Справа №752/24466/24
Провадження № 2-о/752/812/24
Р І Ш Е Н Н Я
Іменем України
22.11.2024 року Голосіївський районний суд м.Києва в складі:
головуючого судді - Чекулаєва С.О.,
за участю секретаря - Пастух З.Ф.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за заявою ОСОБА_1 , поданою в її інтересах представником ОСОБА_2 , заінтересована особа: Голосіївський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції України (м. Київ) про встановлення факту народження,
ВСТАНОВИВ:
Представник ОСОБА_2 звернулась в інтересах ОСОБА_1 до Голосіївського районного суду міста Києва із заявою, в якій просила:
- встановити факт народження ІНФОРМАЦІЯ_1 дитини чоловічої статі ОСОБА_3 у місті Сімферополь Автономна Республіка Крим, Україна, вказавши матір`ю громадянку України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , а батьком дитини - громадянина України ОСОБА_4 , відомості про якого внести за вказівкою матері на підставі статті 135 СК України;
- встановити факт народження ІНФОРМАЦІЯ_3 дитини жіночої статі ОСОБА_5 у місті Сімферополь Автономна Республіка Крим, Україна, вказавши матір`ю громадянку України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , а батьком дитини - громадянина України ОСОБА_4 , відомості про якого внести за вказівкою матері на підставі статті 135 СК України.
В обґрунтування заяви представник заявника зазначає, що ОСОБА_1 народжено дитину та отримано «свидетельство о рождении НОМЕР_4» від 27.02.2016, яке видано так званим відділом реєстрації народження м. Сімферополя департаменту запису актів цивільного стану міністерства юстиції республіки крим, на ім`я ОСОБА_3 . Згідно «свидетельство о рождении НОМЕР_4», виданого на бланку російської федерації, зазначено ім`я ОСОБА_3 , стать - чоловіча, ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце народження: місто Сімферополь. Матір`ю дитини вказана ОСОБА_1 . Батько - не вказаний. Оскільки матір`ю свідоцтво про народження дитини отримано на тимчасово окупованій території України, то підставою для державної реєстрації народження дитини є тільки рішення суду про встановлення факту народження дитини в певний час.
Також, ОСОБА_1 народжено дитину та отримано «свидетельство о рождении НОМЕР_3» від 12.02.2019, яке видано так званим «99100006відділом реєстрації народження м. Сімферополя департаменту запису актів цивільного стану міністерства юстиції республіки крим», на ім`я ОСОБА_5 . Згідно «свидетельство о рождении НОМЕР_5», виданого на бланку російської федерації, зазначено ім`я ОСОБА_5 , стать - жіноча, ІНФОРМАЦІЯ_3 , місце народження м. Сімферополь. Матір`ю вказана ОСОБА_1 . Батько - не вказаний. Оскільки матір`ю свідоцтво про народження дитини отримано на тимчасово окупованій території України, то підставою для державної реєстрації народження дитини є тільки рішення суду про встановлення факту народження дитини в певний час.
Заявник та її представник в судове засідання не з`явились. Представник в своїй заяві просила розглянути справу без її участі та участі заявника.
Суд встановив, що ІНФОРМАЦІЯ_1 в місті Сімферополь Автономної Республіки Крим, Україна у громадянки України ОСОБА_1 народилася дитина - хлопчик, що підтверджується виписним епікризом з акушерського стаціонару від 11.02.2016. Згідно «свидетельство о рождении НОМЕР_4» від 27.02.2016, виданого утворенням під назвою «отдел регистрации рождения гСимферополя департамента записи актов гражданского состояния министерства юстици республики крим» ІНФОРМАЦІЯ_1 народився ОСОБА_3 , матір`ю якого вказано ОСОБА_1 , батько - не вказаний.
Суд встановив, що ІНФОРМАЦІЯ_3 в місті Сімферополь Автономної Республіки Крим, Україна у громадянки України ОСОБА_1 народилася дитина - дівчинка, що підтверджується виписним епікризом з акушерського стаціонару від 27.01.2019. Згідно «свидетельство о рождении НОМЕР_2» від 12.02.2019, виданого утворенням «99100006отдел регистрации рождения гСимферополя департамента записи актов гражданского состояния министерства юстици республики крим» ІНФОРМАЦІЯ_3 народилася ОСОБА_5 , матір`ю вказано ОСОБА_1 , батько - не вказаний.
Відповідно до наявного в матеріалах справи копії паспорту серії НОМЕР_1 , виданого Джанкойським МРВ ГУ МВС України в АР Крим від 10.11.2004, ОСОБА_1 є громадянкою України.
Суд встановив, що документи під назвою «свидетельство о рождении НОМЕР_4» від 27.02.2016 та «свидетельство о рождении НОМЕР_2 » від 12.02.2019 були видані організацією, яка створена та діє у порядку не передбаченому законом, є недійсним органом і не створює жодних правових наслідків. Так само і медичні документи про народження, дітей видані організаціями на окупованій території, не засвідчують у встановленому порядку факту народження дітей, що створює перешкоди та робить неможливим державну реєстрацію народження дітей та реалізувати інші права та обов`язки, пов`язані із їх народженням.
Станом на час розгляду цієї справи мсто Сімферополь знаходиться в районі проведення воєнних (бойових) дій та/або перебуває в тимчасовій окупації російською федерацією, у зв`язку з чим відповідно до Наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 №309 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» включений до відповідного переліку територіальних громад, в цьому населеному пункті органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження.
Суд зазначає, що тимчасово окупована територія України є невід`ємною частиною України, на яку поширюється дія Конституції України та законів України. Правовий режим тимчасово окупованої території передбачає особливий порядок забезпечення прав і свобод громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території (статті 1 та 2 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України»). Згідно пунктів 1,2 та 3 статті 9 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» державні органи та органи місцевого самоврядування, утворені відповідно до Конституції України та законів України, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території діють лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Будь-які органи, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території та їх діяльність вважаються незаконними, якщо ці органи або особи створені, обрані чи призначені у порядку, не передбаченому законом. Будь-який акт (рішення, документ), виданий органами та/або особами, передбаченими частиною другою цієї статті, є недійсним і не створює правових наслідків.
Відповідно до частини третьої статті 9 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» будь-який акт (рішення, документ), виданий органами та/або особами, передбаченими частиною 2 цієї статті, є недійсним і не створює правових наслідків, крім документів, що підтверджують факт народження, смерті, реєстрації (розірвання) шлюбу особи на тимчасово окупованій території, які додаються до заяви про державну реєстрацію відповідного акта цивільного стану.
Таким чином, видані органами на території міста Сімферополь Автономної Республіки Крим, Україна медичні документи та свідоцтва про народження, не засвідчують у встановленому порядку факту народження дітей, що створює перешкоди та робить неможливим державну реєстрацію народження дітей та реалізувати інші права та обов`язки, пов`язані із народженням дітей.
Згідно зі статтею 18 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» громадянам України гарантується дотримання у повному обсязі їхніх прав і свобод, передбачених Конституцією України, у тому числі соціальних, трудових, виборчих прав та права на освіту, після залишення ними тимчасово окупованої території.
Пунктом 2 розділу ІІІ Правил державної реєстрації актів цивільного стану, затверджених наказом Міністерства юстиції України № 52/5 від 18.10.2000, передбачено, що підставами для проведення державної реєстрації народження дитини є: а) медичне свідоцтво про народження (форма № 103/о), форма якого затверджена наказом Міністерства охорони здоров`я України від 08.08.2006 № 545, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25.10.2006 за № 1150/13024 (далі - медичне свідоцтво про народження), що видається закладами охорони здоров`я незалежно від підпорядкування та форми власності, де приймаються пологи. У разі народження дитини поза закладом охорони здоров`я державна реєстрація народження проводиться на підставі медичного свідоцтва про народження або медичної довідки про перебування дитини під наглядом лікувального закладу (форма № 103-1/о), форма якої затверджена наказом Міністерства охорони здоров`я України від 08.08.2006 № 545, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25.10.2006 за № 1150/13024 (із змінами) (далі - медична довідка про перебування дитини під наглядом лікувального закладу), та висновку про підтвердження факту народження дитини поза закладом охорони здоров`я за формою, встановленою у додатку 3 до Порядку підтвердження факту народження дитини поза закладом охорони здоров`я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.01.2013 № 9; б) медичне свідоцтво про народження, медична довідка про перебування дитини під наглядом лікувального закладу. Ці документи подаються для державної реєстрації народження дитини, яка досягла одного року і більше.
При відсутності підстав для державної реєстрації народження, визначених у цьому пункті, державна реєстрація народження проводиться на підставі рішення суду про встановлення факту народження даною жінкою.
Відповідно до частини першої статті 7 Закону України «Про громадянство України» особа, батьки або один з батьків якої на момент її народження були громадянами України, є громадянином України.
Відповідно до вимог частин четвертої та сьомої статті 13 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» підставою для проведення державної реєстрації народження дитини є визначені центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров`я документи, що підтверджують факт народження дитини, а в разі їх відсутності рішення суду.
Згідно пункту 1 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 31.03.1995 № 5 «Про судову практику про справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення» в порядку окремого провадження розглядаються справи про встановлення фактів, якщо згідно з законом такі факти породжують юридичні наслідки, тобто від них залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав громадян.
Пунктом 7 частини першої статті 315 ЦПК України визначено, що суд розглядає справи про встановлення факту: народження особи в певний час у разі неможливості реєстрації органом державної реєстрації актів цивільного стану факту народження.
Згідно статті 317 ЦПК України, заява про встановлення факту народження особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, може бути подана батьками, родичами, їхніми представниками або іншими законними представниками дитини до будь-якого суду за межами такої території України незалежно від місця проживання заявника. У рішенні про встановлення факту народження особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, зокрема, мають бути зазначені встановлені судом дані про дату і місце народження особи, про її батьків.
Відповідно до положень статті 146 СК України ім`я дитини визначається за згодою батьків.
На теперішній час заявник визначила імена своїх народжених дітей як: ОСОБА_3 та ОСОБА_5 .
Згідно частини першої статті 135 Сімейного кодексу України при народженні дитини у матері, яка не перебуває у шлюбі, у випадках, коли немає спільної заяви батьків, заяви батька або рішення суду, запис про батька дитини у Книзі реєстрації народжень провадиться за прізвищем та громадянством матері, а ім`я та по батькові батька дитини записуються за її вказівкою.
Отже, зібрані у справі докази та їх належна оцінка вказують на наявність підстав для встановлення факту народження ІНФОРМАЦІЯ_1 у ОСОБА_1 дитини - хлопчика, в місті Сімферополь Автономної Республіки Крим, Україна та вказують на наявність підстав для встановлення факту народження ІНФОРМАЦІЯ_3 у ОСОБА_1 дитини - дівчинки, в місті Сімферополь Автономної Республіки Крим, Україна. Встановлення вказаних фактів має для заявниці юридичне значення, оскільки дозволяє їй провести державну реєстрацію народження дітей та отримати свідоцтва про їх народження.
Враховуючи те, що заявниця не має можливості надати документи, необхідні для проведення державної реєстрації народження дітей, суд дійшов висновку про законність та обґрунтованість вимог заяви щодо встановлення факту народження дітей.
На підставі викладеного, керуючись статтею 135 Сімейного кодексу України, Правилами державної реєстрації актів громадянського стану в Україні, затвердженими наказом Міністерства юстиції України 18.10.2000 № 52/5, статтею 13 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану», положеннями Постанови Пленуму Верховного Суду України від 31.03.1995 №5 «Про судову практику про справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення» та статтями: 315-319 Цивільного процесуального кодексу України суд,
УХВАЛИВ:
заяву ОСОБА_1 , поданою в їх інтересах представником ОСОБА_2 , заінтересована особа: Голосіївський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції України (м. Київ) про встановлення факту народження дітей - задовольнити.
Встановити факт народження громадянкою України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , уродженкою міста Джанкой, Автономної Республіки Крим, Україна, дитини чоловічої статі: ОСОБА_3 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_1 у місті Сімферополь Автономної Республіки Крим, Україна, батьки: громадянка України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , уродженка міста Джанкой Автономної Республіки Крим, Україна (мати), ОСОБА_4 (батько) відповідно до частини першої статті 135 Сімейного кодексу України.
Встановити факт народження громадянкою України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , уродженкою міста Джанкой, Автономної Республіки Крим, Україна, дитини жіночої статі: ОСОБА_5 , яка народилася ІНФОРМАЦІЯ_3 у місті Сімферополь Автономної Республіки Крим, Україна, батьки: громадянка України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , уродженка міста Джанкой Автономної Республіки Крим, Україна (мати), ОСОБА_4 (батько) відповідно до частини першої статті 135 Сімейного кодексу України.
Рішення підлягає негайному виконанню.
На рішення суду може бути подана апеляційна скарга протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Київського апеляційного суду.
Оскарження не зупиняє його виконання.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя С.О. Чекулаєв
Суд | Голосіївський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2024 |
Оприлюднено | 02.12.2024 |
Номер документу | 123404668 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: на тимчасово окупованій території України |
Цивільне
Голосіївський районний суд міста Києва
Чекулаєв С. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні