Рішення
від 28.11.2024 по справі 580/10457/24
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 листопада 2024 року справа № 580/10457/24

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Каліновської А.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Черкаського апеляційного суду про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернулась ОСОБА_1 (далі - позивач) з позовом до Черкаського апеляційного суду (далі - відповідач), в якому просить:

- визнати протиправними дії Черкаського апеляційного суду щодо надання неточної неповної та недостовірної інформації на інформаційний запит ОСОБА_1 від 16 вересня 2024 року, яка міститься в листі від 20 вересня 2024 року;

- визнати протиправними дії Черкаського апеляційного суду щодо ненадання по суті відповіді на інформаційний запит ОСОБА_1 від 16 вересня 2024 року, яка міститься в листі від 20 вересня 2024 року;

- зобов`язати Черкаський апеляційний суд надати точну, повну та достовірну інформацію на інформаційний запит ОСОБА_1 від 16 вересня 2024 року та надати відповідь по суті запиту протягом п`яти робочих днів із дня набрання чинності рішення суду.

Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що 16.09.2024 позивач звернулась до Черкаського апеляційного суду з інформаційним запитом, в якому просила надати точну, повну та достовірну інформацію щодо підстав зарахування до штату Черкаського апеляційного суду працівника ОСОБА_2 , дату та підстави її звільнення, надати копію трудової книжки з особової справи. 20.09.2024 відповідач надав відповідь, яка на переконання позивача не містить точну, повну та достовірну інформацію на запит.

Ухвалою судді Черкаського окружного адміністративного суду від 29.10.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у адміністративній справі, вирішено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому проваджені).

Відповідач у встановлений судом строк відзив на позов не надав.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, судом встановлено наступне.

Із наявних у матеріалах справи доказів судом встановлено, що 16.09.2024 позивач звернулась з інформаційним запитом до Черкаського апеляційного суду, в якому просила надати точну, повну та достовірну інформацію щодо підстав зарахування до штату Черкаського апеляційного суду працівника ОСОБА_2 , дату та підстави її звільнення, надати копію трудової книжки з особової справи.

За результатами розгляду вищезазначеного інформаційного запиту позивачки від 16.09.2024, керівником апарату Черкаського апеляційного суду надана відповідь листом від 20.09.2024 №06-10/46/2024, яким зазначено, що ОСОБА_3 призначена на посаду головного спеціаліста відділу управління персоналом Черкаського апеляційного суду з 19 вересня 2022 року у зв`язку з наявністю в штатному розписі суду вакантної посади на підставі абзацу першого частини 5 статті 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану». Головний спеціаліст відділу управління персоналом Черкаського апеляційного суду ОСОБА_3 звільнена із займаною посади 23 лютого 2024 року за угодою сторін відповідно до частини 2 статті 86 Закону України «Про державну службу». Копія трудової книжки ОСОБА_3 відсутня.

Позивачка вважає, що 20.09.2024 відповідач надав відповідь, яка не містить точну, повну та достовірну інформацію на запит, тому звернулась до Черкаського окружного адміністративного суду із цим позовом за захистом своїх прав та інтересів.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає, що статтею 40 Конституції України закріплено, що усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Відповідно ст. 1 Закону України «Про інформацію» №2657-XII від 02.10.1992 (далі - №2657-XII) інформація є будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.

Частинами 1, 2 ст. 7 Закону №2657-XII встановлено, що право на інформацію охороняється законом. Держава гарантує всім суб`єктам інформаційних відносин рівні права і можливості доступу до інформації. Ніхто не може обмежувати права особи у виборі форм і джерел одержання інформації, за винятком випадків, передбачених законом.

Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес визначає Закон України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року №2939-VI (надалі - Закон №2939-VI).

Відповідно до статті 1 Закону №2939-VI, публічна інформація це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена у процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Статтею 3 Закону №2939-VI визначено гарантії забезпечення права на публічну інформацію, зокрема обов`язок розпорядників інформації надавати інформацію, крім випадків, передбачених законом.

Згідно частини 1 статті 5 Закону №2939-VI, доступ до інформації забезпечується шляхом: 1) систематичного та оперативного оприлюднення інформації: в офіційних друкованих виданнях; на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет; на єдиному державному веб-порталі відкритих даних; на інформаційних стендах; будь-яким іншим способом; 2) надання інформації за запитами на інформацію.

Відповідно до статті 12 Закону №2939-VI суб`єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є: запитувачі інформації фізичні, юридичні особи, об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень; розпорядники інформації суб`єкти, визначені у статті 13 цього Закону; структурний підрозділ або відповідальна особа з питань запитів на інформацію розпорядників інформації.

Частиною 1 статті 13 Закону №2939-VI встановлено, що розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються: 1) суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання; 2) юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів; 3) особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб`єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг, - стосовно інформації, пов`язаної з виконанням їхніх обов`язків; 4) суб`єкти господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями, - стосовно інформації щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них; 5) юридичні особи публічного права, державні/комунальні підприємства або державні/комунальні організації, що мають на меті одержання прибутку, господарські товариства, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток, паїв) прямо чи опосередковано належать державі та/або територіальній громаді, - щодо інформації про структуру, принципи формування та розмір оплати праці, винагороди, додаткового блага їх керівника, заступника керівника, особи, яка постійно або тимчасово обіймає посаду члена виконавчого органу чи входить до складу наглядової ради.

Згідно з пункту 6 частини 1 статті 14 Закону №2939-VI розпорядники інформації зобов`язані надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об`єктивність наданої інформації і оновлювати оприлюднену інформацію.

Відповідно до частин 1, 2 статті 19 Закону №2939-VI запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Статтею 20 Закону №2939-VI встановлено, що розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.

Як встановлено із матеріалів справи, 16.09.2024 позивач звернулась до Черкаського апеляційного суду з інформаційним запитом, в якому просила надати точну, повну та достовірну інформацію щодо підстав зарахування до штату Черкаського апеляційного суду працівника ОСОБА_2 , дату та підстави її звільнення, надати копію трудової книжки з особової справи.

За змістом статті 1 Закону № 2939-VІ публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом; публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Отже, визначальною ознакою публічної інформації є те, що вона по своїй суті є заздалегідь готовим зафіксованим на певному носії продуктом, отриманим або створеним виключно суб`єктом владних повноважень у процесі виконання своїх обов`язків та володіти яким у подальшому може будь-який розпорядник публічної інформації, навіть якщо він не є суб`єктом владних повноважень.

Зокрема ст. 23 Закону № 2939-VІ зазначено, що запитувач має право оскаржити: ненадання відповіді на запит на інформацію; надання недостовірної або неповної інформації; інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.

Позивач зазначає, що відповідь Черкаського апеляційного суду від 20.09.2024 не містить точну, повну та достовірну інформацію на її запит від 16.09.2024, а також не містить відповіді по суті запиту, однак підстав, що вказують на дані обставини в позові не зазначає.

За змістом пункту 4 частини першої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Позивачем у позові не обґрунтовано та не надано доказів того, що листом відповідача від 20.09.2024 №06-10/46/24 їй надано неповну та недостовірну інформацію на її запит від 16.09.2024, що на думку позивача порушує її право на доступ до публічної інформації. Оскільки позивач лише зазначає про те, що відповідь є неповною, неточною та недостовірною при цьому не посилається на конкретні недоліки у змісті відповіді.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. ст. 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

За приписами ст. 78 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи, що за наслідками розгляду вищезазначеного інформаційного запиту позивачки від 16.09.2024, керівником апарату Черкаського апеляційного суду надана відповідь листом від 20.09.2024 №06-10/46/2024, яким зазначено, що ОСОБА_3 призначена на посаду головного спеціаліста відділу управління персоналом Черкаського апеляційного суду з 19 вересня 2022 року у зв`язку з наявністю в штатному розписі суду вакантної посади на підставі абзацу першого частини 5 статті 10 Закону України "Про правовий режим воєнного стану". Головний спеціаліст відділу управління персоналом Черкаського апеляційного суду ОСОБА_3 звільнена із займаною посади 23 лютого 2024 року за угодою сторін відповідно до частини 2 статті 86 Закону України "Про державну службу". Копія трудової книжки відсутня, тому суд дійшов висновку, що відповідачем не вчинено протиправних дій у спірних правовідносинах.

У справі відсутні докази, що підтверджують що надана позивачу відповідь містить недостовірну або неповну інформацію, також судом не встановлено, що інші рішення, дії чи бездіяльність відповідача порушили законні права та інтереси позивача.

За таких обставин, Черкаський окружний адміністративний суд, за правилами, встановленими ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази, вважає заявлені позовні вимоги не обґрунтованими та такими, що не підлягають до задоволення.

Відповідно до статті 139 КАС України підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись ст.ст.2-14, 138-139, 143, 242-245, 255, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Розподіл судових витрат не здійснювати.

Копію рішення направити учасникам справи.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного його тексту.

Суддя Альона КАЛІНОВСЬКА

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.11.2024
Оприлюднено02.12.2024
Номер документу123407868
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів

Судовий реєстр по справі —580/10457/24

Рішення від 28.11.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Альона КАЛІНОВСЬКА

Ухвала від 29.10.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Альона КАЛІНОВСЬКА

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні