Рішення
від 02.10.2024 по справі 320/37935/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 жовтня 2024 року місто Київ № 320/37935/23

Київський окружний адміністративний суд у складі судді Донця В.А., секретар судового засідання Розуменко А.Б., розглянув за правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сандоз Україна" до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

за участю:

представник позивача - адвокат Качковський А.С.;

представник відповідача - Франчук Я.Р.

Адвокат Качковський А.С. звернувся до суду в інтересах ТОВ "Сандоз Україна" з позовом про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 04.07.2023 №1348/ж10/31-00-04-03-06-15.

Ухвалами Київського окружного адміністративного суду: від 09.11.2023 - відкрито провадження в адміністративній справі, постановлено здійснити судовий розгляд справи за правилами загального позовного провадження, встановлено строки для подання заяв по суті та доказів, визначено дату підготовчого судового засідання; від 29.01.2024 - закрито провадження, призначено адміністративну справу до судового розгляду по суті. Судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення суду.

Підставами позову визначено необґрунтованість висновків контролюючого органу щодо не підтвердження під час перевірки маркетингових послуг наданих ТОВ "Спектр фарм", ТОВ "В2В Фармпромоушн", ТОВ "Н.І.КО фарм промоушн", ТОВ "Н.І.КО фарм сервіс" та ТОВ "Компанія "Фарм-рост" для ТОВ "Сандоз Україна", складення первинних документів без здійснення господарських операцій. У позовній заяві зазначено про надання під час перевірки всіх необхідних первинних документів на підтвердження отримання ТОВ "Сандоз Україна" маркетингових послуг та наголошено, що маркетингові послуги полягали в просуванні та популяризації фармацевтичних товарів, які реалізовує товариство в межах господарської діяльності з їх оптової торгівлі.

Відповідачем подано відзив про невизнання позову. Як зазначено у відзиві, під час перевірки ТОВ "Сандоз Україна" встановлено неможливість надання контрагентами платника маркетингових послуг через велику кількість об`єктів, де надавались маркетингові послуги, їхнє територіальне розміщення, недостатність трудових ресурсів для надання послуг, оформленням актів наданих послуг однією датою та підписанням їх водночас на декількох підприємствах однією посадовою особою. Під час судового розгляду адміністративної справи представник відповідача наголосив, що за договорами про надання маркетингових послуг такі послуги мали надаватись контрагентами позивача за цими договорами, водночас маркетингові послуги, згідно з первинними документами, надавались аптечними закладами.

Під час судового розгляду адміністративної справи, представники позивача позов підтримали, представник відповідача позов не визнав.

Дослідивши докази, суд установив.

Офісом великих платників податків ДПС проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "Сандоз Україна" (ідентифікаційний код 38419586) по декларації з податку на додану вартість за звітний (податковий) період квітень 2020 року (реєстраційний номер 9111900031 від 20.05.2020 року з урахуванням уточнюючих розрахунків податкових зобов`язань з податку на додану вартість) з метою перевірки відповідності формування від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн.

За результатами перевірки складено акт від 17.70.2020 №909/28-10-44-03/38419586, в якому зафіксовано порушення ТОВ "Сандоз Україна" вимог Податкового кодексу України (ПК України) в частині достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за квітень 2020 року:

пункту 188.1 статті 188, пункту 198.1, пункту 198.3, пункту 198.6 статті 198, пункту 200.1, пункту 200.4 статті 200 ПК України, в результаті чого встановлено заниження податку на додану вартість на загальну суму 3277515,00 грн., у тому числі: за лютий 2020 року на суму податку на додану вартість 1093780,00 грн; березень 2020 року на суму податку на додану вартість 2183735,00 грн;

пункту 188.1 статті 188, пункту 198.1, пункту 198.3, пункту 198.6 статті 198, пункту 200.1, пункту 200.4 статті 200 ПК України, в результаті чого встановлено завищення суми бюджетного відшкодування всього в сумі 784351100 грн., в тому числі за квітень 2020 року в сумі 7843511,00 грн.

Центральним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "Сандоз Україна" з питань, які виникли під час розгляду заперечення ТОВ "Сандоз Україна" від 31.07.2020 б/н (вх. №22160/10 від 06.08.2020) на акт від 17.07.2020 №909/28-10-44-03/38419586 про результати документальної позапланової виїзної перевірки.

За результатами перевірки складено акт від 23.06.2023 №1341/Ж5/31-00-04-03-06/38419586, відповідно до якого перевіркою дотримання податкового законодавства при декларуванні за квітень 2020 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, встановлено порушення платником податків пункту 198.1, пункту 198.2, пункту 198.3, пункту 198.6 статті 198, пункту 200.1, пункту 200.4, пункту 200.7 статті 200, з урахуванням підпункту 14.1.36, підпункту 14.1.185 пункту 14.1 статті 14, пункту 44.1 статті 44 ПК України, абзацу третього підпункту 4 пункту 5 Розділу V "Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21, в результаті чого завищено суму податку на додану вартість, яка підлягає бюджетному відшкодуванню на суму 7843511,00 грн.

Згідно з відповіддю Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків від 27.06.2023 на заперечення про результати розгляду заперечення до акту про результати документальної позапланової виїзної перевірки від 17.07.2020 №909/28-10-44-03/38419586 підтверджено завищення ТОВ "Сандоз Україна" завищення суми податкового кредиту внаслідок віднесення до його складу сум податку на додану вартість, не підтверджених первинними документами, які б відповідали визначенню "первинних документів", наведеному в нормативно-правових актах.

Підтверджено також висновки перевірки щодо встановлення порушення ТОВ "Сандоз Україна" пункту 198.1, пункту 198.2, л. 198.3, пункту 198.6 статті 198 з урахуванням підпункту 14.1.36, підпункту 14.1.185 пункту 14.1 статті 14, пункту 44.1 статті 44 ПК України, внаслідок завищення показників рядків 16.1 (колонка Б) декларації, за послугами отриманими від ТОВ "Спектр фарм", ТОВ "В2В фарм промоушн", ТОВ "Н.І.КО фарм промоушн", ТОВ "Н.І.КО фарм сервіс" та ТОВ "Компанія "Фарм-рост" у частині неправомірного формування податкового кредиту за лютий 2020 року загальну суму податку на додану вартість 11121026,00 грн., за отриманими маркетинговими послугами ТОВ "Спектр фарм", ТОВ "В2В фарм промоушн", ТОВ "Н.І.КО фарм промоушн", ТОВ "Н.І.КО фарм сервіс" та ТОВ "Компанія "Фарм-рост" для ТОВ "Сандоз Україна", що призвело до заниження податку на додану вартість на загальну суму 3277515,00 грн., у тому числі: за лютий 2020 року - 1093780,00 грн; березень 2020 року - 2183735,00 грн. У порушення пункту 200.1, пункту 200.4, пункту 200.7 статті 200 ПК України ТОВ "Сандоз Україна" завищено суму податку на додану вартість, яка підлягає бюджетному відшкодуванню на суму 7843511,00 грн.

Центральне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків за результатами розгляду заперечення ТОВ "Сандоз Україна" від 31.07.2020 №б/н (вх. від 06.08.2020 №22160/10) до акту від 17.07.2020 №909/28-10-44-03/38419586 про результати документальної позапланове виїзної перевірки з питань законності декларування від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн. по декларації за квітень 2020 року (від 20.05.2020 №9111900031) з урахуванням уточнюючих розрахунків податком, зобов`язань з податку на додану вартість, та враховуючи встановлені порушення за результатами проведеної документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Сандоз Україна" на підставі наказу від 04.01.2020 №5 (зі змінами) з питань, які виникли під час розгляду заперечення ТОВ "Сандоз Україна" від 31.07.2020 б/н (вх. від 06.08.2020 №22160/10) на акт документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Сандоз Україна" від 17.07.2020 №909/28-10-44-03/38418586, висновки акту від 23.06.2023 №1341/Ж5/31-00-04-03-06/38418586 викладено в наступній редакції:

"Перевіркою дотримання податкового законодавства при декларуванні за квітень 2020 року у декларації від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, встановлено порушення платником податків пункту 198.1, пункту 198.2, пункту 198.3, пункту 198.6 стаття 198, пункту 200.1, пункту 200.4, пункту 200.7 статті 200, з урахуванням підпункту 14.1.36, підпункту 14.1.85 пункту 14.1 статті 14, пункту 44.1 статті 44 ПК України в результаті чого завищено суму податку на додану вартість, яка підлягає бюджетному відшкодуванню на суму 7843511,00 грн.".

Відповідачем на підставі акта від 23.06.2023 №1341/Ж5/31-00-04-03-06/38419586 прийнято податкове повідомлення-рішення форми "В1" від 04.07.2023 №1348/ж10/31-00-04-03-06-15, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на суму 7843511,00 грн. та застосовано штрафні санкції на суму 3921755,50 грн.

Позивачем подано скаргу від 19.07.2023 №280/07.23 на податкове повідомлення-рішення від 04.07.2023 №1348/ж10/31-00-04-03-06-15.

Рішенням Державної податкової служби від 14.09.2023 №27298/6/99-00-06-01-04-06 податкове повідомлення-рішення від 04.07.2023 №1348/ж10/31-00-04-03-06-15 залишено без змін, скаргу ТОВ "Сандоз Україна" - без задоволення. Згідно з копією поштового конверта та трекінга Укрпошти, сформованого щодо рекомендованого поштового відправлення №0600046239269, позивачем зазначене рішення отримано 18.09.2023.

Вирішуючи спір, суд ураховує таке.

Спірні відносини виникли в сфері справляння податків, порядку їх адміністрування, прав та обов`язків платників податків, компетенції контролюючих органів, повноважень і обов`язків їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, відповідальності за порушення податкового законодавства, що врегульовано ПК України (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин).

Як убачається зі змісту акта від 23.06.2023 №1341/Ж5/31-00-04-03-06/38419586, контролюючий орган дійшов висновку про порушення платником податків пункту 198.1, пункту 198.2, пункту 198.3, пункту 198.6 стаття 198, пункту 200.1, пункту 200.4, пункту 200.7 статті 200, з урахуванням підпункту 14.1.36, підпункту 14.1.85 пункту 14.1 статті 14, пункту 44.1 статті 44 ПК України.

Наведений висновок зроблено на підставі того, що платником податків завищено суму податку на додану вартість, яка підлягає бюджетному відшкодуванню на суму 7843511,00 грн., оскільки перевіркою встановлено неможливість надання маркетингових послуг контрагентами позивача ТОВ "Спектр фарм", ТОВ "В2В Фармпромоушн", ТОВ "Н.І.КО фарм промоушн", ТОВ "Н.І.КО фарм сервіс" та ТОВ "Компанія "Фарм-рост".

Згідно з підпунктом 14.1.36 пункту 14.1 статті 14 ПК України господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Пунктом 44.1 ПК України на платників податків покладено обов`язок вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до статті 198 ПК України:

до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: придбання або виготовлення товарів та послуг; придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України (підпункти "а"- ґ" підпункту 198.1);

датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податків товарів/послуг (абзаци перший- третій підпункту 198.2);

податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податків за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України. Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду (підпункт 198.3);

не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу (абзаци перший-другий підпункту 198.6).

Статтею 200 ПК України встановлено:

сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду (пункт 200.1);

при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума: враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу - або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету; та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (підпункти "а"-"в" пункту 200.4);

платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації (пункт 200.7).

Згідно зі статтею 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 №996-XIV (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин):

підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи(частина перша);

первинні документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади і прізвища (крім первинних документів, вимоги до яких встановлюються Національним банком України) осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Залежно від характеру господарської операції та технології обробки облікової інформації до первинних документів можуть включатися додаткові реквізити (печатка, номер документа, підстава для здійснення операції тощо)(частина друга).

Верховним Судом послідовно сформовано правову позицію щодо тлумачення наведених норм ПК України, зокрема в спорах щодо наявності в платника податків підстав формувати податковий кредит з податку на додану вартість за наслідками здійснення відповідних господарських операцій чи заявляти відповідні суми податку на додану вартість до бюджетного відшкодування:

правові наслідки у вигляді виникнення права платника податку на формування показників податкової звітності наступають лише у разі реального (фактичного) вчинення господарських операцій з придбання товарів (робіт, послуг) з метою їх використання в своїй господарській діяльності, що пов`язані з рухом активів, зміною зобов`язань чи власного капіталу платника, та відповідають економічному змісту, відображеному в укладених платником податків договорах, що має підтверджуватись належним чином оформленими первинними документами;

аналіз реальності господарської діяльності повинен здійснюватися на підставі даних бухгалтерського, податкового обліку платника податків та відповідності їх дійсному економічному змісту. Фактично здійснені господарські операції відображаються в первинних документах, які є підставою для бухгалтерського обліку. Відповідно відображення в податковому обліку результатів господарської операції може відбуватись лише в разі фактичного руху активів, що є передумовою для формування об`єкту оподаткування податком на прибуток та податкового кредиту;

при вирішенні спорів щодо правомірності формування платниками податків своїх даних податкового обліку, зокрема якщо предметом спору є достовірність первинних документів та підтвердження інших обставин реальності відображених у податковому обліку господарських операцій, необхідно враховувати, що обов`язок доведення відповідних обставин у спорах між особою та суб`єктом владних повноважень покладається на суб`єкта владних повноважень, якщо він заперечує проти позову. У разі надання контролюючим органом доказів, які в сукупності з іншими доказами у справі свідчать, що документи, на підставі яких платник податків задекларував податковий кредит та сформував витрати, містять інформацію, що не відповідає дійсності, платник податків має спростовувати ці доводи;

про відсутність фактичного характеру відповідних операцій можуть свідчити підтверджені доказами доводи податкового органу, зокрема, про наявність таких обставин: неможливість здійснення платником податку зазначених операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна або обсягу матеріальних ресурсів, економічно необхідних для виробництва товарів, виконання робіт або послуг, нездійснення особою, яка значиться виробником товару, підприємницької діяльності, відсутність у платника податку необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського або технічного персоналу, основних засобів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів, облік для цілей оподаткування тільки тих господарських операцій, які безпосередньо пов`язані з виникненням права на податковий кредит або бюджетне відшкодування, якщо для даного виду діяльності також потрібне здійснення і облік інших господарських операцій, здійснення операцій з товарно-матеріальними цінностями, які не вироблялися або не могли бути вироблені в обсязі, зазначеному платником податку в документах обліку;

документи та інші дані, що спростовують реальність здійснення господарської операції, яка відображена в податковому обліку, повинні оцінюватися з урахуванням специфіки кожної господарської операції - умов перевезення, зберігання товарів, змісту послуг, що надаються, тощо;

сама собою наявність або відсутність окремих документів, а також недоліки в їх оформленні не можуть бути підставою для висновку про відсутність господарських операцій та відмови у формуванні податкового кредиту, якщо з інших даних вбачаються зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі платника у зв`язку з його господарською діяльністю;

лише за умови підтвердження первинними документами господарських операцій, які є об`єктом оподаткування, платник податків має право на відображення результатів таких операцій у бухгалтерському обліку, на даних якого ґрунтується податкова звітність.

Такі висновки наведені Верховних Судом у постановах, наприклад, від 26.09.2024 справа №380/18771/22, від 06.03.2024 справа №140/8439/22, від 28.02.2024 справа №280/546/22).

Згідно з актом від 23.06.2023 №1341/Ж5/31-00-04-03-06/38419586 перевіркою встановлено та підтверджується матеріалами судової справи укладення договорів ТОВ "Сандоз Україна" про надання маркетингових послуг:

з ТОВ "Спектр Фарм" (ідентифікаційний код 40267294, директор ОСОБА_1 ) договір від 28.09.2017 №5, додаткові угоди від 27.11.2019 №83, від 27.11.2019 №84, від 20.12.2019 №89, від 20.12.2019 №90, від 19.12.2019 №91;

з ТОВ "В2В фарм промоушн" (ідентифікаційний код 39831952, директор ОСОБА_2 ) договір від 28.09.2017 №1, додаткові угоди від 27.11.2019 №81, від 20.12.2019 №87, від 20.12.2019 №88, від 19.12.2019 №89;

з ТОВ "Н.І.КО фарм промоушн" (ідентифікаційний код 40829276, директор ОСОБА_2 ) договір від 28.09.2017 №3, додаткові угоди від 27.11.2019 №74, від 27.11.2019 №75, від 20.12.2019 №80, від 20.12.2019 №81, від 19.12.2019 №82;

з ТОВ "Н.І.КО фарм сервіс" (ідентифікаційний код 40829281, директор ОСОБА_2 ) договір від 28.09.2017 №4, додаткові угоди від 27.11.2019 №77, від 27.11.2019 №78, від 20.12.2019 №83, від 20.12.2019 №84, від 19.12.2019 №85;

з ТОВ "Компанія "Фарм-рост" (ідентифікаційний код 33594037, директор ОСОБА_3 ), договір від 28.09.2017 №2, додаткові угоди від 27.11.2019 №83, від 27.11.2019 №84, від 20.12.2019 №89, від 20.12.2019 №90, від 19.12.2019 №91.

Предметом договорів про надання маркетингових послу визначено надання маркетингових послуг з метою просування продуктів замовника, визначених у додатку №2, згідно з переліком, наведеним у пункті 2.2, відповідно до якого виконавець зобов`язувався надати маркетингові послуги (підпункти 2.2.1-2.2.11):

послуги із забезпечення закупівель аптечними мережами ОТС (без рецепта) продуктів та RX (з рецептом) продуктів в межах таргетованих обсягів з метою забезпечення доступності лікарських засобів кінцевим споживачам;

послуги із забезпечення розміщення ОТС продуктів у фарм-категоріях;

послуги із забезпечення розміщення ОТС продуктів в гарячих зонах або на дисплеях Сандоз;

послуги із забезпечення розміщення інформації про ОТС продукти в друкованих матеріалах та в приміщеннях аптечних мереж;

послуги із забезпечення закупівель нових продуктів;

послуги з координації навчання провізорів аптечних мереж;

послуги з обробки статистичних даних аптечної мережі за результатами звітного періоду з наданням письмового звіту;

послуги із забезпечення внесення інформації про продукти до інформаційних баз продажу;

послуги із забезпечення наявності узгодженого рівня запасів продуктів замовника в аптечних закладах;

послуги із контролю наявності продуктів замовника в аптечних мережах та/або інші маркетингові послуги з просування продуктів замовника;

інші маркетингові послуги з просування продуктів замовника.

Договорами передбачено, що умови надання, обсяг та вартість послуг встановлюються окремими додатковими угодами та/чи додатками (пункт 2.3); перелік аптечних мереж, стосовно яких та із залученням яких виконавець зобов`язаний надавати послуги наведено у додатку №3 до договору (пункт 2.4); виконавець на власний розсуд визначає обсяг та вартість послуг, замовлених в аптечних мережах на виконання цього договору. Перелік послуг, наданих виконавцем щодо або із залученням відповідних аптечних мереж протягом звітного періоду, надається у звіті, як цей термін визначено у пункті 3.2. договору (пункт 2.5); результати надання виконавцем послуг за договором використовуються у господарській діяльності замовника. Метою їх отримання є підвищення продажів продуктів, збільшення доходів замовника від таких продажів та популяризація продуктів як серед аптечних мереж та/або аптечних закладів, так і серед кінцевих покупців та споживачів продуктів (пункт 2.7).

Розділом 4 договору про надання маркетингових послу визначалось: підтвердженням факту надання виконавцем послуг за відповідний звітний період є акт надання-приймання послуг (пункт 4.1); виконавець протягом 20 календарних днів після закінчення звітного періоду надсилає замовнику акт надання-приймання послуг замовник вивчає акт надання-приймання послуг в дох екземплярах та звіт (пункт 4.2); замовник вивчає акт надання-приймання послуг та звіт протягом 10 робочих днів після їх отримання та, за відсутності заперечень, підписує, скріпляє його печаткою та надсилає примірник акта надання приймання-послуг виконавцеві (пункт 4.3).

Сторонами договорів про надання маркетингових послуг підписувались додатки: додаток №1 - визначення термінів; додаток №2 - продукти замовника, щодо яких повинні надаватись маркетингові послуги; додаток №3 - перелік адрес аптек, стосовно яких та із залученням яких виконавець повинен надавати послуги; додаток №4 - вартість послуг виконавця за надання послуг із забезпечення закупівель аптечними мережами ОТС продуктів та RX продуктів в межах таргетованих обсягів з метою забезпечення доступності лікарських засобів кінцевим споживачам; додаток №5 - щодо узгодження форми та змісту звіту, який повинен складати виконавець для підтвердження інформації про суть, обсяг та вартість наданих послуг; додаток №6 - затверджено шаблон підтвердження відповідності внутрішнім політикам і процедурам.

У додаткових угодах, які укладались на виконання маркетингових договорів, сторони погоджували нові редакції додатків, вирішували питання про умови надання тих чи інших послуг, передбачених договорами про маркетингові послуги, вносили зміни до реквізитів сторін.

Перевіркою встановлено, що позивачем та його контрагентами на підставі договорів про надання маркетингових послуг складались акти здачі-приймання таких послу, ТОВ "Сандоз Україна" здійснено оплату контрагентам за надані послуги згідно з дослідженими під час перевірки платіжними дорученнями, господарські операції відображені в бухгалтерському обліку, відповідно до Єдиного реєстру податкових накладних контрагентами позивача виписано та зареєстровано податкові накладні на маркетингові послуги.

Судом установлено, що на виконання договору від 28.09.2017 №5, укладеного з ТОВ "Спектр Фарм", складено акти здачі-прийняття робіт (надання послуг):

від 24.02.2020 №ОУ-0000003 за 4 квартал 2019 року на загальну суму 2462039,14 грн. (у тому числі податок на додану вартість - 410 339,86 грн.), маркетингові послуги із забезпечення внесення інформації про продукти RX, маркетингові послуги із забезпечення доступу до RХ продуктів кінцевим споживачам шляхом підтримання мінімальних залишків (1 упаковка на 1 аптечний заклад) товарної позиції продуктів в узгодженій мінімальній кількості аптечних закладів;

від 24.02.2020 №ОУ-000000004 за 4 квартал 2019 року на загальну суму 2380557,34 грн. (у тому числі податок на додану вартість - 396759,56 грн.), маркетингові послуги із забезпечення доступу до RХ продуктів кінцевим споживачам шляхом підтримання мінімальних залишків (1 упаковка на 1 аптечний заклад) товарної позиції продуктів в узгодженій мінімальній кількості аптечних закладів;

від 24.02.2020 №ОУ-0000005 за 4 квартал 2019 на загальну суму 4321221,50 грн. (у тому числі податок на додану вартість - 720203,58 грн.), маркетингові послуги із забезпечення розміщення ОТС продуктів в гарячих зонах та/або додаткового розміщення ОТС продуктів на полицях аптечних закладів, маркетингові послуги із забезпечення розміщення ОТС продуктів у фарм-категоріях, маркетингові послуги із забезпечення розміщення ОТС продуктів (бренд-блок) у приміщеннях аптечних мереж, маркетингові послуги із забезпечення розміщення інформації щодо ОТС продуктів у друкованих матеріалах та у приміщеннях аптечних мереж, маркетингові послуги із забезпечення розміщення інформації щодо ОТС продукту ТМ Бенеоцин у друкованих матеріалах та у приміщеннях аптечних мереж.

Також ТОВ "Спектр Фарм" складено звіт про надані послуги за період з 01.10.2019 до 31.12.2019. У звіті відображено фактичний обсяг закупівлі ОТС продуктів, топ ОТС продуктів, RX продуктів, топ RX продуктів аптечними мережами кластеру A, B, C та D із зазначенням періоду, назв аптечних мереж, кількості запланованих упаковок, кількості фактичних упаковок та вартості послуги щодо кожної з аптечних мереж.

До звіту включено:

доповнення з інформацією про варіативну частину маркетингових послуг;

звіт 1 з інформацією про закупівлю аптечними мережами конкретного продукту;

звіт по надання послуг із забезпечення розміщення ОТС продуктів у фарм-категоріях - перелік торгових точок, у яких були надані послуги із забезпечення розміщення ОТС продуктів у фарм-категоріях із зазначенням назви аптечної мережі, назви аптеки та її адреси, назви препарату, терміну розміщення, кількості упаковок; вартість маркетингових послуг із забезпечення розміщення ОТС продуктів у фарм-категоріях розраховується згідно з пунктом 2 додатку №4 до договору із зазначенням аптечної мережі, вартість надання послуги, термін розміщення та кількість фактично розміщених упаковок, сума без податку на додану вартість; фотозвіти по окремих аптеках із зазначенням аптечної мережі, назви та адреси аптеки, назви препарату та фотозображення;

звіт про надання послуг із забезпечення розміщення ОТС продуктів в гарячих зонах або додаткового розміщення ОТС продуктів в гарячих зонах або додаткового розміщення ОТС продуктів - перелік торгових точок, у яких були надані послуги із забезпечення розміщення ОТС продуктів в гарячих зонах або додаткового розміщення ОТС продуктів із зазначенням назви аптечної мережі, назви та адреси аптеки, назви препарату, терміну розміщення та кількості фактично розміщених упаковок; вартість маркетингових послуг з забезпечення розміщення ОТС продуктів в гарячих зонах та/або додаткового розміщення ОТС продуктів на полицях аптечних закладів розраховується відповідно до пункту 3 додатку №4 договору про надання маркетингових послуг із зазначенням назви аптечної мережі, вартості наданих послуг, терміну розміщення, кількості фактично розміщених упаковок, суми без податку на додану вартість; фотозвіти по окремих аптеках із зазначенням аптечної мережі, назви та адреси аптеки, назви препарату та фотозображення;

звіт про надання послу із забезпечення розміщення інформації про ОТС продукти в друкованих матеріалах та в приміщеннях аптечних мереж - перелік аптечних мереж, я яких були надані послуги із забезпечення розміщення інформації про ОТС продукти в друкованих матеріалах та в приміщеннях аптечних мереж із зазначенням назви аптечної мережі, вартості наданих послуг, кількості аптек в мережі, терміну розміщення по 15 днів, кількості фактично розміщених упаковок, суми без податку на додану вартість (додатки - фотозображення друкованих матеріалів);

звіт про надання маркетингових послуг із забезпечення доступу до ОТС продуктів кінцевим споживачам шляхом підтримання мінімальних залишків (1 упаковка 1 аптечний склад) товарної позиції продуктів в узгодженій мінімальній кількості аптечних закладів - перелік ОТС продуктів із зазначенням найменування продуктів; перелік торгових точок, у яких були надані послуги із забезпечення доступу до ОТС продуктів кінцевим споживачам шляхом підтримання мінімальних залишків (1 упаковка 1 аптечний склад) товарної позиції продуктів в узгодженій мінімальній кількості аптечних закладів із зазначенням аптечної мережі, назв та адрес аптечного закладу; вартість маркетингових послуг із забезпечення доступу до ОТС продуктів кінцевим споживачам шляхом підтримання мінімальних залишків (1 упаковка 1 аптечний склад) товарної позиції продуктів в узгодженій мінімальній кількості аптечних закладів розраховується відповідно до пункту 1.1 додаткової угоди №89;

звіт про надання маркетингових послуг із забезпечення доступу до RX продуктів кінцевим споживачам шляхом підтримання мінімальних залишків (1 упаковка 1 аптечний склад) товарної позиції продуктів в узгодженій мінімальній кількості аптечних закладів - перелік RX продуктів із зазначенням найменування продуктів; перелік торгових точок, у яких були надані послуги із забезпечення доступу до RX продуктів кінцевим споживачам шляхом підтримання мінімальних залишків (1 упаковка 1 аптечний склад) товарної позиції продуктів в узгодженій мінімальній кількості аптечних закладів із зазначенням аптечної мережі, назв та адрес аптечного закладу; вартість маркетингових послуг із забезпечення доступу до RX продуктів кінцевим споживачам шляхом підтримання мінімальних залишків (1 упаковка 1 аптечний склад) товарної позиції продуктів в узгодженій мінімальній кількості аптечних закладів розраховується відповідно до пункту 1.2 додаткової угоди №89;

звіт про надання послуг із забезпечення розміщення інформації щодо ОТС продуктів (бренд-блок) у приміщеннях аптечних мереж - перелік торгових точок, у яких були надані послуги із забезпечення розміщення інформації щодо ОТС продуктів (бренд-блок) із зазначенням аптечної мережі, назви аптеки, препарату, терміну розміщення, кількість фактично розміщених упаковок; вартість маркетингових послуг із забезпечення розміщення інформації щодо ОТС продуктів (бренд-блок) розраховується відповідно до пункту 3 додатку №4 до договору про надання маркетингових послуг із зазначенням назви аптечної мережі, вартості наданих послуг, кількість фактично розміщених упаковок, сума без податку на додану вартість; фотозвіти по окремих аптеках із зазначенням аптечної мережі, назви та адреси аптеки, назви препарату та фотозображення;

звіт про надання послуг із забезпечення внесення інформації про РХ продукти до інформаційних баз даних із зазначенням аптечної мережі, вартості внесення однієї позиції (SKU) нового продукту до інформаційної бази продажу одного аптечного закладу (вартість надання послуги, кількість аптек, кількість розміщених продуктів), вартість відкриття однієї позиції (SKU) нового продукту в переліку продуктів аптечної мережі (вартість надання послуги, кількість ЄДРПО кількість розміщених продуктів, сума), загальна сума без податку на додану вартість.

На виконання договору від 28.09.2017 №1, укладеного з ТОВ "В2В фарм промоушн", складено акти здачі-прийняття робіт (надання послуг): від 24.02.2020 №ОУ-07 за 4 квартал 2019 року на загальну суму 4418889,88 грн, (у тому числі податок на додану вартість - 736481,65 грн.); від 24.02.2020 №ОУ-06 за 4 квартал 2019 року на загальну суму 5103312,40 грн. (у тому числі податок на додану вартість - 850552,07 грн.); від 24.02.2020 №ОУ-05 за 4 квартал 2019 на загальну суму 1532088,07 грн. (у тому числі податок на додану вартість - 255348,01 грн.), а також складено звіт про надані послуги за період з 01.10.2019 до 31.12.2019.

На виконання умов договору від 28.09.2017 №3, укладеного з ТОВ "Н.І.КО фарм промоушн", складено акти здачі-прийняття робіт (надання послуг): від 24.02.2020 №ОУ-0000005 за 4 квартал 2019 року на загальну суму 2881989,98 грн. (у тому числі податок на додану вартість - 480331,65 грн.); від 24.02.2020 №ОУ-0000004 за 4 квартал 2019 року на загальну суму 3960699,60 грн. (у тому числі податок на додану вартість - 660116,60 грн.); від 24.02.2020 №ОУ-0000002 за 4 квартал 2019 року на загальну суму 4947585,11 грн. (у тому числі податок на додану вартість - 824597,52 грн.); від 24.02,2020 №ОУ-0000003 за 4 квартал 2019 року на загальну суму 4714517,16 грн. (у тому числі податок на додану вартість - 785752,86 грн.), а також складено звіт про надані послуги за період з 01.10.2019 до 31.12.2019.

На виконання умов договору від 28.09.2017 №4, укладеного з ТОВ "Н.І.КО фарм сервіс", складено акти здачі-прийняття робіт (надання послуг): від 24.02.2020 № ОУ-0000005 за 4 квартал 2019 року на загальну суму 2920160,26 грн. (у тому числі податок н додану вартість - 486693,38 грн.); від 24.02.2020 № ОУ-0000003 за 4 квартал 2019 року на загальну суму 5498060,87 грн. (у тому числі податок на додану вартість - 916343,48 грн.); від 24.02.2020 №ОУ-0000004 за 4 квартал 2019 року на загальну суму 3341157,83 грн. (у тому числі податок на додану вартістю - 556 859,64 грн.); від 24.02.2020 №ОУ-0000002 за 4 квартал 2019 року на загальну суму 4483823,04 грн. (у тому числі податок на додану вартість - 747 303,84 грн.), а також складено звіт про надані послуги за період з 01.10.2019 до 31.12.2019).

На виконання вимог договору від 28.09.2017 №2, укладеного з ТОВ "Компанія "Фарм-рост", складено акти здачі-прийняття робіт (надання послуг): від 24,02.2020 №ОУ-0000002 за 4 квартал 2019 року на загальну суму 4597195,96 грн. (у тому числі податок на додану вартість - 766199,33 грн.); від 24.02.2020 №ОУ-0000003 за 4 квартал 2019 року на загальну суму 4598623,70 грн. (у тому числі податок на додану вартість - 766437,28 грн.); від 24.02.2020 №ОУ-0000001 за 4 квартал 2019 року на загальну суму 4564231,97 грн. (у тому числі податок на додану вартість - 760705,33 грн.), а також складено звіт про надані послуги за період з 01.10.2019 до 31.12.2019.

В актах здачі-прийняття робіт (надання послуг), звітах про надання послуг, які були складені на виконання договорів про надання маркетингових послуг від 28.09.2017 №1, від 28.09.2017 №3, від 28.09.2017 №4, від 28.09.2017 №2 зазначено подібну інформацію, яку судом наведено в первинних документах до договору про надання маркетингових послуг від 28.09.2017 №5.

Під час судового розгляду адміністративної справи, представник позивача пояснив, що згідно з договорами про надання маркетингових послуг контрагентами надавались послуги з просування продуктів, реалізацію яких здійснює позивач. Метою надання таких послуг було реалізація якомога більшої кількості продуктів, відповідно збільшення прибутку.

Наприклад, контрагенти зобов`язувались надати послуги із забезпечення: закупівель аптечними мережами продуктів (лікарські засоби, вироби медичного призначення, косметичні засоби, що випускаються під брендами позивача) в межах таргетованих обсягів (встановлений обсяг закупівлі) з метою забезпечення доступності лікарських засобів кінцевим споживачам; розміщення продуктів у фарм-категоріях (зона для розміщення продуктів різних виробників в аптечних закладах, що відносяться до однієї групи препаратів за показаннями для застосування); розміщення продуктів в гарячих зонах або на дисплеях Сандоз (прикасова зона та додаткові полиці в аптечних закладах); розміщення інформації про продукти в друкованих матеріалах та в приміщеннях аптечних мереж; закупівель нових продуктів (який попередньо не закуповувався аптечною мережею); послуги з обробки статистичних даних аптечної мережі за результатами звітного періоду з наданням письмового звіту; внесення інформації про продукти до інформаційних баз продажу; наявності узгодженого рівня запасів продуктів замовника в аптечних закладах (наявність мінімальної кількості продукту); контролю наявності продуктів замовника в аптечних мережах.

При цьому представник наголосив, що підбір провайдерів маркетингових послуг здійснювалося ТОВ "Сандоз Україна" відповідно до усталеної в товаристві практики організації та здійснення тендерного процесу. Спочатку комерційний відділ формував для відділу закупівель завдання, яке містило опис необхідних маркетингових послуг, а також критерії до постачальника, зокрема досвід роботи та технічні можливості надання послуг у межах певного регіону. Далі відділ закупівель здійснював пошук контрагентів відповідно до отриманого завдання, повідомляв потенційних контрагентів про умови можливої співпраці та за результатами опрацювання отриманих від контрагентів комерційних пропозицій керівництвом приймалося рішення щодо залучення відповідних провайдерів маркетингових послуг.

На підтвердження наведених доводів додано копії протоколу зборів тендерного комітету від 13.07.2017, рішення за результатами проведеного тендеру від 14.07.2017.

Зі змісту протоколу зборів тендерного комітету вбачається, що участь в ньому взяли три учасники: 1) ТОВ "Проспект Україна" (Prospects Group); 2) ТОВ "В2В фарм промоушн" (Pharm Rost Group), яким запропоновано для реалізації проекту компанії ТОВ "Компанія "Фарм-рост", ТОВ "спектр фарм", ТОВ "Фарм-рост плюс", ТОВ "В2В фарм промоушн", ТОВ "Н.І.КО фарм сервіс", ТОВ "Н.І.КО фарм промоушн"; 3) ТОВ "Центр медиччо-фармацевтичної інформації" (MOM Group). За результатами розгляду тендерних пропозицій перевагу надано пропозиції ТОВ "В2В фарм промоушн" (Pharm Rost Group).

Під час судового розгляду адміністративної справи судом допитано свідка ОСОБА_4 , менеджера з питань дослідження і розвитку ринку препаратів комерційного департаменту ТОВ "Сандоз Україна", яка пояснила, що до її обов`язків відноситься, зокрема, контроль наданих маркетингових послуг щодо викладки препаратів в аптечних мережах, розміщення інформації про препарати, аналіз споживчого ринку, пошук факторів, які впливають на попит товарів, розробка промоматеріалів, аналіз ефективності тих чи інших промозаходів.

Свідок пояснила, що за завданням комерційного директора ТОВ "Сандоз Україна" брала участь у контрольних заходах, які полягали у відвідуванні визначених у завданні аптечних закладів. Контрольний захід, як правило, полягав у тому, що свідок перевіряла здійснення аптечним закладом викладки у визначених місця узгоджених препаратів, наявність інформаційних матеріалів (листівок, плакатів, каталогів, тощо). З метою контролю та для аналізу ефективності свідком здійснювалась фіксація викладок та інформаційних матеріалів. Звіти про виконання (маршрут, аптечні заклади, висновки) надсилались комерційному директорові. Свідок не змогла пригадати фіксування нею невиконання аптечними закладами вимог щодо забезпеченням промозаходів.

За твердженням свідка, крім фіксації промозаходів, нею здійснювався аналіз ефективності таких заходів, зокрема за допомогою методу маркетингового дослідження - A/B-тестування, який зводився до порівняння об`ємів реалізації препаратів під час їх промотування та без такого, а також порівняння ефективності того чи іншого виду маркетингових послуг.

Свідок зазначила, що надання маркетингових послуг в різних формах в аптечних закладах є ефективним засобом збільшення об`ємів продажу, оскільки значно зростає ймовірність придбання споживачем, обізнаного про препарат за допомогою реклами в засобах масової інформації, відповідного препарату. Відвідавши аптеку споживач ідентифікує вже знайомий йому препарат на розкладках, в прикасовій зоні, на інформаційних носіях, відповідно ймовірність придбання препарату таким споживачем значно зростає . Подібні чи аналогічні промоції здійснюють інші продавці лікарських засобів.

Свідок пояснила, що вона не співпрацює з компаніями, які надають маркетингові послуги та підтвердила, що регіональні менеджери за завданням комерційного директора також можуть здійснювати контроль за належним наданням аптечними закладами маркетингових послуг у відповідних регіонах.

Представником позивача додано до матеріалів справи протокол допиту свідку комерційного директора ТОВ "Сандоз Україна" ОСОБА_5 , який складено відповідно до пункту 7 частини першої статті 20 Закону України "Про адвокатуру" від 05.07.2012 №5076-VI, за яким під час здійснення адвокатської діяльності адвокат має право вчиняти будь-які дії, не заборонені законом, правилами адвокатської етики та договором про надання правничої допомоги, необхідні для належного виконання договору про надання правничої допомоги, зокрема опитувати осіб за їх згодою. Представником відповідача заперечень щодо допустимості чи належності цього письмового доказу не висловлено.

У відповідях на запитання адвоката комерційний директор підтвердив, що пошук та підбір постачальників маркетингових послуг здійснювався відповідно до усталеної в товаристві практики організації та проведення тендеру. Рішення щодо співпраці прийняте за результатами відбору на підставі отриманих комерційних пропозицій, що містили інформацію про досвід роботи та технічні можливості надання послуг у всіх регіонах України.

За твердженням комерційного директора, суть маркетингових послуг зводилась до стимулювання продажів (просування) фармацевтичної продукції під брендом Sandoz в аптечних мережах на території України. Товариство постійно замовляє маркетингові послуги, які включають розміщення продукції на вітринах, в гарячих зонах, в друкованих матеріалах аптечних закладів, внесення інформації про продукцію в інформаційні бази аптечних мереж, підтримання залишків продукції в наявності, тощо. Такі послуги є стандартними для фармацевтичного ринку України. Вітчизняні та закордонні виробники лікарських засобів, замовляють подібні послуги. Особливістю надання таких послуг є залучення компаній-посередників, однак кінцевими надавачами послуг є аптечні мережі.

У поясненнях зазначено, що завданням компаній-посередників є: розміщення замовлення на надання маркетингових послуг серед аптечних мереж, з якими у цих компаній часто уже укладені договори (оскільки ці компанії надають такі посередницькі послуги на постійній основі різним виробникам фармацевтичної продукції); контроль за наданням маркетингових послуг відповідними аптечними мережами та підготовка відповідних звітів про надані послуги для позивача; отримання оплати за надані послуги від позивача та проведення розрахунків з аптечними мережами; контроль за належним оформленням усіх документів щодо надання маркетингових послуг. При цьому комерційним директором наголошено, що компанія-посередник забезпечує надання маркетингових послуг та здійснює оформлення звітних документів із сотнями юридичних осіб, з яких складаються аптечні мережі.

Необхідність залучення компаній-посередників пояснюється не лише значною кількістю аптечних мереж, до яких входять сотні аптечних закладів, а й наявністю досвіду роботи з аптечними мережами, навичок оперативної перевірки наданих маркетингових послуг (за кількістю та якістю), а також швидкого проведення розрахунку з аптечними мережами, оскільки аптечні мережі дуже чутливі до будь-яких затримок з оплатою за надані ними маркетингові послуги. Саме тому на ринку України такі навички є окремим видом послуг, який користується популярністю серед фармвиробників та імпортерів фармацевтичної продукції. Робота компаній-посередників замінюють достатньо велику кількість працівників для виконання та контролю наданих маркетингових послуг (окремі регіональні менеджери або окремі фахівці з роботи з аптечними мережами, бізнес-аналітики, декілька бухгалтерів). Утримання цих працівників з такою вузькою спеціалізацією є економічно недоцільним для більшості фармвиробників. Товариство неодноразово проводило аналіз різних моделей взаємодії з аптечними мережами, зокрема власними силами чи із залученням посередників. Щоразу розрахунки підтверджували економічну та господарську доцільність роботи через професійних посередників.

Комерційний директор зазначив, що контроль за наданими маркетинговими послугами здійснювався на підставі квартальних звітів з деталізацією виду та обсягу наданих маркетингових послуг з прив`язкою до місцезнаходження аптечних закладів, що обов`язково мало перевірятись компаніями-посередниками. Одночасно позивач здійснював вибіркову перевірку надання маркетингових послуг. За вказівкою комерційного директора відібрані аптечні заклади перевірялись відповідальними працівниками комерційного департаменту, під час яких здійснювалась фотофіксація викладки продукції на вітринах аптечних закладів, про що інформувався комерційний директор. Суттєвих зауважень до виконання компаніями-посередниками маркетингових послуг у ТОВ "Сандоз Україні" не було. Також комерційний директор зазначив, що в рамках виконання маркетингових договорів він здебільшого взаємодіяв з ОСОБА_2 .

Представником позивача додано звіт від 31.12.2019 №20219-31-12 про здійснені контрольні заходи щодо надання маркетингових послуг (120 сторінок), складеного комерційним директором ОСОБА_5 , адресований генеральному директору Самойловичу А.В .

Згідно зі звітом за період з 01.10.2019 по 31.12.2019 працівниками ТОВ "Сандоз Україна" були проведені вибіркові контрольні заходи з перевірки надання маркетингових послуг аптеками на замовлення контрагентів-посередників: ТОВ "Компанія фарм-рост", ТОВ "спектр фарм", ТОВ "Н.І.КО фарм сервіс", ТОВ "Н.І.КО фарм промоушн", ТОВ "В2В фарм промоушн". У звіті зазначено перелік аптечних закладів, щодо яких здійснювалась перевірка, назва аптечної мережі, код аптека, працівник, адреса аптеки, місцезнаходження аптеки, вид маркетингових послуг, результат (фотозображення або зазначено про ненадання послуги).

На підставі звіту щодо надання аптечними закладами маркетингових послуг на замовлення контрагентів-посередників, комерційний директор дійшов висновку про належне надання маркетингових послуг на користь ТОВ "Сандоз Україна" відповідно до умов маркетингових договорів, укладених з ТОВ "Компанія фарм-рост", ТОВ "Спектр фарм", ТОВ "Н.І.КО фарм сервіс", ТОВ "Н.І.КО фарм промоушн", ТОВ "В2В фарм промоушн".

Інших доказів на підтвердження пояснень комерційного директора не надано, наприклад, переписка директора з підпорядкованими працівниками щодо необхідності проведення вибіркових перевірок та звіти складені за результатами таких перевірок, зростання рівня продажів за результатами надання маркетингових послуг, отримання більшого прибутку.

Оцінивши наведені докази та пояснення, суд дійшов висновку, що надання маркетингових послуг пов`язана з господарською діяльністю ТОВ "Сандоз Україна" щодо реалізації продукції Sandoz. При цьому обраний платником податків спосіб отримання маркетингових послуг через компанії-посередники не спростовує наведеного висновку, оскільки забезпечення цими компаніями надання аптечними закладами визначених маркетингових послуг стосується реалізації позивачем відповідної продукції.

На думку суду, пояснення представника позивача про доцільність використання компаній-посередників в наданні маркетингових послуг є логічними та послідовними. Судом ураховано, що компанії-посередники обирались з урахуванням досвіду співпраці з аптечними мережами, здатністю оперативно забезпечити розміщення замовлення з надання маркетингових послуг в аптечних мережах, здійснити контроль за наданням маркетингових послуг значною кількістю аптечних закладів з підготовкою звітів про надані послуги та невідкладною оплатою за надані послуги. Зміст передбачених договорами маркетингових послуг свідчить, що такі послуги мають на меті забезпечити присутність продуктів замовника в аптечних закладах, забезпечення обізнаності споживача про наявність продуктів в аптечному закладі. При цьому маркетингові послуги стосувались продукції, реалізацію якої здійснює позивач.

У рекомендаціях Антимонопольного комітету України від 13.09.2018 №8-рк "Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції" (https://ips.ligazakon.net/document/FN047527?an=27), складених за наслідками досліджень відносини між замовниками та виконавцями маркетингових послуг, а саме: типи маркетингових послуг та механізм їх надання, критерії вибору виконавців послуг тощо в 2014-2016 роках, зазначено про звичайну практику замовлення вітчизняним виробникам лікарських засобів чи імпортерами маркетингових послуг, серед яких найпопулярніші: виконання плану закупівлі/реалізації товарів; забезпечення постійної наявності товарів Замовника в аптечній мережі; підтримання товарного залишку; викладка товарів замовника (зокрема згідно із затвердженою планограмою); розміщення додаткового торговельного обладнання; розміщення додаткових інформаційно-рекламних матеріалів; оформлення вітрин; надання кінцевим споживачам консультацій, проведення презентацій, тощо. В рекомендаціях зазначено про сталість та поширеність на фармацевтичному ринку України практик надання аптечними мережами імпортерам та вітчизняним виробникам лікарських засобів маркетингових послуг, включення до ланцюга збуту лікарських засобів виробника, дистриб`ютора та аптек/аптечних мереж. Під час дослідження встановлено, що об`єктами маркетування є 40-50 % середньостатистичного обсягу асортименту одного аптечного закладу (включаючи лікарські засоби, які реалізуються за вільними цінами, та препарати, на які поширюється державне регулювання цін). Така частка лікарських засобів, що виступають об`єктами маркетування, може мати суттєвий вплив на формування асортименту аптечної мережі, а також на вартість лікарських засобів для кінцевого споживача.

Наведені рекомендації підтверджують доводи представника позивача та пояснення комерційного директора ОСОБА_5 щодо звичайної практики з надання маркетингових послуг з реалізації лікарських засобів з метою збільшення кількості реалізації продукції.

Відповідно до пункту 14.1.231 пункту 14.1 статті 14 ПК України розумна економічна причина (ділова мета) - причина, яка може бути наявна лише за умови, що платник податків має намір одержати економічний ефект у результаті господарської діяльності. Економічний ефект, зокрема, але не виключно, передбачає приріст (збереження) активів платника податків та/або їх вартості, а так само створення умов для такого приросту (збереження) в майбутньому.

За змістом наведеної норми, для наявності ділової мети в здійсненні платником податків тих чи інших господарських операцій потрібно встановити намір платника податків одержати економічний ефект від цих операцій, а в спірному випадку - від господарських операцій з отримання маркетингових послуг.

Як уже вказував суд, зміст замовлених маркетингових послуг свідчить про їх пов`язаність з господарською діяльністю позивача щодо реалізації продукції Sandoz. Не зважаючи на ту обставину, що в позивача не було договірних відносин з аптечними мережами та аптечним закладами, маркетингові послуги безпосередньо стосувались господарської діяльності ТОВ "Сандоз Україна".

Як убачається зі змісту акта перевірки, на підставі інформаційних систем ДПС встановлено, що ТОВ "Спектр Фарм" перебуває на обліку в ГУ ДПС у м. Києві, основні види діяльності 73.20 - дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки, податкова адреса: 01042, місто Київ, вулиця Чигоріна, будинок 18 квартира 521, дата державної реєстрація 10.02.2016, зареєстровано платником податку на додану вартість з 01.04.2016, директор/бухгалтер ОСОБА_1 , статутний фонд 30000,00 грн., засновники ОСОБА_7 та ОСОБА_3 .

Відповідно до даних таблиці 1 нарахування єдиного внеску Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування облікова кількість штатних працівників ТОВ "Спектр Фарм" за лютий 2020 року (від 19.03.2020 №9057894876) - 3 особи.

ТОВ "В2В фарм промоушн" перебуває на обліку в ГУ ДПС у м. Києві, основні види діяльності 73.20 - дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки, податкова адреса: 01024 місто Київ, вулиця Чигоріна, будинок 18, квартира 520, дата державної реєстрації 10.06.2015, зареєстровано платником податку на додану вартість з 01.08.2015, директор/бухгалтер - ОСОБА_2 , статутний фонд - 239000,00 грн., засновник ОСОБА_2 .

Відповідно до даних таблиці 1 нарахування єдиного внеску Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування облікова кількість штатних працівників ТОВ "В2В фарм промоушн" за лютий 2020 року (від 18.03.2020 №9056887007) - 2 особи.

ТОВ "Н.І.КО фарм промоушн" перебуває на обліку в ГУ ДПС у м. Києві, основні види діяльності 73.20 - дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки, податкова адреса: 01024, місто Київ, вулиця Богомольця, будинок 7/14 квартира 182, дата державної реєстрації: 12.09.2016, зареєстровано платником податку на додану вартість з 01.10.2017, директор/бухгалтер ОСОБА_2 , статутний фонд 67600,00 грн., засновники ОСОБА_2 та ОСОБА_8 .

Відповідно до даних Таблиці 1 нарахування єдиного внеску Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування облікова кількість штатних працівників ТОВ "Н.І.КО фарм промоушн" за лютий 2020 року (від 19.03.2020 №9057900060) - 2 особи.

ТОВ "Н.І.КО фарм сервіс" (ідентифікаційний код 40829281) перебуває на обліку в ДПІ ГУ ДПС у м. Києві, основні види діяльності 73.20 - дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки, податкова адреса: 01024, місто Київ, вулиця Богомольця, будинок 7/14 квартира 182, дата державної реєстрації 12.09.2016, зареєстровано платником податку на додану вартість з 01.10.2017, директор/бухгалтер ОСОБА_2 , статутний фонд 68400,00 грн., засновники ОСОБА_2 та ОСОБА_8 .

Відповідно до даних таблиці 1 нарахування єдиного внеску Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування облікова кількість штатних працівників ТОВ "Н.І.КО фарм сервіс" за лютий 2020 року (від 18.03.2020 реєстраційний №9057053342) - 1 особа.

ТОВ "Компанія "Фарм-рост" перебуває на обліку в ГУ ДПС у м. Києві, основні види діяльності 73.20 - дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки, податкова адреса: 3045, місто Київ, вулиця Новопирогівська, будинок 62-А, дата державної реєстрації: 19.07.2005, зареєстровано платником податку на додану вартість з 07.09.2005, директор/бухгалтер ОСОБА_3 , статутний фонд 31000,00 грн., засновник ОСОБА_7 .

Відповідно до даних таблиці 1 нарахування єдиного внеску Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування облікова кількість штатних працівників ТОВ "Компанія "Фарм-рост" за лютий 2020 року (від 18.03.2020 реєстраційний №9056627573) - 2 особи.

Згідно з актом перевірки зазначеними товариствами не подавалися до податкового органу податкові розрахунки, що свідчать про наявність транспортних засобів, розрахунків земельного податку, в зв`язку з чим неможливо встановити наявність у підприємства транспортних засобів, земельних ресурсів, а також не подавалася до податкового органу форма 20- ОПП, в зв`язку з чим неможливо встановити наявність у підприємства об`єктів оподаткування або об`єктів, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, необхідних для ведення фінансово-господарської діяльності.

На підставі інформації, наявної в автоматизованих інформаційних системах ДПС України контролюючим органом встановлено, що директором, головним бухгалтером та одним із засновників постачальників маркетингових послуг ТОВ "Н.І.КО фарм промоушн", ТОВ "Н.І.КО фарм сервіс" та ТОВ "В2В фарм промоушн" є ОСОБА_2 , а ТОВ "Н.І.КО фарм промоушн" та ТОВ "Н.І.КО фарм сервіс" знаходяться за однією податковою адресою: 01024, мсто Київ, вулиця Богомольця, будинок 7/14, квартира 182.

В акті зазначено, що згідно унікального ідентифікатора адресу (IP-адреса) було встановлено, що звітність усіх п`яти підприємств: ТОВ "спектр фарм", ТОВ "Компанія "Фарм-рост", ТОВ "Н.І.КО фарм промоушн", ТОВ "Н.І.КО фарм сервіс" та ТОВ "В2В фарм промоушн" подавалась з однієї IP-адреси НОМЕР_1 , e-mail nck_zvit@ukr.net, з одного персонального комп`ютера, що розташовані за адресою: 84300 Донецька область, місто Краматорськ, вулиця Двірцева, будинок 16.

На підставі наведеного контролюючий орган дійшов висновку, що недостатність трудових ресурсів, велика кількість об`єктів де надавались маркетингові послуги, їх територіальне розміщення, складання звітів однією датою та візування однією посадовою особою підтверджує нереальність здійснення господарських операцій з надання маркетингових послуг, що призвело до безпідставного заявлення до бюджетного відшкодування податку на додану вартість.

Під час судового розгляду адміністративної справи представник позивача заперечив висновки акта перевірки, оскільки контролюючим органом не враховано зміст та характер досліджених під час перевірки господарських операцій, не надано належної оцінки договірним відносинам між ТОВ "Сандоз Україна" та контрагентами ТОВ "спектр фарм", ТОВ "Компанія "Фарм-рост", ТОВ "Н.І.КО фарм промоушн", ТОВ "Н.І.КО фарм сервіс" та ТОВ "В2В фарм промоушн".

З метою з`ясування обставин виконання маркетингових договорів контрагентами позивача, судом допитано в якості свідка ОСОБА_2 директора ТОВ "Н.І.КО фарм промоушн", ТОВ "Н.І.КО фарм сервіс" та ТОВ "В2В фарм промоушн", який повідомив, що є представником групи компаній, які надавали позивачу маркетингові послуги.

Свідок ОСОБА_9 пояснив, що група компаній працює на фармацевтичному ринку з 2005 року, є відомою у фахових колах, її клієнтами були такі відомі виробники як Дарниця, Pfizer, Dr. Reddy's Laboratories у неї були укладені договори з близько 300 аптечними мережами, що у 2017 році становило більше 80 відсотків роздрібного ринку.

За твердженням свідка, група компаній взяла участь у тендері, за результатами якого її було обрано переможцем та укладено договори про надання ТОВ "Сандоз Україна" маркетингових послуг. Роль групи компаній в наданні маркетингових послуг полягала в тому, що необхідно було забезпечити надання таких послуг якомога більшою кількістю аптечних мереж із залученням великої кількості аптечних закладів, для цього використовувались договірні відносини групи компаній з аптечними мережами. На виконання умов маркетингових договорів групою компаній укладались додаткові договори з аптечними мережами про надання таких маркетингових послуг, узгоджувалась цінова політика, забезпечувалось прийняття звітів про виконання роботи, забезпечувалась їх перевірка та здійснювалась оплата за надані послуги. Фактично забезпечення надання маркетингових послуг покладалось на трудові ресурси аптечних закладів, водночас група компаній як посередник забезпечувала організаційну складову, за що від ТОВ "Сандоз Україна" отримувала винагороду.

Свідок зазначив, що перед початком четвертого кварталу на виконання договорів про надання маркетингових послуг укладались додаткові договори з аптечними мережами, які в кінці кварталу надсилали звіти про надані послуги. Група компаній перевіряла звіти, зокрема фотозображення на підтвердження наданої послуги, зі змісту якої можна було зрозуміти вид послуги, щодо якого препарату, тощо. Інформація про наявність препаратів в тих чи інших аптечних мережах за потреби перевірялась на офіційних сайтах відповідних мереж. Під час перевірки звітів аптечних мереж враховувалась інформація комерційного підрозділу ТОВ "Сандоз Україна" щодо вибіркових перевірок аптечних закладів. Працівники групи компаній особисто перевірку надання маркетингових послуг аптечними закладами в місці їх надання не здійснювали. Після схвалення поданих групою компаній звітів ТОВ "Сандоз Україна" підписувались відповідні акти.

На питання доцільності надання послуг групою компаній, керівниками в яких є ті самі особи чи засновники, свідок пояснив, що так зручніше вести господарську діяльність, зокрема кожна з компаній відповідала за певний регіон, напрямок.

З метою фізичної можливості виконання групою компаній договірних зобов`язання з надання маркетингових послуг судом повторно допитано ОСОБА_2 , який за допомогою портативного комп`ютера Dell у судовому засіданні продемонстрував як складаються додаткові угоди, додатки до них, формуються електронні листи, здійснюється їх відправка, як опрацьовуються звіти.

Свідок повторив, що з часу виходу на ринок у 2005 році напрацьовано величезний масив даних, який містить докладну інформацію про аптечні мережі, включно з аптечними закладами, які входять до аптечної мережі. Ним особисто створено файли баз даних не лише аптечних мереж з аптечними закладами, але й з переліком препаратів, видами маркетингових послуг, а також створені шаблони для кожного виду документа (додаткова угода, лист-замовлення, електронний лист, звіт, тощо). За допомогою програмного продукту Microsoft Office свідком створено макроси, спеціальні програми (надбудови), які здатні формувати згадані документи в автоматичному режимі, вибираючи з баз даних та довідників (створених свідком) потрібну інформацію та поміщаючи у визначенні поля в шаблонах відповідних документів. Такі документи поміщаються, зокрема в папку "вихідні документи" поштової служби та надсилаються адресатам.

У судовому засіданні свідком продемонстровано формування додаткових угод для 10 аптечних мереж, за результатами чого менше ніж за хвилину сформовано 20 документів (десять додаткових угод з додатками щодо кожної з аптечних мереж), поміщено в папку "вихідні документи" десять листів готових до відправки.

Також свідком продемонстровано, що за подібним алгоритмом (з використанням баз даних, довідників, шаблонів та спеціально створених програм) опрацьовуються звіти, які надсилаються аптечними закладами. Свідок наголосив, що програма здатна розпізнавати неточності в назвах препаратів, інші некоректні записи. Після опрацювання за допомогою шаблону складається відповідний звіт для замовника маркетингових послуг. За твердженням свідка, за допомогою таких засобів не складає труднощів надіслати замовлення сотням аптечних мереж, обробити їх звіти та надіслати їх замовнику, оскільки після створення завдання програма працює без втручання людини, а наявність віддаленого доступу дозволяє виконувати завдання цілодобово незалежно від місця знаходження виконавця. Лише під час перевірки звітів є необхідність контролю з боку працівника, тому для виконання таких завдань цілком достатньо 1-3 працівників.

Надавши оцінку договорам про надання маркетингових послуг, звітам про виконання робіт, актам виконаних робіт, показам свідків суд погоджується з доводами представника позивача про необґрунтованість висновків контролюючого органу в акті перевірки щодо неможливості надання контрагентами позивача (групою компаній) маркетингових послуг.

Перш за все суд звертає увагу на особливість надання таких маркетингових послуг, яка полягала в тому, що замовлені маркетингові послуги надавались аптечними закладами, а не контрагентами позивача. Зміст договорів про надання маркетингових послуг, звітів щодо наданих послуг підтверджує пояснення свідка ОСОБА_2 та комерційного директора ТОВ "Сандоз Україна" ОСОБА_5. про те, що роль контрагентів позивача зводилась лише до забезпечення надання маркетингових послуг аптечними закладами, складенням та перевіркою необхідних документів.

Кпім того, під час судового розгляду адміністративної справи свідком ОСОБА_2 продемонстровано спроможність виконати умови договорів про надання маркетингових послуг щодо забезпечення надання маркетингових послуг аптечними закладами. На думку суду свідком продемонстровано, що за допомогою спеціального програмного забезпечення та накопиченої інформації, враховуючи наявність договірних відносин з численною кількістю аптечних мереж, кілька працівників групи компаній спроможні згенерувати за невеликий проміжок часу тисячі документів (додаткові угоди з аптечними мережами, листи-замовлень, додатки, електронні листи) та опрацювати в подібний спосіб надіслані аптечними закладами звіти.

На думку суду, наведене спростовує доводи відповідача про неможливість надання контрагентами позивача маркетингових послуг через значну кількість контрагентів аптечних закладів, їх розташування на значній території, відсутність у групи компаній трудових чи матеріальних ресурсів.

Та обставини, що група компаній була пов`язана між собою, оскільки мала спільних засновників, директорів не спростовує наведеного висновку та не може підставою для твердження про складення первинних документів без здійснення господарських операцій.

Щодо тверджень представника відповідача про нездійснення контрагентами позивача фактичних перевірок наданих послуг, то суд зазначає, що предметом перевірки контролюючого органу не було виконання своїх зобов`язань з надання маркетингових послуг аптечними закладами. При цьому під час судового розгляду справи свідки пояснили, що вибіркова перевірка здійснювалась представниками ТОВ "Сандоз Україна". Водночас контрагенти позивача здійснювали візуальну перевірку поданих аптечними закладами фотозвітів та інформації з відкритих джерел щодо наявності в аптечних мережах того чи іншого препарату. Додані до матеріалів судової справи звіти, зокрема звіт комерційного директора в електронному вигляді, підтверджують покази свідка ОСОБА_2 , що на підставі зображень можна ідентифікувати, наприклад, щодо якого препарату надавались послуги та у якій формі (розміщення, інформаційні матеріали).

Враховуючи зроблені судом, на підставі проаналізованих доказів, висновки щодо пов`язаності господарських операцій з надання маркетингових послуг з господарською діяльністю товариства, метою яких було збільшення кількості продукції, яка реалізовувалась через аптечні мережі, та як наслідок отримання більшого прибутку, необґрунтованості доводів відповідача про неможливість надання контрагентами позивача маркетингових послуг, які зводились до забезпечення заходів організаційного характеру, не спростування відповідачем надання аптечними закладами маркетингових послуг, суд вважає правомірним формування позивачем податкової звітності на підставі первинних документів, складених за наслідками господарських операцій з надання маркетингових.

Відтак позовні вимоги про визнання протиправним та касування оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 04.07.2023 №1348/ж10/31-00-04-03-06-15 є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Щодо строків звернення, то суд вважає, що позивачем дотримано місячного строку звернення до суду з позовом, встановленого пунктом 56.19 статті 56 ПК України, оскільки рішення Державної податкової служби України за результатами розгляду скарги на податкове повідомлення-рішення від 04.07.2023 №1348/ж10/31-00-04-03-06-15 отримане позивачем 18.09.2023, що підтверджується копією поштового конверта та трекінгом Укрпошти, сформованого щодо рекомендованого поштового відправлення №0600046239269. Водночас позовна зава підписана 17.10.2023, тобто в межах місячного строку з дня наступного за днем закінчення процедури адміністративного оскарження рішення контролюючого органу. В спірному випадку суд враховує саме дату підписання позовної заяви, оскільки позов з незалежних від позивача причин зареєстровано судом 21.10.2023 (субота, вихідний день).

Позивачем сплачено судовийзбір за вимогу майнового характеру в розмірі 26840,00 грн. (платіжне доручення від 12.10.2023 №121023).

Оскільки позов задоволено повністю, на користь позивача підлягають присудженню судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 26840,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтею 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків від 04.07.2023 №1348/ж10/31-00-04-03-06-15.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Сандоз Україна" судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 26840,00 гр. (двадцять шість тисяч вісімсот сорок гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків.

Позивач - Товариств з обмеженою відповідальністю "Сандоз Україна" (ідентифікаційний код 38419586, місцезнаходження: 04073, місто Київ, проспект Степана Бандери, будинок 28-А).

Відповідач - Центральне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків (ідентифікаційний код 44082145, місцезнаходження: 02068, місто Київ, вулиця Кошиця, будинок 3).

Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено в день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Згідно зі статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Повний текст рішення складено 29 листопада 2024 року.

Суддя Донець В.А.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2024
Оприлюднено02.12.2024
Номер документу123406385
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —320/37935/23

Рішення від 02.10.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Донець В.А.

Рішення від 02.10.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Донець В.А.

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Донець В.А.

Ухвала від 09.11.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Донець В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні