ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 листопада 2024 року м. Чернігів Справа № 620/13552/24
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіКлопота С.Л.,
за участю секретаряШевченко А.В.,
представника позивача Зими Т.В.,
представника відповідачів ОСОБА_1 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "НОЙС-КАР" до Головного управління ДПС у Чернігівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "НОЙС-КАР" звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Чернігівській області, Державної податкової служби України та просить наступне.
1. Визнати протиправними та скасувати Рішення N2 11327061/37886821 від 28.06.2024 р, № 11566139/37886821 від 05.08.2024 р, № 11408224/37886821 від 12.07.2024 р. відповідача 1 - Головного управління Державної податкової служби в Чернігівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
2. Зобов`язати відповідача 2 - Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 22.01.2024 р. - датою її подання на державну реєстрацію 07.02.2024 р., податкову накладну № 8 від 07.02.2024 р. - датою її подання на державну реєстрацію 27.02.2024 р., податкову накладну № 12 від 22.04.2024 р. - датою її подання на реєстрацію 30.04.2024 р. Товариством з обмеженою відповідальністю «НОЙС КАР».
Свої вимоги обґрунтовує тим, що винесені Головним управлінням ДПС у Чернігівській області рішення N2 11327061/37886821 від 28.06.2024 р, № 11566139/37886821 від 05.08.2024 р, № 11408224/37886821 від 12.07.2024 р. про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, є не обгрунтованим та безпдставними.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримала та просила його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнала, просила відмовити в задоволенні позову, посилаючись на заперечення, які викладені у відзиві на позовну заяву, що приєднаний до матеріалів справи.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, суд вважає позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
07.02.2024 Товариство з обмеженою відповідальністю «НОЙС-КАР» (далі - позивач) відправило засобом телекомунікаційного зв`язку на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (ЄРПН) податкову накладну (ПН) № 2 від 22.01.2024 р. Відповідно даних ПН №2: постачальник (продавець) - Товариство з обмеженою відповідальністю «НОЙС-КАР», отримувач (покупець) - Товариство з обмеженою відповідальністю «СБ АЛЬТЕНРНАТИВА», товар:
1. BEAR LOCK 8301200090. Автомобільна блокада R. Код товару згідно 3 УКТЗЕД;
2. BEAR LOCK 8301200090. Автомобільна блокада К. Код товару згідно 3 УКТЗЕД;
3. BEAR LOCK 8301200090. Автомобільна блокада W.Код товару згідно 3 УКТ ЗЕД;
4. BEAR LOCK 8301200090. Автомобільна блокада Z. Код товару згідно 3 УКТЗЕД;
5. BEAR LOCK автомобільна блокада Кк. Кодтоварузгідно3 УКТ ЗЕД 8301200090;
6. BEAR LOCK автомобільна блокада рульової колонки з сигналізатором «К». Код товару згідно з УКТ ЗЕД 8301200090.
Загальна сума коштів, що підлягає сплаті, з урахуванням податку на додану вартість 221760,00 грн. у тому числі податку на додану вартість 39960, 00 грн. (ПДВ).
08.02.2024 р. позивачу надійшла квитанція з Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» Державної податкової служби України (далі - відповідач 2) у якій зазначено: - «.Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 cm.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 22.01.2024 р. № 2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 8301, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
24.06.2024 позивач направив засобом телекомунікаційного зв`язку Пояснення вих. № 1-24/06 та копії документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої було зупинено з додатками - (17 додатків), зокрема: копіями первинних та бухгалтерських документів (копії додаються до позовної заяви) що підтверджували імпорт поставленого товару від нерезидента «NIEDZWIEDZ-LOCK SPOLRF Z.O.O.» (Республіка Польща) і дійсність (товарність) господарської операції з Покупцем - ТОВ «СБ АЛЬТЕРНАТИВА».
28.06.2024 р. позивачу надійшло Рішення № 11327061/37886821 від 28.06.2024 р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Рішення прийнято комісією Головного управління ДПС в Чернігівській області (далі - відповідач 1) з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зазначеним рішенням позивачу відмовлено в реєстрації ПН № 2 ід 22.01.2024 р. у зв`язку з «наданням платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): підприємство або контрагент задіяні у проведенні ризикових операцій, не надано документи щодо транспортування по реалізації (довіреність/ТТН/подорожні листи), врахункові документи з ФОП-ами, неможливо підтвердити оренду приміщення/контейнерів в зв`язку з відсутністю інформації щодо наявності виробничих потужностей у ФОП-орендодавців».
08.07.2024 р. позивач направив засобом телекомунікаційного зв`язку до відповідача 2 Скаргу на Рішення відповідача 1 № 11327061/37886821 від .06.2024 р. з додатками, зокрема Поясненнями до скарги №08-07/01 від .07.2024 р. (з 18 додатками).
15.07.2024 р. на електронну адресу позивача надійшло Рішення 44105/37886821/2 від 15.07.2024 р. комісії відповідача 2 з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в реєстрі податкових накладних. Зазначеним рішенням відповідач 2 залишив скаргу позивача від 08.07.2024 р. без задоволення та Рішення №27061/37886821 від 28.06.2024 р комісії відповідача - 1 без змін.
Підставою прийняття Рішення №44105/37886821/2 від 15.07.2024 р. зазначив: - «ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - тури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм то галузевої специфіки, чадних».
27.02.2024 р. позивач відправив засобом телекомунікаційного зв`язку до Єдиного реєстру податкових накладних (ЄРПН) податкову накладну (ПН) № 8 від 07.02.2024 р. Відповідно даних ПН №8: постачальник продавець - Товариство з обмеженою відповідальністю «НОЙС-КАР», отримувач (покупець) - Товариство з обмеженою відповідальністю «АВТО 2000», товар: полотно неткане щільністю 180 г/м. кв. у вигляді стрічки 25*6000 мм щілн.». Код товару за УКТ ЗЕД 5603149000. ck Layer 7 мм 1010*500. Код товару за УКТ ЗЕД 3919908090. полотно неткане щільністю 650 г/м. кв. в листах 500*800 мм «Войлок» 8 мм з клейовим шаром. Код товару за УКТ ЗЕД 5603149000. Полотно неткане щільністю 1500 г/м. кв. в листах 500*800 мм «Войлок» товщина 12 мм з клейовим шаром. Код товару за УКТ ЗЕД 5603149000. Полотно із хімічно зшитого поліетилену 8 мм з клейовим шаром. Код товару за УКТ ЗЕД 3919908060. Еластичний пінополіуретан (шумоізоляція) Grey Wave 15 мм E2PV5010 )10*500. Код товару за УКТ ЗЕД 3921131019.
Загальна сума коштів, що підлягає сплаті, з урахуванням податку на додану вартість 40026,80 грн. у тому числі податку на додану вартість 6671, 3 грн. (ПДВ).
27.02.2024 позивачу надійшла квитанція з Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів» Державної податкової служби України (відповідач 2) у якій зазначено: - «Документ збережено, реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 cm.201 Податкового кодексу країни, реєстрація ПН/РК від 07.02.2024 р. № 8 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 3919, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що ід повідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
30.07.2024 р. позивач направив засобом телекомунікаційного зв`язку пояснення вих. № 1-30/07 та копії документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої було зупинено з додатками - (26 додатків), зокрема: копіями первинних та бухгалтерських документів (копії додаються до позовної заяви) до підтверджували імпорт поставленого товару від нерезидента UAB Vita Baltic International (Республіка Литва), Постачальника ТОВ «Нормаізол» Україна) і дійсність (товарність) господарської операції з Покупцем - ТОВ «АВТО ТОРГ 2000».
05.08.2024 р. позивачу надійшло Рішення N9 11566139/37886821 від 35.08.2024 р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Рішення прийнято комісією відповідача 1 з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зазначеним рішенням позивачу відмовлено в реєстрації ПН № 2 від 22.01.2024 р. у зв`язку з «наданням платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): підприємство або контрагент задіяні у проведенні ризикових операцій, не надано документищодотранспортування по реалізації (довіреність/ТТН/подорожні листи), розрахункові документи з ФОП-ами, неможливо підтвердити оренду приміщення/контейнерів в зв`язку з відсутністю інформації щодо наявності виробничих потужностей».
Рішення відповідача 1 N° 11566139/37886821 від 05.08.2024 р. в адміністративному порядку до відповідача 2 не оскаржувалось.
30.04.2024 р. позивач відправив засобом телекомунікаційного зв`язку на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (ЄРПН) податкову накладну (ПН) № 12 від 22.04.2024 р. Відповідно даних ПН №12: постачальник (продавець) - Товариство з обмеженою відповідальністю «НОЙС-КАР», отримувач (покупець) - Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗІП-АВТО», товар: 1. BEAR LOCK автомобільна блокада К. Код товару згідно з УКТ ЗЕД J 8301200090).
Загальна сума коштів, що підлягає сплаті, з урахуванням податку на додану вартість 8100,00 грн. у тому числі податку на додану вартість 1350, 00 грн. (ПДВ).
30.04.2024 р. позивачу надійшла квитанція з Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» відповідача 2 у якій зазначено: - «.Документ збережено. Реєстрація зупинено. Відповідно до п.201.16 cm.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 22.04.2024 р. № 12 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.7 Критеріїв ризиковості платника податку (Додаток 1 Порядку). Пропонуємо надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
09.07.2024 позивач направив засобом телекомунікаційного зв`язку Пояснення вих. № 1-09/07 та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої було зупинено з додатками - (18 додатків), зокрема: копіями первинних та бухгалтерських документів (копії додаються до позовної заяви) що підтверджували імпорт поставленого Покупцю товару і дійсність (товарність) господарської операції з Покупцем - ТОВ «ЗІП-АВТО».
12.07.2024 р. позивачу надійшло Рішення № 11408224/37886821 від 12.07.2024 р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Рішення прийнято комісією відповідача 1 з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зазначеним рішенням позивачу відмовлено в реєстрації ПН № 12 від 22.04.2024 р. у зв`язку з «наданням платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): підприємство або контрагент задіяні у проведенні ризикових' операцій, не надано документи щодо транспортування по реалізації (довіреність/ТТН/подорожні листи), розрахункові документи з ФОП-ами, неможливо підтвердити оренду приміщення/контейнерів в зв`язку з відсутністю інформації щодо наявності виробничих потужностей у ФОП- орендодавців, не надано актуальний договір щодо отримання послуг стоянки.
23.07.2024 р. позивач направив засобом телекомунікаційного зв`язку відповідачу 2 Скаргу на Рішення відповідача 1 № 11408224/37886821 від 12.07.2024 з додатками, зокрема Поясненнями до скарги №23-07/01 від 23.07.2024 р. (з 21 додатком).
30.07.2024 р. на електронну адресу позивача надійшло Рішення №47721/37886821/2 від 30.07.2024 р. комісії відповідача 2 з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зазначеним рішенням відповідач 2 залишив скаргу позивача від 23.07.2024 р. без задоволення та Рішення № 11408224/37886821 від 12.07.2024 р. комісії відповідача - 1 без змін.
Підставою прийняття Рішення №47721/37886821/2 від 30.07.2024 відповідач 2 зазначив: - «ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки- фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних».
Із Рішеннями комісії відповідача 1: № 11327061/37886821 від 28.06.2024, №11566139/37886821 від 05.08.2024, № 11408224/37886821 від 12.07.2024 р. про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Рішеннями комісії відповідача 2 №44105/37886821/2 від 15.07.2024 та №47721/37886821/2 від 30.07.2024 за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних позивач не погодився та звернувся до суду з позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно ч.2 ст.19 Конституції України - органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією га законами України.
Відповідно п.201.16ст.201 Податкового кодексу України(ПКУ) - реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246, передбачено, що податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).
Окреслений Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі права та обов`язки їх членів.
Пунктами 10, 11 Порядку №1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до абзацу 2 пункту 25, пункту 26 Порядку №1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника гїодатку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
Пунктом 27 Порядку №1165 передбачено, що комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, /наказами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу /країни та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.
Відповідно до пункту 44 Порядку №1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 р. № 520 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 13.12.2019 за №1245/34216), затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема окреслений Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок прийняття рішень), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 2 Порядку прийняття рішень визначено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Пунктами 3, 4 Порядку прийняття рішень визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Пунктом 5 Порядку прийняття рішень визначено можливий перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, зокрема:
1.договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
2.договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
3.первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки- фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
4. розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
5.документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з пунктом 6 Порядку прийняття рішень, копії визначених у пункті 5 документів разом з письмовими поясненнями платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Позивачем, як зазначалось вище, разом з Повідомленнями про надання пояснень надавались копії документів необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної.
Пунктом 11 Порядку прийняття рішень визначено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
1.ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
2.та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до п. 5 цього Порядку;
3.та/абонадання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Отже, зважаючи на вказані норми, Комісія регіонального рівня на виконання пункту 44 Порядку N91165 перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) та за результатом такої перевірки приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування відповідно до пункту 11 Порядку прийняття рішень.
В той же час, відповідачем 1, не зважаючи на надані позивачем документи, прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних, без належної перевірки комісією відповідача 1 наданих позивачем разом з поясненнями документів його діяльності.
При цьому позивач обґрунтовує свою правову позицію висновками Верховного Суду, викладеними у Постанові від 23 жовтня 2018 року у справі № 822/1817/18, в якій зазначено, що загальними вимогами, які висуваються до індивідуальних актів, як актів правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. У наведеній Постанові Верховний Суд також зазначив наступне: - «Всупереч визначеній у рішенні підставі їх прийняття, як встановлено судами попередніх інстанцій, податковим органом у рішеннях не наведено жодного порушення норми матеріального права, не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної».
Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.
Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо. При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.
Щодо зазначення відповідачами підстав прийняття спірних рішень як то:
- «надання платником податку інших документів, складених/оформлених із порушенням законодавства. Додаткова інформація: підприємство та/або контрагент задіяні у проведенні ризикових операцій»;
-«надання платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): підприємство або контрагент задіяні у проведенні ризикових операцій, не надано документи щодо транспортування по реалізації (довіреність/ТТН/подорожні листи), розрахункові документи з ФОП-ами, неможливо підтвердити оренду приміщення/контейнерів в зв`язку з відсутністю інформації щодо наявності виробничих потужностей у ФОП-орендодавців»;
-«надання платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): підприємство або контрагент задіяні у проведенні ризикових операцій, не надано документи щодо транспортування по реалізації (довіреність/ТТН/подорожні листи), розрахункові документи з ФОП-ами, неможливо підтвердити оренду приміщення/контейнерів в зв`язку з відсутністю інформації щодо наявності виробничих потужностей»;
-«надання платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): підприємство або контрагент задіяні у проведенні ризикових операцій, не надано документи щодо транспортування по реалізації (довіреність/ТТН/подорожні листи), розрахункові документи з ФОП-ами, неможливо підтвердити оренду приміщення/контейнерів в зв`язку з відсутністю інформації щодо наявності виробничих потужностей у ФОП-орендодавців, не надано актуальний договір щодо отримання послуг стоянки;
-«ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбаннятоварів/послуг,зберіганняі транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних», суд зазначає, що такі твердження спростовуються доданими позивачем до позовної заяви доказами.
Окремо суд зазначає, що зазначення у Квитанціях про відмову у реєстрації ПН: «Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 cm.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 8301,3919 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» не містить посилання на будь-які доводи та докази віднесення господарських операцій позивача до п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій» з посиланням на джерела інформації, які це підтверджують.
У Квитанціях про відмову у реєстрації ПН, Повідомленнях про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено відсутній конкретний перелік документів із можливого переліку, визначеного Пунктом 5 Порядку прийняття рішень, який би пропонувався надати позивачу.
Зазначення відповідачем 1 у оспорюваних Рішеннях підстав їх прийняття - не відповідає вимогам, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування - його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав їх прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів їх прийняття. Відтак, недотримання відповідачами законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості актів індивідуальної дії призводять до їх протиправності.
Зважаючи на наведене, суд дійшов переконання, Рішення N211327061/37886821 від 28.06.2024, № 11566139/37886821 від 05.08.2024, № 11408224/37886821 від 12.07.2024 Головного управління Державної податкової служби в Чернігівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, є протиправними та підлягають скасуванню.
Від так слід зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 22.01.2024 - датою її подання на державну реєстрацію 07.02.2024, податкову накладну № 8 від 07.02.2024 - датою її подання на державну реєстрацію 27.02.2024, податкову накладну № 12 від 22.04.2024 - датою її подання на реєстрацію 30.04.2024 Товариством з обмеженою відповідальністю «НОЙС КАР».
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
При вказаних обставинах суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено правомірність та обґрунтованість своїх дій та рішення з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, позов підлягає задоволенню.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "НОЙС-КАР" (пров. 3-й Кривоноса, 1, 69,м. Чернігів,Чернігівський р-н, Чернігівська обл.,14020) до Головного управління ДПС у Чернігівській області (вул. Реміснича, 11,м. Чернігів,Чернігівська обл., Чернігівський р-н,14000), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправними та скасувати Рішення N211327061/37886821 від 28.06.2024, № 11566139/37886821 від 05.08.2024, № 11408224/37886821 від 12.07.2024 Головного управління Державної податкової служби в Чернігівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 22.01.2024 - датою її подання на державну реєстрацію 07.02.2024, податкову накладну № 8 від 07.02.2024 - датою її подання на державну реєстрацію 27.02.2024, податкову накладну № 12 від 22.04.2024 - датою її подання на реєстрацію 30.04.2024 Товариством з обмеженою відповідальністю «НОЙС КАР».
Стягнути за рахунок бюджетних асигнуваньДержавної податкової служби Українина користь Товариства з обмеженою відповідальністю "НОЙС-КАР" судові витрати в розмірі 9084,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Повний текст рішення виготовлено 29 листопада 2024 року.
Суддя Сергій КЛОПОТ
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2024 |
Оприлюднено | 02.12.2024 |
Номер документу | 123407909 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Сергій КЛОПОТ
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні