П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 листопада 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/494/24
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
судді-доповідача Димерлія О.О.,
суддів Шляхтицького О.І., Осіпова Ю.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Південного офісу Держаудитслужби на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 04.04.2024 року у справі №420/494/24 за позовом Відділу освіти, культури, молоді та спорту Авангардівської селищної ради Одеського району Одеської області до Південного офісу Держаудитслужби, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ ДИНАТ ГРУП» про визнання протиправним та скасування висновку від 21.12.2023 року про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-11-02-006911-а
У С Т А Н О В И В:
04 січня 2024 року Відділ освіти, культури, молоді та спорту Авангардівської селищної ради Одеського району Одеської області (далі позивач, замовник) звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою, у якій просив:
- визнати протиправним та скасувати висновок Південного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі від 21.12.2023 року №UA-2023-11-02-006911-а.
В обґрунтування заявлених вимог зазначено про те, що виявлені контролюючим органом під час проведення моніторингу процедури закупівлі порушення не мало шкідливих наслідків, не призвело до нецільового використання бюджетних коштів чи шкоди бюджету. Вимога Південного офісу Держаудитслужби про зобов`язання замовника здійснити заходи щодо розірвання договору не спрямована на досягнення легітимної мети та не є співмірною з нею, оскільки суть «виявлених порушень» жодним чином не зачіпає бюджетні інтереси.
Крім того, усунення виявленого під час проведення моніторингу процедури закупівлі недоліку у запропонований в оскаржуваному висновку спосіб, а саме шляхом розірвання договору призведе до порушення прав та інтересів замовника, переможця тендеру та матиме для цих осіб негативні наслідки, що є непропорційним у співвідношенні з виявленим недоліком.
За наслідками розгляду зазначеної справи Одеським окружним адміністративним судом 04 квітня 2024 року прийнято рішення, яким позовні вимоги військової частини НОМЕР_1 задоволено повністю.
Визнано протиправним та скасовано висновок Південного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі від 21.12.2023 року №UA-2023-11-02-006911-а.
Вирішуючи спір та задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що в ході проведення моніторингу процедури закупівлі, Південним офісом Держаудитслужби не установило порушень, які б мали негативний вплив для бюджету, обставин, які створюють загрозу корупційним діям та зловживанням з боку учасників, а в оскаржуваному висновку не зазначено щодо неефективного, незаконного, нецільового використання бюджетних коштів.
Не погоджуючись із вище означеним рішенням суду, Південним офісом Держаудитслужби (далі скаржник, контролюючий орган) подано апеляційну скаргу, у якій посилаючись на неправильне застосування судом попередньої інстанції норм матеріального права, просить апеляційний суд скасувати оскаржуване рішення суду та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Доводи апеляційної скарги зводяться до того, що спірне рішення суб`єкта владних повноважень про результати моніторингу процедури закупівлі є законним та обґрунтованим, адже контролюючим органом установлено недотримання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Так, як з`ясовано контролюючим органом, проєктом договору, який міститься у Додатку 5 до тендерної документації, передбачено таку умову:
«пунктом 2.1 розділу 2 «Товари, що є предметом поставки за цим Договором, повинні відповідати загальним критеріям якості для цього типу товарів. Товар повинен бути новим, не раніше 2021 року випуску, технічно справним, комплектуючі та матеріали такі, що не були раніше у вжитку».
Разом з цим, в укладеному між замовником та переможцем ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ДИНАТ ГРУП» Договорі, умова пункту 2.1 розділу 2 викладена такого змісту:
«Товари, що є предметом поставки за цим Договором, повинні відповідати загальним критеріям якості для цього типу товарів. Товар повинен бути новим, не раніше 2022 року випуску, технічно справним, комплектуючі та матеріали такі, що не були раніше у вжитку».
Вище зазначене свідчить про порушення вимог пункту 18 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року №1178.
Як наслідок, у разі укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 вказаних Особливостей, такий договір є нікчемним.
У відзиві на апеляційну скаргу представник Відділу освіти, культури, молоді та спорту Авангардівської селищної ради Одеського району Одеської області спростовує доводи апеляційної скарги, вказуючи на законність ухваленого рішення та просить залишити без змін.
В силу приписів пунктів 1,3 частини 1 статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Переглядаючи рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, перевіряючи дотримання судом норм процесуального права при установленні фактичних обставин у справі та правильність застосування норм матеріального права, апеляційний суд дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.
Зокрема, судовою колегією з`ясовано, що 25.05.2023 року на офіційному автоматизованому майданчику Державного підприємства «Прозорро» Відділом освіти, культури, молоді та спорту Авангардівської селищної ради Одеського району Одеської області (далі замовник) розміщено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями №UA-2023-11-02-006911-а щодо предмету закупівлі ДК 021:2015:34120000-4 Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб (автобус спеціалізований для перевезення школярів), очікуваною вартістю 3 000 000 грн.(т.1 а.с.126-133)
Разом з оголошенням, замовником оприлюднено тендерну документацію з додатками, зокрема: Додаток №2 до тендерної документації (Кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують учасників про відповідність їх таким критеріям), Додаток №5 до тендерної документації (проєкт Договору про закупівлю).
02.11.2023 року Відділом освіти, культури, молоді та спорту Авангардівської селищної ради Одеського району Одеської області складено протокольне рішення №207, яким затверджено тендерну документацію та у подальшому її оприлюднено.(т.1 а.с.50)
Згідно із реєстром отриманих тендерних пропозицій за оголошенням тендерної закупівлі з унікальним номером №UA-2023-11-02-006911-а 07.11.2023 року учасником ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ ДИНАТ ГРУП" подано тендерну пропозицію на загальну суму 3 000 000 грн.(т.1 а.с.51)
10.11.2023 року за результатами проведеної процедури закупівлі протокольним рішенням уповноваженої особи Відділу освіти, культури, молоді та спорту Авангардівської селищної ради Одеського району Одеської області №215 вирішено визначити тендерну пропозицію учасника ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ ДИНАТ ГРУП" такою, що відповідає вимогам тендерної документації та визнати вказаного учасника переможцем процедури закупівлі. Прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури відкритих торгів та протягом одного дня з дня ухвалення такого рішення оприлюднити інформацію. (т.1 а.с.52)
17.11.2023 року між Відділом освіти, культури, молоді та спорту Авангардівської селищної ради Одеського району Одеської області та ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ ДИНАТ ГРУП" укладено договір про закупівлю №182, у відповідності до умов якого учасник зобов`язаний передати в строк до 22.12.2023 року у власність замовника, а замовник прийняти та оплатити автобус спеціалізований для перевезення школярів вартістю 3 000 000.(т.1 а.с.54-59)
11.12.2023 року Південним офісом Держаудитслужби прийнято наказ №293 «Про початок моніторингу процедур закупівель».(т.1 а.с.118)
До переліку моніторингу включена закупівля з унікальним номером №UA-2023-11-02-006911-а. (т.1 а.с.119-121)
14.12.2023 року у межах проведення моніторингу закупівлі оприлюднено запит Південного офісу Держаудитслужби до Відділу освіти, культури, молоді та спорту Авангардівської селищної ради Одеського району Одеської області (замовника) про отримання пояснень (інформації та документів), зокрема стосовно такого:
«Чому замовник уклав з переможцем процедури закупівлі ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ ДИНАТ ГРУП" Договір від 17.11.2023 року №182, умови якого відрізняються від змісту тендерної пропозиції в частині зазначення у пункту 2.1 розділу 2 Договору, що товар повинен бути новим, не раніше 2022 року випуску, при цьому у пункті 2.1 розділу 2 "Проєкту Договору про закупівлю» (Додаток 5 до тендерної документації) зазначено умову, що товар повинен бути новим, не раніше 2021 року випуску.».
18.12.2023 року на запит контролюючого органу Відділом освіти, культури, молоді та спорту Авангардівської селищної ради Одеського району Одеської області надано пояснення, у яких замовником зазначено про те, що переможцем в складі тендерної пропозиції надано інформацію, яка підтверджує відповідність тендерній пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі. Крім того, вказано про те, що під час підготовки Додатка 5 до тендерної документації, а саме «Проєкт договору про закупівлю» замовником допущено технічну описку щодо року випуску шкільного автобуса.
За результатами проведеного моніторингу Південним офісом Держаудитслужби складено та підписано Висновок від 21.12.2023 року №UA-2023-11-02-006911-а з інформацією про виявлені порушення Відділом освіти, культури, молоді та спорту Авангардівської селищної ради Одеського району Одеської області вимог пункту 18 Особливостей, а саме:
- умови укладеного Договору відрізняють від змісту тендерної пропозиції переможця ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ ДИНАТ ГРУП", що є порушення вимог 18 Особливостей, а тому такий Договір є нікчемним.
Пунктом 3 Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі від 21.12.2023 року №UA-2023-11-02-006911-а викладено зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Так, Південний офіс Держаудитслужби зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом розірвання Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, які свідчать про вжиття таких заходів. (т.1 а.с.61-64)
Не погодившись з таким висновком органу Держаудитслужби, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Правові та організаційні засади здійснення фінансового контролю в Україні визначено Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26 січня 1993 року № 2939-XII. (далі - Закон № 2939-ХІІ)
Відповідно до статті 5 Закону № 2939-ХІІ контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі», проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування.
Перевірка закупівель у замовників проводиться за місцезнаходженням юридичної особи, що перевіряється, чи за місцем розташування об`єкта права власності, щодо якого проводиться перевірка, і полягає у документальному та фактичному аналізі дотримання замовником законодавства про закупівлі. Результати перевірки закупівель викладаються в акті перевірки закупівель.
Моніторинг закупівлі здійснюється за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю.
За визначенням, наведеним у пункті 29 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі - Закон № 922-VIII), тендерна документація - це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Згідно із статтею 8 Закону №922-VIII моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи.
Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. Моніторинг закупівлі не проводиться на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 цього Закону.
Рішення про початок моніторингу закупівлі приймає керівник органу державного фінансового контролю або його заступник за наявності однієї або декількох із таких підстав:
1) дані автоматичних індикаторів ризиків;
2) інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;
3) повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;
4) виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;
5) інформація, отримана від громадських об`єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону.
Згідно із частиною 3 статті 8 Закону № 922-VIII рішення про початок моніторингу закупівлі оприлюднюється протягом двох робочих днів з дня його прийняття в електронній системі закупівель органом державного фінансового контролю із зазначенням унікального номера оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель, та дати його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір та дати його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу, а також опису підстав для здійснення моніторингу закупівлі.
Відповідно до частин 4, 6, 10, 19, 20 статті 8 Закону № 922-VIII строк здійснення моніторингу закупівлі не може перевищувати 15 робочих днів з дати оприлюднення рішення про початок моніторингу закупівлі в електронній системі закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.
У разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, останній має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження.
Форма висновку та порядок його заповнення визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Методика визначення автоматичних індикаторів ризиків, їх перелік та порядок застосування затверджується центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, за погодженням з Уповноваженим органом.
Приписами статті 16 Закону № 922-VIII визначено кваліфікаційні критерії процедури закупівлі. Так, згідно до частини першої статті 16 означеного Закону замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Частиною 2 статті 16 Закону № 922-VIII передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
У відповідності до частини 2 статті 17 цього Закону замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов`язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.
За приписами пункту 2 частини другої статті 22 Закону №922-VIII тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Положення статті 28 Закону №922-VIII врегульовують питання розгляду та оцінки тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 30 Закону №922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. При цьому, положеннями статті 31 Закону № 922 визначений виключний перелік випадків за наявності яких замовник відхиляє тендерну пропозицію.
Пунктом 1 частини 1 статті 31 Закону № 922 визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.
Системний аналіз вище викладених приписів законодавства України дає підстави уважати, що спеціальним законодавством у галузі публічних закупівель регламентовано чітку та послідовну процедуру проведення торгів. Дана процедура, серед іншого, передбачає необхідність визначення замовником переліку тендерної документації, що повинна бути подана учасниками торгів, та перевірку тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації.
Так, спірні правовідносини у цій справі виникли у зв`язку із оскарженням Відділом освіти, культури, молоді та спорту Авангардівської селищної ради Одеського району Одеської області (далі замовник) висновку Південного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі від 21.12.2023 року №UA-2023-11-02-006911-а. (далі висновок від 21.12.2023 року №UA-2023-11-02-006911-а)
Як з`ясовано судом апеляційної інстанції, що за наслідками проведеного моніторингу Південним офісом Держаудитслужби складено висновок від 21.12.2023 року №UA-2023-11-02-006911-а, яким установлено порушення замовником вимог пункту 18 Особливостей, а саме:
- умови укладеного Договору відрізняють від змісту тендерної пропозиції переможця ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ ДИНАТ ГРУП", а тому такий Договір є нікчемним.
До такого висновку контролюючий орган дійшов за наслідками дослідження проєкту договору про закупівлю, який міститься у Додатку 5 до тендерної документації. Зокрема, пунктом 2.1 розділу 2 проєкту Договору передбачено таку умову:
«Товари, що є предметом поставки за цим Договором, повинні відповідати загальним критеріям якості для цього типу товарів. Товар повинен бути новим, не раніше 2021 року випуску, технічно справним, комплектуючі та матеріали такі, що не були раніше у вжитку».
Як доводив скаржник, в укладеному між замовником та переможцем ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ДИНАТ ГРУП» Договорі, умова пункту 2.1 розділу 2 викладена такого змісту:
«Товари, що є предметом поставки за цим Договором, повинні відповідати загальним критеріям якості для цього типу товарів. Товар повинен бути новим, не раніше 2022 року випуску, технічно справним, комплектуючі та матеріали такі, що не були раніше у вжитку».
Наведене, на переконання контролюючого органу, свідчить про порушення вимог пункту 18 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі».
Слід зазначити, що відповідно до статті 22 Закону України № 922-VIII у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація.
Як слідує з матеріалів справи, на виконання зазначених приписів в складі тендерної документації замовником завантажено до електронної системи закупівель Додаток №4 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», згідно до пункту 9 якого встановлено вимогу, що товар (шкільний автобус) повинен бути новим, не раніше 2022 року випуску.(т.1 а.с.41- 42)
Згідно до пункту 1 розділу 3 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації замовник встановив, що тендерна пропозиція складається з кваліфікаційної та технічної частин. Технічну частину складають, зокрема, інформація, що підтверджує відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, викладеним в Додатку 4 до цієї тендерної документації.
На виконання вище зазначеної вимоги, учасником ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ДИНАТ ГРУП» в складі тендерної пропозиції надано інформацію, що підтверджує відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у томи числі відповідність вимозі, що товар (шкільний автобус) повинен бути новим, не раніше 2022 року.
Як слідує зі змісту наданих пояснень замовника на запит контролюючого органу, Відділом освіти, культури, молоді та спорту Авангардівської селищної ради Одеського району Одеської області вказано про те, що під час підготовки Додатку №5 до тендерної документації «Проєкт договору про закупівлю» допущено технічну описку щодо року випуску предмета закупівлі, тобто шкільного автобусу, та помилково зазначено «не раніше 2021 року випуску».
Апеляційний суд вказує, що вимоги договору про закупівлю установлені Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі».
У відповідності до вимог пункту 18 вказаних Особливостей, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятись від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Так, 17.11.2023 року між замовником та учасником ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ДИНАТ ГРУП» укладено договір про закупівлю №182, згідно до умов якого товар (шкільний автобус) повинен бути новим, не раніше 2022 року випуску. (т.1 а.с.54-59)
Слід зауважити, що у відповідності до Акту приймання-передачі транспортного засобу серії КТЗ від 02.01.2024 року, поставлений на підставі укладеного Договору шкільний автобус виготовлено у грудні 2023 року.(т.1 а.с.69)
Відтак, умови укладеного Договору не відрізняються від змісту тендерної пропозиції учасника, у тому числі кваліфікаційної та технічної частин тендерної документації.
За таких обставин, апеляційний суд погоджується з висновком суду попередньої інстанції про те, що описка стосовно технічної характеристики транспортного засобу «не раніше 2021 року випуску», допущена позивачем під час виготовлення Додатку №5 до тендерної документації не є свідченням про невідповідність тендерної пропозиції вимогам пункту 18 Особливостей.
Викладене свідчить про відсутність порушень позивачем приписів Закону України № 922-VIII при здійсненні процедури закупівлі, при цьому будь-чиїх прав, свобод та інтересів при проведенні такої процедури Відділом освіти, культури, молоді та спорту Авангардівської селищної ради Одеського району Одеської області не порушено, а відтак, принцип забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель та створення конкурентного середовища дотриманий.
За таких обставин, колегія суддів дійшла висновку про протиправність висновку Південного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі від 21.12.2023 року №UA-2023-11-02-006911-а та наявності правових підстав для його скасування.
Оскільки в досліджуваних правовідносинах з боку Відділу освіти, культури, молоді та спорту Авангардівської селищної ради Одеського району Одеської області порушень вимог законодавства про публічні закупівлі не допущено, апеляційний суд вказує про те, що вимога Південного офісу Держаудитслужби стосовно зобов`язання розірвання договору є безпідставною.
За таких обставин, колегія суддів уважає, що суд попередньої інстанції під час розгляду цієї справи об`єктивно, повно та всебічно дослідив обставини, які мають суттєве значення для вирішення справи, дав їм правильну юридичну оцінку і ухвалив законне, обґрунтоване рішення без порушень норм матеріального та процесуального права.
У відповідності до ст. 315, 316 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги, якщо суд першої інстанції правильно установив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду без змін.
Керуючись ст. 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, апеляційний суд
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Південного офісу Держаудитслужби - залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 04.04.2024 року у справі №420/494/24 за позовом Відділу освіти, культури, молоді та спорту Авангардівської селищної ради Одеського району Одеської області до Південного офісу Держаудитслужби, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ ДИНАТ ГРУП» про визнання протиправним та скасування висновку від 21.12.2023 року про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-11-02-006911-а - залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її підписання суддями та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня отримання сторонами копії судового рішення.
Суддя-доповідач О.О. ДимерлійСудді О.І. Шляхтицький Ю.В. Осіпов
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2024 |
Оприлюднено | 02.12.2024 |
Номер документу | 123409567 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Димерлій О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні