Справа №420/16386/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 листопада 2024 рокум. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Свиди Л.І.
розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
До суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» з позовною заявою до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення №10513130/33798831 від 06.02.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №17 від 28.11.2023, зобов`язання зареєструвати податкову накладну №17 від 28.11.2023 датою її подання на реєстрацію - 14.12.2023, визнання протиправним та скасування рішення №10513128/33798831 від 06.02.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №12 від 24.11.2023, зобов`язання зареєструвати податкову накладну №12 від 24.11.2023 датою її подання на реєстрацію - 13.12.2023, визнання протиправним та скасування рішення №10513129/33798831 від 06.02.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 20.11.2023, зобов`язання зареєструвати податкову накладну №8 від 20.11.2023 датою її подання на реєстрацію - 13.12.2023.
За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у відповідності до ст. 262 КАС України та наданий відповідачам строк для подання до суду відзиву на цю заяву, а позивачу - відповіді на відзиви.
Позов, відповідь на відзив обґрунтовані позивачем тим, що в межах виконання договорів транспортного експедирування, укладених з ТОВ «ЄВРО-МОДУЛЬ», ТОВ «ЕД-МАР» і ТОВ «ФОРПОСТ-М», ним складено ПН №17 від 28.11.2023, №12 від 24.11.2023, №8 від 20.11.2023, проте комісією регіонального рівня прийнято оскаржувані рішення про відмову в реєстрації вказаних ПН, з якими позивач не погоджується та вважає їх такими, що підлягають скасуванню, оскільки у квитанціях про зупинення реєстрації ПН №17 від 28.11.2023, №12 від 24.11.2023, №8 від 20.11.2023 і у повідомленнях про необхідність надання додаткових пояснень та/або копій документів №10469645/33798831 від 30.01.2024, №10469648/33798831 від 30.01.2024, №10469647/33798831 від 30.01.2024 відсутній конкретний перелік документів, який необхідно надати для підтвердження інформації, зазначеної в ПН, поданій на реєстрацію, для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН / РК в ЄРПН. Позивач вважає, що подані копії документів для реєстрації ПН №17 від 28.11.2023, №12 від 24.11.2023 і №8 від 20.11.2023 підтверджують зазначені у них дані та є достатніми для прийняття рішення про їх реєстрацію в ЄРПН. Всупереч законодавству України і усталеній судовій практиці комісія регіонального рівня не здійснила належну оцінку поданим копіям документів, не зазначила об`єктивних обставин, які перешкоджають реєстрації зупинених ПН, а також не навела чіткого переліку документів, яких на думку комісії виявилося недостатнім для реєстрації цих накладних. На думку позивача, оскаржувані рішення є формальними та об`єктивно не містять чіткого визначення підстав та мотивів для їх прийняття, є необґрунтованими та незаконними, а тому підлягають визнанню протиправними та скасуванню.
З відзиву на позовну заяву вбачається, що відповідачі позов не визнають та зазначають, що законодавець встановлює перелік обов`язкової для фіксації в рамках квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної інформації. Без деталізації такого роду інформації відповідна квитанція не може вважатися належним чином оформленою. При цьому, квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної повинна фіксувати: 1) порядковий номер та дату складення податкової накладної; 2) конкретний критерій або ж критерії, на підставі яких здійснено зупинення реєстрації податкової накладної; 3) пропозицію про надання платником податків пояснень та/або перелік конкретних документів, що є достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної. Обов`язок довести реальність господарської операції та підтвердити її належними документами покладається виключно на Позивача. Вказані первинні документи мають відповідати стандартам бухгалтерського обліку та вимогам Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність». На переконання відповідачів, надіслані позивачем пояснення на додані до них документи поза розумним сумнівом не можливо вважати достатніми для розкриття та підтвердження інформації, зазначеної у направлених на реєстрацію податкових накладних. Відповідачі вважають, що позовні вимоги в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну є передчасними, в той час як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання контролюючого органу повторно розглянути питання щодо реєстрації податкової накладної.
Дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, докази, якими вони підтверджуються, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» є юридичною особою, видами діяльності якого за КВЕД є: 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту (основний); 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 46.33 Оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами; 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту; 52.22 Допоміжне обслуговування водного транспорту; 52.24 Транспортне оброблення вантажів.
03.11.2023 року між ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» і ТОВ «ЄВРО-МОДУЛЬ» укладено договір транспортного експедирування №UUT003/23.
27.11.2023 між ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» та ТОВ «ЄВРО-МОДУЛЬ» укладено додаток №3 до договору №UUT003/23 від 03.11.2023, за яким позивач мав організувати послуги з перевезення вантажу - сталі оцинкованої у рулонах, вагою 139,21 т у контейнерах залізничним транспортом за маршрутом: порт Гданськ, Польща - м. Новомосковськ, Україна контейнерною лінією MSC (ТОВ «МШК УКРАЇНА»).
Для належного виконання зобов`язань ТОВ «ЄВРО-МОДУЛЬ» видало ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» довіреність №02 від 27.11.2023.
На виконання умов договору №UUT003/23 від 03.11.2023 ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» виставило ТОВ «ЄВРО-МОДУЛЬ» рахунок №20 від 28.11.2023 на попередню оплату послуг у розмірі 442023,27 грн., у т.ч. ПДВ 45412,90 грн.
28.11.2023 TOB «ЄВРО-МОДУЛЬ» сплатило виставлений рахунок у повному обсязі, що підтверджується платіжною інструкцією №641 від 28.11.2023.
ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» організувало виконання транспортно-експедиторських послуг, які обумовлені у додатку №3 до договору №UUT003/23 від 03.11.2023, шляхом залучення контейнерної лінії ТОВ «МШК УКРАЇНА» на підставі договору про надання послуг №U00005 від 01.10.2023.
ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» понесло витрати у загальному розмірі 425553,27 грн., у т.ч. ПДВ 42799,45 грн., що підтверджується протоколом узгодження договірної ціни №48563 від 27.11.2023 до договору №U00005 від 01.10.2023, попереднім рахунком ТОВ «МШК УКРАЇНА» №1692 від 28.11.2023 (на підставі якого був сформований рахунок ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» №20 від 28.11.2023), рахунком ТОВ «МШК УКРАЇНА» №ILINV0057224 від 18.01.2024, актом надання послуг №ILINV0057224 від 18.01.2024, а також платіжною інструкцією ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» №65 від 28.11.2023.
Доставка контейнерів з вантажем ТОВ «ЄВРО-МОДУЛЬ» підтверджується залізничною накладною ЦИМ/СМГС (SIM/SMGS) №LHS06594-6 00099 і 00065 з відомістю контейнерів та контрольними талонами, які містять відмітки митного органу.
По результатам надання послуг згідно додатку №3 до договору №UUT003/23 від 03.11.2023 ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» і ТОВ «ЄВРО-МОДУЛЬ» підписали акт надання послуг №26 від 17.01.2024 на загальну суму 442023,27 грн., у т.ч. ПДВ 45412,90 грн.
За фактом здійснення вказаних господарських операцій 28.11.2023 року ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» склало (виписало) податкову накладну №17 на суму 307113,82 грн. в т.ч. ПДВ 45412,90 грн. та направило її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, проте позивачем отримано квитанцію про прийняття документу та зупинення реєстрації із зазначенням, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомлено показник «D» та «P». Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вимог пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України позивачем направлено до комісії Головного управління ДПС в Одеській області повідомлення про надання пояснень щодо вказаної податкової накладної та копії первинних документів, зокрема: договору з ТОВ «ЄВРО-МОДУЛЬ» №UUT003/23 від 03.11.2023, рахунку ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» №20 від 28.11.2023, договору з ТОВ «МШК УКРАЇНА» №U00005 від 01.10.2023, а також платіжної інструкції ТОВ «ЄВРО-МОДУЛЬ» №641 від 28.11.2023.
30.01.2024 року ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» отримало від комісії регіонального рівня Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10469645/33798831, яким у зв`язку з необхідністю надання додаткових пояснень та/або документів для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних запропоновано надати такі додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, зокрема, копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, а саме: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; первинних документів щодо постачання, придбання, товарів, послуг, зберігання продукції, транспортування продукції, навантаження продукції, розвантаження продукції; складських документів; інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури, інвойсів; актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки; накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; декларації про відповідність; паспорти якості; сертифікати відповідності.
02.02.2024 року позивачем направлено до комісії Головного управління ДПС в Одеській області повідомлення про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, до якого додано відповідні пояснення та копії наступних первинних документів, зокрема: штатного розпису, акту наданих послуг між ТОВ «ЄВРО-МОДУЛЬ» і ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» №26 від 17.01.2024, акту надання послуг №ILINV0057224 від 18.01.2024 між ТОВ «МШК УКРАЇНА» і ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ», а також довіреності ТОВ «ЄВРО-МОДУЛЬ» №02 від 27.11.2023.
Проте, рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 06.02.2024 року №10513130/33798831 відмовлено в реєстрації зазначеної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
03.11.2023 року між ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» і ТОВ «ЕД-МАР» укладено договір транспортного експедирування №UUT002/23.
16.11.2023 між ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» та ТОВ «ЕД-МАР» укладено додаток №2 до договору №UUT002/23 від 03.11.2023, за яким позивач мав організувати послуги з перевезення вантажу - сталі оцинкованої у рулонах, вагою 198,265 т у контейнерах залізничним транспортом за маршрутом: порт Гданськ, Польща - м. Новомосковськ, Україна контейнерною лінією MSC (ТОВ «МШК УКРАЇНА»).
Для належного виконання зобов`язань ТОВ «ЕД-МАР» видало ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» довіреність №02 від 17.11.2023.
На виконання умов договору №UUT002/23 від 03.11.2023 ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» виставило ТОВ «ЕД-МАР» рахунок №11 від 23.11.2023 на попередню оплату послуг у розмірі 704003,63 грн., у т.ч. ПДВ 72336,43 грн.
24.11.2023 ТОВ «ЕД-МАР» сплатило виставлений позивачем рахунок у повному обсязі, що підтверджується платіжною інструкцією №1974 від 24.11.2023.
ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» організувало виконання транспортно-експедиторських послуг, які обумовлені у додатку №2 до договору №UUT002/23 від 03.11.2023, шляхом залучення контейнерної лінії ТОВ «МШК УКРАЇНА» на підставі договору про надання послуг №1100005 від 01.10.2023.
ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» понесло витрати у загальному розмірі 677651,64 грн., у т.ч. ПДВ 67472,37 грн., що підтверджується протоколом узгодження договірної ціни №48292 від 21.11.2023 до договору №1300005 від 01.10.2023, попереднім рахунком ТОВ «МШК УКРАЇНА» №1628 від 22.11.2023 (на підставі якого був сформований рахунок ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» №11 від 23.11.2023), рахунком ТОВ «МШК УКРАЇНА» №1628 від 22.11.2023, актом надання послуг №ILINV0025124 від 10.01.2024, а також платіжною інструкцією ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» №58 від 24.11.2024.
Доставка контейнерів з вантажем ТОВ «ЕД-МАР» підтверджується залізничною накладною ЦИМ/СМГС (SIM/SMGS) №2151-502047 з відомістю контейнерів, які містять відмітки митного органу.
По результатам надання послуг згідно додатку №2 до договору №UUT002/23 від 03.11.2023 ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» і ТОВ «ЕД-МАР» підписали акт надання послуг №15 від 12.01.2024 на загальну суму 704003,65 грн., у т.ч. ПДВ 71864,37 грн.
За фактом здійснення вказаних господарських операцій 24.11.2023 року ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» склало (виписало) податкову накладну №12 на суму 489173,63 грн. в т.ч. ПДВ 72336,43 грн. та направило її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, проте позивачем отримано квитанцію про прийняття документу та зупинення реєстрації із зазначенням, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомлено показник «D» та «P». Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вимог пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України позивачем направлено до комісії Головного управління ДПС в Одеській області повідомлення про надання пояснень щодо вказаної податкової накладної та копії первинних документів, зокрема: договору з ТОВ «ЕД-МАР» №UUT002/23 від 03.11.2023, рахунку ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» №11 від 23.11.2023, договору з ТОВ «МШК УКРАЇНА» №U00005 від 01.10.2023, а також платіжної інструкції ТОВ «ЕД-МАР» №1974 від 24.11.2023.
30.01.2024 року ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» отримало від комісії регіонального рівня Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10469648/33798831, яким у зв`язку з необхідністю надання додаткових пояснень та/або документів для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних запропоновано надати такі додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, зокрема, копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, а саме: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; первинних документів щодо постачання, придбання, товарів, послуг, зберігання продукції, транспортування продукції, навантаження продукції, розвантаження продукції; складських документів; інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури, інвойсів; актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки; накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; декларації про відповідність; паспорти якості; сертифікати відповідності.
02.02.2024 року позивачем направлено до комісії Головного управління ДПС в Одеській області повідомлення про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, до якого додано відповідні пояснення та копії наступних первинних документів, зокрема: штатного розпису, акту надання послуг між ТОВ «ЕД-МАР» і ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» №15 від 12.01.2024, акту надання послуг №ILINV0025124 від 10.01.2024 між ТОВ «МШК УКРАЇНА» і ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ», а також довіреності ТОВ «ЕД-МАР» №02 від 17.11.2023.
Проте, рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 06.02.2024 року №10513128/33798831 відмовлено в реєстрації зазначеної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
03.11.2023 року між ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» і ТОВ «ФОРПОСТ-М» укладено договір транспортного експедирування №UUT001/23.
03.11.2023 між ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» та ТОВ «ФОРПОСТ-М» укладено додаток №1 до договору №UUT001/23 від 03.11.2023, за яким позивач мав організувати послуги з перевезення вантажу - труби стальні безшовні в пачках, вагою 185,22 т у контейнерах залізничним транспортом за маршрутом: порт Гданськ, Польща - м. Новомосковськ, Україна контейнерною лінією MSC (ТОВ «МШК УКРАЇНА»).
Для належного виконання зобов`язань ТОВ «ФОРПОСТ-М» видало ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» довіреність №3 від 08.11.2023.
На виконання умов договору №UUT001/23 від 03.11.2023 ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» виставило ТОВ «ФОРПОСТ-М» рахунок №7 від 20.11.2023 на попередню оплату послуг у розмірі 655151,24 грн., у т.ч. ПДВ 57664,28 грн.
20.11.2023 ТОВ «ФОРПОСТ-М» сплатило виставлений позивачем рахунок у повному обсязі, що підтверджується платіжною інструкцією №1181 від 20.11.2023.
ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» організувало виконання транспортно-експедиторських послуг, які обумовлені у Додатку №1 до договору №UUT001/23 від 03.11.2023, шляхом залучення контейнерної лінії ТОВ «МШК УКРАЇНА» на підставі договору про надання послуг №U00005 від 01.10.2023.
ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» понесло витрати у загальному розмірі 608993,28 грн., у т.ч. ПДВ 49971,29 грн., що підтверджується протоколом узгодження договірної ціни №47981 від 16.11.2023 до договору №U00005 від 01.10.2023, попереднім рахунком ТОВ «МШК УКРАЇНА» №1556 від 17.11.2023 (на підставі якого був сформований рахунок ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» №7 від 20.11.2023), рахунком №ILINV0004524 від 04.01.2024, актом надання послуг №ILINV0004524 від 04.01.2024, а також платіжною інструкцією ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» №43 від 20.11.2023.
Доставка контейнерів з вантажем ТОВ «ФОРПОСТ-М» підтверджується залізничною накладною ЦИМ/СМГС (SIM/SMGS) №GL-MO 5281/23 31503308 з відомістю контейнерів і контрольними талонами, які містять відмітки митного органу.
По результатам надання послуг згідно додатку №1 до договору №UUT001/23 від 03.11.2023 ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» і ТОВ «ФОРПОСТ-М» підписали акт надання послуг №1 від 04.01.2024 на загальну суму 655151,28 грн., у т.ч. ПДВ 54561,18 грн.
За фактом здійснення вказаних господарських операцій 20.11.2023 року ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» склало (виписало) податкову накладну №8 на суму 429316,26 грн. в т.ч. ПДВ 57664,28 грн. та направило її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, проте позивачем отримано квитанцію про прийняття документу та зупинення реєстрації із зазначенням, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомлено показник «D» та «P». Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вимог пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України позивачем направлено до комісії Головного управління ДПС в Одеській області повідомлення про надання пояснень щодо вказаної податкової накладної та копії первинних документів, зокрема: договору з ТОВ «ФОРПОСТ-М» №UUT001/23 від 03.11.2023, рахунку ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» на передоплату №7 від 20.11.2023, договору з ТОВ «МШК УКРАЇНА» №U00005 від 01.10.2023, а також платіжної інструкції ТОВ «ФОРПОСТ-М» №1181 від 20.11.2023.
30.01.2024 року ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» отримало від комісії регіонального рівня Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10469647/33798831, яким у зв`язку з необхідністю надання додаткових пояснень та/або документів для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних запропоновано надати такі додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, зокрема, копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, а саме: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; первинних документів щодо постачання, придбання, товарів, послуг, зберігання продукції, транспортування продукції, навантаження продукції, розвантаження продукції; складських документів; інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури, інвойсів; актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки; накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; декларації про відповідність; паспорти якості; сертифікати відповідності.
01.02.2024 року позивачем направлено до комісії Головного управління ДПС в Одеській області повідомлення про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, до якого додано відповідні пояснення та копії наступних первинних документів, зокрема: штатного розпису, акту надання послуг №1 від 04.01.2024 між ТОВ «ФОРПОСТ-М» і ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ», акту надання послуг №ILINV0004524 від 04.01.2024 між ТОВ «МШК УКРАЇНА» і ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ», а також довіреності ТОВ «ФОРПОСТ-М» №3 від 08.11.2023.
Проте, рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 06.02.2024 року №10513129/33798831 відмовлено в реєстрації зазначеної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Позивач не погодився із зазначеними рішеннями та звернувся до Державної податкової служби України зі скаргами про їх скасування, проте рішеннями за результатами розгляду скарг щодо рішень про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних скарги залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Позивач не погодився із вказаними рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області та звернувся до суду з цим позовом.
Відповідно до п. 12, 13 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 року, після надходження податкової накладної до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та перевірка, за результатами якої формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної.
Згідно з п. 3 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165, податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень; значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою: D= S/T, де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками, визначеними статтею 193 Кодексу, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою: P = Pм х 1,4, де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку; 4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.
Відповідно до п. 5, 6 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Згідно з п. 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11 «Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 року №520, прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Зі змісту квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних вбачається, що контролюючий орган сформував висновок про відповідність податкової накладної п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, що є достатнім для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Додатком 3 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165, встановлено Критерії ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій зазначено, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних є: обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.
Згідно висновків Верховного Суду від 07 грудня 2022 року у справі №500/2237/20, які враховуються судом, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
Крім того, згідно висновків Верховного Суду у постанові від 10 квітня 2020 року у справі №819/330/18, які враховуються судом, відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України, для кожного критерію передбачений самостійний список документів, за умови подання якого, приймається рішення про реєстрацію податкової накладної. При цьому загальне посилання на Вичерпний перелік документів контролюючим органом не є достатнім, а перелік документів, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення контролюючим органом, повинен бути конкретизований та чіткий. Дотримання вимоги чіткості і недвозначності щодо інформації, яка зазначена в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, є особливо важливим з огляду на специфіку податкового законодавства та наслідки недотримання платником податків вимог щодо подання неповного переліку документів.
Недотримання принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкової накладної призвело до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу, внаслідок чого у відповідача виникла можливість прояву нічим необмеженої дискреції. Вказане, на думку суду, призвело до прояву суб`єктом владних повноважень негативного розсуду, внаслідок чого платник податків не зміг належним чином виконати свої обов`язки, мета яких - реєстрація податкової накладної.
З урахуванням зазначеного, в оскаржуваних рішеннях не зазначено конкретних причин відмови в реєстрації податкових накладних, оскільки не зазначено чіткого переліку не наданих та/або частково наданих позивачем копій документів, що позбавило можливості відповідача прийняти рішення про реєстрацію цих податкових накладних.
Також, суд встановив, що позивачем до податкового органу надавалися первинні документи щодо яких відповідачі не зазначають будь-яких невідповідностей та не можливість встановити зміст і обсяг господарських операцій за цими документами, їх дефектність, тощо.
Посилання відповідачів у відзиві, що позивач не надав бухгалтерських документів, оборотно-сальдові відомості, форму 20-ОПП «Повідомлення про об`єкти оподаткування» тощо, суд оцінює критично, оскільки такі доводи взагалі ніяким чином не обґрунтовані та не підтверджені.
Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З урахуванням зазначеного, доводи податкового органу про ненадання окремих первинних документів є необґрунтованими, оскільки відсутність вказаних документів не була підставою для зупинення реєстрації податкових накладних та не зазначалася у відповідних квитанціях.
Таким чином, оскаржувані рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області є необґрунтованими та протиправними, а тому підлягають скасуванню судом.
Стаття 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) гарантує, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
Отже, суд вважає, що під ефективним засобом (способом) необхідно розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Тобто, ефективний спосіб захисту порушеного права беззаперечно повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.
Враховуючи встановлені під час розгляду справи обставини протиправності оскаржуваних рішень комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області, суд вважає, що саме зобов`язання Державної податкової служби України здійснити реєстрацію зазначених податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є ефективним способом захисту порушених прав позивача, оскільки законодавством України обов`язок щодо прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних покладено на Державну податкову службу України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» обґрунтовані, відповідають вимогам законодавства та підлягають задоволенню повністю.
Щодо судових витрат, зокрема, сплаченого судового збору, він підлягає стягненню з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань у відповідності до приписів ст. 139 КАС України.
Керуючись ст. 6, 14, 90, 139, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» (вул. Транспортна, буд. 23-А, м. Чорноморськ, Одеська обл., 68000, код ЄДРПОУ 33798831) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 44069166), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення №10513130/33798831 від 06.02.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №17 від 28.11.2023, зобов`язання зареєструвати податкову накладну №17 від 28.11.2023 датою її подання на реєстрацію - 14.12.2023, визнання протиправним та скасування рішення №10513128/33798831 від 06.02.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №12 від 24.11.2023, зобов`язання зареєструвати податкову накладну №12 від 24.11.2023 датою її подання на реєстрацію - 13.12.2023, визнання протиправним та скасування рішення №10513129/33798831 від 06.02.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 20.11.2023, зобов`язання зареєструвати податкову накладну №8 від 20.11.2023 датою її подання на реєстрацію - 13.12.2023 - задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області №10513130/33798831 від 06.02.2024 року, №10513128/33798831 від 06.02.2024 року, №10513129/33798831 від 06.02.2024 про відмову в реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» №17 від 28.11.2023 року, №12 від 24.11.2023 року, №8 від 20.11.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» №17 від 28.11.2023 року, №12 від 24.11.2023 року, №8 від 20.11.2023 року датами їх подання на реєстрацію.
Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 44069166) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКИЙ УНІВЕРСАЛЬНИЙ ТЕРМІНАЛ» (вул. Транспортна, буд. 23-А, м. Чорноморськ, Одеська обл., 68000, код ЄДРПОУ 33798831) сплачений судовий збір у розмірі 12112,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
СуддяЛеонід СВИДА
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2024 |
Оприлюднено | 02.12.2024 |
Номер документу | 123406722 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Свида Л.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні