Постанова
від 28.11.2024 по справі 340/10092/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

28 листопада 2024 року м. Дніпросправа № 340/10092/23

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Семененка Я.В. (доповідач),

суддів: Бишевської Н.А., Добродняк І.Ю.,

за участю секретаря судового засідання Поспєлової А.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Державного підприємства «Долинське лісове господарство»

на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 15 травня 2024 року (суддя Петренко О.С.) у справі №340/10092/23 за позовом Державного підприємства «Долинське лісове господарство» до Головного управління ДПС у Кіровоградській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-

в с т а н о в и В:

ДП «Долинське лісове господарство» звернулося до суду з позовом, в якому просило визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 14.07.2023 №00053240703; від 14.07.2023 №00053260703; від 25.09.2023 №00068370703; від 25.09.2023 №00068310703; від 25.09.2023 №00068330703; від 25.09.2023 №00068390703, якими підприємству збільшено суми грошового зобов`язання по земельному податку з юридичних осіб.

В обгрунтування заявлених вимог позивач посилався на те, що спірні податкові зобов`язання донараховані контролюючим органом з урахуванням рішень органів місцевого самоврядування щодо встановлення ставок земельного податку, які не були відомі позивачу та відсутні на офіційному сайті ГУ ДПС у Кіровоградській області, а отже, за позицією позивача, не були оприлюднені в установленому порядку, що виключає можливість їх застосування при визначені розміру земельного податку. Крім цього, позивач вказував на те, що визначені рішеннями органів місцевого самоврядування ставки земельного податку не відповідали розміру таких ставок, що визначені ст.277 ПК України.

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 15 травня 2024 року в задоволенні позову відмовлено.

Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що земельний податок віднесено до місцевих податків, ставки щодо сплати яких визначаються органами місцевого самоврядування, шляхом прийняття відповідних рішень. У спірному випадку, як зазначив суд першої інстанції, визначаючи розмір земельного податку, який підлягає сплаті до бюджету, позивачем не було враховано рішення органів місцевого самоврядування про встановлення ставок такого податку, що призвело до заниження сплаченого позивачем податку, який правомірно донараховано контролюючим органом у спірному випадку.

Не погодившись з рішенням суду, позивач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову про задоволення позову. Обгрунтовуючи вимоги апеляційної скарги, позивач, зокрема, посилався на те, що судом першої інстанції не

було враховано зміни, які внесені до ст.277 ПК України та які набрали чинності з 01.01.2019. Вказані зміни визначали ставки земельного податку і цим ставкам не відповідали рішення органів місцевого самоврядування, які прийняті до уваги судом першої інстанції у спірному випадку.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду, оцінивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення апеляційної скарги з таких підстав.

Встановлені обставини справи свідчать про те, що на підставі наказу відповідача від 16.02.2023 р. № 226-п, державними інспекторами ГУ ДПС у Кіровоградській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку ДП "Долинський лісгосп" щодо дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2017 по 03.03.2023, валютного законодавства за період з 01.01.2017 по 03.03.2023, з питань правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 по 03.03.2023, іншого законодавства за період з 01.01.2017 по 03.03.2023.

Результати перевірки оформлені актом від 16.06.2023 р. № 4760/11-28-07-03/ НОМЕР_1 (т.1, а.с.196-239).

Згідно висновків перевірки встановлено, що підприємством, серед інших, допущено порушення п.12.3, п.12.5 ст.12, п.п.269.1.1 п.269.1 ст.269, п.п.270.1.1 п.270.1 ст.270, п.п.271.1.2 п.271.1 ст.271, п.273.1, п.273.3 ст.273, п.277.1 ст.277, п.286.2 ст.286 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року№2755-VI (із змінами та доповненнями), п.1 ст.73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 року №280/97-ВР (із змінами та доповненнями), в результаті чого занижений земельний податок в періоді, що перевірявся, на загальну суму 7 697 890,29 грн., в тому числі за 2018 рік на суму 416,79грн., 2019 рік на суму 5 015 887,72 грн., 2020 рік на суму 1 102 221,49 грн., 2021 рік на суму 1 479 402,64 грн., 2022 рік на суму 99 961,65 грн.

На підставі висновків акту перевірки, ГУ ДПС у Кіровоградській області прийнято наступні податкові рішення, з урахуванням рішення ДПС України від 20.09.2023 №27929/6/99-00-06-01-01-06:

- № 00053240703 від 14.07.2023 про збільшення суми грошового зобов`язання по земельному податку з юридичних осіб на загальну суму 1 914 084,84 грн., в т. ч. основного платежу 1 531 267,87 грн. та штрафної санкції 382 816,97 грн. (т.1,а.с.141-142)

- № 00053260703 від 14.07.2023 про збільшення суми грошового зобов`язання по земельному податку з юридичних осіб на загальну суму 5047,35 грн., в т. ч. основного платежу 4037,88 грн. та штрафної санкції 1009,47 грн. (т.1,а.с.143-144)

- № 00068370703 від 25.09.2023 про збільшення суми грошового зобов`язання по земельному податку з юридичних осіб на загальну суму 1 269 732,02 грн., в т. ч. основного платежу 1 041 375,38 грн. та штрафної санкції 228 356,64 грн. (т.1,а.с.145-146)

- № 00068330703 від 25.09.2023 про збільшення суми грошового зобов`язання по земельному податку з юридичних осіб на загальну суму 5 289 596,32 грн., в т. ч. основного платежу 4 642 391,34 грн. та штрафної санкції 647 204,98 грн. (т.1,а.с.147-148)

- № 00068310703 від 25.09.2023 про збільшення суми грошового зобов`язання по земельному податку з юридичних осіб на загальну суму 26 265,73 грн., в т. ч. основного платежу 25 765,86 грн. та штрафної санкції 499,87 грн. (т.1,а.с.150-151)

- № 00068390703 від 25.09.2023 про збільшення суми грошового зобов`язання по земельному податку з юридичних осіб на загальну суму 301 352,69 грн., в т. ч. основного платежу 261 238,56 грн. та штрафної санкції 40 114,13 грн. (т.1,а.с.164).

Не погоджуючись з вказаними рішеннями відповідача, позивач звернувся з позовом до суду.

За наслідками перегляду справи суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити таке.

У спірному випадку об`єктом оподаткування є земельні ділянки, що перебувають у користуванні позивача та які віднесені до земель лісогосподарського призначення.

Позиція контролюючого органу щодо заниження позивачем земельного податку полягає в такому.

Статтею 277 ПК України визначено ставки земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Зокрема, п.277.1 ст.277 ПК України передбачено, що ставка податку за земельні ділянки, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), розташовані за межами населених пунктів або в межах населених пунктів, встановлюється у розмірі не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, а для лісових земель - не більше 0,1 відсотка від нормативної грошової оцінки площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області.

У 2019 році середня нормативна грошова оцінка ріллі по Кіровоградській області станом на 01.01.2019 року становила 32107,10грн, станом на 01.01.2020 року 31888,00грн, станом на 01.01.2021 року 31888,00грн, станом на 01.01.2022 року 31888,00 гривень.

В той же час, як зазначав відповідач та з чим погодився суд першої інстанції, відповідно до п.п.10.1.1 п.10.1 ст.10 та п.п.265.1.3 п.265.1 ст.265 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями) плата за землю у складі податку на майно належить до місцевих податків. Оскільки земельний податок віднесено до місцевих податків, то ставки цього податку встановлюються органами місцевого самоврядування відповідно до п.12.3, 12.ст.12 ПК України.

Консолідована позиція контролюючого органу щодо усіх спірних податкових повідомлень-рішень, з якою також погодився суд першої інстанції, полягає в тому, що відповідно до поданої ДП «Долинський лісгосп» до контролюючого органу податкової звітності по платі за землю встановлені випадки заниження податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення за рахунок невиконання рішень органів місцевого самоврядування щодо застосування встановлених ставок земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено.

Така позиція відповідача грунтуються на тому, що позивачем застосовувалися ставки податку, які є нижчими ніж ставки, що встановлені відповідними рішеннями органів місцевого самоврядування.

Надаючи оцінку такій позиції контролюючого органу, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити таке.

Так, дійсно земельний податок податковим законодавством віднесено до місцевих податків. Правильним є і висновок контролюючого органу, що ставки місцевих податків встановлюються органами місцевого самоврядування шляхом прийняття відповідних рішень.

В той же час, не погоджуючись з такими підставами для збільшення грошових зобов`язань у спірному випадку, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити те, що встановлені органом місцевого самоврядування ставки земельного податку, як і будь-іншого місцевого податку, не можуть бути більшими, ніж максимально визначені Податковим кодексом України. А тому застосування таких ставок відповідачем суперечить приписам ПК України.

З цього приводу слід зазначити те, що у відповідності до п.277.1 ст.277 ПК України (в редакції Закону №2628-VІІІ від 23.11.2018) ставка податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів або в межах населених пунктів, встановлюється у розмірі не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, а для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, а для лісових земель - не більше 0,1 відсотка від нормативної грошової оцінки площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області.

До внесення Законом №2628-VІІІ від 23.11.2018 пункт 277.1 ст.277 ПК України мав таку редакцію: ставка податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, встановлюється у розмірі не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, а для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області.

Отже, після внесення Законом №2628-VІІІ змін, які набрали чинності з 01.01.2019, Податковий кодекс України конкретизував ставку податку такої категорії земель, як лісові землі.

Таким чином, не врахування відповідачем положень п.277.1 ст.277 ПК України щодо ставки податку за використання земельних ділянок віднесених до лісових земель, є неправомірним і вказане призвело до неправильного визначення розміру земельного податку, який підлягав сплаті позивачем у спірному періоді 2019-2022 роки.

З цих підстав суд апеляційної інстанції вважає за необхідне здійснити аналіз податкових зобов`язань і, відповідно, застосованих штрафних санкцій, визначених (застосованих) контролюючим органом, в кожному з податкових повідомлень-рішень.

1.Податковим повідомленням-рішенням №00053240703 від 14.07.2023 збільшено суму грошового зобов`язання по земельному податку з юридичних осіб на загальну суму 1 914 084,84 грн., в т. ч. основного платежу 1 531 267,87 грн. та штрафної санкції 382 816,97 грн.

Підставою для збільшення суми грошового зобов`язання стало те, що по м. Бобринцю рішенням Бобринецької міської ради від 22.06.2018 року №1650 на 2019 рік встановлено ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, в розмірі 5 відсотків від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області.

При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 953,8500га ДП «Долинський лісгосп» застосовано ставку в розмірі 0 відсотків, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2019 рік склало 1531267,87 гривень.

Тобто, відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 5 відсотків від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що не відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України.

Виходячи з положень п.277.1 ст.277 ПК України розрахунок земельного податку за 2019 рік повинен мати такий вигляд: Нормативна грошова оцінка 1 га ріллі 2019 р. 32107,10 грн. х 953,8500 га = 30625357,30 грн. х0,1% = 30625,36 грн.

Таким чином, ППР №00053240703 від 14.07.2023, в частині основного платежу, є неправомірним в сумі 1500642,51грн. (1531267,87 30625,36). Як наслідок неправомірним є і застосування штрафних санкцій на суму 375160,63грн., із розрахунку: 30625,36 х 25% = 7656,34грн., 382 816,97 грн. 7656,34грн. = 375160,63грн.).

2. Податковомим повідомленням-рішенням ГУ ДПС у Кіровоградській області № 00053260703 від 14.07.2023 збільшено суму грошового зобов`язання по земельному податку з юридичних осіб на загальну суму 5047,35 грн., в т.ч. основного платежу 4037,88 грн. та штрафної санкції в сумі 1009,47 грн.

Підставою для збільшення суми грошового зобов`язання стало те, що по м. Долинська рішенням Долинської міської ради від 24.05.2018 року № 736 на 2019 рік встановлено ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, в розмірі 2 відсотка від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області.

При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 6,6191 га платником застосовано ставку в розмірі 0,1 відсотка, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2019 рік склало 4037,88 гривень.

Тобто, відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 2 відсотків від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що не відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України.

Виходячи з положень п.277.1 ст.277 ПК України розрахунок земельного податку за 2019 рік повинен мати такий вигляд: Нормативна грошова оцінка 1 га ріллі 2019 р. 32107,10 грн. х 6,6191 га = 212520,11 грн. х 0,1% = 212,52 грн.

Таким чином, у даному випадку позивачем правильно визначено і сплачено земельний податок, а податкове повідомленням-рішенням № 00053260703 від 14.07.2023 є неправомірним.

3. Податковомим повідомленням-рішенням ГУ ДПС у Кіровоградській області №00068370703 від 25.09.2023 збільшено суму грошового зобов`язання по земельному податку з юридичних осіб на загальну суму 1269732,02 грн., в т.ч. основного платежу 1041375,38 грн. та штрафної санкції в сумі 228356,64 грн.

Підставою для збільшення суми грошового зобов`язання стало те, що рішенням Петрівської селищної ради від 22.06.2018 року №1006/7 на 2019 рік встановлено ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, в розмірі 3 відсотка від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області.

При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 407,6000га платником застосовано ставку в розмірі 0 відсотка, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2019 рік склало 392605,62 гривень.

Тобто, відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 3 відсотків від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що не відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України.

Виходячи з положень п.277.1 ст.277 ПК України розрахунок земельного податку за 2019 рік повинен мати такий вигляд: Нормативна грошова оцінка 1 га ріллі 2019 р. 32107,10 грн. х 407,60 га = 13086854,00 грн. х 0,1 % = 13086,85 грн.

Таким чином, висновки відповідача у цій частині за основним платежем є неправомірними у сумі 379 518,77 грн. (392605,62 грн.- 13086,85 грн.=379 518,77 грн.).

Крім того, у спірному повідомленні рішенні зазначено, що рішенням Богданівської сільської ради (Петрівська ТГ) від 29.05.2018 року №286/7 на 2019 рік встановлено ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, в розмірі 1 відсотка від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області.

При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 274,0840 га платником застосовано ставку в розмірі 0 відсотка, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2019 рік склало 88000,42 гривень.

Відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 1 відсотка від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що не відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України.

Виходячи з положень п.277.1 ст.277 ПК України розрахунок земельного податку за 2019 рік повинен мати такий вигляд: Нормативна грошова оцінка 1 га ріллі 2019 р. 32107,10 грн. х 274,0840 га = 8800042,40 грн. х 0,1% = 8800,04 грн.

Таким чином, висновки відповідача у цій частині за основним платежем є неправомірними у сумі 79200,38 грн. ( 88000,42 - 8800,04 грн =79200,38 грн.).

Також, у спірному повідомленні рішенні зазначено, що рішенням Іванівської сільської ради від 05.06.2018 року №166/7 на 2019 рік встановлено ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, в розмірі 1 відсотка від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області.

При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 10,0000га платником застосовано ставку в розмірі 0 відсотка, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2019 рік склало 3210,71 гривень.

Відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 1 відсотка від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що не відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України.

Виходячи з положень п.277.1 ст.277 ПК України розрахунок земельного податку за 2019 рік повинен мати такий вигляд: Нормативна грошова оцінка 1 га ріллі 2019 р. 32107,10 грн. х 10,0000 га = 321071,00 грн. х 0,1% = 321,07 грн.

Таким чином, висновки відповідача у цій частині за основним платежем є неправомірними у сумі 2889,64 грн. ( 3210, 71 грн.- 321,07 грн.= 2889,64 грн.).

Крім того, у спірному повідомленні рішенні зазначено, що рішенням Іскрівської сільської ради (Петрівська ТГ) від 27.06.2018 року №160 на 2019 рік встановлено ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, в розмірі 1 відсотка від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області.

При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 226,4000 га платником застосовано ставку в розмірі 0 відсотка, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2019 рік склало 72690,47 гривень.

Отже, відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 1 відсотка від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що не відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України.

Виходячи з положень п.277.1 ст.277 ПК України розрахунок земельного податку за 2019 рік повинен мати такий вигляд: Нормативна грошова оцінка 1 га ріллі 2019 р. 32107,10 грн. х 226,4000 га = 7269047,44 грн. х0,1%= 7269,05 грн.

Відповідно, висновки відповідача у цій частині за основним платежем є неправомірними у сумі 65421,42 грн. ( 72690,47 грн.- 7269,05 грн.= 65421,42 грн.).

Також, у спірному повідомленні рішенні зазначено, що рішенням Йосипівської сільської ради (Петрівська ТГ) від 15.06.2018 року №149 на 2019 рік встановлено ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, в розмірі 0,3 відсотка від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області.

При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 22,7137га платником застосовано ставку в розмірі 0 відсотка, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2019 рік склало 2187,81 гривень.

Таким чином, відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 0,3 відсотка від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що не відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України.

Виходячи з положень п.277.1 ст.277 ПК України розрахунок земельного податку за 2019 рік повинен мати такий вигляд: Нормативна грошова оцінка 1 га ріллі 2019 р. 32107,10 грн. х 22,7137 га = 729271,04 грн. х0,1% = 729,27 грн.

Відповідно, висновки відповідача у цій частині за основним платежем є неправомірними у сумі 1458,54 грн. ( 2187,81грн.- 729,27 грн.=1458,54 грн.).

Крім того, у спірному повідомленні рішенні зазначено, що рішенням Новостародубської сільської ради (Петрівська ТГ) від 12.07.2018 року №301/7 на 2019 рік встановлено ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, в розмірі 1 відсотка від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області. При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 1103,5400 га платником застосовано ставку в розмірі 0 відсотка, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2019 рік склало 354314,69 гривень.

Таким чином, відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 1 відсотка від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що не відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України.

Виходячи з положень п.277.1 ст.277 ПК України розрахунок земельного податку за 2019 рік повинен мати такий вигляд: Нормативна грошова оцінка 1 га ріллі 2019 р. 32107,10 грн. х 1103,5400 га = 35431469,10 грн. х 0,1% = 35431,47 грн.

Отже, висновки відповідача у цій частині за основним платежем є неправомірними у сумі 318883,22 грн. ( 354314,69 грн.- 35431,47 грн.=318883,22 грн.).

Крім того, у спірному повідомленні рішенні зазначено, що рішенням Чечелівської сільської ради (Петрівська ТГ) від 27.05.2020 року №354/7 на 2021 рік встановлено ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, в розмірі 1 відсотка від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області.

При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 445,8273га платником застосовано ставку в розмірі 0,1 відсотка, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2021 рік склало 127948,87 гривень.

Таким чином, відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 1 відсотка від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що не відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України.

Виходячи з положень п.277.1 ст.277 ПК України розрахунок земельного податку за 2019 рік повинен мати такий вигляд: Нормативна грошова оцінка 1 га ріллі 2021 31888,00 грн. х 445,8273 га = 14216540,90 грн. х 0,1% = 14216,54 грн.

Таким чином, у цій частині позивачем правильно визначено і сплачено земельний податок, а висновки відповідача у цій частині за основним платежем у сумі 127948,87 грн.є неправомірним.

Вказаним податковим повідомлення-рішенням позивачу також збільшено податкове зобов`язання з земельного податку на суму 416,79грн. за 2018 рік. Підставою для збільшення податкового зобов`язання стало те, що подана позивачем податкова декларація не визнана контролюючим органом податковою звітністю. Позивач з вказаним податковим зобов`язанням фактично погодився, не заперечуючи проти правильності визначення податкового зобов`язання на суму 416,79грн.

Таким чином, підсумовуючи вищевикладене, ППР №00068370703 від 25.09.2023 р., в частині основного платежу, є неправомірним в сумі 975 320,84 грн. ( 379 518,77 грн. + 79200,38 грн.+ 2889,64 грн.+ 65421,42 грн.+ 1458,54 грн.+ 318883,22 грн.+ 127948,87 грн. = 975 320,84 грн.).

Як наслідок неправомірним є і застосування штрафних санкцій на суму 271 843,01 грн., із розрахунку: (1041375,38 грн. - 975 320,84 грн. = 66 054,54 грн.) х 25% = 16 513, 63 грн.

228356,64 грн. ((1041375,38 грн. - 975 320,84 грн.) х 25%) = 271 843,01 грн.

4. Податковим повідомленням-рішенням № 00068310703 від 25.09.2023 р. та збільшено суму грошового зобов`язання по земельному податку з юридичних осіб на загальну суму 26265,73 грн., в тому числі основного платежу 25765,86 грн. та штрафних санкцій в сумі 499,87 грн.

Підставою для збільшення суми грошового зобов`язання стало те, що на 2020 рік рішенням Сугокліївської сільської ради від 27.06.2019 року №259 встановлено ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, в розмірі 0,3 відсотка від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області.

При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 117,0314га платником застосовано ставку в розмірі 0 відсотків, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2020 рік склало 10262,72 гривень.

Тобто, відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 5 відсотків від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що не відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України.

Виходячи з положень п.277.1 ст.277 ПК України розрахунок земельного податку за 2019 рік повинен мати такий вигляд: Нормативна грошова оцінка 1 га ріллі 2020 р. 31888,00 грн. х 117,0314 га = 3731897,28 грн. х 0,1 % = 3731,90 грн.

Отже, висновки відповідача у цій частині за основним платежем є неправомірними у сумі 6 530,82 грн. ( 10262,72 грн.- 3731,90 грн.=6 530,82 грн.).

Крім того, у спірному повідомленні рішенні зазначено, що рішенням Верхньоінгульської сільської ради від 18.06.2019 року №269 на 2020 рік встановлено ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, в розмірі 0,1 відсотка від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області.

При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 27,9108га платником застосовано ставку в розмірі 0,01 відсотка, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2020 рік склало 734,27 гривень.

Тобто, відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 0,1 відсотків від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України, отже вищезазначене повідомлення-рішення у цій частині є правомірним.

Також у спірному повідомленні рішенні зазначено, що рішенням Федіївської сільської ради від 25.06.2020 року №391 на 2021 рік встановлено ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, в розмірі 0,3 відсотка від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області. При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 154,3827га платником застосовано ставку в розмірі 0 відсотка, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2021 рік склало 14768,87 гривень.

Тобто, відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 0,3 відсотків від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що не відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України.

Виходячи з положень п.277.1 ст.277 ПК України розрахунок земельного податку за 2019 рік повинен мати такий вигляд: Нормативна грошова оцінка 1 га 2021 р. 31888,00 грн. х 154,3827 га = 4922955,54 грн. х 0,1 % = 4922,96 грн.

Отже, висновки відповідача у цій частині за основним платежем є неправомірними у сумі 9 845,91 грн. ( 14768,87 грн.- 4922,96грн.= 9 845,91 грн.).

Таким чином, ППР 00068310703 від 25.09.2023 р., в частині основного платежу, є неправомірним в сумі 16 376, 73 грн. ( 6 530,82 грн.+ 9 845,91 грн.)

Із розрахунком штрафних санкцій позивач погодився.

5. Податковим повідомленням-рішенням № 00068330703 від 25.09.2023 р. збільшено суму грошового зобов`язання по земельному податку з юридичних осіб на загальну суму 5289596,32 грн., в тому числі основного платежу 4642391,34грн. та штрафних санкцій в сумі 647204,98 грн.

Підставою для збільшення суми грошового зобов`язання стало те, що рішенням Олександрівської сільської ради від 18.06.2018 року №259 на 2019 рік встановлено ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, в розмірі 5 відсотків від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області.

При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 239,8000га платником застосовано ставку в розмірі 0 відсотків, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2019 рік склало 384964,13 гривень.

Тобто, відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 5 відсотків від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що не відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України.

Виходячи з положень п.277.1 ст.277 ПК України розрахунок земельного податку за 2019 рік повинен мати такий вигляд: Нормативна грошова оцінка 1 га ріллі 2019 р. 32107,10 грн. х 239,8000 га = 7699282,58 грн. х 0,1% = 7699,28 грн.

Отже, висновки відповідача у цій частині за основним платежем є неправомірними у сумі 377 264, 85 грн. ( 384964,13 грн. - 7699,28 грн.=377 264, 85 грн.).

Крім того, у спірному повідомленні рішенні зазначено, що рішенням Богданівської сільської ради від 26.06.2018 року №581 на 2019 рік встановлено ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, в розмірі 0,6 відсотків від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області.

При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 19,0099 га платником застосовано ставку в розмірі 0,01 відсотків, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2019 рік склало 3601,08грн.

Тобто, відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 5 відсотків від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що не відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України.

Виходячи з положень п.277.1 ст.277 ПК України розрахунок земельного податку за 2019 рік повинен мати такий вигляд: Нормативна грошова оцінка 1 га ріллі 2019 р. 32107,10 грн. х 19,0099 га = 610352,76 грн. х 0,1% = 549,31 грн.

Отже, висновки відповідача у цій частині за основним платежем є неправомірними у сумі 3 051,77 грн. ( 3601,08 грн. - 549,31 грн.= 3 051,77 грн.).

На 2020 рік рішенням Богданівської сільської ради від 20.06.2019 року №784 встановлено ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, в розмірі 0,1 відсоток від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області.

При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 19,0099 га платником застосовано ставку в розмірі 0,01 відсотків, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2020 рік склало 500,11 гривень.

Тобто, відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 0,1 відсотків від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України, отже вищезазначене повідомлення-рішення у цій частині є правомірним.

Також, у вищезгаданому повідомленні рішенні зазначено, що рішенням Братолюбівської сільської ради від 26.06.2018 року №229 на 2019 рік встановлено ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, в розмірі 0,3 відсотка від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області. При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 387,7400га платником застосовано ставку в розмірі 0 відсотка, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2019 рік склало 37347,62 гривень;

Тобто, відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 0,3 відсотки від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що не відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України.

Виходячи з положень п.277.1 ст.277 ПК України розрахунок земельного податку за 2019 рік повинен мати такий вигляд: Нормативна грошова оцінка 1 га ріллі 2019 р. 32107,10 грн. х 387,7400 га = 12449207,00 грн. х 0,1 % = 12449,21 грн.

Отже, висновки відповідача у цій частині за основним платежем є неправомірними у сумі 24 898,41 грн. 24 898,41 грн. ( 37347,62 грн. - 12449,21 грн. = 24 898,41 грн.).

Крім того, у вищезгаданому повідомленні рішенні зазначено, що рішенням Варварівської сільської ради (Гурівська ТГ) від 25.06.2018 року №378 на 2019 рік встановлено ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, в розмірі 5 відсотків від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області.

При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 580,1500га платником застосовано ставку в розмірі 0 відсотка, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2019 рік склало 931346,70 гривень.

Тобто, відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 5 відсотків від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що не відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України.

Виходячи з положень п.277.1 ст.277 ПК України розрахунок земельного податку за 2019 рік повинен мати такий вигляд: Нормативна грошова оцінка 1 га ріллі 2019 р. 32107,10 грн. х 580,1500 га = 18626934,10 грн. х 0,1 % = 18626,93 грн.

Отже, висновки відповідача у цій частині за основним платежем є неправомірними у сумі 912 719,77 грн. ( 931346,70 грн. - 18626,93 грн. = 912 719,77 грн.).

Також, у вищезгаданому повідомленні рішенні зазначено, що рішенням Василівської сільської ради від 22.05.2018 року №179 на 2019 рік встановлено ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, в розмірі 2 відсотка від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області. При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 104,5000 га платником застосовано ставку в розмірі 0 відсотка, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2019 рік склало 67103,84грн.

Тобто, відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 2 відсотків від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що не відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України.

Виходячи з положень п.277.1 ст.277 ПК України розрахунок земельного податку за 2019 рік повинен мати такий вигляд: Нормативна грошова оцінка 1 га ріллі 2019 р. 32107,10 грн. х 104,5000 га = 3355191,95 грн. Х0,1% = 3355,20 грн.

Отже, висновки відповідача у цій частині за основним платежем є неправомірними у сумі 63 748,64 грн. ( 67103,84 грн. - 3355,20 грн. = 63 748,64 грн.).

Рішенням Василівської сільської ради від 15.08.2019 року №273 на 2020 рік встановлено ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, в розмірі 0,1 відсоток від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області. При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 104,5000 га платником застосовано ставку в розмірі 0 відсотка, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2020 рік склало 3054,61 гривень.

Таким чином, відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 0,1 відсотків від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України, отже вищезазначене повідомлення-рішення у цій частині є правомірним.

Також, у спірному повідомленні рішенні зазначено, що рішенням Гурівської сільської ради від 16.06.2020 року №133 на 2021 рік встановлено ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, в розмірі 1 відсоток від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області.

При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 1140,3500га платником застосовано ставку в розмірі 0,1 відсотка, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2021 рік склало 327271,33 гривень.

Тобто, відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 1 відсотка від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що не відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України, у той же час позивачем правильно визначено і сплачено земельний податок, отже, податкове повідомленням-рішенням у цій частині є неправомірним.

Також, у вищезгаданому повідомленні рішенні зазначено, що рішенням Іванівської сільської ради від 31.05.2018 року №228 на 2019 рік встановлено ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, в розмірі 0,3 відсотка від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області.

При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 176,5800 га платником застосовано ставку в розмірі 0 відсотка, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2019 рік склало 17008,42 гривень.

Тобто, відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 0,3 відсотки від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що не відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України.

Виходячи з положень п.277.1 ст.277 ПК України розрахунок земельного податку за 2019 рік повинен мати такий вигляд: Нормативна грошова оцінка 1 га ріллі 2019 32107,10 грн. х 176,5800 га = 5669471,72 грн. х 0,1% = 5669,47 грн.

Отже, висновки відповідача у цій частині за основним платежем є неправомірними у сумі 11 338,95 грн. ( 17008,42 грн. - 5669,47 грн. = 11 338,95 грн.).

Крім того, у спірному повідомленні рішенні зазначено, що рішенням Боківською сільською радою від 25.06.2018 року №418 встановлено на 2019 рік ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено в розмірі 5 відсотків від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області.

При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення у 2019 році загальною площею 562,9000га платником застосовано ставку в розмірі 0,01 відсоток, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2019 рік склало 901847,03 грн.

Тобто, відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 5 відсотків від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що не відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України.

Виходячи з положень п.277.1 ст.277 ПК України розрахунок земельного податку за 2019 рік повинен мати такий вигляд: Нормативна грошова оцінка 1 га ріллі 2019 р. 32107,10 грн. х 562,9000 га = 18073086,60 грн. Х 0,1% = 16265,78 грн.

Отже, висновки відповідача у цій частині за основним платежем є неправомірними у сумі 885 581,24 грн. ( 901847,02 грн. - 16265,78 грн. = 885 581,24 грн.).

Рішенням Боківською сільською радою від встановлено від 04.07.2019 року №604 на 2020 рік ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено в розмірі 5 відсотків від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області.

При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення у 2020 році загальною площею 562,9000га платником застосовано ставку в розмірі 0,01 відсоток, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2020 рік склало 806243,17грн.

Тобто, відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 5 відсотків від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що не відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України.

Виходячи з положень п.277.1 ст.277 ПК України розрахунок земельного податку за 2020 рік повинен мати такий вигляд: Нормативна грошова оцінка 1 га ріллі 2019 р. 31888,00 грн. х 562,9000 га = 17949755,20 грн. Х 0,1% = 17949,8 грн.

Позивач, застосувавши ставку в розмірі 0,01 відсотки сплатив 1794,9 грн.

Отже, висновки відповідача у цій частині за основним платежем є неправомірними у сумі 788 293,37 ( 806 243,17- 17949,8 грн.)

Рішенням Боківською сільською радою від встановлено від 19.06.2020 року №798 на 2021 рік ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено в розмірі 5 відсотків від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області.

При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення у 2021 році загальною площею 605,8230га платником застосовано ставку в розмірі 0,1 відсоток, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2021 рік склало 946605,71 гривень.

Тобто, відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 5 відсотків від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що не відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України, а позивачем правильно визначено і сплачено земельний податок. Отже, податкове повідомленням-рішенням у цій частині є неправомірним.

Крім того, у спірному повідомленні рішенні зазначено, що рішенням Новогригорівської Першої сільської ради від 03.07.2018 року №141 на 2019 рік встановлено ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, в розмірі 1 відсотку від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області.

При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 186,6000 га у 2019 році платником застосовано ставку в розмірі 0 відсотка, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2019 рік склало 59911,85грн;

Тобто, відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 1 відсотку від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що не відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України.

Виходячи з положень п.277.1 ст.277 ПК України розрахунок земельного податку за 2019 рік повинен мати такий вигляд: Нормативна грошова оцінка 1 га ріллі 2019 р. 32107,10 грн. х 186,6000 га = 5991184,86 грн. Х 0,1% = 5991,19 грн.

Отже, висновки відповідача у цій частині за основним платежем є неправомірними у сумі 53 920,66 грн. ( 59911,85 грн. - 5991,19 грн. = 53 920,66 грн.).

Рішенням Новогригорівської Першої сільської ради від 27.06.2019 року №170на 2020 рік встановлено ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, в розмірі 1 відсотку від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області.

При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 186,6000 га у 2020 році платником застосовано ставку в розмірі 0 відсотка, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2020 рік склало 54544,43грн.

Тобто, відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 1 відсотку від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що не відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України.

Виходячи з положень п.277.1 ст.277 ПК України розрахунок земельного податку за 2019 рік повинен мати такий вигляд: Нормативна грошова оцінка 1 га ріллі 2020 31888,00 грн. х 186,6000 га = 5950300,80 грн. Х 0,1 % = 5950,3грн.

Отже, висновки відповідача у цій частині за основним платежем є неправомірними у сумі 48 594,13 грн. ( 54544,43грн. - 5950,3грн. = 48 594,13 грн.).

Рішенням Новогригорівської Першої сільської ради від 30.06.2020 року №213 на 2021 рік встановлено ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, в розмірі 1 відсотку від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області.

При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 186,6000 га у 2021 році платником застосовано ставку в розмірі 0,1 відсотка, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2020 рік склало 53552,71 гривень.

Тобто, відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 1 відсотка від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що не відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України, а позивачем правильно визначено і сплачено земельний податок. Отже, податкове повідомленням-рішенням у цій частині є неправомірним.

Також, у спірному повідомленні рішенні зазначено, що Першотравнева сільська рада рішенням від 10.07.2019 року №206 встановила на 2020 та 2021 роки ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, в розмірі 1 відсоток від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області.

При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 32,2488га у 2020 році платником застосовано ставку в розмірі 0 відсотка, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2020 рік склало 9426,54грн.

Тобто, відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 1 відсотку від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що не відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України.

Виходячи з положень п.277.1 ст.277 ПК України розрахунок земельного податку за 2020 рік повинен мати такий вигляд: Нормативна грошова оцінка 1 га ріллі 2020 31888,00 грн. х 32,2488 га = 1028349,73 грн. х 0,1 % = 1028,35 грн.

Отже, висновки відповідача у цій частині за основним платежем є неправомірними у сумі 8 398,19 грн. ( 9426,54грн. - 1028,35 грн. = 8 398,19 грн.).

При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 32,2488га у 2021 році позивачем застосовано ставку в розмірі 0,1 відсоток, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2021 рік склало 9255,15 гривень.

Таким чином позивач розрахував і сплатив земельний податок за цій період відповідно до положень п.277.1 ст.277 ПК України. Отже, податкове повідомленням-рішенням у цій частині є неправомірним.

Крім того, у спірному повідомленні рішенні зазначено, що рішенням Пишненської сільської ради від 26.06.2018 року №130/4 зі змінами, внесеними рішенням від 22.02.2019 року №162, на 2019 рік встановлено ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, в розмірі 0,1 відсоток від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області.

При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 48,0000га платником застосовано ставку в розмірі 0 відсотків, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2019 рік склало 1541,14 гривень.

Відповідачем розраховано податкові зобов`язання за цій період відповідно до положень п.277.1 ст.277 ПК України. Отже, податкове повідомленням-рішенням у цій частині є правомірним.

Рішенням від 07.06.2019 року №167/4 Пишненська сільська рада встановила на 2020 рік ставку 0,1 відсоток від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області. При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 48,0000 га платником застосовано ставку в розмірі 0 відсотків, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2020 рік склало 1403,07 гривень.

Відповідачем розраховано податкові зобов`язання за цій період відповідно до положень п.277.1 ст.277 ПК України. Отже, податкове повідомленням-рішенням у цій частині є правомірним.

Крім того, у спірному повідомленні рішенні зазначено, що рішенням Суходільської сільської ради від 08.06.2018 року №189 на 2019 рік встановлено ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, в розмірі 2 відсотка від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області.

При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 38,8773га платником застосовано ставку в розмірі 0,01 відсотка, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2019 рік склало 24839,93 грн.

Тобто, відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 2 відсотків від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що не відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України.

Виходячи з положень п.277.1 ст.277 ПК України розрахунок земельного податку за 2020 рік повинен мати такий вигляд: Нормативна грошова оцінка 1 га ріллі 2019 р. 32107,10 грн. х 38,8773 га = 1248237,36 грн. х 0,1 % = 1123,31 грн.

Отже, висновки відповідача у цій частині за основним платежем є неправомірними у сумі 23 716,51 грн. ( 24839,93 грн. - 1123,31 грн. = 23 716,51 грн.).

Рішенням Суходільської сільської ради від від 05.06.2019 року №254 на 2020 рік рішенням встановлено ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку, яких не проведено, в розмірі 0,1 відсоток від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області.

При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 38,8773га платником застосовано ставку в розмірі 0,01 відсотка, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2020 рік склало 1403,07 гривень.

Відповідачем розраховано податкові зобов`язання за цій період відповідно до положень п.277.1 ст.277 ПК України. Отже, податкове повідомленням-рішенням у цій частині є правомірним.

Таким чином, ППР № 00068330703 від 25.09.2023 р., в частині основного платежу, є неправомірним в сумі 4 538 211, 39 грн. (377 264,85 грн. + 3051,77 грн. + 24 898,41 грн. + 912 719,77грн. + 63 748, 64грн. + 11 338,95 грн. +327 271,33 грн. + 885 581,24 грн. + 788 293, 37 грн. + 946 605, 71 грн. + 53 920, 66 грн. + 48 594,13 грн. + 53 552,71 грн. + 8 398, 19 грн. + 9 255, 15 грн. + 23 716, 51 грн. = 4 538 211, 39 грн.).

Як наслідок неправомірним є і застосування штрафних санкцій на суму= 621 159,99 грн., із розрахунку: 647 204,98 грн. - ((4 642 391,34грн. - 4 538 211, 39 грн.) х 25%) = 621 159,99 грн.

6. Податковим повідомленням-рішенням № 00068390703 від 25.09.2023 р. збільшено суму грошового зобов`язання по земельному податку з юридичних осіб на загальну суму 301352,69 грн., в тому числі основного платежу 261238,56 грн. та штрафних санкцій в сумі 40114,13 грн.

Підставою для збільшення суми грошового зобов`язання стало те, що рішенням Ганно-Требинівської сільської ради Устинівського району від 15.06.2018 №120 встановлено ставку земельного податку для земель лісового призначення за межами населеного пункту, нормативну грошову оцінку яких не проведено, на 2019 рік та на 2020 рік в розмірі 5 відсотків від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області. При розрахунку податкових зобов`язань по земельному податку за землі лісового призначення загальною площею 86,0000га у 2019 році застосовано 0 відсотка, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2019 рік склало 138060,53грн.

Тобто, відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 5 відсотків від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що не відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України.

Виходячи з положень п.277.1 ст.277 ПК України розрахунок земельного податку за 2020 рік повинен мати такий вигляд: Нормативна грошова оцінка 1 га ріллі 2019 р. 32107,10 грн. х 86,0000 га = 2761210,60 грн. х 0,1 % = 2761,21 грн.

Отже, висновки відповідача у цій частині за основним платежем є неправомірними у сумі 135 299,32 грн. ( 138060,53грн. - 2761,21 грн. = 135 299,32 грн.).

У 2020 році платником застосовано ставку 0,1 відсоток, внаслідок чого заниження податкового зобов`язання на 2020 рік склало 123178,03 гривень.

Відповідачем застосовано ставку земельного податку у розмірі 5 відсотків від нормативної грошової оцінки ріллі по Кіровоградській області, що не відповідає положенням п.277.1 ст.277 ПК України.

Виходячи з положень п.277.1 ст.277 ПК України розрахунок земельного податку за 2020 рік повинен мати такий вигляд: Нормативна грошова оцінка 1 га ріллі 2020р. 31888,00 грн. х 86,0000 га = 2742368,00 грн. х 0,1 % = 2742,37 грн.

Таким чином позивач розрахував і сплатив земельний податок за цій період відповідно до положень п.277.1 ст.277 ПК України. Отже, податкове повідомленням-рішенням у цій частині є неправомірним.

Таким чином, ППР № 00068390703 від 25.09.2023 р., в частині основного платежу, є неправомірним в сумі 258 477,35 грн. (135 299,32 грн.+ 123178,03 грн. = 258 477,35 грн.).

Як наслідок неправомірним є і застосування штрафних санкцій на суму 39 423,83 грн., із розрахунку: 40114,13 грн. ((261 238,56 грн. - 258 477,35 грн.) х 25%) = 39 423,83 грн.

Підсумовуючи вищевикладене, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про наявність підстав для часткового задоволення апеляційної скарги, скасування рішення суду першої інстанції та прийняття нової постанови про часткове задоволення позову

На підставі викладеного, керуючись п.2 ч.1 ст.315, ст.ст.317, 321, 322, 325 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державного підприємства «Долинське лісове господарство» - задовольнити частково.

Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 15 травня 2024 року у справі №340/10092/23 скасувати та прийняти нову постанову про часткове задоволення позову.

Податкове повідомлення-рішення № 00068370703 від 25.09.2023 в частині збільшення податкового зобов`язання із земельного податку на суму 975 320,84 грн. та застосування штрафної санкції в сумі 271 843,01 грн. визнати неправомірним та скасувати.

Податкове повідомлення-рішення № 00053240703 від 14.04.2023 в частині збільшення податкового зобов`язання із земельного податку на суму 1500642,51 грн. та застосування штрафної санкції в сумі 375160,63 грн. визнати неправомірним та скасувати.

Податкове повідомлення-рішення № 00068310703 від 25.09.2023 в частині збільшення зобов`язання із земельного податку на суму 16 376,73 грн. визнати неправомірним та скасувати.

Податкове повідомлення-рішення № 00053260703 від 14.07.2023 визнати неправомірним та скасувати.

Податкове повідомлення-рішення № 00068330703 від 25.09.2023 в частині збільшення податкового зобов`язання із земельного податку на суму 4 538 211,39 грн. та застосування штрафної санкції в сумі 621 159,99 грн. визнати неправомірним та скасувати.

Податкове повідомлення-рішення № 00068390703 від 25.09.2023 в частині збільшення податкового зобов`язання із земельного податку на суму 258477,35 грн. та застосування штрафної санкції в сумі 39 423,83 грн. визнати неправомірним та скасувати.

В іншій частині позову відмовити.

Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках та строки, визначені ст.ст.328, 329 КАС України.

Вступну та резолютивну частини проголошено 28.11.2024

Повне судове рішення складено 29.11.2024

Головуючий - суддяЯ.В. Семененко

суддяН.А. Бишевська

суддяІ.Ю. Добродняк

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.11.2024
Оприлюднено02.12.2024
Номер документу123409133
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —340/10092/23

Ухвала від 27.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Рішення від 26.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 26.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 26.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 20.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 11.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 09.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Постанова від 28.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Постанова від 28.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 04.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні