.за рахуноквідповідних бюджетнихасигнувань ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Рішення суду може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня його проголошення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо воно не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Копію рішення надіслати учасникам справи.

Позивач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 .

Відповідач: ІНФОРМАЦІЯ_6 , місцезнаходження: АДРЕСА_3 , код ЄДРПОУ НОМЕР_2 .

Третя особа,яка незаявляє самостійнихвимог щодопредмета спорута сторонівідповідача: начальник ІНФОРМАЦІЯ_2 капітан ОСОБА_2 , місцезнаходження: АДРЕСА_2 .

Суддя Савчак С.П.

СудЯготинський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення28.11.2024
Оприлюднено02.12.2024
Номер документу123403014
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —382/1738/24

Постанова від 01.01.2025

Адміністративне

Яготинський районний суд Київської області

Савчак С. П.

Ухвала від 29.11.2024

Адміністративне

Яготинський районний суд Київської області

Савчак С. П.

Постанова від 28.11.2024

Адміністративне

Яготинський районний суд Київської області

Савчак С. П.

Ухвала від 10.10.2024

Адміністративне

Яготинський районний суд Київської області

Савчак С. П.

Ухвала від 27.09.2024

Адміністративне

Яготинський районний суд Київської області

Савчак С. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні