Рішення
від 29.11.2024 по справі 500/5566/24
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/5566/24

29 листопада 2024 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючої судді Мірінович У.А., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до 12 Регіональної військово-лікарської комісії про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду, через представника - адвоката Сампару Н.М., надійшла позовна заява ОСОБА_1 до 12 Регіональної військово-лікарської комісії, у якій просить:

визнати протиправною та скасувати постанову штатної військово-лікарської комісії, яка оформлена свідоцтвом про хворобу № 2329 від 11.12.2023 та затверджена 12 РВЛК, в частині причинного зв`язку захворювання ОСОБА_1 з проходженням військової служби, а саме скасувати - Захворювання, ТАК пов`язані з проходженням військової служби;

зобов`язати Центральну військово-лікарську комісію, 12 Регіональну військово-лікарську комісію повторно провести медичний огляд ОСОБА_1 та внести зміни до Свідоцтва про хворобу № 2329, а саме скасувати пункт 12 Свідоцтва про хворобу №2329, 12 Регіональної військово-лікарської комісії від 11 грудня 2023 року в частині визначення ОСОБА_1 , причинного зв`язку захворювання з проходженням військової служби, а саме скасувати - Захворювання, ТАК пов`язані з проходженням військової служби та зазначити: ТАК, пов`язане із захистом Батьківщини.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 09.04.2024 позивач був призваний на військову службу із запасу. Під час проходження служби приймав участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримуванні збройної агресії рф в складі військової частини НОМЕР_1 . Під час виконання обов`язків військової служби в зоні бойових дій в районі населеного пункту Часів яр, Бахмутського району, Донецької області позивач отримав поранення.

Відповідно до довідки командира військової частини НОМЕР_1 про обставини травми (поранення, контузії, каліцтва) від 15.05.2023 Головний сержант-командир 1 відділення кулеметного взводу стрілецької роти ОСОБА_1 , ТАК, отримав під час виконання обов`язків військової служби в зоні бойових дій пов`язаним із захистом Батьківщини, захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України під час воєнного стану в Україні. Діагноз: Цефалгічний, вестибулоатактивний синдром.

04.01.2024 позивач виключено із списків особового складу військової частини та звільнено від займаної посади за станом здоров`я. В подальшому 12.03.2024 позивачу встановлено третю групу інвалідності довічно.

08.12.2023 Госпітальною військово-лікарською комісією терапевтичного профілю військової частини НОМЕР_2 складено свідоцтво про хворобу № 2329 ОСОБА_1 , яким встановлено діагноз та постанова ВЛК про причинний зв`язок захворювання, поранення, контузії, каліцтва: Анкілозуючий спондилоартрит хвороба Бехтєрєва) високого ступеня активності (ASDAS - 2,75), центральна форма, HLA В27 позитивний, двобічний сакроілеїт (рентенологічно четвертої стадії) з ураженням шийного, грудного, поперекового відділів хребта зі значним порушенням функції. Двобічний коксартроз першої стадії з незначним порушенням функції. Хронічна вертеброгенна цервікотораколюмбалгія, фаза ремісії. Захворювання, ТАК, пов`язані з проходженням військової служби.

Позивач частково не погодився з вищевказаним рішенням військово-лікарської комісії в частині визначення причинного зв`язку захворювання та 24.07.2024 звернувся до Центральної військової лікарської комісії, 12 Регіональної військово-лікарської комісії із заявою про внесення змін до Свідоцтва про хворобу №2329 шляхом зазначення про причинний зв`язок його захворювань у формулюванні: Захворювання, ТАК, пов`язане із захистом Батьківщини.

У відповідь на заяву позивача 12 Регіональною військово-лікарською комісією відмовлено у внесенні змін до Свідоцтва про хворобу №2329. Підставою для відмови вказано: "повертаю документи без реалізації. До розгляду даного питання комісія повернеться після надходження повного пакета документів, завірених встановленим чином".

Позивач вважає, що за наявного діагнозу, причинний зв`язок захворювання має бути визнаним таким, що пов`язане із захистом Батьківщини. Просить позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Ухвалою суду від 18.09.2024 провадження у справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, у якій встановлено строк подання відповідачу відзиву на позовну заяву.

30.09.2024 від відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву зі змісту якого слідує, що відповідач повністю заперечує проти задоволення позовних вимог та вказує, позивач проходив медичний огляд військово-лікарською комісією у в/ч НОМЕР_2 . Відповідно до свідоцтва про хворобу від 08.12.2023 № 2329 після проведеного медичного огляду позивача ВЛК прийняла постанови: про причинний зв`язок його захворювань у формулюванні: "Захворювання, ТАК, пов`язані з проходженням військової служби" (Анкілозующий спондилоартрит (хвороба Бєхтєрєва) високого ступеня активності (ASDAS - 2,75), центральна форма, HLA В27 позитивний; двобічний сакроілеїт (рентгенологічно четвертої стадії) з ураженням шийного, грудного, поперекового відділів хребта зі значним порушенням функції. Хронічна вертеброгенна цервікотораколюмбалгія, фаза ремісії).); про ступінь придатності до військової служби у формулюванні: "Непридатний до військової служби з виключенням з військового обліку на підставі статей 60-а, 61-в графи ІІ Розкладу хвороб".

У зв`язку з незгодою із встановленим у пункті 12 свідоцтва про хворобу причинним зв`язком, позивач звернувся до 12 РВЛК з проханням про перегляд постанови. Згідно відповіді 12 РВЛК від 31.08.2024 №4019 позивача було повідомлено, що документи повертаються без реалізації. До розгляду даного питання комісія повернеться після надходження повного пакету документів, завірених встановлених чином.

04.10.2024 до суду надійшла відповідь на відзив, у якій представник позивача просить позовні вимоги задовольнити, вказує, що відмова є формальною відпискою та такою що не вирішує питання по суті, оскільки позивачем до заяви додавалися медична документація, видавником якої є в тому числі і 12 Регіональна військово-лікарська комісія.

05.10.2024 до суду надійшло заперечення на відповідь на відзив, у якій представник відповідача вказує, що комісія розглядає звернення щодо перегляду постанови ВЛК про причинний зв`язок коли заявником надано на розгляд комісії пакет засвідчених копій медичних документів (або оригіналів), які передбачено Положенням. У випадку відсутності необхідних документів, або коли такі не засвідчені відповідно до вимог Положення 12 РВЛК повертає заявнику документами з відповідними роз`ясненнями.

Представник відповідача зазначає, що 12 РВЛК розглянувши (перевіривши) заяву позивача та додані до неї військово-медичні документи, встановила, що документи надані не в повному обсязі. При цьому 12 РВЛК правомірно надала письмову відповідь за підписом керівника про те, що документи повертаються заявнику з метою долучення повного пакету документів встановлених засвідченим порядком.

Ухвалою суду від 15.11.2024 продовжено процесуальний строк розгляду справи на 15 днів та витребувано у відповідача копію заяви позивача від 24.07.2024 про внесення змін до Свідоцтва про хворобу № 2329, із додатками до заяви.

18.11.2024 від представника відповідача надійшла заява про неможливість подати докази до суду, посилаючись на те, що 12 РВЛК повернула заяву позивача разом із долученими копіями документів заявнику, тому надати запитувану судом документацію неможливо.

27.11.2024 представник позивача подала до суду клопотання про долучення додаткових доказів, надавши заяву позивача від 25.07.2024 про внесення змін до Свідоцтва про хворобу № 2329.

Дослідивши письмові докази та перевіривши доводи, викладені у заявах по суті, суд встановив наступні обставини.

Судом встановлено, що позивач - ОСОБА_1 , після введення воєнного стану на всій території України, був призваний до лав Збройних Сил України.

28.03.2022 року Збаразькою територіальною позаштатною постійно - діючою військово - лікарською комісією при ІНФОРМАЦІЯ_1 , проведено медичний огляд ОСОБА_1 та на підставі графи ІІ розкладу хвороб визнано здоровим та придатним до військової служби.

Згідно із витягу з наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 (по стройовій частині) № 181, вирішено призвати на військову службу із запасу з 09.04.2022 сержанта ОСОБА_1 . (арк.справи 8).

Згідно довідки про безпосередню участь особи у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України №35 від 04.01.2024 встановлено, що старший сержант ОСОБА_1 дійсно в період з 07.05.2022 по 10.12.2022, з 21.12.2022 по 06.03.2023, з 14.03.2023 по 07.05.2023 року, з 12.05.2023 по 03.09.2023 року, з 07.10.2023 по 20.11.2023 року, з 13.12.2023 по 03.01.2024 року брав участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захист безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, перебуваючи в Сумській області, Конотопському районі, н.п. Піски, Дяківка, Кошарське, Жовтневе, Донецька область, Бахмутський район в районі каналу Сіверський ДонецькДонбас поблизу н.п. Часів Яр, Кліщівка, Харківська область, Ізюмський район поблизу н.п. Стельмахівка Луганська область (арк.справи 8 зворот).

Відповідно до довідки командира військової частини НОМЕР_1 про обставини травми (поранення, контузії, каліцтва) №1179 від 15.05.2023, Головний сержант-командир 1 відділення кулеметного взводу стрілецької роти ОСОБА_1 , ТАК, отримав під час виконання обов`язків військової служби в зоні бойових дій пов`язаним із захистом Батьківщини, захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України під час воєнного стану в Україні, НЕ пов`язане з вчиненням злочину чи адміністративного правопорушення, НЕ є наслідком вчинення ним дій у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння, або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, НЕ є наслідком навмисного спричинення собі тілесних ушкоджень.За обставин: 08.05.2023 близько 05:00 під час виконання бойового завдання, та внаслідок ворожого ймовірно гранатометного обстрілу по позиціях військовослужбовців військової частини НОМЕР_1 в районі населеного пункту Часів яр, Бахмутського району, Донецької області, прибувши на бойові позиції, згідно БР, факт обстрілу підтверджено записом в журналі бойових дій військової частини НОМЕР_1 від 08.05.2023(арк.справи.7 зворот).

09.08.2023 позивачу видано посвідчення учасника бойових дій (арк.справи 8 зворот).

08.12.2023 госпітальна військово-лікарська комісія терапевтичного профілю військової частини НОМЕР_2 за розпорядженням командира військової частини НОМЕР_1 від 18.10.2023 №3781 метою визначення ступеня придатності до військової служби провела огляд позивача.

Відповідно до свідоцтва про хворобу від 08.12.2023 №2329 (арк. справи 6 зворот) після проведеного медичного огляду позивача ВЛК прийняла постанови:

про причинний зв`язок його захворювань у формулюванні:

"Захворювання, ТАК, пов`язані з проходженням військової служби" (Анкілозующий спондилоартрит (хвороба Бєхтєрєва) високого ступеня активності (ASDAS - 2,75), центральна форма, HLA В27 позитивний; двобічний сакроілеїт (рентгенологічно четвертої стадії) з ураженням шийного, грудного, поперекового відділів хребта зі значним порушенням функції. Хронічна вертеброгенна цервікотораколюмбалгія, фаза ремісії);

про ступінь придатності до військової служби у формулюванні:

"Непридатний до військової служби з виключенням з військового обліку" на підставі статей 60-а, 61-в графи ІІ Розкладу хвороб".

04.01.2024 витягом з наказу командира військової частини НОМЕР_1 (по стройовій частині) № 4 виключено із списків особового складу:

1.1. Старшого сержанта ОСОБА_1 , головного сержанта - командира 1 відділення кулеметного взводу 1 стрілецької роти військової частини НОМЕР_1 військової частини НОМЕР_3 , звільненого від займаної посади наказом командира військової частини НОМЕР_3 (по особовому складу) від 30 грудня 2023 року M228-PC у відставку за підпунктом "6" (за станом здоров`я на підставі висновку (постанови) військово-лікарської комісії про непридатність до військової служби з виключенням з військового обліку), пункту 2 частини четвертої статті 26 Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу" вважати таким, що справи та посаду здав і направити для зарахування на військовий облік до ІНФОРМАЦІЯ_3 . 3 04 січня 2024 року виключити із списків особового складу та всіх видів забезпечення військової частини, а з котлового забезпечення зі сніданку 05 січня 2024 року.

В подальшому, у зв`язку з незгодою із встановленим у пункті 12 свідоцтва про хворобу від 08.12.2023 №2329 причинним зв`язком, позивач 25.07.2024 звернувся до Центральної військово-лікарської комісії із заявою про внесення змін до Свідоцтва про хворобу № 2329, а саме: змінити причинний зв`язок захворювання з проходженням військової служби: ТАК, пов`язане із захистом Батьківщини.

Листом від 12.08.2024 Центральна військова лікарська комісія повідомила про скерування заяви позивача до 12 Регіональної військово-лікарської комісії для розгляду.

Листом від 31.08.2024 12 Регіональна військово-лікарська комісія повідомила позивача, що на розгляд надані копії документів не завірені, та не у повному обсязі. У довідці про обставини травми травма не зазначена, лише неврологічні синдроми. Для обґрунтованого винесення рішення, відповідно до вимог Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженого наказом Міністра оборони України від 14.08.2008 №402 (зі змінами), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.11.2008 за №1109/15800, необхідно додатково надати на розгляд 12 Регіональної ВЛК завірені копії документів: 1. Військового квитка. 2. Медичні документи про первинні звернення та лікування після отримання травми від 08.05.2023. 3. Всі виписні епікризи за період проходження в/служби. 4. Свідоцтво про хворобу №2329 обрізане по краю (нечитабельне). 5. Амбулаторну картку за період 2010-2022 роки (оригінал, після розгляду буде повернута). Документи повертаються без реалізації. До розгляду даного питання комісія повернеться після надходження повного пакету документів, завірених встановлених чином.

Позивач вважає, що за наявного діагнозу, причинний зв`язок захворювання має бути визнаним таким, що пов`язане із захистом Батьківщини, у зв`язку із чим позивач звернувся до суду з позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

За змістом статті 17 Конституції України захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу.

Розділом ІІ Конституції України передбачені основоположні права, свободи та обов`язки людини і громадянина, серед яких відповідно до статті 65 встановлено, що захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов`язком громадян України. Громадяни відбувають військову службу відповідно до закону.

Правове регулювання відносин між державою і громадянами України у зв`язку з виконанням ними конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, а також загальні засади проходження в Україні військової служби визначає Закон України "Про військовий обов`язок і військову службу" від 25.03.1992 №2232-XII (далі - Закон №2232-XII).

Відповідно до частини 1 статті 2 Закону №2232-XII військова служба є державною службою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров`я і віком громадян України, іноземців та осіб без громадянства, пов`язаній з обороною України, її незалежності та територіальної цілісності.

Частинами 2, 3 статті 1 Закону №2232-XII передбачено, що військовий обов`язок установлюється з метою підготовки громадян України до захисту Вітчизни, забезпечення особовим складом Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення (далі - Збройні Сили України та інші військові формування), посади в яких комплектуються військовослужбовцями. Військовий обов`язок включає: підготовку громадян до військової служби; приписку до призовних дільниць; прийняття в добровільному порядку (за контрактом) та призов на військову службу; проходження військової служби; виконання військового обов`язку в запасі; проходження служби у військовому резерві; дотримання правил військового обліку.

Відповідно до частини 7 статті 1 Закону №2232-XII виконання військового обов`язку громадянами України забезпечують державні органи, органи місцевого самоврядування, утворені відповідно до законів України військові формування, підприємства, установи та організації незалежно від підпорядкування і форм власності в межах їх повноважень, передбачених законом, та районні (об`єднані районні), міські (районні у містах, об`єднані міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя (далі - територіальні центри комплектування та соціальної підтримки).

Згідно з частиною 9 статті 1 Закону №2232-XII щодо військового обов`язку громадяни України поділяються на такі категорії: допризовники - особи, які підлягають приписці до призовних дільниць; призовники - особи, приписані до призовних дільниць; військовослужбовці - особи, які проходять військову службу; військовозобов`язані - особи, які перебувають у запасі для комплектування Збройних Сил України та інших військових формувань на особливий період, а також для виконання робіт із забезпечення оборони держави; резервісти - особи, які проходять службу у військовому резерві Збройних Сил України, інших військових формувань і призначені для їх комплектування у мирний час та в особливий період.

Статтею 70 Закону України "Основи законодавства України про охорону здоров`я" передбачено, що військово-лікарська експертиза визначає придатність до військової служби призовників, військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, встановлює причинний зв`язок захворювань, поранень і травм з військовою службою та визначає необхідність і умови застосування медико-соціальної реабілітації та допомоги військовослужбовцям.

Військово-лікарська експертиза здійснюється військово-лікарськими комісіями, які створюються при територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки і закладах охорони здоров`я Міністерства оборони, Служби безпеки України та інших військових формувань, а також Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України.

Наказом Міністра оборони України від 14.08.2008 № 402 затверджено Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України (далі - Положення № 402).

Відповідно до п. 1.2 розділу І Положення № 402 військово-лікарська експертиза визначає придатність за станом здоров`я до військової служби призовників, військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, установлює причинний зв`язок захворювань, травм (поранень, контузій, каліцтв) з військовою службою та визначає необхідність і умови застосування медико-соціальної реабілітації та допомоги військовослужбовцям.

Військово-лікарська експертиза - це:

медичний огляд призовників; військовослужбовців та членів їхніх сімей (крім членів сімей військовослужбовців строкової військової служби); військовозобов`язаних, резервістів (кандидатів у резервісти); громадян, які приймаються на військову службу за контрактом; кандидатів на навчання у вищих військових навчальних закладах, військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти та закладах фахової передвищої військової освіти (далі - ВВНЗ), ліцеїстів військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв (далі - ліцеїсти); осіб, звільнених з військової служби;

визначення ступеня придатності до військової служби, навчання у ВВНЗ;

встановлення причинного зв`язку захворювань, травм (поранень, контузій, каліцтв) військовослужбовців, військовозобов`язаних, резервістів, осіб, звільнених з військової служби, а також причинного зв`язку захворювань, травм (поранень, контузій, каліцтв), які призвели до смерті військовослужбовців, осіб, звільнених з військової служби.

Згідно з п. 2.1 Розділу І Положення №402, для проведення військово-лікарської експертизи створюються військово-лікарські комісії (далі - ВЛК), штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі).

Вказаним пунктом також визначено, що штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі) ВЛК (лікарсько-льотні комісії (далі - ЛЛК)) приймають постанови. Постанови ВЛК (ЛЛК) оформлюються свідоцтвом про хворобу, довідкою військово-лікарської комісії, протоколом засідання штатної військово-лікарської комісії.

Пункт 2.2 Положення № 402 визначає, що штатні ВЛК є військово-медичними установами. Вони мають гербову печатку, кутовий штамп та утримуються за окремим штатом. До штатних ВЛК належать: Центральна військово-лікарська комісія (далі - ЦВЛК); ВЛК регіону.

Разом з тим, порядок встановлення причинного зв`язку захворювань (поранень, контузій, травм, каліцтв) у військовослужбовців, військовозобов`язаних і резервістів, які призвані на збори, та колишніх військовослужбовців зі службою у Збройних Силах України визначено положеннями розділу 21 Положення № 402, підпунктами 21.1-21.5 якого передбачено, що у разі коли під час медичного огляду військовослужбовців встановлено діагноз, ВЛК встановлює причинний зв`язок захворювання, травми, контузії, каліцтва, поранення.

Причинний зв`язок захворювань, поранень, травм, контузій, каліцтв у військовослужбовців, які проходять військову службу, військовозобов`язаних і резервістів, призваних ТЦК та СП на навчальні (перевірочні) збори, при медичному огляді вирішують позаштатні постійно діючі госпітальні, гарнізонні ВЛК і ЛЛК та за потреби - штатні ВЛК.

Причинний зв`язок захворювань, поранень, контузій, травм, каліцтв у осіб, звільнених з військової служби визначають штатні ВЛК; у осіб, звільнених з військової служби інших військових формувань та військових формувань колишнього СРСР, правонаступниками яких вони стали, - штатні ВЛК цих військових формувань та оформлюють протоколом за формою, наведеною в додатку 19.

У випадку прийняття штатними ВЛК рішення про відсутність підстав для прийняття постанови про причинний зв`язок захворювань, поранень (травм, контузій, каліцтв) у формулюваннях, передбачених пунктами 21.5, 21.6 цієї глави, у розділ Х протоколу, оформленого за формою, наведеною в додатку 19до цього Положення, заноситься відповідне рішення.

При медичному огляді військовослужбовців, призваних на збори військовозобов`язаних, резервістів під час навчальних зборів, кандидатів на навчання у ВВНЗ, направлених ТЦК та СП, коли їм встановлено діагноз і постанова оформлюється свідоцтвом про хворобу або довідкою, ВЛК встановлюється причинний зв`язок захворювання (поранення, контузії, каліцтва, травми).

Пункт 21.7 Положення № 402 визначає, що постанова ВЛК про причинний зв`язок травми (поранення, контузії, каліцтва) та її наслідків приймається відповідно до висновку, зазначеного в довідці про обставини травми (поранення, контузії, каліцтва), або висновку, зазначеного в Акті проведення розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку (зникнення, смерті, аварії), за формою, наведеною у додатку 4 до Інструкції 332, Акті про нещасний випадок (зникнення, смерть), за формою, наведеною у додатку 5 до Інструкції 332, у разі проведення розслідування обставин отримання військовослужбовцем травми (поранення, контузії, каліцтва). Також до ВЛК надається медична документація про первинне звернення за медичною допомогою військовослужбовця безпосередньо після одержання травми (поранення, контузії, каліцтва).

Пункт 21.12 Положення № 402 визначає, що причинний зв`язок захворювань (поранень) у осіб, звільнених з військової служби, які пройшли медичний огляд раніше, у ВЛК розформованих військових або прикордонних округів, груп військ, родів військ (сил), визначають (переглядають) штатні ВЛК за територіальним принципом, де проживають особи, звільнені з військової служби, у межах територіальної відповідальності штатних ВЛК.

Згідно з пунктом 21.13 Положення № 402, у разі відсутності у свідоцтві про хворобу або інших військово-медичних документах постанови ВЛК про причинний зв`язок захворювань (поранень), неналежного їх оформлення або незгоди з постановою, а також у разі наявності в документах записів про звільнення із Збройних Сил України "через хворобу чи за станом здоров`я" ТЦК та СП направляє документи осіб, звільнених з військової служби, на розгляд до штатної ВЛК за територіальним принципом.

За наявності підстав для зміни (перегляду) постанови ВЛК про причинний зв`язок захворювання, поранення, зазначених у свідоцтві про хворобу (довідці ВЛК), постанова ВЛК при прийнятті нової постанови підлягає скасуванню (відміні). Постанова ВЛК оформляється протоколом засідання штатної ВЛК щодо встановлення причинного зв`язку захворювань (поранень).

Постанова про причинний зв`язок захворювань оформлюється:

на військовослужбовців - свідоцтвом про хворобу (довідкою), яке підлягає затвердженню штатною ВЛК;

на колишніх військовослужбовців - витягом з протоколу засідань штатної ВЛК щодо встановлення причинного зв`язку захворювань (поранень, травм, контузій, каліцтв).

Чинним законодавством встановлений порядок вирішення спірних питань при проходженні медичного огляду та оформленні його результатів, зокрема шляхом оскарження постанов ВЛК до ВЛК вищого рівня або в судовому порядку.

Так, відповідно до підпункту 2.4.10. Положення №402 постанова ВЛК регіонів може бути оскаржена у ЦВЛК або у судовому порядку.

Відповідно до підпункту 2.3.4 Положення № 402, ЦВЛК має право, зокрема,:

оглядати військовослужбовців та інших осіб, зазначених у пункті 1.2 розділу I цього Положення;

перевіряти роботу підпорядкованих ВЛК з питань військово-лікарської експертизи;

запитувати документи в частині, що характеризують обставини отримання захворювання, поранення, травми, каліцтва, необхідні для прийняття постанови про їх причинний зв`язок;

запитувати від закладів охорони здоров`я (установ), військових частин, ТЦК та СП і ВВНЗ додаткові дані для аналізу, узагальнення та оцінки результатів військово-лікарської експертизи;

розглядати, переглядати, скасовувати, відміняти, затверджувати, не затверджувати, контролювати згідно з цим Положенням постанови будь-якої ВЛК (лікарсько-льотної комісії (далі - ЛЛК)) Збройних Сил України;

надавати роз`яснення щодо формулювання постанов ВЛК (ЛЛК).

Рішення, постанови ЦВЛК можуть бути оскаржені в судовому порядку (підпункт 2.3.5 Положення № 402).

З наведеного вбачається, що у разі наявності сумніву щодо правильності висновку ВЛК регіону щодо причинного зв`язку, позивач мав право звернутись до Центральної ВЛК для перегляду відповідного висновку.

У спірному випадку суд не може надавати оцінку постанові ВЛК щодо причинного зв`язку захворювання, оскільки вирішення такого питання імперативно віднесено Положенням № 402 до компетенції позаштатних постійно діючих госпітальних, гарнізонних ВЛК і ЛЛК, штатних ВЛК при проведенні медичного огляду військовослужбовця.

Крім того, суд зауважує, що постанова ВЛК Військової частини НОМЕР_2 про причинний зв`язок захворювання оформлена свідоцтвом про хворобу від 08.12.2023 №2329 не є предметом оскарження у цій справі, і жодних аргументів про порушення процедури її прийняття з боку зазначеної ВЛК позивач не наводить.

Суд в межах розгляду цієї справи не досліджує питання, які не входять до предмета доказування.

Оцінюючи поведінку відповідача в частині розгляду скарги позивача про перегляд постанови ВЛК, оформленою свідоцтвом про хворобу від 08.12.2023 №2329, суд зазначає таке.

Позивач користуючись своїм правом, оскаржив висновок військово-лікарської комісії до Центральної військово-лікарської комісії Збройних Сил України звернувшись засобами поштового зв`язку із заявою від 25.07.2024 про внесення змін до Свідоцтва про хворобу № 2329, а саме: змінити причинний зв`язок захворювання з проходженням військової служби: ТАК, пов`язане із захистом Батьківщини.

За результатом розгляду зазначеної заяви, Центральна військова лікарська комісія листом від 12.08.2024 повідомила про скерування заяви позивача до 12 Регіональної військово-лікарської комісії для розгляду.

Листом від 31.08.2024 12 Регіональна військово-лікарська комісія повідомила позивача, що на розгляд надані копії документів не завірені, не у повному обсязі. Необхідно додатково надати на розгляд 12 Регіональної ВЛК завірені копії документів:

- військового квитка;

- медичні документи про перегінні звернення та лікування після отримання «травми» від 08.05.2023;

- всі виписні епікризи за період проходження в/служби;

- свідоцтво про хворобу № 2329 обрізане по краю (нечитабельне);

- амбулаторну картку за період 2010-2022 роки.

Як слідує із матеріалів справи, при зверненні до відповідача щодо перегляду постанови ВЛК позивачем до заяви від 25.07.2024 додані наступні документи:

- належним чином засвідчена копія витягу з наказу №181 від 19.07.2022;

- належним чином засвідчена копія військового квитка № НОМЕР_4 ;

- належним чином засвідчена копія довідки ВЛК №608;

- належним чином засвідчена копія картка обстеження та медичного огляду;

- належним чином засвідчена копія УБД №609541;

- належним чином засвідчена копія довідки про обставини травми №1179;

- належним чином засвідчена копія свідоцтва про хворобу №2329;

- належним чином засвідчена копія довідки №35;

- належним чином засвідчена копія витягу з наказу №4;

- належним чином засвідчена копія довідки до акту огляду МСЕК;

- оригінал амбулаторної карти.

Судом встановлено, що згідно змісту заяви позивача від 25.07.2024, вказані у листі 12 Регіональної ВЛК від 31.08.2024 документи, позивачем надані на розгляд комісії, зокрема належним чином засвідчені копії: військового квитка № НОМЕР_4 , картки обстеження та медичного огляду, довідки про обставини травми №1179, свідоцтва про хворобу №2329 та довідки про обставини травми №1179, відтак вимога відповідача надати належним чином засвідченні копії документів є безпідставною.

При цьому, відповідачем не надано доказів відсутності додатків до заяви від 25.07.2024 згідно наведеного в останній переліку додатків. Зокрема, у разі недолучення позивачем до адресованої відповідачу заяви документів, посадовими особами відповідача повинен був складатися акт про відсутність документів у конверті, разом з тим відповідачем не надано доказів складання такого акту, що дає підстави для висновку про наявність відповідних документів під час реєстрації заяви позивача.

Щодо вимоги відповідача надати амбулаторну картку за період з 2010 по 2022 рік, суд зазначає, що форми медичної карти пацієнта, а саме медичної карти стаціонарного хворого (далі - форма № 003/о) та медичної карти амбулаторного хворого (далі - форма № 025/о), затверджено Наказом МОЗ №110 від 14.02.2012 «Про затвердження форм первинної облікової документації та інструкцій щодо їх заповнення, що використовуються у закладах охорони здоров`я незалежно від форми власності та підпорядкування» (далі Наказ № 110).

Наказом №110 також закріплені інструкції щодо заповнення медичних карток стаціонарного та амбулаторного хворого.

Відповідно до затверджених Наказом №110 інструкцій у період перебування хворого в стаціонарі форма № 003/о зберігається у лікуючого лікаря, після вибуття зі стаціонару у архіві закладу охорони здоров`я. Форма № 025/о повинна зберігатися в реєстратурі амбулаторно-поліклінічного закладу. У випадку госпіталізації хворого у стаціонар, що об`єднаний з поліклінікою, форма № 025/о передається до стаціонару і зберігається в медичній карті стаціонарного хворого. Після виписки хворого зі стаціонару форма № 025/о з епікризом лікуючого лікаря стаціонару повертається в поліклініку. В закладі охорони здоров`я форма №003/о зберігається 25 років, а форма №025/о 5 років.

Наказ №110 передбачає видачу на руки пацієнту такої облікової форми, як Виписка із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого (далі - форма № 027/о). Форма № 027/о заповнюється лікарями закладів охорони здоров`я, які надають амбулаторно-поліклінічну допомогу, при направленні хворого на консультацію в інші заклади охорони здоров`я, на стаціонарне лікування та лікарями стаціонарів при виписці або у випадку смерті хворого. При цьому, закладами охорони здоров`я, які вносять медичні записи до Реєстру медичних записів, записів про направлення та рецептів в електронній системі охорони здоров`я, форма № 027/о не ведеться. На вимогу пацієнта йому надається витяг з цього реєстру.

Виходячи з викладеного, паперова медична карта пацієнта зберігається в медичному закладі та на руки для зберігання пацієнту не видається.

В той же час, Постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2023 року № 901 затверджено Порядок здійснення в особливий період обміну медичними та іншими документами військовослужбовців між закладами охорони здоров`я державної та комунальної власності, державними установами Національної академії медичних наук, в яких військовослужбовці перебували (перебувають) на лікуванні, та військовими частинами, територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки (далі - Порядок 901).

Відповідно до пункту 5 вказаного Порядку, медичні та інші документи військовослужбовця через систему електронного документообігу надсилаються, зокрема:

закладом охорони здоров`я до військової частини, де військовослужбовець проходить військову службу, та до найближчого військово-медичного закладу охорони здоров`я протягом одного дня з моменту, коли військовослужбовець поступив на стаціонарне лікування до закладу охорони здоров`я або вибув з нього, - іменний список військовослужбовців, які поступили на стаціонарне лікування (обстеження) до закладу охорони здоров`я та вибули з нього, інші документи у разі потреби;

закладом охорони здоров`я до військової частини, де військовослужбовець проходить військову службу, і територіального центру комплектування та соціальної підтримки, які зазначені в рапорті військовослужбовця, не пізніше дня завершення його лікування та виписки із закладу охорони здоров`я - постанова військово-лікарської комісії, оформлена у вигляді свідоцтва про хворобу чи довідки військово-лікарської комісії, виписка з медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого, рапорт військовослужбовця про надання йому відпустки для лікування у зв`язку з хворобою, відпустки для лікування після поранення (контузії, травми або каліцтва), про звільнення від виконання службових обов`язків на підставі рішення військово-лікарської комісії або про звільнення з військової служби за станом здоров`я з метою взяття на військовий облік (виключення з військового обліку), інші документи у разі потреби.

Враховуючи те, що паперова медична карта пацієнта зберігається в медичному закладі та на руки для зберігання пацієнту не видається, позивач позбавлений можливості її надати відповідачу. Відповідач мав врахувати це та в межах своїх повноважень витребувати вказані медичні документи з медичного закладу, або ж отримати їх через систему електронного документообігу. Однак вказані заходи відповідачем не були вчинені. Натомість відповідач обмежився формальною відмовою.

Також суд зазначає, що відповідно до підпункту 2.3.4 пункту 2.3 розділу І Положення №402 ЦВЛК має право: оглядати військовослужбовців та інших осіб, зазначених у пункті 1.2 розділу I цього Положення; перевіряти роботу підпорядкованих ВЛК з питань військово-лікарської експертизи; перевіряти організацію медичного огляду військовослужбовців та інших осіб у військових, цивільних лікувальних закладах, військових частинах; перевіряти організацію та стан лікувально-діагностичної роботи у військових, цивільних лікувальних закладах, медичних підрозділах військових частин та ВВНЗ у цілях військово-лікарської експертизи; витребовувати документи в частині, що характеризують обставини отримання захворювання, поранення, травми, каліцтва, необхідні для прийняття постанови про їх причинний зв`язок, а саме: виписки (витяги) з матеріалів адміністративного розслідування, матеріалів дізнання або судового розгляду, а також витяги з наказів, актів; особові та пенсійні справи, медичні документи (у разі витребовування оригіналів зазначених документів вони повертаються за належністю після складання протоколу); архівні довідки, характеристики та інші документи, необхідні для прийняття постанови (у разі надання копій зазначених вище документів копії підшиваються до складеного протоколу та передаються до архіву зі строком зберігання 50 років); залучати головних медичних фахівців Міністерства оборони України, лікарів-спеціалістів Національного військово-медичного клінічного центру та інших військових лікувальних закладів, спеціалістів інших спеціальностей, начальників медичної служби та представників командування (керівництва) військових частин, де проходить службу військовослужбовець, що оглядається, для вирішення питань військово-лікарської, лікарсько-льотної експертизи; перевіряти у військових комісаріатах і закладах охорони здоров`я України організацію, стан та результати лікувально-оздоровчої роботи серед допризовників та призовників, медичного огляду призовників, кандидатів на навчання у ВВНЗ, осіб, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов`язаних, резервістів; направляти у військові лікувальні заклади на контрольне обстеження та медичний огляд військовослужбовців, членів їх сімей (крім членів сімей військовослужбовців строкової військової служби), військовозобов`язаних, резервістів, працівників; запитувати від військових, цивільних лікувальних закладів, військових частин, військових комісаріатів і ВВНЗ додаткові дані для аналізу, узагальнення та оцінки результатів військово-лікарської експертизи; надавати до Генерального штабу Збройних Сил України, командуванням видів, Сил підтримки Збройних Сил України, керівникам органів місцевої адміністрації результати лікувально-оздоровчої роботи, проведеної серед допризовників та призовників, медичного огляду військовослужбовців, членів їх сімей, кандидатів на навчання у ВВНЗ, громадян, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов`язаних, резервістів та іншого контингенту.

Отже даною нормою передбачено право відповідача самостійно витребовувати документи в частині, що характеризують обставини отримання захворювання, поранення, травми, каліцтва, необхідні для прийняття постанови про їх причинний зв`язок, та зобов`язаний, за результатами розгляду заяви про встановлення причинного зв`язку захворювання, травми (поранення, контузії, каліцтва), прийняти постанову.

Суд зазначає, що наявність у позивача права та відповідно можливості оскаржити постанову ВЛК оформлену свідоцтвом про хворобу від 08.12.2023 №2329 передбачає обов`язок відповідача вчинити дії щодо перегляду такої постанови та прийняття рішення за результатами такого перегляду відповідно до вимог чинного законодавства.

Так, згідно пункту 21.5 глави 21 розділу II Положення № 402 постанови ВЛК про причинний зв`язок захворювань, поранень, контузій, травм, каліцтв приймаються в таких формулюваннях, зокрема:

а) «Поранення (контузія, травма, каліцтво), ТАК, пов`язане із захистом Батьківщини» - якщо поранення (травма, контузія, каліцтво) одержане під час захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, безпосередньої участі в антитерористичній операції (операції об`єднаних сил), забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, під час безпосередньої участі у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, безпосередньої участі у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією проти України»;

д) «Захворювання, ТАК, пов`язане із захистом Батьківщини» - якщо воно виникло під час захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, безпосередньої участі в антитерористичній операції (операції об`єднаних сил), забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, під час безпосередньої участі у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації у Донецькій та Луганській областях, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, безпосередньої участі у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією проти України»;

є) "Захворювання (поранення, контузія, каліцтво, травма), ТАК, пов`язане з проходженням військової служби" - якщо воно виникло в період служби у військових частинах та установах, крім захворювань (поранень, контузій, каліцтв, травм), які виникли (одержані) в періоди служби, передбачені підпунктами «а», «ґ» цього пункту, або коли захворювання, що виникло до військової служби, у період служби досягло такого розвитку, який призводить до непридатності (у тому числі тимчасової) до військової служби, служби з військової спеціальності.

У такому самому формулюванні приймаються постанови при медичному огляді військовослужбовців за результатами поранень (травм, контузій, каліцтв), одержаних ними в період проходження військової служби, коли документи про обставини їх одержання на момент медичного огляду відсутні або якщо поранення (травма, контузія, каліцтво) одержане за обставин, не пов`язаних з виконанням обов`язків, крім випадків, визначених у підпункті «в» цього пункту.

Постанова ВЛК у формулюванні «Захворювання ТАК, пов`язане з проходженням військової служби» приймається, якщо захворювання, у тому числі, що призвело до смерті військовослужбовця, виникло, (розвинулося) в період проходження військової служби та є наслідком:

вчинення ним кримінального або адміністративного правопорушення;

вживання або отруєння алкоголем, наркотичними засобами, токсичними чи отруйними речовинами, а також їх дії (асфіксія, інсульт, інфаркт, зупинка серця тощо), що підтверджено відповідним медичним висновком, за умов, що отруєння не пов`язано із впливом цих речовин на потерпілого військовослужбовця внаслідок їх застосування в технологічному процесі або незадовільного зберігання чи транспортування, а потерпілий до настання нещасного випадку був відсторонений від виконання обов`язків командиром (начальником);

навмисного спричинення шкоди своєму здоров`ю або самогубства (крім випадку доведення особи до самогубства, встановленого судом).

Відповідно до пункту 3.1. розділу 1 Положення № 402 вимоги до звернення військовослужбовців та інших осіб, указаних у пункті 1.2 глави 1 розділу I цього Положення, їх права, порядок та строки розгляду пропозицій, заяв та скарг, а також обов`язки штатних ВЛК щодо розгляду звернень регулюються Законом України «Про звернення громадян», Інструкцією про організацію розгляду звернень та проведення особистого прийому громадян у Міністерстві оборони України та Збройних Силах України, затвердженою наказом Міністерства оборони України від 28.12.2016 № 735, зареєстрованою у Міністерстві юстиції України 23.01.2017 за № 94/29962.

Скарги до штатних ВЛК подаються в строк, визначений Законом України «Про звернення громадян» (пункт 3.2. розділу 1 Положення № 402).

Відповідно до пункту 3.4. розділу 1 Положення № 402, у разі визнання штатною ВЛК заяви чи скарги щодо перегляду (скасування) постанови ВЛК обґрунтованою, ВЛК штатної ВЛК переглядає оскаржувану постанову ВЛК або приймає рішення про направлення на повторний (контрольний) медичний огляд.

Згідно пункту 8 розділу ІІІ Інструкції про організацію розгляду звернень та проведення особистого прийому громадян у Міністерстві оборони України та Збройних Силах України рішення про відмову в задоволенні вимог або прохань, викладених у зверненні, доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на чинне законодавство і викладенням мотивів відмови, а також із роз`ясненням порядку оскарження прийнятого рішення. При цьому вказуються заходи, які вживались органом військового управління, військовою частиною для перевірки цього звернення. Якщо давалася усна відповідь, то складається відповідна довідка, яка додається до матеріалів перевірки звернення.

Разом з тим, як встановлено судом, заяву позивача від 25.07.2024 про внесення змін до Свідоцтва про хворобу №2329 з доданими документами не було розглянуто по суті поставленого питання, не досліджено надані медичні документи, не вирішено питання про наявність чи відсутність підстав для перегляду постанови ВЛК, а лише повідомлено про те, що заява повертається без розгляду із вимогою надати додаткові документи.

Згідно правового висновку Верховного Суду, викладеного у постанові від 12.02.2021 у справі № 820/5570/16, при розгляді по суті спору у справах, у яких оспорюються висновки за результатами медичного огляду, суд не може здійснювати власну оцінку підставності прийняття певного висновку, оскільки суди не є спеціалізованими установами в медичній сфері і тому оцінка підставності такого висновку виходить за межі необхідного дослідження в контексті застосування норм матеріального права. Суди вправі перевіряти законність висновку щодо стану здоров`я лише в межах дотримання процедури прийняття цього висновку, зокрема на підставі Положення № 402.

Отже, суд не може самостійно на власний розсуд надавати оцінку діагнозам позивача, визначати, чи дозволяють надані позивачем документи віднести або підтвердити початок захворювання у період участі в бойових діях, оскільки означені питання є дискреційними повноваженнями військово-лікарської комісії.

Разом з тим, судом встановлено порушення відповідачем процедури розгляду заяви позивача від 25.07.2024 щодо перегляду постанови ВЛК, оформленої свідоцтвом про хворобу від 08.12.2023 №2329.

Враховуючи вищевикладене, відповідачем допущено протиправну бездіяльність щодо неналежного розгляду заяви позивача від 25.07.2024 про перегляд постанови Військово-лікарської комісії Військової частини НОМЕР_2 в частині встановлення причинного зв`язку захворювання оформленої свідоцтвом про хворобу від 08.12.2023 №2329.

Відтак, належним способом захисту порушеного права позивача буде зобов`язання 12 Регіональної військово-лікарської комісії розглянути заяву позивача від 25.07.2024 по суті та за результатами її розгляду прийняти рішення відповідно до Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженого Наказом Міністра оборони України від 14.08.2008 № 402.

Відповідно до частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною 1 статті 9 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно із частинами 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що тягар доказування у спорі покладається на відповідача - суб`єкта владних повноважень, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.

Статтею 90 КАС України встановлено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За таких обставин, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з викладених вище підстав.

Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору на підставі Закону України "Про судовий збір", питання про розподіл судових витрат не проводиться.

Керуючись статтями 139, 241, 243-246, 255 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 до 12 Регіональної військово-лікарської комісії про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність 12 Регіональної військово-лікарської комісії щодо розгляду заяви ОСОБА_1 від 25.07.2024 про перегляд постанови Військово-лікарської комісії Військової частини НОМЕР_2 в частині встановлення причинного зв`язку захворювання оформленої свідоцтвом про хворобу від 08.12.2023 №2329 по суті.

Зобов`язати 12 Регіональну військово-лікарську комісію розглянути заяву ОСОБА_1 від 25.07.2024 по суті, та за результатами її розгляду прийняти рішення відповідно до Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженого Наказом Міністра оборони України від 14.08.2008 № 402.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повне судове рішення складено 29 листопада 2024 року.

Реквізити учасників справи:

позивач:

- ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_5 );

відповідач:

- 12 Регіональна військово-лікарська комісія (місцезнаходження: вул. Культури, 5, м. Харків, 61058, код ЄДРПОУ 24983125).

Головуючий суддяМірінович У.А.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.11.2024
Оприлюднено02.12.2024
Номер документу123407393
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них

Судовий реєстр по справі —500/5566/24

Рішення від 29.11.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 15.11.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 18.09.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні