Постанова
від 11.09.2024 по справі 761/6257/24
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 вересня 2024 року

м. Київ

провадження № 22-ц/824/2759/2024

Київський апеляційний суд у складі судді судової палати з розгляду цивільних справ: Євграфової Є. П.,

розглянув у відкритому судовому засіданні цивільну справу за апеляційною скаргоюзахисника Кононенко Олени Сергіївни, в інтересах ОСОБА_1 ,

на постанову Шевченківського районного суду м. Києва

у складі судді Бугіль В. В.,

від 26 квітня 2024 року

у справі №761/6257/24 Шевченківського районного суду м. Києва

про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України

громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , станом на дату переміщення товарів через митний кордон 30.03.2023 року - керівник ТОВ «ОДІЛОН» (код ЄДРПОУ 44840885, 01054, м. Київ, вул. Хмельницького Богдана, будинок 50Б, офіс 14), зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКП НОМЕР_1 ,

В С Т А Н О В И В:

Постановою Шевченківського районного суду м. Києва від 26 квітня 2024 року визнано винною ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , станом на дату переміщення товарів через митний кордон 30.03.2023 року - керівник ТОВ «ОДІЛОН» (код ЄДРПОУ 44840885), у порушенні митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, та піддано її адміністративному стягненню у вигляді штрафу в розмірі 50 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, у розмірі 1 071 660 гривень 09 копійок, без конфіскації безпосередніх предметів порушення митних правил.

Стягнуто з ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 605 гривень 60 коп.

Не погоджуючись із вказаною постановою, захисник Кононенко О. С., яка діє в інтересах ОСОБА_1 , 03 травня 2024 року подала апеляційну скаргу, в якій просить оскаржувану постанову скасувати та прийняти нову, якою провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 КУпАП закрити у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Апелянт вказувала, що протокол про порушення митних правил не містить жодних даних, а матеріали справи жодних доказів того, що ОСОБА_1 мала відношення до складення, передачі та подання при переміщенні документів, які Координаційно-моніторингова митниця вважає такими, що містять неправдиві відомості. Зазначала, що інвойс № 82223 від 27 березня 2023 року на загальну суму 14 846,02 Євро слідував разом із товаром та подавався Волинській митниці під час переміщення через митний кордон України перевізником товарів, відправлення товарів здійснювалось компанією «ICMA S.P.A.» саме на підставі інвойсу № 8223 від 27 березня 2023 року про що свідчать дані, зазначені у графі «5» CMRвід 1414417 від 29 березня 2023 року, ТОВ «Оділон» є покупцем товару, та жодних дій щодо складення товаросупровідних, комерційних документів, пов`язаних із експортом товарів з території Євросоюзу, не вчиняло та не мало право вчинити; ОСОБА_1 , як керівник ТОВ «Оділон», не складала і не підписувала та не подавала митному органу ні інвойс № 8223 від 27 березня 2023 року на загальну суму 14 846,02 Євро, ні NIR Carnet№ХН,85488438 від 29 березня 2023 року, ні СMRвід 1414417 від 29 березня 2023 року; інформація, отримана з Волинської митниці повністю підтверджує, що під час перетину кордону до митного оформлення було подано TIR Carnet№ХН.85488438 від 29 березня 2023 року, СMRвід 1414417 від 29 березня 2023 року та інвойс №8223 від 27 березня 2023 року на загальну суму 14 846,02 Євро, тобто ті самі документи, що подавались до Львівської митниці.

Вказувала, що ані протокол про порушення митних правил, ані матеріали справи не містять відомостей про те, що внаслідок невиконання, або неналежного виконання якого саме обов`язку, покладеного на ОСОБА_1 , як керівника ТОВ «Оділон», під час переміщення через митний кордон України були подані документи, які на думку митниці, є такими, що містять неправдиві відомості. Звертала увагу, що саме ТОВ «Оділон» підтвердило факт оплати за товар компанії «ICMA S.P.A.» відповідною платіжною інструкцією.

В судове засідання суду апеляційної інстанції після перерви оголошеної 31 липня 2024 року, захисник Свинарської Т. Р. не з`явився.

Представник Київської митниці проти апеляційної скарги заперечив, вважаючи постанову суду законною та обґрунтованою.

Дослідивши матеріали адміністративного провадження, доводи апеляційної скарги, заслухавши пояснення захисника, представника митної служби, суд апеляційної інстанції приходить до наступних висновків.

З матеріалів справи вбачається, що 21 листопада 2023 року головним державним інспектором відділу взаємної адміністративної допомоги Управління боротьби з контрабандою та порушення митних правил Координаційно-моніторингової митниці ОСОБА_2 у відсутності особи, що притягується до відповідальності - громадянки УкраїниОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , станом на дату переміщення товарів через митний кордон 30.03.2023 року - керівник ТОВ «ОДІЛОН» (код ЄДРПОУ 44840885, 01054, м. Київ, вул. Хмельницького Богдана, будинок 50Б, офіс 14), зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКП НОМЕР_1 складено протокол про порушення митних правил № 0166/126000/23.

Відповідно до змісту вказаного протоколу30.03.2023 р. на митну територію України через пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» Волинської митниці у транспортному засобі р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 на адресу ТОВ «ОДІЛОН» (01054, м. Київ, вул. Хмельницького Богдана, будинок 50Б, офіс 14, код ЄДРПОУ 44840885) ввезено товари для інженерної сантехніки виробництва компанії «ІСМА S.P.A.», а саме: колектори, ключі гайкові, манометри, клапани запобіжні та редукційні, термостати, фітинги, насоси, покриття для підлоги, труби, двигуни, всього 13 товарів, загальною вагою брутто - 7 529,00 кг, нетто - 7 005,00 кг та заявленою вартістю 14 846,02 Євро.

Підставою для переміщення вказаного товару через митний кордон України були зазначені наступні документи: попередня митна декларація одержувача ТОВ «ОДІЛОН» від 29.03.2023 р. № 23UA209000730168U0, а також товаросупровідні документи: інвойс від 27.03.2023 р. № 8223, згідно якого вартість товарів складає 14 846,02 Євро та CMR від 29.03.2023 р. № 414417.

Згідно з вказаними товаросупровідними документами продавцем та відправником товарів виступає компанія «ICMA S.P.A.» (20012 Cuggiono (MI) - Via Garavaglia, 4 Italy), одержувачем та покупцем - ТОВ «ОДІЛОН» (код ЄДРПОУ 44840885), відправлення товарів здійснено з митної території Італії.

Вказаний товар транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_4 / НОМЕР_5 доставлено у зону діяльності Львівської митниці до Відділу митного оформлення № 1 митного поста «Львів - північний» (81121, Львівська обл., с. Муроване, вул. Тополина, 1).

31.03.2023 р. товари для інженерної сантехніки заявлено до митного оформлення директором ТОВ «ОДІЛОН» (код ЄДРПОУ 44840885) ОСОБА_1 за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № 23UA209230033983U8, що підтверджується інформацією, заявленою у гр. 14 та 54 митної декларації.

Разом із митною декларацією № 23UA209230033983U8 до митниці були надані такі документи: контракт від 04.10.2022 р. № 0410-2022, укладений між компанією «ICMA S.P.A.» (Італія) та ТОВ «ОДІЛОН» (код ЄДРПОУ 44840885), міжнародну автомобільну накладну CMR від 29.03.2023 р. № 414417, Книжку МДП № ХН.85488438 та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

07.09.2023 р. Державною митною службою України направлено запит до митних органів Італії (вих. № 26/26-04/11/2348) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України вищевказаних товарів, одержувачем яких виступало ТОВ «ОДІЛОН» (код ЄДРПОУ 44840885).

13.10.2023 р. до Координаційно-моніторингової митниці надійшла відповідь від митних органів Італії (лист Департаменту міжнародної взаємодії від 12.10.2023 р. № 26/26-04/7.9/2651) на запит стосовно надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при переміщенні через митний кордон України товарів «комплектуючі до санітарно-технічних виробів» на адресу ТОВ «ОДІЛОН» (код ЄДРПОУ 44840885).

Від митних органів Італії отримано копію експортної декларації № 74032 В, за якою було здійснено переміщення вищевказаного товару з Італії на підставі інвойсу № 8223.

Під час співставлення відомостей, зазначених в експортній декларації, надісланій митними органами Італії, з даними, які містяться у документах, що подавались до митного оформлення за митною декларацією від 31.03.2023 р. № 23UA209230033983U8, встановлено невідповідність інформації щодо вартості товару.

Згідно з вищезазначеною митною декларацією, відправником та продавцем товарів виступає компанія «ІСМА S.P.A.», а одержувачем - ТОВ «ОДІЛОН» (код ЄДРПОУ 44840885).

Згідно з матеріалами відповіді митних органів Італії встановлено, що товари переміщувались на митну територію України від італійської компанії «ICMA S.P.A.» на адресу українського підприємства - LLC «ODILON» (BOGDANA KHMELNITSKOGO STR. BUILD 50, 01054 KIEV).

Згідно з інформацією, яка зазначена в інвойсі від 27.03.2023 р. № 8223, поданого разом з митною декларацією від 31.03.2023 р. № 23UA209230033983U8, загальна вартість товарів для інженерної сантехніки становить 14 846,02 Євро, а відповідно до матеріалів митних органів Італії, товари переміщувались на підставі інвойсу № 8223 та їх вартість становить 53 989,41 Євро.

Отже, відомості щодо вартості товару з відповіді митних органів Італії не відповідають даним, вказаним у документах, поданим при переміщені товарів через митний кордон України та їх митному оформленню ТОВ «ОДІЛОН» (код ЄДРПОУ 44840885).

У відповідності з п. 5 ст. 334 Митного кодексу України (Закон України від 13.03.2012 N4495-VI) 19.10.2023 р. та 08.11.2023 р. керівнику ТОВ «ОДІЛОН» ОСОБА_1 направлено лист щодо необхідності прибуття до митниці 20.11.2023 року для надання пояснень за виявленими обставинами. На вказану дату керівник ТОВ «ОДІЛОН» не з`явилась та про причини неявки Координаційно-моніторингову митницю не проінформувала.

Таким чином товари для інженерної сантехніки, митне оформлення яких здійснено за митною декларацією від 31.03.2023 р. № 23UA209230033983U8, загальною вартістю 53 989,41 Євро, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (30.03.2023) становить - 2 143 320,19 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Відповідно до даних, що є у митного органу, на момент переміщення вказаних товарів через митний кордон України (30.03.2023р.) ОСОБА_1 обіймала посаду директора ТОВ «ОДІЛОН» (код ЄДРПОУ 44840885).

З облікової картки суб`єкта зовнішньої діяльності та АІС «Податковий блок» вбачається, що на момент оформлення товарів за ЕМД від 31.03.2023 р. № 23UA209230033983U8 ОСОБА_1 перебувала на посаді директора ТОВ «ОДІЛОН» (код ЄДРПОУ 44840885).

Таким чином, директор ТОВ «ОДІЛОН» (код ЄДРПОУ 44840885) ОСОБА_1 вчинила дії, спрямовані на переміщення товарів загальною вартістю 2 143 320,19 грн., через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, таких, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Захисником не надано суду належних та допустимих доказів на спростування обставин, викладених у протоколі про порушення митних правил, а тому суд першої інстанції дійшов законного і обґрунтованого висновку про наявність підстав для визнання ОСОБА_1 винною у вчинені адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

При цьому апеляційний суд відхиляє доводи апеляційної скарги щодо недоведеності об`єктивної та суб`єктивної сторони правопорушення за ч. 1 ст. 483 МК України, з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений законодавством України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, через митний кордон України і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

За змістом ст. 483 МК України об`єктивна сторона складу даного правопорушення характеризується діями, що направлені на переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Відповідно до роз`яснень, наведених у постанові Пленуму Верховного Суду України від 03 червня 2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена ст. 483 МК України, може бути вчинене лише умисно.

Згідно з п. 4 вказаної постанови, судам необхiдно враховувати, що документами, що мiстять неправдивi данi, є, зокрема, такi, в яких вiдомостi щодо сутi угоди, найменування, асортименту, ваги, кiлькостi чи вартостi товарiв, а також їх вiдправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезенi чи в яку перемiщуються, не вiдповiдають дійсності.

У ч. 1 ст. 489 МК України зазначено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 266 МК України, декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.

Згідно з правилами ст. 257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Відповідно до статті ч. 2 ст. 459 МК України, суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Судом встановлено, що 29.03.2023 р. декларантом - керівником ТОВ «ОДІЛОН» ОСОБА_1 для переміщення через митний кордон України товару для інженерної сантехніки виробництва компанії «ICMA S.P.A.» (Італія) було подано Волинській митниці попередню митну декларація типу ІМ ЕЕ № 23UA209000730168U0 (інформація про декларанта зазначена у графах 14, 54 митної декларації).

Разом із вищевказаною попередньою митною декларацією ОСОБА_1 подано митному органу товаросупровідні документи: інвойс від 27.03.2023 № 8223, згідно якого вартість товару складає 14 846,02 Євро, а кількість товару складає 7 529 кг.

30.03.2023 р. на митну територію України через пункт пропуску «Ягодин - Дорогуск» Волинської митниці у транспортному засобі з р/н НОМЕР_6 / НОМЕР_7 для ТОВ «ОДІЛОН» (м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, будинок 50Б, офіс 14, код ЄДРПОУ - 44840885) ввезено товари для інженерної сантехніки виробництва компанії «ICMA S.P.A.» (Італія), загальною вагою - 7 529 кг, заявленою вартістю 14 846,02 Євро.

Таким чином, станом на 29.03.2023 р., тобто ще до ввезення зазначеного товару на митну територію України, ОСОБА_1 мала у своєму розпорядженні інвойс від 27.03.2023 № 8223, згідно якого вартість товару складає 14 846,02 Євро та надала його митному органу разом з митною декларацією № 23UA209000730168U0 про намір ввезти цей товар на митну територію України.

Отже долученими до матеріалів справи документами підтверджується факт того, що саме ОСОБА_1 подавала документи до Волинської митниці.

Пунктом 3.8 розділу 3 Загального додатку Міжнародної конвенції про спрощення і гармонізацію митних процедур, ратифікованої Законом України від 05.10.2006 року № 227-V, визначено, що декларант несе відповідальність перед митною службою за достовірність даних, представлених у декларації, а також за сплату мит та податків.

Пунктом 8 статті 4 МК України визначено, що декларантом є особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування.

Відповідно до частини 1 статті 257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

Згідно з частиною 8 статті 257 МК України, митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів, зокрема: відомості про декларанта, уповноважену особу, яка склала декларацію, відправника, одержувача, перевізника товарів i сторони зовнішньоекономічного договору (контракту) або іншого документа, що використовується в міжнародній практиці замість договору (контракту), а в разі якщо зовнішньоекономічний договір (контракт) укладено на підставі посередницького договору; фактурна вартість товарів.

Згідно з ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Як вже було встановлено судом, що 31.03.2023 р. декларантом - керівником ТОВ «ОДІЛОН» ОСОБА_1 подано Волинській митниці митну декларацію типу ІМ 40 ДЕ № 23UA209230033983U8 (інформація про декларанта зазначена у графах 14, 54 митної декларації) з метою митного оформлення у митному режимі імпорту товару для інженерної сантехніки виробництва компанії «ICMA S.P.A.» (Італія), загальною вагою - 7 529 кг, заявленою вартістю 14 846,02 Євро.

Відправником товару заявлено компанію «ICM S.P.A.» (Італія), одержувачем - ТОВ «ОДІЛОН». Відправлення товарів здійснено з митної території Італії.

Разом із вищевказаною митною декларацією ОСОБА_1 подано контракт від 04.10.2022 № 0410-2022, укладений між компанією «ICMA S.P.A.» (Італія) та ТОВ «ОДІЛОН», та підписаний ОСОБА_1 , автомобільна товаротранспортна накладна CMR від 29.03.2023 р. № 414417, інвойс від 27.03.2023 № 8223, згідно якого вартість товару складає 14 846,02 Євро.

Загальна сума вищевказаного контракту складає 4 000 000 Євро (пункт 3.1 контракту).

Оплата за товар здійснюється шляхом банківського безготівкового переказу в межах 5 банківських днів з моменту прибуття товару до кінцевого пункту призначення зазначеного в інвойсі.

Заперечення адвоката про те, що оплата за поставлений товар була здійснена ОСОБА_1 . міжнародним банківським переказом, на підтвердження чого надає платіжну інструкцію від 03.04.2023 на суму 14 846,02 Євро не заслуговують на увагу, так як графа 70 даної платіжної інструкції містить інформацію, що кошти в розмірі 14 846,02 Євро є передплатою за сантехнічне обладнання на підставі контракту № 0410-2022 від 04.10.2022 р. та не містить відомостей про те, чи є ця передплата повною або частковою.

Таким чином, твердження адвоката про те, що ОСОБА_1 не подавала митному органу інвойс від 27.03.2023 р. № 8223, на підтвердження того, що вартість товару складає 14 846,02 Євро, суперечить фактичним даним.

Також встановлено, що ОСОБА_1 до поданих митному органу документів внесла неправдиві відомості про вартість товарів, що підтверджується листом - відповіддю митних органів Італії від 05.03.2024 № 134948/RU/AL (вхідний № 1372/4-14) стосовно експорту товару - комплектуючі до санітарно-технічних виробів, який був відправлений компанією «ICMA S.P.A.» (Італія) на адресу ТОВ «ОДІЛОН» (код ЄДРПОУ - 44840885).

Від митних органів Італії отримано копію інвойсу № 8 223 від 27.03.2023, виданого компанією «ICMA S.P.A.» (Італія) на товар - комплектуючі до санітарно-технічних виробів вагою 7 529 кг, відповідно до якого одержувачем товару є ТОВ «Оділон» (Україна, м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, будинок 50Б, офіс 14).

При цьому, вартість товару - комплектуючі до санітарно-технічних виробів вагою 7 529 кг у інвойсі № 8 223 від 27.03.2023, наданому митними органами Італії, становить 53 989,41 Євро.

Також митними органами Італії надано копію міжнародної автомобільної товаротранспортної накладної CMR від 27.03.2023 № F8000223.

Відповідно до відомостей зазначених у вказаній автомобільній товаротранспортній накладній CMR, товар вагою 7 529 кг завантажувався 27.03.2023 у Італії та призначався ТОВ «Оділон» (Україна, м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, будинок 50Б, офіс 14) (графи 3, 4, 11 CMR).

Перевезення вищевказаного товару здійснювалось на транспортному засобі з реєстраційним номером НОМЕР_2 / НОМЕР_3 .

Згідно інформацією викладеною у листі митних органів Італії від 05.03.2024 № 134948/RU/AL, рахунок № 8223 від 27.03.2023, наданий ОСОБА_1 митному органу України, не відповідає рахунку № 8 223 від 27.03.2023, наданому митними органами Італії щодо умов вартості.

Таким чином, директор ТОВ «ОДІЛОН» (код ЄДРПОУ - 44840885) ОСОБА_1 вчинила дії, спрямовані на переміщення товарів загальною вартістю 2 143 320,19 грн, через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості, а саме, рахунок № 8 223 від 27.03.2023 року.

Згідно з п. 5 постанови Пленуму Верховного Суду України № 8 від 03 червня 2005 року «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», незаконним переміщенням предметів із приховуванням від митного контролю - є їх переміщення через митний кордон України з використанням спеціально виготовлення сховищ, тайників та інших засобів чи способів, що утруднюють їх виявлення або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з наданням митному органу як підстави для переміщення товару підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані.

Згідно з п. 6 вказаної Постанови, підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.

Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені, чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Згідно з п. 28. ст. 4 МК України, митні правила - встановлений Митним кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митному органу для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем, або контроль за якими покладено на митні органи Митним кодексом та іншими законами України.

Таким чином, особи, які переміщують товари на митну територію України, повинні дотримуватися митних правил, визначених у Кодексі; за порушення (недотримання) цих правил у Кодексі передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до положень ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 483 МК України, переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, або з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю.

Враховуючи викладене, судом першої інстанції відповідно до ст. 280 КУпАП належним чином встановлено обставини, що мають значення для правильного вирішення цієї справи, та досліджено докази, наявні в матеріалах справи, на підставі яких зроблено обґрунтований висновок про винність ОСОБА_1 , як декларанта, у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, що підтверджується зібраними у справі доказами.

Підстав для закриття провадження у справі у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення у діях ОСОБА_1 не встановлено.

Керуючись ст. 294 КУпАП апеляційний суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу захисника Кононенко Олени Сергіївни, в інтересах ОСОБА_1 , залишити без задоволення.

Постанову Шевченківського районного суду м. Києва від 26 квітня 2024 року залишити без змін.

Постанова апеляційного суду є остаточною та оскарженню не підлягає.

Суддя Є. П. Євграфова

СудКиївський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення11.09.2024
Оприлюднено02.12.2024
Номер документу123408393
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —761/6257/24

Постанова від 11.09.2024

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Євграфова Єлизавета Павлівна

Постанова від 26.04.2024

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Бугіль В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні