П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 листопада 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/10150/24
Перша інстанція: суддя Іванов Е.А.
Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді - Вербицької Н.В.,
суддів - Джабурії О.В.,
- Кравченка К.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 08 липня 2024 року по справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРО-СТИЛЬ ГРУП» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И Л А :
01 квітня 2024 року товариство з обмеженою відповідальністю «ЄВРО-СТИЛЬ ГРУП» звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просило:
визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16.01.2024 року №10379368/40345477 та від 16.01.2024 року №10379369/40345477;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРО-СТИЛЬ ГРУП» № 15 від 27.12.2023 року та № 18 від 27.12.2023 року датою їх подання.
В обґрунтування позовних вимог ТОВ «ЄВРО-СТИЛЬ ГРУП» зазначило, що у процесі проведення позивачем господарської діяльності складено податкові накладні та направлено їх на реєстрацію до податкового органу, однак, реєстрація зупинена податковим органом з підстав відповідності п.1 критеріям ризиковості. Позивачем направлено на адресу податкового органу додаткові документи, однак незважаючи на надання ним копій первинних документів, які підтверджують реальність здійснення господарської операції по зазначеній податковій накладній, податковим органом ухвалено рішення про відмову в її реєстрації.
Відповідно до відзиву ГУ ДПС у Волинській області, відповідач заперечує проти задоволення позову та зазначає, що реєстрація податкових накладних не здійснена, так як на розгляд комісії були надані документи, які складені з порушенням вимог законодавства.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 08 липня 2024 року позовну заяву ТОВ «ЄВРО-СТИЛЬ ГРУП» задоволено.
Не погодившись з прийнятим рішенням, Головного управління ДПС в Одеській області подало апеляційну скаргу, в якій посилаючись на невірне застосування судом норм матеріального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог. Зокрема, апелянт зазначає, що судом першої інстанції не враховано, що позивачем на розгляд комісії подано не всі документи, передбачені у п.5 Порядку № 520, який до того ж містить орієнтовний перелік підтверджуючих документів. Крім того, апелянт стверджує, що саме через ненадання платником податків копій документів, які документально підтверджують реальність господарської операції, контролюючим органом прийнято правомірне рішення.
ТОВ «ЄВРО-СТИЛЬ ГРУП» подало відзив на апеляційну скарну, у якому заперечувало проти її задоволення та просило суд залишити оскаржуване рішення без змін.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.311 КАС України справа розглядається в порядку письмового провадження.
Заслухавши доповідача, дослідивши доводи апеляційної скарги, матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Колегією суддів встановлені та з матеріалів справи вбачаються наступні обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю ««ЄВРО-СТИЛЬ ГРУП»» є платником податку на додану вартість з 01.06.2016р..
Основним видом діяльності підприємства згідно КВЕД 41.20 є «будівництво житлових і нежитлових будівель», додатковими видами діяльності 43.34. малярні роботи та скління, 43.29 інші будівельно-монтажні роботи, та інші.
Так, 15.12.2023 року ТОВ ««ЄВРО-СТИЛЬ ГРУП»» (підрядник) укладено договір на закупівлю підрядних робіт №181 з Одеський державним аграрним університетом (замовник) за умовами якого підрядник зобов`язався за завданням Замовника виконати та здати в установлений договором строк закінчення роботи з капітального ремонту в частині підвального приміщення для облаштування укриття (учбового класу та санвузла) в будівлі навчального корпусу 34 Одеського державного аграрного університету за адресою м.Одеса пров. Матросова буд.6. Ціна договору є твердою та становить 762 415грн 40коп.
Згідно п. 11.2 Договору оплата виконаних робіт проводиться після прийняття Замовником закінчених робіт, або поетапно проміжними платежами в міру виконання робіт, протягом до 10-ти календарних днів після підписання Замовником актів виконаних робіт форми КБ-2 та довідки форми КБ-3, рахунку на оплату в межах бюджетних призначень та при умові наявності коштів на рахунку Замовника по даному об`єкту (а.с.105).
22.12.2023 року замовник прийняв у підрядника за актом №1 виконані будівельні роботи за грудень 2023 року на загальну суму 752415,40 грн (форма КБ-2) (а.с.117-131).
Також сторонами договору складена довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за грудень 2023 року на суму 752415,40 грн форми КБ-3 (а.с.132,133).
На виконання умов договору 27.12.2023 року замовником двома платежами перераховано підряднику за виконані підрядні роботи кошти в загальній сумі 752 415,40 грн (а.с.134,135).
На виконані роботи позивач виписав на замовника 27.12.2023 року податкові накладні: №15 на загальну суму 89314,55грн, в т.ч. ПДВ 14885,76грн та №18 на загальну суму 663 100,85грн в т.ч. ПДВ на суму 110 516,81грн (а.с.36-39).
У зв`язку з цим, податкові накладні №15 та №18 від 27.12.2023 року сформовано позивачем та направлено до податкового органу для реєстрації. Згідно з квитанціями від 08.01.2024 року податкові накладні №15 року та №18 від 27.12.2023 прийнято, реєстрація зупинена( а.с.40,41).
У квитанції зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 43.34 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій Додатково повідомляємо: показник «D» =2.1512% «Рпоточ»=0. Запропоновано надати пояснення та копії документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
На виконання вимог контролюючого органу позивачем до податкового органу направлено пояснення та копії документів щодо кожної податкової накладної(а.с.42-46).
Проте, 16.01.2024 року Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняла рішення №10379368/40345477та №10379369/40345477 про відмову у реєстрації податкових накладних /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, з підстави надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства (а.с.47-50).
Позивачем подано скарги до Державної податкової служби України, до яких крім іншого додані: ліцензія №13-Л від 04.04.2016р. Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці щодо виконання робіт підвищеної небезпеки, сертифікат відповідності ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Система управління якістю. Вимоги», експертний звіт щодо розгляду проектної документації на будівництво №14/2201-12/23 від 14 грудня 2023 року, звіт про договір про закупівлю укладений без використання електронної системи закупівель UA-2023-12-19-006909-а, витяг з реєстру платників податку на додану вартість № 1615094500228, договір оренди нежитлового приміщення офісу та складу від 16.02.2022р. б/н, договір оренди нежитлового офісного приміщення №50 від 01.08.2023р., договір оренди нежитлового офісного приміщення № 51 від 22.08.2023р., штатний розклад ТОВ «ЄВРО-СТИЛЬ ГРУП» від 22.11.2023р. (на 5-ть одиниць), договір №181 від 15.12.2023р., додатки до договору №181 від 15.12.2023р., акт N1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2023р., довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за грудень 2023р., інформаційне повідомлення про зарахування коштів № 1650 від 22.12.2023р., інформаційне повідомлення про зарахування коштів № 1651 від 22.12.2023р., видаткова накладна № 11161 від 13.12.2023р., платіжна інструкція № 224 від 29.11.2023р., видаткова накладна № 11160 від 13.12.2023р., платіжна інструкція № 247 від 01.12.2023р., видаткова накладна Рнк/OD-0049604 від 04.12.2023р., видаткова накладна Рнк/OD-0048232 від 25.11.2023р., платіжна інструкція №208 від 23.11.2023р., видаткова накладна №1512230043 від 15.12.2023р., платіжна інструкція №307 від 22.12.2023р., видаткова накладна №112230074 від 01.12.2023р., платіжна інструкція №241 від 01.12.2023р., видаткова накладна №512230002 від 05.12.2023р., платіжна інструкція №240 від 01.12.2023р., платіжна інструкція №238 від 01.12.2023p., видаткова накладна №812230016 від 08.12.2023р., платіжна інструкція №265 від 08.12.2023р., видаткова накладна №3110230086 від 31.10.2023р. платіжна інструкція №183 від 15.11.2023р.. видаткова накладна №3011230091 від 30.11.2023р., платіжна інструкція №243 від 01.12.2023р., видаткова накладна №712230036 від 07.12.2023р., платіжна інструкція №304 від 22.12.2023p., видаткова накладна №2012230035 від 20.12.2023р., платіжна інструкція №297 від 22.12.2023р., видаткова накладна №1412230035 від 14.12.2023р., платіжна інструкція №300 від 22.12.2023р., договір №2495 від 15.04.2020р.. наказ № 2 від 22.12.2021р., договір №01/05/23-1 від 01.05.2023р.(а.с.65-169).
Не погоджуючись з відмовою у реєстрації податкових накладних, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що контролюючим органом в оскаржуваних рішеннях викладена загальна правова норма, без зазначення конкретних документів, яких, на думку відповідача, не вистачає для здійснення реєстрації податкової накладної, а також без повідомлення причин та мотивів, за яких надані позивачем пояснення та документи не були враховані. Оскаржувані рішення податкового органу не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості актів індивідуальної дії, та породжує їх неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.
Судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції, враховуючи наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України.
Згідно з п.201.1 ст.201 ПК України дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10 ст.201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Пунктом 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року (далі-Порядок № 1246) визначено, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України(далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
З 01 лютого 2020 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", яка визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Відповідно до п. 2 Порядку № 1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Як вбачається зі змісту квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних, фактичною підставою для такого зупинення став п.8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Критерії ризиковості визначені Додатком №3 до Порядку №1165.
Відповідно до п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, підставою для зупинення реєстрації податкових накладних є сукупна наявність таких обставин: обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.
У квитанції про зупинення контролюючий орган запропонував надати платнику податку пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію ПН в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Так, наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12 грудня 2019 року затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 520 у редакції від 08.03.2023 року), прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Згідно з п. 4 Порядку №520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №520 визначений перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, який (перелік) може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Водночас колегія суддів зазначає, що наведений перелік документів є загальним, а застосований законодавцем вираз «може включати» безумовно свідчить про необхідність індивідуального застосування відповідної норми, виходячи з конкретних господарських операцій та об`єму наданих документів.
Також колегія суддів зауважує, що п. 9 Порядку № 520 з 08.03.2023 року викладено в новій редакції на підставі наказу Міністерства фінансів № 19 від 12.01.2023 року, яким змінено порядок розгляду контролюючим органом поданих платником податків письмових пояснень та копій документів до зупинених ПН/РК, а саме передбачено, що за результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, окрім рішень про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування може направити повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування.
Відповідно до абз.6 п.9 Порядку № 520 платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
Згідно з абз.9 п.9 Порядку № 520 якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.
Пунктом 10 Порядку № 520 визначено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Отже, з 08.03.2023 року контролюючий орган на етапі зупинення реєстрації ПН/РК має можливість реалізувати свої функції шляхом складення та направлення повідомлення про надання додаткових пояснень та та/або документів, а затверджена форма повідомлення зобов`язує податковий орган зазначати конкретні пояснення та документи, яких не вистачає платнику податку для реєстрації поданої ПН/РК. Також передбачена відповідальність платника податків у разі невиконання зазначених вимог комісії у формі відмови у реєстрації ПН/РК.
Однак, контролюючий орган, за наявної необхідності та можливості конкретизації переліку документів та зазначення відповідних мотивів зупинення реєстрації податкової накладної, не виконав покладений обов`язок, оскільки не витребував додаткових документів, виходячи з конкретних господарських операцій та аналізу наданих документів, що виключало можливість позивача належно відреагувати на вимогу суб`єкта владних повноважень .
В той же час, позивачем під час процедури реєстрації податкових накладних надавались контролюючому органу первинні документи: ліцензія №13-Л від 04.04.2016р. Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці щодо виконання робіт підвищеної небезпеки, сертифікат відповідності ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Система управління якістю. Вимоги», експертний звіт щодо розгляду проектної документації на будівництво №14/2201-12/23 від 14 грудня 2023 року, звіт про договір про закупівлю укладений без використання електронної системи закупівель UA-2023-12-19-006909-а, витяг з реєстру платників податку на додану вартість № 1615094500228, договір оренди нежитлового приміщення офісу та складу від 16.02.2022р. б/н, договір оренди нежитлового офісного приміщення №50 від 01.08.2023р., договір оренди нежитлового офісного приміщення № 51 від 22.08.2023р., штатний розклад ТОВ «ЄВРО-СТИЛЬ ГРУП» від 22.11.2023р. (на 5-ть одиниць), договір №181 від 15.12.2023р., додатки до договору №181 від 15.12.2023р., акт N1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2023р., довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за грудень 2023р., інформаційне повідомлення про зарахування коштів № 1650 від 22.12.2023р., інформаційне повідомлення про зарахування коштів № 1651 від 22.12.2023р., видаткова накладна № 11161 від 13.12.2023р., платіжна інструкція № 224 від 29.11.2023р., видаткова накладна № 11160 від 13.12.2023р., платіжна інструкція № 247 від 01.12.2023р., видаткова накладна Рнк/OD-0049604 від 04.12.2023р., видаткова накладна Рнк/OD-0048232 від 25.11.2023р., платіжна інструкція №208 від 23.11.2023р., видаткова накладна №1512230043 від 15.12.2023р., платіжна інструкція №307 від 22.12.2023р., видаткова накладна №112230074 від 01.12.2023р., платіжна інструкція №241 від 01.12.2023р., видаткова накладна №512230002 від 05.12.2023р., платіжна інструкція №240 від 01.12.2023р., платіжна інструкція №238 від 01.12.2023p., видаткова накладна №812230016 від 08.12.2023р., платіжна інструкція №265 від 08.12.2023р., видаткова накладна №3110230086 від 31.10.2023р. платіжна інструкція №183 від 15.11.2023р.. видаткова накладна №3011230091 від 30.11.2023р., платіжна інструкція №243 від 01.12.2023р., видаткова накладна №712230036 від 07.12.2023р., платіжна інструкція №304 від 22.12.2023p., видаткова накладна №2012230035 від 20.12.2023р., платіжна інструкція №297 від 22.12.2023р., видаткова накладна №1412230035 від 14.12.2023р., платіжна інструкція №300 від 22.12.2023р., договір №2495 від 15.04.2020р.. наказ № 2 від 22.12.2021р., договір №01/05/23-1 від 01.05.2023р.(а.с.65-169).
На переконання колегії суддів, зазначені пояснення та надані під час процедури реєстрації податкових накладних документи у своїй сукупності є достатніми для здійснення її реєстрації.
Однак, не надаючи оцінки поданим позивачем поясненням, не заявляючи про дефектність змісту чи форми попередньо поданих документів, податковий орган прийняв спірні рішення про відмову в реєстрації податкових накладних.
При цьому, під час розгляду даної справи у судах, контролюючий орган зазначив про відсутність прав водіїв, які здійснювали перевезення товару, штатного розпису та доказів сплати позивачем за товар.
Позивач під час процедури адміністративного оскарження надав до податкового органу платіжні доручення на підтвердження придбання товару та штатний розпис.
Крім того, аналізуючи наведені доводи, колегія суддів зауважує, що відповідачем не наведено яким чином виявлені недоліки впливають на неможливість реєстрації поданих податкових накладних за наявних інших первинних документів, які відповідають вимогам щодо сутті та змісту.
В аспекті зазначених обставин колегія суддів звертає увагу, що Верховний Суд неодноразово, зокрема, у постановах від 12 листопада 2019 року у справі № 816/2183/18, від 18 лютого 2020 року у справі №360/1776/19, від 27 квітня 2020 року у справі № 360/1050/19, від 18 червня 2020 року у справі № 824/245/19-а та ряді інших наголошував на тому, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Таким чином, враховуючи зібрані документи, колегія суддів вважає їх достатніми для здійснення реєстрації спірних накладних.
Оцінюючи викладене в сукупності, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно та у достатньому обсязі встановив обставини справи, і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, що відповідно до ст.316 КАС України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
Враховуючи, що дана справа правомірно віднесена судом першої інстанції до категорії незначної складності та розглядалась за правилами спрощеного провадження, що підтверджується ухвалою суду про відкриття провадження від 24 квітня 2023 року, постанова суду апеляційної інстанції може бути оскаржена до Верховного Суду лише з підстав, передбачених пп. "а"- "г" п.2 ч.5 ст.328 КАС України.
Керуючись ст.ст.308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, судова колегія
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області - залишити без задоволення.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 08 липня 2024 року залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення, з підстав, передбачених ст.328 КАС України.
Головуючий: Н.В.Вербицька
Суддя: О.В.Джабурія
Суддя:К.В.Кравченко
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2024 |
Оприлюднено | 02.12.2024 |
Номер документу | 123409727 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Вербицька Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні