Рішення
від 29.11.2024 по справі 420/12955/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа №420/12955/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 листопада 2024 рокум. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Свиди Л.І.

розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Дебют 2005» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «Дебют 2005» з позовною заявою до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення №9798058/33757219 від 26.10.2023 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 11.09.2023 року, зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 11.09.2023 року подану датою її фактичного надходження на реєстрацію, визнання протиправним та скасування рішення №10766359/33757219 від 21.03.2024 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 від 14.09.2023 року, зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 14.09.2023 року подану датою її фактичного надходження на реєстрацію.

За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у відповідності до ст. 262 КАС України та наданий відповідачам строк для подання до суду відзивів на цю заяву, а позивачу - відповідей на відзиви.

Позов обґрунтований позивачем тим, що 11.09.2023 ТОВ «Дебют 2005» сформовано та направлено на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних - Податкову накладну №1 від 11.09.2023 на загальну 739997,00 гривень, в т.ч. ПДВ - 90876,83 грн. За результатами направлення на реєстрацію податкової накладної №1 від 11.09.2023 отримано квитанцію від 18.09.2023 та зупинено її реєстрацію. Листом №24/10-2023 від 24.10.2023 ТОВ «Дебют 2005» подало письмові пояснення до податкової накладної №1 від 11.09.2023 та первинні документи. 26.10.2023 року комісією прийнято рішення №9798058/33757219, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 11.09.2023 з підстав надання платником податків копій документів, складених з порушенням законодавства. 14.09.2023 ТОВ «Дебют 2005» сформовано та направлено на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних - Податкову накладну №2 від 14.09.2023 на загальну суму 800002,00 грн., в т.ч. ПДВ - 98245,95 грн. За результатами направлення на реєстрацію податкової накладної №2 від 14.09.2023 отримано квитанцію від 18.09.2023 та зупинено її реєстрацію. Листом №15/03-2024 від 15.03.2024 ТОВ «Дебют 2005» подало письмові пояснення до податкової накладної №2 від 14.09.2023 та первинні документи. 21.03.2024 року комісією прийнято рішення №10766359/33757219, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 від 14.09.2023 з підстав надання платником податків копій документів, складених з порушенням законодавства. ТОВ «Дебют 2005» вважає, що прийняті Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області рішення №9798058/33757219, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 11.09.2023, та №10766359/33757219, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 від 14.09.2023, є протиправними та підлягають скасуванню, у зв`язку з чим Державна податкова служба зобов`язана зареєструвати наведені податкові накладні.

З відзиву на позовну заяву вбачається, що відповідачі позов не визнають та зазначають, що законодавець встановлює перелік обов`язкової для фіксації в рамках квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної інформації. Без деталізації такого роду інформації відповідна квитанція не може вважатися належним чином оформленою. При цьому, квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної повинна фіксувати: 1) порядковий номер та дату складення податкової накладної; 2) конкретний критерій або ж критерії, на підставі яких здійснено зупинення реєстрації податкової накладної; 3) пропозицію про надання платником податків пояснень та/або перелік конкретних документів, що є достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної. В оскаржуваних рішеннях комісії було зазначено причину відмови в реєстрації податкових накладних, а саме: надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства. На момент винесення оскаржуваних рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН позивач не виконав вимоги ПК України та Порядку №520 щодо підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, і саме з цих підстав контролюючий орган відмовив у реєстрації податкової накладної. На думку відповідачів, позовні вимоги в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну є передчасними, в той час як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання контролюючого органу повторно розглянути питання щодо реєстрації податкової накладної.

Дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, докази, якими вони підтверджуються, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Дебют 2005» є юридичною особою, видами діяльності якого за КВЕД є: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний); 01.12 Вирощування рису; 01.50 Змішане сільське господарство; 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві; 01.63 Післяурожайна діяльність; 01.29 Вирощування інших багаторічних культур; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

З метою провадження господарської діяльності 08.09.2023 року ТОВ «Дебют 2005» (постачальник) уклало з Товариством з обмеженою відповідальністю «Агропрайм холдинг» (покупець) договір поставки №111/23, відповідно до умов якого ТОВ «Дебют 2005» зобов`язалося передати у власність, а ТОВ «Агропрайм холдинг» зобов`язалося прийняти та оплатити Товар, кількість, якість, вага та ціна якого буде визначена в Специфікаціях, що є невід`ємними частинами цього Договору.

Відповідно до специфікації №1 від 08.09.2023 року до цього договору сторони визначили, що товаром відповідно до договору є соя українського походження врожаю 2023 року за ціною 13508,77 грн. без ПДВ за одну тонну, у кількості 100,00 тонн на загальну вартість 1350877,00 грн. без ПДВ та 1539999,78 грн. з ПДВ.

08.09.2023 року ТОВ «Дебют 2005» складений рахунок №9 на оплату за договором на товар - сою врожаю 2023 року у кількості 100,00 тонн на суму 1350877,00 грн. з ПДВ, а також видаткові накладні №104 від 12.09.2023 року, №105 від 14.09.2023 року, №106 від 19.09.2023 року, №118 від 21.09.2023 року та товарно-транспортні накладні.

11.09.2023 року ТОВ «Агропрайм холдинг» здійснено часткову оплату по рахунку №9 від 08.09.2023 року на суму 739997,00 грн., що підтверджується випискою по особовому рахунку ТОВ «Дебют 2005» за 11.09.2023 року.

14.09.2023 року ТОВ «Агропрайм холдинг» здійснено часткову оплату по рахунку №9 від 08.09.2023 року на суму 800002,78 грн., що підтверджується випискою по особовому рахунку ТОВ «Дебют 2005» за 14.09.2023 року.

За фактом здійснення вказаних господарських операцій ТОВ «Дебют 2005» склало (виписало) податкові накладні від 11.09.2023 року №1 на суму 739997,01 грн. в т.ч. ПДВ 90876,83 грн. та від 14.09.2023 року №2 на суму 800002,77 грн. в т.ч. ПДВ 98245,95 грн., а також направило їх на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, проте позивачем отримано квитанції про прийняття документу та зупинення реєстрації із зазначенням, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомлено показник «D» та «P». Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вимог пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України позивачем направлено до комісії Головного управління ДПС в Одеській області повідомлення про надання пояснень щодо вказаних податкових накладних та копії первинних документів, зокрема: виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб від 31.10.2023, договору поставки №111/23 від 09.09.2023, податкової накладної №1 від 11.09.2023, виписки по особовому рахунку за 11.09.2023, виписки по особовому рахунку за 14.09.2023, видаткової накладної за 12.09.2023, видаткової накладної за 14.09.2023, видаткової накладної за 19.09.2023, видаткової накладної за 21.09.2023, декларації Єдиного податку 4 групи (землі) 15.03.2023, форми 4-сг (річна) звіту про посівні площі від 02.06.2023, 37-сг збір врожаю на 01.10.2023, витяг розрахунків з бюджетом на 04.10.2023, рахунок на оплату №9 від 08.09.2023, податкової накладної №2 від 14.09.2023, довідку платника єдиного податку 4 групи, оборотно-сальдову відомість по рах. №101 від 31.12.2023, договір оренди майна №01/01-21 від 01.01.2021, декларація оренди землі, об`єднана звітність ПДФО та ЄСВ за 4 кв. 2023, форми 4-сг (річна) звіту про посівні площі за 2023, 29-сг збір врожаю за 2023, 21-заг (річна) 2023, фінансова звітність за 2023, витяг про відсутність заборгованості перед бюджетом.

Проте, рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області №9798058/33757219 від 26.10.2023 року та №10766359/33757219 від 21.03.2024 року відмовлено в реєстрації зазначених податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Позивач не погодився із вказаними рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області та звернувся до суду з цим позовом.

Відповідно до п. 12, 13 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 року, після надходження податкової накладної до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та перевірка, за результатами якої формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної.

Згідно з п. 3 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165, податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень; значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою: D= S/T, де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками, визначеними статтею 193 Кодексу, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою: P = Pм х 1,4, де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку; 4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

Відповідно до п. 5, 6 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Згідно з п. 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11 «Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 року №520, прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Зі змісту квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної вбачається, що контролюючий орган сформував висновок про відповідність податкової накладної п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, що є достатнім для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Додатком 1 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165, встановлено Критерії ризиковості платника податку на додану вартість.

Відповідно до п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість зазначено, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних є: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно висновків Верховного Суду від 07 грудня 2022 року у справі №500/2237/20, які враховуються судом, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Крім того, згідно висновків Верховного Суду у постанові від 10 квітня 2020 року у справі №819/330/18, які враховуються судом відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України, для кожного критерію передбачений самостійний список документів, за умови подання якого, приймається рішення про реєстрацію податкової накладної. При цьому загальне посилання на Вичерпний перелік документів контролюючим органом не є достатнім, а перелік документів, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення контролюючим органом, повинен бути конкретизований та чіткий. Дотримання вимоги чіткості і недвозначності щодо інформації, яка зазначена в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, є особливо важливим з огляду на специфіку податкового законодавства та наслідки недотримання платником податків вимог щодо подання неповного переліку документів.

Недотримання принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкових накладних призвело до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу, внаслідок чого у відповідача виникла можливість прояву нічим необмеженої дискреції. Вказане, на думку суду, призвело до прояву суб`єктом владних повноважень негативного розсуду, внаслідок чого платник податків не зміг належним чином виконати свої обов`язки, мета яких - реєстрація податкової накладної.

З урахуванням зазначеного, в оскаржуваних рішеннях не зазначено конкретних причин відмови в реєстрації податкових накладних, оскільки не зазначено чіткого переліку наданих позивачем копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, як і взагалі не зазначено яка податкова інформація свідчить про здійснення ним ризикових операцій, що позбавило можливості відповідача прийняти рішення про реєстрацію цих податкових накладних.

Також, суд встановив, що позивачем до податкового органу надавалися первинні документи щодо яких відповідачі не зазначають будь-яких невідповідностей та не можливість встановити зміст і обсяг господарських операцій за цими документами, їх дефектність, тощо.

Доводи податкового органу про недоліки в наданих первинних документах, про що зазначено у відзиві на позовну заяву, суд вважає необґрунтованими та безпідставними, оскільки ці обставини не були підставами для відмови в реєстрації податкових накладних та не зазначаються в оскаржуваних рішеннях.

Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, оскаржувані рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області є необґрунтованими та протиправними, а тому підлягають скасуванню судом.

Стаття 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) гарантує, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Отже, суд вважає, що під ефективним засобом (способом) необхідно розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Тобто, ефективний спосіб захисту порушеного права беззаперечно повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

Враховуючи встановлені під час розгляду справи обставини протиправності оскаржуваних рішень комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області, суд вважає, що саме зобов`язання Державної податкової служби України здійснити реєстрацію зазначених податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є ефективним способом захисту порушених прав позивача, оскільки законодавством України обов`язок щодо прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних покладено на Державну податкову службу України.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Дебют 2005» обґрунтовані, відповідають вимогам законодавства та підлягають задоволенню повністю.

Щодо судових витрат, зокрема, сплаченого судового збору, він підлягає стягненню з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань у відповідності до приписів ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. 6, 14, 90, 139, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Дебют 2005» (вул. Полунична, буд. 240, с. Ліски, Ізмаїльський район, Одеська область, 68354, код ЄДРПОУ 33757219) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 44069166), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення №9798058/33757219 від 26.10.2023 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 11.09.2023 року, зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 11.09.2023 року подану датою її фактичного надходження на реєстрацію, визнання протиправним та скасування рішення №10766359/33757219 від 21.03.2024 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 від 14.09.2023 року, зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 14.09.2023 року подану датою її фактичного надходження на реєстрацію - задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9798058/33757219 від 26.10.2023 року та №10766359/33757219 від 21.03.2024 року про відмову в реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю «Дебют 2005» №1 від 11.09.2023 року та №2 від 14.09.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «Дебют 2005» №1 від 11.09.2023 року та №2 від 14.09.2023 року датами їх фактичного подання на реєстрацію.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 44069166) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Дебют 2005» (вул. Полунична, буд. 240, с. Ліски, Ізмаїльський район, Одеська область, 68354, код ЄДРПОУ 33757219) сплачений судовий збір у розмірі 6056,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

СуддяЛеонід СВИДА

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.11.2024
Оприлюднено02.12.2024
Номер документу123406696
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/12955/24

Рішення від 29.11.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 14.06.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 23.05.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 30.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні